Co kdyby Tesla začala vyrábět traktory, motorky a autobusy? Podívejte se!

Jan Horčík - 20 Prosinec 2019

Tesla nedávno rozšířila portfolio o pick-up truck a čtyřkolku. Co kdyby ale šla ještě dál? Australský finanční web BudgetDirect připravil návrhy.Tesla Traktor

První elektrické traktory už se objevují; s traktory začínalo Lamborghini a vyrábělo je i Porsche (nedávno se k nim dokonce vrátilo). Takhle nějak by podle Budget Direct mohl vypadat traktor značky Tesla.
foto: Budget Direct

O možnosti uvedení dalších typů elektrických dopravních prostředků značky Tesla se spekuluje dlouhodobě. Australský finanční magazín Budget Direct nelenil a pustil se do realizace takových představ a vyšel právě z designu nedávno odhaleného Cybertrucku.

Elektromotorka Tesla

Elektromotorka Tesla
foto: BudgetDirect

V článku prezentuje magazín celkem osm návrhů od motorky přes hot hatch, městský autobus, klasický sporťák až po létající auto. Co myslíte, dočká se někdy některý z nich uvedení na trh?

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Esli bude ten aku traktor ještě težsí než současný rakovinomety tak udusá hlinu ještě víc a žížalek bude ještě míň :-//

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Těžší asi bude a to výrazně budou-li chtít baterie na celou šichtu. Dole jsem velmi hrubě spočítal, že by bylo zapotřebí cca 700kWh na celou pracovní dobu. Je to podstatně méně než romenmem uvedených 1,6MWh, ale pořád je to moc. I při nejlepších současných bateriích by to bylo minimálně 2,5 tuny baterek. Traktory tedy potřebujou vyměnitelné baterie a pokrok v technologiích aby šly použít stejným způsobem (nikdo nebude ručně několikrát denně měnit baterku ikdyby vážila "jenom" 500kg).

Případně by to muselo být určeno pro zemědělskou techniku, která není tak vytížená.

Nepocital jste dole velmi hrube rozdil mezi elektrikou a benzinem? Traktory jsou ale naftaci. Ten ma mit ucinnost kolem 40ti %. Jelikoz je v modernich traktorech hodne rychlosti, tak si troufnu rict, ze motor bezi v idealnich otackach a taky pri idealni teplote, takze bych se nebl rict, z ebude mit ucinnost 30 % mozna i vice. Vcera jsem od souseda zjistil, ze za desetihodinovou smenu (s kompaktorem ci podmitacem, jezdi s 220 konovym traktorem, ktery je do pluhu slaby) spotrebuje cca 300 l. Takze 9,78 * 300 * 0,3 = 880 + 15 % kvuli ochrane baterie a uz jste pres 1 MWh. Pokud by mela baterie 150 Wh / kg (vycetl jem, ze v e-Tronu vazi 699 kg, takze < 150 Wh / kg) , pak bude baterie vazit minimalne 6,75 tuny.

Ty jo, takže skoro desítka denně za naftu. Do 10 let se baterek na 8+ hodinovej provoz asi nedočkáme, i když by to mohlo v tomhle případě ušetřit až 7 tisíc korun denně.
Jinak TM3 LR má baterii s celkovou kapacitou 80,5 kWh a hmotnost 480 kg, tedy 5960 kg/MWh.

Rozdíl efektivity mezi benzínem a naftou není trojnásobný.

A jaky? Nezapomente, ze pocitam s optimalnima otackama, teplotou (jako kdyz byste je s naftovym autem ustalenych 90 km / hod).
Samozrejme jsme zapomnel jeste zapocitat ztraty v el. motoru a frekvencnim menici, takze by kapacita mela narust jeste o 15 %.

Jste nikdy nevlastnil diesel? Ten rozdíl je tak 20% extra dojezdu na stejné množství paliva u dieselu. Ne trojnásobek. Takže místo 17% účinnosti mají tak 20% v reálu.

u zemedelske techniky se v elektrice bude vyuzivat hojne prevodovka, tam neni potreba aby to jezdilo rychle, dulezite je aby to melo potrebnou silu na dany ukon, a rekl bych je prave proto to JD testuje, oni testuji i kabelove verze, tedy bez vetsich baterek, proste to na navyjaku ma kabel, takze to muze fungovat za urcitych podminek i nonstop

To je chytré a na menší pole to asi stačí.

https://vimeo.com/305547505

Obrázek uživatele Kuk

Ten kabel půl metru od těch rotujících břitů, co se asi může stát??? Tomu ujištění, že vůbec nic ani náhodou něvěřím.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Neco podobneho jsem planoval pro elektrickou sekacku na dalkove ovladani. Ted jsem presel na jine reseni. Akumulatorova sekacka se dvema FVE panely 2*300W. Na jare 2020 chci vyzkouset. Akorat resim dilema s motorem sekacky. Nemam originalni akumulator a elektronika odmita vyuzit DC z jineho zdroje. Ty moderni aku-sekacky komunikuji digitalne s baterkou a funguji jen s origo baterkou. Ma nekdo nejake reseni? Chtel bych se investici do nove baterky vyhnout. U starsich aku-pristroju stacilo pripojit resistor ktery nahradil teplotni sensor v akumulatoru. To bohuzel uz nestaci. Jedna se o sekacku Güde 405/40 na 40VDC. Potreboval bych komunikacni protokol a neco kolem. Tak kdo pomuze?

Obrázek uživatele palca

Přečtěte si a prohlédněte Neználka ve Slunečním městě - ten Nosov byl opravdu vizionář !
http://ufoartworks.sweb.cz/Neznalek/obrazky/obr63.jpg
http://ufoartworks.sweb.cz/Neznalek/kap08.html

---

www.ostrovni-elektrarny.cz
Prius Plug-in 2012
Mitsubishi Outlander PHEV 2013
oba nabíjené z vlastní FVE

Ano, diky, ten prinzip jsem take zvazoval, ale nezda se mi tak dobry. Musi byt lano plus kabel, jinak se kabel znici. A prumer stredoveho kulu musi byt ca 12 cm. Docela maly prumer na namotavani. A nakonec nejak se musi kabel privest ke stredu po sekane plose. Nebo musi byt zaveseny nad sekackou. FVE je asi elegantnejsi. A co kdyby prijeli ufologove kvuli kruhum v trave.

Obrázek uživatele spetak

Musíš číst až do konce :

"A cožpak by se to dalo dělat bez lana?" zeptal se Neználek.
"Samozřejmě že ano. Na nových moderních strojích se užívá místo lana radiomagnetického spojení. Uprostřed pole se postaví silný radiomagnet, to znamená magnet, který působí na velikou vzdálenost. Stejný radiomagnet, jenomže trošku menší, je v řídicím zařízení kombajnu"
A máš tu wifinu jak vyšitou.
Nosov byl druhej Verne.

---

Už jen EV, najeto 130 tisíc km.

Neznalek byl druhy Nicola Tesla. A nebo cetl o Teslovych vynalezech :-). Ja si ale tu vysilaci antenu umistim 150 milionu km nad sekacku a prijimaci antenu natocim tim smerem a usetrim jeste za elektrinu. Uvidim zda budou stacit 2 panely po 300W kdyz bude zatazeno. Pak bych musel dat 3. Motor v aku sekacce ma mnohem nizsi vykon nez u sitove. BLDC motor je efektivnejsi. Pry zere jen 150W. Jen abych ho rozchodil.

Obrázek uživatele spetak

Ty to dáš, o tom nepochybuju :-)
Sekej, když bude roztaženo a máš po starostech:-)

---

Už jen EV, najeto 130 tisíc km.

Obrázek uživatele spetak

I kdyby byl, jakože asi bude, těžší, nemusí to být pravda. Nezpůsobuje totiž vibrace a tudíž nedusá, jen stlačuje. A pokud nestlačí víc, než poté rozorá, mohlo by to bejt v pohodě.
Ale bude těžké najít pro pokus dosud neudusané pole.

Kdysi jsem se musel prohánět v tanku v třeskutejch mrazech jak po polích, tak po silnici. Stačila tenká námraza na silnici a tank se nedal absolutně ovládat. To mě dovedlo k výpočtu tlaku pásů na vozovku a zažil jsem šok. 36 tunová kráva vyvinula na vozovku tlak cca 1kg/cm2. Oproti dámskému podpadku, ktzerý dá i 80 x víc je to jako nic.

Takže ten traktor by mohl fungovat.

---

Už jen EV, najeto 130 tisíc km.

V T55?
Nebo v Tigrovi v té bitvě u Berlína jak tam padlo těch 45000 vojáčků?

Obrázek uživatele spetak

Srandisto.
Padlí vojáčci nepíšou na hybrid. Asi ani přeživší.
Ale prdel to taky nebyla.

---

Už jen EV, najeto 130 tisíc km.

Takže T55? Známý jezdil v T55 přes Labe pod vodou...

Obrázek uživatele spetak

Tak nás poslali v -15c na 170 km dlouhý výlet tam a po čtyřech hodinách spánku naštěstí hned 170 nazpět v plném provozu a po vlastní ose. Jelo se nonstop tuším dva dni a tři noci. A většinou sólo - bez doprovodu. A bez topení.

---

Už jen EV, najeto 130 tisíc km.

S munici do dela, nebo bez? Odhaduji, ze lampasaci meli strach, tak munici nedali :-) Co kdyby nekdo "zabloudil" a vystrelil jako tehda Aurora.

Obrázek uživatele spetak

Osobní zbraně jsme dostali, ale bez munice. Přesto, cestou tam se chovali jako nejlepší kamarádi, bo nevěděli co bude. Cestou zpátky už to byly zase ty staý gumy :-)

---

Už jen EV, najeto 130 tisíc km.

Obrázek uživatele spetak

.

---

Už jen EV, najeto 130 tisíc km.

Nemám rád tyhle off, ale baterkárna v Horní Suché stojí. A pomalu se rozjíždí výroba. https://www.he3da.com/single-post/2019/12/06/Vyn%C3%A1lez-o-kter%C3%BD-jsme-nep%C5%99i%C5%A1li

---

hariprasad

A komu budou ten zazrak dodavat. Ja ze bych koupil akcie te stastne firmy, ktera ted bude vyrabet EV co svet nevidel a cena akcii musi zasadite vystrelit nahoru. A nebo to je jen pouhy horky vzduch co he3da vypousti?! Vy rabet neco revolucniho a nemit odberatele je docela zajimava strategie.

To nevím. Mají dost nízkou energetickou hustotu. Musí nabídnout nějakou přidanou hodnotu, aby o ně byl zájem. Na druhou stranu, klasické redoxní baterie, také žádnou extra vysokou hustotou neoplývají.

---

hariprasad

Asi to budou prodavat na bazos.cz. zadneho staleho odberatele nesezenou. Firma jako he3da nikoho svym chvastanim neakvizuje. Nikdo se nedozvi co vubec chteji vyrabet a jake parametry to ma mit. Ale kdo chce verit, at veri dal.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

off: V Egyptě postavilo 12 zemí včetně Španělska, Itálie, Spojených arabských emirátů, Číny, Norska... na světě největší solární elektrárnu Benban 1.800 MW ... 24°25'21.34"N 32°43'19.49"E

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/nejvetsi-solarni-elektrarna-sveta-je-videt-i-z-vesmiru-40307679

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

V Nemecku bylo 42% elektriny vyrobeno v OZE.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

zkerýho že prctu? nebo že by soukromá databáze v tvý hlavě?? :))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

https://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/erneuerbare-energie-oekostrom-anteil-in-deutschland-steigt-auf-rekordwert/25153940.html?ticket=ST-39242067-WMgowdhxO2WizeRbIDbH-ap2

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

kdy já vás to naučím že :)

https://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/erneuerbare-energie-oekostrom-anteil-in-deutschland-steigt-auf-rekordwert/25153940.html

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Jan Veselý

A sranda spočívá v tom, že tohle pole panelů vyrábí cca polovinu elektřiny ve srovnání s Asuánskou přehradou kousek vedle. A bez ničení a stěhování starých památek, bez narušení nilského ekosystému a postaveno za cizí prachy na splátky.

Uvidíme, jak to bude fungovat. Na jednu stranu je tam dost slunečního svitu, na druhou je to dost agresívní prostředí. Egypťani jsou známí svým megalomanským a současně i laxním přístupem Asuánská přehrada je nádrž na bahno, panely jsou nevím jaké. Může je oslepit prachová bouře, můžou být poruchové a nebudou je stíhat vyměňovat, může se to zasypat pískem. Podle fotek bych řekl, že například ochranu před pískem nikdo neřešil.

---

hariprasad

Je otázka, jestli není třeba se odprostit od zavedené představy jak má vypadat traktor. Jestli by to díky elektru nešlo udělat nějak lépe.
Prosklená kabina v zadní části být musí. Potřebujete videt na pracovní nástroje.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Traktory sú vysokoúžitkové nástroje. Na ergonómií sa tam hodne pracuje. Výmena pohonu by bola teoreticky možná, ale mám dosť pochybnosť, že niekto vymyslí úplne iný a lepší tvar.
Jedine tak pre autonómne stroje na poli, ale to je predsa iný use-case.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

No buď s Teslou nebo bez Tesly. Nebude trvat dlouho a někdo dá na semi nástavbu z busu a bude to krásnej semibus. A traktory, to taky brzo někdo bude vyrábět a já bejt zemědělec už bych se na elektrortaktor těšil. To otravný přelívání hnusné smradlavé nafty ze sudů do traktoru, smrdět zvířatům ve stáji výfukový jedy pod nos atd.
Byla by to krásná práce sednout ráno do vytopenýho nabitýho traktoru a nemuset po ránu trápit zmrzlou baterku a modlit se aby traktor nastartoval, aby zrovna neodešli žhaviče nebo se ne ucpali vstřiky z kyblované nafty.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

elektricke zemedelske stroje vcetne traktoru davno testuje treba JD, testuji ve spolupraci s nekolika zemedelci v UK, mam dojem ze uvedene na trh maji bejt kolem 2022

testuji i autonomni zemedelskou techniku, staci si zadat na google john deere electric, vyskaci nespocet odkazu na clanky, videa a fotky

mimochodem takovou techniku zadaji primo nekteri zemedelci, v zapadnich zemich bejva celkem bezne ze zemedelec si elektrinu sam vyrabi na strechach nespoctu budov ktere k zemedelstvi prilehaji, spousta zemedelcu ma i male vetrne elektrarny ci elektrarny na biometan ktereho maji pro chovu zvyrat dostatek, to jen v Ceske zaostale kotline se porad pachtime za tim jak rusit velkochovy v klecich a misto obrich sto+ hektarovych lanu se snazit delat mensi s remizkama a rozdelenim, a nejlepe za dotace ktere schlamstne ve velkem par tech nejvetsich co zemedelstvi jen prznej, a diky jejim napojeni na fosilni paliva ktere v koncernech take obchoduji prnit prestat nechtej

Obrázek uživatele Anonym123

z sk evidencie "špz" vyhodilo jeden eektrický traktor v okrese piešťany.

U nas v druzstve uz jezdi castecne samoriditelny pasak > 10 let. Zvlada tedy jet jen na poli, na houvratich jej musi traktorista otocit :-)

Nerad cestuji, tady by mohl lepe vyklada Lada (-ENV, mimochodem, vcera na ctvrtecnim setkani mel par prihod z cestovani), ale co jsme byl v Bavorsku pro auto a zaslechl od souseda soukromeho zemedelce, jak to vypada va Rakousku (kdyz se vracel ze Zeme zivitelky) ), tak prave na tom zapade nevidite ty nase obvykle lany > 50 ha. Ta jsou ppar ha policka rozdelena temi remizky. Zeptejte se, proc to tak prosazuji biologove (diverzita potravy a prostredi v dosahu) a hydrologu (zadrzovani vody v krajine, snizeni odparu) a nejspis i dalsi odbornici (treba i zodpovedni zemedelci - diky vetsi diverzifikaci neni potreba tolik chranit proti plevelum a skudcum). Jako majitel pudy a byvaly pacholek jsem silne pro rozdeleni tech velkych celku. Co Vam valstne na tech mensich polickjach a remizkach vadi? Cemu skodi?

asi jsi nepochopil muj post, ja jsem rozhodne za mala policka s remizky a cestama mezi nima, ideal je do 50-200 metru sire a treba delka 200-500 metru, tedy vesmes do 10 hektaru maximalne, a idelane aby remizky byli plne ruznorodych prevazne listnatych stromu a krovin typu bez nebo sipek, tedy prave dreviny ktere umi zadrzovat extremne hodne vody

druha cast meho postu prave pise o tom jak je to spatne a kdo cte mezi radky rozezna tak i Agrofert a podobne molochy, ktere tuhle zemi nicej na mnoha urovnich

Já to ale Šamane také pochopil jako Pavek K, tedy že mega JZD fandíte. Tedy příště prosím malinko obšírněji. Jinak elektro traktory i menší rodinne farmy jako třeba v Rakousku - snad se toho ještě dožijeme. Agrofert a spol. jen křiví a diskredituje celé zemědělství.

a jiz vidim, ja tam blbe naspal jedno slovicko a ono to pak zni obracene, tak za to se omlouvam :)

samozrejme jsem proti velkym agrokoncernum ktere zemedelstvi jen prznej a nicej tim prave mensi farmare a kvalitnejsi zemedelstvi v podani tech malych farmaru kteri pak dodavaji sve produkty hlavne lokalne

ja sam mam memsi pole ktere jednomu takovemu mensimu farmari pronajimam "levne" jen aby se zaplatili poplatky, a zeleninu pak kupuju od nej kdy vim jak zhruba umi hospodarit a ze nepouziva zadny chemicky svinstva jako ty velkoagropodniky

Chcel by som sa zastať Pavla, lebo z toho textu nie je jasné, že ste za malé políčka s remízkami. Viacmenej som sa dovtípil, že ste za, ale len preto, že nikto normálny nemôže súhlasiť s tým, čo sa momentálne deje v poľnohospodárstve.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Dekuji

Teória pekná, prax komplikovanejšia. Bežné 250k traktory by pre nahradenie nafty potrebovali ~1,6MWh batériu. To je veľa aj na semi truck. Menšia batéria by bola nepraktická kvôli dlhým presunom z pola na centrálnu dobíjačku. Treba asi počkať na trochu lepšiu technológiu.

Ale bolo by to pekné ak by to tak fungovalo, napr. v kombinácií s bioplynkou generujúcou potrebnú energiu.

Elektricky traktor s autopilotem bude fajn. Na jare ho naprogramujete a cely rok bude sam makat a sam se nabijet. Akorat nesmite zavrit branu k nabijecce. To by pak byl ve skluzu.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

ale sou traktory co jezdí celej den po kolchoze, krmí krávy v kravíně, tahaj vlečku se sračkama a ěx 3x deně jedou za sttek s mrvou nebo pro slámu, za den najedou 6 km ale motor vrčí celej den.
Ale nerozumím tomu, v JZD jsem byl jednou v životě jen na skok v kanceláři.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

To máte pravdu. V našem kolchoze je na takové účely pár starých Zetorů. Stejně tak je tam pár UNC na vyvážení hnoje.
Ale myslím, že bez masivních dotací se investice do nového elektro traktoru tomu JZD nemůže nikdy vyplatit. (ten traktor třeba jezdí tankovat jednou tejdně).
A hlavně oni mají období klidu a pak plného zápřahu.
Většinou to je jako a pak žně, kdy mechanizace jezdí od rozbřesku do tmy. Někdy je vidět že orba probíhá i v noci.
Tam si použití AKU traktorů nedovedu představit.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Ak sa prestane s takýmito 250k hovädami premávať po poliach, ktoré sú kvôli tomu ubyté do metrovej hĺbky (dažďová voda stečie ako po betóne), tak také veľké výkony nebude vôbec treba. Ešte nedávno stačili 35k Majorky a oralo sa. teraz na orbu nestačí ani tých 250k.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

I zemědělství čeká přechod na elektro. Provozní náklady zemědělské techniky jsou jedním z hlavních výdajů.

Jenže oni potřebují stihnout určité činnosti za určitý čas.
Příroda se neptá, jestli potřebují nabíjet.
V době žních fakt technika jede od tmy do tmy.
Takže se tam bude muset něco vymyslet.
Asi nejschůdnější by byla výměnna aku přímo na poli a jejich odvoz na nabíječku.
Traktor, kterej bude 2 hodiny orat a pak 2 hodiny nabíjet ukrutným příkonem nikdo chtít nebude.

Třeba u nás mají asi 3 desty na baterky v bramborárně. Vozí s nima palety sem a tam. Ale tam je to spíš praktická investice, protože se blbě provozuje nafťák v uzavřené hale :)

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Taky myslím, že u zemědělských strojů by se výměna mohla uchytit. U traktoru není nejdůležitějším parametrem design, ale funkce. Implementace systému by mohla být o to jednodušší.

Však samozřejmě počítám s tím, že by ten traktor vydržel makat celý den a přes noc se nabil na další šichtu :)

...a na to treba cca 1,6MWh batériu. V prípade rezačiek a kombajnov ešte viac.

Nechcu tvrdit, že ti nevěřím, ale máš pro to číslo nějaký zdroj? Tesla Semi má ujet na silnici 800km s 36 tunama se zhruba 1MWh. Chápu, že jet po asfaltové silnici je něco jiného než brodit se na poli, ale i odpor vzduchu a hmotnost je taky někde jinde. Nejsilnější Zetor má 150kW motor. Tesla Semi bude mít násobek této síly.

Prehliadol som.. Na čo presne bol pýtaný zdroj?

.

Bežný 250k traktor má cca 400l nádrž nafty a spotrebu ~40l/hod. Praxou odskúšané ako optimum na pracovnú zmenu.
(400l x 0,84 kg/l x 41,868 MJ/kg x 0.4 účinnosť) / 3,6 = ~1,6 MWh bez prevádzkovej rezervy a rezervy na degradáciu batérie.
Moderné traktory sú automatikou regulované na plné a efektívne využite motora.

Jasné, nejaké ḱŕmne vozy, rozmetadlá umelích hnojív a postrekovače by boli použiteľné aj s menšími batériami, ale tam sa zasa tak neprejaví úspora na palive a užitočnosť takého traktora by bola proste malá.

Jazda po teréne je omnoho náročnejšia ako po asfalte. Napr. na prerobenej elektrickej Multikáre M22 sa dá jazdiť po ceste cca na 100A. Po poli si bez problémov cucá pri menších rýchlostiach 150-200A. Ale jasné, toto nie je reprezentatívna vzorka :)

Takhle se to asi počítat nedá. Zvlášť když nevím co je to ta 0,4 účinnost, protože účinnost spalovacího motoru rozhodně není 40% ani za ideálních pomínek natož pak při práci na poli a to ani při snaze o efektivní využití moderního motoru.

Tu účinnost si můžeme snadno spořítat takhle:
Tesla M3 SR+ má výkon 211kW a EPA spotřebu 15,6 kWh/100km
Velikostně srovnatelný BMW 3 320i má 135 kW a 340i má 240 kW s EPA spotřebou 8,7l respektive 9,4l . Tedy někde výkonově srovnatelně někde ve dvou třetinách se spotřebou řekněme na 9,2 l/100km. Ale budu počítat pouze 9l. Tesla má lepší aerodynamické vlastnosti, ale zase je o 200kg těžší.

Pak stačí doplnit tvůj vzoreček
9l x 0,84 kg/l x 41,868 MJ/kg = 316,5MJ / 3,6 = 87,9kWh/100km.

87,8/15,6 = 5,6x vyšší účinnost elektromobilu ve srovnání se stejně výkonným spalovákem. Tedy přinejlepším 17% účinnost celého spalovacího procesu, má-li elektromobil účinnost téměř 100 procent. Nikoliv 40.

Tedy ten tvůj traktor se spotřebou 400l by potřeboval
(400l x 0,84 kg/l x 41,868 MJ/kg) / 3,6 / 5,6 = 697,9kWh. Tedy řekněme 700kWh baterii.

A kolik "nedavno" pracovalo v zemedelstvi lidi (jaka byla produktivita)? Kolik by za techto okolnosti stal chleba, maslo ci kyta?
Nejde zase tolik o hmotnost stroje, jako o tlak na cm2. Takze 400k pasaku bych se vubec nebal. Ubyte je to i kvuli nedostatecne orbe a predevsim chybejici organicke hmote v zemi.

Ne na vsechny cinnosti je treba vesery vykon (vse ohledne svazeni, sena, hnojeni, postriky), tam by stacily i traktory s mensi baterkou a takovejma traktorama bych zacal.
Pokud by v budoucnu nebyly baterie i pro orbu, podmitku / seti, kombajny, rezacky, pak by to slo treba resit vymenitelnou mensi baterii, kterou by dovazelo a menilo autonomni vozitko :-)

Nie všetky, ale napríklad spomenuté zvážky si zvládnu cucnúť slušnú časť spotreby. Predsa len tie desiatky ton ťažké súpravy majú spotreby podobné kamiónom.
Pre orby atď. si viem predstaviť výmenné batérie namiesto predného závažia. Hmotnosť neprekáža, rozmer tiež extra moc nie.
S kombajnami a rezačkami je to zložitejšie, ale nie neriešiteľné. Vyššia energetická hustota by sa vážne hodila.
Tak či tak, to nebude konkurencieschopné skôr ako o desiatky rokov :/

Prece nemuzete zamestnancum sebrat cast prijmu. Kazdy traktorista jezdi dieslovym osobakem. Jak by se pak dostal do prace, nebo na dovolenou. Prece nebude jezdit na benzinku a kupovat tu drahou naftu.

To uz davno neplati, traktory maji cidlo, ktere zjisti, ze rychle ubiva nafta.
Navic mate nejakou normu na ha druh cinnosti a ten, kdo Vas vysle pa toto porovnava s Vasi spotrebou.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

taky jsem kdysi kybloval naftu a benzin, furt politý montérky, furt nachlemtanej tý sračky když jsem pozdě vytáhl hadicu z huby, všude fleky po zemi a hlavně ta bolest za krkem jak jsem furt otáčel kokos a hlídal esli mne někdo nešpizuje a to eště nebili mobile a nikdo si to nemohl natočit jak přelívám beneli z Robura do kanystru. Můj Robur jezdil za 70 litrů na sto, v kanclu furt nadávali kolik to auto žere :) nový auta nebili a i na blbou 1203 firma čekala 3 roky. Díky zpátky už ani krok.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol