Rozhovor: Jiří Minovský, Honda ČR

V reakci na zajímavý tip od jednoho z našich čtenářů jsme se rozhodli uskutečnit rozhovor s Jiřím Minovským, českým zástupcem společnosti . Rozhovor se samozřejmě týká především , ale i obecně ekologie.

Kolik se u nás dosud prodalo vozů Honda s hybridním pohonem?

J.M.: Civic Hybrid jsme začali prodávat na českém a slovenském trhu v červnu loňského roku. V loňském roce jsme však neměli hybridních Civiků dostatek, kvůli velké celosvětové poptávce a dostali jsme z výroby pouze čtyři kusy, které jsme pochopitelně též prodali. V letošním roce máme k dnešnímu dní prodáno 14 kusů a myslím si, že bychom mohli dosáhnout prodeje na úrovni 50 kusů.

Plánujete v budoucnu přivézt do ČR také další hybridní modely vyjma Civicu?

J.M.: No comment :-). Na toto opravdu nemohu odpovědět.

Budete se snažit tyto modely více propagovat skrze reklamu v médiích, nebo zatím zůstávají spíše na okraji zájmu trhu?

J.M.: Hybridní pohon budeme zcela určitě propagovat v médiích a jiných „promo“ akcích. Například na Autosalónu v Brně v červnu tohoto roku. Tam bychom chtěli též veřejnosti představit koncept vozů s pohonem zajišťovaným palivovými články – . Propagace hybridního pohonu je samozřejmě nutná již z toho důvodu, že na trhu nabízí tuto úspornou technologií pouze dvě automobilové firmy, z nichž jedna je Honda a veřejné povědomí o dostupnosti (i cenové) těchto technologií není u nás zatím příliš velké. Jsem si naprosto jist, že vzhledem k připravované legislativě EU týkající se emisních limitů CO2 (130 g/km do roku 2012) bude význam hybridních pohonů zejména v segmentu nižší střední třídy velmi výrazně narůstat. Zde bych rád uvedl, že Civic Hybrid v dnešním provedení má emise CO2 na úrovni 109g/km, tedy hluboko pod teprve připravovanou normou.

Jakým jiným způsobem se společnost Honda angažuje v oblasti ekologie?

J.M.: Aktivity firmy Honda v oblasti ekologie jsou natolik široké, že není možné je krátce popsat. Mohu namátkou uvést kromě již zmíněného hybridního pohonu též fakt, že Honda již má v normálním provozu asi 40 vozidel na vodíkový pohon (Honda FCX) v . Honda též vyvíjí domácí energetické stanice využívající palivových článků na dodávku elektřiny, vytápění a ohřev teplé vody pro rodinné domy. U této energetické stanice si bude též možné „natankovat“ svůj vůz , pokud majitel bude vlastnit vůz poháněný . Jako energetický vstup se využívá zemní plyn v kombinaci se solárními panely. Tyto solární panely si Honda též vyvíjí sama a v současné fázi dosahuje jedněch z nejlepších výsledků z hlediska využití a výrobních nákladů na jednotku plochy. Jednou z nejnovějších ekologicky orientovaných aktivit je nové barevné provedení vozů Honda pro Formuli 1. Místo log sponzorů (donedávna většinou tabákových firem) je na voze vyobrazena zeměkoule a každý může požádat o umístění svého jména na tomto závodním voze výměnou za slib, že bude šetřit životní prostředí způsobem který si může vybrat z připraveného měnu – viz. www.myearthdream.com.

Napsat komentář