Porsche 914 jako elektromobil

Vědci a studenti ze slavného Massachusetts Institute of Technology (), to nejsou jen zahloubaní vědátoři. Partička studentů z MIT trávila posledních šest měsíců tím, že předělávala slavný Porsche 914 na elektrický pohon. Chtěli tím demonstrovat skutečnost, že elektrický pohon automobilů je možné úspěšně aplikovat. Svým způsobem tak vytvořili „květinovou alternativu“ nedávno ohlášenému elektrickému sporťáku Tesla Roadster společnosti .
Samotné staré Porsche 914 koupila na internetové aukční síni eBay profesorka mechanického inženýrství Yang Shao-Horn a dala jej k dispozici studentům. Tým profesorky Hornové se mimo jiné zabývá výzkumem . „V laboratoři pracujeme na materiálech, které učiní baterie bezpečnější, s delší životností a větším výkonem,“ komentovala Hornová. Porsche 914 je vybaven velmi pokročilými lithium-fosfátovými bateriemi, které mají oproti klasickým nikl-kadmiovým i řadu výhod. Jsou lehčí, vydrží déle, rychleji se nabíjejí, mají delší životnost a jsou bezpečnější.

Porsche 914

Zajímavost: historie Porsche 914
Sportovní model Porsche 914 vznikl ve spolupráci automobilek a . V 60. letech minulého století obě automobilky potřebovaly nové modely. První prototyp byl prezentován v roce 1968. Od roku 1969 se Porsche 914 začalo vyrábět v několika variantách s různými motory výkony. Výroba byla ukončena v roce 1976.

Konverze sporťáku z klasického benzinového pohonu na elektrický probíhala tak, že studenti především vyměnili původní motor za nový , spojili ho s 12 bateriemi a přidali ovládacím systémem baterií. Během následujících týdnů se chystají svůj elektromobil otestovat v praxi. Budou se především zajímat o zrychlení a maximální rychlost, ale také dojezd na jedno nabití, což je u elektromobilů obecně jedna z nejdůležitějších položek. Podle současných odhadů by měl mít auto výkon kolem 50 až 60 koní a maximální rychlost mezi 130 a 160 km/h.

3 Comments on “Porsche 914 jako elektromobil”

  1. Mozna, jste mohli uvest, ze
    Mozna, jste mohli uvest, ze prestavba 914 neni zadne unikum, ale pomerne rozsirena. Duvodem je, ze to je velice lehka sasi a dobre pristupna, navic pokud to jezdilo v Calif. ci Arizone tak to neni ani trochu zrezle po tech letech. Vice ukazek elektrickych 914 zde:
    http://www.austinev.org/evalbum/type/PORS

    !Dale podle pouziteho inverteru od Solectrie a ramu na baterky to vypada, ze proste jen koupili celej komercni kit na prestavbu a pouze to zamontovali.. Cili zadna „veda“ nebo novinka hodna MIT se nekona..

  2. běžné lithium iontové
    běžné lithium iontové baterie mají katodu z oxidu kobaltu, který je možné nahradit lithiovaným fosfátem. ten je mnohem bezpečnější, protože klasické li-ion baterie mohou explodovat, jak se několikrát stalo například u mobilních telefonů nebo notebooků

Napsat komentář