BMW odhaluje elektroskútr C1-E

Mezi lety 2000 až 2003 prodávalo BMW v Evropě skútr nazvaný BMW C1. Jakkoliv jde o nejbezpěčnější skútr jaký byl kdy vyroben – má kabinu, přední nárazovou zónu a dokonce i bezpečnostní pásy – nikdy se příliš dobře neprodával. A to i přesto, že narozdíl od ostatních skútrů jste s ním mohli jezdit prakticky za každého počasí. Ale to by se mohlo v nedaleké budoucnosti změnit.

Divize BMW motocykly nyní předvedla v rámci evropského projektu eSUM (European Safer Urban Motorcycling) pro bezpečnější provoz motocyklů ve městech koncept vylepšeného modelu s označením C1-E. Ten si zachovává všechny bezpečnostní prvky původní „cé jedničky“, ale navíc přidává elektrický pohon. Bavorská automotobilka si jej vypůjčila od společnosti Vectrix (která bohužel aktuálně za velkou louží bankrotuje). Jde však pouze o řídící systém. Vysoce výkonné lithium-iontové akumulátory jsou odlišné.

galerie: BMW C1-E
BMW C1-E BMW C1-E BMW C1-E


Stejnou kostru BMW dokáže vybavit kromě elektromotoru také klasickým spalovacím motorem, případně jiným elektromotorem podle přání. Vzadu za řidičem je navíc také úložný prostor. Spolujezdce tam bohužel nejspíš nenarvete. A nakonec, ty pásy podle našeho názoru na bezpečnosti provozu dvakrát moc nepřidají. Není lepší z bourajícího skútru raději vypadnout, než se v něm nechat přikurtovaný sešrotovat?! No, inženýři z BMW to asi mají dobře spočítané…

4 Comments on “BMW odhaluje elektroskútr C1-E”

  1. Tá nemecká precíznosť je
    Tá nemecká precíznosť je niekedy na škodu. Videl som tento skúter vo verzii so spaľovacím motorom naživo a musím potvrdiť, že je to zbytočná opacha pre jedného cestujúceho.
    Možno pri nárazoch zpredu a zozadu je to bezpečnejšie, ale z boku? Skrátka aj ja by som radšej z toho vypadol.
    Vadí mi ale ešte jedna vec a tou je vysoký aerodynamický odpor, ktorý zákonite musí mať, skrátka dosť divná konštrukcia. A podľa mňa aj predražená.

    1. Já jsem si chtěl BMW
      Já jsem si chtěl BMW skůtr koupit, protože na obyčejném skůtru mám strach jezdit, ale chtěl bych využívat výhody objíždění stojících kolon aut. Jaké bylo moje překvapení, že už se nevyrábí!! Co se týče pásů – to je jedinná záchrana – vypadnutí na silnici je dost nebezpečné – zvlášť po hlavě a když vás ještě přejede auto 🙂 Podle mého odhadu je nejvíc nehod na skůtrech způsobeno nedáním přednosti v jízdě automobilem – to na obyčejném skůtru znamená let vzduchem, kde nikdo nemůže předvídat, jak dopadne.

    2. je to věc názoru, mě se
      je to věc názoru, mě se C1 líbí a řekl bych že je to geniální nápad konstrukce – do města. viděl jsem je na vlastní oči a musím říct, že v realu vypadá líp než na fotce. 95% motorek jezdí pouze s řidičem – proto se spolujezdcem moc nezabývali – naopak se zaměřili na bezpečnost -rám a pásy a dále na praktyčnost – velký
      “ kufr “ takže si můžete doject i na větší nákup …
      k polemice o tom zda je lepší při nehodě vypadnout, nebo zůstat upoutaný vevnitř podívejte se na
      http://www.youtube.com/watch?v=ToAIpT-JJxo
      http://www.youtube.com/watch?v=zLP0PxZkJPg
      http://www.youtube.com/watch?v=JkYPoe7Zz6s&feature=related
      http://www.youtube.com/watch?v=Sn9fZEarTlk&feature=related
      co dodat? NO COMENT!!
      jediný opodstatněný argument je opravdu drahá,
      i dnes, když už se 7 let nevyrábí ji těžko koupíte pod 100 000kč !! jsem opravdu zvědavý, jestli je začnou zase vyrábět a jako elektro by to do města memělo vadu – abych začal šetřit, našel jsem i upoutávku na E C1
      http://www.youtube.com/watch?v=_oblN0AZtAs&translated=1

Napsat komentář