Auta na vodík vyjedou už za pět let, GM sníží ceny!

Jan Horčík - 15 Prosinec 2010

Hlavní překážkou bránící v rozvoji je dnes cena. jsou extrémně drahé. Americká automobilka to chce do pěti let změnit. Chystá se snížit jejich ceny až o 75%.   
auta na vodík Chevrolet Equinox na Havaji General Motors

General Motors vlastní v značku , která se v prodává jako . Automobilka zažila doma obrovský krach a nedávno se znovu úspěšně vrátila na burzu.

Od základů proměněná firma se chce v budoucnu výrazně zaměřit na . První vlaštovkou je v tomto směru , která právě vstupuje na trh ve . V budoucnosti to mají být také .

auta na vodík pohonný systém General Motors Chevrolet Equinox

Hlavní část a probíhá v ve vývojovém centru Mainz-Kastel.

Automobilka chce přijít s novými výrobními metodami , které jí umožní zmešit je na polovinu, snížit počet součástek celého a třikrát zvýšit životnost. Zároveň je snahou snížit obsah cenných kovů jako je platina, a to až pod 30 g (dnes je to 80 g).

Prvních sto testovacích aut na vodík postavených na architektuře HydroGen4 stálo každé 500 000 euro. Cenu je tedy nutné snížit více než desetkrát, aby se vůbec mohla auta na vodík začít běžně prodávat.

V roce chce GM vyrábět už několik tisíc těchto aut za rok, a to za asi čtvrtinovou cenu. Kdo si ale bude chtít koupit za více než 100 000 euro?

Navíc je problémem také . do palivových článků není zatím kde dočerpat. První sice stojí, ale jsou jich v celé maximálně desítky (včetně jedné v , v ).

Hlavní výhodou vodíkových aut proti klasickým je rychlost doplnění paliva v řádu několika minut. A také vyšší , v řádu stovek kilometrů. Jinak jsou auta poháněna stejně, tedy . Namísto baterie však dodává právě palivový článek.

V současné době mají palivové články General Motors životnost 50 000 km/1500 hodin při hmotnosti 240 kg. V budoucnu by měly ujet až 200 000 km/5500 hodin a vážit méně než 130 kg. Pomoci k tomu mají mimo jiné s jejichž pomocí bude část platiny nahrazena speciálními .

auta na vodík Chevrolet Equinox vodíkové palivové články

General Motors testuje flotilu 100 vodíkových SUV Chevrolet Equinox v rámci Project Driveway už od října 2007. Celkem 3400 řidičů s nimi najelo přes 500 000 mil, tedy přes 800 000 km. Program bude ukončen v letošním roce.

Podobným směrem jako General Motors jdou i další , např. a . Ta chce první vodíková auta představit na trhu také v roce 2015. Mezitím jedinou automobilkou, která auto na vodík nabízí, zůstává se svým modelem .

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a samozrejme, prestahujte sa k Spolane Neratovice :))))

Obrázek uživatele Jan Horčík

Případně do Německa, Dánska nebo Skandinávie, kde se čerpací stanice na vodík začínají šířit.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonKariéra EVC Group

Newsletter