Citroën uvádí na trh v České republice Berlingo Electric

Jan Horčík - 17 Leden 2014

Ve středu byl na českém trhu oficiálně uveden elektrický užitkový vůz Peugeot Partner Electric. Je jasné, že hned v závěsu musí následovat i partnerská značka Citroen. Představuje model Berlingo Electric, který je překvapivě levnější než elektrický Partner.auto elektrická dodávka elektromobil Citroen Berlingo Electric

Citroën Berlingo Electric, další elektrická dodávka na českém trhu
foto: Citroën

Berlingo Electric splňuje potřeby profesionálních řidičů zejména díky velkému nákladovému prostoru z hlediska objemu i hmotnosti. Podniky se mohou díky modelu Berlingo Electric představit jako firmy s pozitivní image a ukázat svou vůli chránit životní prostředí.

Vůz rovněž reaguje na rostoucí nároky z hlediska mobility v městském prostředí. Nabízí snadné řízení díky automatické převodovce, tichý chod a podpůrné prvky řízení. V prodeji bude verze L1 a dvě úrovně výbavy X a SX. Ceny jsou stanoveny následovně:

Berlingo Electric L1 X: 654 500 Kč bez DPH
Berlingo Electric L1 SX: 700 500 Kč bez DPH

TISKOVÁ ZPRÁVA

CITROËN,který se na trhu s elektromobily včetně užitkových (C 15, C25 a Berlingo první generace) pohybuje už dvacet let, uvádí na trh v České republice Berlingo Electric v sériové verzi.

Příchod této nové verze je dalším důkazem snahy značky snižovat emise skleníkových plynů. CITROËN má v nabídce kromě městského elektromobilu C-ZERO i řadu dalších technologií, které mu k dosažení tohoto cíle pomáhají: mikrohybridní systém e-HDi, hybridní dieselovou verzi u vozu DS5 Hybrid4 nebo poslední generaci benzínových motorů PureTech.

Model Berlingo Electric je určen především pro profesionální řidiče, kteří hledají vůz, jenž jim nabídne příjemné uživatelské funkce a klidné řízení. Berlingo Electric splňuje potřeby této klientely, zejména díky velkému nákladovému prostoru, z hlediska objemu i hmotnosti.

Podniky se mohou díky modelu Berlingo Electric představit jako firmy s pozitivní image a ukázat svou vůli chránit životní prostředí. Vůz rovněž reaguje na rostoucí nároky z hlediska mobility v městském prostředí. Nabízí snadné řízení díky automatické převodovce, tichý chod a podpůrné prvky řízení.

Konstrukce využívající nejnovější technologie

Konstrukce, která byla u modelu Berlingo Electric použitá, nasměrovala všechny součásti elektrického pohonu pod přední kapotu na místo klasického motoru a bloky baterií pod podlahu.

Baterie ve formě dvou bloků jsou plně zabudovány pod podlahu v zadní části, díky čemuž zůstala plocha nákladového prostoru zcela rovná a nijak se neliší od podlahy verze se spalovacím motorem.

Tvoří je 80 článků o napětí 3,75 V seskupených do 5 modulů. Celková kapacita baterií využívajících lithium-iontovou technologii, činí 22,5 kWh. Při homologaci bylo dosaženo dojezdu 170 km, což je nejvíc v tomto segmentu a pro uživatele těchto vozů, kteří většinou najedou za den méně než 100 km, je to zcela dostačující.

Automobil nabízí 2 způsoby nabíjení, pomocí 2 různých zásuvek:

Normální nabíjení, za pomoci klasické jednofázové 230 V zásuvky během cca 8,5 hodiny (14 A). Tato doba se může lišit podle intenzity proudu v dané zemi,
Rychlé nabíjení, pomocí specifického nabíjecího zařízení napájeného třífázovým 380 V proudem, k nabití na 80 % stačí 35 minut.

Motor na základě elektropohonu, vyvinutý společně se společností Mitsubishi Motors Corporation, je synchronního typu s permanentními magnety. Nabízí maximální výkon 49 kW (67 k) při otáčkách 4 000 – 9 200 ot/min, maximální točivý moment je 200 Nm, který je k dispozici od 0 do 1 500 ot/min.

Výkon je přenášen na přední kola přes redukční převodovku. Silný výkon motoru umožňuje i při plném zatížení rozjezd vozu na svazích se sklonem až 25 %. Ve fázích rekuperace (zpomalení a brzdění) funguje elektromotor jako generátor.

„Kreativní technologie“ ve službách Berlingo Electric

Berlingo Electric nabízí klidné řízení, díky akustickému komfortu a automatickému převodu, který tvoří redukční převodovka s jedním redukčním převodem. Maximální rychlost 110 km/hod je pro uživatele zcela dostatečná.

Berlingo Electric, které je výsledkem filosofie „Kreativní technologie“, nabízí ve svém segmentu zcela nové funkce:

Palubní přístroje podporující ekologické řízení:

Ukazatel energie: podobně jako ukazatel u modelu DS5 Hybrid4 uvádí okamžitou spotřebu, výkon baterie, přičemž zelený úsek na ukazateli je synonymem úsporného řízení. Ukazatel energie rovněž uvádí množství rekuperace energie při zpomalení nebo brzdění.

Ukazatel spotřeby energie a dodatečné spotřeby: ručička na levé straně ukazuje úroveň nabití hlavní baterie. Pokud úroveň dosáhne 20 % celkové použitelné kapacity, rozsvítí se kontrolka a současně začne pomalu klesat vytápění a/nebo klimatizace.

Jakmile úroveň nabití dosáhne 10 % celkové použitelné kapacity, rozsvítí se kontrolka s vyobrazením želvy. Výkon je pak omezený a není možné zapnout klimatizaci a vytápění, aby se zvýšil dojezd.

Ukazatel dodatečné spotřeby: uvádí spotřebu prvků příslušenství, které jsou napájeny hlavní baterií, tedy vytápění a klimatizace.

Palubní počítač: vedle tradičních informací uvádí i průměrnou spotřebu.

Přizpůsobený navigační systém: ukazuje umístění nabíjecích stojanů a vyznačuje akční rádius vozu podle zbývajícího dojezdu.

K rekuperaci energie dochází při zpomalení, ale také při brzdění, podobně jako u modelu C-ZERO,

Plně elektrický systém klimatizace/vytápění s funkcí „ECO“ pro snížení spotřeby, kdy je aktivní pouze systém ventilace,

Asistent pro rozjezd do svahu spojený s elektronickým stabilizačním systémem ESP, je součástí základní výbavy,

Funkce postupného zabírání usnadňující manévry při nízké rychlosti.

Zachované praktické funkce

Berlingo Electric je stejně jako verze se spalovacím motorem v nabídce ve 2 délkách: normální (438 cm) a prodloužené (463 cm).

Vůz nabízí největší nákladový prostor ve svém segmentu (3,3 m3 u krátké verze a 3,7 m3 u dlouhé verze), užitečná délka u podlahy je 180, resp. 205 cm.

Berlingo Electric je vybaveno kabinou s dvěma sedadly spolujezdce umožňující přepravu 3 osob, ale sedadlo lze také po sklopení opěradla prostředního sedadla využít jako mobilní kancelář.

Pro převážení objemných předmětů lze boční sedadlo spolujezdce zcela překlopit a získat délku nákladového prostoru 120 cm, s rovnou podlahou a možností převážet cestujícího vpředu.

Objem nákladového prostoru se v tom případě zvýší o 0,4 mm3 a dosáhne 3,7, resp. 4,1 m3. Sedadlo spolujezdce lze rovněž sklopit a převážet vpředu vysoké předměty.

Jízdní vlastnosti zaručující bezpečí a klid

Zabudování baterií pod podlahu v zadní části z obou stran zadní nápravy zajišťuje dokonalé rozložení hmotnosti. Nápravový systém prošel specifickým seřízením a je vybaven pneumatikami s posílenou strukturou.

Jednotlivé bezpečnostní prvky, které jsou součástí sériové výbavy (ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku, brzdový asistent pro kritické situace, elektronický stabilizační systém ESP spojený s funkcí asistenta pro rozjezd ve svahu), posilují pocit bezpečnosti, který řidič během používání vozu Berlingo Electric získá.

Příjemný provoz zvyšuje i ticho, které vládne na palubě vozu, a snadné řízení díky automatické převodovce.

Berlingo Electric se stává novou referencí na trhu s elektrododávkami. Montuje se v továrně ve městě Vigo ve Španělsku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"odborník napsal"
za pomoci klasické jednofázové 230 V zásuvky během cca 8,5 hodiny (14 A). Tato doba se může lišit podle intenzity proudu v dané zemi - CO JE TO INTENZITA PROUDU V DANÉ ZEMI ????

Obrázek uživatele ozana

nehrejte si na chytrého, někde mají u jednofází menší jističe (třeba jen 10A), jinde mají jen 120V, ale mnohem více (násobně) než našich 16A

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi jste nepochopil dotaz....nejde o jističe jde o výraz Intenzita elektrického proudu v dané zemi....nic takového neexistuje...intenzita je jednotka související s elmag polem a nemá nic společného s jističi. Jde mi o to že když někdo píše rádoby odborný článek, tak má rozumět základním pojmům a neplést si je s průjmem.

Obrázek uživatele Jolinar

od tak inteligentniho cloveka jako Vy bych cekal, ze to pochopi jak je to myslene :-D

Chválím výrazné oddělení Tiskové zprávy.

Mimochodem zdá se, že Citroen na rozdíl od Peugeotu šetří superlativy na svůj vůz :) Totiž v poslední tiskovce mne dostalo také tvrzení o úžasných dynamických vlastnostech vozidla s 49kW motorem!(i když elektrickým). Chvíli jsem přemýšlel proč takhle "málo" a teď když čtu o spolupráci s Mitsubishi tak by dávalo smysl, kdyby použili přímo motor z iMiEV, který má v podstatě totožné parametry.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro Pajda
Nevím, kolik máte znalostí a zkušeností s elektromotory a případně elektromobily,ale pro Vás a připadné neznalé ostatní:
Výkon elektromotoru znamená násobit cca 3* a pak teprve srovnávat se spalovacím!!!
No a k tomu připočtěte ještě,že není třeba řadit!

Ale no tak, to že je motor poháněn elektřinou neznamená, že může porušovat fyzikální zákony.

Když se podíváte do specifikací mnou zmíněného c-zero(alias i-MiEV) s víceméně totožným elektromotorem 180Nm/49kW a hmotností cca 1200kg má "neuvěřitelné "zrychlení z 0 na 100km/h za 15,9s.

Škoda Fabia I.generace se slavným 1,2HTP 112Nm/47kW a hmotnosti 1100kg má zrychlení 0 na 100km/h s 5stupňovou manuální převodovkou také za 15,9s (a to, jak vy správně píšete, musíte ještě řadit).

Obrázek uživatele Aas

Aj ja chvalim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také se přidávám k pochvale.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter