Čínský Šen-čen si objednal 500 elektrických sklápěčů

Jan Horčík - 14 Srpen 2018

Šen-čen, město s flotilou více než 16 000 elektrobusů, podepsalo s BYD kontrakt na dodání 500 těžkých elektrických sklápěčů.auto elektromobil sklápeč nákladní auto Šen-čen BYD

Čína, zejména oblast kolem Šen-čenu, je dnes jednoznačně světovým lídrem v oblasti elektrifikace autobusové a nákladní dopravy.
foto: BYD

Plně elektrické sklápěcí vozy BYD T10ZT dokáží na jedno nabití ujet 280 km (naložené) a odvézt 10,6 m3 odpadu. Rychlonabíjení trvá 90 minut.

Dodávka prvních kusů z celkových 500 objednaných proběhla už v červenci. Jeden plně elektrický sklápěč eliminuje lokální emise asi 70 aut. Další na řadě jsou v elektrifikaci stavební míchací vozy.

Elektrický mixážní vůz BYD

Elektrický autodomíchávač BYD
foto: BYD

Čínský deník Xinhua odhaduje, že pokud by všechny sklápěče a mixy v třináctimilionovém Šen-čenu přešly na plně elektrický pohon, ušetřilo by to ročně 31 200 tun oxidů síry.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Pepa

OU,ou pánové, tomu říkám debata na úrovni a k věci,skvělé počteníčko a také děkuji za věcné informace, které jistě zúročím!

---

Pepa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Jeden plně elektrický sklápěč eliminuje lokální emise asi 70 aut"

Tak to je hodně mimo. Jedno elektrický auto eliminuje lokální emise právě jednoho auta, který na stavbě nahrazuje. Těžko bude přepravovat materiál jako 70 jakýchkoli jiných aut :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To není mimo, naopak to připomíná nesmyslnost priorizace elektrifikace osobních automobilů.

Nenapsali "70 sklápěčů", proč asi ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Kluci, nabíjíte někdo EV z FVE automaticky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čo myslíte pod pojmom "automaticky"? Ak ide o výber zdroja pre nabíjanie, tak áno. Automaticky nabíjam euto (tak ako aj inú spotrebu) z FV. Ak myslíte riadenie výkonu nabíjania podľa okamžitého výkonu FV, tak zatiaľ nie. Mám to rozrobené, no zatiaľ to nemá takú prioritu dokončiť, ako ostatné veci. Nabíjam väčšinou v noci z batérií a vtedy je nepotrebné riadiť výkon automatikou.

Ano, nabíjení přes noc z baterií jsem také uvažoval. Potřeboval bych ale velkou baterii, což není ekonomicky návratné.
Nabíjení podle okamžitého výkonu FVE máte "rozrobené" - mohu se zeptat na způsob plánované regulace?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Ano, nabíjení přes noc z baterií jsem také uvažoval. Potřeboval bych ale velkou baterii, což není ekonomicky návratné.
Nabíjení podle okamžitého výkonu FVE máte "rozrobené" - mohu se zeptat na způsob plánované regulace?"
Euto nikdy nevybíjam do nuly. Cez den som väčšinou mimo domu. Mám 35kWh v LiFe a to mi stačí na euto aj dom. Nabíjam 1-3x za týžden podľa potreby. Niekedy aj zriedkavejšie.
Riadenie výkonu robím podľa napätia batérií. Meriam úrovň napätia, podľa ktorého sa riadi výkon v krokoch pomocou PLC. PLC bude riadiť nabíjačku, ktorá je na to pripravená, pomocou zmeny PWM. Nie je to úplne plynulé, ani najrýchlejšie (nebude to meniť výkon pri každom malom mráčku), no batéria to podrží.
Podobne si robím aj napájanie bojleru, alebo inej odporovej záťaže. Tam sa ale bude meniť priamo amplytúda napätia, namiesto častejšie používanej PWM modulácie.

Děkuji za podrobné info.
- kolik Vás stály baterie a kde se nechají sehnat?
- nabíjení přes PWM se nechá řídit plynule, pokud to EVSE umí.
- FVE (ZB) mám od 2009 a k řízení spotřeby používám wattrouter a SSR spínaná v nule. Ohřívám boiler, AKU-1000 a aku.kamna.
O bateriích přemýšlím, ale jsou dost drahé. Uvažuji i o připojení elektromobilu jako baterie (vyjde to levněji).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

grínbono - detekuje přetoky do sítě, nebo minimální odběr, SDS (dělá PWM) a pár součástek (optooddělení vozu od SDS).

Děkuji za osvětu, neb o grinbono jsem nevěděl. Nicméně po prostudování je to srovnatelné se starým wattrouterem, který používám. Poslední model watrrouteru umí více, ale stojí také více.
Když musíte grinbono doplnit SDS, které také něco stojí a dalším, pak už je lepší nový wattrouter.
Přesto děkuji za informaci.

Ano myslím řízení nabíjení dle okamžité výroby FVE.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabijim dodanym kabelem, příkon cca 2kW nereguluji, naopak podle vykonu FVE reguluji ostatní spotrebice(bojler, pračka)fve 4,9kWp, spotrebuji 75% vyroby,bez bazenu.

Jak se reguluje pracka? To je nejaky specialni model, ktery po vypadku umi pokracovat v pracim cyklu? Diky

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Mám chytrou pračku AEG lavamat-lavalologic 1610, která po výpadku proudu začne, tam kde přerušila. Podobně mám i nabíječku baterií, která si pamatuje režim a po přerušení pokračuje.
Rozhodně tyto spotřebiče ale nereguluji jako předchozí rádce...

Také nabíjím dodaným kabelem, který mohu nastavit v kombinaci s EV od cca 2A do maxima nabíječky a chápu váš způsob. Jenže plynule můžete regulovat pouze ten boiler, ale ne ostatní spotřebiče. Navíc takto bych nabíjel EV při plném svitu několik dní...
Chci zapojit EV do nabíječky a nestarat se o to, že přišel mrak. Chci, aby nabíjení bylo přímo regulováno dle okamžité výroby FVE a pokud bych potřeboval rychle nabít, tak bych přepnul na MAX.

Tady je nejake reseni. https://www.ev-power.eu/_d4418.html#tab3. Mrknete na manual, je tam regulace s FVE.

Toto znám a používá to několik kolegů, a montuje se to i do levných wallboxů, nebo levnější varianta pak přímo do pistole.
Zatím jsem ale nenašel nikoho, kdo by toto reguloval on-line plynule třeba podle měřících transformátorů nebo fotorezistorem.

Ano.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ..

Předpokládám, že máte Wallbox připojen přes Wattrouter_Mx, který průběžně reguluje nabíjení dle výroby FVE... Já mám bohužel starý typ Wattrouteru_CWx_SSR, který neumí PWM ani 0-10V regulaci, tak hledám řešení nebo alespoň nápady.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

grínbono (ti přemýšlející si jej pořídili hned na začátku, protože watrůtr smrděl neschopností hned ze startu) a SDS mikro a několik součástek okolo.

Kdepak, Wattrouter je nejlepší volba ke spotřebě elektřiny z FVE, a to jak dříve tak i dnes.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sám píšeš níže, že jsi jej zkoušel a nejde použít. Trochu zachování integrity by neškodilo.

Použít jde ale není to podle mých představ, problém není v regulaci a použití Wattroutru, ale v komunikaci a požadavku od EV.

Pokud nepřijde mrak tak funguje a reguluje výtečně, problémy nastanou, když se často a rychle střídají mraky a slunce.
To nevyřeší ani Grenono!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

máš pro to nějaký argument? Proč by to nemělo být řešitelné?

Tak se tady pochlub.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hybrid.cz/cinsky-sen-cen-si-objednal-500-elektrickych-sklapecu#comment-150559

V Šen-Čenu jsem byl osobně.

Pokud něco máš, tak to koupím a otestuji.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějaký argument k Tebou vyslovenému výroku? Třeba jaká je cesta k výše požadovanému?

Mám jich nainstalované desítky a všechny fungují jak zákazník potřebuje a požadoval.

Nějaký problém?!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

problém je, že jak sám níže píšeš nejde použít a že jsi to zkoušel. To že za několik tisíců není využitelný v rozšířených systémech je dost velký problém a bylo to známo hned ze startu. Přesně jak píšeš. Jednoduchou přesně definovanou práci zvládne. Nic navíc od něj nelze čekat. Jako od pravicově smýšlejícího člověka, ten také druhému levelu argumentů neporozumí a vlastně je ani nepotřebuje řešit. Vystačí si s regulací systémem "projev děje=>řízenou veličinu" a nezabývá se příčinami proč se děj projevuje právě takto.

Nevím kolika anonymům odpovídám, každý řeší asi něco jiného.

Wattrouter byl udělám pro běžnou spotřebu z FVE doma, to zvládá výborně a pro každou fázi zvlášť jak je u nás v ČEZkocourkově nutné.
To, že časem přibyly další potřeby částečně také řeší ale EV je pro ně asi nezajímavé, možná časem.

Jinak jsem výše zdůvodnil ostatní.
Pochlub se jak ty ovládáš spotřebu z FVE a nabíjíš EV pomocí Grenono.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

JJ řešení přetoků do sítě NN, jak by solárním kutilům pomohlo, povolit u každého odběrého místa SLABÉ přetoky za elektroměr. Stačilo by pro řešení za pár korun nastavit hranici povolených přetoků třeba na 500mA na fázi, na kterou reaguje obyčejné nadproudové relé s měřícím transformátorkem na 25A (volitelný rozsah spínání 0,5-25A) + nějaký ten chytře zapojený stykač s jističem. Zjednodušilo by to regulaci, snížilo cenu a navíc by se dalo plynule přecházet mezi sítí a vlastním zdrojem, bez stachu o pokutu u nehlášených FVE. Chápu, že rvát několik kW výkonu do jedné fáze, současně z jiné ten výkon odebírat a tvářit se jak je člověk s přetoky "na nule" a bez ohlášení, je prasečina-nesymetrické zatěžování zdroje. Nastavit vše tvrdě na nulu, je ale taky zbytečná blbost. Prostě nemáš oficiálně nahlášenou výrobnu FVE, tak cokoliv překročíš nad povolenou hranici tvrdě zaplať jako nedovolenou dodávku do sítě a co je pod tolerancí, tak buď se dá v registru elektroměru odečíst od spotřeby, nebo ať si klidně těch pár KČ za pár kWh/měsíc narvou tam, kam slunce nesvítí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hybrid.cz/cinsky-sen-cen-si-objednal-500-elektrickych-sklapecu#comment-150559

Ne, řešit to přes Váš uvedený moc nejde, zkoušel jsem to také.
Jinak plynulou regulaci řeším a zkouším ale teď mám málo času a tak až v zimě na ni spíš dojde.
Teď to řeším dodanou nabíječkou k autu a spínám pomocí proudového relé nebo lze i pomocí wattroutru, i toho vašeho.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mixážní vůz? S tím jezdí zvukař na fesťáky? :-)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Opravili jsme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

No bóže normální míchačka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter