Čínský Šen-čen si objednal 500 elektrických sklápěčů

Šen-čen, město s flotilou více než 16 000 elektrobusů, podepsalo s BYD kontrakt na dodání 500 těžkých elektrických sklápěčů.

Čína, zejména oblast kolem Šen-čenu, je dnes jednoznačně světovým lídrem v oblasti elektrifikace autobusové a nákladní dopravy.
foto: BYD

Plně elektrické sklápěcí vozy BYD T10ZT dokáží na jedno nabití ujet 280 km (naložené) a odvézt 10,6 m3 odpadu. Rychlonabíjení trvá 90 minut.

Dodávka prvních kusů z celkových 500 objednaných proběhla už v červenci. Jeden plně elektrický sklápěč eliminuje lokální emise asi 70 aut. Další na řadě jsou v elektrifikaci stavební míchací vozy.

Elektrický mixážní vůz BYD

Elektrický autodomíchávač BYD
foto: BYD

Čínský deník Xinhua odhaduje, že pokud by všechny sklápěče a mixy v třináctimilionovém Šen-čenu přešly na plně elektrický pohon, ušetřilo by to ročně 31 200 tun oxidů síry.

38 Comments on “Čínský Šen-čen si objednal 500 elektrických sklápěčů”

  1. „Jeden plně elektrický sklápěč eliminuje lokální emise
    „Jeden plně elektrický sklápěč eliminuje lokální emise asi 70 aut“

    Tak to je hodně mimo. Jedno elektrický auto eliminuje lokální emise právě jednoho auta, který na stavbě nahrazuje. Těžko bude přepravovat materiál jako 70 jakýchkoli jiných aut 😀

      1. Předpokládám, že máte Wallbox připojen přes
        Předpokládám, že máte Wallbox připojen přes Wattrouter_Mx, který průběžně reguluje nabíjení dle výroby FVE… Já mám bohužel starý typ Wattrouteru_CWx_SSR, který neumí PWM ani 0-10V regulaci, tak hledám řešení nebo alespoň nápady.

        1. Ne, řešit to přes Váš uvedený moc nejde, zkoušel jsem
          Ne, řešit to přes Váš uvedený moc nejde, zkoušel jsem to také.
          Jinak plynulou regulaci řeším a zkouším ale teď mám málo času a tak až v zimě na ni spíš dojde.
          Teď to řeším dodanou nabíječkou k autu a spínám pomocí proudového relé nebo lze i pomocí wattroutru, i toho vašeho.

                1. problém je, že jak sám níže píšeš nejde použít a že
                  problém je, že jak sám níže píšeš nejde použít a že jsi to zkoušel. To že za několik tisíců není využitelný v rozšířených systémech je dost velký problém a bylo to známo hned ze startu. Přesně jak píšeš. Jednoduchou přesně definovanou práci zvládne. Nic navíc od něj nelze čekat. Jako od pravicově smýšlejícího člověka, ten také druhému levelu argumentů neporozumí a vlastně je ani nepotřebuje řešit. Vystačí si s regulací systémem „projev děje=>řízenou veličinu“ a nezabývá se příčinami proč se děj projevuje právě takto.

                2. Nevím kolika anonymům odpovídám, každý řeší asi něco
                  Nevím kolika anonymům odpovídám, každý řeší asi něco jiného.

                  Wattrouter byl udělám pro běžnou spotřebu z FVE doma, to zvládá výborně a pro každou fázi zvlášť jak je u nás v ČEZkocourkově nutné.
                  To, že časem přibyly další potřeby částečně také řeší ale EV je pro ně asi nezajímavé, možná časem.

                  Jinak jsem výše zdůvodnil ostatní.
                  Pochlub se jak ty ovládáš spotřebu z FVE a nabíjíš EV pomocí Grenono.

                3. hybrid.cz/cinsky-sen-cen-si-objednal-500-elektrickych-sklapecu#
                  hybrid.cz/cinsky-sen-cen-si-objednal-500-elektrickych-sklapecu#comment-150559

                4. JJ řešení přetoků do sítě NN, jak by solárním
                  JJ řešení přetoků do sítě NN, jak by solárním kutilům pomohlo, povolit u každého odběrého místa SLABÉ přetoky za elektroměr. Stačilo by pro řešení za pár korun nastavit hranici povolených přetoků třeba na 500mA na fázi, na kterou reaguje obyčejné nadproudové relé s měřícím transformátorkem na 25A (volitelný rozsah spínání 0,5-25A) + nějaký ten chytře zapojený stykač s jističem. Zjednodušilo by to regulaci, snížilo cenu a navíc by se dalo plynule přecházet mezi sítí a vlastním zdrojem, bez stachu o pokutu u nehlášených FVE. Chápu, že rvát několik kW výkonu do jedné fáze, současně z jiné ten výkon odebírat a tvářit se jak je člověk s přetoky „na nule“ a bez ohlášení, je prasečina-nesymetrické zatěžování zdroje. Nastavit vše tvrdě na nulu, je ale taky zbytečná blbost. Prostě nemáš oficiálně nahlášenou výrobnu FVE, tak cokoliv překročíš nad povolenou hranici tvrdě zaplať jako nedovolenou dodávku do sítě a co je pod tolerancí, tak buď se dá v registru elektroměru odečíst od spotřeby, nebo ať si klidně těch pár KČ za pár kWh/měsíc narvou tam, kam slunce nesvítí.

              1. Použít jde ale není to podle mých představ, problém
                Použít jde ale není to podle mých představ, problém není v regulaci a použití Wattroutru, ale v komunikaci a požadavku od EV.

                Pokud nepřijde mrak tak funguje a reguluje výtečně, problémy nastanou, když se často a rychle střídají mraky a slunce.
                To nevyřeší ani Grenono!

                1. máš pro to nějaký argument? Proč by to nemělo být
                  máš pro to nějaký argument? Proč by to nemělo být řešitelné?

                2. hybrid.cz/cinsky-sen-cen-si-objednal-500-elektrickych-sklapecu#
                  hybrid.cz/cinsky-sen-cen-si-objednal-500-elektrickych-sklapecu#comment-150559

                3. V Šen-Čenu jsem byl osobně.
                  Pokud něco máš, tak to

                  V Šen-Čenu jsem byl osobně.

                  Pokud něco máš, tak to koupím a otestuji.

    1. Čo myslíte pod pojmom „automaticky“? Ak ide o výber zdroja
      Čo myslíte pod pojmom „automaticky“? Ak ide o výber zdroja pre nabíjanie, tak áno. Automaticky nabíjam euto (tak ako aj inú spotrebu) z FV. Ak myslíte riadenie výkonu nabíjania podľa okamžitého výkonu FV, tak zatiaľ nie. Mám to rozrobené, no zatiaľ to nemá takú prioritu dokončiť, ako ostatné veci. Nabíjam väčšinou v noci z batérií a vtedy je nepotrebné riadiť výkon automatikou.

          1. Také nabíjím dodaným kabelem, který mohu nastavit v
            Také nabíjím dodaným kabelem, který mohu nastavit v kombinaci s EV od cca 2A do maxima nabíječky a chápu váš způsob. Jenže plynule můžete regulovat pouze ten boiler, ale ne ostatní spotřebiče. Navíc takto bych nabíjel EV při plném svitu několik dní…
            Chci zapojit EV do nabíječky a nestarat se o to, že přišel mrak. Chci, aby nabíjení bylo přímo regulováno dle okamžité výroby FVE a pokud bych potřeboval rychle nabít, tak bych přepnul na MAX.

              1. Toto znám a používá to několik kolegů, a montuje se to i
                Toto znám a používá to několik kolegů, a montuje se to i do levných wallboxů, nebo levnější varianta pak přímo do pistole.
                Zatím jsem ale nenašel nikoho, kdo by toto reguloval on-line plynule třeba podle měřících transformátorů nebo fotorezistorem.

            1. Mám chytrou pračku AEG lavamat-lavalologic 1610, která po
              Mám chytrou pračku AEG lavamat-lavalologic 1610, která po výpadku proudu začne, tam kde přerušila. Podobně mám i nabíječku baterií, která si pamatuje režim a po přerušení pokračuje.
              Rozhodně tyto spotřebiče ale nereguluji jako předchozí rádce…

      1. Ano, nabíjení přes noc z baterií jsem také uvažoval.
        Ano, nabíjení přes noc z baterií jsem také uvažoval. Potřeboval bych ale velkou baterii, což není ekonomicky návratné.
        Nabíjení podle okamžitého výkonu FVE máte „rozrobené“ – mohu se zeptat na způsob plánované regulace?

          1. Děkuji za osvětu, neb o grinbono jsem nevěděl. Nicméně
            Děkuji za osvětu, neb o grinbono jsem nevěděl. Nicméně po prostudování je to srovnatelné se starým wattrouterem, který používám. Poslední model watrrouteru umí více, ale stojí také více.
            Když musíte grinbono doplnit SDS, které také něco stojí a dalším, pak už je lepší nový wattrouter.
            Přesto děkuji za informaci.

        1. „Ano, nabíjení přes noc z baterií jsem také uvažoval.
          „Ano, nabíjení přes noc z baterií jsem také uvažoval. Potřeboval bych ale velkou baterii, což není ekonomicky návratné.
          Nabíjení podle okamžitého výkonu FVE máte „rozrobené“ – mohu se zeptat na způsob plánované regulace?“
          Euto nikdy nevybíjam do nuly. Cez den som väčšinou mimo domu. Mám 35kWh v LiFe a to mi stačí na euto aj dom. Nabíjam 1-3x za týžden podľa potreby. Niekedy aj zriedkavejšie.
          Riadenie výkonu robím podľa napätia batérií. Meriam úrovň napätia, podľa ktorého sa riadi výkon v krokoch pomocou PLC. PLC bude riadiť nabíjačku, ktorá je na to pripravená, pomocou zmeny PWM. Nie je to úplne plynulé, ani najrýchlejšie (nebude to meniť výkon pri každom malom mráčku), no batéria to podrží.
          Podobne si robím aj napájanie bojleru, alebo inej odporovej záťaže. Tam sa ale bude meniť priamo amplytúda napätia, namiesto častejšie používanej PWM modulácie.

          1. Děkuji za podrobné info.
            – kolik Vás stály baterie a kde

            Děkuji za podrobné info.
            – kolik Vás stály baterie a kde se nechají sehnat?
            – nabíjení přes PWM se nechá řídit plynule, pokud to EVSE umí.
            – FVE (ZB) mám od 2009 a k řízení spotřeby používám wattrouter a SSR spínaná v nule. Ohřívám boiler, AKU-1000 a aku.kamna.
            O bateriích přemýšlím, ale jsou dost drahé. Uvažuji i o připojení elektromobilu jako baterie (vyjde to levněji).

Napsat komentář