V norském Oslu aktuálně čínská automobilka BYD představila svůj nový SUV elektromobil Tang. Je vybaven novým typem Blade baterie.
foto: BYD Auto
Elektromobil BYD Tang půjde do Evropy v lednu 2021. Výroba pro zákazníky z Norska začne ale už v listopadu 2020. Auto ve verzi EV600 nabídne 82,8kWh baterii pro dojezd 520 km NEDC, reálně tedy kolem 420 km.
foto: BYD Auto
Evropská verze auta nabídne novou LFP (lithium-železo-fosfátová) baterii typu Blade. Tyto baterie nejsou skládány do modulů, ale jednotlivé články se skládají přímo do celé baterie. Díky tomu klesá objem baterie až o 50 %.
Cena elektromobilu BYD Tang EV600 pro Evropu zatím nebyla oznámena. V Číně stojí v přepočtu kolem milionu korun. Kromě osobního elektromobilu BYD Tang představí BYD na evropském trhu také další užitkové a nákladní elektromobily.
Best Off Road Electric Monster Truck Build – Detailní
Best Off Road Electric Monster Truck Build – Detailní vysvětlení česky
https://youtu.be/mJrabfbw5LA
Stejně převratnou baterií jakou mám já v 10let staré
Stejně převratnou baterií jakou mám já v 10let staré přestavbě?
Vy máte nedávno vyvinutou Cell to pack technologii v 10let
Vy máte nedávno vyvinutou Cell to pack technologii v 10let staré přestavbě?
Já mám cell to pack technologii ve 12 let starém skůtru 😉
Já mám cell to pack technologii ve 12 let starém skůtru 😉
Baterky jsou naskládané v krabici, jedna je pod podlahou,
Baterky jsou naskládané v krabici, jedna je pod podlahou, druhá pod kufrem a třetí místo palivové nádrže. T.j žádné moduly.
S energetickou hustotou 140-160 Wh/kg?
S energetickou hustotou 140-160 Wh/kg?
To asi ne, snad 90Wh/kg
To asi ne, snad 90Wh/kg
A to je právě ten podstatný rozdíl.
A to je právě ten podstatný rozdíl.
To určitě ne. Oni tam sice taky mají life články
To určitě ne. Oni tam sice taky mají life články (předpokládám, že tam máte Winstony nebo tak něco), ale v poslední době dost vylepšili hustotu energie a další parametry a navíc drasticky srazili náklady, takže se opravou mohou porovnávat se špičkou. Byť „převratná baterie“ je poněkud silné slovo.
Ono to převratné je. Energetická hustota podobná jako
Ono to převratné je. Energetická hustota podobná jako současné NCM baterie, levnější, nehoří, počet cyklů 5000 oproti 1500 NCM.
No podobná.. BYD Blade prizmatické články mají cca
No podobná.. BYD Blade prizmatické články mají cca 440Wh/l a cca 190Wh/kg a je to v podstatě dnes to nejlepší na trhu z LFP s omezenou dostupností. Běžně dostupné LFP se stále pohybuje někde kolem >350Wh/l a 140Wh/kg.
Proti tomu běžně dostupné prizmatické NMC jsou na 570Wh/l a 250Wh/kg, Velkokapacitní pouch už dávají 600Wh/l a 260 Wh/l (malé pouch formáty do spotřební elektroniky umí 800Wh/l a 290Wh/kg) Small cylinder NMC a NCA je již dlouho na 750Wh/l a 260Wh/kg.
No a ty cykly raději nebudu komentovat vůbec, protože bych se zase mohl někoho dotknout.
Hezky sesumírované. Ta převratnost je v tom, že jsou
Hezky sesumírované. Ta převratnost je v tom, že jsou bezpečnější co se týče zahoření např. při průrazu/havárii, o „nedostatečné“ energetické hustotě ví a pracují na ní. Každý takový krůček je přece fajn.
Nicméně Tesla v modelu 3 má jen 160Wh/kg.
Nicméně Tesla v modelu 3 má jen 160Wh/kg.
Ano máte pravdu, moje chyba že jsem neuvedl, že data výše
Ano máte pravdu, moje chyba že jsem neuvedl, že data výše jsou pro samotné články. Tesla Model 3 články s jednotkami tisíc km nájezdu mají nominální energii 17,5Wh, tedy nové mohou mít až cca 270Wh/kg. AVL ze svého interního porovnání BEV baterií uvádí pro TM3 LR dokonce hodnotu 166Wh/kg na úrovni packu.
Mimochodem chystaný TM3 v číně s novými LFP od CATL má mít na úrovni packu 125 Wh/kg (povinně zveřejňovaný údaj pro čínské úřady). Což je na stávající poměry LFP moc pěkná hodnota, vezmeme-li v úvahu že články samotné nebudou mít více jak 180-190Wh/kg.
Nicméně zase je to třeba vyložit v kontextu. TM3 pack s LFP bude plně obsazen s energií do 60kWh (víc se do něj odhaduji nevejde kvůli stále relativně nízké volumetrické hustotě energie LFP) a vozidlo bude jen o pár kilogramů lehčí než TM3 s LR packem. Chci tím říct, že ani CTP ani pokrok v energetické hustotě LFP stále na současnou NMC/NCA technologii nestačí(ta se také dále posouvá) pokud bereme jako standard dojezd 500km+.
Už existují i LFP baterie přes 160 Wh/kg na úrovni packu.
Už existují i LFP baterie přes 160 Wh/kg na úrovni packu. Proč takové nedaly do Modelu 3 se můžeme jen domnívat. Tesla má ale asi specifické požadavky na okamžitý výkon, rychlost dobíjení a hlavně objem baterie.
https://insideevs.com/news/429865/china-energy-density-lfp-battery-packs/amp/
Aha, už vidím zdroj nedorozumění. Tyto hodnoty totiž
Aha, už vidím zdroj nedorozumění. Tyto hodnoty totiž platí pro ebusy a jejich srovnání s osobními vozy je zavádějící. ebusy mívají baterii uloženou buď na střeše, případně nad nápravami. Při tomto uložení pak baterie nepotřebuje takovou ochranu a zároveň nemusí zajišťovat nosnou/deformační funkci. Pokud by tedy takový ebus byl vybaven moderními NMC články s hmotnostní hustotou energie řekněme 260Wh/kg na úrovni článků, pak celý pack může být někde na úrovni 220-230Wh/kg. To platí i pro tahače, jmenovitě Tesla Semi.
Tedy právě naopak, hodnota 125Wh/kg LFP baterie pro TM3 je minimálně velmi dobrá a plně odpovídá současnému stavu poznání. V absolutních číslech je možná jeho assembly efficiency lepší než pro LR pack.
Tak ta baterie nehořela ani před tím když měla horší
Tak ta baterie nehořela ani před tím když měla horší parametry.
Důvod proč vlastní akcie Tesly a BYD… ne VW 😀
Důvod proč vlastní akcie Tesly a BYD… ne VW 😀
Kdo, ty?
Kdo, ty?
vypada to uplne OK
https://youtu.be/uVTb17DmLfc
otazka budou
vypada to uplne OK
https://youtu.be/uVTb17DmLfc
otazka budou zkusenosti po pul roce..
Další čínská „maketa“ auta, se standardní spotřebou
Další čínská „maketa“ auta, se standardní spotřebou 25-35 kWh/100 km, toho se opravdu nikdo z výrobců bát nebude. Na Ionity využije to rychlé nabíjení, ovšem za cenu 4-5 Kč/km a to se vyplatí! 🙂
Takže jako e-tron? Pohoda.
Takže jako e-tron? Pohoda.
Ano, spotřeba jako německý eTron, který nabíjí na Ionity
Ano, spotřeba jako německý eTron, který nabíjí na Ionity 3x levněji a rychleji, s úplně jiným výkonem a zrychlením. V Norsku to teď bude krásně vidět kolik se prodá eTronů a BYD.
82.8 kWh je vyuzitelna na tech 520km ?
16kWh/100km ? velice
82.8 kWh je vyuzitelna na tech 520km ?
16kWh/100km ? velice tezko uveritelne
rozmery to ma podobne jako Q7, audi se ted modli aby to nestalo 1,2M
4-5Kc /km ? Pres maingau je ionity za 0,39E/kW to vychazi spise na 1,67Kc/km
Stejne to jisti domaci nabijeni 2,4Kc/kW ~ 0,38Kc/km
Kde lidi berete ta prasonovinarska dogmata 4-5Kc/km ?
NEDC = Not Even Damn Close
NEDC = Not Even Damn Close
Přesně tak, NEDC (Nesmyslný Evropský Direktivní Cyklus,
Přesně tak, NEDC (Nesmyslný Evropský Direktivní Cyklus, který nikdo dnes nebere vážně. eTron NEDC = 496 km, WLTP=431 km, RPD (reálný průměrný dojezd) = 365 km.
no jo vlastne, se mi popletl NEDC(wltp) s EPA.. tak to uz
no jo vlastne, se mi popletl NEDC(wltp) s EPA.. tak to uz chapu :-/ vazi to jeko etron a bude to zrat jako etron..
Cena snad závisí na tom, kde nabíjíte. Na to ostatní si
Cena snad závisí na tom, kde nabíjíte. Na to ostatní si počkám, až bude známá evropská cena a proběhnou nějaké testy.
Jo já to nezavrhuji, já s asijskými výrobky mám celkem
Jo já to nezavrhuji, já s asijskými výrobky mám celkem dobré zkušenosti, ty čínské auta mě zatím ale moc nepřesvědčily, tak uvidíme. Jak jsem psal, když to bude dělat nějakých 380-400 km průměrný dojezd, bude to OK.
Nejsem expert na videa, ale to video zde o BYD Tang je umele
Nejsem expert na videa, ale to video zde o BYD Tang je umele vytvorene. Stejne jako v reklamach to auto na zadnych poustich, horach atd. nejede, ale je to zkopirovane a prikraslene bombastickymi efekty. Takze nam jen vsichni lzou. Jen stupidni marketing.
Za chvilku nebudou mít ve Wolfsburgu co žrát.
Za chvilku nebudou mít ve Wolfsburgu co žrát.
Budou, maj tam vlastní výrobu párků.
Budou, maj tam vlastní výrobu párků.