Čínský CATL začíná v Německu stavět obří továrnu na baterie

Jan Horčík - 21 Říjen 2019

Rapidně rostoucí čínský výrobce baterií, společnost CATL, začala v Německu se stavbou své první zahraniční továrny. Do roku 2022 tam chce dosáhnout výrobní kapacity 14 GW.auto baterie CATL Čína výroba Německo

Výroba baterií se stává klíčovým strategickým odvětvím 21. století. Evropa zaostává, a tak její kapacity musejí budovat Číňané.
foto: CATL

V Číně se rodí nový baterkářský gigant jménem CATL, který už začíná zatínat drápy také v evropských automobilkách. Bude dodávat baterie mimo jiné pro Volkswagen, Volvo, Bosch, Daimler nebo BMW.

Právě Německo se proto pro CATL stalo cílem první zahraniční expanze. Nová baterkárna vznikne ve spolkové zemi Durynsko na ploše 23 ha. Do roku 2025 zaměstná až 2000 lidí.

Do roku 2022 chce mít CATL globání výrobní kapacitu 136,6 GWh. Firma využívá technologii japonské společnosti TDK. Masivní růst CATL posledních let je však ve velké míře dán také štědrou podporou nákupu elektromobilů čínskou vládou.

Zpět na HybridPřidat komentář

Kdyby se Cinane zeptali Zemana, tak by tu fabriku nestaveli. Prece by jim Zeman rekl, ze proti HE3DA a Prochazkovi, ktereho MZ vyznamenal, nemaji sanci. Ale jak to vypada, tak Zeman i HE3DA jsou mimo realitu.

A taky změnit konstrukci celku baterie, ušetří tak za obaly, baterie bude zabírat méně místa a bude lehčí:

https://www.wautom.com/2019/10/catls-new-eye-catching-cell-to-pack-battery-technology/

Obrázek uživatele Kuk

panikáá :)))

Evropský autoprůmysl potřebuje baterie pro elektrovozy, hrozí závislost na Číně
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/akumulator-baterie-volkswagen-clanek-salzgitter.A191008_191711_motorky_fdv

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

To si jako myslite ze budu Babisovi platit Premium?

Neuveritelne, pane.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele ozana

Ještě je to zadarmo.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Tomáš

I kdyz je tam napsano Premium? Jesi jo tak se omlouvam.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Tuším, že teď maji nějakou zkušební akci že je to po registraci zdarma.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Myslím že do listopadu.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil