Čínský CATL dodá BMW baterie za miliardu eur, postaví továrnu v Evropě

Jen před pár týdny jsme informovali, že v Číně roste nový baterkářský gigant jménem CATL. Jako bychom vyřknuli proroctví!

Čínský výrobce baterií CATL vidí v Evropě obrovský potenciál. Ještě aby ne, když má nově u BMW smlouvu za miliardu eur.
foto: CATL

Podle aktuálních informací se totiž právě CATL stal novým dodavatelem baterií pro BMW. Smlouva má mít hodnotu €1 mld. Stane se tak dalším dodavatelem mnichovské automobilky vedle jihokorejského Samsung SDI.

Nejspíš i to je asi důvod, proč CATL aktivně uvažuje o vybudování továrny na výrobu baterií v Evropě. Informuje o tom Bloomberg. V úvahu připadají tři země: Německo, Polsko, Maďarsko.

Všimněme si, že chybí Česká republika. V Maďarsku už mezitím vyrábí baterie Samsung SDI, v Polsku zase LG Chem. Až si CATL vybere, půjde pro něj o první továrnu mimo Čínu.

Podle informací Bloombergu by nová evropská baterkárna CATL mohla „mít větší výrobní kapacitu, než gigatovárna Tesla. Tak uvidíme!

12 Comments on “Čínský CATL dodá BMW baterie za miliardu eur, postaví továrnu v Evropě”

  1. To bude tak těžce robotická továrna, že není jediný
    To bude tak těžce robotická továrna, že není jediný důvod pro Číňany to nepostavit v Německu, a rovnou i u nějakého drahého přístavního města jako třeba Hamburku.
    Záležet bude nejvíc na rychlosti stavebního povolení a investičních pobídkách nebo daňových úlevách.

  2. Nevím co je na tom tak zvláštního, že tam chybí ČR. Kdo
    Nevím co je na tom tak zvláštního, že tam chybí ČR. Kdo by šel stavět továrnu do země, kde je nedostatek pracovní síly. A stejně to bude jen další montovna navázaná na automotiv, to tady opravdu nepotřebujeme.

    1. Tak zrovna CATL jede jak utržený ze řetězu, pokud udrží
      Tak zrovna CATL jede jak utržený ze řetězu, pokud udrží tempo tak do roku 2025 bude jednoznačný lídr na trhu. Mimochodem je třeba rozlišovat dvě věci. Výroba bateriových článků (to co chce dělat CATL) je výroba s vysokou přidanou hodnotou. A je to především v přímém kontrastu s výrobou (montováním) baterií, což je naopak práce s mizivou přidanou hodnotou. Typicky montážní linka na výrobu baterií, kterou nyní zprovozňuje škodovka v Boleslavi.

      Tzn. vyrábět zde články je určitě žádané a zrovna CATL by byl dle mého odhadu mnohem větší úlovek než Tesla. LG chem již zakotvilo výrobu článků v Polsku, Samsung SDI a nově SK Innovation v Maďarsku.

      1. Jo ale ta vysoká přidaná hodnota je pro tu čínskou firmu,
        Jo ale ta vysoká přidaná hodnota je pro tu čínskou firmu, ovšem taková robotická továrna nenabídne moc pracovních míst, a zisky taky nemusí danit na místě, stačí aby firma zvedna vnitřní ceny tam dodávaných surovin nebo to jde dělat i přez nastavení odpisovích cen za roboty.

    1. Momentálně je tam jenom Samsung (první odkaz na linku z
      Momentálně je tam jenom Samsung (první odkaz na linku z Dingolfingu), ten je ale jen pro stávající modely(ty hliníkové krabičky s otvory naskrz). Jak se tady psalo očekávají se nové modely a tam už bude systém jiný(dneska to jde do prostoru vedle palivové nádrže, potom by to mělo jít do podlahy) a tím pádem asi i dodavatel.
      Je zajímavé kolik toho BMW v těch klipech veřejně ukazuje. Taky jde na YouTube najít klip kde je nová generace e-motorů s novým systémem a ten je úplně jiný než co mají konkurenti(o X let předbíhají ostatní).

Napsat komentář