Čínské elektromobily BYD jdou do Evropy, začínají v Norsku

Čínská automobilka BYD, do které má zainvestováno mimo jiné americký miliardář Warren Buffet, jde do Evropy. Prvním trhem je Norsko.

Elektromobil BYD Tang 600D nabízí reálný dojezd kolem 400 km. Evropská cena zatím nebyla oznámena.
foto: BYD

BYD vyrábí jak osobní elektromobily, tak elektrobusy a nákladní/užitkové elektromobily. Jakýmsi zkušebním trhem bude pro automobilku Norsko, kde aktuálně uvedla své plně elektrické SUV BYD Tang.

Zatím nebyl oznámena cena elektromobilu, ale v Číně se po dotacích pohybuje kolem €36 800, tedy zhruba jeden milion Kč. Elektromobil je vybaven 82,8kWh baterií pro dojezd až 520 km NEDC. Reálně to tedy bude něco kolem 400 km.

Auto se prodává ve dvou verzích, a to Tang 600D a Tang 600. Kapacitou baterie se neliší. Verze 600D ovšem nabízí pohon všech čtyř kol, systémový výkon 360 kW díky dvěma elektromotorům a lepší zrychlení 0-100 km/h (4,6 s místo 8,5 s).

Dále také není jasné, jakým systémem rychlonabíjení bude auto pro evropský trh vybaveno. Předpokládáme ale, že CCS.

Do konce roku 2020 pak chce BYD v Evropě představit také další typy elektromobilů: elektrickou dodávku (2,6 t), elektrické nákladní auto (7,5 t), elektrický kamon (19 t) a elektrický traktor.

22 Comments on “Čínské elektromobily BYD jdou do Evropy, začínají v Norsku”

        1. Jsou už někde testy dojezdu? Pokud je v Číně cena po
          Jsou už někde testy dojezdu? Pokud je v Číně cena po dotacích přes milion, tak kolik to bude v Evropě? To už se bude docela přibližovat právě tomu eTronu a bude možná dražší než připravovaný menší eTron. A kdo si to pak koupí?

          No uvidíme jakou nasadí cenu v Norsku a jak se to bude prodávat. každopádně, já být zákazníkem, co pokukuje po něčem takovém, tak si asi těžko řeknu, že si místo eTronu za 1,8 mega koupím toto za 1,5 mega nebo kolik to bude stát 🙂

            1. Myslíte tu poslední větu?
              „Zatím nebyl oznámena cena

              Myslíte tu poslední větu?

              „Zatím nebyl oznámena cena elektromobilu, ale v Číně se po dotacích pohybuje kolem €36 800, tedy zhruba jeden milion Kč. Elektromobil je vybaven 82,8kWh baterií pro dojezd až 520 km NEDC. Reálně to tedy bude něco kolem 400 km.“

              Řekl bych, že to bude odhad redakce na základě kapacity baterie a ne reálný dojezd. To se uvidí, až to do rukou dostane ten norský fanda EV.

                1. Tak uvidíme na první dojmy a testy. A záleží jak na to
                  Tak uvidíme na první dojmy a testy. A záleží jak na to budou pohlížet zákazníci, třeba zájemci o eTron, co u nich rozhodne. Chtěl jsem jenom říct, že je předčasné psát, že to strčí eTron do kapsy.

              1. Asi je to odhad redakce, ale proč ne?
                Vcelku mi přijde

                Asi je to odhad redakce, ale proč ne?
                Vcelku mi přijde úsměvné pořád řešit dojezd který jaké auto má podle nějakého oficiálního testu, nebo normy.

                Podle mne všechny elektromobily mají zhruba ale opravdu zhruba stejnou spotřebu. Ano jsou tu eauta, které mají lepší (ioniq) a naopak které mají horší spotřebu (etron)
                Ale podle mne to není až tak velký rozdíl který by stál za to řešit.
                Ve výsledku stejně realita bude záležet na tom jak kdo s tím bude jezdit.

                A proto je podle mne nejjednodušší dojezd porovnávat jen na základě toho jakou to auto má baterii.
                Protože na tom záleží nejvíc.

                80 kWh baterka prostě dává reálný dojezd minimálně 350-400 km.
                A ano po dálnici to bude míň, v zimě to bude ješětě míň, ve městě to bude naopak víc.
                To je ale snad jasný, že se to mění v závislosti na podmínkách.

                Důležitý je si uvědomit, že 80 kWh už je dost velká kapacita na to aby člověk dojel z Prahy do Brna bez problémů, že to bude jen tak tak do Ostravy atd.

                S kapacitou baterky do 20 kWh dojedete kolem 100 km a vic to nemá cenu vůbec uvažovat.
                S kapacitou do 40 kWh už si můžete dovolit jezdit do 200 km, po dálnici do 180 km.

                S kapacitou 100 kWh už člověk může bez obav jet z Prahy do Ostravy.

                Atd.

                A pak teprve můžete uvažovat rozdíly mezi jednotlivými auty, kdy s jedním dojedete o 50 km dál a s druhýmo 50 km méně za přesně daných podmínek.
                A tohle je podle mne už naprosto zbytečný uvažovat nebo se přít o to které auto ujede o „pár“ kilometrů víc.

                Stejně všechno nakonec záleží na tom jakou ma auto kapacitu baterie. Na tom to celé začíná a končí.

                1. Tak ono i spalovací Ioniq bude mít nižší spotřebu než
                  Tak ono i spalovací Ioniq bude mít nižší spotřebu než Audi Q5, tak proč by to u EV mělo být stejné, že? 🙂

Napsat komentář