V Číně se dnes prodá zhruba polovina všech aut do zásuvky na světě. Zatím stále není recyklace starých baterií na pořadu dne, ale za pár let už bude.
V Říši středu se jen během první poloviny letošního roku prodalo téměř 400 000 elektroaut. Jen v červnu to bylo skoro 80 000. Valná většina z toho domácí výroby.
Během následujících dvou let má výroba elektrických aut v Číně vyrůst na 2 miliony kusů ročně. Při takových počtech už je potřeba myslet do budoucna.
A to Čína dělá. Podle informací agentury Reuters vydalo čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií upozornění, že města a regiony by měly nabádat výrobce k zavádění recyklačních programů a navazování spolupráce s výrobci baterií.
Baterie z elektromobilů nicméně podle současných zkušeností čeká před finální recyklací dlouhý a plodný život. Poté, co po dekádě nebo dvou doslouží v elektroautech, mohou být totiž využity ještě po další desetiletí v energetických úložištích.
Recyklace baterií je častým tématem diskusí o elektromobilitě, především v negativním smyslu.
Moderní li-ion baterií jsou nicméně recyklovatelné z více než 90 %, obsahují jen minimum nebezpečných látek a jejich recyklace přichází v úvahu teprve po desítkách let použití.
V této souvislosti stojí za to zmínit také běžné 12V startovací autobaterie. Ty naopak obsahují nebezpečné olovo. I přesto je dnes ve světě jejich recyklace plně zvládnutá.
Mezitím v U.S.A…
cleantechnica.
Mezitím v U.S.A…
cleantechnica. com/2018/08/03/manufacturers-cheer-insane-epa-decision-to-revoke-california-waiver-will-trump-kill-the-electric-car-again/
..se automobilky s Trumpem snaž o co největší zmírnění norem.
Pěkný svinstvo je i to jak umožnil dávat do novejch
Pěkný svinstvo je i to jak umožnil dávat do novejch náklaďáků starý rakovinometný motory.
https://www.nytimes.com/2018/07/06/us/glider-trucks-loophole-pruitt.html
Další jeho prasárna je zhoršení ochrany ohrožených živočišných druhů, aby si mohli ropáci a developeři snadnějc stavět svoje ropovody a silnice.
https://www.newyorker.com/news/daily-comment/the-trump-administration-takes-on-the-endangered-species-act
„V této souvislosti stojí za to zmínit také běžné 12V
„V této souvislosti stojí za to zmínit také běžné 12V startovací autobaterie. Ty naopak obsahují nebezpečné olovo.“
A taky obsahují kyselinu.
Pravda, díky za doplnění.
Pravda, díky za doplnění.
Chce sa vám spraviť članok o Čilských úspešnych el
Chce sa vám spraviť članok o Čilských úspešnych el autách – dosť ma to zaujíma
V Čile dělaj elektroauta? 🙂
V Čile dělaj elektroauta? 🙂
Asi myslel Čínu. Nejaký článok o Čínskych EV by som si
Asi myslel Čínu. Nejaký článok o Čínskych EV by som si aj ja rád prečítal. Na autofore sa im do toho velmi nechce 🙂
Inak Jamie Oliver si z ropákov srandu ešte nerobil, ale kto vie, možno aj to bude 🙂
Aké značky a aké modely sa v čine predávajú?
Aké značky a aké modely sa v čine predávajú?
BAIC, BYD, SAIC, Geely, Chery, Zhidou, Haima, povětšinou u
BAIC, BYD, SAIC, Geely, Chery, Zhidou, Haima, povětšinou u nás naprosto neznámé značky. Z modelů třeba BYD Qin a Song (plug-in hybridy), BYD e5 (elektromobil), ale třeba také Tesla. Ta ale aktuálně trpí zvýšením dovozních cel.
Zrovna nedávno jsem se díval na nabídku automobilky „BYD
Zrovna nedávno jsem se díval na nabídku automobilky „BYD asia“ a celkem dost mi poklesla čelist. Design exteriéru, interiéru, parametry, množství modelů čistě EV a v neposlední řadě cena na tamním trhu. Překvapili mne velmi příjemně. Pokud by se prodávali u nás a měli poruchovost lepší, nebo stejnou jako vozy prodávané v Evropě, tak budou mít místní automobilky problém větší jak Teslu.
Takže také bych se přimlouval o nějaký článek kde by byl lehký průřez asijským trhem s EV vozidly. Pár lidem by to zde mohlo otevřít oči, nebo je jen trochu více informovat.
Místní automobilky problém mají a neustále jej
Místní automobilky problém mají a neustále jej bagatelizují. 400k aut za půl roku není malý trh a oni ta auta mezitím ze skušeností vyšperkují, než sem vlezou. A potom nepomůže ani reklama na malé brášky v kaluži. Absolutně nepochopitelný postoj škemrala, kterému rozdupali písečné zámky je auto.idnes.cz/psa-carlos-tavares-0n6-/automoto.aspx?c=A180730_222807_automoto_fdv
Jak si někdo jiný než MY – automobilky může dovolit stanovovat obecně závazná kritéria!? No jak asi debile! Tak že chce na zemi přežít! A mit klid! Ano přišli jsme vám na to, že při zavádění dýzlů do praxe jste lhali, no tak jste na odpis a co? To nás má jako trápit? Budete nás vydírat nezaměstnaností? Třeba zbyde více lidí na práce na poli a ceny zemědělských produktů budou opět odpovídat bartru (hodina práce za hodinu práce) a ne letadlu zvaném ekonomismus.
Tak to se v Číně nemají vůbec spatne, pokud si
Tak to se v Číně nemají vůbec spatne, pokud si elektromobily kupuji podle Carlose jen boháči a za 1/2 roku jich tam prodali 400k 😉
Schválně kolik si myslíte, že je v ČR dolarovejch
Schválně kolik si myslíte, že je v ČR dolarovejch milionářů? 😉
Mám pocit že něco kolem 23000?
Mám pocit že něco kolem 23000?
Jo safra, bejvávalo… 28
Jo safra, bejvávalo… 28 000…
https://www.novinky.cz/ekonomika/477287-v-cesku-je-pres-28-tisic-dolarovych-milionaru.html
v Cine jich je prez 1.6 milionu, souvisi to nejak s necim?
v Cine jich je prez 1.6 milionu, souvisi to nejak s necim?
Jo když tu Petula povzdechl/a že v Číně se vůbec nemaj
Jo když tu Petula povzdechl/a že v Číně se vůbec nemaj špatně, tak se z toho dá se z toho při prepočtu na celkovej počet obyvatel odvodit o kolik líp nebo hůř se máme my a vztáhnout to na počet prodaných EV ;-D
na slovensko sa dovážajú „dávno“
na slovensko sa dovážajú „dávno“ https://www.autobazar.sk/11845825/by02-a-baoya-10000-l7e/
lenže také nenápadné polená pod nohy – technický na štvorkolku, zo 4 sedadiel iba2 k zákonnému použitiu, clo, takžen cena je na dvojnásobku F500e, resp. na2/3 ceny nového plnohodnotného BEV!