Čína snižuje dotace na nákup elektromobilů; Tesla a německé automobilky mají smůlu

Čínská vláda oznámila, že o 10 % snižuje dotace na nákup elektrických aut. A kromě toho pro ně stanovila cenový strop na hodnotě 300 000 jüanů (asi 1,1 milionu korun).

To znamená, že luxusnější elektromobily jako je např. Tesla Model 3 nebo elektroauta německých automobilek BMW a Daimler už na dotace nedosáhnou.

Tesla Model 3 se přitom stala v březnu zdaleka nejprodávanějším elektromobilem v Číně s 11 280 prodanými kusy. Za celý letošní rok to znamená už 16 747 kusů.

Čína si už dříve předsevzala, že do roku 2025 budou pětinu všech prodejů nových aut v zemi tvořit tzv. „new energy vehicles“, mezi které počítá elektromobily, plug-in hybridy a auta na vodík.

Také v následujících letech má ale v Číně pokračovat snižování výše dotací na nákup elektromobilů. A to o 20 % příští rok a o 30 % v roce 2022. V současné době činí základní dotace v přepočtu asi 90 000 Kč.

120 Comments on “Čína snižuje dotace na nákup elektromobilů; Tesla a německé automobilky mají smůlu”

      1. Jasně barva bez příplatku 🙂 – pokud mi základní odstín
        Jasně barva bez příplatku 🙂 – pokud mi základní odstín vyloženě nevadí, taky považuju příplatek za barvu jako poslední věc, za co bych byl ochoten platit, navíc 30 tis za barvu navíc? To se dá koupit mnoho zajímavějších věcí – jinými slovy, kdybych někdy řešil Teslu, bude taky bílá 🙂

        1. Kdyz jsem kupoval moji, tak zaklad byla cerna a bila stala
          Kdyz jsem kupoval moji, tak zaklad byla cerna a bila stala tusim 1600 Eur. Dnes presne obracene. Ale cervena stoji ranec, snad 2500 Eur. Moje puvodni X byla v cervene. Stacilo pridat modrou blikacku a tel 150 a mohl jsem jezdit i na cervenou :-)) A ja trubka ji vratil.

              1. Já vím 🙂 když jsem na to koukal, tak se mi ten základní
                Já vím 🙂 když jsem na to koukal, tak se mi ten základní líbí asi nejvíc. Sice bych si odpustil tu lakovanou dřevěnou lištu (preferoval bych nerez nebo hliník), ale to holt tak je – od někdy roku 2005 ve mně všechno lakované dřevo v autech s RV nad 1970 (byť sebevzácnější a sebepravější) evokuje ty samolepky a dekory od milotecu a čím to je ušlechtilější a má to divočejší strukturu tím hůř – taková analogie, čím víc proužků, tím víc adidas.

                1. Ta „drevena“ lista neni lakovana. Asi to bude folie. Nevim zda
                  Ta „drevena“ lista neni lakovana. Asi to bude folie. Nevim zda jde vyndat a prekryt jakoukoliv jinou folii. Pry frci karbonova. Me to drevo ani nevadi, ja koukam pred auto. A vetsinou az za horizont…

                2. „Karbon“ a „dřevo“ To je výběr 😀 TO už by se mi tam
                  „Karbon“ a „dřevo“ To je výběr 😀 TO už by se mi tam líbilo víc zopakovat kůži nebo látku, jak to má nová Octavia, byť to asi nebude super praktické na údržbu

                3. Mě se ta karbonová moc líbí. Taky jsem nad ni uvažoval do
                  Mě se ta karbonová moc líbí. Taky jsem nad ni uvažoval do interiéru, ale na moje auto se nehodí. Na TM3 bych si to asi dal. Nějakou s hmatovým 3D efektem.

                4. Jojo karbon Globus edition :D:D já vím, že to někdo dělá
                  Jojo karbon Globus edition :D:D já vím, že to někdo dělá poctivě, ale vždycky se mi prostě vybaví takovéhle šílenosti… pak už k dokonalosti chybí jen na spalováku víčko od nádrže s nalepenou samolepkou leteckého uzávěru

                5. Jako jo, vypadá to hezky udělané, ten dekor mě, ale
                  Jako jo, vypadá to hezky udělané, ten dekor mě, ale nebere.
                  Kdysi jsem na pár projektech skutečně karbon použil a byla ta paráda neskutečná lehkost :), ale kopyta a udělat to, aby to bylo to, co bylo chtěno nic moc na první dobrou to rozhodně nebylo

                1. Myslel jsem folii ne prelakovani.
                  Myslel jsem folii ne prelakovani.

                2. Tak pro pomalejší:
                  příplatek je levnější než polepení

                  Tak pro pomalejší:
                  příplatek je levnější než polepení folií a přelakovat je dražší než polepení folií

                3. Orientacne jsem nasel treba zmena laku polepem na Superb II za
                  Orientacne jsem nasel treba zmena laku polepem na Superb II za 21 tis. To se mi zda lacinejsi jak priplatek za barvu. Nebo me ve skole naucili nejen spatne googlit (jak jste onehda tvrdil), ale i spatne pocitat? 🙂 . Nebo polepy na TM3 stoji vyrazne vice jak na obdobne velka auta?

                4. Orientačně jste si přitom jistě kvalitu folie (UV
                  Orientačně jste si přitom jistě kvalitu folie (UV stabilita, teplotní stailita, tloušťka, tažnost, zatržení odolnost, otěru odolnost) a reference na firmu že? Samozřejmě najdete levná řešení, určitě najdete i pod dvacet tisíc. Ale pokud chcete kvalitu, tak prostě za ní zaplatíte. Jinak se taky může stát, že vám folie vydrží krásná do první návštěvy myčky nebo nahození auta solí

                5. Na internetu na forech jsem nasel par doporucujicich
                  Na internetu na forech jsem nasel par doporucujicich prispevku. Davaji zaruku 5 let na folie, 3 roky na praci.

                6. Na forech už jsem toho našel – jsem k zárukám a všemu
                  Na forech už jsem toho našel – jsem k zárukám a všemu dost skeptický a věřím jim až tehdy, pokud si přečtu a znám výklad všech výluk…

                7. Jakou firmu tedy doporucujete na polepy (zmena laku folii)?
                  Jakou firmu tedy doporucujete na polepy (zmena laku folii)?

                8. Tesla ma sklenenou strechu a tak by to melo byt lacinejsi. V
                  Tesla ma sklenenou strechu a tak by to melo byt lacinejsi. V DE jsou vsechny policejni auta foliovany a nevidel jsem nejake vybledle barvy nebo odlepene rohy. Ale kdo vi jak dlouho jsou v provozu nez je prodaji a folii predem stahnou. Ale bacha, nekdo si nechal potahnout mercedes zlatou folii a poldove mu auto zablokovali, pry to moc odrazi slunce a oslnuje.

                9. Tak to je slušný nevkus. Až bych si tipnul, že majitelem
                  Tak to je slušný nevkus. Až bych si tipnul, že majitelem byl nějaký přistěhovalec z Ruska 🙂

  1. Tesla S a X ve verzi Performance dostavaji update s vetsim
    Tesla S a X ve verzi Performance dostavaji update s vetsim vykonem. Zavadi se modus Gepard a zrychluje sprint 0-100 km/h na 2,5 sekund u TMS. Vykon stoupne o 34 kW. Zaroven je chlazeni ucinnejsi a umozni vetsi zatez. TMX nove 2,8 sek. A vse gratis OTA!

        1. Dlazdic ma syndrom komunistickeho proletare. Vsem stejne, jen
          Dlazdic ma syndrom komunistickeho proletare. Vsem stejne, jen to nejzakladnejsi, vse co naplanuje vrchni planovac, zadne vystrkovani hlavy z davu, drzet tlamu a krok a hlavne stat permanentne ve fronte a vse zabarvene do sede spiny.

        2. Rodina jezdí ve Škodě nebo Seatu, z Dustera jako tahouna do
          Rodina jezdí ve Škodě nebo Seatu, z Dustera jako tahouna do vozíku bych si nic nedělal, akorát mi nevyhovuje renaultí dci. Jistě, ferrari, lambo, lotus…. to jsou všechno EV mixéry. Na to, jak často tady plácáš játrem bych si myslel, že o autech něco víš, Martínku. Čus, Dlaždič. Vlastně plácáš játrem něco o technicky slabém vehiklu – tedy skutečně o světě aut fakt nic nevíš a Tvůj výrok to přesně dokládá.

          1. Tak technicky slabý, že se ho marně snaží všichni
            Tak technicky slabý, že se ho marně snaží všichni ostatní dohnat. Už 8 let.

            A o EV nebyla vůbec řeč, ale o číčovinách, které způsobují to opravdové vzrušení z aut, které provozovatelé „cenově výhodných ojetin“ nemůžou nikdy pochopit.

            1. Ale jdi, Ty brebťulko ;-). Zas a znovu máš potřebu
              Ale jdi, Ty brebťulko ;-). Zas a znovu máš potřebu vypíchnout plácání játrem? Vendulka napsal o té gepardí číčovině u nějakého technicky slabého vehiklu cca 4 vzkazy výše, než se momentálně pohybuješ. A Ty to nevidíš, nechápeš, nechceš chápat?

        1. Není rozhodující, jestli mají žádné, velké nebo malé
          Není rozhodující, jestli mají žádné, velké nebo malé děti, rozhodující je, jestli mají všech pět pohromadě. Mé tři děti mají malé děti a světe div se – všichni ve svých domcích topí dřívím a všichni jezdí fosily. Kluci si nakoupili právě čerstvě benzíňáky. A vy všichni jednosmysloví – vy si líbejte prdele se všemi proletáři – tj. melounisty světa. Čus, Dlaždič.

            1. Pavlíku, tohle není fórum pro slečinky z lepších rodin,
              Pavlíku, tohle není fórum pro slečinky z lepších rodin, vychodivší nedělní školu. Tady probíhá celkem litý boj mezi mlčící většinou, kterou se zde snažím v názoru suplovat a řvoucí menšinou rudých melounistů. Řvoucí stejně a vyřvávající si svá „práva“ jako si jednou vyřvávají menšinové bukvice právo na manželský svazek, jindy si vyřvávají migráčči právo strávit zbytek života s nataženou tlapou uprostřed Evropy…. Jsem zvyklý z lesa, že když se kácí strom, občas či často lítá tříska. Nic pro změkčilé hošánky, co se drželi do 35 let za máminou prdelí, do té doby si vydělali nějaký halíř jako přenášeči krabic a pak se jako nežádoucí náplava objeví někde na dědině a chtěli by určovat chod té dědiny, určovat, kdo bude čím topit atd. atd. Když starousedlíci zatopí, jsou jednosmysloví na prášky, když náplava každý týden zasmradí dědiny smradem z připečených hovězích podrážek, je vše cajk, protože je to cool…. Čus, Dlaždič.

          1. Souhlas s PavelK níže, to hulvátství je úžasné. Ale
            Souhlas s PavelK níže, to hulvátství je úžasné. Ale musím uznat, že alespoň nick je trefný. Syn tohle taky neřeší, ale alespoň jej i kámoše upomínám, ať vypínají motor, když ve spalováku sedí, čekají a nemusí hrčet. Jednou na to třeba přijdou. Já na to „už přišel“, neb vidím rozdíl mezi sebou, co se v době předpřevratové musel ženit a cca 80% mladších kolegů v práci. Ti se o děti léta pokoušejí, pak se s ženou devět měsíců třepou, aby donosila a většině se rodí děti předčasně, případně s postižením či alespoň alergiemi. A nikdo mi nevymluví, že se na tom nepodílí pálení ropy. Takže přesvědčení Dlaždiče a dalších, že dobu fosilní je třeba protahovat, mne fascinuje.

              1. Nevím jaká máš kriteria, ale takto jednoznačně to říct
                Nevím jaká máš kriteria, ale takto jednoznačně to říct nelze, že EV je lepší než benzín. Resp. bych řekl, že pro někoho je vhodnější EV a pro někoho je (pro jeho potřeby) vhodnější spalovací auto. Ale klidně se navzájem plácejte po ramenou a říkejte si, že jediné správné a vhodné řešení pro všechny je EV. Ne, není to pravda 🙂

                Tím, samozřejmě, nechci zpochybňovat dobré vlastnosti, které EV bezpochyby má…

                1. EV ma daleko vetsi prinos pro sve okoli jak jeho majitele.
                  EV ma daleko vetsi prinos pro sve okoli jak jeho majitele. Nebo ani v tom se neshodneme? 🙂

                2. To jo, to souhlasím. To ale nic nemění na tom, co jsem
                  To jo, to souhlasím. To ale nic nemění na tom, co jsem napsal, z pohledu toho majitele 🙂

                3. No, nekteri z nas se ohlizi i na druhe, nevidi jen sebe 🙂
                  No, nekteri z nas se ohlizi i na druhe, nevidi jen sebe 🙂 Takze i toto muze byt faktor, ktery cloveku rekne, ze BEV je vhodnejsi, i kdyz je to v jinych ohledech pro nej komplikace.

                4. Ano, někdo i takto může přemýšlet, to nezpochybňuji.
                  Ano, někdo i takto může přemýšlet, to nezpochybňuji. Pořád ale platí, co jsem napsal v prvním příspěvku, že nelze kategoricky říct, co je „lepší“, pokud neřekneme kriteria, že? 🙂

                5. Co je lepsi, se da rici obecne, a pak to muzete zuzit na
                  Co je lepsi, se da rici obecne, a pak to muzete zuzit na konkretni situace. Lepsi je nekrast nez krast, lepsi je neublizovat ostatnim nez jim ublizovat, lepsi je se chovat zodpovedne nez kratkozrace, lepsi je udrzovat nez drancovat. Najde se hodne lidi, kteri to tak nevidi? 🙂 Aspon u tho posledniho je to drtiva vetsina…

                6. To jo, ale říct obecně, že EV je lepší než benzin,
                  To jo, ale říct obecně, že EV je lepší než benzin, nelze. Prostě není. Pro mé časté dlouhé cesty je rozhodně lepší benzin nebo obecně spalovák.

                  Opakuji to tady pořád, EV není spása, není to řešení pro všechny, buďme realisti.

                7. Pokud ti 20 minut extra čekání ušetří 1000 korun na
                  Pokud ti 20 minut extra čekání ušetří 1000 korun na benzínu, tak to za to stojí ne?

                8. Pokud ma ale zaplatit o milion vic za auto, tak je to trosku
                  Pokud ma ale zaplatit o milion vic za auto, tak je to trosku irelevantni 🙂 neco jineho by bylo, az budou petilete TM3 za pul mega a mene 🙂

                9. Přesně tak, ojetou Teslu 3 za půl mega (600 tis) bych
                  Přesně tak, ojetou Teslu 3 za půl mega (600 tis) bych klidne na ty dlouhé cesty bral a nevadilo by mi 30 minut zdržení.

                10. Za dva roky (snad) bude Leoendula kupovat TMY, tak Vam TM3 za
                  Za dva roky (snad) bude Leoendula kupovat TMY, tak Vam TM3 za pul mega streli 🙂

                11. Jaké EV v ceně do půl milionu (klidně ojeté) mi umožní
                  Jaké EV v ceně do půl milionu (klidně ojeté) mi umožní jet trasu 520 km s jedním nabíjením o délce 20 minut? Moc rád si jej pořídím.

                  Na této trase bych to se svým autem jel tak za 900 KČ (včera jsem tankoval za 22,40, spotřeba klidným tempem na dálku je pod 7,5). Takže jet to EV, tak vlastně ještě dostanu zaplaceno? 🙂 A to nemluvím o dieselu, který to v pohodě dá za 5-6 litrů na 100.

                  EV nabiju doma za levno (cca. 0,50 KČ/km), ale na cestě to pak bude min 1,20-1,50 KČ/km v případě třeba Tesly, ne? To znamená, reálně se dostanu na náklady na celou trasu tak 400-500 KČ, že?

                12. Dneska žádné. Jenom to není obecný problém. A až budeš
                  Dneska žádné. Jenom to není obecný problém. A až budeš za pár let kupovat náhradu za Lexuse, tak už to může být realita.

                  Ty to ale podáváš, že EV nemůže spalovák z principu nahradit a tak to rozhodně není.

                13. Jo, až budu kupovat příští auto, možná už to bude EV.
                  Jo, až budu kupovat příští auto, možná už to bude EV. Taky bude záležet co bude na trhu a taky jestli budu pořád takto cestovat dálky. Pokud ne, tak ty požadavky na EV budou „měkčí“ 🙂

                  „Ty to ale podáváš, že EV nemůže spalovák z principu nahradit a tak to rozhodně není.“

                  To není pravda. Naopak si myslím, že je spousta aplikací a uživatelů, kde má EV význam a je vhodnější než spalovák. Já jenom říkám, že nelze říct, že EV je lepší a že se hodí pro každého, to je vše.

                14. Mimochodem, když si pořídíš nějaký solidní tarif, tak
                  Mimochodem, když si pořídíš nějaký solidní tarif, tak můžeš jezdit i za dost méně než 50h/km. A taky asi pojedeš z baráku s plnou baterkou, takže se za cestu dostaneš snadno pod 300kč.

                15. Z domu na NT, kde je cena kolem 3 KČ je to tak 50-60 hal./km.
                  Z domu na NT, kde je cena kolem 3 KČ je to tak 50-60 hal./km. Pak cestou někde v půlce u Norimberku nabiju za 0,40 eur/kWh nebo kolem 0,35 eur/kWh a jsem na 1,40 KČ/km. Pokud udělám průměr (půlka cesty z domova, půlka nabíjení na cestě), tak je to kolem 1 KČ/km plus mínus. Když pojedu zpátky, tak v DE mám cenu kolem 0,31 eur/km, takže to pak jedu celou cestu zpátky za min. 1,40 KČ/km. Takže na cene el. energie mě jedna cesta tam a zpátky vyjde na cca. 1200 elektrických KČ ve srovnání s cca. 1800 benzinových KČ.

                  Samozřejmě, pokud budu jezdit jako taxikář někde ve městě „kolem té správné nabíječky“ a budu mít ten tarif taxi, tak bude cena nižší, to jo 🙂

                16. No a 600 už je slušná částka za pár desítek minut
                  No a 600 už je slušná částka za pár desítek minut čekání, no ne? Tedy za předpokladu, že by auto stálo stejně.

                  Nehledě na to, že ČEZ má kwh za 2,7 a jde to i levněji a na dálnici nebo v Německu byste za 22,40 nečepoval a kdo ví jak dlouho tyhle ceny vydrží. Počítejte dálničních 32 korun za litr běžné ceny a už to vypadá dost jinak 🙂

                17. Jo, pokud by srovnatelné EV bylo za stejnou cenu, tak to
                  Jo, pokud by srovnatelné EV bylo za stejnou cenu, tak to beru. Ale za půl mega nic vhodného prostě neseženu aby to bylo komfortem srovnatelné s Lexuse a aby stačilo po cestě jednou dobít. To prostě nejde 🙂

                  V DE netankuji, naberu doma plnou za těch 22,40 a cestou doplním tak 12 litrů před Rozvadovem a cestou zpátky zase nějakých pár litrů, takové docucnuti jako u EV. Celkem asi 20-25 litrů za cenu o něco vyšší než doma, rozdíl max. 4 KČ. Takže opravdu těch 2800 Kč.

                  U EV je právě velký rozdíl mezi cenou doma a na cestě. A tím, že ten dojezd je nižší, je potřeba víc nabíjet na cestě, za draho. A to bych musel i v DE.

                18. Jo, je jich pár i ve městě, kde pracuji. Jen je trochu
                  Jo, je jich pár i ve městě, kde pracuji. Jen je trochu nepraktické parkovat dva km od bytu 🙂 Ideálně by to byla na parkovišti v práci, ale tam nic.

                19. CCS Combo nabiji docela rychle. Pokud jedete po dalnici pres
                  CCS Combo nabiji docela rychle. Pokud jedete po dalnici pres Rozvadov, posledni CEZ rychlonabijecka je na odpocivadle Kladruby. Nebo pres hranice Furth i. Wald je v Domazlicich. S Teslou LR klidne dojedete az do prace. Pak nabijete nekde u CCS Combo za dejme tomu za 1,5 h zadarmo a dojedete zase k nabijecce CEZ. S novym tarifem to nebude takovy problem.

                20. Tak teď už jenom sehnat jetou Teslu 3 za půl mega a hotovo.
                  Tak teď už jenom sehnat jetou Teslu 3 za půl mega a hotovo. No… I 600 bych dal 🙂

                21. A nedají se už v Reichu sehnat nějaké ojeté? Asi ne,
                  A nedají se už v Reichu sehnat nějaké ojeté? Asi ne, když je tam začali vozit teprve v loni, co?

                22. Nedají. Co jsem koukal, tak model S 85 je tam od 32-35
                  Nedají. Co jsem koukal, tak model S 85 je tam od 32-35 tisíc, to jsou ročníky 2013, 2014 max. Model 3 je moc nový, to je tak od 45, spíš těsne pod 50 tisíc.

                23. Na druhou stranu u starsiho S byste mel nabijeni na SCh v cene
                  Na druhou stranu u starsiho S byste mel nabijeni na SCh v cene auta.

                24. To jo, to je výhoda, pokud člověk pravidelně jezdí kolem
                  To jo, to je výhoda, pokud člověk pravidelně jezdí kolem SC. A model S se mi i víc líbí. Ale pořád je to drahé a úpřimně bych se bál koupit jetou Teslu S.

                25. 2015 a starší bych asi taky nekupoval, ale 2016 – červen
                  2015 a starší bych asi taky nekupoval, ale 2016 – červen 2018 (ještě nabíjení zdarma) by měly být ok.

                26. Jo, tak to už je tak 10-15 tis. eur navíc 🙂 Ne, ne, tudy
                  Jo, tak to už je tak 10-15 tis. eur navíc 🙂 Ne, ne, tudy cesta ještě nevede.

                27. Tak ti ten Lexus musí ještě chvíli vydržet 🙂
                  Tak ti ten Lexus musí ještě chvíli vydržet 🙂

                28. Jo, snad vydrží. Já jsem spokojený 🙂
                  Jo, snad vydrží. Já jsem spokojený 🙂

                29. Jak rika PeaK. EV je dilek skladacky. Jedine, v cembych s nim
                  Jak rika PeaK. EV je dilek skladacky. Jedine, v cembych s nim polemizoval je to poradi, kdy EV poridit a kdy delat jina opatreni. Pro me je dulezitejsi, kdyz nekdo delat apson neco pro nasi planetu, nez by moznou vec odsouval proto, ze to neni v urcenem poradi.

      1. No tak než auta, tak napřed vyřešit vodní hospodářství
        No tak než auta, tak napřed vyřešit vodní hospodářství a využití šedě vodu v domácnostech, pak emisem z topení, pak FVE a pak o elektormobilu (ten je jen třešnička dortu chovám se šetrně). Kolik lidí má splněné body před elektromobilem?
        A to vůbec neřeším něco jako zateplení baráků a netěsnící okna…

        A nekupovat kraviny a nepodporovat nadprodukci beru jako samozřemost…

  2. OFF
    Tesla už umí zastavovat na stopkách a semaforech a

    OFF
    Tesla už umí zastavovat na stopkách a semaforech a řídí už dost dobře:
    https://twitter.com/thirdrowtesla/status/1253768351953764352

    Pro info: Indikátor autopilota je to modré kolečko na displayi, které svítí téměř celou cestu.

    Už se těším na ten velký update, co Tesla připravuje a který by měl uvolnit plnohodnotenou automatickou navigaci přes město.

  3. Tohle prodeje Tesly vůbec nijak nezasáhne.
    Doteď žádné

    Tohle prodeje Tesly vůbec nijak nezasáhne.
    Doteď žádné dotace na Teslu nebyly a v prodejích to nevadilo. Navíc ty dotace nejsou nijak obrovské.

    Gigafactory Shanghai má novou linku a levnější pracovní sílu, výroba je tak mnohem levnější. Nemusí platit cla, transport, dodávky subdodavatelů v rámci Číny jsou levnější. Marže na každém autě vyrobeném v Číně bude daleko vyšší než na autech vyrobených v USA. A to i přes trochu nižší prodejní cenu.

    1. Boli a sú zatiaľ dotácie. Donedávna boli ¥24750 teraz sú
      Boli a sú zatiaľ dotácie. Donedávna boli ¥24750 teraz sú len ¥20250.
      Cena bola a je ¥323800 (pred zľavou) a koncová cena bola ¥299500, resp. teraz ¥303500
      https://twitter.com/Pats162/status/1253526635455762432

      Nižšie som spomínal, že ak zlacnia (asi o 2600€ som písal, ale v skutočnosti to je tak 3120€, počítal som len s ¥20000, nie so skoro ¥24000) tak sa dostanú pod ¥300000. Otázka je koľko môžu ísť s cenou dole.
      Ak to dokážu, tak to bude možno problém aj pre čínskych výrobcov EV, lebo za cenu ako ich autá, si bude dať kúpiť aj Tesla.

  4. opravdu si nekdo mysli ze u auta bude hrat prim v prodejich
    opravdu si nekdo mysli ze u auta bude hrat prim v prodejich sleva v radu 7% , jako fakt? tolik je zhruba dnes ta podpora v Cine na nejlevnejsi Teslu model 3, a cim darzsi, tim je to procento samozrejme mensi a mensi, treba na plne vybaveny model X je to 2.5% z ceny vozu

      1. To jako lidi, co zaplati najem, jidlo a usetri par stovek (na
        To jako lidi, co zaplati najem, jidlo a usetri par stovek (na nase) se rozhodnou pro TM3 kvuli usetreni 100 tis z ceny 1,3 milionu? A nebo to kupuji lide, kterym zbyde mesicne daleko vice a tech 100 tis nehraje takovou roli?
        Ceny jsem placnul z prstu, takze to berte +-, prosim.

    1. nejen v době krize – nákup auta: vybere se několik
      nejen v době krize – nákup auta: vybere se několik favoritů a mezi nimi se pak řeší cena – jakmile to není zážitkové auto, tak cena je na prvním místě co za prachy dostanu…

      My jsme třeba i doma měli favority dva – vyhrálo auto sice o něco málo dražší (na oboje dali prodejci fakt velkou slevu), ale nepotřebovalo inteligentní ventilky s měřením tlaku (6000) a šlo na něj použít příčníky hagus (originál nosiče nebo thule cca 6 – 8 tis) z předchozího auta a levnější servis + levnější exponované díly při městských crashech (světla, blatníky, nárazníky).
      Vzhledem k tomu, jak je auto používáno, tak zásadní věci…

      1. Já to teda dělám jinak. Mám vždy nějaký rozpočet a v
        Já to teda dělám jinak. Mám vždy nějaký rozpočet a v rámci toho přemýšlím a vybírám jaké nejlepší* auto si za to koupit. Jo a ještě si dám nějaký věkový strop, kolem 5-6 let.

        * ve smyslu, aby splnilo co po něm požaduji, protože „nejlepší“ znamená pro každého něco jiného

        1. Tak jasně, že to bylo s nějakým cenovým stropem a
          Tak jasně, že to bylo s nějakým cenovým stropem a nějakými dalšími okrajovými podmínkami – ale to je v tu chvíli nepodstatné, nakonec mezi tím stejně byla válka na cenu.
          Prakticky dvě řešení – stejná velikostní třída, podobná motorizace, stejný typ karoserie, velmi obdobná výbava…a co vyjde na plánovanou životnost levněji – prostě souboj značek..

      2. ano slevu prodejce resis, ale resis stejne i takovou slevu od
        ano slevu prodejce resis, ale resis stejne i takovou slevu od „statu“? kor kdys ta sleva je stejna v ramci kategorie 🙂 takovych lidikteri budou resit nejakych 7% u modelu 3 bude asi pramalo, pravdepodobne jsou to lide kteri by tak jako tak uvazovali o elektromobilu podobne cenove kategorie, takze vesmes uplne stejne podminky v segmentu, a kdys se pak srovnava se spalovakem, jsou tam uplne jine rozdily uplne jinde v tech cenach

        da se predpokladat ze snizeni te dotace na BEV v Cine se promitne mesic pred koncem tim ze bude extremni poptavka, pak na mesic vypadek lidi co si to proste vyresili predcasnejc kvuli sleve a nasledne se to zase srovna do starych koleji tak jako 2-3 mesice pred koncem te dotace, ostatne jedno snizovani dotaci v Cine jiz zazili a bylo o 50%, ted ma bejt o 20% a naslednej rok o 30%, a tamni trh zareagovakl presne jak pisu vejs, do 2 mesicu byli prodeje zase rekordni a mezitim hned po konci dotace byl vetsi vypadek, zadny zazrak, proste normalni chovani trhu

        1. Já ne, protože mám všechny příjmy zdaněné. Ale Josef
          Já ne, protože mám všechny příjmy zdaněné. Ale Josef mi tu vysvětlil, že za zdaněné peníze nakupují jenom chudáci a že bohatí lidé jsou bohatí, protože šetří každou korunu. Takže to bohatí evidentně řeší.
          Apropo nevěřím, že je v čr víc jak pět procent Tesl koupeno za zdaněné peníze a odhaduji, že max 10 procent elektromobilů celkem je v čr koupeno za zdaněné peníze, jinak je to vše min v nákladech a po odpočtu DPH…nejlépe teď přes ten dotační program, kdy i státu došlo (ukázal, jak je to neefektivní byrokratický moloch), že dotace na jeden elektromobil Citigo, je pro něj v záporné bilanci…

      1. Ach Runner, ty si vzdy vysvetlujes vsetko po svojom. Ja
        Ach Runner, ty si vzdy vysvetlujes vsetko po svojom. Ja prepokladam, ze Elona konecne vo firme presvecia aby zacal predavat skutocnu Base verziu Modelu 3, ziadne elektricke kozenkove sedacky, ale obycajna latka, vyhodia este par veci a mozu veselo predavat za 299 000 zakladnu verziu a dotaciu budu mat, neurobil by si to aj ty keby si vlastnil tuto automobilku? Na druhej strane ak maju vysoky dopyt po SR+ a LR, tak Base verziu mozno najblizsi cas ani nemusia riesit…

Napsat komentář