Portál Elektrika.tv ve spolupráci s automobilkou Peugeot chystá u příležitosti nadcházejícího veletrhu Amper 2012 velkou věc. Přejezd osmi elektromobilů z Prahy do Brna po dálnici D1. Podaří se?
foto: Hybrid.cz
Podle Miroslava Minaříka, šéfa portálu Elektrika.tv, je za vším původní nápad Petra Jahody naložit do Citroen C-Zero mobilní rychlodobíječku a zdolat časový rekord mezi Prahou a Brnem.
Elektromobil Peugeot iOn objel Českou republiku
Tato idea se nakonec díky Minaříkovi a Jakubovi Špačkovi, jednomu z organizátorů veletrhu Amper, rozvinula v poměrně megalomanskou akci, ve které figuruje devět elektromobilů (8x Peugeot iOn, 1x Citroen C-Zero) a mobilní rychlodobíječka.
Idea je taková, zatímco bude jedno auto rychlodobíjet, ostatní budou dobíjet z klasické 230V zásuvky. Jakmile se auto rychlodobije na 80 %, odpojí se od rychlonabíječky a do plna se dobije opět z běžné zásuvky.
Mimochodem, dnes měla redakce Hybrid.cz možnost konečně v praxi vyzkoušet rychlodobíjecí stanici ABB v sídle PRE s vozem Citroen C-Zero a nelze než říci, že funguje. A to zcela bez problémů.
Během pondělí se Jakub Špaček vydal z Prahy do Brna po D1 na první testovací jízdu, za ním následoval Miroslav Minařík s novým Peugeot 3008 Hybrid4. Díky výsledkům testu bylo stanoveno, že první dobíjení skupinového přejezdu se odehraje u Humpolce, druhé pak u Měřína.
Další zprávy, včetně reportáže ze samotného přejezdu, budou následovat po 16. březnu, kdy by se měla celá akce, cvičně zvaná “Kulový blesk”, uskutečnit.
Proč tolik negativních
Proč tolik negativních komentářů? Elektromobil jedoucí v pytli za kamionem nemůže nikomu překážet. Na dálnici se přeci dějou i horší věci.
Na manipulacích s rychlonabíječkou není taky nic mimořádného, vetší frajeřina by byla, kdyby naložili jedno auto baterkama a přejeli to na jeden zátah. Pak by to ale už nebezpečné být mohlo, protože by bylo třeba jet pomaleji, úsporněji, vzduch je děsně odporný plyn.
:-))
S tou zablokovanou D1
:-))
S tou zablokovanou D1 …
S nadsázkou si myslím, že i my máme právo, po všech těch útrapách na tom největším parkovišti, tuto dálnici také jednou zablokovat. 🙂
Ale zatím i při tom nejhorším katastrofickém scénáři tomu nic nenasvědčuje.
Nebo nám chce někdo pomoci?
Dělat si z D1 zkušební a
Dělat si z D1 zkušební a předváděcí polygon je velmi, velmi nebezpečné. Hlavně pro ty, kteří v těchto prdítkách pojedou.
proc?
proc?
proto!
proto!
Doufám, že jsou také
Doufám, že jsou také připraveni zaplatit veškeré náklady, které vzniknou zásahy dálniční policie, hasičů …, které jim doufám budou naúčtovány
Hlavně dejte vědět, kdy
Hlavně dejte vědět, kdy to přesně bude, abych se připravil na zablokovanou D1…