GM nedávno překvapivě ohlásili dojezd elektromobilu Chevrolet Bolt EV, který bude reálně až 380 km. Aktuálně vyrukovali i s cenou: $37 495 před dotacemi.
foto: Chevrolet
Automobilce General Motors/Chevrolet se tak podařilo dodržet slib, že cenu elektromobilu Chevrolet Bolt EV udrží pod $37 500 před dotacemi. Pod federální dotaci $7500 cena spadne na $29 995, po některých státních a místních dotacích může jít ještě výrazně níž.
Jde o cenu za nejnižší výbavu LT. K dispozici bude také výbava „Premier“ doplněná o stejnosměrné rychlonabíjení CCS Combo 2 (k LT za příplatek $750) a další vylepšení jako jsou vyhřívané kožené sedačky nebo 360° kamera.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Steve Wozniak chce vyměnit Tesla Model S za Chevrolet Bolt
LG začíná vyrábět komponenty pro elektromobil Chevrolet Bolt
Tesla tak má před sebou další výzvu ve vztahu k připravovanému Tesla Model 3: nesmí překročit dříve slíbenou cenu přibližně $35 000 před dotacemi.
ZAJÍMAVOST: V Evropě se Chevrolet Bolt objeví jako Opel Ampera-e, cenu očekáváme nad 1,1 mil. Kč
Na Chevrolet Bolt už se v americkém tisku objevují první recenze. Auto jde do prodeje koncem roku, takže je na čase. Prakticky všechny auto chválí. Jediný, ale zato zásadní nedostatek je příplatkové rychlonabíjení a neexistence sítě rychlonabíječek jako je Tesla Supercharger.
Podle manuálu (viz článek
Podle manuálu (viz článek na http://insideevs.com/) umí Bolt nabíjet DC výkonem 80kW! Za 30 minut má mít za normální teploty nabito na dalších 145km (60mil).
Pokochejte se
2017
Pokochejte se
2017 Chevrolet Bolt EV – Drive, Interior and Exterior
https://www.youtube.com/watch?v=TXHOJ0DbQh0
Produktovej manažer Boltu
Produktovej manažer Boltu vám to za jízdy vysvětlí
https://www.facebook.com/groups/ChevyBoltEV/permalink/549397011925076/
Pod federální dotaci $7500
Pod federální dotaci $7500 cena spadne na $29 995, po některých státních a místních dotacích může jít ještě výrazně níž….Tedy Američan s výplatou několikanásobně vyšší než Čech si ho pak koupí v přepočtu za 720 000 Kč i méně, zatímco žebrák Čehůn za něj dá od 1 100 000 Kč a více. Ale aspoň zbude na dotace do řepky.
Fňukno 😀
Ne v každým
Fňukno 😀
Ne v každým státě dostanou víc dotací než tu federální. Např. v Illinois přisli k moci republikáni a všechny je zrušili! Samozřejmě, že ty prachy potřebujou pro sebe fašouni jedni.
Tohle nechapu, proc sakra
Tohle nechapu, proc sakra skoro vsichni vyrobci k lepsim vybavam nuti kozene sedacky? Klidne at za „hadr“ neni sleva, ale mohli by to nechat alespon jako volbu…
Souhlasím s vámi. Mně se
Souhlasím s vámi. Mně se fakt lepší sedí na hadrových sedačkách, než mít zadek přilepený na kůži.
Berte si do auta alespoň
Berte si do auta alespoň trenky, pak se přestanete lepit 🙂
Stejně je strachy propotěj
Stejně je strachy propotěj tak jako tak 😀
To ne, ale i v kraťasech a
To ne, ale i v kraťasech a tričku se pořád lepí minimálně stehna.
Ja taky kuzi nemusim uz kdyz
Ja taky kuzi nemusim uz kdyz vidim jak je po par letech popraskana obarvena dzinama ve svetle verzi porad se musi udrzovat atd…i moje manzelka ji nemusi 🙂
A přitom motorkáři prý
A přitom motorkáři prý jezdí všichni naostro, protože kůže na kůži je to nejlepší 🙂
Electrek:
Now back to the
Electrek:
Now back to the Chevy Bolt EV in Canada and again before incentives. GM confirmed today that the Bolt will start at $42,795 CAD or $32,400 USD. That’s significantly cheaper than the $37,495 USD MSRP in the US.
Kanadska cena ma byt vyrazne nizsi nez americka (resp. americka vyssi nez kanadska – vyrobce chce zrejme cast US dotace pro sebe). Pro evropu to asi nic neznamena, protoze velke trhy maji dotace taky.
zloději to jsou, lidi by
zloději to jsou, lidi by měli kupovat jen Teslu, dokud ti podvodníci se nenaučí hrát fér….
nemá šanci, každý
nemá šanci, každý člověk s mozkem si počká na M3, která bude levnější a hlavně mnohem pokročilejší technologie.
Opět důkaz, že nemá smysl uvažovat žádou EV parodii krom skutečného EV Tesly….
som nesmierne zvedavý na
som nesmierne zvedavý na Europsku cenu auta s rychlodobíjaním Combo. Obávam sa že to bude cena cez 40.000 Eur a to je skrátka moc za elektrickú Merivu 🙁
na druhej strane, je to prvá lastovička „svojho druhu“ a do 2 rokov ich pribudne tolko, že o dalsie 2 roky už bude celkom slusný výber jazdeniek.
Tam príde na radu aj meanstream, teda normálny ľudia 🙂
Este doplním, že Tesla M3 bude mať v základe menšiu baterku, no vdaka neporovnatelne lepsej aerodinamike to bude rovnaký dojazd a celkovo pojde o vacsie a luxusnejsie auto, teda ak bude cena porovnatelná, Bolt zacne rýchlo po uvedení strácať dych. Ale je jasné že tých ohlásených 50.000 ks ročne nebude problém predať.
Jen skoda, ze na auta pro
Jen skoda, ze na auta pro „nemilionare“ si asi budeme muset pockat az na VW a dalsi…
Dneska není VW tvůrcem
Dneska není VW tvůrcem „lidových“ vozů. Stačí se podívat na cenu u nového brouka.
Takže na VW nesázím. Ovšem třeba nás příjemně překvapí čína.
Postavit pro ně továrnu je otázka 6ti měsíců, rozjet výrobu v objemu 3M aut za rok je pro ně reálné. Akorát že jejich trh je natolik velký, že se do evropy ani nebudou snažit nacpat.
S poslední větou
S poslední větou souhlasím. Navíc by to pro Číňany pravděpodobně představovalo vícenáklady – na domácí využití budou asi trošku mírnější normy a požadavky.
Ale tradiční automobilky, včetně VW, nás mohou překvapit (příjemně i nepříjemně). Zatímco Musk se snaží šířit své vize (já ho obdivuju) a Tesla dlouho dopředu odhaluje svůj program a sbírá rezervace (aby udržela zájem potenciálních zákazníků, investorů i širšího publika), protože EV jsou její hlavní business, tradiční automobilky toto nemusí. Ony mohou vyrukovat s masovější výrobou EV až se _jim_ to bude hodit. Tj. počkejme si s hodnocením.
Tesla pomalu ale jiste auta
Tesla pomalu ale jiste auta odsouva na druhou kolej, na energetickych komponentech maji vetsi marzi s mensim usilim, a rekl bych ze pod $35k s zadnym modelem do budoucna nepujdou, luxusni auta jim slouzi jako velice dobrej budovatel brandu pro „bohatsi“ klientelu a levnejsi model by jim to kazil, takze bych se asi ani nedivil kdyby do par let meli zisky ne diky autum, ale diky energetickym ulozistim, diky fotovoltaickym systemum a prodeji baterek jinym automobilkam
to co Musk chtel jiz rozhejbal
Ty vždycky vobjevíš
Ty vždycky vobjevíš Ameriku 😀
Souhlasím, že podle mě
Souhlasím, že podle mě bude největší problém dostupnost. Nevím jaká je plánovaná roční produkce, ale jestli je to někde dříve udávaných maximálně 30.000ks, tak to bude pryč během 1-2 měsíců po uvedení na trh a zase se bude čekat….
Do Evropy má snad dorazit
Do Evropy má snad dorazit cca jen 7000 Apmér, což zmizí asi za 1/2 dne 😀
zdroj jpp
V Norsku bude Opel Ampéra k
V Norsku bude Opel Ampéra k objednání od půlky října a k dodání v dubnu.
Tohle auto ma problem, ze je
Tohle auto ma problem, ze je proste jenom ok. Urcite to neni auto o kterem clovek sni…
No ono v západním světě
No ono v západním světě (v této cenové relaci) je to prostě jen přemisťovadlo z bodu A do bodu B – prostě konečně použitelná „spotřebka“ a můj odhad je, že přesně to lidé budou chtít.
a v cem je ten problem?
a v cem je ten problem? naopak to muze bejt docela vyhoda, mezi tema co sni o nejakem aute bude totiz spousta lidi co vedi ze by mohli snit naveky, takze proste vezmou jine podobne auto
o tom ze se bude Bolt/eAmpera prodavat dobre bych nepochyboval, planovanou rocni produkci vy-prodaj hodne rychle
Ta normálnost je právě
Ta normálnost je právě jeho výhoda. Vyfikundace alá Tesla X dveře, malou díru do kufru kůli zadnímu megasklu či dizajnovou prapodivnorybu alá Leaf spoustu běžnejch lidí opravdu nenadchne.
Jde videt jak malo rozumis
Jde videt jak malo rozumis lidske psychice.
Americké nebo evropské
Americké nebo evropské psychice? 😀
Jéé, tati, my se v něčem
Jéé, tati, my se v něčem na 100% shodneme 🙂 Cítím něco zvláštního, nazvala bych to snad… štěstím a nadšením… ano, to jsou ta správná slova =)
Jo je to tak, me doma take
Jo je to tak, me doma take schvalily model 3 nez bolta 🙂
Nevím co je „ZÁSADNÍM
Nevím co je „ZÁSADNÍM NEDOSTATKEM“ když je rychlonabíjení za příplatek (mimochodem stejně jako BMW I3)…. Samozřejmě že neexistující možnost nabíjet rychleji než 50kW hraje do karet Tesle, ale zase když vezmu že dle údajů Tesly se Supercharger využívá pouze v 5% nabíjení tak to asi tak „zásadní“ nebude.
No navic model 3 bude mit
No navic model 3 bude mit relativne malou baterku, takze i na SC se bude muset nabijet asi o neco pomaleji nez Model S, ten limit na 50 kW uz asi neudela tolik…