Chevrolet Bolt EV: za leden prodáno v USA 1162 aut

Za první celý měsíc prodejů elektromobilu Chevrolet Bolt EV na dvou vybraných trzích Spojených států se podařilo udat celkem 1162 kusů tohoto auta. Pro srovnání, za první měsíc prodejů, prosinec 2016, to bylo 579. Bude z něho hit?

Elektromobilu Chevrolet Bolt EV vyráběnému v americkém Michiganu se doma začíná dařit. A to se prodává teprve ve dvou státech! Měla by se Tesla se svým Tesla Model 3, jehož představení plánuje na polovinu letošního roku, začít obávat?
foto: GM

První uživatelé si zatím elektromobil Chevrolet Bolt velmi pochvalují. Potvrzují dojezd až kolem 380 km na jedno nabití při běžném ježdění, resp. 305 km po dálnici.

Celkem 1162 kusů prodaných za leden 2017 připadá zatím jen na Oregon a Kalifornii. Jenže v Kalifornii se prodá kolem 50 % aut na baterky v celých Spojených státech, takže jde jednoznačně o trh největší.

Zhruba od letošního června chce GM nabídnout auto ve všech 50 státech USA. V té době půjde do prodeje sesterský Opel Ampera-e v Evropě. Do Česka se bohužel dostane až rok poté, ale nic by nemělo bránit dovozu z okolních zemí.

Nejprodávanějším autem do zásuvky během ledna 2017 byla ve Státech nová verze plug-in hybridu Chevrolet Volt s 1611 kusy. Na druhém místě se umístila nová Toyota Prius Prime (1366).

59 Comments on “Chevrolet Bolt EV: za leden prodáno v USA 1162 aut”

    1. To jsou jen blabolky! Az to auto bede stat nové 500 tis. ak
      To jsou jen blabolky! Az to auto bede stat nové 500 tis. ak poto si o tom mužeme povykládat!!! Momentálně stojí cca 1 milion korun a to je cena bytu!!! Za to si raději koupím Škodu Kodiak a ještě budu mít 200 tisíc na benzin. Anebo nového Superba 1.4 Tsi a zbyde mi 250 tis. na benzin!!!

      Prostě milion korun není lidova cena ani ekonomicky vyhodné!!

  1. už dneska je nákup klasické ojetiny ruská ruleta, nákup
    už dneska je nákup klasické ojetiny ruská ruleta, nákup ojetého elektromobilu vidím jako dvojitou ruskou ruletu díky baterkám, pro opravdu obyčejné lidi (co tankují u pumpy palivo za 200 -500Kč) je potřeba aby byly prodávány elektrosety na přestavbu (motor, baterky plus nějaká nejnutnější elektronika) a hlavně za rozumnou cenu, jinak budou elektroauta ještě desítky let doménou firem a movitých nadšenců, ale i to málo je dobře, každé elektroauto se počítá, klidně ať se do toho vloží stát a místo pandurů, stíhaček a podobných nesmyslů nakoupí desetitisíce elektroaut pro úřady, nebo carsharing, stejně 90% aut 90% času jen stojí na parkovišti , bohužel je mi jasný že je to utopie

      1. S tím moc nesouhlasím. Já koupil ojetinu Leafa – 2013,
        S tím moc nesouhlasím. Já koupil ojetinu Leafa – 2013, která měla najeto 19 tis. Km, nyní má po půl roce kolem 35tis. Km a odešla mně zrovna, jak Vy píšete „převodovka“. Není to úplně přesný název, ale pojmenované to mají asi jako převod soukolí. Tak nějak to bylo pojmenováno přijimacím technikem v Brně v BS auto. Nicméně auto stojí odstavení již měsíc a čeká na náhradní díl, který bez práce a bez DPH stojí 40 tis. Kč. Takže tím chci říct, že ojetina elektromobilu je v podstatě stejně riskantní koupě, jako kterýkoliv jiný auto. Možná je koupě ojetého elektromobilu ještě větší risk, kvůli cenám dílů.

        1. Hm, tohle je velmi divné. Nevím, jak to má Leaf, ale třeba
          Hm, tohle je velmi divné. Nevím, jak to má Leaf, ale třeba BMW žádnou převodovku nemá. Převodovka je v podstatě jenom diferenciál. Riskantní je hádám spíše to, že jste si koupil Japonce. Zvláště ti malosérioví mají vždy originální díly extrémně drahé. Viz Subaru, Lexus apod. Nicméně o problémech se soukolím Leafa jsem v životě neslyšel. Máte zřejmě opravdu velkou smůlu.

            1. No určitě se může vysypat, ale je to značně neobvyklá
              No určitě se může vysypat, ale je to značně neobvyklá závada. V podstatě jsem o podobné závadě ve svém okolí ještě nikdy neslyšel. A to kamarád je mechanik servisující Subaru. Je to prostě smůla. V podstatě by mnohem dříve než diferenciál, který je v olejové lázni, měly odejít klouby poloos. A to už nemluvím o ložiscích apod. Pokud odejde diferenciál v 30000 km, znamená to podle mě vadu samotného kusu nebo vadu materiálu. A zkusil bych to rozmáznout ať to opraví na kulanci.

    1. Koupená ojetina v německu : Citroen C-zero. 3 roky starý
      Koupená ojetina v německu : Citroen C-zero. 3 roky starý najeto 6.000 km. Předchozí vlastník státní dráhy. Cena se vším všudy 300.000,-Kč. Za první dva roky provozu najeto celkem 40.000 km(tj. 20.000km ročně). Je to opravdu velmi praktický dělník. Za rok provozu ušetří oproti předchozímu litrovému benzínu Toyota Yaris jenom na palivu min 30.000,-Kč. A potom že současná elauta nedávají smysl.

    2. Jo taky si myslím,že elektrická auta budou pro obyčejné
      Jo taky si myslím,že elektrická auta budou pro obyčejné lidi minimálně 10 let nedostupné. Před 6 rokama jsem se zajímal o elektrické auta a tehdy jsem pořizoval nové auto. Opel Ampera tehdy stál cca 1,2 mil. Na to jsem neměl a říkal jsem si, ze to časem zlevní. Koupil jsem si Opel Corsa 1.2 benzin. Stál 280 tis. plus pojistka a uroky na splatky. Dnes po 6 nebo 7 letech od uvedení Ampery je tu druhá generace Opel Ampera E a zase stojí přes milion!!!!!!!!!

      Takže žádné zlevnění se nekoná. Automobilky prostě nechtějí, aby elektrická auta byla dostupná!!

      1. Máš v tom čurbes i když se to oboje jmenuje Ampera tak
        Máš v tom čurbes i když se to oboje jmenuje Ampera tak jsou to naprosto rozdílná auta. První je malobaterkáč s přidavným spalovacím motorem a dojezdem na baterku myslím 40 km s původním jménem Volt a to druhé je čistě elektrická velkobaterková kára čili BEV s původním jménem Bolt tudíž je to naprosto nový a odlišný model auta akorát Opel mate lidi stejným názvem.
        Bolt má navíc jednu z nejlevnějších cen v přepočtu na 1 kWh baterky a navíc má na dnešní poměry extrémní dojezd na jedno nabití baterky. Vůči spalovákům rozhodně levný není, ale mezi baterkáči má teda sakra výhodnou cenu za to co nabízí. Takže zlevnění se naopak koná!!!!!
        Nový Volt již třetí generace se vyrábí, ale ne pro Evropu.

        Z hlediska uživatelů dávají obě auta velký smysl a nejsou nijak zásadně okriplený jako ostatní elektroauta s malou baterkou, malým dojezdem, extrémně pomalou nabíječkou, jízním komfortem či minimálním užitným prostorem nebo prapodivnou kostrukcí či přemrštěnou cenou.

        1. Ano tak to souhlasím. Na nové elektroauto je ta cena
          Ano tak to souhlasím. Na nové elektroauto je ta cena relativně dobrá. Pro mě ale stále moc vysoká. Ale kdyby byly dotace a zlevnily by auto alespon o 150 tis. určitě by se jim to vrátilo ve větších prodejích. Jinak ten design je parádní. Vypada opravdu velice pěkně a pro rodinu je ti ideální volba, jestliže člověk pořizuje auto kolem této částky!!!!!

          1. I pro mě jsou ty částky vysoké, ale jelikož v těhle
            I pro mě jsou ty částky vysoké, ale jelikož v těhle autech vidím smysl tak mě to dost motivuje a jsem za takový auto ochotnej dát víc. Akorát že ostatní takový částky vydávaj leda tak za vojetiny 😀
            Holt se budu muset spokojit nedřív s hybridem a pak snad nastane čas na elektriku.

    3. S nástupem továrních elektroaut věškerý domácí
      S nástupem továrních elektroaut věškerý domácí přestavby spalováků zdechli a dělaj si je jen movitější klienti většinou do klasickejch aut. Sety na přestavbu třeba brouka stojej cca 7 000 dolarů bez práce a hlavně bez baterky!
      http://www.evwest.com/catalog/index.php?cPath=40

      Daleko vétší smysl by měli upgrejdy stávajících malobaterkáčů na velkobaterkáče. V autě už je vše potřebné jen se dá větší baterka připadně výkonější nabíječka a poladí se obslužnej softwér.

    1. Asi tak, mam vaznou obavu, ze nez se dostanou EV do rozumnych
      Asi tak, mam vaznou obavu, ze nez se dostanou EV do rozumnych cenovych hladin (za spalovak nejsem ochotny dat vic jak 350 tisic, za elektro s ohledem na horsi uzitne vlastnosti, ale zas uspory na palivu rekneme 400), tak si budu muset koupit jeste jendou novy spalovak…

    2. Jo ta cena je vysoká. Osobně bych za nové vozidlo Opel
      Jo ta cena je vysoká. Osobně bych za nové vozidlo Opel Ampera E byl ochoten dat max. 420 tis. Ale za 900 tis. je to pro mě strašně předražené! A nevím, proč neudělají nějaký elektricky kombík. Měl by větší podlahu a tudíž by tam šla dát i větší baterii a dojezd by se mohl zvětšit o dalších 120 km. a uzitná hodnota by byla taky větší!!!

            1. Ne pojedu s ním na dovolenou třeba do Chorvatska, protoze mi
              Ne pojedu s ním na dovolenou třeba do Chorvatska, protoze mi na tu dovolenou a na benzin zustanou peníze!!! Když si koupim elektrické auto, tak mi ho v půlce splacení vezmou, protože nebudu mít po splacení pulky auta co jest! Třeba BMW I3 stojí něco mřes milion!!! Kde by na to obyčejný Čech vydělal peníze!!

                1. Radši to prožer, to ti nikdo nevezme 😀
                  Radši to prožer, to ti nikdo nevezme 😀

    1. Ta cena je pro Ceskěho zakaznika stale přilis vysoka. Dokud
      Ta cena je pro Ceskěho zakaznika stale přilis vysoka. Dokud cenu nesníži na 450 tis. tak to tady skoro nikdo nekoupi! Octavia RS vyjde na 680 tis. a to je větší a vice vybavené vozidlo.A zbyde ti 220 tis. na benzin. Pritom elektricka auta jsou jednodussí a mají min komponent. Tak proc je to sakra tak drahe!!!! A nema to za těch 900 tis. ani solarní panel na streěe na dobijeni treba jen v lete klimatizace!!

          1. Předchozí Opel Ampera stála něco malo přes milion. A
            Předchozí Opel Ampera stála něco malo přes milion. A kolik jich tu jezdí? Jestli jsem za 5 nebo 6 let co je na trhu viděl tři, tak to je moc!!! A dávat za ojetou 550 tis. a muset za rok řešit baterie za 200 tis. je blbost!!! Kdyby nová Ampera e stála 450 tis. to by bylo jiné kafé!!!!!!! Ojeta by za 4 roky stála třeba 250 tis. a to už je normální cena za ojetý vůz!!!

              1. Ono zas takové technologie tam nejsou! To auto nemá 4×4 ,
                Ono zas takové technologie tam nejsou! To auto nemá 4×4 , nema to ani žádné uzávěrky diferenciálu, myslím, že to nemá ani vyhřívané zadní sedačky ani dvouzonovou klimatizaci!!!!! Rozmrazovaní čelního skla to taky nemá. Tak to jaképak technologie. Z karbonu to taky není, tak sakra proč za to chtějí milion?

        1. No uvazovat se musi bohužel i ekonomicky, protoze 50 procent
          No uvazovat se musi bohužel i ekonomicky, protoze 50 procent Cechu si nemuže dovolit ani tu novou Octavii RS. Opravdu tady převazuje Dacia Logan nez Octavia RS. Jde o to, ze elektricke auto za 900 tis. Kč si v Česku dovoli jen malokdo. Automobilky el. auta strašně předrazuji!! Elektrické auta tady byly uz na začatku automobilismu. To není žádná novinka. Pouze oprášily staré technologie a trochu je vylepšily. Kdydy tady byly alespon dotace pro obyčejné lidi, tak by to nekdo mohl i koupit. Problém je stále ceno, která je enormní!!!

        2. No ono ale nejak tak aspon castecne uvazovat musis, jasne jsou
          No ono ale nejak tak aspon castecne uvazovat musis, jasne jsou lidi, co si kupuji na zaklade toho, ze jim na nich proste neco libi a cenu tolik neresi – koupi si treba sportak, nebo kabriolet, nebo prave EV.
          A pak je obri masa lidi, co proste penize nazbyt nema, tak uvazuje v ramci toho, ze proste postrebuji nejakou velikost auta, mezi nimi prostridi ty, ktere se jim z nejakeho duvodu nelibi, a pak koupi to co vychazi cenove vyhodne (treba zvazi jestli se vyplatit na CNG nebo naftu s ohledem na nizsi spotrebu v budoucnu a tak).
          Kdyz si takovy clovek prohlidne nabidku boltu, tak nejspis uvazuje o aute podobne kategorie (male MPV – vetisnou levne ale vejde se tam pohodlne cela rodina i s bagazi), bezne se poohlizi po autech jako Opel Meriva nebo Hyundai ix20 (obe cca stejne velke jako bolt), problem nastane ve chvili, kdy zjisti ze meriva a ix20 zacinaji na 250 tisicich, a za 350 uz ma slusny motor a nejakou vybavu, a pak mrkne na bolt, ktery ma sice motor podstatne silnejsi a vybavu mnohem luxusnejsi, ale stoji 1,2 mega, tj asi jako 2 merivy a 12 let jejich provozu (koupe nove po 6 letech)..

          1. A ono to řeší v podstatě všichni, tento týden jsme to
            A ono to řeší v podstatě všichni, tento týden jsme to měli na stole u 2 starostů, kteří uvažují o využití dotace MŽP (čas k podání se krátí). Tam vstupovalo do hry pro elektromobil, že zásuvku mají všude a proti CNG, že nejbližší plnička je 30 km, což už je čerpací stanice benzín/nafta přímo ve městě. Pak se samozřejmě řešila pořizovací cena, kterou jim opozice a případně i koalice omlátí o hlavu, protože celkové náklady provozu nikdo neřeší. O občanech voličích nemluvě. A pak byl ještě jeden paradox – provoz sociálních služeb jim hradí stát, takže třeba rozvoz obědů starou Feldou neřeší, na kolik to přijde.

    1. ake budu finalne ceny Tesla 3 vs Bolt v našich
      ake budu finalne ceny Tesla 3 vs Bolt v našich štátikoch.
      Ampera-e asi utrie nos….

      On je Bolt něco jiného než Ampera-e?
      Resp. když se Bolt bude v Evropě prodávat jako Ampera-e, tak tu Amperu bude v našich štátikoch válcovat Bolt??? 😉

      1. Bolt je americka verzia. Bolt sa v Europe predavat nebude.
        Bolt je americka verzia. Bolt sa v Europe predavat nebude. Europska verzia Bolta sa vola Ampera-E. Zaujimavostou je, ze sa nebude vyrabat s pravostrannym riadenim. Rozdiely medzi Boltom a Amperou-E su minimalne – podstatny je len nabijaci konektor, ktory je v Ampera-E europsky t.j. Combo s type2. No nabijacka v Ampere-E je jednofazova rovnako ako v Bolte.

    1. Ono by to šlo i bez dotací, ale to by na tom automobilka
      Ono by to šlo i bez dotací, ale to by na tom automobilka nebyla tak dobře a manažeři by nebraly 300 tis. měsíční výplaty a 120 tis. měsíční odměny!!! Proč to v Číně jde a stojí tam el. auta 250 tis. Kč. a tady za ně chtějí minimálně 1 mil. Kč?

        1. Cena toho Činského elektromobilu je kolem 290 tis.
          Cena toho Činského elektromobilu je kolem 290 tis. viz.YOGOMO Q9. No nevím, jestli je VW E-UP mnohem bezpečnšjší než tento Čínský.Velikostně jsou téměř sstejné. Ale hlavně je VW E-UP o 410 tis. dražšší a to je teda dost!!!!

          Když budu chtět, VW E-Golf, který už bezpečnější je, tak ten stojí o 800 tis. víc. A je teda nepochopitelný rozdíl!!!!!

          1. Yogomo stoji polovinu co UP, ale zaroven ma NEKOLIKANASOBNE
            Yogomo stoji polovinu co UP, ale zaroven ma NEKOLIKANASOBNE mensi vykon, polovicni baterku, zrychleni z 0 na 50 trva yougomu mnohem dele nez UP z 0 na 100. Maximalka okolo 70 km/h….
            Yogomo je v podstate slaby elektroskutr se 4 koly a kapotazi, UP je plnohodnotne auto, nesrovnatelne lepsich vykonu, nesrovnatelne bezpecnejsi…..

Napsat komentář