Za první celý měsíc prodejů elektromobilu Chevrolet Bolt EV na dvou vybraných trzích Spojených států se podařilo udat celkem 1162 kusů tohoto auta. Pro srovnání, za první měsíc prodejů, prosinec 2016, to bylo 579. Bude z něho hit?
foto: GM
První uživatelé si zatím elektromobil Chevrolet Bolt velmi pochvalují. Potvrzují dojezd až kolem 380 km na jedno nabití při běžném ježdění, resp. 305 km po dálnici.
Celkem 1162 kusů prodaných za leden 2017 připadá zatím jen na Oregon a Kalifornii. Jenže v Kalifornii se prodá kolem 50 % aut na baterky v celých Spojených státech, takže jde jednoznačně o trh největší.
Zhruba od letošního června chce GM nabídnout auto ve všech 50 státech USA. V té době půjde do prodeje sesterský Opel Ampera-e v Evropě. Do Česka se bohužel dostane až rok poté, ale nic by nemělo bránit dovozu z okolních zemí.
Nejprodávanějším autem do zásuvky během ledna 2017 byla ve Státech nová verze plug-in hybridu Chevrolet Volt s 1611 kusy. Na druhém místě se umístila nová Toyota Prius Prime (1366).
Až bude Bolt za 500 tisíc, tak přilezou další, že je to
Až bude Bolt za 500 tisíc, tak přilezou další, že je to pro ně moc a že si radši koupěj Dáčii a za zbytek spousty benzínu a tak pořád dokola :)))
To jsou jen blabolky! Az to auto bede stat nové 500 tis. ak
To jsou jen blabolky! Az to auto bede stat nové 500 tis. ak poto si o tom mužeme povykládat!!! Momentálně stojí cca 1 milion korun a to je cena bytu!!! Za to si raději koupím Škodu Kodiak a ještě budu mít 200 tisíc na benzin. Anebo nového Superba 1.4 Tsi a zbyde mi 250 tis. na benzin!!!
Prostě milion korun není lidova cena ani ekonomicky vyhodné!!
11 zajimavých faktů o
11 zajimavých faktů o Boltu.
http://www.motortrend.com/news/chevrolet-bolt-ev-engineers-reveal-11-cool-facts-car-year/
V Norsku těsně před dodáním už maj tisíce
V Norsku těsně před dodáním už maj tisíce objednávek.
http://insideevs.com/with-thousands-of-pre-orders-received-opel-will-launch-ampera-e-in-norway-3-months-earlier-than-planned/
už dneska je nákup klasické ojetiny ruská ruleta, nákup
už dneska je nákup klasické ojetiny ruská ruleta, nákup ojetého elektromobilu vidím jako dvojitou ruskou ruletu díky baterkám, pro opravdu obyčejné lidi (co tankují u pumpy palivo za 200 -500Kč) je potřeba aby byly prodávány elektrosety na přestavbu (motor, baterky plus nějaká nejnutnější elektronika) a hlavně za rozumnou cenu, jinak budou elektroauta ještě desítky let doménou firem a movitých nadšenců, ale i to málo je dobře, každé elektroauto se počítá, klidně ať se do toho vloží stát a místo pandurů, stíhaček a podobných nesmyslů nakoupí desetitisíce elektroaut pro úřady, nebo carsharing, stejně 90% aut 90% času jen stojí na parkovišti , bohužel je mi jasný že je to utopie
S tím nákupem elektrické ojetiny to zase taková ruleta
S tím nákupem elektrické ojetiny to zase taková ruleta není. Stav baterie se dá docela dobře ověřit. To skryté vady v převodovce neověříte nijak.
S tím moc nesouhlasím. Já koupil ojetinu Leafa – 2013,
S tím moc nesouhlasím. Já koupil ojetinu Leafa – 2013, která měla najeto 19 tis. Km, nyní má po půl roce kolem 35tis. Km a odešla mně zrovna, jak Vy píšete „převodovka“. Není to úplně přesný název, ale pojmenované to mají asi jako převod soukolí. Tak nějak to bylo pojmenováno přijimacím technikem v Brně v BS auto. Nicméně auto stojí odstavení již měsíc a čeká na náhradní díl, který bez práce a bez DPH stojí 40 tis. Kč. Takže tím chci říct, že ojetina elektromobilu je v podstatě stejně riskantní koupě, jako kterýkoliv jiný auto. Možná je koupě ojetého elektromobilu ještě větší risk, kvůli cenám dílů.
Hm, tohle je velmi divné. Nevím, jak to má Leaf, ale třeba
Hm, tohle je velmi divné. Nevím, jak to má Leaf, ale třeba BMW žádnou převodovku nemá. Převodovka je v podstatě jenom diferenciál. Riskantní je hádám spíše to, že jste si koupil Japonce. Zvláště ti malosérioví mají vždy originální díly extrémně drahé. Viz Subaru, Lexus apod. Nicméně o problémech se soukolím Leafa jsem v životě neslyšel. Máte zřejmě opravdu velkou smůlu.
No a diferencial se nemmuze vysypat? Kor pokud si nekdo
No a diferencial se nemmuze vysypat? Kor pokud si nekdo pravidelne „uziva“ maximalni kroutak… jasne moc se to nestava, ale vetsina zavad obecne nenastava jako na bezicim pasu…
No určitě se může vysypat, ale je to značně neobvyklá
No určitě se může vysypat, ale je to značně neobvyklá závada. V podstatě jsem o podobné závadě ve svém okolí ještě nikdy neslyšel. A to kamarád je mechanik servisující Subaru. Je to prostě smůla. V podstatě by mnohem dříve než diferenciál, který je v olejové lázni, měly odejít klouby poloos. A to už nemluvím o ložiscích apod. Pokud odejde diferenciál v 30000 km, znamená to podle mě vadu samotného kusu nebo vadu materiálu. A zkusil bych to rozmáznout ať to opraví na kulanci.
Co se na tom může porouchat? Ulomený zub, prasklé kolo
Co se na tom může porouchat? Ulomený zub, prasklé kolo nebo hřídel, vadné ložisko, vadné těsnění, …
Za 40 tisíc se snad dá i celé to ozubené kolo nechat vyrobit jako kusovku.
Koupená ojetina v německu : Citroen C-zero. 3 roky starý
Koupená ojetina v německu : Citroen C-zero. 3 roky starý najeto 6.000 km. Předchozí vlastník státní dráhy. Cena se vším všudy 300.000,-Kč. Za první dva roky provozu najeto celkem 40.000 km(tj. 20.000km ročně). Je to opravdu velmi praktický dělník. Za rok provozu ušetří oproti předchozímu litrovému benzínu Toyota Yaris jenom na palivu min 30.000,-Kč. A potom že současná elauta nedávají smysl.
Jak dlouho asi budou na trhu prkaticky nepozite auta za
Jak dlouho asi budou na trhu prkaticky nepozite auta za tretinu ceny noveho? (nejsou uz ted)…
Cenu v době uvedení bych do toho netahal, ta byla úplně
Cenu v době uvedení bych do toho netahal, ta byla úplně mimo. Tahle auta se ještě nedávno doprodávala kolem 450kKč a od toho se odvíjí i cena ojetin. A třeba předváděcí kusy Leafů se daly pořídit za 550kKč.
Jo taky si myslím,že elektrická auta budou pro obyčejné
Jo taky si myslím,že elektrická auta budou pro obyčejné lidi minimálně 10 let nedostupné. Před 6 rokama jsem se zajímal o elektrické auta a tehdy jsem pořizoval nové auto. Opel Ampera tehdy stál cca 1,2 mil. Na to jsem neměl a říkal jsem si, ze to časem zlevní. Koupil jsem si Opel Corsa 1.2 benzin. Stál 280 tis. plus pojistka a uroky na splatky. Dnes po 6 nebo 7 letech od uvedení Ampery je tu druhá generace Opel Ampera E a zase stojí přes milion!!!!!!!!!
Takže žádné zlevnění se nekoná. Automobilky prostě nechtějí, aby elektrická auta byla dostupná!!
Máš v tom čurbes i když se to oboje jmenuje Ampera tak
Máš v tom čurbes i když se to oboje jmenuje Ampera tak jsou to naprosto rozdílná auta. První je malobaterkáč s přidavným spalovacím motorem a dojezdem na baterku myslím 40 km s původním jménem Volt a to druhé je čistě elektrická velkobaterková kára čili BEV s původním jménem Bolt tudíž je to naprosto nový a odlišný model auta akorát Opel mate lidi stejným názvem.
Bolt má navíc jednu z nejlevnějších cen v přepočtu na 1 kWh baterky a navíc má na dnešní poměry extrémní dojezd na jedno nabití baterky. Vůči spalovákům rozhodně levný není, ale mezi baterkáči má teda sakra výhodnou cenu za to co nabízí. Takže zlevnění se naopak koná!!!!!
Nový Volt již třetí generace se vyrábí, ale ne pro Evropu.
Z hlediska uživatelů dávají obě auta velký smysl a nejsou nijak zásadně okriplený jako ostatní elektroauta s malou baterkou, malým dojezdem, extrémně pomalou nabíječkou, jízním komfortem či minimálním užitným prostorem nebo prapodivnou kostrukcí či přemrštěnou cenou.
Ano tak to souhlasím. Na nové elektroauto je ta cena
Ano tak to souhlasím. Na nové elektroauto je ta cena relativně dobrá. Pro mě ale stále moc vysoká. Ale kdyby byly dotace a zlevnily by auto alespon o 150 tis. určitě by se jim to vrátilo ve větších prodejích. Jinak ten design je parádní. Vypada opravdu velice pěkně a pro rodinu je ti ideální volba, jestliže člověk pořizuje auto kolem této částky!!!!!
I pro mě jsou ty částky vysoké, ale jelikož v těhle
I pro mě jsou ty částky vysoké, ale jelikož v těhle autech vidím smysl tak mě to dost motivuje a jsem za takový auto ochotnej dát víc. Akorát že ostatní takový částky vydávaj leda tak za vojetiny 😀
Holt se budu muset spokojit nedřív s hybridem a pak snad nastane čas na elektriku.
S nástupem továrních elektroaut věškerý domácí
S nástupem továrních elektroaut věškerý domácí přestavby spalováků zdechli a dělaj si je jen movitější klienti většinou do klasickejch aut. Sety na přestavbu třeba brouka stojej cca 7 000 dolarů bez práce a hlavně bez baterky!
http://www.evwest.com/catalog/index.php?cPath=40
Daleko vétší smysl by měli upgrejdy stávajících malobaterkáčů na velkobaterkáče. V autě už je vše potřebné jen se dá větší baterka připadně výkonější nabíječka a poladí se obslužnej softwér.
No designově to vypadá moc hezky. I když to je velmi
No designově to vypadá moc hezky. I když to je velmi subjektivní. A dojezd 300km po dálnici je perfektní. Škoda ta nedosažitelnost cenou. Pro mě tedy 🙁
Asi tak, mam vaznou obavu, ze nez se dostanou EV do rozumnych
Asi tak, mam vaznou obavu, ze nez se dostanou EV do rozumnych cenovych hladin (za spalovak nejsem ochotny dat vic jak 350 tisic, za elektro s ohledem na horsi uzitne vlastnosti, ale zas uspory na palivu rekneme 400), tak si budu muset koupit jeste jendou novy spalovak…
naprostý SOUHLAS !!!
naprostý SOUHLAS !!!
Já se budu asi muset spokojit s polosračkometem anebo
Já se budu asi muset spokojit s polosračkometem anebo sbastlením nějaký volítaný elktrobouračky. Škoda, že Tezly maj tu hliníkovou karosku.
ano, přesně tak to vidím též, jen mám posunutou hladinu
ano, přesně tak to vidím též, jen mám posunutou hladinu za EV na 500t Kč
Jo ta cena je vysoká. Osobně bych za nové vozidlo Opel
Jo ta cena je vysoká. Osobně bych za nové vozidlo Opel Ampera E byl ochoten dat max. 420 tis. Ale za 900 tis. je to pro mě strašně předražené! A nevím, proč neudělají nějaký elektricky kombík. Měl by větší podlahu a tudíž by tam šla dát i větší baterii a dojezd by se mohl zvětšit o dalších 120 km. a uzitná hodnota by byla taky větší!!!
No rekl bych ze navic bude stat podstatne vice nez 900
No rekl bych ze navic bude stat podstatne vice nez 900 (odhadem 1,2 mega)…
No tak to si raději koupím za 290 tis. třeba Skodu Rapid
No tak to si raději koupím za 290 tis. třeba Skodu Rapid 1.2 Tsi rok starou, se kterou se dá reálně jezdit za 6,5 l a za 300 tis. si k tomu koupim garaz.
A pak se do tý garáže zavřeš a nastartuješ toho svýho
A pak se do tý garáže zavřeš a nastartuješ toho svýho Rapida…
Ne pojedu s ním na dovolenou třeba do Chorvatska, protoze mi
Ne pojedu s ním na dovolenou třeba do Chorvatska, protoze mi na tu dovolenou a na benzin zustanou peníze!!! Když si koupim elektrické auto, tak mi ho v půlce splacení vezmou, protože nebudu mít po splacení pulky auta co jest! Třeba BMW I3 stojí něco mřes milion!!! Kde by na to obyčejný Čech vydělal peníze!!
Nebo si nekupte nic a za ušetřené peníze leťte na měsíc
Nebo si nekupte nic a za ušetřené peníze leťte na měsíc na Kanáry.
Radši to prožer, to ti nikdo nevezme 😀
Radši to prožer, to ti nikdo nevezme 😀
+1 radeji jetou Octavii za ty same penize, rapid- fabia jsou
+1 radeji jetou Octavii za ty same penize, rapid- fabia jsou z plechovek od piva slabej plech same lepeni atd..
Predali ich tak malo lebo ich nestíhajú vyrábať alebo
Predali ich tak malo lebo ich nestíhajú vyrábať alebo preto že je taky malý zaujem?
Protože je ta megautomobilka prodává jen v Kalifornii a v
Protože je ta megautomobilka prodává jen v Kalifornii a v Oregonu. Pro letošek GM chystá masový prodeje celých 35 000 kousků. Fakt to s tou zelenou planetou myslej moc vážně :)))
Podle toho, co jsem slyšel, jsou Bolty na severoamerickém
Podle toho, co jsem slyšel, jsou Bolty na severoamerickém kontinentu zpravidla vyprodané. Respektive kvóty pro jednotlivé dealery jsou už fuč, často jenom ještě neproběhlo dodání vozu.
Ta cena je pro Ceskěho zakaznika stale přilis vysoka. Dokud
Ta cena je pro Ceskěho zakaznika stale přilis vysoka. Dokud cenu nesníži na 450 tis. tak to tady skoro nikdo nekoupi! Octavia RS vyjde na 680 tis. a to je větší a vice vybavené vozidlo.A zbyde ti 220 tis. na benzin. Pritom elektricka auta jsou jednodussí a mají min komponent. Tak proc je to sakra tak drahe!!!! A nema to za těch 900 tis. ani solarní panel na streěe na dobijeni treba jen v lete klimatizace!!
No jo, zbude 220 000 na benzin. Tak to já si nekoupím
No jo, zbude 220 000 na benzin. Tak to já si nekoupím Octavii RS za 680 tisíc, ale koupím Dacii Logan za 170 tisíc a zbude mně na benzin přes půl milionu. Takhle zas nejde uvažovat.
Ano, a pro nějakého chudáka v Africe je drahá i ta Dacie
Ano, a pro nějakého chudáka v Africe je drahá i ta Dacie 🙂
Hold si koupím nějakou ojetinu, když nemám na nové.
Předchozí Opel Ampera stála něco malo přes milion. A
Předchozí Opel Ampera stála něco malo přes milion. A kolik jich tu jezdí? Jestli jsem za 5 nebo 6 let co je na trhu viděl tři, tak to je moc!!! A dávat za ojetou 550 tis. a muset za rok řešit baterie za 200 tis. je blbost!!! Kdyby nová Ampera e stála 450 tis. to by bylo jiné kafé!!!!!!! Ojeta by za 4 roky stála třeba 250 tis. a to už je normální cena za ojetý vůz!!!
Máme nízké platy a nové technologie jsou pořád ještě
Máme nízké platy a nové technologie jsou pořád ještě drahé. Za 5 let už to bude mnohem dostupnější i pro české platy (cena akumulátorových článků klesla během posledních 5 let o 77%.
Ono zas takové technologie tam nejsou! To auto nemá 4×4 ,
Ono zas takové technologie tam nejsou! To auto nemá 4×4 , nema to ani žádné uzávěrky diferenciálu, myslím, že to nemá ani vyhřívané zadní sedačky ani dvouzonovou klimatizaci!!!!! Rozmrazovaní čelního skla to taky nemá. Tak to jaképak technologie. Z karbonu to taky není, tak sakra proč za to chtějí milion?
Na mobile.de máte aktuálně přes 90 Amper v cenách od
Na mobile.de máte aktuálně přes 90 Amper v cenách od 11k€.
No uvazovat se musi bohužel i ekonomicky, protoze 50 procent
No uvazovat se musi bohužel i ekonomicky, protoze 50 procent Cechu si nemuže dovolit ani tu novou Octavii RS. Opravdu tady převazuje Dacia Logan nez Octavia RS. Jde o to, ze elektricke auto za 900 tis. Kč si v Česku dovoli jen malokdo. Automobilky el. auta strašně předrazuji!! Elektrické auta tady byly uz na začatku automobilismu. To není žádná novinka. Pouze oprášily staré technologie a trochu je vylepšily. Kdydy tady byly alespon dotace pro obyčejné lidi, tak by to nekdo mohl i koupit. Problém je stále ceno, která je enormní!!!
No ono ale nejak tak aspon castecne uvazovat musis, jasne jsou
No ono ale nejak tak aspon castecne uvazovat musis, jasne jsou lidi, co si kupuji na zaklade toho, ze jim na nich proste neco libi a cenu tolik neresi – koupi si treba sportak, nebo kabriolet, nebo prave EV.
A pak je obri masa lidi, co proste penize nazbyt nema, tak uvazuje v ramci toho, ze proste postrebuji nejakou velikost auta, mezi nimi prostridi ty, ktere se jim z nejakeho duvodu nelibi, a pak koupi to co vychazi cenove vyhodne (treba zvazi jestli se vyplatit na CNG nebo naftu s ohledem na nizsi spotrebu v budoucnu a tak).
Kdyz si takovy clovek prohlidne nabidku boltu, tak nejspis uvazuje o aute podobne kategorie (male MPV – vetisnou levne ale vejde se tam pohodlne cela rodina i s bagazi), bezne se poohlizi po autech jako Opel Meriva nebo Hyundai ix20 (obe cca stejne velke jako bolt), problem nastane ve chvili, kdy zjisti ze meriva a ix20 zacinaji na 250 tisicich, a za 350 uz ma slusny motor a nejakou vybavu, a pak mrkne na bolt, ktery ma sice motor podstatne silnejsi a vybavu mnohem luxusnejsi, ale stoji 1,2 mega, tj asi jako 2 merivy a 12 let jejich provozu (koupe nove po 6 letech)..
A ono to řeší v podstatě všichni, tento týden jsme to
A ono to řeší v podstatě všichni, tento týden jsme to měli na stole u 2 starostů, kteří uvažují o využití dotace MŽP (čas k podání se krátí). Tam vstupovalo do hry pro elektromobil, že zásuvku mají všude a proti CNG, že nejbližší plnička je 30 km, což už je čerpací stanice benzín/nafta přímo ve městě. Pak se samozřejmě řešila pořizovací cena, kterou jim opozice a případně i koalice omlátí o hlavu, protože celkové náklady provozu nikdo neřeší. O občanech voličích nemluvě. A pak byl ještě jeden paradox – provoz sociálních služeb jim hradí stát, takže třeba rozvoz obědů starou Feldou neřeší, na kolik to přijde.
kto nepotrebuje vacsi kufor, ma aktualne EV volbu jasnu. Som
kto nepotrebuje vacsi kufor, ma aktualne EV volbu jasnu. Som zvedavy ake budu finalne ceny Tesla 3 vs Bolt v našich štátikoch. Časovo asi dorazia naraz, cena podobna….Ampera-e asi utrie nos….uvidime.
ake budu finalne ceny Tesla 3 vs Bolt v našich
ake budu finalne ceny Tesla 3 vs Bolt v našich štátikoch.
Ampera-e asi utrie nos….
—
On je Bolt něco jiného než Ampera-e?
Resp. když se Bolt bude v Evropě prodávat jako Ampera-e, tak tu Amperu bude v našich štátikoch válcovat Bolt??? 😉
Bolt je americka verzia. Bolt sa v Europe predavat nebude.
Bolt je americka verzia. Bolt sa v Europe predavat nebude. Europska verzia Bolta sa vola Ampera-E. Zaujimavostou je, ze sa nebude vyrabat s pravostrannym riadenim. Rozdiely medzi Boltom a Amperou-E su minimalne – podstatny je len nabijaci konektor, ktory je v Ampera-E europsky t.j. Combo s type2. No nabijacka v Ampere-E je jednofazova rovnako ako v Bolte.
Právě proto jsem to psal – Bolt v našich štátikoch je
Právě proto jsem to psal – Bolt v našich štátikoch je nesmysl, takže Ampera-e nemůže utřít nos.
Mimochodem, Ontario v Kanadě nabízí dotaci 14000
Mimochodem, Ontario v Kanadě nabízí dotaci 14000 kanadských dolarů.
Ono by to šlo i bez dotací, ale to by na tom automobilka
Ono by to šlo i bez dotací, ale to by na tom automobilka nebyla tak dobře a manažeři by nebraly 300 tis. měsíční výplaty a 120 tis. měsíční odměny!!! Proč to v Číně jde a stojí tam el. auta 250 tis. Kč. a tady za ně chtějí minimálně 1 mil. Kč?
Čínské elektroauta za 250 tisíc jsou vozítka, která
Čínské elektroauta za 250 tisíc jsou vozítka, která nelze srovnat s evropským autem z hlediska bezpečnosti, výkonu (nízká maximální rychlost) ani trvanlivosti akumulátorů (trakční olověné).
Bohužel. A pokud se dovezou, upraví, projdou všemi těmito
Bohužel. A pokud se dovezou, upraví, projdou všemi těmito testy a dostanou homologaci, tak hned stojí 300 a více.
Jasne, je treba si kopnout… Jestli ono 295-250 neni nahodou
Jasne, je treba si kopnout… Jestli ono 295-250 neni nahodou DPH…
Cituji Vás: Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Aneb
Cituji Vás: Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Aneb slovy Děděčka Hříbečka z pohádky Mrazík: Nic jsi nepochopil Ivánku, nic jsi nepochopil…. 🙂
Cena toho Činského elektromobilu je kolem 290 tis.
Cena toho Činského elektromobilu je kolem 290 tis. viz.YOGOMO Q9. No nevím, jestli je VW E-UP mnohem bezpečnšjší než tento Čínský.Velikostně jsou téměř sstejné. Ale hlavně je VW E-UP o 410 tis. dražšší a to je teda dost!!!!
Když budu chtět, VW E-Golf, který už bezpečnější je, tak ten stojí o 800 tis. víc. A je teda nepochopitelný rozdíl!!!!!
Yogomo stoji polovinu co UP, ale zaroven ma NEKOLIKANASOBNE
Yogomo stoji polovinu co UP, ale zaroven ma NEKOLIKANASOBNE mensi vykon, polovicni baterku, zrychleni z 0 na 50 trva yougomu mnohem dele nez UP z 0 na 100. Maximalka okolo 70 km/h….
Yogomo je v podstate slaby elektroskutr se 4 koly a kapotazi, UP je plnohodnotne auto, nesrovnatelne lepsich vykonu, nesrovnatelne bezpecnejsi…..
A je to úplně jiná technologie. eUp využívá střídavý
A je to úplně jiná technologie. eUp využívá střídavý motor. V Yogomo bude hádám buď BLDC motor nebo stejnosměrný motor.
„něj“ ne „něho“, pokud teda nežije.
„něj“ ne „něho“, pokud teda nežije.