Chevrolet Bolt EV a EUV: staré elektromobily v novém kabátě

Po čtyřech letech od uvedení elektromobilu Chevrolet Bolt na americký trh se vůz dočkal faceliftu. A také nové verze EUV.

Nový facelift elektromobilu Chevrolet Bolt EV má mimo jiné nové přední světlomety a celkově futurističtější vzhled.
foto: Chevrolet

Na americkém trhu se během čtyř let prodalo více než 100 000 elektromobilů Chevrolet Bolt. Tamní zákazníci jsou s relativně malým, ale hlavně levným (původně $29 995 po započtění federální dotace $7000) elektromobilem spokojeni.

To ale neznamená, že nebylo co vylepšovat. Jedním z největších problémů bylo domácí nabíjení omezené na 7,68kW palubní nabíječku. Nová verze elektromobilu Chervolet Bolt její výkon zvyšuje na 11 kW. Zároveň je nově součástí výbavy auta 7,2kW nabíjecí kabel (původně pouze 1,44kW).

Součástí ceny nového Boltu je překvapivě také instalace domácího wallboxu. A to už se vyplatí! Baterie zůstává stejná, a to s kapacitou 65 kWh (původně 66 kWh, ale 1 kWh je nejspíš větší buffer). Vylepšený je samozřejmě infotainment, středová konzole, ovládání klimatizace, volant, přístrojový panel, sedačky, prostě veškeré pohodlí.

Nová verze Chevrolet Bolt EUV meří 4305 mm namísto 4145 mm. Šířka a výška jsou stejné. EUV ale nabízí více a lepší výbavy, např. navigaci a asistenční systém Super Cruise – poprvé v elektromobilu od General Motors.

Novinkou je také verze Bolt EUV, která je o něco málo delší a nabízí bohatší výbavu, ale jinak je to v podstatě to samé v bledě modrém.

Novinkou je také verze Bolt EUV, která je o něco málo delší a nabízí bohatší výbavu, ale jinak je to v podstatě to samé v bledě modrém.
foto: Chevrolet

Dojezd zůstává u Chevrolet Bolt EV stejných 259 mil EPA (416 km), pro EUV je to 250 mil (402 km). Rychlonabíjení je možné pouze 55 kW. Cena elektromobilu Chevrolet Bolt EV začíná na $31 995 (678 000 Kč), verze EUV pak na $33 995. Bez započítání jakýchkoliv dotací. Výroba má začít letos na jaře.

Pokud se novému americkému prezidentovi Bidenovi podaří opět zavést federální dotaci $7000 na nákup elektromobilu, bude Chevrolet Bolt EV v ceně $24 995 (plus ještě navíc případné státní nebo lokální dotace!) skvělá koupě.

tisková zpráva

17 Comments on “Chevrolet Bolt EV a EUV: staré elektromobily v novém kabátě”

  1. Off. Tak se ukazalo, ze VW podvadi vesele dal. V minulem roce
    Off. Tak se ukazalo, ze VW podvadi vesele dal. V minulem roce bylo v cele EU 20% vsech EV z koncernu prihlasenych na koncernove firmy nebo koncernove dealery. U id3 to bylo 25% a v DE dokonce tretina. Diky tomu VW usetril pokuty a vysvihnul se na predni mista vsech prodanych EV. Takze ne vse je zlato, co se u VW trpyti. A id3 neni zdaleka tak uspesny jak se tvrdi. Na Teslu nemaji ani tak ani tak, proto musi podvadet jako vzdy. To plati i pro Enyaqa, ten nebyl prodavan realnym zakaznikum, ale slavilo se.

      1. Otázka je, co se s těmi auty děje dál. To na koho je
        Otázka je, co se s těmi auty děje dál. To na koho je registrováno vůbec neřeší, co se s ním děje. Klidně ta auta mohla napadat na předváděčky, což je relevantní důvod použití, také klidně můžou být v zákaznických půjčovnách. A taky klidně můžou být ve flotilách firem, co si to od dealera pronajímají.

          1. Vyndejte si palici z řiti.. chápete, že když je novej
            Vyndejte si palici z řiti.. chápete, že když je novej model, tak si autosalony musí koupit předváděčky a že jaksi když to firma zkouší a není si jistá, že si to ně nějakou dobu pronajme? Začíná bejt jistý, že už tu KUK a spol ani nejsou potřeba..

            1. Fanousek podvodneho koncernu a znacek VW/Skoda se znacnou
              Fanousek podvodneho koncernu a znacek VW/Skoda se znacnou citovou vazbou zacina byt vulgarni. VW je soudne uznany podvodnik v mnohamilionovych pripadech. Proti teto skutecnosti muzete vyskakovat jak vysoko chcete, stejne na tom nic nezmenite. Samozrejme ze ostatni vyrobci novych EV modelu zadne dealery nemaji a vubec, VW je vyjimecny. Pro nekoho nedotknutelny.

              1. No jo vaše obvyklé demagogické trolí kecy. Já jsem jen
                No jo vaše obvyklé demagogické trolí kecy. Já jsem jen zkonstatoval, jak mohlo být s auty racionálně nakládáno. Tak si zjistěte, jak je to u dealerů ostatních značek…akorát to by hon na čarodejnice musel chtít slyšet i něco jiného. A ano VW kvůli své aféře (což stejně dělali všichni, akorát se na ně tak nevystartovalo, protože se necpali být hlavní prodejce v USA) je víc na očích a snazší hromosvod.
                PS: a nejsem fanoušek VWgroup – zjevně trpíte halucinacemi.

                1. Samozrejme ze to mam zjistene. VW EV kvota prihlaseni na
                  Samozrejme ze to mam zjistene. VW EV kvota prihlaseni na blizke firmy 21%, prumer vsech 14%. Dalsi trumpista. Koukam, ze zastupujete behnu42.

                2. Nebyla to afera, byla to jen mala aferka.
                  Nebyla to afera, byla to jen mala aferka.

              2. Fanoušek Tesly a jejího zamindrákovaného majitele tu zase
                Fanoušek Tesly a jejího zamindrákovaného majitele tu zase plive na vše co se dá 😀

                že vás to tak sere když jezdíte EV?

                nechci se zastávat VW ale měření emisí je nastavené naprosto nesmyslně, naftové auto se zkouší v otáčkách vysoko přes 3000, v těchto otáčnách nejezdí ani největší hovado, tento pro Vás podvodný software mimo jiné upravuje spalování pro každý jednotlivý styl jízdy tak aby bylo dosaženo co nejlepšího a nejefektivnějšího spalování a spotřeby, jestli tedy vůbec o tomto něco víte

      2. neřeší to nic, není potřeba, žádné prodeje jim chybět
        neřeší to nic, není potřeba, žádné prodeje jim chybět nebudou, auta se dostala k prodejcům a ted je začnou kupovat koncoví zákazníci, ještě více než loni, je to běžná praxe, mnoho nadšenců si to auto objednala aniž by ho viděla ve skutečnosti, ale drtivá většina lidí to chce vidět a vyzkoušet, ID.3 je přelomový produkt takže k dealerům zamířilo o něco větší množství než běžných vozů, zvědavost lidí bude obrovská

    1. To už bude nějaký komplex tohle, ano tyto auta si kupují
      To už bude nějaký komplex tohle, ano tyto auta si kupují firmy napojené na koncern, zaměstnanci je normálně používají, dělá se to tak celou dobu ne jen u EV, dělá to tak i Tesla milej zlatej, tak to tak neprožívej.

      Uznávám, že to zkresluje první rok statistiku prodeje, ale děje se to vždy u každého nového modelu, není to žádný podvod, tyto prodeje jsou jednorázové ty auta musí být vidět na silnicích a pak se teprve začnou pořádně prodávat

Napsat komentář