Počet rychlonabíjecích stanic standardu CHAdeMO na celém světě se blíží k magické hranici 10 000. Nejvíce jich má Japonsko, následuje Evropa a USA.
Ještě v září 2015 jsme psali, že Evropa má 2364 CHAdeMO rychlonabíječek pro elektroauta. Jen o tři měsíce později už jsme na 2755 v Evropě, 5484 v Japonsku a 1337 ve Spojených státech.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Alpiq představuje rychlonabíječku pro všechny typy elektromobilů
Dánsko buduje národní síť dobíjecích stanic pro elektromobily
Japonský rychlonabíjecí standard CHAdeMO se spolu se sítí rychlonabíjecích stanic Tesla Supercharger a evropským CCS Combo2 tvoří páteř globální (rychlo)nabíjecí infrastruktury.
K 25. listopadu 2015 fungovalo na celém světě 9631 CHAdeMO rychlonabíječek. Některé tyto stojany jsou ovšem souběžně vybaveny také standardem CCS Combo2.
Hlavním problémem celé infrastruktury už nicméně nejsou různé konektory, nýbrž neschopnost provozovatelů těchto stanic fungovat ve společném jednotném systému, v němž by mohli zákazníci jednoduše mezi všemi stanicemi přecházet. Krokem k takovému řešení je nedávné uzavření spolupráce společností Microsoft a ABB.
Jak je vidět, jinde mimo
Jak je vidět, jinde mimo ČR to prostě jde. U nás ne. Například taková nabíjecí síť rychlonabíječek v Holandsku = 47 kusů http://fastned.nl/en/.
Plán pro 2016 je 60 kousků a pro 2017 už 130 kousků. Kdyby se náhodou na hybrid.cz do diskuse podíval někdo odpovědný z ČEZu, EONu a PRE. Takhle se to dělá, pánové a dámy.
dotaz na redakci (a vlastne
dotaz na redakci (a vlastne i kohokoli jineho):
Nemate nejake nove zpravy ohledne toho „100kWh“ CHAdeMO na Kia Soul? Kdy se to objevi v provozu nekde? Pripadne kdo takove stanice uz vyrabi?
Uff, už jsem myslel že u
Uff, už jsem myslel že u ‚nás’…
Nicméně mi vytanulo na mysli:
– ‚Na věčné časy‘ trvalo 41 let
– ‚Dočasně‘ bylo 21 let
– ‚Brzy‘ bude za jak dlouho?