Čezeta je prvním sériově vyráběným elektroskútrem v ČR

redakce - 27 Září 2017

Společnost Čezeta Motors zaregistrovala nový model 506 na Ministerstvu dopravy České Republiky a jedná tak o první elektroskútr sériově vyráběný v České Republice, který je na Ministerstvu registrovaný.Každá Čezeta je ručně vyráběna pro konkrétního zákazníka a je možné jí personalizovat v online konfigurátoru dostupném na stránkách

Každá Čezeta je ručně vyráběna pro konkrétního zákazníka a je možné jí personalizovat v online konfigurátoru dostupném na stránkách cezeta.cz.
foto: Čezeta

Čezeta 506 aktuálně prochází finální částí homologačních testů, obdržela číslo globální evropské homologace a první kusy budou brzy připravené pro své majitele. Model 506 je homologovaný v kategorii L3e, tedy pro řidičské oprávnění A1, A, nebo B. To z něj dělá jeden z nejvýkonnějších skútrů na trhu, který můžete řídit i s řidičským oprávněním pro osobní automobil.

Čezeta 506 je unikátní elektrický skútr, který v sobě spojuje legendární design československého motocyklu z roku 1957 a nejmodernější technologie. Ve své nejvyšší konfiguraci nabízí výkon 11kW, točivý moment 186Nm a dojezd přes 150 km v běžném provozu. Jeho nabití trvá 3,5 hodiny z běžné domácí zásuvky.

Elektroskútr Čezeta 509 alias Prase se opět vyrábí v ČR

Elektroskútr Čezeta 509 alias Prase se opět vyrábí v ČR
foto: Čezeta

Elektrická Čezeta je osazena nejlepšími komponenty dostupnými na evropském trhu, jako jsou brzdové pumpy Beringer, palubní přístroje Smiths, doplňky Rizoma, nebo řídící regulátor Sevcon.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdím na skůtru Honda sh125i, má 10,1 kW a 11,5 Nm, zadní kolo 120/80-16. Neumím si představit jaké to je krotit 186 Nm na zadním kole 130/90-13. Pro představu Yamaha R1 má 112.4 Nm na kole 190/55-17.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud se podivate na Taiwan e scooter GOGORO, ktery je za cenu 4000 Dolar, EU slusnej scooter, do ktereho bych i sel.Verze G2.
Ano, ma to jinej koncept dobijeni, pomoci vymenych baterii na ceste - kus za kus.
To jen , se tu malo ukazujou novinky e scootru, kterych je na YT hafo a i odkazy na shop.
Tohle ePrase je tak trochu sPraseny bastl, taky sem se zamyslel nad tim skeletem, tedy ulozeni predni a zadni vydlice plus odpruzeni... dle jejich slov revolucni vlastni navrh.
No nechci je sklamat, ale tam to trochu hapruje, kdyz uz maj kdejaka udelatka od Custom vyrobce, proc tohle nejdulezitejsi odflakli?
Ta cena to tak trochu zabiji, skoda ...

vYdlice omg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Cena je samozřejmě mimo, ale může mi někdo vysvětlit jak to že za tu cenu tam dali jen nabíječku s výkonem 1,8 kW? To tam nemohli dát alespoň nabíječku která využije naplno normální zásuvku? Ta by měla mít přeci 3,6 kW?

Já těm 1,8kW rozumím a naopak to považuji za slušnou hodnotu v takovéto aplikaci. Jednak je si třeba uvědomit že skůtr není auto a tak tam není místa nazbyt. A za druhé vzhledem k použité baterii 4kWh resp 6kWh je pro garanci dlouhodobé životnosti vždy dobré nepřesahovat 0,5C trvalý nabíjecí proud.

Mimochodem podívejte se jak velká a těžká byla nabíječka 3,6kW v prvním Nissanu Leaf.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ahoj, podle mě by to byl dobrý námět na článek srovnat současnou nabíku elektroskútrů/motorek. Něco aktuálnějšího na webu chybí a já bych to uvítal ;)

Určitě, také by mě to zajímalo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dalo by se to masově prodávat, ale....

Nejmodernější elektroskůtry mají přece jen podstatně modernější desing včetně třeba, že jeden s daleko nižší váhou má pod zadkem uzamikatelný prostor s velikostí na 2 helmy.

Tohle se musí kvůli staré a příliš draze dělané konstrukci trochu marketinkově upravit.
Kvůli těm nejdražším evropským dílům by na to měli prodávat aspoň takovou 7-10ti letou záruku, a nad to blbě využité přední kolo umožnit instalaci obřího koše na týdenní nákup.
Plus bych dal větší rozpětí cen, a udělal po roce i levnější variantu s nahrazením těch nejdražších dílů jinými a baterii jen na 30 kilometůr pro denní dojíždění do vedlejší vesnice pro ty, co to budou chtít využívat jako se nejčastěji provozoval původní model.

Přesně tak.
+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Drahé, těžké a pomalé vozidlo s krátkým dojezdem.
Obtížně ovladatelné, s nízkou nosnostím a vysokými nároky na kvalitu povrchu vozovek.
Velmi omezené použití.

Obtížně ovladatelné
to je pravda, ale kto sa na tom koryte naučil slalom, jazdu po meste i okreskách, ten na jawa/čz skúšobného komisára uchvátil.
takže - každá autoškola by ich mala povinne (trebárs s dotáciou od poisťovní) používať ako tréningový "motocykel".
;-Q

"model 506" — to číslo znamená cenu v tisícikorunách?

Na webu mají 275k, + nějaké ty příplatky jako světlomet za 20k a adaptér pro nabíječky za 8,1k.
Se všemi doplňky za 330k.

A IMO nekoupí, za 200k by to více odpovídalo, třeba s trochu menší baterkou (tedy jestli ten dojezd nemyslí rychlostí 30)...

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si za tu cenu opravdu někdo koupí?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si za tu cenu opravdu někdo koupí?

Já teda ne. Ovšem každý kdo něco vyrobi, si u mne zaslouží uznání.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky sem se zaradoval, ale po skouknutí ceníku mne zamrzelo...
kdyby to bylo 80-100 tisíc a s doplňkama 150 tisíc, tak jim tleskám.

Je hezký ,jak to má ty značkový díly, a jak to je ruční práce ale 300+ ká... to je moc.

Dnes sou na trhu už vymazlený skůtry za opravdu menší obnos korunek

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter