ČEZ zprovoznil další rychlonabíječky u prodejen Kaufland

redakce - 02 Duben 2020

Dalšími prodejnami řetězce Kaufland, které nabídnou řidičům zázemí pro rychlé dobití elektromobilů, jsou středočeský Rakovník a pražské Horní Měcholupy.rychlonabíjecí stanice ČEZ u prodejny Kaufland

Rychlonabíjecí stanice ČEZ u prodejny Kaufland
foto: ČEZ

Kaufland zde ve spolupráci s ČEZ připravil pro zákazníky rychlodobíjecí stanice umožňující doplnit baterie elektromobilu i během kratšího nákupu. V uplynulých měsících vyrostly stanice na parkovištích Kauflandu doslova po celé republice – od Ostrova nad Ohří až po Karvinou. Skupina ČEZ plánuje ve spolupráci s nákupním řetězcem vybudovat několik desítek těchto zařízení.

Společnost Kaufland ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ postupně vybavuje parkoviště svých prodejen rychlodobíjecími stojany umožňujícími většině elektromobilů dobít většinu kapacity baterií do 30 minut. V první vlně vzniká u nových a zmodernizovaných prodejen vždy minimálně jedna stanice.

Aktuálně byla zprovozněna rychlodobíjecí stanice u nově otevřené prodejny v Rakovníku v Luženské ulici a v Praze v Hornoměcholupské ulici. Stojan ABB je standardně vybaven DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS disponujícími výkonem až 50 kW.

Stanice tohoto typu fungují i v režimu tzv. normálního AC dobíjení (dobije elektromobil v řádu hodin), který Kaufland nabízí svým zákazníkům bezplatně. Celkem je momentálně u 21 prodejen Kaufland v ČR řidičům elektromobilů k dispozici 25 veřejných dobíjecích stanic, z toho 24 rychlodobíjecích.

V uplynulých měsících vyrostly rychlodobíjecí stanice u prodejen Kaufland doslova po celé republice – např. v Blansku, Berouně, Hodoníně, Jablonci nad Nisou, Karviné, Kolíně, Kuřimi, Ostrově nad Ohří, Šternberku, Teplicích, Velkém Meziříčí nebo v několika pražských prodejnách.

„Elektromobily se stávají velice oblíbenou alternativou vůči klasickým autům, ve městech jde v poslední době dokonce o jeden z trendů. Kaufland na tento trend reaguje instalací dobíjecích stanic na parkovištích našich prodejen, abychom zákazníkům umožnili pohodlnější cestování. Stojany rychlého dobíjení nabízíme už v devíti krajích České republiky. Rádi bychom letos pokračovali instalacemi v dalších lokalitách napříč celou Českou republikou,“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

„Pro rozvoj elektromobility v České republice je důležitou podporou úsilí Kauflandu plánovitě instalovat na svá parkoviště dobíjecí infrastrukturu. Nákupní řetězce jsou místy, kde lidé tráví desítky minut a současně tu existuje i přirozené zázemí pro řidiče,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

V České republice je aktuálně registrováno více než 3500 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, o rok později 725 elektromobilů, loni 789 e-aut a za první letošní dva měsíce dokonce 600 nových e-aut.

Odhady dalšího vývoje hovoří počínaje příštím rokem o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu.

Vyšší dojezd nových typů elektrických vozů v kombinaci s hustší sítí veřejných dobíjecích stanic také definitivně otevírají pro elektromobilitu cestování mezi městy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Sam jsem zvedavej kolik ma FVE o vykonu 9,9Kwp vyrobi KW v zimnim obdobi.Do mesice by mela byt instalace.

Dnes by vam vyrobila ca. 90kWh. Aspon u nas sviti slunko bez jedineho mracku.

To je reálný odečet z měřáku? Mě měřák ukazuje dnešní maximální výkon 750 W/m2, v létě to je kolem 1000 W/m2.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Ono hlavne zalezi na delce osvitu. Zacalo to kolem 7 h a ted nevim kdy bude konec. Mozna v 19h. Ale s prislusnym profilem vyroby. Dnes je jeste docela chladno a panely maji vyssi vyrobu nez v horkem lete.

Maximalna denná výroba 10kWp sústavy s pevnou inštaláciou je okolo 60kWh +/-
Záleží aj na teplote vzduchu (ak je studený vietor a slnečno, tak aj 65kWh)
Natáčací systém by u nás možno vyrobil aj 80kWh.
A čo sa týka zimného obdobia, tak december býva spravidla najhorší asi 200 až 250kWh za celý mesiac.
V najlepších mesiacoch býva aj 1200kWh/mesiac.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Dekuji za info, aku mam 16 kWh -jeste se rozhoduji, zda se nevyplati si prikoupit aku o kapacite 5kWh k tem 16. Tak srazim snad poradne vydaje na el. energii.-)Platim 6000kc mesicne na tarifu D45 a uz me ucty docela vadi.

10 kWp elektrárna Vám za rok vyrobí tak maximálně 10 MWh elektřiny v hodnotě 25 tis. Kč Když máte tarif D45, ale vyrobí to hlavně v létě kdy ten proud na topení nespotřebujete, takže je otázka kolik reálně využijete. Myslím že Vám klesne měsíční platba o 1000-1500 Kč maximálně. ps. kolik máte roční spotřebu když platíte 72 tis za rok?

S dobre nastaveným systémom na vyťažovanie prebytkov, prípadne aspoň jedno EV, je tých 16kWh dosť a budete vedieť fungovať úplne ostrovne minimálne 10 mesiacov v roku. December-január Vám aj tak nebude 10kWp stačiť na pokrytie elektriny v dome. Menič má svoju spotrebu a keď vám má spotrebovať 30-40% celkovej vyrobenej energie za mesiac, tak sa viac oplatí všetku energiu v týchto mesiacoch použiť na výrobu tepla. Ja mám vtedy baterky nabité na 60% a menič úplne odstavený. Funguje vtedy ako záložný zdroj v prípade výpadku siete.
Ak ale zoženiete baterky za super cenu, tak samozrejme každý kWh úložiska navyše je vítaná.
Mne to stačí, ale ak by som nemal EV, tak by som nevyužil všetko, čo mi moja inštalácia vyrobí (v najlepších letných mesiacoch) aj keby som mal 50kWh baterku.
Jeseň-zima-jar využijete s takou kapacitou asi všetku vyrobenú energiu.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Skoda, ze stale pocitaji ty dobijeci stojany na ks a ne na pocet pokrytych mist - to je preci dulezitejsi cislo.

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

No, pro mě nečekaný výsledek, ale všechno má svůj začátek a konec. V prodejích za březen zůstala TM3 na druhém místě.

Audi e-tron je nejprodávanější vůz všeho druhu již třetí měsíc v řadě s rekordních 1,681 nových registrací v březnu (3754 od začátku roku). Pokud by rok 2019 byl rokem modelu 3, mohl by být rok 2020 (v Norsku) rokem e-tronu.

Druhým nejlepším byl Tesla Model 3 , který v březnu konečně viděl některá vyšší čísla ( 997 ). Bohužel, ostatní modely (S / X) již nejsou mezi top 20.

https://insideevs.com/news/407587/norway-plugin-record-75-share-march-2020/

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

U Tesly asi vsichni cekaji na TMY. Mozna moji TM3 take vymenim za Y az bude v Evrope.

Obrázek uživatele Marek_

A postupně se může stát i to, co známe ze spalovacích aut. Že americká auta budou v Evropě spíš okrajovou záležitostí. Samozřejmě předpoklad k tomu je, aby byla nějaká slušná nabídka EV od neamerických automobilek, což se pomalu děje.

I když... s výstavbou Tesla továrny v Evropě by to mohlo být jinak.

---

Lexus GS 450h Premium

Myslite okrajove jako treba Ford, kterych na silnicich vidim spousty?

Obrázek uživatele Marek_

No jo, na ten jsem zapomněl :-) Jaké ještě US značky tady jsou zastoupeny nějak významně?

Já jenom, že tady byla diskuse tak měsíc zpátky, že za březen už ty čísla pro Teslu 3 budou zase vysoké, protože připluje loď. No a ono nic. Já vím, že je teď mimořádná situace, ale ta platí pro všechny, i pro ten eTron.

---

Lexus GS 450h Premium

Tesla ohlasila prodej a vyrobu behem prvniho kvartalu.
Vyrobeno 103.000, dodano 88.400. Zatim nejlepsi 1. kvartal. Akcie +18%.

Ovšem v Evropě se ji už tak dobře nevede, jako když neměla konkurenci. Za poslední kvartál v ČR v prodejích je Tesla na třetím místě. V Norsku je na druhém místě TM3, a TMS spolu s TMX už se nevešly ani do žebříčku 20 nejprodávanějších aut.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele runner42

Nechval dne před večerem.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Marek_

Tak to jsem zvědavý na prodeje v celé Evropě. Protože jinak nevím, kam ty auta jdou všechny :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Opel byl donedavna GM.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, teď už patří Frantíkům :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Z blata do louze. Opel a Ford bych nikdy nekoupil.

U nákupního střediska je přesně tam kde má smysl, jen by je také mohla napadnout možnost sejmout kod z účtenky a podle výše elektřina buď zadarmo nebo sleva. Jestli jsem to ale pochopil tak nabízí pomalé zdarma a rychlé platit? To by mi moc smysl nedávalo, nebo chtějí aby bylo dlouhodobě obsazeno šetřílky?? Víte někdo jak to ve skutečnosti funguje?

Obrázek uživatele Radovan

Jednoduše. Lidl zdarma rychlé i pomalé nabíjení. Globus zdarma rychlé i pomalé nabíjení max. 1 rok od uvedení do provozu, pak tarify EON. Kaufland zdarma pomalé nabíjení, rychlé dle tarifů ČEZ.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Dík.

xxx

Obrázek uživatele runner42

"Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu."

:-D :-D :-D :-D :-D Tyhle články zamrzlé v lednu mě fakt baví, je to jak dneska číst o plánech XVII. sjezdu KSČ. Ti taky jaksi nezachytili Gorbačova a změnu kurzu.

Ve světě největší ekonomické krize od 2. světové války a cen 15$ za barel ropy je opravdu mimořádně zábavné si číst o elektrické budoucnosti. ;-)

Bavíte, jen tak dál.

Jen ze zvědavosti elektrohošíci - jako fakt vám ani neproletělo hlavou, že se teď věci možná pro elektromobilitu dost změní?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

$15 ? kde ? hned kupuju !!! já vidím cenovku kolem $30 ;)

---

BMW i3 60Ah - 37.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele jurazhor

haha

---

jurazhor

Obrázek uživatele Tomáš

Zmeni, to mate pravdu. Krize zbrzdi vsechno, ne jen elektromobilitu. Ale fakt ze spalovaci auta svini sve okoli zustane nezmenen. A za par let bude divny ten, kdo bude jezdit ve spalovacim aute. To si opravdu myslite ze EV nema budoucnost? Na trh maji prijit celkem dobry baterie of ruznych firem, napriklad Enevate. Ale asi tady castecne provokujete taky pro zabavu, ne? Je fakt ze kdyz jsem si tu dovolil tuhle tvrdit (podlozeno fakty) ze Taycan nabiji rychleji nez Tesla, tak jsem byl v tu ranu za vyvrhele. :-) Ale je zajimavy ten vyvoj sledovat, kam co pujde.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Vyvrhel jste stále ;-p

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ona doba kamenná taky neskočila kvuli nedostatku kamenů.

:-)OK Boomer

Obrázek uživatele runner42

Nápaditost tvých příspěvků je fascinující. Co diskuze, to stejný příspěvek s touto hlubokou myšlenkou ve skvostném jazykovém podání.
Bravo!

Až večer otevřu rýnský rizlink z vinařství Veverka, vzpomenu na tebe a tvůj mozek velikosti lískového oříšku.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Kamo, prosim te, ryzlink se pise s tvrdym y ... to jen na okraj a na do-sebe-vzdelani. Nebo snad nectes etikety na lahvi?

Obrázek uživatele runner42

Jj, hloupá chyba, chtěl jsem ji při čtení diskuze opravit, bohužel nick MS mi to bloknul dalším svým inteligentním příspěvkem.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Ta etiketa bude po opakovanem pouziti lahve znacne odrena a dolevany metyl mu zkazil zrak.

Obrázek uživatele runner42

Tomáš Veverka příjemně překvapil, ten rýňák je velmi příjemný. Včera jsme porušili pravidlo, že rýňák od Mělníka pijeme jen od Školního statku z té staré vinice v Liběchově a dali jsme si rýňák Chateau Mělník a to byla katastrofa.

Jinak v rámci aktivace rodinného krizového plánu jsme vypadli z Prahy a přesunuli se na naši uzavřenou usedlost na samotě. A každý večer si dáme jednu novou láhev, abychom si alespoň za ty dva měsíce rozšířili vinné obzory ;-)
Nejbližší vietnamská večerka je odtud tak 40 kilaků ;-)

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

škoda že není taky internet 40km daleko

---

BMW i3 60Ah - 37.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele M.Krupka

Není nad čistý vzduch a elektřinu na samotě co?? Jo to v Praze plné fosilních vozů nikdy nebude čistý vzduch
A teď si představte,že nejbližší ropná věž je tisíce kilometrů vzdálené a Vy máte na střeše, nebo na louce solární elektrárnu. Proč by jste hloupě kupoval benzín, nebo naftu, když si energii můžete čerpat ze své střechy. A slunce faktury neposílá.
Jo věřte, že ta cena ropy by Vám byla úplně ukradená.

Obrázek uživatele runner42

Hele už se to tady v diskuzi řešilo. Navrhněte finančně přijatelné řešení, které mi v zamračené zimě s každodenním sněžením utáhne dva týdny celou usedlost a pak uznám, že to dává smysl.
Jinak je to naprosto k h***u.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Tak Vy s penezma problem nemate, takze doporucuji si postavit vlastni jaderku. Pohled na ni je uchvatny (narozdil od FVE a VTE) a pokud udelate aspon 2 bloky, bude s velkou pravdepodobnosti sobestacny. :-)

Obrázek uživatele runner42

Spočítal jsem, spotřebu elektrickým topením a vyšlo mi v zimě cca 75kWh denně.
Což při akumulaci na dva týdny dělá přes 1 MWh, což je od voka úložiště za 5 mega.

Takže buď úložiště za pět míčů, nebo za ty samé prachy 2500 kubíků naštípaného tvrdého bukového dřeva s dovozem, což je pro mě zásoba na 200 let.

Jako sorry, ale to bych musel naprosto zešílet, abych o nějaké akumulaci elektřiny někdy uvažoval.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jaky mate prikon toho elektrickeho topeni? Nechtel byste radeji uvazovat o tepelnem cerpadle?
Nebojte, za chvili se dostane cena baterie (ne clanku) pod $100, tak uz to na 5 mega nevidim (teda to uz neumim dopocitat).
Neni 2,5 kubiku dreva na sezonu nejak malo? Na rodinny dum to vidim na 20 kubiku, kdyz uz teda tak silene topite v elektrine.
A co voda, netece nekde v okoli? :-) Jeste je moznost udelat vrt tak do dvou kilometru...

Obrázek uživatele runner42

12 kubíků, když tak už. Na vytápění.
Pro zbytek potřebuji 6kW, den i noc.

Jaké řešení navrhujete?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

S kvalitnim tepelnym cerpadlem je spotreba ca. 25%. Takze uz jen 19kWh. FVE dava i v zime nejakou energii. Za 5 milionu si muzete poridit panely s vykonem 500kW. Tim muzete vytapet i liskam nory.

Obrázek uživatele runner42

A kolik kW mi do dá v zimě od 16h do 8h?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Uz jste si koupil tu naftu? Ropa Brent vam uz zdrazila o 65%. Nez se rozhoupete, bude za 60 Usd.

Obrázek uživatele runner42

Tak tento týden budu nakupovat.

Ideální okamžik, než se rozjede inflace.

Jinak těchto dalších dvacet tisíc litrů nafty mi zaplatili akcionáři Tesly z posledního shortu. Díky vám, gumy.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Bude nafta z Ukrajiny? Primo od separatu?

Obrázek uživatele runner42

Já si v klidu počkám.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

V noci na sviceni si poridte baterku kterou nabijete pres den. Ale vlastne vy si stejne nic neplanujete poridit. Hazet perly ....

Obrázek uživatele runner42

Na svícení? To je vtip, ne?

To máte mrazáky, lednice, konvice, receivery, televize, počítače, serverovna, kotel, ventilace, EPS+EZSka, CCTV, vnější halogeny... mám pokračovat?

To mám asi napájet ze dvou tužkovek, že jo? :D

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Tu nadrz s naftou mate zakopanou v prazskem panelaku nebo v usedlosti v pustine? Nebo jedu tam a druhou tam?

Obrázek uživatele runner42

Nebydlíme v paneláku a před třemi týdny jsme se přesunuli do naší plně autonomní usedlosti "na konci světa", kde kilometry okolo je jen příroda.
Víno, potraviny na dva roky, střelivo, palivo apod. máme uskladněné tady, firmy řídím před MS teams a připadám si jak na skvělé dovolené :-)

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Kilometry daleko jen priroda a internet pres ruskou druzici a server. Asi Sputnik.
Putin vam dal placenou dovolenou do 30.4. tak se tam mejte. A pozor, vlci jsou stejne zakerny jako korona.

Obrázek uživatele runner42

Správně, mám to tady nachystané na padesátimegabit EuroBroadband, pokud by vypadla nebo měl jsem dojem že může vypadnout moje agregovaná LTE tvojlinka.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Tak to je slabota. Predpokladal jsem ze vas Huawei pripojil pres 5G a VPN do Moskvy a Pekingu.

Ta jeho tvojlinka by víc nezvládla.

Češtinář jak prase, už poněkolikáté, asi tou samotou.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

A nyní nám můžete povědět tu o popelce.

Možná to má správně. Kdo ví co mu tam ti Vietnamci napsali na tu PETku, když si ji šel do večerky doplnit.

:-) Zalez Trole

https://www.kurzy.cz/zpravy/538004-ropa-roste-cina-planuje-navysit-rezervy/

Obrázek uživatele runner42

No samozřejmě, všichni navyšují rezervy co to jen jde. Světová úložiště jsou na 75% a někde už ukládají do tankerů.

Jenže narvání rezerv k prasknutí je současně důvod, proč levná ropa vydrží fakt dlouho, určitě roky.

Až cena nafty klesne k 22 korunám (tedy cca 7kč za litr bez daní), koupím si dalších 20.000 litrů do rezervy.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele M.Krupka

Nebylo by lepší utratit 440000Kč za baterie a solární panely?? Koupit 20000litrů nafty a ještě k tomu zaplatit za zásobník mi přijde jako špatně uložené peníze. Co když tě s tím naftovým vozem za pár let nepustí do Prahy?? Co když si tou starou naftou zničiš vstřiky?? Neprojdeš na emisích a nový vůz na naftu nekoupíš, protože se nebude na trh EU vyrábět.
Ať počítám jak počítám, přijde mi to jako investice do auta na dřevoplyn.
Buď jste hodně starý, nebo hloupý. Můj prapraděda si také myslel, že kůň je nejlepší dopravní prostředek, který ničím nenahradí.

Obrázek uživatele runner42

Ne, nebylo.

Těch 20 tisíc litrů je cca 22 MWh elektřiny s okamžitou dostupností čerpání s možným příkonem až 6kW.

Navrhněte mi solární/akumulační řešení, schopné dodávat 6kW během zimního dne a noci pod dobu nejméně 14 dní, a pak můžeme porovnat cenu.

Nafťáků bude vžycky dost a popravdě tady nikdo nějaké technické nebo emise neřeší, tady se spíš řeší, jestli dolů do obce dojde chleba a pošta, v zimě taky alespoň jednou za 14 dní.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jaka je navratnost investice do te nafty?

Umel bych si predstavit pole z pouzitych solarnich panelu dimenzovane tak aby nabili 4/5 pozadovane energie pres den za inverze s kombinaci ohrevu - pokud ma jit energie do tepla a domaci baterie z pouzitych treba 18650. Problem nastane v okamziku plneho slunicka - ta energie se musi prodavat :-D Navratnost? 7-8let?

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele runner42

Tak zaprvé pořízení nafty není investice.

Zadruhé dopsud se nikdo zde nebyl schopen vyrovnat s naprosto primitivním zadáním:

"Navrhněte mi solární/akumulační řešení, schopné dodávat 6kW během zimního dne a noci pod dobu nejméně 14 dní, a pak můžeme porovnat cenu."

Místo toho jsem se dozvěděl, že si mám pořídit tepelné čepadlo :D

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

6kW po dobu zimnich 24h v inverzi, nebo 144kW/24h? (to uz je pomalu jak pestirna )

tepelne cerpadlo resi protoze z toho je temer 4x vice tepla nez ze stejneho odporoveho ohrivace, elektrina na teplo se da vyuzit cerpadlem vyrazne efektivneji

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele runner42

Špička je 6kW, průměr 3kW.
Navrhněte, jak během zimního zataženého dne vyrobit a uložit 72kWh, které jsou spotřebovány mezi 14:00-01:00. A upozorňuji, že někdy je zataženo se sněžením i týdny.

Rád se poučím.

Hlavní topení mě nezajímá, to řeším kotlem na dřevo, jinak jsou tu jen pomocné elektrické přímotopy pro krátkodobý provoz.

Tepelné čerpadlo je tady stejně na nic, při běžných zimách tady klesá teplota na -20 až -30.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

V zemi v hloubce 1,5m-2m mate teplotu po celou zimu 5-10 stupnu. Muj zemni kolektor ma po pulrocnim odebirani tepla teplotu 2,5 stupnu. Venkovni mraz se tam skoro neprojevi. Na co spotrebujete na samote u lesa 72kWh/den? A pritom topite drevem. Asi mate venkovni vodotrysk a v mrazech ohrivate vodu aby nezamrzla.

Obrázek uživatele runner42

To bude asi tím, že samota u lesa neznamená automaticky, že je to malá chalupa pro pár lidí.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Lazne :-)
A ted vazne:

Pro fungovani na odvracene strane mesice, kde je zem promrzla, slunce nevykoukne nikdy a atmosfera zadna, bude fungovat dobre snad jen termojaderny clanek :-D

V realnych Zemskych podminkach opravdu obcas vitr foukne, slunicko taky vykoukne, panely jsou vetsinou naklonene a snih z nich dokaze zklouznout, kdyby ne - da se pomoct ohratim mikrovrstvy ktera staci ke zklouznuti za dodani minima energie, tohle je vyresene. Tepelne cerpadlo musi byt zeme-vzduch/voda, samozrejme vzduch-vzduch pri venkovnich -15C a mene ma uz prilis malou ucinnost.

Pro dostatek energie v dlouhe zimni inverzi musi byt bohuzel naddimenzovany vykon systemu, proto musi byt zajisten prodej energie v slunecnych chvilich...

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

odvrácená strana měsíce neznamená, že tam nikdy nesvítí slunce. Pouze tam nesvítí Země :)
Jinak souhlasím a tu naftu bych určitě taky nekupoval... Jsem rád za tepelné čerpadlo s fotovoltaikou.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele runner42

Čekám na odpověď ohledně řešení elektrické energie, ale asi se nedočkám, že?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Vychazim ze svych udaju pro nejslabsi snehovo inverzni obdobi 17. - 29.11.2019

bezproblemovy prisun pozadovane energie 72kWh/24h pro Vas zajisti:

vykon FVE ~ 192kW, v panelech teoreticky 393kW 4400m2
3072ks 128W amorf (1409x1009) a 900,- ~ 2.7M
500W menice 384ks a 4000,- ~ 1.5M
Tesla 18650 85kW baterie 400k ,-
kabelaze, prislusenstvi cca 200k ,-
celkem cca 4,3M vc. DPH

rocni produkce pres 200MW, maximalni denni pres 1MW

(diky mnozstvi a kontaktum se porizovaci cenu mozna podari stlacit na polovinu, kalkuluji pouzite panely a jak bych to stavel ja)

dle vykupni ceny 1MW elektriny lze velmi snadno vypocitat navratnost takove investice

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele runner42

Hahaha, to je fór, ne?

Takže jestli to chápu správně, místo 20 tisíc litrů nafty, která komfortně pokryje dvouletý výpadek naší el.přípojky s 20A jističem navrhujete jako řešení koupit si 85kWh baterku ve stejné ceně a k tomu
- přikoupit okolní pozemek za cca 2 mega, který mi vlastník neprodá
- vyklučit na něm dvacetiletý les
- postavit na něm za 5 mega elektrárnu
- vyřešit nějak drobný problém, že v CHKO to nelze
- předělat tříkilometrové vedení do obce a pravděpodobně rozvodnu
- za odměnu chodit každou vánici odmetat tři tisíce panelů.

Upřímně, takovéhle řešení si strčte víte kam.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Ta fve vam vydrzi 30 let, rocne vyrobi nekolikanasobek vasi spotreby a neuslysite ani tuk. Jen to duneni ve vasi hlave.

Jakou spotrebu ma min. 12kW diesel agregat za hodinu?
Kolik spotrebuje za 24h po dodani 72kWh?
Jake jsou provozni naklady kdyz se bude v -30C startovat kazdy den?
Jaka je navratnost Vasi investice po 10ti letech provozu na naftu?
Provoz naftovych nadrzi v CHKO je uplne OK?
Co okolni priroda na 24/7 provoz diesel agregatu?
Jaka je hlucnost a vibrace agregatu?
+zavedl bych vsem za vypousteni jakychkoliv CO emisni povolenky :-) zvlaste v CHKO, proc to ma nekdo dobrovolne dychat? lidi/zvirata/stromy ?
btw. psal jsem ze panely muzou byt vyhrivane = nemusi se nic ometat

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele runner42

1.5-1.7 litru nafty za hodinu při 3,5 kW. Neslyšíme absolutně nic, je umístěn v samostatně stojícím odhlučněném objektu. Ale kromě testování ho stejně nepoužíváme. Hlavní nádrž nepoužíváme, to je zapečetěná rezerva. Aktuálně spálíme 16 litrů ročně na test, takže nějaké vaše emisní připomínky jsou naprosto mimo.

Pravděpodobně nechápete zadání. Já nechci v CHKO vyrábět a prodávat elektřinu, kterou nepotřebuji, stát mi to nepovolí a ještě bych si takovým chováním zničil vztahy s usedlíky.

Ptám se, jestli je fotovoltaika alternativou mého plně autonomního systému. Což evidentně není.

PS: vyhřívání panelu v době vánice mě opravdu pobavilo.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Vánice, - 30 stupňů , 50cm hluboký sníh...
Je hezké, že i prolhaný troll rád kouká na pohádky (Mrazík)

Za Uralem kde bezec zije, zrejme denni chleba.

a inverze do toho..
dle jeho zadani mu to sezere na 72kWh min. 4l/hod ~ cca 50l/24h
to ma tak na 400dni provoz 20.000l nafty, ktera musi uplne bezproblemu odolat -30C. + servisni naklady a dolejvani nafty a cerpadla a poskakovani kolem toho v -30C a 2M snehu v inverzi..

Neverim ze se dostane s 20tis. litry arkticke nafty pod 500.000,- Kc.
Na 10 let je to 9,125*500.000 = vyrazne pres 4.5M
...a ja jsem se zblaznil s podobne drahou FVE ktera by byla uz touto dobou cela splacena :-D noPanejo..

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele runner42

Je mi líto, ale stále nechápete zadání a pořád dokola tady plácáte kraviny o návratnosti investice, splácení apod.

Pokud ani po několika mých pokusech vám vysvětlit že mě nějaká návratnost čehokoliv nezajímá, že smyslem je zajistit dodávku elektřiny pří výpadku veřejné sítě za jakýchkoliv klimatických podmínek i po dlouhou dobu, asi nemá dál smysl diskutovat.

Zatím jsem se dozvěděl, že mám v CHKO ekologicky vymydlit les a zastavět ho a když bych nedej bože přešel na vytápění elektřinou, tak na to padnou čtyři hektary lesa a padesát milionů. Tak s tím se běžte fakt vycpat, takovéhle kravské řešení je naprosto k ničemu.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Trochu se proberte, o zaloznim zdroji energie nebylo v zadani ani pismenko. Proti zaloznimu fosilu v nouzi nic nemam. V jaderkach maji pro zalozni provoz zejmena cerpadel taky diesely..a zrovna ty se vytopily ve fukusime..a zachranili to cele od fatalni exploze co? ano autobaterie..tak budte rad ze diky baterkam nemame na cele Zemi v noci svitici atmosferu :-) huhuu

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele runner42

Cituji již dříve citované:
"Navrhněte mi solární/akumulační řešení, schopné dodávat 6kW během zimního dne a noci pod dobu nejméně 14 dní, a pak můžeme porovnat cenu."

Nic víc, nic míň.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

stale jste mi nevycislil cenu Vaseho reseni po dobu provozu 10let, asi nebude co?

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

jako zalozni reseni pri vypadku hlavniho zdroje je nejvyhodnejsi fosilni generator
neverim ze jste nepochopil ze jsem Vam navrhl reseni dlouhodobe udrzitelneho hlavniho zdroje
btw. dale jeste existuji termoelektricke clanky k fosilnimu zdroji tepla - myslim ze dokonce nejaka ceska firma je s tou technologii nejdale - pouzitelne jako zalozni zdroj? (myslim ze 3,5kW je prilis drahe a narocne na peltiera)

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Cekam na odpoved ohledne nakladu, ale asi se nedockam ze?
Napajeni zaloznich zdroju energie diesel agregatem plne chapu, tam realne probiha 1x mesicne testovani, realna potreba max. 1x behem dvou let - uziti serverovny nemocnice atd..
Byt zavisly na nekom kdo mi doda palivo..hmm to uz je lepsi mit agregat na drevoplyn. Vas "autonomni" system staci za par penez vylepsit FVE na strechu(kterou 100% mate volnou) klidne 10 az 20kWp - elektrinu prodavat nemusite(nad 10kWp bez licence nesmite), bud ji spotrebujete sam, nebo se proste panely sami odpoji. Uz i 10kW vyhovi Vasemu pozadavku na 72kWh/24h.
2x 320W panel s 500W menicem dnes stoji necelych 10k, navratnost 7 let. Takze asi tak, kdo chce kam, pomozme mu tam :-)

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

A kolik elektřiny se spálí na předehřev? Máme takových generátorů v práci dost, každý má předehřev a nonstop se drží na 40 °C. To není zadarmo, že ne?

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 - K PRODEJI | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele runner42

Nevím o čem mluvíte. Agregát se zapína automaticky při výpadku, startuje z takové autobaterky, kterou sám dobíjí. Žhavení pro start samozřejmě má, vše jede z té baterky.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Stacionární agregáty se předehřívají. Jedině pak je záruka, že dají dvě vteřiny po startu plný výkon. Předehřívání je samozřejmě napájeno ze sítě a běží neustále. Pochopím to u BTSky někde v horách, ale jinak je to bezbřehé vyhazování energie. Jinak ale máte pravdu s jejich tichostí, v Prachaticích uprostřed sídliště jeden je a místní vůbec neví, že tam něco takového mají. A to je testujeme v půlnoci.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 - K PRODEJI | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele runner42

Chápu, že instalujete diesly jako zálohu UPSky v nějaké business critical aplikaci, jako jsou telekomunikace, zdravotnictví nebo tak. Pak rozumím potřebě dostat nominální výkok v řádu jednotek sekund.

To jsou ale úplně jiné nároky, než mám já. Mě stačí naběhnutí v řádu minut. Pokud by stávající výkon nestačil, jednotku prodám a s rozdílem dvacet tisíc koupím agregát s dvojnásobným výkonem.

Naproti tomu pořídit si FVE/úložistě s dvojnásobným výkonem znamená investici v řádu jednotek milionů.

Jako záloha dodávěk el. energie je FVE/úložistě naprostý nesmysl.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Vy jste hledal prece fve pro plnou autonomii, tak proc ted operujete se siti? Porovnavejte porovnatelne. Ale vy jste takovy exot, ze si odporujete v kazdem vasem komentu. Asi bych vas rad poznal, takoveho trolla clovek jen tak nenajde.

Obrázek uživatele runner42

Ne, to jsem nehledal, to jen neumíte číst.

"Navrhněte finančně přijatelné řešení, které mi v zamračené zimě s každodenním sněžením utáhne dva týdny celou usedlost a pak uznám, že to dává smysl."

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

cituji: (vsimnete si ze tam neni ani naznakem ze se jedna o zalozni reseni)

Špička je 6kW, průměr 3kW.
Navrhněte, jak během zimního zataženého dne vyrobit a uložit 72kWh, které jsou spotřebovány mezi 14:00-01:00. A upozorňuji, že někdy je zataženo se sněžením i týdny.

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Už ho nekrm,sotva se hýbe jak je vyžrany..
Troll je chráněné zvířátko...

se divim ze CEZ nevypne vsechny sve elektrarny a neprejde na naftu :-D
aneb jeden aspon 22kW diesel agregat do kazde domacnosti!

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

zase na druhou stranu - kdybych poridil nejaky 100kW diesel na zahradu, konecne bych mozna pocukal nervama vsech fosilnich sousedu co topi celou zimu drevem zadarmo :-) ten kour a hluk by za tu radost stal, obzvlaste v 14ti denni inverzi.. i snih by byl misty cerny :-D

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Kolego, vyroba se udava v MWh. Ve zdejsich podminkach vyrobi instalace 1kWp 1000kWh, neboli 1MWh behem jednoho roku. Takze by mela byt rocni vyroba 393MWh/rok. Prodej pak vyroba minus vlastni spotreba. Uvedenych 75kWh/24h je pravdepodobne pouze spickova spotreba behem par dni v roce.

To je velice teoreticka hodnota u novych panelu a dokonalych natoceni na jih a idealni sklon - to vse pri idealni teplote povrchu panelu cca 25C = uplne nerealne. Mnou spocitane hodnoty jsou minimalni-zarucene a prakticky overene pro 10let stare panely. Vykon FVE je nekde mezi teoretickym vykonem panelu a maximem menice. Ano, rocni vyroba bude nekde mezi 200MWh a 393MWh - spise blize k tem 200MWh, treba 250MWh nebo az neco malo pres 300MWh, proto pisu 200MWh+

Nevim jestli to ma az 72kWh/24h nebo minimalne nebo bezne.. to je jedno, u teto instalace FVE muze pohodlne svou "stavou" krmit prilehle vesnice :-D

Samozrejme se da i tech 4400m2 zmensit mozna na 1/4 ale cena pujde vyrazne nahoru..

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Pohybujeme se beztak uplne mimo realitu, protoze runner42 alias bezec nikdy neplanuje poridit fve. Prudi a provokuje, neboli troluje. No nevadi, aspon si vymenime nejake info a bezec nam poslouzi jako vehikl.

ja vim, vtipne na tom mem reseni FVE je, ze pri hodne dobrych kontaktech se da usetrit jeste 3/4 ceny :-) skoro me ted hloda jestli si to nepostavim.. ne, jsem linej

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Kdysi jsem take silhal po amorfnich, ale kdyz jsem videl jak praskaji a lidi se jich zbavuji, tak jsem couvnul. Dnes se daji nove polykristalicke koupit za 10kc/W. Plocha na Watt je mensi a cela instalace take levnejsi. Bohuzel ted jsou nedostupne. Obchody zavrene, fabriky v Cine nevyrabeji. Mozna ze jsou nekde ve skladech v Hamburgu nebo Rotterdammu.

Ano, to ze jsou polykrystal levnejsi plati u novych.
Amorf jsou vyrazne levnejsi, protoze se jich lidi zbavuji :-)
Instalace je mensi a take komfortnejsi -> novy 310-330W 72cell vs 10lety 100W amorf na panel.

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Samota u lesa, velky objekt, vysoka spotreba elektriny a tepelne energie. Co me to jen rika? Aha, pestirna konopi.

tak určitě :) to místo (pokud nekecá) nebude složité najít ... teplota na minus 20-30° klesá jen na horách nebo u nich... pak nasadit drony s termokamerou a ÚOOZ + celní správa a policie bude mít pré...já já

---

BMW i3 60Ah - 37.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Pokud máte okolo les tak ten dřevoplyn na elektrocentrálu plus solár není špatná kombinace, na "provoz" koně stačí tráva/seno,voda a je to i maso.Vše je míněno v opravdu nouzových situacích.

Obrázek uživatele M.Krupka

No však. Proč tedy utratit za naftu a nádrže takový balík peněz??

S tou naftou pohádkáře je to jasný.

Obrázek uživatele Marek_

Viz můj dotaz skoro na konci diskuse...

---

Lexus GS 450h Premium

Kam budete zluklou naftu vylevat? Diky Babisove repce vam nafta vydrzi 6-12 mesicu a pak uz vam znici motor.

Obrázek uživatele runner42

Stejně jako prvních dvaceti tisíc litrů si objednám ruskou zimní naftu z Ukrajiny.
I s vývozním a dovozním clem, s.daní a DPH to vyjde v podstatě stejně jako u nás, jen to není břečka.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Tak nafta do Nissana, o kterym jsi, kamo, napsal clanek - to teda netusim, co ti ten motor rekne. No a do udajnyho Caterhamu, kterej nevime kdy ti dorazi - tam asi taky nebudes lit naftu, ze ne? Kdyz to udelas, budes muset na opravu.

Asi by bylo lepsi kdyby ste se prestehoval primo ke zdroji do ruska. Vy usetrite za transport a my si usetrime nervovani s vasemi komenty.

Komentovat se da i z Ruska, to vam nedoslo?

V rusku budete mit asi jine starosti nez sledovat hybrid cz.

a co s tou naftou budes delat, nemel jsi jeste pred par dny v popisku same benzinaky? :D

hele kup si do zasoby aspon milion litru nafty, sak ted je prece za 24.50, a to je super kauf !

Obrázek uživatele runner42

Pominu že žena má dieslového Land Cruisera, tohle je pro diesel agregát.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

hele april byl vcera :D

Obrázek uživatele runner42

To není apríl. Zakopaný plastový zásobník mám plný a přidat vedle další není problém.

Kvalitní naftu lze skladovat v podstatě neomezeně.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele M.Krupka

Hele plastový zakopaný zásobník na 20000litrů?? Viděl jsem největší plastový na 7000litrů. Nicméně nebyl určen do země. Mimochodem tušíš na kolik tě takový zásobník vyjde?? Ve výsledku úspora nula, jako kdyby jsi kupoval naftu za 32Kč/litr. A to se vyplatí. 20000litrů je ocelová cisterna na vagónu. Na kolik vyjde??

Tak řekni nám tu ještě nějakou pohádku o skladování nafty.

Že ty vůbec netušíš nic o skladování nafty na čerpací stanici??

Obrázek uživatele runner42

Stál mě 70 tisíc včetně zemních prací, bez čerpadla, tedy méně než mi stát vrátil na DPH.
Do vlakové cisterny má hodně daleko, je to velké asi jako cisterna na malé náklaďáky co mají města na úklid.

Nechal jsem si to udělat na zakázku, varianty byly jímka, ocel a plast. Plast vyšel nejlépe.

Nafta je na skladování naprosto v pohodě a naprosto bezpečná, benzín to je jiná liga.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Hele a ta tvoje žena ti jezdí pro snídani asi často, že spotřebuje 40.000 litrů nafty, co?

Doufam ze je dvouplastovy a vsechny zdroje vody jsou aspon 20km vzdalene.

Ta pokuta za otrávení pitné vody v širokém okolí bude mastná.

Obrázek uživatele runner42

Pokud tuhle rezervu budu nucen někdy vykopat a použít, tak to bude v době, kdy nějaké pokuty nebudou nikoho zajímat.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Tvl, ty si uplne vprdeli....

Obrázek uživatele Tomáš

Wow.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Pockej, tvuj prispevek vypadal, ze naftu pouzivas do auta a v agregatu. Ted to vypada, ze ji skladujes. Tak jak to je? A teda mezi nama - spotrebovat 20 tisic litru v aute a agregatu, tak to je teda na brutalne dlouhou dobu. Neblbnes trosku? A navic - pokud to mas do agregatu, mas aspon vyvedenej vyfuk dostatecne daleko?

Obrázek uživatele Marek_

Auto se spotřebou 10/100 to má na cca. 200 tisíc km, úspornější auto na 300-400 tisíc :-)

Jinak, dobře akumulovaná energie, jako palivo pro auto, palivo pro generátor, na topení, lepší nezávislost než FVE s baterkou... to by musela být velká baterka :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Slunicko bude svitit i kdyz tady uz nebudeme. Vetsina elektriny muze jit z FVE rovnou do spotreby a pro nocni aktivitu do baterky. Sviceni a nejaka elektronika moc nepotrebuje. 10kW FVE uzivi domek i v zime. Samozrejme topeni musi byt na drevo apod. Pohadky ze v zime fve nefunguje jsou nepravdive. Worst case v zime dava 5-10% 5-6 h denne.

Obrázek uživatele Marek_

Ještě mě napadla taková praktická otázka. Odhadem, jaký výkon FVE a jakou kapacitu baterky bych potřeboval, pokud chci žít nezávisle, bez přívodu elektřiny i plynu a topím:

a) elektricky buď přímo nebo TČ
b) dřevem buď do kotle nebo krb plus rozvod po baráku

Dům by stačil menší kolem 120-150 m2. Dá se to nějak kvalifikovaně odhadnou pro naše klimatické pásmo. Samozřejmě, s nějakou rezervou, co kdyby týden nesvítilo slunce a pod.?

---

Lexus GS 450h Premium

Když si najdete křivku výkonu panelu po měsích a současně přesně opačnou křivku spotřeby potřeby elektřiny, tak zjistíte že úplná soběstatčnost včetně topení by byl boj s Větrnými mlýny.

To prostě nejde, podle mě by jste musel mít pole 50-75 kW nominálních a ještě z něho odmetat sníh. Aby vám to denně v průměru v prosinci vyrobilo 40 kWh proudu denně na provoz domu vytápění. Ale to je průměr, když by bylo týden hnusně tak to nevyrobí prakticky nic a musel by jste mít baterky o kapacitě 500 kWh, ale aby jste ty baterky dobil když bude týden normálně včetně provozu domu tak by jste už musel mít pole 2x tak velké.
No a v létě naprosto brutální přebytky.

Takže řešení je 10 Kwp elektrárna 20 Kwh baterka investice řádově 500-600 tis. Ale jste připojen k síti, musíte platit paušál i v léte a zjistíte časem že místo 30 tis ročně za elektřinu platíte stejně nějakých 12 tis. ušetříte ročně 18 tis. ,ale návratnost prakticky není. Tak se s tím smíříte a jen píšete v dikuzích jak je to bezvadné, soběstačnost a takový tý kecy, případně videa o nabíjení elektromobilů.
No a jsou lidi co jim na to skočí , pořídí si to a tak to jde dál.

Abych to zas nehanil, dát si 1-2 kWp bez akumulace, na běžný provoz domu , rozmumně nastavit přetoky za nějakých 60 tis. dotovat do každého domu, tak by to jistý ekologický i ekonomický smysl mělo.

Obrázek uživatele Marek_

Díky za info, to opravdu nedává smysl.

Já o té FVE pořád přemýšlím, ale nijak mi to nevychází. Asi proto, že elektřinou jenom svítím (roční spotřeba 2600 kWh, průměr za den 7.8 kWh), topení a ohřev vody je na plyn. Teď zrovna jsem poslal popávku na FVE, která by byla vhodná pro moje potřeby, chtěl bych 3f asymetrickou, s baterkou kolem 5 kWh by mohla stačit a výkon kolem 2-3 kWp. Záleží na ceně a na tom, kolik energie za rok vyrobím a hlavně kolik z toho využiju. Protože teď platím cca 13.000 ročně a pokud bych ušetřil půlku nebo tak 8.000 KČ, tak při návratnosti 15 let by cena nesměla být vyšší než 120 tisíc a to nevím jestli je reálné i s dotací. Uvidíme.

---

Lexus GS 450h Premium

Nedává , taková elektrárna co píšete je tak 340 tis. dotace 155 po dotaci za pěkných 180 tis. Co ušetříte je otázka počítejte, že Vám elektrárna vyrobí 2500-3500 kwh, ale to memáte pomocí svícení šanci od května do října spotřebovat.
Myslím že smysluplně i baterkama spotřebujete max 1500 kWh kolik platíte bez paušálů za Kilowatu? 4 Kč?
A vůbec za rok platíte 13 tis. Já mám lepší tarif na elektřinu i topím spotřebuji 12500 kWh za rok a platím 28 tis. Vydíte ten rozdíl Vám se elektárna možná zaplatí protože máte drahou elektřinu, ale mě už vůbec. A to by člověk řekl má velkou spotřebu ať si tam dá elektrárnu.
Taky bych ji chtěl, ale smysl zatím opravdu dává jen někomu stejně jako elektromobil.

Dáte 180 tis , ušetříte 6 tis. Když koupíte druhé auto jako elektromobil třeba jetý dáte 250 tis. a šetříte třeba 40 tis. Kč ročně i bez elektrárny.

Obrázek uživatele Marek_

Tak asi máte lepší tarif, protože topíte. Já mám tarif D02D. Jo, myslel jsem si to, že se mi to vůbec nevyplatí. A když zvednu spotřebu např. elektromobilem, tak zas dostanu lepší tarif a cena za kWh bude nižší a i přes vyšší spotřebu se mi zas ta FVE nevyplatí :-) Nic, v mé situaci je to asi fakt blbost...

---

Lexus GS 450h Premium

Tak to mate presne opacny nazor jak PeaK, ten tvrdi, ze BEV jako posledni, ze driv TC a FVE. Mam TC, BEV a vim, ze by s emi FVE vyplatila ze vseho nejmene.

Nad FVE přemýšlím, hodně, bez propočtů i s nimi, neco jsem si nechal nabídnout, čtu co píšou ostatní...
Pro domácnost s malou spotřebou (a třebas i vysokým tarifem) se to prostě nevyplatí akumulovat do baterií - je to prostě moc malý průtok aby haléře udělaly talíře ;-/

Abych to zkrátil - jediné co mi přijde smysluplné je zapojit si pár polí FVE a strčit odpor do bolieru a do bazénu.
Pak, a až jen pak, začít přemýšlet jestli se vyplatí investice pro hybridní provoz.

Jediné co mě napadlo jako "smysluplný" (a to berte spíš jako vtip) mezikrok je pořídit si dvě kubíkové nádrže, postavit je nad sebe a spíchnout si malou přečerpávačku :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Dobrej napad s precerpavackou, ta voda by se nesmela odparovat a mrznout a mela by mit hustotu minimalne jako rtut :-) Pak by to bylo mozna i pouzitelne...

To uz je prakticky pouzitelne vyrabet vodik a tlacit do lahvi..ale kdo chce mit doma vodikove bomby ze :-)

Levne ukladani energie z leta na zimu je nejvetsi problem soucasnosti.

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

To je hrozne individualni. Moje zena zapina vsechny spotrebice soucasne a nekdo si to umi pohlidat. Kdo se umi prizpusobit slunicku a nemusi treba prat kdy ho to napadne, potrebuje mensi dimenzovani. Obecne bych vychazel z nutne spotreby ve dnech kdy je nejmene slunka. V tom pripade Fve dava 5-10% a to jen 6h. Takze instalace 10kW da behem toho nejhorsiho dne 3-6kWh. To je pro domacnost bez potreby topit elektrinou akceptovatelne mnozstvi, kdyz se prizpusobi. A take nenecha lezet snih na panelech! I v zime je dost casto trochu slunecno a to je hned veseleji i vic energie. Pak se muze dohnat prani atd. Baterky je nutne dimenzovat take podle max prikonu spotrebicu, protoze co vam je platne ze behem dne sklidite 5kWh, kdyz momentalni vykon je 750W a vy potrebujete kratkodobe 3kW.
Ja mam takovou predstavu ze bych potreboval 30kW s tim, ze pobezi tepelne cerpadlo a tu a tam dotopim drevem. Pri nejvetsich mrazech je obloha vymetena a fve jede naplno. Ledove studene panely davaji nejvic energie.
edit. Od unora/brezna dava fve vic energie nez je potreba.

Mate statistiku vyroby po mesicich (tydnech ci dokonce za jednotlive dny)?

Uz to davno nesleduji. Ale na webu je hodne soukromych fve ktere ukazuji vyrobu a statistiku online. Hodne na nemeckych serverech. Ted konkretni adresy nemam. Kdyz najdu, dam echo.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, já mám průměr tak 7 kWh/den, elektřinou jenom svítím, topení a ohřev vody je na plyn. Jasně, že by se člověk musel přizpůsobit, ale jak koukám tak zatím ty náklady na zcela samostatný systém by byly dost velké.

---

Lexus GS 450h Premium

Uplna sobestacnost je draha. Ale to neni potreba. Poridte si malou ktera jede se siti a dodava zaklad. Akorat si musite pohlidat pretoky. Panely jsou skoro zadarmo. Panel 330W se da poridit za 2000 kc plus dph. Bohuzel ted nejsou, Cina nedodava. Uz jen ten pocit ze mate vlastni elektrinu je k nezaplaceni.

A tom jsemn zde vedl diskuzi cca 1,5 roku zpatky. Nejdulezitejsi pro ni byl uhrn vyrobene elektriny z FVE od lidi, kteri jej maji. Pak by bylo vhodne znat mesicni spotrebu no a pak dopocitat. Jenze to by bylopri soucasnem zpusobu zivota. Dale by se dalo analyzovat, zda nelze nektere aktivity presunou ze zimnich mesicu na jarni (jen me nenapadaji ktere, max dilna, cirkularka, apod). V te dobe jsme si myslel, ze baterka by byla treba aspon 1 MWh (mam nezatepleny dum, TC, BEV, spotreba za lonsky rok 9,3 MWh. Z toho mi plyne, ze v pripade vyuzivani elektriny na vse v dnesni dobe jeste nejsou cenove dostupne baterie.

Obrázek uživatele Marek_

No to jo, slunce svítí. Ale je právě potřeba ta akumulace. A pokud chce člověk mít úplnou nezávislost, tak pak buď velkou baterku, nebo topit dřevem, ano.

---

Lexus GS 450h Premium

Ja jen cekam, kdy napadne ministrini fifnanci, ze nizsi cenou jsou i nizsi odvody do pokladny (DPH) a nezvysi spotrebni dan.

Obrázek uživatele runner42

To se nestane, očekávám přesný opak a zadlužování státu.
Je klidně možné, že snížení spotřební daně bude proti příkazům bývalé EU jeden ze stimulantů ekonomiky.

Navíc stoupne odbyt konopných lan, protože cenu benzínu v pásmu 15 Kč/litr většina elektropomatenců prostě psychicky nedá.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Az bude litr nafty/benzinu kolem 8Kc/litr tak se naklady s EV na 1km srovnavaji, bohuzel ale bez servisu.. takze to bude muset jit vyrazne nize pod 8Kc/litr, pak se opravdu vyplati skocit na spalovak.
btw. elektrina sla na trzich z 55Eur pod 40Eur, stejne nyni uz mesic na homeoffice nabijim jen ze slunicka.
celkem zalostna situace muze byt kolem hromadneho krachu cerpacek PHM, zustanou jen stojany na dobijeni EV..

---

13G

180tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Cena benzínu a nafty neklesne k 15 Kč/ltr, ale při dnešních cenách ropy je vhodné začít zatěžovat benzín a naftu uhlíkovou daní. Nyní by si nemuseli petrolheadi hned začít kupovat ta konopná lana :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol