ČEZ zavádí jednorázové platby na nabíjecích stanicích, nová je v Ostravě

redakce - 06 Říjen 2018

Veřejné nabíječky ČEZ postupně získávají možnost jednorázového dobíjení. Zákazníci už tak nemusí složitě zařizovat paušál.Jednorázové platby zavádí ČEZ díky spolupráci se společností Polyfazer.

Jednorázové platby zavádí ČEZ díky spolupráci se společností Polyfazer, která už dříve po Praze vybudovala svou vlastní síť nabíjecích stanic.
foto: ČEZ

Nabít elektromobil, zaplatit a jet – uživatelé a zájemci o služby sítě nabíjecích stanic ČEZ pro elektromobily mají možnost alternativní úhrady poplatku za odebranou energii. Síť tak vychází vstříc uživatelům, pro které z různých důvodů není výhodné stát se trvalým zákazníkem.

Pomocí mobilní aplikace řidič zaplatí úhradu ihned při každém dobíjení. Stručný a názorný manuál k přímým platbám najdou řidiči elektromobilů v aplikaci Polyfazer Direct a v návodu umístěném na každé dobíjecí stanici.

Stálí klienti, kteří platí za službu dobíjení časové paušály, se i nadále budou k odběru energie přihlašovat unikátní RFID čipovou klíčenkou. Přímé platby zatím nejsou možné u všech stanic, toho by chtěl ČEZ dosáhnout snad do konce října.

Nejnovější novou stanicí sítě ČEZ je rychlonabíječka v Ostravě. Řidičům elektromobilů je k dispozici v areálu Autolaros Speed na Krmelínské ulici. Právě tam zatím například jednorázové platby kupodivu možné nejsou.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Zajímavé info z Plzně. ČEZácká ABB nabíječka v Guldenerově ul. lze spustit pouze čipem nebo mobilem, ale v aplikaci tato nabíječka chybí, žádné info na stojanu není, takže bez čipu si zde zatím nenabijete.

Dnes info od E.O.N.- zpoplatnění bude nejdříve začátkem roku,spíše později,přístup přes RFID kartu a nebo aplikaci,ceny zatím nejsou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CEZ sranec. Dobry den nenazrani dinosauri z rad CEZu. Polyfazer nefunkcni. Nektery z minulych vikendu jsem prolitl kolem Dukovan a rikam si, ze to testnu. A vysledek byl: FAILED. Na stojanu (2x mennekes), ze prej pouzit Polyfazer - v appce: Tento stojan se neda ovladat. Sranec.
Vazeny smejdi z CEZu:
To ze zakaznik jiz nemusi nadale "slozite" porizovat pausalni cip - za to muze jako kdo asi?? VY. Reknu to slusne Cesky:
Jste banda hajzlů.

Souhlas, ale mně to spíš připadá jako, že levá ruka neví co dělá pravá a obráceně.

Dnes jsme byl u dvou případných zájemců o umístění nabíječky pro EV, jeden byl majitel čerpací stanice. Skoro rok s ním jednám a teď mě řekl šokující zprávu. Majitelé čerpaček byly na nějaké konferenci a tam jim zástupce čezu řekl, že elektro je špatné (sám prý najezdil tisíce km) a u nás se bude prosazovat vodík místo elektřiny. A auta se ani doma přes noc nedají nabíjet, protože by jim klekla síť!

Chvíli jsem byl v šoku a pak jsme mu začal vysvětlovat jak se věci mají, každopádně závěr jeho byl, že NE, že nabíječku nechce protože jim to říkal přímo manager čezu.

Tak jsme se ptal na jméno toho managera, je to nějaký pán Lachout. Jestli ho někdo znáte ať víte.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, a k čemu by ten pumpař měl nabíječku? Kolik vydělá na nabíječce a kolik na standardních pohonných hmotách?

Obrázek uživatele ozana

Pumpař prodává i jiné věci než jen paliva a na nich má větší marži.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

A k čemu má pumpař foukání kol, záchody, kyblík k mytí oken a světel, jednorázové rukavice? Kolik na nich vydělá - nic - a kolik na pohonných hmotách? Bože lidi buď si děláte srandu nebo jste nikdy nepodnikali nebo obojí.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

A ktera z tehle veci vyzaduje milionovou investici, ktera se bude vracet po stokorunach? Pomale nabijeni na pumpach neberu.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Každá pumpa může mít už rok na červeném 5kolíku normálně plug and play zapojenou rychlonabíječku 20 kW. Tu, co nedávno byla v Rousínově u myčky, než naproti ČEZ dal 2x 50 kW. Není to 50 kW, ale pokud je prakticky na každé z 3.600 veřejných čerpacích stanic, není co řešit. Je kde nabíjet doslova v každé díře a nemohou se tvořit ani fronty (teprve letos asi dosáhneme 3.000 elektromobilů v ČR). Investice do 200 tisíc a cena dále klesá. Nehledě na to, že nikdo netvrdí, že to musí platit pumpař. Může jen poskytnout parkovací místo a dostane zaplacenou elektřinu s mírným navýšením.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Technicky to samozřejmě problém není, ale obávám se, že hlavní překážkou bude vztah drtivé většiny pumpařů k elektromobilitě, kterou chápou jako svoje životní ohrožení. To ale asi zrovna Vám vysvětlovat víc nemusím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Být ČEZ hajzl, dělám totéž :) Nebo znáte jednodušší způsob jak mít monopol jednodušším způsobem? Konkurence takto vyřadí sama.

Obrázek uživatele ozana

Nevěřím mu ani jediné slovo.

Až mu údajný manažer ČEZu řekne, že se má oběsit tak to udělá?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Ano. Na elektrickém kabelu od rychlovarné konvice. Protože ten je krátký, tak aby to s ním vzalo krátký konec a dlouho netrpěl :-)

Jinak bych se tomu nesmyslu o kleknutí sítě z úst zástupce ČEZu ani příliš nedivil. Když člověk poslouchá dlouholeté znalce energetiky a zástupce ČR v Europarlamentu pana Tošenovského v nedávné debatě v TV dvou zastánců jádra..... (taky dobrá "debata", pozvat si dva názorově shodné tajtrlíky a "moderovat je")

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no s tím kleknutím sítě bych byl docela opatrný, předevčírem jsem klábosil s mým dobrým známým německým elektrikářem, a ten mi vykládal, že i Německu mají problém 3 majitelé elektrických aut s domácími nabíječkami (walboxy) v jedné ulici,nevím přesně jaký výkon, ale nemůžou všichni nabíjet ve stejný čas jinak vyhodí ten hlavní uliční jistič na sloupu, další jeho známý co má Teslu S tak mu říkal, že v zimě s topením a na horách spotřeba 45kWh/100km, to prý vyjde už levněji jezdit na naftu, a do třetice špatná zpráva, už i Helmuti hodili zpátečku na FVE (nějaký sedlák ve vedlejší vesnici udělal dřevěnou konstrukci pod panely něco jako carport, FVE 50kW a když to postavil a chtěl připojit do sítě v režimu výkupu tak mu to smetli ze stolu že prý se nejedná o střešní konstrukci, takže to musí přeinstalovat přímo na nějakou střechu baráku, případně vyrobenou elektřinu prodávat na volném trhu,
PS: znova jsem se ptal na toho německého taxikáře co měnil baterie v LEAFU a fakt to stálo údajně 10000EUR (není pravidlem že by německý nissan měl stejné ceny jako český nissan, stejně tak práce za servis rozdílné ceny)

nakonec mě elektrikář donutil kleknout na zem abych se podíval do jeho absolutně čistého výfuku u dieslového Audi, fakt to tam měl jako zrcadlo :-)) ale garážový test si nechtěl dát :-)))

Obrázek uživatele Radovan

Většina odpovědí je dole a souhlas s nimi.
Co se carportu týče, asi si sedlák špatně přečetl pravidla. Ta podporují RD, pak trochu podniky a instituce přímo na domech a nakonec i (ale minimálně) instalace na louce, ovšem musíte být sedlák, sedlačit a louku spásat zvířaty a opět přednostně spotřebovávat elektřinu v místě výroby. Jinak nic.
Takže postavit "carport" a chtít podporu nemohlo projít. A 50 kWp, asi jste myslel jmenovitý výkon v kWp, kW je okamžitý výkon, je už pěkná potvora FVE. Já mám 3,6 kWp na 15 FV panelech (jižní střecha RD, rovnoramenný trojúhelník o základně 10 m, naskládány nad sebou naležato 5-4-3-2-1), takže s mými výkonově 9 let starými panely by to bylo u německého sedláka rovných 208 panelů. To je carport pro menší dopravní podnik :-)
Je zajímavé, že fakt nikdo ze zastánců křišťálově čistých spalováků nechce jít do garážového testu. Ani jeden za 5 let. Nabídka přitom trvá a první cena je život. :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K tej spotrebe 45kWh/100 chýba ešte údaj o rýchlosti a teréne na ktorom sa takáto spotreba dá dosiahnut. Na normálnej ceste pri rýchlosti do 150km/hodinu a zapnutom kúrení na 25st. som mal v zime pri -15st spotrebu 27kWh/100km.
Vami udávanú spotrebu som nikdy nedosiahol a nepoznám nikoho, kto takú spotrebu má.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jedná se o pohoří Erzgebirge, rychlost netuším,
nicméně k té spotřebě Tesly při rychlostech kolem 200km/h jsem už dával před časem info, jak si stěžoval německý servisní technik, že Tesla S pro jeho práci je zcela nevyhovující dojezdem při rychlostech kolem 200km/h, polovinu pracovní doby by trávil na SCH a proto služební Teslu S musel vrátit a vzít si zpátky služebního diesla, chápu ale že jsou to extrémní případy, málokdo jezdí od zákazníka k zákazníkovi na servis 200km daleko rychlostí 200km/h

Obrázek uživatele ozana

200km rychlostí 200km/h je pěkná pohádka, to by musel mít prakticky prázdnou dálnici.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty jsi ale pohádka :-)), pohádka by byla kdyby ten servisní technik tvrdil, že k zákazníkovi ke kterému to má 200km pojede 60minut, on pouze tvrdí že Tesla S při rychlostech 200km/h žere jak prase a tím pádem extrémně spadne dojezd

Obrázek uživatele ozana

Co je to extremně? 30%? Těch úseků, kde se reálně dá jet 200km/h moc nebude.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Úsek na pohoří XY, už to psal...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Obrázek uživatele Radovan

Ono už to tak začíná - bylo nebylo, jednomu německému servisnímu technikovi koupila firma auto za 3 miliony, aby mohl objíždět zákazníky. Místo luxusní limuzíny Mercedesu dostal chudák Teslu :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No mi dát Teslu jako služebák, tak formu pošlu do míst, kde záda ztrácejí početný název. Zlatý diesel 2 litry, tankuji co cca 800 km, miluji teplo v autě a nemám garáž. Speciálně pro mě je Tesla úplně k ničemu.

Obrázek uživatele Radovan

To je ale soupis hloupostí….

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Viz e-Luky, jen dodám že Tesla S/X se nikdy neprodávala jako ekonomické auto na km. A jsem zvědav za kolik litrů dieselu by tam dojel se srovnatelným autem (dle výkonu motoru a váhy auta).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Jenže kleknutí "sitě" se myslí velká oblast, jako kraj nebo země.
To, že je v ulici slabý kabel je vo ničem. To se může stát i u nás.
Ty porovnáváš úplný extrémy a hlásíš to jako bombu nebo obrat v přístupu k elektroautům a fotovoltaice v Německu.
Přesně takto se šíří nesmysly, protože se to pak vydává za běžnou a nebezpečnou věc.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak jsem německýho elektrikáře ještě vyzpovídal, a jedná se o wallboxy 50A zřejmě 1f, a majitelé EV aut si museli u místně příslušných rozvodných zavodů dokoupit radiové ovládání, které ty wallboxy spínají tak aby se nedalo současně nabíjet na všech wallboxech, akorát nevěděl jestli jsou ty časy napevno nastavené od distributora nebo ty wallboxy komunikují mezi sebou přes radiové ovládání a chytrý elektroměr se simkou

V DE jsou omezeni pro nesymetricke zatizeni site. Je jedno zda nabijeckou, nebo elektrickym topenim. Doma je povolene maximalne 4,6kW. Pochybuji, ze nekomu muzou schvalit 1fx50A. To jsou kecy nejakeho trolla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I tohle je řešení. Jen k demenci ČEZu - nedávno mi dělali podzemní přípojku NN a nárh zněl 4x AYKY 16. Pro 2 rodinné domy, kde majitel prvního ihned uváděl, že bude provozovat elektrické vytápění přímotopem (ne TC). Ve 21. století, kdy je elektrifikace všechno (splachování i kráječ na chleba) - distributor navrhne hliník v průřezu s bídou pro jeden barák. Nakonec se povedlo vykomunikovat 4X35.
A tak se ptám - kdo by měl být více uvědomělý? Majitel nového EV a nebo distributor, jenž by měl trošku umět pracovat s rezervou a například rozdělit fáze mezi domy/byty? Jedno zda v Německu či v ČR.

Mam tez pripojku k RD s jistenim 3x25A a CEZ dal sam od sebe 4xAYKY 35mm2. Delka neco malo pres 100m. Tech 16mm2 je na jakou delku? Cim kratsi delka, tim muze byt slabsi prurez. Jsou minimalne 2 kriteria, ktere musi pripojka splnit. Pokles napeti pri plne zatezi ne vetsi nez ???Volt a zkratovy proud musi bezpecne vyhodit jistice. Viz impedancni smycka.

Obrázek uživatele Radovan

Monopol nenutí přemýšlet. O tom to celé je. Viz trať Ostrava-Praha před 20 lety a dnes. Obrovský posun k lepšímu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Stejně jako dnes na iDnesu o nových emisních limitech pro spalovací auta.
https://auto.idnes.cz/rozstrel-zdenek-petzl-autoprumysl-ludek-niedermayer-pf5-/automoto.aspx?c=A181008_123231_automoto_fdv

Obrázek uživatele Ivo

Dnes jsem nabíjel na SYNOTU ve Zlíně přes app Polyfazer Direct. Výsledná cena (E-golf CCS2): 11.4 CZK/kWh

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To cenově odpovídá spalovacímu autu se spotřebou cca. 5,6 l/100 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je spravny, jen at pekne energeticke spolecnosti vydelavaji.Alespon budou pekne dividendy.

Obrázek uživatele Ivo

To samé +/- jsem platil minuly týden na Greenwayi na Slovensku...

Zaujimave, ked GreenWay ma vacsinu stojanov zdarma CCS.

Obrázek uživatele Ivo

Odpočívadlo Sekule směr Brno. Jinak se stejnou cenou mám zkušenost na Greenway Polska od které mam kartu. Greenway ale účtuje za kWh a až po nějaké době také za čas.

Obrázek uživatele Ivo

Je pravda, že za nabíjení na DBT ve Volkovcích mi přišlo potvrzení s cenou 0 EUR...

Také o tom vím a už jsme tam jak to hned zavedli nabíjel a ani jsme o tom nevěděl. Teď tam pojedu zase a chci vyzkoušet jak na GreenWay tak i ZSE Drive. Dám info.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Polyfazer umí na stojanech ČEZu nabít přes sms. 4kWh 49, - Kč, 8kWh 98, - Kč.

Obrázek uživatele spetak

Já teda s Leafem nabíjím takřka vždy a všude cca 42 kWh/hod. Dnes na Žebráku (27kWh/hod) to byla výjimka.

Obrázek uživatele spetak

Tak nabíjím na Žebráku. Čip funguje, ale hezky snížili výkon nabíječky.
Za 20 minut nabití 9 kWh = 180kč. Takže dvacka za kWh, to teda pěkně děkujeme !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hm... to je při defenzivní jízdě a spotřebě 15 kWh/100 km tak 3 KČ/km. To je víc než nějaký rozežraný benzín :-)

Chápu, že většinou se asi nabíjí doma... ale zdá se, že zlaté časy kdy člověk s EV jezdil prakticky zadarmo, jsou pryč. A touto politikou jednorázových plateb se EV stává nezajímavým na delší trasy.

Obrázek uživatele ozana

Čip = paušál, tak jakých 20Kč/kWh?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele spetak

Samozřejmě. Mě se čip vyplatí. Spočítal jsem ale schválně platbu za jednorázové nabití přes Polyfazer.
A vzhledem k víkendovým příspěvkům je i informace, že jde spustit čipem důležitá.

Je chladno, lidi topí...

V létě zase klimatizujou... :-) Důvod byste našel vždycky. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CEZ je banda dilatantu a amateru. Zprovozni system ktery neni otestiovan. ktery uplne znemoznilo nabijeni. V sobotu jsem jel z Prahy do Zlina vsechny nabijecky od CEZu nefunkcni. Aplikace nebyla schopna zadny ze stojanu spustit. resil jsem to cele dopoledne s polyfazerem. Hotlajna CEZU me roboticky poslala do prd3l3, ze volam v mimo pracovni dobu. co to jako je? to zijem stale v komunismu? Cena 10kc za kw. To mi prijde jako nenazranost. uz jenz principu si jejich rfid neporidim. a budu se jejich stojanum vyhybat jak to jen pujde. at si je narvou do.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cez jde na to spravne. Jdu dokoupit dalsi akcie.Doufam, ze bude letos poradna dividenda az vas pekne podoji.

Trosku histerie tady ne

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne tak. Pro me bude klicove jak se CEZ postavi ke svym stalym zakaznikum, ti pro nej budou klicovi. Bylo preci jasne (aspon me teda) ze cenova politika jednorazovychc plateb bude nastavena tak, aby se skutecne vyplacela jen nahodne. Podivejte se jak fungujou vsechny podobne postaveny programy.
Cip se zatim nezdrazil, tak se tady aspon nadava na zaklade spekulaci toho, co nekdy v budoucnu bude (kolik to bude stat).
Jasani nad tim, ze se timpadem vyplati budovat alternativni sit stanic mi uz prijde vyslovene legracni. Tak si povezme za rok, jak to bude vypadat.
Libi se mi, jak se tady na foru stridave nadava ze cez stavi “jenom” 50 kW kdyz by mel stavet 150, 350 atd., ale pak se zase pise, ze vlastne rychlodobiheni je k nocemu a staci sit petikoliku...
Trochu to pusobi dojmem, ze si nechcete pripustit, ze doba, kdy to bylo zadarmo je pomalu over a za dobijeni se postupne zacne platit neco co aspon pripomina realnou cenu.
Jen pro uplnost - je zjevny, ze v pripade cipu cez stanice porad jeste dost dotuje.
Me z toho vyplyvaji dva hlavni zavery:
- Potvrzuje se moje ocekavani, ze jednorazove platby budou pro nejake pravidelnejsi dobijeni nevyhodne. CEZ splnil povinnost, ostatne tady na foru jste se domlouvali jak ho budete udavat na COI a podobne, ted to teda mate. Je to trochu v kontrastu tomu, ze to ted bylo par mesicu zdarma, ale snad jste necekali ze to tak bude vecne.
- CEZ evidentne sleduje linii platby za minuty dobijeni, coz drla rada provideru. Podle me bude dalsi krok ne zdrazeni pausalu, ale prechod na platbu i pro stale zakaznik podle minut a vykonu stanice. Pro stale zakazniky to bude levnejsi nez pro jednorazove, zrejme ve spojeni s nejakym pausalem. Az se tak stane, to zas bude rev!
Ale kroky CEZu mi prijdou pomerne logicke a spis se divim, ze to dela az tak pozde.
Pokud mate pocit, ze to jsou vydridusi, tak nasledujte radu Radovana a stavte sivlastmi sit stanic, jsem zvedav kam to dotahnete...

A tu síť mi čez zadotuje?
Reálnou cenu? Jakože přijedete na benzínku a jenom na palivu má vlastník 180,- zisk?
Ale je to jedno. Jestli nechtějí zákazníky, jejich problém.
Nějak ale nechápu ty manažery čezu. To zase bude výkvět inteligence. Místo toho, abych podporoval elektromobilitu, protože většinou budou dobíjet doma ... což jim dodávám "já", tak budu elektromobilitu brzdit a vymýšlet kraviny...
No jo, můžou raději zkusit zase nějakou zahraniční investici ... třeba pro ně konečně skončí v plusu :-D

A nebo to napíšu jinak ... pokud bych bral cenu el. třeba 2kč, je marže 500% v pořádku? Koupil byste si litr benzínu za 150? ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A na 2 Kč jste přišel jak? A jiné náklady nabíječka než tu elektřinu nemá? To je fakt bystrá úvaha!

A za kolik asi myslíte, že čez tu elektřinu nakoupí? Za 5kč? :-D
Tak amortizace v nákladech nebude :-)
A kolik si nasmlouvali Polyfazeru ... no dobře, tak jim přidáme korunu/kwh navíc ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ČEZ ji nenakupuje, on ji vyrábí...akt cena burze je cca €58/MWh což je 1.5 Kč/kWh silové energie

A za 5,00 - 5,50 Kč mně ČEZ tu elektřinu dodá do domu (vysoký tarif se všemi dalšími poplatky). Takže pokud za to někde chtějí 11 Kč za kWh, tak to se zdá někomu drahé? Je to "nouzové dobití" - cena mně připadá úměrná (pokud doma platím 5,50 Kč). Dožadovat se nízkého domácího tarifu na veřejných nabíječkách u silnic je bláhovost.

Z 80% máte pravdu. Doba, kdy elektromobilisty někdo dotoval ze svýho, pomalu odchází. To je logický krok. Dalším krokem, až počet EV překročí určitou hranici, bude zavedení silniční daně (tak jak se už děje leckde v USA), protože na spotřební dani toho moc elektromobilisté neodvedou.
S čím tedy s vámi nesouhlasím, že je v pořádku účtování podle minut. Rychlost nabíjení je závislá na mnoha faktorech, zejména teplotě. Je logické, že když stojan odebírá ze sítě kWh, tak by měl zase účtovat kWh a ne nějaké minuty. Platíte snad doma elektřinu za dobu připojení do sítě nebo dle odebraných kWh?
Přirovnal bych to k tomu, že na pumpě by se neúčtovalo podle odebraných litrů, ale podle času tankování. Takže ten, co by měl úzké hrdlo nádrže a nemohl by držet pistoli plně stisknutou, tak by platil stejně jako třeba kamioňák, který díky širokému hrdlu si dokázal natankovat plnou 600l nádrž. A oba by platili stejně. Má tohle logiku?

Obrázek uživatele Jolinar

Osobne davam prednost kombinaci casu a energie. Kdo blokuje stojan dele by mel platit vic jelikoz hlavnim nakladem vybudovani rychlonabijecky je prave ten stojan, ktery se musi amortizovat.

Nicmene nezohlednit pocet odebranych kWh je taky spatne, proto ty kombinace kWh+min (napr. 4,8Kc/kWh + 0,5 Kc/min ve ValMezu a ve Vysokem Myte).

Kdybychom chteli byt dusledni mohl by se jeste pridat jednorazovy poplatek treba 5Kc/nabijeni za opotrebeni konektoru...

Nejlépe to má PRE. Počítá kWh a od určitého času to začne počítat i minuty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jediné dvě nabíječky PRE v Ostravě jsou menekesy. Takže trojčata na nabití potřebují 4-5 hodin a ujedou na to 100km. Prostě to rychleji neumí. Fakt je to "nejlepší". Jděte do zadele. Jó kdyby to bylo počítání minut od skončení nabíjení, to je jiná!

Jenže provozovatel nemůže za to, že máte auto, které se nabíjí 4-5 hodin a mezitím se mohou nabít min. další 2 auta.
Když máte tak blbý nabíjení, tak jste si to kupovat neměl. Anebo si holt po 2 hodinách platit ještě za čas a brát to jako daň za to, že jste si koupil auto, které jste chtěl.

Obrázek uživatele Radovan

Nevím na co si Anonym stěžuje a nadává. PRE má férový ceník za kWh a minuty začíná počítat až po delším stání na pomalých nabíjecích stojanech. Za přístupovou kartu chtějí 10,- Kč měsíčně bez DPH, nemám s nimi sebemenší problém.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Budete se divit, ale svym zpusobem ma. Predstavte si stojan o vykonu 22 kW (AC). Co je zdojem profitability site? Kolik obslouzi zakazniku, protoze na objemu elektriny bude nejaka marze. Kdyz budu merit podle kWh, tak za dobijeni zaplati stejne clovek, kterej bude na stanici 1 hodinu a dobije 22 kW (auto to umi) a clovek, kterej to samy bude dobijet 10 hodin (kdyz jeho dobijecka bude umet 2,2 kW at se to dobre pocita). Za stejnou dobu ale mohlo na stanici dobit 10 lidi 22 kWh cili 220 kWh, v porovnani s 22 kWh toho s pomalou dobijeckou. Pomale dobijeni blokuje kseft...
Samozrejme je to teorie, je to slozitejsi a nic neni cernobile, protoze lidi holt nemaji volbu tim co maji v aute za palubni nabijecku. Ale logiku to ma, mozna se tim predbiha trh, ale m.
Nebo jinak - predstavte si, ze mam na aute moznost si menit. Ykon palubni dobijecky. H i nekde stat dlouho - snizim ho a stoji me to stejne.
Samozrejme se to da resit kombinaci platby za kWh a parkovani a podobne. Pri platbe za minuty si vlastne kupujete vykon stanice a to, ze ho neumite vyuzit je vas problem...
Jak pisu - ma to svoje pro a proti, ale logika tam je, ne ze ne.

Nemá. Dneska opravdu není problém, že by 99% dobíjecích stanic někdo zneužíval k parkování. Váš (budoucí) problém se dá řešit třeba tím, že se budete chovat jako PRE.
Dle vaší logiky by kamioňáci měly tankovat levněji, protože mají širší pistoli než stojan pro osobáky a natankují stejné množství nafty rychleji než osobák...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U benzinek ten rozdíl není tak markantní jako při dobíjení EV různým výkonem. A stojanů je dost, opravdu málokdy se stává, že bych na tankování musel čekat. Pokud bude u nabíječek takový styl provozu jako na benzínkách, tak to bud ejiné... prostě přijedu, za 5 minut nabiju a jedu pryč a né tam stát půlhodiny a blokovat stojan. Z tohoto pohledu ja placení za minutu logické. Akorát ta cena je pak srovnatelná (vyšší) než u spalováku. A to úplně degraduje EV při použití na dlouhé trasy.

Obrázek uživatele Radovan

U rychlonabíječek - a ani u pomalých - to opravdu s placením za minutu logické není.
Nejsem tam proto, abych parkoval, ale abych nabíjel. Platba za minutu je zvrácený systém, protože poskytovatel nabíjení je pak systémově motivován k tomu, aby jeho nabíjecí stojan poskytoval co nejmenší výkon a co nejdéle mne tam zdržel. Takže já nedostanu své zboží, ale on dostane královsky zaplaceno. Je to už jasné?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, rozumím tomu z pohledu majitele EV, který tam chce nabíjet. Protože dnes při minutovém nabíjení, když má pomalé nabíjení, tak cena za km je pak jako u spalováku. Ideální by bylo placení za odebranou kWh.

Ale z pohledu provozovatele? Teoreticky tam přijde někdo s pomalým nabájením a zablokuje to na hodinu-dvě a vycucne toho tolik (a zaplatí tolik) jako někdo jiný za půlhoďky. Teď to možná problém není, ale až těch EV bude více, provozovateli zřejmě nebude jedno, že mu někdo na dlouho blokuje stojan a zaplatí pak nic moc.

Jak to tak čtu, tak toto je největší problém elektromobility - spousta poskytovatelů nabíjení, vzájemně nekompatibilní systém zásuvek a hlavně placení. A teď se k tomu přidává cena taková, že je pak levnější vytáhnout spalovák... teda, pokud člověk nejezdí jenom kolem baráku.

Jinak, jak je to v zahraničí? Neplatí se i tam za minuty? A není to ještě dražší jako v ČR? To se pak delší cesty a nabíjení na nich pěkně prodraží, pokud tedy člověk nechce hodinu somrovat někde u Lidlu nebo v OC zadarmo :-(

Obrázek uživatele Radovan

Proboha přestaňte už diskutovat o něčem, o čem nic nevíte. Dyť je to pořád dokola.

ještě jednou a naposledy. Já jedu nabíjet. Ne parkovat. Nikdo nejezdí na nabíječky proto, aby tam stál dvě hodiny. Na pomalé ano, proto jsou pomalé. Na rychlonabíječky se jezdí na desítky minut. Že ta kraksna pak nedá 50 kW výkon a Leaf 2 tam stojí 2 hodiny je problém kraksny. Účtovat stání v minutách je pak zneužitím problému kraksny.

Až půjdete kupovat jablka, řekněte jim, že Vám nezáleží na počtu kilogramů, jak to oni blbě účtují, ale že Vy chcete platit za délku stání ve frontě na ně. Čím déle tam budete, tím více Vás to kilo jablek bude stát a y Vy budete spokojený.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžete se rozčilovat kolik chcete, obhajovat a argumentovat... ale vypadá to tak, že účtování po minutách zůstane. A je úplně jedno, co si o tom myslíte. Můžete se s tím smířit a platit a nebo nabíjíte doma... což vám ale není nic platné když chcete někam dál.

Teď jsem koukal na EON a tam je minuta na rychlonabíječce (max. 50 kW) za 3,50 KČ. Pokud to dá alespoň těch 40 kW, tak za půlhoďky dobiju cca. 20 kWh a zaplatím 105 KČ. To si myslím, že jde.

Ale klidně můžete zkusit přesvědčit všechny poskytovatele, ať vám účtují po kWh, pokud na to máte páky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pákou je EVMapa - tedy konkurence.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, přesně tak.

Obrázek uživatele Vasek ION

Byl to takový dárek ČEZu všem elektromobilním voličům …., možná budou i ti co budou rušit rezervace na model 3 , protože jezdit jen po třech nabíječkách po republice...no,v hospodě možná nabiješ ale za oběd dáš jako za třetinu nádrže !

Tak vidíš Vašku, Radovan Tě uklidnil a ukázal cestu...
Nakonec skončíme zase na začátku - u červených pětikolíků :)
Místo zimáků na kočkopsa hybrida zvaž ještě levné EV na zimních kolech (návratnost okamžitá..., kdykoliv ho od Tebe koupím jako úložiště k FVE).

Obrázek uživatele Vasek ION

mam rad teplo v kockopsu :)

Obrázek uživatele Radovan

To vidíte moc černě. Každý takový kopanec je další kapkou do poháru soběstačnosti. Což Model 3 s domácí FVE a baterií, nejlépe Teslím ekosystémem, přináší. Díky dojezdu a možnému nabíjení v koncových místech umožní tyto monopolní sítě ignorovat.
Navíc motivuje ostatní subjekty na trhu, aby se do poskytování nabíjení za výhodnějších podmínek taky pustili. Zvyšuje to návratnost investice. Ostatně stačilo by jen všechny soukromé pumpy malých majitelů vybavit 20 kW rychlonabíječkami a rázem je tu síť, které nemůže konkurovat ani ČEZ. Vhodnou kombinací FVE na velké střeše a baterie v baráku umožní poskytovat kWh za lepších podmínek a všude. Prostě si nabijete po cestě ve Valmezu ne u ČEZu, ale u Inchanetu. Eluky může vrátit nabíjecí stanici do Rousínova, v Brně se mírnou slevou stanou nejnavštěvovanějšími nabíječky Evmapy atd. atd.
Ovšem může to udělat i některý větší řetězec čerpacích stanic, místo rychlonabíječek 50 kW za miliony se všemi navazujícími problémy a byrokratickými omezeními při povolování a stavbě prostě během měsíce osadit všechny své pumpy 20 kW nástěnnými rychlonabíječkami. A totéž mohou mít i restaurace s parkovišti a třeba maloobchodní řetězce COOP nebo Hruška, prostě za málo peněz hodně muziky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to tak, jen tou nehoráznou cenou otevřeli dveře konkurenci, ať už pumpařů, restaurací, hotýlků, FVE farem a podobných, kteří se možná rádi zapojí do rozumné místní sítě typu EVMapa, která nám umožnovala základní emobilitu ještě v době, kdy o ní ČEZ ani neuvažovali.

Bavil jsem se tuhle s kámošem elektromobilistou ohledně jednorázových plateb a říkám mu: "To bude řev jak špatně píchlá sviňa, až to ČEZ zavede." A to jsem neměl ani tušení, co a jak bude. A došlo na moje slova. Jako ne že bych z toho měl radost, ale ruku na srdce - přece jste nikdo nebyl tak naivní, že byste si mysleli, že to ČEZ bude donekonečna provozovat jako charitu. Nebo snad ano???

Tak jak tu spousta lidí řvala po zdražení paušálů, jak je to pro ně drahé, že se jim to nevyplatí, že vrátí čip a taky ho vrátili... tak bylo jasné, že po zavedení jednorázových plateb bude opět řev, jak se to komu nevyplatí, jak je to drahé apod.

Historie se opakuje. Napřed jste nadávali EVmapě, jací jsou zloději a vydřiduši, pak EONu, pak ČEZu, že nic nedělají, pak zase že něco dělají. Každý by to dělal líp, kdyby to uměl... Je to jako v panoptiku. Jediná všeobecně přijatelná varianta by byla doživotní nabíjení zdarma. Ovšem to jste si měli zavčas koupit TMS nebo TMX.

Prostě chtěli jste jednorázové platby, tak je máte.

---

Nissan Leaf 24kWh, 200.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EVMapu bych do toho netahal, ta je vice o sdruzeni majitelu dobijecek, ti si uctuji ceny sami, nekteri davaji i zadarmo, byla to prvni sit, ktera umoznila alespon nejaky EV pojezd po republice.. Musime doufat, ze EON ted zvednou tu pomislnou ČEZ rukavici v ringu.

Obrázek uživatele ozana

My jsme chtěli platbu za kWh ne za minutu.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

To jsem chtěl kdysi po EONu po spuštění Vystrkova taky. Bylo mi řečeno, že podle stanoviska ERÚ účtování Kč/kWh u firmy jako je EON nelze, kdežto Kč/min lze. Klidně bych se s nimi mohl hádat, třeba i soudit, ovšem jak by to asi dopadlo? Na jedné straně stanovisko provozovatele podpořené stanoviskem ERÚ, na druhé straně mé zbožné přání, podpořené jen tím, že podle mého názoru je účtování Kč/kWh správnější a logičtější. Nakonec i sami technici EONu uznávali, že účtování Kč/kWh by bylo správnější a logičtější, ovšem rozbor jejich firemního právního oddělení byl jiný a přes to jak se říká "nejede vlak".

Není to o tom, že by někdo, ať už EON nebo ČEZ, chtěl nebo nechtěl. Je to o platné legislativě a jejich výkladu ze strany ERÚ. Copak vás proboha nikoho nenapadlo, že kdyby to EON nebo ČEZ chtěl dělat jen proto, aby vás oškubal, tak si prostě nasadí vysokou cenu v Kč/kWh a není co řešit???

---

Nissan Leaf 24kWh, 200.000 km

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla jiz prodava kWh a ne cas (na svych SuperChargerech) jelikoz to novy energeticky zakon umoznuje.

Díky novele energetického zákona už lze prodávat kWh na dobíjecích stanicích bez licence obchodníka s elektřinou.
To dřív nebylo a proto se prodával čas místo kWh.

Bez "licence obchodníka s elektřinou"? A to EON není??????

Dcerinka, co stavi nabijeci stanice, nemusi byt (z pravniho hlediska to muze byt jina firma nez ta, ktera obchoduje s elektrinou).

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Neřeším EON (pro ně to mohla být výmluva, nevím, ptejte se jich).
Každopádně před tou novelou jste nemohl jako provozovatel dobíjecí stanice prodávat kWh bez licence obchodníka s elektřinou.

Obrázek uživatele ozana

Po změnách zákonů (původně zakazující prodávat elektřinu subjektům bez licence) Evmapa účtuje za kWh (plus poplatek proti blokování místa).

Tři právníci zastávají 4 právní názory, je potřeba vyhodit ty nesprávné právníky.

A v nejhorším případě se to dá obejít tou slevou podle odebraného výkonu jak to měla EVmapa předtím.

Pro mne jsou to všechno jen banda neschopáků.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Neviděl bych to takto. Spíše jen to, že si monopol s cenami opět dělá, co chce. Jako vždy. A že monopol mají, bohužel nyní i díky nastavení korupční dotační politiky na stavbu páteřních sítí, je jasné jako facka (podmínky mohl splnit v ČR jen triopol ČEZ, EON a PRE, s tím se vládní byrokrati nijak netajili, zahalili to do keců o ochraně dotací, aby je nedostala garážová firma, co zkrachuje, plus aby se nevyzobávaly jen třešničky na dortu a nebylo 10 rychlonabíječek v nejlukrativnější místech a kolem nic). Tak z toho prostě jenom těží. Jde pouze o pokračování korupční politiky. Třeba jen fakt, že platební systém v - zřejmě - výběrovém řízení vyhraje pražský Polyfazer s minimálním pokrytím oproti brněnské Evmapě s prakticky celostátně fungujícím systémem, taky o lecčems svědčí. Nic ve prospěch zákazníka to ovšem nebude.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Castecne OT

Nova, udajne mensi a efektivnejsi technologie pro nabijecky: https://news.ncsu.edu/2018/10/better-fast-charger/

Podle popisku maji spinany zdroj primo z "vysokeho" napeti (vynechava se transformator na 400V)

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Vypadá to moc hezky. Zvláště ta účinnost.
Problém bude spíše najít připojení na VN (a za kolik). Aby za cenu jedné přípojky na VN nebylo levnější postavit 3 klasické rychlonabíječky s připojením na NN.

Tak a teď je otázka co si na nás nachystali v EONu.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

EON asi bude pod Newmotionem, kde již je v mapách připraveno "cena za kWh" (cena zatím neznámá). Počítám, že to bude podobné jako v Praze (0,46euro/kWh). Jsou tam i další, ale ČEZ bohužel ne, ten vsadil na Polyfazer_Direkt a nabíjení v minutách...

Obrázek uživatele Vasek ION

Lado přemyslej o protiučtu - https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/ioniq/17831554?goFrom=list

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S ohledem na vývoj na trhu s nabíjením je toto ideál, Svatý Grál mezi hybridy a elektromobily.

Ukecat je o 100 tis a dalo by se o tom uvažovat, ale pozor narozdíl od Nira neumí tažné.

Z vlastní zkušenosti s NIREM PHEV spotřeba za září najeto 1200 Km cca 17 litrů benzínu, kolega co má Jeepa Cherokee 4 l v LPG mi říkal, že tolik benzínu má jen na ranní starty než se ohřeje auto a přepne na plyn. Takže já ce těm cenám za nabíjení jen směju i když bych se rád v cílové stanici klidně na 2 hodky do AC připojil, ovšem max cena je 5 Kč/Kw jinak to nemá smysl a raději jedu v hybridním módu za 4l na sto.

Možná máš pravdu, to by mi zbylo i na benzín :))

Obrázek uživatele Vasek ION

Hodte někdo do placu čísla - náklady na km pří využívání služeb Čezu na jednotlivých EV, odhadem to pujde do pěkných čísel,myslím že hybridy budou jezdit levneji.

Teoreticky 9x60/50 = 10,80 Kč/kWh x spotřeba (nejmenší má IONIQ 11,50) = 1,24 Kč/km.
Prakticky v létě 9x60/45x10% = 14,40 x 11,50 = 1,66 Kč/km.
Prakticky v zimě 9x60/15(v zimě ABB jedou i jen 15kW)x10% = 39,60 x 11,50 = 4,55 Kč/km (+topení, takže více)
Pro některé EV stačí vynásobit (třeba Tesla Michelin má spotřebu 28,5) Pak by jezdil u ČEZu za 4,12 až 11,28 Kč/km...

Obrázek uživatele Jolinar

no anebo si clovek bude muset pockat na levnejsi Teslu a nabijet vetsim vykonem za nizsi cenu na SuperChargerech (5Kc/kWh).

To je pravda, ale počkat bude muset na více SuperChargerů.

Obrázek uživatele Jolinar

proc cekat na vic SC? V CR jsou 3 a jsou na dobrych mistech takze at uz jedu kamkoli vzdy mam po ceste aspon jeden, obvykle 2 - tolik teda moje zkusenost.
Navic, mezi SC nikdy neni vic jak 200-250km, takze nemusim nabijet do plna a tudiz nabijim stale plnou (nebo skoro plnou) rychlosti 100kW+

Jenže mám u nás nejblíže SC v Praze 160km... Musel bych jezdit nabíjet k sousedům do Německa (myslím, že tam jezdí i Michelin).

Obrázek uživatele Jolinar

Tak to jste asi nepochopil ucel tech SC (nebo DC stanic obecne)...

Chápu to dobře, ale když vyjedete auto a vrátíte se pozdě v noci a doma nemáte šanci stihnout nabít, jelikož brzo ráno zase jedete, tak musím na nějaké DC zajet a SC je pro mě stále tabu. To bych musel jet tím směrem kde jsou.

Obrázek uživatele Jolinar

tak to teda smekam...
Jeste se mi nestalo abych jeden den najel vic jak 500km a druhy den hned rano zase potreboval dalsich 500km a v noci nemel dost casu na nabjeni.

Bavili jsme se v mém případě teotericky o Tesle, která předokládám ujede tak 300km na jedno nabití (viz Michelin Tesla X 100 - spotřeba 28,5) i kdyby 400k. Máte asi eSko a najedete více.
Jak píše Radovan, jezdil jsem MiEVem a to i dálky 900km...
Nyní jezdím IONIQem a když jezdím opravdu delší trasy několik kolem 300 a třeba tři dny za sebou, tak to prostě doma nenabiju... trvá to 14 hodin přes originál přenosnou nabíječku od Hyundaje (10A).

Obrázek uživatele Jolinar

dik za vysvetleni, ted uz to zacinam chapat. 14h je opravdu dost, nechcete si poridit nejaky slusnejsi nabijeci kabel? :-)

Nejde o nabíjecí kabel, pracujeme na Wallboxu s plynulou regulací 3-32A, regulace dle FVE, WiFi, měření atd., ale problém bude stejně doma v rozvodech, které jsou hliníkové a hoří izolace...
Nabíjet přes den, když svítí slunce zvládnu i 7kWh z FVE, ale v noci musím pomalu. Vyřešil by to Accelev (slučuje více fází do jedné), ale stojí 26-tis..

Obrázek uživatele Radovan

Jó hliníček je prevít. To takhle píchnu u tchána na chalupě do zásuvky kabel k Ionu 230V 16A, když tam má 16A jistič na pračku a nabíjím. Když to chci vypnout, tak jsem se spálil, ale rychle jsem ucuknul. No a trochu to tam smrdělo po spálené gumě :-).
Takže od té doby - pokud je to opravdu potřeba a tehdy jsme přijeli z dlouhé štreky - pěkně piánko na 6A, stejně tam pobýváme celý den.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

My s trojčaty najedeme max. 150 km papírově (Láďa_IMiev). Ale máte pravdu, že přes noc to nabít musíme, když na 230V 16A běžné domácí zásuvce s kabelem 16A to trvá jen 4,5 hodiny, na slabším jističi s kabelem 10A pak 7,5.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Jolinar

to znamena, ze pan Lada zrejme spi mene nez 4,5h vcetne vecere, snidane a nejake zakladni hygieny :-D

ne vazne, pokud se bavime o Teslackych SuperChargerech, tak taky musime pracovat s teslackym dojezdem. I kdybych uvazil Model 3 SR verzi tak misto 500km budu pocitat s 300-350km misto 500km, ale stejne... stejne smekam, pan lada ma zrejme slusny rocni najezd...

Pan Láďa se přes týden poflakuje doma a jezdí si s EV pro radost, ale PÁ-SO-NE (min. PÁ-SO) jezdí jako pískat ligu a tam jsou to větší vzdálenosti. Třeba jeď v pátek jedu do Č.Budějovic, kde se hraje od 19:00 a vracím se domů tedy po půlnoci a druhý den ráno po sedmé jedu pískat do Plzně a v neděli mám další. Takže musím minimálně jednou na DC nabít, jelikož bych to přes tu krátkou noc s 10A nenabil. Ano 32A IONIQ umí při 28,5A nabít asi za 4,5 hod., ale já doma mohu max. 16A.

Jestli by už nestálo za úvahu si pořídit silnější jistič?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Jistič nepomůže, stará chalupa, staré rozvody (hoří izolace i u běžných zásuvek, které nebyly stavěny na dnešní spotřebiče).
Jedině celé nové rozvody...

Stačí přeci nový kabel jen pro Wallbox, ostatní ať jsou jištěny jako doposud.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Tak to Vám v ČB přeji příjemné nabíjení. Tady, kde nic neroste, si nemůžeme stěžovat ani na debilní politiku ČEZu. :-) Ale zato už jsme tu Polyfazer měli docela dlouhou dobu - v Termsu v Plané. Ani si nevzpomínám, že bych tam někdy viděl jiné auto, než pana majitele firmy. Za tu cenu raději poprosím nějakou babču ve vesnici a dám jí tři stovky - ona královsky vydělá a já ještě oproti Polyfazeru ušetřím.

A tak mě napadá, že jestli to s nabíjením půjde takhle dál, ČEZ nedostane rozum, EON dostane ještě nějaký blbější nápad než ČEZ, tak si asi uděláme něco jako "národ sobě", vybudujeme si síť nabíječek sami a pokud u někoho nabiju já, buď mu kWh zaplatím, nebo si je zase on vyzvedne u mně. Ostatně chcete - li u ČB nabít, mohu nabídnout Type1 16A...

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Děkuji za pomoc, ale to by šlo kdyby to bylo od Vás do haly kousek pěšky. Snažím se dojet na jeden zátah, případně nabít někde na DC.

Obrázek uživatele Radovan

Chtějí sudího? Chtějí. Tak ať půjčí parkovací místo a zásuvku. Ostatně třeba v Ostravě-Porubě jsou ty zásuvky s možností parkovat hned vedle (klasické rozvodnice 400V 32A, 400V 16A a 3x 230V 16A) celkem 3. Veřejně je dát do evmapy nechtějí, ale když se člověk zeptá a je ochoten dát kačku, není problém. Zvláště pak, když spí u nich v hotelu, co je součást sportovního areálu. Ale stejně mne to mrzí, že to nechtějí dát veřejně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže nejlaciněji za 412 Kč na 100 kilometrů? Uvědomujete si že za to je 12 litrů benzinu ???

Obrázek uživatele Vasek ION

...a to je fakt dost ! Saudi budou čepovat i nadále

Obrázek uživatele Vasek ION

aby za chvili nebyli inzeraty na prodej starych Leafu za 150 a Ionu a Mievu za 99 klacku, neb to nikdo nekoupi při tech cenách :)

Koupím EV na baterie k FVE :)
Radovan má 16+16 a to už se vyplatí :))
Na Bazoši byl před pár dny IONIQ 4/2018 za 249-tis..., asi už prodáno.
Teď tam vidím ZOE s baterií 22kW za 289-tis...

Radovan ti ty dvě baterky neprodá, pořídí si raději generátor na kliku a po večerech bude posilovat muskulaturu :))

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

na ebay koupíš Leafa kolem 5.000 Liber tj 150.000 Kč.
Já už o tom delší dobu uvažuji, jednak z důvodu baterie k FVE, ale to se nakonec vyřešilo příslibem Nissau, že mi prodají novou baterii jako ND k autu. Baterii 24 kWh za cca140 tis. Kč, levněji takovou kapacitu pořídit nejde.
Za druhé uvažuji o Leafovi na rozebrání a přestavbu člunu na elektriku. Můj člun má motor V8 5,6 Lt a denní spotřeba i 100Lt což je neůnosné. Wallbox mám v přístavu zadarmo...

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Nemám ani FVE, ani člun, ale zajímalo by mě který Nissan Vám baterii jako ND slíbil prodat. Já mám zkušenost, že téma "baterie " je pro ně tak trochu tabu.

Slíbila to jejich centrála v Paříži,dali mi to i písemně, ale po 3/4 roce handrkování. Ale v Nissanu mi toho už naslibovali tolik................a nikdy v ničem ani slovo nedodrželi.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ve starem Leafu byl nejaky nebezpecny elektrolit v baterce, toho se bali i v Nissanu, pri tom rozebirani te baterky bych byl opatrny.

V Nissanech a jejich značkových servisech jsou kokonuti non+ultra, EV nerozumí a bojí se jich i když nemaj proč.
Lituji, že jsem nestihl vyfotit fotku velké žluté cedule, kterou šéf servisu speciálně kvůli mému autu nechal vyrobit.
Dali ji na přední sedadla a stálo na ní POZOR AUTO PO POŽÁRU ELEKTRO. POZOR VYSOKÉ NAPĚTÍ. NIKDO NIČEHO NEDOTÝKAT-HROZÍ SMRT. POZOR ELEKTŘINA.
Kyž jsem to viděl došlo mi jak se museli indiáni bát ohnivýho oře :)
Jinak články v nissanu je nějaká polotekutá směs v igelitových pytlíkách, po 4 je to uzavřený v plechové krabici takže by ,,nemělo,, dojít k poškození. Zkrat na svorkovnici článku ale jistě vede k požáru.....
Na Youtube kuchají baterky bez obav...

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Pokud vsude delaji stejni experti, tak se sefovi nedivim. Nasim (problem nakonec byla vlhkost v nejakem konektoru) se rozhodli rozebrat motor a pri zpetne montazi strhli srouby, co drzi hlavu motoru.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

A ako chcete prepojit baterku s fotovoltaikou ? Snazil som sa najst nejake riesenie alebo niekoho, kto predava na to zariadenie V2G, ale nic som nenasiel, ci uz na trojicky alebo aj stareho Leafa. Existuje na to uz nejaka vy,yslena elektronika riadenia nabijania a vybijania a tiez konvezie s napojenim na menic fotovoltaiky ? Lebo cena baterky je len jedna polozka, druhanje k nej toto.

No já mám v plánu baterii z auta vymontovat a napevno ji instalovat k FVE. Hybridní měniče Victron mají v sobě Battery management- kontrolují hladinu napětí baterie a mají předprogramováno mnoho typů baterií. V2G není moc reálné, ale hlavně drahé.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Radovan

Tak to je krásná cena 150 tisíc za 24 kWh, navíc V2G umí udělat i VSB-TUO. Ale pokud měnič dokáže řídit baterku sám, pak to není potřeba.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

s VSB-TUO není řeč. p. Horák na tom sedí jak žába na prameni :))
čínský Setec to V2G prodává, ale má to slabý parametry.
Uvažoval jsem vyzkoušet přivést na piny CHAdeMo patřičné signály a vyzkoušet jestli by šli sepnout stykače v Leafu a začít vysávat energii ze silových pinů, jen nevím jestli to pojede když bude chybět CAN komunikace...
Ale než zku_vit auto, lepší to propojit sólo s tím měničem a do auta si bak přelívat energii z Home battery.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Vasek ION

je videt že nekteří přispěvatelé oněměli - nejspíš v pátek večer koupili lahvinku a doteď se davaj dohromady z toho překvapení :()

...a až vystřízliví, nastane správný čas ke koupi EV :)))

Obrázek uživatele Vasek ION

ja myslel obracene k prodeji EV - neb toto jim zhatilo výpočty na roky dopředu

Obrázek uživatele Vasek ION

protože navratnost se počítala jaksi z toho že se bude jezdit za DARA a to je v pič.!

NE NE k prodeji už je pozdě!!!
Právě že ke koupi - vždyť jsi nastínil i ceny :)))

Obrázek uživatele Vasek ION

ano,ano za kolik budou max prodávat :)

Tak kdo vidí dále, kdo bude mít pravdu? Radovan nebo Vasek?

Obrázek uživatele Radovan

Radovan je spokojený. Kroky ČEZu jsou dobrou pobídkou pro oprášení letitého nápadu se sítí nabíjení u nemovitostí majitelů BEV. Podobnou té lidí s červenými pětikolíky. Díky technickému pokroku s rychlonabíječkami a klesajícím cenám technologie se začne vyplácet mít na baráku 10 nebo 20 kW rychlonabíječku za příjemnější cenu kWh pro svou komunitu. K tomu FVE a baterku, prostě jen tak dále.....
P.S. A je to další pobídka pro nákup skutečně nezávislých elektromobilů s rychlými palubními nabíječkami. Ne s těmi závislými na sítích rychlonabíjecích stanic.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenze asi nikdo z nas nema barak u hlavniho tahu s restauraci.. a asi malokdo obetuje sve soukromi a klid. Kdo ma vetsi FVE nebo firmu s parkovistem, takovy jedinci jako Benes&Lat nebo RAMI si to muzou dovolit a moc jim dekujeme, ze ty nabijecky provozuji. Staci par dalsich podobnych podnikatelu, kteri si na firemni parkoviste pridaji rychlonabijecku (uplne staci ta od LukySystem.cz 22kW s CHAdeMO + CCS)) zapoji to do EVMapy a pokud to zpoplatnit 5-10 kacek za kWh, tak to by uplne stacilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže né každé auto těch 10-20 Kw umí pobrat, pakticky jen Tesly a Zoe a ty mají zase tak velkou baterii , že většinu cest zvádají. A asi bych nechtěl u někoho doma nabíjet malé EV s Kw nabíječkou několik hodin.

I když jako záchranná služba by to nebylo špatné, osobně bych byl také pro tu sít a neměl bych problém když by si občas v nouzi mohl u mě nabít.

Obrázek uživatele Jolinar

nezapominejte na Smarta a jeho 22kW AC nabijecku :-)

Tak to už se těším:-D
Koupím trojče za 100, nebo Leafa za 150.000,- :-D

Tak snad každý umí počítat a s takovou palubní nabíječkou nebude platit jednorázově. Buď pojede jinam nebo si pořídí čip, protože se mu to už vyplatí. Já osobně jsem ještě nenabijel u ČEZu na AC. Proč taky, stojany jsou tam rozmístěné, že tam tři hodiny není co dělat a tak buď nabiju rychle nebo pomalu tam kde to dává smysl, takže doma. Nechápu co tu ty lidi brečí, každý kdo má EV už má možnosti nabíjení na svých trasách vyřešené. Zpoplatnit se to muselo a pokud je to jednorázové, je celkem jedno jestli 5 nebo 7 korun za minutu. Vždyť tu spousta lidí psala, že u nich v dojezdu žádný stojan ČEZu není, tak se jim čip nevyplatí. Dokonce požadovali jednorázovou platbu, tak tady je. 650 měsíčně je čtvrt nádrže benzínu, tak si to sakra kupte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čip se nevyplatí. 20kkm (můj průměr/rok) za 6 litrů je darda. To nedám ani smykem.

Obrázek uživatele Radovan

To je velmi individuální. Kdybyste ujel všech 20 tis. km na nabíjení čipem, tak to je při optimistickém průměru 12 kWh/100 km 2.400 kWh, při běžné občanské ceně 5,- Kč/1 kWh jde o 12.000,- Kč, při nočním proudu o 6 tisíc. Takže cena za čip odpovídá ročnímu nabíjení Vašeho auta nočním proudem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Trošku tady teda valím pořád oči nad těma cenama co se tady píšou,to tady fakt všichni máte kWh za 5,- ????
Já jí mam za necelou 1,5 takže jak tak na to koukám,fixace na 3 roky byla dobrá volba .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hoď sem z výpisu z účtu celkovou zaplacenou sumu (základ pro výpočet DPH) a stav elektroměru na začátku účetního období a potom na jeho konci. zbytek si už spočítáme sami. To co nám píšeš je k smíchu až se v pase lámu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol