ČEZ začíná prodávat elektromobily, v balíčku dostanete i nabíječku a elektřinu

Elektromobilitu jako komplexní službu začala pro domácnosti a živnostníky poskytovat společnost ČEZ Prodej.

Když elektromobil, tak od výrobce elektřiny. ČEZ nabízí elektrické vozy v balíčku s dobíječkou, kontrolou elektroinstalace a zelenou elektřinou.
foto: ČEZ

Společně s koupeným vozem nabízí také wallbox, kontrolu dostatečné robustnosti elektroinstalace pro domácí dobíjení, čip pro dobíjení ve veřejných stanicích nebo zelenou elektřinu pro domácnosti elektromobilistů. ČEZ Prodej nabízí zároveň financování koupě elektromobilu prostřednictvím výhodného úvěru.

„Jako odborníci na elektřinu jsme schopni elektromobilistům poskytnout řadu výhod navíc. Nabízíme vedle samotných elektromobilů také domácí dobíjecí stanice, které jsou výrazně rychlejší než dobíjení ze zásuvky, takzvané. wallboxy. Zároveň jsme schopni naším zákazníkům při instalaci tohoto wallboxu zkontrolovat, zda je elektrická síť u zákazníka pro dobíjení dostatečně robustní. Zákazník tak má jistotu, že mu připojení elektromobilu nezpůsobí žádné potíže,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Pokud není domácnost dostatečně dimenzovaná na provoz wallboxu, je jednou z možností například navýšení kapacity jističe tak, aby nedocházelo k výpadkům během cyklu dobíjení.
ČEZ Prodej v tuto chvíli nabízí tři značky a pět typů elektromobilů: Hyundai, Nissan a Volkswagen, jejichž dojezd se pohybuje mezi 200 až 378 kilometry. Nabídku vozů bude ČEZ Prodej postupně rozšiřovat. ČEZ Prodej nabízí také 14 typů wallboxů pro domácí dobíjení a šest druhů dobíjecích kabelů.

Z klasické zásuvky na 230V se elektromobil dobije za 8 – 12 hodin, což je vhodné pro dobíjení zejména přes noc. V případě použití wallboxu se doba může u některých typů dobíječek a vozů zkrátit na polovinu.

Dalším rozdílem je bezpečnost, kdy wallboxy jsou oproti běžným zásuvkám speciálně uzpůsobeny pro každodenní dobíjení elektromobilu. Zákazníci ČEZ Prodej dále získají čip, který v rámci paušálních plateb umožňuje dobít na všech více než 140 veřejných elektromobilních stanicích ČEZ po celé republice.

„ČEZ má nejširší síť dobíjecích stanic v Česku a přibližně každý týden staví jednu novou. V kombinaci se stále se prodlužujícím dojezdem nových modelů elektromobilů se tak už dnes elektromobilista dostane prakticky po celé republice,“ říká Stanislav Šulc z elektromobility ČEZ Prodej. „Více než polovina našich stanic je rychlodobíjecích a na nich mohou elektromobilisté dobít 80 procent kapacity baterií za zhruba 20–30 minut.“

Komplexnost balíčku ČEZ Prodej uzavírá Elektřina pro dobíjení, speciální produkt pro elektromobilisty s distribuční sazbou „D27d-Elektromobilita“ a certifikátem, který dosvědčuje, že veškerá elektřina dodávaná do domácnosti elektromobilisty pochází z obnovitelných zdrojů.

Vedle ČEZ, a. s., (výstavba stanic) a ČEZ Prodej se elektromobilitě věnuje i ČEZ ESCO, která nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje. Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.

tisková zpráva

91 Comments on “ČEZ začíná prodávat elektromobily, v balíčku dostanete i nabíječku a elektřinu”

  1. Když vezmu starou octávii za 100 000 a za 7 let s ní
    Když vezmu starou octávii za 100 000 a za 7 let s ní najedu 200 000 pak jí prodám za 20 mám celkové náklady na 1km 2,36kč. Když koupím ojeté EV za 450 000 za 7 let ho prodám za 100 tis elektřina mě bude stát 0,4 kč/km a ročně investuji do oprav a pneu 8 tisíc. Jezdím celkově za 2,31 kč km což jsou v praxi stejné peníze jako s Octavií. Krom Octavia mě doveze všude, je snadno opravitelná a bez problémů s nabíjením dlouhé trasy, dálnice cesty na dovolenou…. Je větší, tahá přívěs. Pro koho je cílem doprava z bodu A do bodu B nevidím žádný ekonomický důvod ke koupi EV

    1. fakt veris ze Octavia za 100 tisic nebude mit behem tech
      fakt veris ze Octavia za 100 tisic nebude mit behem tech nasledujicich 200 tisic kilometru zadne fatalni poruchy a tedy i celkem velke vydaje na jejich odstraneni? 7 let je hodne dlouha doba na to aby jsi do te Octavie nasypal jeste dalsich 200 a vice tisic na opravach, neb za 100 tisic bude ta Octavia v lepsim pripade tak 10 let stara a bude mit v lepsim pripade jiz najezdino 150-200 tisic kilometru

      1. No, já měl takhle audi A4 – koupeno za 90k CZK s najetými
        No, já měl takhle audi A4 – koupeno za 90k CZK s najetými 200k km, prodáno za 50k CZK s najetými 320k km. Krom výměny oleje, pneu, dolévání kapaliny do serva 1x ročně a čerpání nafty to bylo bez dalších investic. Ale chápu, že takové štěstí každý nemá.

      2. Tu octavii servisuji za 15000 korun ročně nájezd 30 000-
        Tu octavii servisuji za 15000 korun ročně nájezd 30 000- opravy , 2x olej 1x gumy. Koupil jsem při 200tis teď mám 400tis – je na odpis koupím jinou opět za 100 tisíc a cyklus se opakuje, koupil bych EV, ale proč ? U EV jsem ceny oprav odhadl, tady jsou reálné.

    2. Sorry jako tyhle pocty… nejlevnejsi na provoz je Trabant
      Sorry jako tyhle pocty… nejlevnejsi na provoz je Trabant navic kdyz si ho umim servisovat sam. Auto je za hubicku, dily taky a tudiz se v tom vpodstate nic nekazi.. nejlevnejsi auto, jen nejezdim moc casto a moc daleko 🙂 Ale naklady se blizi k nula nula nic 😀

    3. Ty s EV ročně investuješ do „oprav a pneu“ 8000? Opravdu? A
      Ty s EV ročně investuješ do „oprav a pneu“ 8000? Opravdu? A co tam prosimtě budeš opravovat, děravej vejfuk?
      A tu volítanou Ochcáfku za 100 klacků nebudeš těch 7 let opravovat, měnit voleje, filtry, brzdy…? To jsou počty jak vod děcka ze školky. Ty jsi hospodář na pendrek.

    4. Takové názory tu mezi baterkové fanatiky nesmíš šířit.
      Takové názory tu mezi baterkové fanatiky nesmíš šířit. Oni tu budou tvrdit, že baterky po 10 letech budou v perfektní kondici a dalších 10 let v pohodě vydrží. Elektromobil se může vyplatit někomu kdo má obrovské nájezdy ale zároveň nemusí po cestě dobíjet a má levný proud. S normálním tarifem je pak spotřeba srovnatelná s autem na plyn.

      1. Ta poslední věta je trochu rozporuplná. Proč bych měl
        Ta poslední věta je trochu rozporuplná. Proč bych měl nabíjet normálním tarifem, když mám nárok na tarif pro nabíjení elektromobilu?
        To už můžete tvrdit, že když budu nabíjet pouze přes mobilní platby bez smlouvy na CCS stojanech, kde minuta nabíjení stojí 10,- Kč, tak je to jako jezdit s V8 na benzín za 20 l/100km.

    5. Opravte si počty, žádné EV na trhu nemá pokles hodnoty 78
      Opravte si počty, žádné EV na trhu nemá pokles hodnoty 78 % za 7 let. Dále moc nechápu, jak si můžete být jistý, že když koupíte 10 a více let starou Octavii a 7 let s ní budete jezdit, tak nebude potřeba žádná oprava. Když koukám na inzeráty a přidám k tomu 7 let a 200 tisíc km, tak to bude mít na konci buď 17 let a 450 tisíc km nebo 20 let a 350 tisíc km.
      Navíc porovnáváte nějakou starou Octavii v základu cca z roku 2009 třeba s Leafem z roku 2015 – tedy dost mimo.

      1. Ale on má částečně pravdu, věru není pro běžného
        Ale on má částečně pravdu, věru není pro běžného člověka nenížádný ekonomický důvod si koupit elektromobil – s průměrným a nižší nájezdem se to jednoduše nevyplatí, nehledě na nutné kompromisy…
        Jiná situace je ve chvíli, kdy to auto je na firmu, má fakt velké nájezdy po frekventovaných (nabíječkami osazených trasách) atd…

                1. Ano, aspoň nezávodím 😉
                  Po Praze je to putna a na

                  Ano, aspoň nezávodím 😉
                  Po Praze je to putna a na státovku traktory nesmí.

                  Kupodivu nejhorší na tom je odbočování vpravo – špatný výhled doleva.

  2. Tak má to své mouchy, mě například ve výběru možných
    Tak má to své mouchy, mě například ve výběru možných EV chybí nějaké malé městské tipu R-ZOE, pak si dovedu představit rozšířit projekt o možnost instalace FVE a k tomu možnost onoho produktu tipu virtuální baterie (či jak tomu ČEZ říká), ale jinak tedy ČEZ chválím.
    Snaha se počítá, a tohle je hezký počin.
    Minimálně by to mohlo vyburcovat konkurenci, a vyvolat vlnu obdobných produktů od dalších dodavatelů – což by výrazně zpestřilo možnosti.

    1. jenže o to jde, jen o „počin“, aby se nic neujalo, pro
      jenže o to jde, jen o „počin“, aby se nic neujalo, pro alespoň průměrně inteligentní je to finančně nesmysl za takovou cenu jezdit kolem baráku 🙂

      takže je naděje, že Tesla všechny rozdupe, což se už i děje 🙂

      1. No tak je tu skupina uživatelů, kteří často (několikrát
        No tak je tu skupina uživatelů, kteří často (několikrát týdně) potřebují ujet větší vzdálenost – třeba obchoďáci, zásobovači, kurýři – pro takové má i ČEZem daný výčet aut význam. Když bych věděl, že každý den najedu víc než 200km (respektive, že za týden najedu víc než 1000), tak je to naopak zajímavá nabídka.

        A souhlas, Tesla dupe velmi efektivně, pokud vás nezatěžuje položka rozpočet, tak ve výkonnosti má jen pramalou konkurenci.

    1. Co na tom vidíte blbečkovského. Jezdit s malým autem jako
      Co na tom vidíte blbečkovského. Jezdit s malým autem jako s nákupní taškou kolem baráku (tzv. kolem komína) je běžnou denní realitou poloviny obyvatelstva ČR.
      75% lidí za den nenajede víc než 100km a povětšinou jsou to krátké tratě do 20ti km, které jsou mezi sebou leckdy rozděleny místem, kde je v případě potřeby možné dobíjet. Například v práci, nebo u obchoďáku když jdu odpoledne po cestě z práce nakupovat.
      A k té ceně – jak píšete drahé – klidně si můžete koupit ojeti, která bude o 150 až 200 tisíc dražší než alternativa na fosilní palivo. Při uvedeném tarifu elektřiny (a to nemluvím o tom, že máte vlastní FVE), se vám to na rozdílu ceny PHM a nájezdu okolo 20000/ročně za několik let vrátí, a pak už jen brutálně šetříte.
      Naopak, kdo denně alespoň trochu jezdí (do práce, děti do školy, nakoupit), tak na EV během pár let ušetří. Ve skutečnosti je EV určeno právě těm chudším či spořivějším. Auto se spalovákem je vymoženost pro ty co finance neřeší.

      V současnosti mám vlastně ke všemu uvedenému starší a jednodušší variantu a nemohu si to vynachválit. Až budu nucen inovovat (a to je otázka pár let), rozhodně po podobném produktu sáhnu.

          1. Jen pro zajímavost…
            Já se za posledních 6 let dostal na

            Jen pro zajímavost…

            Já se za posledních 6 let dostal na cca. 5 KČ/km. Jedná se ovšem o větší auta než nákupní taška (vyšší střední), kupována jako ojetina. Roční nájezd kolem 40 tisíc. V mém režimu užívání zatím neexistuje rozumná alternativa, cenově blízká těm 5 KČ/km.

            1. super, já s velkým autem (sedan s 580 litry zavazadlového)
              super, já s velkým autem (sedan s 580 litry zavazadlového) běžně jezdím do 2 Kč (většinou po městě, bez servisu), a to mám 180 a více koní 🙂

              dlouhou trasu jsem schopen jet i za 1 Kč – 1400 km na nádrž, a to jedu 115 km/h

              příští auto bude samo Tesla, ostatní šmejdy na „kolem baráku“ by koupil jen blbeček 🙂

              1. Tak 180 koní není na velké auto nic moc, spíš
                Tak 180 koní není na velké auto nic moc, spíš podprůměř, řekl bych 🙂 Já měl 225 a teď 345 koní a ta moje cena za km není jenom PHM, to jsou komplet náklady za PHM, pojistka (i havarijní), servis, gumy a nakonec i ztráta hodnoty při prodeji.

                1. 180 koní, což je víc jak cca 90 % aut je podprůměr? Tys z
                  180 koní, což je víc jak cca 90 % aut je podprůměr? Tys z matiky moc neexceloval, co 🙂

                2. Problém s chápáním textu? Psal jsem, že 180 koni je na
                  Problém s chápáním textu? Psal jsem, že 180 koni je na VELKÉ AUTO nic moc, spíš podprůměr. A ne, že je to nic moc obecně… protože je jasné, že na většinu aut je ten výkon dostatečný.

                  Takže abychom se drželi tématu. Jaképak to máš velké auto, se kterým tak levně jezdíš? A počítaš do těch nákladů všechno, nejen PHM? Protože o to primárně v mém příspěvku šlo a ne o to handrkovat se o výkonu velkých aut, což si stejně zjevně nepochopil 🙂

            2. Nevím jaké máte ty přepravní požadavky – pokud vozíte
              Nevím jaké máte ty přepravní požadavky – pokud vozíte pravidelně více než 2 lidi, nebo více než 500kg nákladu, tak to chápu, tam se alternativa hledá hůře – respektive je dražší – respektive rozdíl pořizovacích cen je větší.

              Ale upřímně, kolik lidí má výše zmíněné požadavky?
              75% lidí jezdí samo (občas ve dvou), a s notebookem či nákupem.

              1. Ne, nevozím víc než dva lidi, je to tak půl na půl sám a
                Ne, nevozím víc než dva lidi, je to tak půl na půl sám a nebo s manželkou. Ani velký náklad nevozím, stačí mi sedan. Je to přesně jak píšete, jezdím většinou sám (2 lidi) s notebookem a nákupem 🙂

                Ale jezdím hodně, min. 4 cesty za měsíc jsou přes 500 km. Na to potřebuji pohodlný vůz a k tomu zatím není v EV alternativa, aby to cenově vyšlo podobně.

                Takže ty požadavky co jste napsal vy (přeprava více lidí a těžkého nákladu) nejsou jediné, kde zatím není v EV alternativa.

                1. Každé EV ujede 500km, a většina uvedených v tomto
                  Každé EV ujede 500km, a většina uvedených v tomto projektu ČEZ jen s jedním půlhodinovým nabitím, jiná menší se dvěma.
                  Jestli jenom 4X měsíčně, tak bych vůbec neváhal. Ztratit na pětiset kilometrové trati v průměru 45minut 4X měsíčně je marginálie. (a to jestli vůbec 45minut, protože na pětiset kilometrové trati tak jako tak alespoň jednou zastavíte. Takže při odečtu té zastávky která by stejně byla, se dostáváme na ztrátu cca 20 minut oproti spalováku.

                  K zamyšlení je to s dojezdem, pokud je to třeba 1000km a obden.

                2. Bavíme se tady i o ceně, resp. celkových nákladech na
                  Bavíme se tady i o ceně, resp. celkových nákladech na km.
                  Které EV ujede 500 km s jednou zastávkou a zároveň bude ekvivalentné současnému autu, které mám?
                  – velké a pohodlné auto – velké opravdu nemyslím Konu nebo Leaf 🙂
                  – náklady na km budou po cca. 3-4 letech a najetých 150 tis. km za úrovni zhruba 5 KČ komplet všechno

                  Z toho seznamu v nabídce ČEZ nevyhoví ani jedno auto tak, aby mohlo plnohodnotně nahradit to, co teď mám.

                3. A mohu vědět, co teď máte?
                  Pokud ale máte nějaký

                  A mohu vědět, co teď máte?
                  Pokud ale máte nějaký individuální specifický požadavek na auto, tak to přece ale potom není o hnací jednotce a PHM, ale o tomto požadavku.
                  Já mluvím o autech všeobecně coby dopravnímu prostředku pro požadovaný účel přepravy z bodu A do bodu B.

                4. Mám Lexus GS 450h (hybrid). Zatím mám náklady kolem 4,20
                  Mám Lexus GS 450h (hybrid). Zatím mám náklady kolem 4,20 KČ/km komplet, najeto za necelých 5 měsíců 16 tisíc. Je v tom ale už pojistka na celý rok a jedna velká a drahá garančka, naopak v tom není ztráta hodnoty při prodeji. Takže těch 5 KČ to podle mě vyjde.

                  Mě je úplně jedno, na co auto jezdí, měl jsem předtím diesel, teď mám benzín (hybrid) a klidně budu jezdit na plyn, na elektriku, třeba i na mrtvé žáby, to je mi fuk. Zajímá mě akorát to, aby mi to auto vyhovovalo, bylo pohodlné (když jedu 5 hodin v kuse), mělo slušnou dynamiku, bezpečnostní prvky a abych nemusel po každých 200-300 km nuceně zastavovat na 45 minut na dobití, to je opruz a ztráta času. No a samozřejmě pak ekonomika provozu .

                5. 1) Kolik to auto stálo pokud jste měl individuální
                  1) Kolik to auto stálo pokud jste měl individuální nabídku, tak prosím kolik běžně stojí?
                  2) Máte výrazně vyšší kilometrový nájezd, než je průměr. To jsem také zohledňoval. Nikde jsem nepsal, že by se městská EV, či mini EV hodila k takovému nájezdu. Opakovaně mluvím o městském a příměstském provozu, a to povětšinou skládajícím se několika kratších tras, obvykle do 20ti km na jeden zátah.

                  Cesty do práce, na nákup, za zábavou.
                  Proto jsem se ptal, jaké specifické požadavky na auto máte.
                  Upřímně mi řekněte, kolik procent řidičské populace má stejný režim užívání auta jako vy? Tedy nájezd 16000 za 5 měsíců, trasy 5 hodin v kuse (což osobně nepovažuji za bezpečné, ale to je vaše volba a zodpovědnost) a pravidelně trasy delší než 150km???
                  Budou to celé jednotky procent z oněch cca 8ti milionů řidičů v ČR???

                  PS: pro Vaše potřeby je takovýto hybrid naprosto pochopitelný, a řeknu i vhodný. S vaším jízdním profilem, by bylo malé městské auto nesmysl – ten samý nesmyl jako se Lexusem GS450h ráno vozit 16km do kanceláře, kde budu 8 hodin sedět, pak 10km do obchodu, a 10km domu, a večer se ženou třeba do kina. To uznáte, že i slovo „rozmar“ by nebylo dostatečně výstižné.

                6. 1) Kupováno jako ojetina r. 2013 za 460 tisíc, cena nového
                  1) Kupováno jako ojetina r. 2013 za 460 tisíc, cena nového byla cca. 1,8 milionu v této specifikaci.

                  2) Vy jste psal, že z těch nabízených aut každé dá 500 km, některé s jedním, některé se dvěma nabíjeními. Takže jsem nabyl dojmu, že si myslíte, že pro moje účely by ta auta byla vhodná.

                  Já jsem debatu začal tím, že jsem reagoval na ty náklady EV vs. spalovák a poskytl jsem údaje za moje auta, která jsem měl, jen čistě pro představu. Jsou to čísla z provozu, všechno jsem evidoval.

                  Není předmětem diskuse hodnotit kdo jak jezdí, jaké autp potřebuje, kolik najezdí kolem komína a kam… to je každého věc a úpřimně ani mě to nezajímá. Je každého věc, jaké má na auto požadavky. Od toho se pak odvíjí, co koupí a ne od toho, co by mu stačilo jako minimum.

                  Pokud si někdo koupí středně velké SUV a jezdí s ním každý den v tom režimu jak jste napsal, prosím, je to jeho věc. Patrně je toproto, že to auto užívá i jinak, třeba o víkendech v něm jezdí na výlety (ne, opravdu ne každý je ochotný jezdit na výlety vlakem), za rodinou, třeba i na dovolenou, když to není daleko. To znamená, ža takové auto využije i jinde. A je nesmysl si držet nákupní tašku a o víkendech si auto normální velikosti půjčovat, i ekonomicky je to nesmysl.

                7. To je ono – vy mluvíte o naprosto individální situaci (té
                  To je ono – vy mluvíte o naprosto individální situaci (té vaší) a já o všeobecné teorii ve společnosti.
                  1) Lexus 450 pod půl milionu. Kolik takových nabídek v ČR aktuálně je?
                  2) Kdo v ČR jezdí pravidelně 500km s časovým plánem – tedy bez možnosti hodinového zdržení navíc? Když jedu o víkendu na chatu, a vyjedeme po snídani, tak je mi jedno, jestli tam dojedu v 9:47 nebo v jedenáct.
                  3) Nehodnotím kdo jak jezdí (tedy řidičské schopnosti), ale to že lidé iracionálně posuzují své potřeby. Když by si každý dělal záznamy toho v kolika lidech, jak daleko jel, tak by se to zcela míjelo s jejich vlastní představou využívání auta. Leckdy při diskuzi o dojezdu EV zeptám, a k čemu ten dojezd. Tak Vám mnoho lidí řekne, já najezdím stovky kilometrů… a tak je požádáte, ať si to měsíc píšou. A nakonec jsou z toho desítky.
                  4) Koupit si středně velké SUV, či velké SUV nebo MPV je sice právo svobodné volby, ale nechápu proč v autech jedná tolik lidí tak nelogicky. Sním k snídani 3 rohlíky, ale koupím si jich každý večer raději 6 co kdyby že? Ty tři přece můžu kdykoliv zahodit, je to moje svobodná volba.

                8. Toho Lexuse když jsem kupoval, tak tam u dealera stál asi 2
                  Toho Lexuse když jsem kupoval, tak tam u dealera stál asi 2 měsíce, ještě mi dal slevu, takže normální cena, normální tržní nabídka, nic neobvyklého. Předtím jsem koupil Volvo S80, cena nového 1,5 mil., já koupil za 370 tisíc jako ojetinu stáří 5 let. Opět, nic mimořádného.

                  Ano, vy mluvíte o všeobecné TEORII. To teorie je podstatné. Lidi nejsou stejní. To, že vám vyhovuje to řešení dopravy, které máte, neznamená, že to bude vyhovovat i ostatním, i když mají stejný režim. Ano, lidi se chovají často iracionálně, nemůžete jim vnutit svoje chápání světa a tu racionalitu. Ani ve využívání auta. Ano, spousta lidí není ochotna kodrcat se v nákupní tašce, ani když by jim to stačilo, ani těch pár km po městě i okolí.

                  Takže to, co pro vás zní normálně a logicky, spousta lidí nepřijme za své nikdy. A naopak, to co oniu považují za normální, vám připadá jako rozmar, např.

                9. Individuální kup, za individuální cenu ojedinělé
                  Individuální kup, za individuální cenu ojedinělé nabídky vozu (ojetiny) je už z principu – mimořádné. Protože MIMOřádné označuje něco co vyčnívá z ŘÁDNÉHO, tedy něčeho co má řád.

                  A k tomu poslednímu odstavci – víte jak to je slovem NIKDY. 🙂 a upřímně doufám, že se mýlíte.
                  Já bych to do sebe před patnácti lety taky neřek, a ejhle, to je vývoj. Nejdřív jsem si koupil Audi A4 (tu první – vajíčko), pak dokonce Multivana T4 atmosféru 2,4 — a dneska – Peugeot Ion. A při příští výměně to už budou spíš dvě dvoumístná, aby jsme si se ženou mohli jet každý svým směrem.

                10. Není to nic mimořádného, takových ojetin jsou mraky.
                  Není to nic mimořádného, takových ojetin jsou mraky. Nemyslím teď konkrétně Lexus… těch je pomálu, protože se jich tady moc neprodalo. Ale srovnatelných ojetin střední a vyšší střední za podobnou (dobrou) cenu je spousta. Ostatně, v ČR se prodá víc ojetin než nových aut 🙂

                  Ale ano, člověk se vyvíjí a s tím i jeho požadavky na auto. Když nebudu tolik jezdit, taky možná toho Lexuse vyměním za něco jiného. ale určitě ne za dvě miniauta. Protože vždy to u mě bude tak, že budeme potřebovat jedno normální a pohodlné auto na cestování a příp. druhé menší na popojíždění kolem… to by klidně mohla být i elektrika. Ale možná i to hlavní auto by za pár let už mohlo být i EV, kdo ví? Pak by stačilo jedno EV velikosti řekněme Octávky a s tím bych jezdil všude.

          2. aha, takže si mám koupit prťavé EV, které může jen
            aha, takže si mám koupit prťavé EV, které může jen jezdit kolem baráku za 700 tis. Kč včetně ostatních pořizovacích nákladů místo obyč malého spalováku za 200 tis. Kč, se kterým můžu jezdit bez omezení? Můžeš mi spočítat, kdy se mi to vyplatí? 🙂

            tady je někdo omezený, ne jen EV, co nejsou Tesla 🙂

                1. Ani jedno z těch aut není sedan a ani jedno není velké,
                  Ani jedno z těch aut není sedan a ani jedno není velké, seděl jsem v obou 🙂 A to, že Kona je crossover neznamená, že to je velké auto, je to jenom trochu „přifouklý“ hatch. Prostě jsou to obě auta na úrovni nižší střední, nic víc. Pro nenáročnou rodinu vyhoví, i když nevím jak objemem kufru.

                  PS:
                  Asi by to chtělo ujasnit terminologii ohledně velikosti aut.

                2. Tak k tomu ujasnění ohledně velikosti:
                  Individuální

                  Tak k tomu ujasnění ohledně velikosti:

                  Individuální přeprava lidí po městě s malým nákladem:
                  Všechno delší než 4m a širší než 1,8m je velký a do města zbytečný.
                  Ideální je s délkou do 3m, aby mohlo parkovat kolmo k chodníku i tam kde je podélné parkování, aletrnativně sezení za sebou jako to má eVXT (Renault Twizy / Seat Minimo).

                  Přeprava většího počtu lidí s bagáží (třeba hotelový shuttle).
                  Nejméně 7 míst a 3000litrů kurf.

                  Přeprava nákladu:
                  Všechno s ložnou plochou (pokud možno rovné podlahy) menší než 201cm a vnitřní světlou výškou méně než 150cm je zbytečný malý a neužitečný.

                3. Ale indivuduální doprava není jenom po městě. Podle těch
                  Ale indivuduální doprava není jenom po městě. Podle těch vašich kriterií je i Fabie velké auto, což samozřejmě není pravda.

                  Prostě pokud má být v rodině jedno auto, tak slouží na přepravu osob i nákupů, někdy i na dovolenou a pod., tak to nemůže být městský prcek. A v této terminologii není ani Leaf a ani Kona velké auto, ani náhodou 🙂

                  Takže já bych přidal ještě jednu kategorii:
                  Rodinné auto jako jediné a univerzální auto pro rodinu, dvě děti. Tady vyhoví i malé auto typu Fabka kombi, pokud je rodina nenáročná, jinak samozřejmě lepší je něco ve velikosti Octávky, v elektrice snad ten Leaf (nevím jak kufr), ale Kona už je malá.

                  Takže stojím si za tím, že tak jak to chápe většina populace a jaké má na auto požadavky, nelze auta velikosti Leafu a Kony nazývat velkými.

                4. Fabie je pro většinu případů samozřejmě zbytečně
                  Fabie je pro většinu případů samozřejmě zbytečně veliké auto a to nemluvím o kombíku.

                  A co se dovolené týče, pokud tedy vůbec přistoupím na myšlenku jet na dovolenou autem, ono vůbec jezdit na dovolenou autem je v dnešní době při nejmenším diskutabilní, ale dejme tomu že pro někoho je ta cesta zábava (ti co se řídí heslem, že sama cesta je cíl). Tak přece nemusím auto s parametry vhodnými na dovolenou celý rok vlastnit. Je přece daleko logičtější mít auto, které odpovídá 90ti % mých potřeb, a to které potřebuji pro 10% si v daný okamžik půjčím, respektive dnes raději nasdílím.
                  Přece nebudu doma mít celý rok vlastní čtyřmístné auto s kufrem, abych v něm vozil dvě sedačky 90% času prázdné a v kufru vzduch. To je naprostý nesmysl.
                  To je jako kdybych měl doma pro jistotu 8 židlí, kdyby náhodou jednou či dvakárt za rok přišla nějaká skupinka (kamrádi, rodina) najednou na návštěvu.

                5. Jasně… a proto se ta dvoumístná auta tolik prodávají a
                  Jasně… a proto se ta dvoumístná auta tolik prodávají a všude jich jezdí mraky, zatímco obrovskou Fabii člověk aby na silnici lupou hledal 🙂

                  Bavíme se tady u průměrném uživateli a ten těžko přistoupí na to, že bude mít doma Smarta, ve kterém neodveze děti a když bude potřebovat větší auto, tak si jej nasdílí. Absolutní nesmysl, nezlobte se na mě. Rozdíl v ceně a nákladech na obě auta je minimální, není jediný důvod dělat to tak, jak popisujete.

                  Já taky 99% času v mém autě vozím vzduch, protože jedu sám nebo s manželkou, vzadu nikdo nesedí (ostatně, ty sedačky vypadajá jako noví, takže tam za celou životnost auta téměř nikdy nikdo neseděl), v kufru mám jenom notebook. Ale prostě mi přijde jako blbost mít malinké auto, jezdit s ním kolem vesnice a pořád si půjčovat větší auto a pod.

                  OK, vám to vyhovuje, ale vsadím se, že drtivá většina lidí to vidí jinam. Takže ano, Fabie je malé auto i pro rodinu, včetně kombíku, i když většinou jezdí poloprázdná.

                6. Ten poměr dvoumístných aut, vůči čtyřmístným je
                  Ten poměr dvoumístných aut, vůči čtyřmístným je způsoben tím, že doposud (a upřímně ani v tuto chvíli) není na trhu dostačující nabídka takových aut. Přirozenou výměnou vozového parku, se ten poměr začne měnit.
                  Vůbec bych se nedivil, kdyby to za 10 let bylo půl na půl.
                  Většina dnes provozovaných aut je starších 8 let. Před osmi lety dvoumístné EV těžko pohledat, ono i dnes je výběr tristní. A služby jako carshering nejsou stabilizované vůbec. Náběh na tento způsob vlastnění věcí bude trvat ještě několik let. Nemluvě o tom, že víc než polovina řidičů je odchována ve společenském vzorci dvacátého století, kdy byly takovéto služby spíše exotickou záležitostí.

                  Osobně to vidím třeba na leteckém průmyslu. Před 20ti – 30ti roky, bylo letět někam letadlem událostí, o které jste řekl všem v rodině, a někdy i známým. Pamatuji si případy kdy si lidé chytali věci (letenku, pasy atd…) 14 dní dopředu, a v extrémním případě si i zkusili (nacvičovali) příjezd na letiště. Dnes není nijak výjimečné, že se lidé ve čtvrtek večer rozhodnou, že si na víkend zaletí do nějaké evropské destinace. Koupí On-line letenku, a v pátek to zaříznou v práci po obědě a třetí přijedou z batohem na letiště. S občankou projdou schengenskou kontrolou, a v šest večer jsou v Barceloně.

                  Dejte mini městským EV a sdílení 20 let, a pak uvidíme kdo bude ochoten si doma oprašovat a vydržovat čtyřmístnou plechovku.

                7. ano, obě jsou malá, městská autíčka, co umí jezdit max
                  ano, obě jsou malá, městská autíčka, co umí jezdit max kolem baráku, tedy stále parodie pro blbečky 🙂
                  ani jedno není sedan, ani jedno není velké…..ty plácáš jedno přes druhé, to nemá ani cenu 🙂

                  Tesla neohrožena blbečky, kterých je stráááááášně málo, naštěstí 🙂

                8. Kerosine tebe jak pozoruji na forech ty jsi tedy material k
                  Kerosine tebe jak pozoruji na forech ty jsi tedy material k pohledani. A tve vypocty dedukce tomu davaji korunu.
                  Zadne EV auto nove vs spalovak se ekonomicky nevyplati pod najezdem cca 200 000km.V predeslem prispevku take pises servis auta za 10 000kc/rocne nevim za co proboha. U tech malych sracu 4litry oleje -800kc, filtry 1000kc a vymena za 1500kc a to te jeste poradne natahnou. Tedy cca 4000kc rocne a mas klid 30 000km.
                  A velke sedany vypadaji trochu jinak-).
                  Za par let az EV auta klesnou na cene, tak bude vyber techto aut urcite zajimavejsi a snad i ekonomicky privetivejsi pro fandy EV aut.

                9. A co takhle BMW 3 za 1,5 mil. versus Tesla 3 za 1,5 mil.
                  A co takhle BMW 3 za 1,5 mil. versus Tesla 3 za 1,5 mil. Kč?
                  Zrovna se rozhoduju, za co vyměním Audi A4.
                  Teda pro mě jsou to jasné počty, Tesla se mi vyplatí od prvního kilometru…

                10. Chápu, že Vám můj přístup může přijít nevšední, a
                  Chápu, že Vám můj přístup může přijít nevšední, a neortodoxní, ale je zcela pragmatický.
                  Každý kdo opustí pocitové vnímání situace, či nostalgický přístup tak pokud nemá nějaký specifický (odůvodněný) požadavek na určitou vlastnost auta, dojde časem ke stejným závěrům.

                  PS: proto jsem u té ceny servisu (10000 / rok) napsal průměrně, protože jsem to bral za tu dobu, než se vyrovnají pořizovací ceny, tedy cca za 10 let (jinak řečeno tedy 100000 / 10 let). V tomto období u spalováku počítám s výměnou brzdového obložení (které u EV nahrazuje rekuperace), výměny rozvodů, a při 200 000 nájezdu lze směle uvažovat i o výměně spojky. Případné poruchy převodovek, či dokonce nějakou opravu na hřídeli, pístech, či ventilech apod… beru spíše za smolný kousek, ale též nejsou výjimkou. Na spalováku je toho prostě příliš, co se může za 10 let pokazit.

            1. Zajímavé jak pro EV použijete peorativní „praťavé“, ale
              Zajímavé jak pro EV použijete peorativní „praťavé“, ale pro spalovák jste již zvolil výraz malé. 🙂
              Tak pokud jste ochoten v malém autě jezdit bez omezení, tak při této absenci pohodlí můžete bez omezení jezdit i tím malým EV. Ono malé EV také ujede 500km, jen bych to nepřál svým zádům. Sedět 6 hodin v autě městského tipu je utrpení nehledě na tip motoru a tip PHM. Upřímně, ze zdravotního hlediska by ty přestávky na dobíjení byly vysvobozením. 🙂

              No a pořizovací cena.
              Tady jste také pro EV nasadil jednu z nejvyšších možných cen, a pro spalovák jednu z nejnižších možných.
              Bavíme-li se o novém:
              tak třeba VW E-UP koupíte za půl milionu, a Škodu CityGo (v holo provedení za oněch 200), ale při jen sebemnším požadavku na alespoň adekvátní výkon motoru (přirovnatelný k EV), a trošku té výbavy (která je u EV v základu), jste na 250 neli 300 tisících.
              Takže ve finále není ten rozdíl půl milionu, ale tak 250 tisíc, a možná méně.

              Bavíme-li se o ojetém:
              Tak ojeté EV už pořídíte okolo 200 tisíc, a podobnou alternativu řekněme za 50. Takže zde nám rozdíl klesne už na cca 150 tisíc.

              Jestliže budu počítat cenu benzínu 31,- Kč za litr a kombinovanou spotřebu u těchto aut řekneme 4l/100km – je to:
              1000 km = 40l
              10000km = 400l
              20000km = 800l = 24 800,- kč

              Při uvedeném produktu ČEZ je cena nočního nabíjení cca 1,5- Kč/kWh.
              Pro rychlodobíjení s čipem je paušální cena 500,- Kč/ měsíčně nehledě na počet a množství dobíjení. Spotřeba E-UP je cca 15kWh / 100km.
              Při domácím nabíjení:
              1000km = 150kWh
              10000Km = 1500kWh
              20000km = 3000kWh = 4500,- Kč

              Při rychlodobíjení u veřejných stanic (to se vyplatí jen tomu, kdo denně hodně najezdí – kurýři, rozvozy, zásobování atd…)
              12 X 500,- = 6000,- ročně.

              Takže rozdíl jen na PHM (při ročním nájezdu 20000km) bude cca 20 000,-
              O dalších rozdílech na servisních nákladech se rozepisovat nebudu – snad se shodneme na cca 10 000,- kč / ročně u spalováku navíc.

              Tzn: zhruba 30 000,- Kč ročně rozdíl.
              I při největším možném rozdílu kupních cen u NOVÝCH aut, je to do deseti let zpět a dál už to jen šetří.
              U ojetých je to otázka 5ti let.
              A pokud někdo náhodou ročně najezdí víc než 20000km/rok což také není neobvyklé tak se to tím ještě zkracuje.

      1. Brutálně šetříte HAHAHAHAHA…. Když vezmu citigo 3
        Brutálně šetříte HAHAHAHAHA…. Když vezmu citigo 3 roky staré na CNG koupím ho za 170 tisíc jezdím za 0,8kč /km – když jsme u těch malých aut. Když s ním najedu 200 000 zaplatím maximálně o 80 tisíc více na palivu než u EV. Takže bych musel koupit EV pa podobnou cenu, abych měl nějaký zisk a také s baterií co to vydrží…

        1. to 50kW fáro že jezdí za 80Kč/100km při ???
          spotřeba

          to 50kW fáro že jezdí za 80Kč/100km při ???
          spotřeba 5L/100 = 5/1,4=3,57kg cng*26= 92Kč/100 hmm nj nákupní tažka

          sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&condition=4&fuel=6&manufacturer=93&model=6125

          LPG jezdí za 10L/100= 10*14= 1400Kč/100 km při 100kW lux sedan 😉 Najezdit v nákupce citygo 200.000 si nechci ani představovat :)))

    1. Ano taky jsem to četl. Možná jim došlo, že rabovat ropu a
      Ano taky jsem to četl. Možná jim došlo, že rabovat ropu a pak jí spálit v motorech není dlouho udržitelné.

      Představ si, že máš na zahradě ropný vrt. Technicky můžeš vrtat neomezeně hluboko a neomezeně daleko. Jednou se dostaneš do situace, kdy energie vynaložena na čerpání té ropy bude vyšší, než kolik energie z té ropy dostaneš. Co uděláš?? Přestaneš postupně těžit a zaměříš se jiným směrem.

        1. Hrozně (respektive zbytečně) velká auta vídám každý
          Hrozně (respektive zbytečně) velká auta vídám každý den všude kolem sebe. Ve všech zácpách stojí haldy prázdných kombíků, SUV, Corssoverů atd… ve kterých povětšinou sedí jen řidič, občas někdo druhý s ním.
          Ve většině případů je zadní sedadlo, a kufr naprostou zbytečností, kterou sebou člověk jen neustále tahá.

          Přijde mi to jako ten fór : Jak nastoupí blondýna do tramvaje, a štípne si dvě jízdenky. A pán vedle se ptá „Proč jste si štípla dvě?“ – a blondýna opáčí „No kdybych jednu ztratila, nebo mi ji vzal vít, tak ať mám ještě druhou.“ a pán na to „A co když ztratíte, nebo vám vítr vezme obě?“ – „No tak to mám potom ještě lítačku.“.

          Ale zpět k EV.
          Twizy a seat Minimo jsou naprosto idální, ale trochu drahé. Osobně nejraději používám ZhiDo D2S – super čínská alternativa.
          A chcete-li za každou cenu sedět za sebou, tak je bych sáhl po čtyřkolce VXT.

    1. On to může být průměr. U nás u McDonalda během týdne
      On to může být průměr. U nás u McDonalda během týdne postavili hned 3 najednou. Dvě klasické rychlodobíjecí (chademo / CCS), a ještě je tam sloupek s Menekessem a zásuvkou 230V/16A. Jestli během toho týdne ještě někde udělali další takový sloupek nebo wallbox, mají na měsíc splněno.

Napsat komentář