ČEZ ve Vestci testuje využití akumulace a fotovoltaiky při nabíjení elektromobilů

redakce - 14 Říjen 2019

V lokalitě tří veřejných rychlodobíjecích stanic ČEZ ve Vestci u Prahy budou testovány různé režimy provozu dobíjecích stanic ve spojení s akumulací a fotovoltaikou.Díky tomuto systému společnosti ABB tu řidiči mohou doplnit akumulátory svých e-aut i např. při případném výpadku napětí v síti.

Díky tomuto systému společnosti ABB tu řidiči mohou doplnit akumulátory svých e-aut i např. při případném výpadku napětí v síti.
foto: ČEZ

Jedním z cílů projektu je omezit negativní dopad masivního rozvoje elektromobility na distribuční soustavu. Novinka, která by se měla stát modelem pro nasazení zejména v dobíjecích lokalitách s dlouhodobě nízkým nebo omezeným výkonem, vznikla díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF).

Rychlé dobití elektromobilu, kdy vlastní produkce energie v kombinaci s akumulací doplňuje standardní dodávku ze sítě, je od konce září 2019 realitou ve Vestci.

Trojice rychlodobíjecích stanic zvládne díky nově spuštěné vlastní fotovoltaické elektrárně o výkonu 20 kWp a akumulačnímu systému s kapacitou 275 kWh zajistit doplnění baterií e-aut.

Zařízení dodané společností ABB ČR svou maximální možností akumulace pokryje např. jednorázové dobití 7 běžných elektromobilů s bateriemi o kapacitě 36 kWh.

Instalace systému byla financována z grantu z evropského programu CEF, jehož prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T. Lokalita ve Vestci je v provozu od října 2017.

„Robustní síť rychlodobíjecích stanic schopných obsloužit elektromobily všech značek a nejrozšířenějších standardů dobíjení vnímáme jako zásadní podmínku pro další rozvoj elektromobility. Jedním z cílů projektu je omezit negativní dopad masivního rozvoje elektromobility na distribuční soustavu. Po testu ve Vestci zvážíme možnost instalace podobného systému v lokalitách, kde je dlouhodobě nízký nebo omezený výkon v síti. Evropský grant z programu CEF pro oblast Doprava nám pomáhá výrazně urychlit výstavbu těchto instalací. Řešení podobného typu jsou současně jednou ze základních částí naší nabídky elektromobilním zákazníkům z řad firem nebo subjektů státní správy a samosprávy,“ říká Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.

„ABB Microgrid systém je inovativní řešení v oblasti decentrálních sítí, které díky využívání obnovitelných zdrojů a akumulace energie zvyšuje stabilitu sítě, snižuje spotřebu elektrické energie, tím i provozní náklady a dopad na životní prostředí. Jsme rádi, že právě komplexní řešení od ABB je součástí největší podobné dobíjecí lokality pro elektromobily v České republice a věříme, že zde prokáže svoji technickou úroveň a vysokou spolehlivost,“ řekl Vladimír Janypka, marketingový a obchodní ředitel divize Elektrotechnika ABB Česká republika.

V rámci dvojice projektů souhrnně označovaných CEF vznikne do konce příštího roku více než 100 rychlodobíjecích stanic umožňujících většině elektromobilů nabít většinu kapacity baterií během 30 minut.

Na dvou lokalitách budou otestovány různé režimy provozu dobíjecích stanic ve spojení s akumulací a fotovoltaikou. Vedle využívání dotačních titulů pokračuje ČEZ ve výstavbě dobíjecí infrastruktury i z vlastních prostředků.

ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily v České republice, která už se svým rozsahem více než 170 stojanů vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

a solárka a větrníky prostě nebudou ne ne a né ;))

https://www.lidovky.cz/domov/cesko-musi-stavet-jaderne-bloky-i-kdyby-porusilo-pravo-eu-rekl-babis.A191016_104718_ln_domov_ele

jinak by si lidi dobíjeli eko doma solar a nejezdili na pumpu platit výpalný za vodík z atomovek :)))))))))))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Kuk

off
Německá reportáž o historii EV
Die ersten Elektroautos: von den Anfängen des Elektromobils
https://youtu.be/YgJQ9g0lBpk

A ještě jedna o rozvážce mléka a chleba
TV Doku: Elektro-Autos bei der Post im 19. Jh.
https://www.youtube.com/watch?v=sSYdh3HA7jA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

viděli ste tu kamijónovou sračku ve městě co se tam votočí nafleku!?? :)) prostě germánblije 2019 švajhundstvoland ;) ve městech nas*áno díky konzerwágn natahowágn ;)

https://youtu.be/sSYdh3HA7jA?t=107

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Tak ted jiz vim, proc ze trech stojanu tam funguje jen jeden.
Ale to je furt dobry, to je jen 66% vyluka; SC jich tam stoji 6 a nejde ani jeden bo tesly se mackaji u toho jedineho ceziho.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Docela by mě zajímaly parametry provozu nastavení baterie. Určitě to není jen na "přebytky" z FVE, protože ta má nedostatečný výkon.
Co technické parametry systému, cena projektu a výše dotace ?

Obrázek uživatele runner42

Nádhera :-D
A zítra si otevře pumpu Lojza s kanystrem benzínu.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Marek_

Pokud by na té pumpě denně prodal benzín na zhruba 150 km jízdy (odhadem tak 12 litrů?), tak by mu ten kanystr skoro i stačil. To je totiž průměrná vytíženost nabiječek - cca. 30 kWh dodané energie na stojan a den.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

20 kWp? To jako fakt? K baterce 275 kWh? Předpokládám, že ta baterka se bude nabíjet i nízkým tarifem, protože jinak je to kanon na vrabce...

Nevím jestli distributora trápí nějaký NT nebo VT. Není přece konečný odběratel.
Distributor si sám může řídit nabíjení aku v době, kdy je přebytek el a čerpat baterie v době, kdy je velká zátěž na baterie.
Takže třeba k 50kW nabíječce může stačit i 3x32A přívod.
Takto by to mělo být do budoucna všude. Solár sám něco dodá lokálně a páteřní spoje se můžou zatěžovat podle potřeby bez ohledu na to, jestli někdo dobíjí.
Nebo samotná baterie se může použít pro lokální stabilizaci sítě.
Jen si myslím, že s něčím podobným se mělo začít už dávno. Nějlépe někdy v době, kdy tu začali růst solární elektrárny jak houby po dešti.

---

15 tis km elektricky od roku 2018

Jo, to jsem si neuvědomil, že Vestec je těsně za hranicí Prahy a tam už je distributorem elektřiny ČEZ. Pak samozřejmě platí to, co píšete.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil