ČEZ v Ostravě otevřel největší stanoviště nabíječek elektromobilů na Moravě

Největší stanoviště nabíječek elektromobilů na Moravě vyrostlo v areálu Outlet Arena Moravia v Ostravě. ČEZ tam nainstaloval 6 stojanů, z toho 2 rychlodobíjecí (50 kW) a 4 stojany s normálním nabíjením (22 kW). 

Na území Moravskoslezského kraje je v provozu celkem 44 veřejných dobíjecích stanic ČEZ, z toho 27 rychlodobíjecích a 17 stanic normálního dobíjení. Je to o 14 stojanů (32 %) více než před rokem a o 21 stojanů (48 %) více než ve stejné době v roce 2019.

„Vybudování nabíječek pro elektromobily bylo v plánu už při výstavbě obchodního centra. K definitivnímu rozhodnutí je realizovat jsme se dostali nyní, tedy v období, kdy bylo investorem rozhodnuto o dostavbě druhé fáze Outlet Arena Moravia,“ řekl Petr Leder, ředitel tohoto ojedinělého obchodního centra na severní Moravě. Doplnil, že význam nabíječek se ještě zvýší příští rok, kdy se počítá s vybudováním sjezdu z dálnice D1.

Kromě krajské metropole jsou dále stanice např. v Bohumíně, Bruntále, Frýdku-Místku, Havířově, Karviné, Opavě, Klimkovicích nebo Třinci. V prvním pololetí letošního roku elektromobily odebraly u stanic sítě ČEZ v Moravskoslezském kraji celkem 55,8 MWh. Takové množství energie by umožnilo objet zeměkouli 9 elektromobilům střední třídy

„Je jasné, že boom elektromobility je tady a výstavba veřejných stanic je zcela nutná pro další rozvoj aktivit v této oblasti. Nákupní centra jsou vhodnými lokalitami, kde budování nabíjecích stanic dává smysl. Lidé v nich tráví desítky minut a současně tam existuje i přirozené zázemí pro řidiče,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

zdroj: tisková zpráva

24 Comments on “ČEZ v Ostravě otevřel největší stanoviště nabíječek elektromobilů na Moravě”

  1. Právě když půjdu nakoupit, tak na 50kw se auto rychle nabije a jedu pryč. Ty 22Kw jsou pro lidi kteří tráví v nákupním centru hodně hodin. Za dvě hodiny se moc nenabije protože většina aut nemá ani 11Kw nabíječku. Ale pokud to bude jako třeba v Berouně u Kauflandu kde jsou AC nabíjení u stojanů Čez zdarma a platí se pouze DC tak to smysl má.

    1. 11Kw palubní nabíječka je standart a fšechno pod je sračka 😉 Samozřejmě že lepší je parkoviště před hypermarketem vosadit 50kW ABB za 600kkč ale pochop že smyslem přičinění každýho hypáče není za pár rohlíků zákazníkoj dopumpovat baterku doplna 😉 Jeho smyslem je za těch 1x50kW DC 600kkč postavit = 30x stojanů AC22kW tj přiškrtit víc zákazníku kteří delší čas nakupují a méně hypermarketu vysají energie :))

            1. TVL ,tohle není žádná sranda, to nás jednou zabije. Ono totiž tihle ekodebilkové se cítí vzdělání jak čerstvý absolvent VUML s povinností kecat do všeho a všem od mlíkaře po pekaře. A chtít po něm, aby si zjistil, že takový Abrams má výkon 1120kW a nádrž 1908 l. Takže po započtení rozdílné účinnost elektromotoru cca 90 procenta vs. vznětový motor 35, dostaneme 3,42 kWh na l nafty. 3,42 * 1908 = 6525 kWh. Při hmotnosti cca 0.1kW na kg to je cca 60t na baterky. Celý M1 Abrams ale váží 54 – 63t podle verze. Ale ta představa jak v boji se mění baterie (v boji se samozřejmě nic nemění , doplnění paliva a munice probíhá obvykle mimo bitevní pole v zázemí) je úžasná. Ono ani v zázemí, někde v poli na blátě nebude úplně snadné vyměňovat 60t baterku. Je to naprostá píč*vina. Ale to ostatně jsou všechny ty tlachy o globálním oteplování způsobeném člověkem také, takže žádné překvapeni. A nepřesvědčíte je, je to náboženství a v tom logika neplatí.

              Zdroje:
              https://www.autorevue.cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel_1
              https://cs.wikipedia.org/wiki/M1_Abrams

              1. A co zvyšování objemu CO2 v atmosféře o desítky % za posledních pár století? Je měřitelné ve vrstvách ledu a od poloviny 20st. přímo. Data jsou jasná- zvyšování objemu zrychluje. A teď mi řekni: pokud za to nemůže lidské spalování uhlí, ropy a plynu, ta časové shoda je docela náhodička. A když už v té atmosféře přibývá, myslíš že nic neovlivňuje a nic se nemění? To spíš tvoje představa mi přijde náboženská… Mimochodem- kdyby existovala Církev Namachrovnejch Blbečků mohl by si tam dělat nejmíň biskupa…

                1. Donald M. Sando, civilní zaměstnanec logistiky Fort Benning „Je hodně lidí co tvrdí, že některé naše týmy budou do deseti let elektrifikovány“ -> Joe Gould, Defence News (jeho majstrštyk je mimochodem článek, že za světovou migraci může Putin) „Civilní zaměstnanci předpovídají brzo flotilu elektrických vozidel“ -> Armádní noviny CZ „Dříve nebo později všechna vojenská vozidla přejdou plně na elektrickou energii.“ -> visper, Hybrid.cz „Vojáci vymysleli elektrický tank“.

                  Ano milí čtenáři, toto je názorná ukázka, jak vypadá degenerace kritického myšlení, při které se nadšení pisatelé ani neobtěžovali něčím tak zbytečným, jako logicky přemýšlet, a s každým dalším předáním infirmaci upravují a nabalují hovadiny.

                  Blíží se Vánoce, vzpomeňme tedy na mistra pohádek Andersena a poslechněme si sedmiminutové vysvětlení tohoto slepičího syndromu v geniálním podání Zdeňka Štěpánka z roku 1960. Garantuji vám, že se budete bavit stejně skvěle, jako já při čtení historie visperova elektrického tanku.

                  Hans Christian Andersen – Je to docela jistě pravda
                  https://ulozto.cz/file/QhHystayv3HX/andersenovy-pohadky-2-cd01-002-je-to-docela-jiste-pravda-mp3

                2. Byl bych potěšen kdyby elektrický tank byl pojmenován po mě jak se runner domnívá. Bohužel nebude, nemám s tím nic společného. To jenom ropáci přehlédli, že je toho plné Youtube i tisk už hezky dlouho. Oni se totiž takovým informacím obloukem vyhýbají. Ale nedivím se jim. Já se podobně vyhýbám třeba autofóru.😉

                3. Nezdá se vám, že ti ropáci začínají být nějací nervózní až agresivní? Já jsem se jenom zmínil o existenci elektrických tanků což je všeobecně známá věc. Nijak jsem to nekomentoval, tanky mě nezajímají. Dva ropáci vyskočili jak čertíci na péru a těch keců na mou hlavu!
                  Chlapci vzpamatujte se, zatím se nic neděje. Doba povinného zavařování výfuků je ještě daleko. 😉

                4. Ropa je nejdulezitejsi zdroj prijmu rusaku. A kdyz jim hrozi, ze prijdou o zivobyti, tak je to hrozne vydesi a pak utoci na kazdeho. Jde jim doslova o zivot.
                  Uz jen z toho duvodu jezdim na elektrinu. Rusakum bych dobrovolne nedal ani slanou vodu. Jeste to zvazim, slanou asi jo, at je klid.

                5. Hele Vispere, nehledej za tím nic apriori negativního vůči elektromobilům.
                  Je to v podstatě jednoduché – elektromobily limituje energetická hustota chemických baterií. Tudíž mají naději se prosadit tam, kde nízká energie nebo vysoká hmotnost není problém.
                  Naprosto ale nemají použití tam, kde je hmotnost kriticky významný faktor.
                  Proto jsou Formule E klauniáda pro mentály, proto jsou letadla na elektřinu „idiots fantasy“ a proto nemohou být elektromobilní tanky.
                  Jistě, na první pohled to vypadá absurdně, vždyť HBT mají i tak přes 50 tun. Jenomže každé kilo navíc znamená, že se buď snižují možnosti operačního nasazení, nebo se musí ušetřit jinde, například na balistické ochraně.
                  Už jsem to pro někoho na fóru kdysi počítal, jak by byla velká a těžká chemická baterie umoňující 50 tunovému HBT běžné operační nasazení 700km a vycházelo to naprosto komicky. Znova se do toho nehodlám pouštět.
                  A v tomhle mi můžeš věřit, koneckonců mám čtyři mercedesy 😉

    1. klidně bych bral místo těch 22kW dvojnásobek stejných sloupků limitovaných na 11kW. V nákupáku fakt nechci auto přeparkovávat po 15 minutách od příjezdu. V nákupáku strávím klidně 2-3h, takže vlastně chci, aby se to auto dobíjelo pomalu po celou dobu mé návštěvy. Zároveň chci, aby i ostatní mohli nabíjet a já je tak neblokoval, protože mě se to může stát příště. Proto raději větší množství, než výkon na jedno místo.

  2. VÝBORNĚ !! Tak je to správné, tak to má být, sem to říkal :))) Konečně s drahou eletrykou kiloprd od +6Kč 2022 chytnul ČEZák druhý dech a prdí to tam parkoviště neparkoviště jeden AC22kW (20.000 CZK) stojan za druhým prokládanej sem tam DC50kW, výborně soudluzi výborně, jen tak dál, je třeba ovládnout trh a solární zastřešení jako bonus výhledově 😉

    https://kcc-hho.webnode.cz/supercharger/nabijeni-stanice/

    VYFOŤTE TO KONEČNĚ NĚKDO 😉

    https://mapy.cz/zakladni?x=18.2565129&y=49.8600579&z=18&q=Outlet%20Arena%20Moravia&source=firm&id=13339285

Napsat komentář