ČEZ v Ostravě otevřel největší stanoviště nabíječek elektromobilů na Moravě

Největší stanoviště nabíječek elektromobilů na Moravě vyrostlo v areálu Outlet Arena Moravia v Ostravě. ČEZ tam nainstaloval 6 stojanů, z toho 2 rychlodobíjecí (50 kW) a 4 stojany s normálním nabíjením (22 kW). 

Na území Moravskoslezského kraje je v provozu celkem 44 veřejných dobíjecích stanic ČEZ, z toho 27 rychlodobíjecích a 17 stanic normálního dobíjení. Je to o 14 stojanů (32 %) více než před rokem a o 21 stojanů (48 %) více než ve stejné době v roce 2019.

„Vybudování nabíječek pro elektromobily bylo v plánu už při výstavbě obchodního centra. K definitivnímu rozhodnutí je realizovat jsme se dostali nyní, tedy v období, kdy bylo investorem rozhodnuto o dostavbě druhé fáze Outlet Arena Moravia,“ řekl Petr Leder, ředitel tohoto ojedinělého obchodního centra na severní Moravě. Doplnil, že význam nabíječek se ještě zvýší příští rok, kdy se počítá s vybudováním sjezdu z dálnice D1.

Kromě krajské metropole jsou dále stanice např. v Bohumíně, Bruntále, Frýdku-Místku, Havířově, Karviné, Opavě, Klimkovicích nebo Třinci. V prvním pololetí letošního roku elektromobily odebraly u stanic sítě ČEZ v Moravskoslezském kraji celkem 55,8 MWh. Takové množství energie by umožnilo objet zeměkouli 9 elektromobilům střední třídy

„Je jasné, že boom elektromobility je tady a výstavba veřejných stanic je zcela nutná pro další rozvoj aktivit v této oblasti. Nákupní centra jsou vhodnými lokalitami, kde budování nabíjecích stanic dává smysl. Lidé v nich tráví desítky minut a současně tam existuje i přirozené zázemí pro řidiče,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

zdroj: tisková zpráva

59 Comments on “ČEZ v Ostravě otevřel největší stanoviště nabíječek elektromobilů na Moravě”

        1. Tím se to vysvětluje. Na první pohled není vidět rezervovaný nebo řízený příkon pro těch 6 stojanů, nicméně pokud by byl dostatečný, pak se bavíme o 2 vozidlech á 50 kW a 10 vozidlech á 22 kW naráz. Celkem 12 elektromobilů.
          Prozatím největší ostravské řešení u Kauflandu Ostrava-Zábřeh, také ČEZ, 3 rychlonabíjecí stojany, zvládne 3 vozidla á 50 kW a 3 vozidla á 22 kW naráz. Tedy počtem aut polovinu.
          Lex auto BMW Ostrava-Poruba by měl zvládnout 2 + 2, vedle 2 stojanů je už příprava na třetí.
          A zapomněl bych na letitého premianta OC Nová Karolina v podzemí, kde to nejprve bylo 8 aut naráz v kombinaci 22 kW a 3,6 kW, aktuálně rychlonabíječka EON CCS 50 kW + CHAdeMO 50 kW+ 2xMennekes kabel 43 kW a zásuvka 22 kW, pomalá ČEZ 2x Mennekes zásuvka á 22 kW a wallbox PRE 1x Mennekes zásuvka 22 kW plus rozvodná deska se zásuvkami zdarma, červený pětikolík 22 kW a obyčejná zásuvka 3,6 kW. Něco kolem 7 aut.

  1. Houstne nám to tady docela rychle a brutálně. Další se budou stavět na opačné straně Ostravy. Máme to solidně zahuštěné a už si jen vybíráme, zda zdarma nebo za malé či větší peníze. Zatím nemáme větší než 50 kW, ale jsou na cestě.
    Nicméně obsazení D1 je od hranic po Slezsku a Moravě naprosto tragické. Stejně jako se musely složitě dovádět veškeré sítě do polí k čerpačkám, aby stály hned u svodidel, tak prý je teď problém s nabíječkami rozvody posílit.
    Poslední 50 kW na čerpačce před hranicemi je v Polsku u Gorzycki. Pak musíte nejen sjíždět, jak bývá zvykem v Německu a Rakousku, kde je staví kvůli infrastruktuře a dostupnosti pro personál chytře poblíž města vesnic, ale rovnou do centra města. Bohumín Kaufland. 2 pumpy z obou stran, jedna i s KFC, nic.
    Nově zmíněný Outlet Moravia, kde snad konečně přibude betony zahrazený částečně vybudovaný sjezd z D1 kruháče nad ní (napojení na D56), který ti pražští mamlasi prohlásili v průběhu stavby za nesouvisející s dálnicí, tak se přímá přípojka na obchvat na Hlučín z D1 s mostem přes Odru prostě nepostavila. Nyní musíte sjet přes velký kruháč do Přívozu, projet se po věčně ucpané Slovenské přes další kruháč a 2 světla a 2 odbočení vlevo a pak se do Outletu dostanete. Kokotismus měl opět zelenou.
    Pak opět nic, ale můžete sjet na dalším velkém kruháči ve Svinově buď kus směr Poruba (a Lidly a Globus a BMW a malá čerpačka) nebo kus na Jih (a EON na MOL nebo ČEZ na druhé straně nebo ČEZ a PRE ve Shopping parku nebo Lidl).
    Pak opět nic, pokud nechcete do centra Klimkovic kličkovat mezi rodinnými domky ke kinu, protože obě obrovské čerpačky se stáním pro kamiony po obou stranách nula.
    A zase nic, přestože je čerpačka Shell oboustranně u Bělotína, můžete si sjet do centra Hranic 3 km z D1 ke Kauflandu. Totéž v bleděmodrém Lipník u rozdvojení na Olomouc, kde bude brzy ČEZ u Penny.
    Nejlépe je na tom Přerov, kde ale D1 přerušením končí a u toho přerušení je 2x MOL a kousek 2x ČEZ.
    Pokud jedete do Brna dále přes Olomouc po 46, tak stejně tak si budete muset sjet a projet se celým městem v Přerově, odměnou kromě ČEZ (na kterou fakticky ze silnice vidíte, ale ke Kauflandu bez projetí části města nedojedete) bude 2x 75 kW PRE na opačné straně.
    Olomouc problém není, ale sjíždět se musí vždy a pár kilometrů do OC nebo na velkou čerpačku, kde je i Tesla Supercharger.
    Teprve u Pustiměři a Vyškova to začíná být normální a rychlonabíječky jsou na čerpačkách hned u silnice na MOL, dokonce i hypernabíječka 175 kW. Nebo hned na konci sjezdu na Benzině.
    Po trase D1 za Přerovem je to stejná bída jako od Ostravy. Vlastně je tam kulové a teprve v Kroměříži musíte opět do města.
    Směr Vyškov ani ČS Křenovice, ani Mořice, ani Ivanovice, kde je dokonce KFC.
    Vyškov – Brno je pohoda, ČS u Rousínova, další ve městě. Pak Rohlenka, nájezdy do Brna JPN Cars, MOL, Kaufland, PRE, AAA auto….. Po trase D1 přes město OMV a další MOL u Troubska a na výjezdu Ostrovačice.
    Shrnuto od Vyškova směr Ostrava přes Olomouc i Kroměříž má tedy Ředitelství silnic a dálnic ještě spoustu práce.

      1. Protože koronabolševik. Jen co se rozjel, tak nám ten nejmodernější, dnes pod řetězcem Quality https://www.qualityhotelostravacity.com/cs/, co měl pošťouchnout Imperial (nejstarší a v centru, historický slepenec několika baráků) a Clarion (bývalá fakticky lepší ubytovna Vítkovických železáren vedle hokejové haly) a Mercure (bývalý dům odborářů bez zázemí), zavřeli. Takže pokud mám poradit ubytování na úrovni, tak kromě zmíněných dražších hotelů jen Jan Maria na Slezské. Včetně kuchyně. Fakticky nový hotel kromě Quality tu nikdo od 89´nepostavil. Jen předělávky, rekonstrukce, dostavby. Pokud už někdo volí Imperial, tak tam doporučím nedělní brunch. Velice příjemné. Naposledy jsme na něm v říjnu v zadní části restaurace oslavili 30 let firmy. Když nám to loni v létě, na podzim i letos na jaře a v létě koronabolševik zmršil. https://www.imperialhotelostrava.com/cs/nedelni-brunch/

        1. Bydlel jsem v Quality v JS a hotel je sterilní prefibrikát bez duše. Bydlel jsem v Imperialu a nejlepší pokoje co měli bylo retro z devadesátek, pravděpodobně nejhorší bydlení za několik let. Takže při návštěvě Ostravy jsem nucen bydlet v apartmánu přes ABnB na Šrámkově náměstí.

          Pointou ale je, že Ostrava je evidentně chudá, obyvatelé mají třetinové příjmy než v Praze, turistický ruch minimální a pokud nějaký tak chudí návštěvníci s nízkými nároky. Emise z dopravy jsou ten poslední problém, co by město potřebovalo vyřešit. Toto není prostředí, kde lze a dává smysl investovat do elektromobilní infrastruktury. Kdo by si tam elektromobily kupoval a kdo a proč by tam s elektromobily jezdil?

          1. Ano, s tím nelze než souhlasit. Quality byl opravdu takto vystavěn pro masovou kongresovou turistiku. I Bamboo restaurant v přízemí je taková studená napůl halová restaurace pohledově á la IKEA. Co je mu nutno přiznat je nabíjení zdarma s 2 hodinovým stáním zdarma včetně Tesla Destination Charger. Ale nabíjení je to drahé, protože pokud si sednete do té restaurace, stokoruna není žádná měna. To dáte jen za polévku https://www.bamboorestaurant.cz/cz/menu/alacarte . Polední menu měli vymyšleno stejně draze, takže není divu, že Bamboo je dočasně uzavřeno https://www.bamboorestaurant.cz/cz/menu/business-lunch-menu.
            Imperial odpovídá, pokojově se tam opravdu dlouho nic neměnilo. Přibyla mírní rekonstrukce s proskleným atriem a konferenčním sálem s malým bazénkem vedle, ale to je vše. On se taky dost dlouho hledal, co vlastně chce nabízet. Jednu dobu měl v saloncích a restauraci vlevo v historické části i kasino.
            S těmi příjmy to je a není pravda. Prahu dělají výdělkově centrály firem a hlavně naprosto nemravné příjmy byrokradů z centrálních úřadů a politruků všech stran a jejich podržtašků. Pokud máte v Ostravě poptávanou práci, je i slušně placena. Cenově je zde daleko levněji, takže zejména z hlediska nákladů na bydlení a jídlo Vám pak zbude stejná suma, jako u daleko vyššího příjmu v Praze za tutéž práci. Co se elektromobilů týče, kupuje je kraj, radnice, a jsme třetí v počtu elektromobilů v republice (tady vyhrával zatím tradičně VW s eGolfy a eUPy). Nabídkově je to horší, nebýt Autolaros s Hyundai/Kia (a veřejnou rychlonabíječkou), BMW Cartec (a nově BMW Lex auto s 2 veřejnými rychlonabíječkami) a zejména Autobondu s Nissanem, který ho nabízí nejaktivněji, tak ani nevíme, že jsou v prodeji. VW/Škoda do toho nepočítám, ti to prodávají z musu a přístup tomu odpovídá.

        1. Já hotely bez restaurace a snídaně v ceně a omezeným fungováním recepce za hotely nepovažuji. Takže ano, hezké to tam mají, ale hotel pro mne znamená zejména se dobře v klidu vyspat (většinou jezdím služebně) a ráno dobře a vydatně pojíst z velkého chutného výběru. Pokud je možno i večeřet či obědvat, je to super. Navíc hotely s restaurací většinou nabízejí kvalitní snídani, jinde to bývá o ničem. Proto jsem je neuváděl. On totiž ten luxus je i o službách, a ty v momentě chybějící kuchyně a omezené recepce obvykle rovněž pokulhávají.

  2. Právě když půjdu nakoupit, tak na 50kw se auto rychle nabije a jedu pryč. Ty 22Kw jsou pro lidi kteří tráví v nákupním centru hodně hodin. Za dvě hodiny se moc nenabije protože většina aut nemá ani 11Kw nabíječku. Ale pokud to bude jako třeba v Berouně u Kauflandu kde jsou AC nabíjení u stojanů Čez zdarma a platí se pouze DC tak to smysl má.

    1. 11Kw palubní nabíječka je standart a fšechno pod je sračka 😉 Samozřejmě že lepší je parkoviště před hypermarketem vosadit 50kW ABB za 600kkč ale pochop že smyslem přičinění každýho hypáče není za pár rohlíků zákazníkoj dopumpovat baterku doplna 😉 Jeho smyslem je za těch 1x50kW DC 600kkč postavit = 30x stojanů AC22kW tj přiškrtit víc zákazníku kteří delší čas nakupují a méně hypermarketu vysají energie :))

            1. TVL ,tohle není žádná sranda, to nás jednou zabije. Ono totiž tihle ekodebilkové se cítí vzdělání jak čerstvý absolvent VUML s povinností kecat do všeho a všem od mlíkaře po pekaře. A chtít po něm, aby si zjistil, že takový Abrams má výkon 1120kW a nádrž 1908 l. Takže po započtení rozdílné účinnost elektromotoru cca 90 procenta vs. vznětový motor 35, dostaneme 3,42 kWh na l nafty. 3,42 * 1908 = 6525 kWh. Při hmotnosti cca 0.1kW na kg to je cca 60t na baterky. Celý M1 Abrams ale váží 54 – 63t podle verze. Ale ta představa jak v boji se mění baterie (v boji se samozřejmě nic nemění , doplnění paliva a munice probíhá obvykle mimo bitevní pole v zázemí) je úžasná. Ono ani v zázemí, někde v poli na blátě nebude úplně snadné vyměňovat 60t baterku. Je to naprostá píč*vina. Ale to ostatně jsou všechny ty tlachy o globálním oteplování způsobeném člověkem také, takže žádné překvapeni. A nepřesvědčíte je, je to náboženství a v tom logika neplatí.

              Zdroje:
              https://www.autorevue.cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel_1
              https://cs.wikipedia.org/wiki/M1_Abrams

              1. A co zvyšování objemu CO2 v atmosféře o desítky % za posledních pár století? Je měřitelné ve vrstvách ledu a od poloviny 20st. přímo. Data jsou jasná- zvyšování objemu zrychluje. A teď mi řekni: pokud za to nemůže lidské spalování uhlí, ropy a plynu, ta časové shoda je docela náhodička. A když už v té atmosféře přibývá, myslíš že nic neovlivňuje a nic se nemění? To spíš tvoje představa mi přijde náboženská… Mimochodem- kdyby existovala Církev Namachrovnejch Blbečků mohl by si tam dělat nejmíň biskupa…

              2. Jojo odborník, to se pozná. Abrams se vznětovým motorem. 😀

                Zajímavé, že třeba takový Leopard 2 má podobný dojezd při podobné váze, ale o třetinu menší nádrž. Divné co?

                Takže celý výpočet je k ničemu a spotřeba elektrického tanku s podobnou hmotností by rozhodně byla mnohem menší než 6,5 MWh.

                Samozřejmě nejsme v době, kdy by mohl elektrický tank konkurovat, ale za takových 20-30 let to bude realita. Ono totiž minimální teplotní vyzařování, minimální hluk, možnost krátkodobého výkonu třeba 10000 kW a minimální servisní požadavky hlavně v prašných podmínkách nejsou k zahození.

                1. Podle mě srovnává s dieslem proto, že nejmodernější soudobé tanky se vracejí k vyzkoušeným dieslovým koncepcím, viz T-14.

                  Baterka i při velmi zkráceném operačním dosahu by se pod 15-20 tun prostě nevešla, a to nezohledňujeme zvýšenou spotřebu energie při navýšení hmotnosti.
                  Pak tady máme zásadní problém teplotního managementu takto velkého battery packu, který by zvládl bojové podmínky.
                  A velkého battery packu myslím i rozměrově – 20 tunový batterypack je prostě obrovský – cca 23 metrů krychlových (!) To je naprosto šílené, moderní diesely pro obrněná vozidla, například série 890, jsou 20x menší! Kdyby to měl dieslový tank dohnat na objemu paliva, vypadal by jako cisterna – normálně vozí cca 2 tisíce litrů.

                  Je to očividný nesmysl, který musí být naprosto zřejmý každému nezaslepenému.

                2. Dobrý článek.
                  Myslím si, že jeho závěr, že by tank měl 4x menší dojezd i při užití fiktivních baterií s 4x větší energetickou hustotou, než skutečně existují, je ještě nemístně optimistický 😀

                3. Jako srovnávat s dieselem můžeme, ale pak zase nedává smysl hodnota 1908 litrů. Tohle okecat nejde, prostě David25 napsal nesmysl a ukázal, že není odborník. Tím bych to dál nerozebíral.

                  Jasné diesel vede. Abrams a T80 jsou snad jediné více rozšířené tanky s turbínou. I T90 už měla zase diesel.

                  Však píšu, že dnes nemá šanci konkurovat. Možná za 20-30 let s hustotou energie článků 800 Wh/kg.

                  20 tunový battery pack o objemu 23 metrů krychlových? Jakože by plaval? 😀

                  S objemem problém nebude stejně jako není u BEV. Hlavní obtíž bude váha, ale zase se něco ušetří na převodovce a motorech. Taky je nutné si uvědomit, že účinnost dieslu v tanku je fakt špatná hlavně při zvýšeném výkonu. Dokud někdo alespoň nezkusí udělat tank na elektriku, aby řekl jaká je opravdu potřeba energie pro pohyb, tak to nemá cenu ani zkoušet počítat.

                4. Jako článek dobrý a jsem rád, že se tím někdo aspoň trochu zabýval, ale zase ty „plavací“ baterky s hustotou 1 kg / 1 litr. 😀

                  Účinnost motoru tanku 35 % v reálných podmínkách mi přijde dost optimistická. Taky moc nechápu, proč nepočítal objem nádrží do využitelného prostoru, ale to je už detail.

                  Na závěr bych asi dodal jen to, že pokud se někdo bude pokoušet stavět za 20 let BEV tank, tak to určitě nebude předělávka T72 nebo dnešní koncepce tanku a určitě nebude obsahovat místo pro posádku.

                5. Jsem překvapen, že jsi překvapen plavoucíma baterkama. Bohužel u batterypacků, které nemohou být ve tvaru palačinky, a tank skutečně nemůže mít batterypack o ploše 600m2, strmě roste litrový objem, který nezabírají samotné články, ale systém chlazení.
                  Například gen2 batterypack Boltu má parametry 18.4 kWh, 183kg, a objem 154 litrů. A je na tom sice lépe než gen1 v poměru hustota-hmotnost, ale mnohem hůře v poměru hmotnost-objem.
                  Takže tento konkrétní sice ještě neplave, taky je ještě pořádně placatej, ale jen tak tak.

                  Takže si to vynásob, přidej o pár procent víc prostoru, protože při agregaci se ti zmenšuje poměr plochy a tepla, takže musíš zvyšovat odvod, a už plaveš.

                  Jsi překvapen?

                6. Panove, je to prece jasne, ze v roce 2030 budou emisni limity platit i u tanku a zadny rusky tank na naftu k nam nebude smet jezdit. Proste budou muset na vnejsi hranici EU zustat stat.
                  Proc myslite, ze rusaci nevlezli do zapadniho Berlina. Na hranicnich prechodech byla doprvni znacka „zakaz vjezdu tanku“ a bylo vystarano.
                  Jinak tanky jsou out. Nas vrchni velitel ozbrojenych sil rika, ze nejdulezitejsi jsou drony. A ten to musi vedet.

                7. Takový fígl. Ty palačinky se dají skládat na sebe. 😀

                  Co třeba vzít nějakou adekvátní velikost baterie. Asi se to nebude skládat z 18 kWh packů s nízkou energetickou hustotou. Co třeba Tesla S 100 kWh 625 kilo na 400 litrů?

                  Asi jsem to psal zbytečně, tak to napíšu ještě jednou.

                  „Pokud se někdo bude pokoušet stavět za 20 let BEV tank, tak to určitě nebude předělávka T72 nebo dnešní koncepce tanku a určitě nebude obsahovat místo pro posádku“

                  Tohle nemá cenu dál řešit. Ani dnes neexistuje snad battery pack co by plaval a ty lepší už vůbec ne.

                1. Donald M. Sando, civilní zaměstnanec logistiky Fort Benning „Je hodně lidí co tvrdí, že některé naše týmy budou do deseti let elektrifikovány“ -> Joe Gould, Defence News (jeho majstrštyk je mimochodem článek, že za světovou migraci může Putin) „Civilní zaměstnanci předpovídají brzo flotilu elektrických vozidel“ -> Armádní noviny CZ „Dříve nebo později všechna vojenská vozidla přejdou plně na elektrickou energii.“ -> visper, Hybrid.cz „Vojáci vymysleli elektrický tank“.

                  Ano milí čtenáři, toto je názorná ukázka, jak vypadá degenerace kritického myšlení, při které se nadšení pisatelé ani neobtěžovali něčím tak zbytečným, jako logicky přemýšlet, a s každým dalším předáním infirmaci upravují a nabalují hovadiny.

                  Blíží se Vánoce, vzpomeňme tedy na mistra pohádek Andersena a poslechněme si sedmiminutové vysvětlení tohoto slepičího syndromu v geniálním podání Zdeňka Štěpánka z roku 1960. Garantuji vám, že se budete bavit stejně skvěle, jako já při čtení historie visperova elektrického tanku.

                  Hans Christian Andersen – Je to docela jistě pravda
                  https://ulozto.cz/file/QhHystayv3HX/andersenovy-pohadky-2-cd01-002-je-to-docela-jiste-pravda-mp3

                2. Byl bych potěšen kdyby elektrický tank byl pojmenován po mě jak se runner domnívá. Bohužel nebude, nemám s tím nic společného. To jenom ropáci přehlédli, že je toho plné Youtube i tisk už hezky dlouho. Oni se totiž takovým informacím obloukem vyhýbají. Ale nedivím se jim. Já se podobně vyhýbám třeba autofóru.😉

                3. Nezdá se vám, že ti ropáci začínají být nějací nervózní až agresivní? Já jsem se jenom zmínil o existenci elektrických tanků což je všeobecně známá věc. Nijak jsem to nekomentoval, tanky mě nezajímají. Dva ropáci vyskočili jak čertíci na péru a těch keců na mou hlavu!
                  Chlapci vzpamatujte se, zatím se nic neděje. Doba povinného zavařování výfuků je ještě daleko. 😉

                4. Ropa je nejdulezitejsi zdroj prijmu rusaku. A kdyz jim hrozi, ze prijdou o zivobyti, tak je to hrozne vydesi a pak utoci na kazdeho. Jde jim doslova o zivot.
                  Uz jen z toho duvodu jezdim na elektrinu. Rusakum bych dobrovolne nedal ani slanou vodu. Jeste to zvazim, slanou asi jo, at je klid.

                5. Hele Vispere, nehledej za tím nic apriori negativního vůči elektromobilům.
                  Je to v podstatě jednoduché – elektromobily limituje energetická hustota chemických baterií. Tudíž mají naději se prosadit tam, kde nízká energie nebo vysoká hmotnost není problém.
                  Naprosto ale nemají použití tam, kde je hmotnost kriticky významný faktor.
                  Proto jsou Formule E klauniáda pro mentály, proto jsou letadla na elektřinu „idiots fantasy“ a proto nemohou být elektromobilní tanky.
                  Jistě, na první pohled to vypadá absurdně, vždyť HBT mají i tak přes 50 tun. Jenomže každé kilo navíc znamená, že se buď snižují možnosti operačního nasazení, nebo se musí ušetřit jinde, například na balistické ochraně.
                  Už jsem to pro někoho na fóru kdysi počítal, jak by byla velká a těžká chemická baterie umoňující 50 tunovému HBT běžné operační nasazení 700km a vycházelo to naprosto komicky. Znova se do toho nehodlám pouštět.
                  A v tomhle mi můžeš věřit, koneckonců mám čtyři mercedesy 😉

                6. Jestli nevidíš potenciál elektroformule, tak si asi běžec s bílou holí…Zrychlení, těžiště u asfaltu, 4 motory řízené počítačem… Aby kára mohla dát max výkon a nebyla moc těžká, muselo by se 1x, 2x do boxu na výměnu aku, asi zároveň s gumama…

                7. Jasně runnere, ani já si nemyslím, že někdo bude zkoušet konstruovat 50-ti tunový tank z dojezdem 700 km jako elektrický. Ale určitě vymýšlí menší tančíky jako drony, kde operátor sedí u kafe v bunkru a kvedlá joystikem. Ty budou elektrické určitě. Jenom mě překvapilo jak jste se do mě pustili když jsem vůbec nic o tom nepsal. Teď se budu bát vyslovit informaci, že na stavbě je elektrická míchačka na maltu. 😉

                8. Potenciál elektrické formule názorně demonstrovala GP Monaka, kde nejen že Formule E byla o čtvrt minuty na kolo pomalejší, než Formule 2, ale byla dokonce pomalejší než závod Porsche 911.
                  Fiasko bylo tak velké, že to Formuli E v podstatě zlikvidovalo a týmy ji pro nezájem veřejnosti opouští. Elektrické formule už nikoho nezajímají.

                9. Teda že tě baví být za nechápavý natvrdlo…Že jsem nemněl na mysli tu současnou saboterskou šaškárnu je snad evidentní.

                10. Jo tak to promiň, to jsem nevěděl, ty myslíš tu bezkonkureční zábavnou elektrickou formuli, tu co neexistuje a je jen tvoje „idiot fantasy“, tak to pak jo.

                11. Dej mi kapitál a smečku (mladých) inženýrů a budeš mít svoji kratochvíli…nápadama můžu dláždit…Nemálo z nich jsem přetavil v sice skromné, zato vysoce funkční technologie…

    1. klidně bych bral místo těch 22kW dvojnásobek stejných sloupků limitovaných na 11kW. V nákupáku fakt nechci auto přeparkovávat po 15 minutách od příjezdu. V nákupáku strávím klidně 2-3h, takže vlastně chci, aby se to auto dobíjelo pomalu po celou dobu mé návštěvy. Zároveň chci, aby i ostatní mohli nabíjet a já je tak neblokoval, protože mě se to může stát příště. Proto raději větší množství, než výkon na jedno místo.

  3. VÝBORNĚ !! Tak je to správné, tak to má být, sem to říkal :))) Konečně s drahou eletrykou kiloprd od +6Kč 2022 chytnul ČEZák druhý dech a prdí to tam parkoviště neparkoviště jeden AC22kW (20.000 CZK) stojan za druhým prokládanej sem tam DC50kW, výborně soudluzi výborně, jen tak dál, je třeba ovládnout trh a solární zastřešení jako bonus výhledově 😉

    https://kcc-hho.webnode.cz/supercharger/nabijeni-stanice/

    VYFOŤTE TO KONEČNĚ NĚKDO 😉

    https://mapy.cz/zakladni?x=18.2565129&y=49.8600579&z=18&q=Outlet%20Arena%20Moravia&source=firm&id=13339285

Napsat komentář