ČEZ spustil už 100. rychlonabíjecí stanici, za rok jejich počet zdvojnásobil

Metu stovky instalovaných rychlodobíjecích stanic pokořila síť veřejných dobíjecích míst pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ. Jubilejní stojan č. 100 je ode dneška řidičům elektromobilů k dispozici v Praze na Poděbradské ulici.

Za poslední rok se síť stanic rychlého dobíjení ČEZ, která už se svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic, více než zdvojnásobila.
foto: ČEZ

V pražské Poděbradské ulici byla dnes zprovozněna 100. veřejná rychlodobíjecí stanice pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ v ČR. Stalo se tak téměř přesně rok od chvíle, kdy v Jablonci nad Nisou zahájil provoz stojan číslo 50. Počet rychlodobíjecích stanic v dresu ČEZ se tak během roku zdvojnásobil. Dalších téměř 60 stanic umožňuje tzv. normální dobíjení.

„Počet elektromobilů na českých silnicích dynamicky roste a momentálně se blíží třítisícové hranici. Evropa vidí v elektromobilitě budoucnost dopravy, takže s výstavbou veřejné dobíjecí infrastruktury skutečně nemá smysl otálet. Těší nás, že díky dlouhodobé přítomnosti v tomto segmentu a našim zkušenostem s výstavbou můžeme stále stupňovat tempo výstavby a do konce roku překonat hranici celkových 200 stanic v naší síti. Odhadujeme, že letos se objem elektřiny odebrané na všech našich stojanech posune až k hranici 1,5 milionu kWh a příští rok výrazně přesáhne 2 miliony kWh, což je např. ekvivalent 40, resp. 50 tisíc plných dobití elektromobilu střední třídy,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva a ředitel divize obchod a strategie ČEZ.

„Ministerstvo dopravy podporuje rozvoj elektromobility, která podstatně přispívá ke zlepšení kvality ovzduší ve městech. V posledních měsících pozorujeme také nárůst cestování elektrickými auty na delší vzdálenosti, což usnadňuje stále hustší síť veřejných dobíjecích stanic u hlavních tahů. Prostřednictvím dotačních titulů z Operačního programu Doprava na výstavbu páteřní národní sítě chceme jako ministerstvo tento trend významně urychlit. Během čtyř let by tak v rámci stejného počtu samostatných výzev mělo vzniknout 500 rychlodobíjecích stanic,“ vypočítává další plány rozvoje dobíjecí infrastruktury Tomáš Čoček, první náměstek ministra dopravy.

Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která už se svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic, začala vznikat v roce 2012. V lednu před sedmi lety zahájila pod vlajkou ČEZ provoz první klasická dobíjecí stanice a 20. září stejného roku ji následovala první rychlodobíjecí stanice umístěná před centrálou společnosti v Duhové ulici.

Od té doby se ze sítě veřejných dobíjecích stanic ČEZ stal jeden ze symbolů této formy ekologické dopravy. Všechny stojany dodaly loni do baterií elektromobilů úhrnně téměř 1 milion kWh elektřiny.

Standardem v síti rychlodobíjecích stanic ČEZ je stojan ABB umožňující nabíjení všech typů a značek elektromobilů. Dobití většiny kapacity baterií elektromobilu zvládne do 20 minut. Stojan je vybavený DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS o výkonu až 50 kW. Součástí nabídky dobíjecí stanice je také AC nabíjení se standardním konektorem Mennekes, který umožňuje nabíjení s výkonem až do 22 kW.

Výstavba veřejných stanic rychlého dobíjení je z části financovaná díky prostředkům z dvojice grantů evropského programu CEF (Connecting Europe Facility), v jehož výzvách ČEZ v minulosti uspěl.

Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T. Z tohoto zdroje byla financována také výstavba stanice v Poděbradské ulici. Souběžně ČEZ rozšiřuje síť také z vlastních prostředků.

tisková zpráva

64 Comments on “ČEZ spustil už 100. rychlonabíjecí stanici, za rok jejich počet zdvojnásobil”

  1. Na rychlonabíječce od ČEZu v Hradci Králové u prodejny
    Na rychlonabíječce od ČEZu v Hradci Králové u prodejny Jaguaru, nefunguje zásuvka mennekes, mají ji trvale odpojenou provozovatelem.
    Asi tam mají slabé kabely, protože ani rychlonabíjení nejelo plným výkonem!
    Tak ať nejste někdo nemile překvapen.

    1. To se nám to nějak sype. EON k sobotnímu deliktu z Jihlavy,
      To se nám to nějak sype. EON k sobotnímu deliktu z Jihlavy, kdy nefungovalo CHAdeMO, pouze chladně sdělil, že to asi bylo nějakým backendovým problémem a že tam přece nebude posílat dodavatele za peníze, jen aby zkontroloval stojan. Že tam prý někdo včera asi nabíjel, tak to bude určitě v pořádku. Snad to tak tedy opravdu bude a nedočkáme se dalšího překvapení, obzvlášť v lokalitě, kde je další DC nabíječka až po 30ti kilometrech. Pokud budete někdy hlásit problém u EONu, připravte se na masírku „A jinde vám to nabíjí?“ a podobné. Pán, co vyřizuje poruchy, má asi pocit, že co zákazník, to idiot. 🙂 Pak to má nějak fungovat.

    2. Já bych to tak tragicky neviděl… je to o
      Já bych to tak tragicky neviděl… je to o přístupu…
      Sám jsem v sobotu i v neděli nabíjel v Táboře u SPŠ na DC nabíječce, která je v evmapy.cz
      V sobotu v pohodě, ale v neděli to v mapě hlásilo, že není online a nešlo se přihlásit k účtu a tak ani nabít.
      Se svou kreativitou jsem s kartou od eonu k mému překvapení spustil nabíjení a nabil

  2. Na jedné straně ČEZu blahopřeji, když vím, co za
    Na jedné straně ČEZu blahopřeji, když vím, co za problémy jsou v této dementní byrokratické korupční díře zvané ČR s umístěním krabice velikosti ledničky a přívodním kabelem k ní. Na straně druhé není co slavit, když se podíváme na východ a sever hned za hraniční čáru. Tedy si budeme poměřovat pindíky v rámci Visegrádu, ne s vyspělým západem a jihem, který je s nabíjením elektoromobilů na míle daleko a dlouhé roky před námi.
    ČEZ začal s nabíječkami a rychlonabíječkami v roce 2012, v roce 2019, po 7 letech, má 100 rychlonabíječek (ne míst, na některých jsou 2 kusy a více).
    Greenway Slovensko začal v roce 2013 a v květnu 2014, tedy už před 5 lety, spustil síť nabíjecích stanic podél hlavních tahů, aby se dalo z Bratislavy dojet elektromobilem přes Žilinu, Poprad a Prešov až do Košic. Co 50-80 km jsou tam dodnes a síť se zahušťuje, jak díky GW, tak ZSE (EON), VSE a dalším hráčům na trhu. Filozofii měli jednoduchou. Kamkoliv bodnete kružítko do mapy Slovenska, v okruhu 50-80 km bude rychlonabíječka GW. Slovensko mělo první i Supercharger, dříve než ČR, a před nedávnem i první ultranabíječku 350 kW, v listopadu 2018 https://www.teslamagazin.sk/nabijacia-stanica-350-kw-slovensko-next-e/.
    Pokud se podíváme za severní hranici, do Polska, pak 31.května 2019, po necelých 2 letech, Greenway Polska otevřel 100 nabíjecí místo, dohromady má na nich 200 rychlonabíječek https://greenwaypolska.pl/blog/juz-sto-szybkich-ladowarek-sieci-greenway-polsce/. Do konce roku 2019 přibude dalších 150 rychlonabíječek na 60 mistech, čímž bude splněn plán a cíl roku 2020, definovaný Ministerstvem energetiky v Národním rámci rozvoje infrastruktury alternativních paliv. Přes 350 rychlonabíjecích stojanů. Rychlonabíjecí stanice GW Polska jsou osazeny 1-3 rychlonabíjecími stojany s minimem výkonu 40 kW. Celkově je na 100 nabíjecích místech k dispozici 270 nabíjecích stojanů, 200 rychlých a 70 pomalých do 22 kW.
    Takže se vkrádá na mysl elektromobilisty s oslavami ČEZu klasická Cimrmanova otázka: A není to málo, Antone Pavloviči?

    P.S. Doporučuji výlet do Polska právě o prázdninách, i letos má GW Polska akci pro registrované, 30 minut rychlonabíjení zdarma bez ohledu na to, který nabíjecí tarif používáte. https://greenwaypolska.pl/blog-section/lato-z-greenway/

    1. Tak tak. Přesně také mám smíšené. Na jednu stranu je to
      Tak tak. Přesně také mám smíšené. Na jednu stranu je to dobře, na druhou je to k pláči.
      A to nemluvím o ceně co za to ČEZ chce:

      http://www.elektromobilita.cz/edee/content/file/pro-media-2018/10-rijen/cenik-primych-plateb-za-jednorazove-dobiti-cj.pdf

      DC 9 Kč/min.
      AC 1,8 Kč/min.

      Sorry, ale dát za 30 minut nabíjení 270,- Kč Je neskutečná LICHVA. Zvlášť když ty nabíječky má za dotace. A nic na tom nemění, že dnes má nějakou slevu 30%

      Navíc si musí člověk instalovat zase další nějakou aplikaci! Dneska chce každý nějakou aplikaci už jich mám v teleefonu 100-ky a fakt další nepotřebuji.

      Zajimavé je, že to jde i jinak. Bez aplikace např. QR kód, platební karta.

      A ceny například u PRE mají cenu 3,03 Kč za odebranou kWh a 0,20 Kč po 2 hodinách.
      To mi přijde férová cena a platba QR kodem, je idealni, žádná aplikace.

      EON zase nic moc, ale alespoň má platbu za skutečnou odebranou elektřinu:
      https://www.eon.cz/-a169723—6bHfjgND/cenik-dobijeni-e-on-drive-pdf-up
      Pro DC 11,- Kč/kWh to není zrovna málo.
      A AC za 9,- Kč/kWh.

      Stále i tak to může vycházet méně než u ČEZu.
      A protože za kartu nechce stálou platbu tak se rozhodně vyplatí protože pak je to za 3,- Kč za kWh.

      Ale složitost zase karta a aplikace do mobilu. Hnůj.

      Zatím mi přijde přístup PRE jako ideální.

  3. Prág magistrák dnes s cajtn a 7x STK podškrt brmborandum,
    Prág magistrák dnes s cajtn a 7x STK podškrt brmborandum, že všici spoluprc v horizontu týdnů a bude néžené 5x nových mobilních přístrojů pro měření přímo v pražských ulicích = zaměření na kouřící popelnice…

    https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-zpravy/613263/nemate-v-aute-filtr-pevnych-castic-ani-nevyjizdejte-zni-z-magistratu-po-podpisu-dohody.html

    Dízlpopelnic legálně od výroby bez DPF EURO4 se to stejnak netýká !!! 😉

    https://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

      1. no nezachrání právě že, je vidět jak křečujou, snažej
        no nezachrání právě že, je vidět jak křečujou, snažej se ale je to marny marný a marný tímhle stylem. Navíc odhalí jen vykuchance a těch je minimum. Největší znečištění produkují legální dízlprasata EURO 4 bez DPF a kolik jich jezdí v Práglu? nevim asi mega 😉

    1. Pro EV starší je dostačující, pro nově nabízené EV
      Pro EV starší je dostačující, pro nově nabízené EV bude 50kW již nedostatečné (tesla má myslím 120kWh).
      Z celkového počtu 3000 EV v ČR jich moc které využijí ty větěí DC nabíječky není. Ale snad se bude zlepšovat…

  4. off
    Na YT kanálu „Unplugged EV“ prý řešej umělou

    off
    Na YT kanálu „Unplugged EV“ prý řešej umělou degradaci baterky díky zastaralému BMS softu u PHEV Mitsu Outlandera. Nevíte o co se jedná? O tom jsem ještě neslyšel.
    Postoval to jeden amík v reakci na Elonovo prohlášení že dinosauři maj blbej přístup k výrobě elektroaut.

    1. Podle toho, co vím a sleduji, tak Mitsubishi Outlander PHEV
      Podle toho, co vím a sleduji, tak Mitsubishi Outlander PHEV je osazen tím samým, čím Mitsubishi iMiev, potažmo trojčata Peugeot Ion a Citroen C Zero. Jen má menší baterii. Díky tomu má, snad jako jediný PHEV na trhu, kromě pomalého 3,6 kW z domácí zásuvky, i rychlonabíjení CHAdeMO 50 kW. A jelikož Mitsubishi jen velmi málo inovuje svůj elektropark (nový iMiev dnes v Rakousku koupíte s navýšeným deklarovaným papírovým dojezdem 160 km papírově, oproti 150 km IONu a Zeru), pak je docela dobře možné, že se stále bavíme o SW a BMS vývojově 10 let starých.

    2. Mitsubishi Miev to má podobně, vzájmu toho aby člověk s
      Mitsubishi Miev to má podobně, vzájmu toho aby člověk s autem nezůstal
      někde viset a počítalo to dobře dojezd, tak si systém počítá kapacitu
      baterky a když se nemůže dopočítat , tak počítá s nějakou křivkou
      degradace baterie v čase a ujetých Km. systém BMS ví i jak je baterka
      stará. Je to cca 0,2 Ah na 1000 Mil.
      Takže např. při ujetých 30 000 mílích Vám kapacita klesne o 6Ah z 50Ah což je 10% degradace tj. docela dost.

      Ve skutečnosti je baterka v lepším stavu, hlavně od té doby co dělají lepší články co mají až 5500 cyklů.

      Takže nevím co v tom videu jako vyřešili, podle mě se nejedná vůbec o to že by BMS baterku nějak schválně degradovalo, té nic není jen si to BMS tak vypočítá.

      Řešení je jet do servisu se skoro vybitou baterkou, tam ji pomocí speciální procedury kterou spustí přes diagnostiku vybíjí pomocí topení ,nebo klimy /podle počasí/ a následně dají nabíjet a diagnostika spočítá skutečnou kapacitu baterky. Ně takhle zvedly kapacitu asi o 1,5 AH tj. v 50 tis Km jsem se dostal na hodnotu co jsem měl v 30 tis. Km.

      Takže baterka byla lepší než si MBS myslelo.

  5. ČEZ je i přes některé nepochopitelné kroky jasným
    ČEZ je i přes některé nepochopitelné kroky jasným leaderem trhu. Kdyby se mu EON chtěl aspoň podobat. ČEZ staví DC stanice, kdežto EON pořád dává hlavně AC. Viz Český Krumlov, kde funguje jen půlka sloupku s Mennekesem a pomalé nabití pro cestu na Lipno vyjde na stovku za parkování a 30 korun za elektřinu. Další slavný AC sloupek přímo v Lipně je tak dobře schovaný v areálu, že jsem ho ani nenašel. Asi aby jim tam lidé nenabíjeli. Kéž by ČEZ dokončil to, co EON ani nezačal a postavil na distribučním území EONu ještě pár DC nabíječek. Vždyť je problém tím úplně nejběžnějším autem – 24kWh Leafem, dojet mezi dvěma nabíječkami EONu třeba z Č. Budějovic do Jihlavy. Chybí J. Hradec. Také chybí DC nabíjení v okrese Český Krumlov. Tak prosím, ať staví aspoň ČEZ, když už to EON moc neumí.

    1. ČEZ sice již má stou nabíječku, ale bohužel pro mne to
      ČEZ sice již má stou nabíječku, ale bohužel pro mne to zatím není (a možná nejsem sám), protože při frekvenci nabíjení se nevyplatí využívat paušál, kde je jedno za kolik si nabijete. To bych musel se svým autem pak nabíjet jen na nabíječkách DC u čezu a to se mi s ohledem k baterce nechce (I když v místě kde pracuji je pět nabíječek ČEZu v dosahu cca 200m).
      Tak dokud nebude účtování za kWh tak využívám jen ty od EONu.

        1. Chápu, že cenově není ČEZ žádná sláva a ani nejsou
          Chápu, že cenově není ČEZ žádná sláva a ani nejsou moc pozitivní vyhlídky. Ale zas nelze popřít, že ČEZ ty nabíječky má. Pokud je člověk chce/potřebuje, zaplatí si za ně. Pokud ne, musí se naučit žít bez nich. EON má sice super cenu (stejně tak PRE), ale má – li být EON vnímán jako rovnocenný hráč na trhu, někde je zkrátka chyba. ČEZ má 100, EON má 22. Nedivím se ČEZu, že necítí konkurenci. Kdyby ji cítil, choval by se na trhu jinak. Ač jsem na území EONu, už si nedělám iluze, že se tu dočkám smysluplně umístěného DC stojanu. Poslední tři byly AC. Na parkovišti K+R, kde je 40 minut zdarma a pak se platí pekelné výpalné, opravdu nemá AC stojan žádný smysl. A tak spíše spoléhám na ČEZ, než na EON.

          1. CHAdeMO Jihlava-EON nefunkční, to jsem měl radost, když
            CHAdeMO Jihlava-EON nefunkční, to jsem měl radost, když jsem k němu dojel s pár procenty v baterce… EONu nahlášeno, ale odpověď čekám asi až někdy v pracovní den. Kdo ví, jak dlouho tam ta porucha je a jak dlouho to nechají ležet. Sakryš, tyhle služby musí fungovat a ne aby se stávala taková překvapení. Vždyť mají aplikaci, ta by mohla poruchu zobrazit a člověk by tam nejel. Aplikace ale neříkala zhola nic.

            1. Ještě jsem si tu aplikaci neinstaloval, ale předpokládám,
              Ještě jsem si tu aplikaci neinstaloval, ale předpokládám, že to díky houstnoucí síti EONu na Ostravsku udělám. To je ovšem pořádný průšvih, protože ona slibuje i ukazovat obsazenost. Takže závady snad automaticky. Škoda.

              1. Bohužel, ani obsazenost, ani závady, dokonce ani aktuální
                Bohužel, ani obsazenost, ani závady, dokonce ani aktuální odebrané množství. Třeba to bude v budoucnu, ale dnes tam tedy nic takového nevidím. Jen mi to ukáže zahájení a ukončení nabíjení a můžu ho také zahájit nebo ukončit z telefonu.

                1. To je zvláštní. Odkdy? Posledně jsem viděl v průběhu
                  To je zvláštní. Odkdy? Posledně jsem viděl v průběhu nabíjení jen proškrtnutá políčka a až po ukončení nabíjení mi aplikace napsala, kolik kWh bylo spotřebováno a kolik to je peněz. Ale průběh vidět není, zkoušeno v Písku, Vystrkově, Č. Krumlově.

            2. Dokud nebudou v EV jezdit manažeři, nikdy to nebude podle
              Dokud nebudou v EV jezdit manažeři, nikdy to nebude podle skutečných potřeb. To je tedy přístup! Kdybych z nějakého důvodu přijel třeba s 5% a potřeboval relativně rychle pokračovat (třeba za 10 minut na Žďár), tak jsem v pytli. Alespoň snad šel ten Mennekes (přes redukci na typ1). S palubní nabíječkou 3,3 kW je to pak „zábava“.

              1. To bylo v sobotu. Dnes mi přišel mail (spíš jsme si s tím
                To bylo v sobotu. Dnes mi přišel mail (spíš jsme si s tím pánem trošku popovídali více maily) a vlastně jsem se dozvěděl, že jsem neměl hlásit poruchu přes aplikaci, ale že jsem měl zavolat na dispečink (z jejich pohledu moje chyba), taky že jsem měl z chybového hlášení „Porucha – kabel odpojen“ usoudit, že je to softwarová chyba (taky moje chyba). Už první otázkou, zda mi to nabíjí jinde, mě docela odboural. Kdepak, u nás v ČR je to špatné. Soukromníci se celkem dobře snaží, ČEZ tak nějak, EON „existuje“. Lepší popis na to nemám :-). Je to tu trochu jak v telekomunikačním průmyslu – počátkem tisíciletí tu byl jen drahý SPT Telecom, díky jehož neschopnosti se vyrojilo množství soukromníků (byl jsem jedním z nich a jsem tomu rád), kteří ho totálně zválcovali. O2 jakožto nástupník SPT mohl mít prakticky monopol, ale teď je na tom tak, že nijak významně nepřečuhuje přes svou konkurenci (a to hodně zapracoval a napravil chyby předchůdců) – je zkrátka jedním z těch velkých. Aby se nakonec ti velcí energetičtí operátoři také nedivili, že je zválcují ti malí, nebo že jim uberou hodně životního prostoru. Oni si umějí sáhnout na dotace, to je tak jediné jejich plus.
                Měli by si nakoupit BEV a zkusit si, jak se s nimi jezdí a jak skvělé to je, přijet k nefunkčnímu stojanu. Pak by věděli, že to není jen služba typu „nice to have“.

                1. Mě to kdysi v Jihlavě také takto hlásilo. Neváhám, a
                  Mě to kdysi v Jihlavě také takto hlásilo. Neváhám, a postup třeba 3x opakuji. Některým pinům se nemusí líbit spojení – kontakt. Je fakt, že když jsem volal na dispečink (jiný případ), dobře jsem si popovídal s panem Kottem, který ví … za což jsem chválil.

                2. Právě že stojan už chybu hlásil před připojením
                  Právě že stojan už chybu hlásil před připojením kabelu. O to to bylo záhadnější. Jo, holt softvér je čím dál mocnější :-).

      1. souhlas, snad si to taky tady někdo od ČEZu
        souhlas, snad si to taky tady někdo od ČEZu přečte…paušál se mi na 2-3 nabití měsíčně do i3 nevyplatí a to nabíjení po minutách je hlavně v zimě vražda…v lednu jsem u Brumlovky za 6:20 min nabil 3.2 kWh a zaplatil 50 Kč (skoro 16 Kč/kWh) to je akceptovatelné jen 1-2x do roka a to v nouzi 🙁

        1. ČEZ asi naše diskuse nezajímá (bohužel). Mají už
          ČEZ asi naše diskuse nezajímá (bohužel). Mají už jasno…
          – Plyfazer_Diect je pouze dočasně, aby splnily podmínku
          – bude aplikace přímo od ČEZu
          – nejpozději do konce roku bude zrušen čip
          – vzniknou 3 kreditní stupně pro různé zákazníky, kde budou kombinace kWh a minut
          – cena za nabíjení musí být pro ČEZ co nejvýhodnější – jejich cílem je obsloužit co nejvíce zákazníků a vydat co nejvíce kWh
          – cena elektřiny má jít v příštím roce nahoru o 20% a další roky o 10%, až se dosáhne 100% navýšení
          – EON myslím bude následovat ČEZ a akční 3 Kč/kwh ponechá max. do konce roku a ostatní také postupně dorovnají
          – bude zpoplatněno i nabíjení u OC s možným benefitem pro zákazníky OC
          – ČEZ se také nechal slyšet, že je nejvíce trápí domácí nabíjení…

          1. Tak si ještě u ČEZu počkám s čím přijdou, a jestli
            Tak si ještě u ČEZu počkám s čím přijdou, a jestli budou mít i nějak zvýhodněné, když budu doma na noční proud s tarifem pro elektromobilitu nabíjet i občas na DC nabíječkách na cestách.
            Jestli to rozumné nebude, přejdu s tarifem k jinému poskytovateli..

          2. Láďo a na to zvýšení cen elektřiny jste přišel jak ?
            Láďo a na to zvýšení cen elektřiny jste přišel jak ? jako že přijde postupně zdražení lze tak nějak předpokládat (dle vývoje emisních povolenek a situace na trhu) já osobně tipují příští rok cca 10% plus na silové elektřině,..ale vy vidite skoro 8 let dopředu…to je úžasné, nemáte tam i cenu akcií Applu kurz Bitcoinu že bych to šikovně zpeněžil 🙂
            ale vážně…už aby ty tarify tady byli !!!

            1. Jo, jo, také jsem zvědav na tarify.
              A „škodofka“ bude

              Jo, jo, také jsem zvědav na tarify.
              A „škodofka“ bude jistě u nás první, kdy nebudete potřebovat k nabíjení žádnou aplikaci, ani čip nebo kartu. Prostě při prodeji si koupíte EV s různým balíčkem a EV bude chytře samo komunikovat s nabíječkou. Takže „zapoj kabel a nabíjí se“.
              Ale asi Kona je u nás předběhne. Už v příštím roce chtějí u nás v ČR vyrobit 45.000 ks EV…

        2. V cizině je běžná cena ka kW kolem 0,5€ si musíme
          V cizině je běžná cena ka kW kolem 0,5€ si musíme zvykat.

          Já zastávám názor když EV je dobré kolem komína ,kam dojedu na elektřinu z domu, dle dojezdu vozu.

          Jak už se musím zdržovat na cestě, případně za to ještě platit přemrštěnou cenu je lepší vzít hybrida.

          1. Asi tak, no… Fastned
            Asi tak, no… Fastned DE:
            https://fastnedcharging.com/de/wahle-dein-abo

            O něco levnější poskytovatel EnBW:
            https://www.enbw.com/elektromobilitaet/produkte/mobilityplus-app/laden-und-bezahlen

            Jenom jako příklad, ostatní nebudou o moc levnější. Ale v DE je i elektřina pro domácnost dražší než u náš, já platím třeba 30 centů za kWh + měsiční paušál asi 11 euro.

            Plugin je super, dálky bez problémů jako benzin a kolem baráku za levno na elektřinu.

            1. Zrovna počítám spotřebu za rok a pohovnávám HEV vs. PHEV
              Zrovna počítám spotřebu za rok a pohovnávám HEV vs. PHEV a musím říci že se asi většině lidí PHEV nevyplatí.

              Jám měl s Nirem HEV spotřebu 5,6 průměrnou s PHEV mám 3,1 ,ale já dost často jezdím dálky ,protože na skákání po městě mám I-Miev, ale i tak roční úspora je 14000 Kč skoro korunu kilometr oproti HEV a 1,6 Kč oproti čemukoliv jiným v benzínu a automatu.

              dá se říci , že statisticky polovinu nájezdu jedu na proud ze zásuvky a to v tom je i Sardinie, kdy jsem ujel 3000 Km bez nabíjecího kabelu.

              1. To jo, cenově se to nevyplatí, to se dnes nevyplatí ani
                To jo, cenově se to nevyplatí, to se dnes nevyplatí ani EV… teda drtivé většině uživatelů. Ale ten koncept, že kolem baráku jezdím skoro zadarmo a pak dálky mohu na benzín bez starostí kde a za kolik to nabiju a jakou app si musím stáhnot a jestli to bude fungovat…

                Já v mém hybridu mám spotřebu za necelých 30t 7,6 a to jezdím většinou dálky, Německo po dálnici. A to je velký hybrid se 6-válcem a výkonem kolem 260 kW. Uplně stejně jako předtím se srovnatelně velkým (ale méně výkonným) dieselem.

                Prostě hybrid je čistější náhrada dieselu, PHEV je ještě o stupeň výš, akorát ta cena…

                1. Tak zaleží za kolik to auto koupíte, já měl obě auta za
                  Tak zaleží za kolik to auto koupíte, já měl obě auta za polovinu ceny , byli rok staré mírně bourané najeto 4500 vs 9500 Km s plnou zárukou zbývající 6 vs 4 roky. To pak není co řešit.

                  To vám bere ten hybrid nějak moc, já jel s Nirem přetížen na dovolenou s boxem na střeše 3000 Km bez nabíjení , po německu jsem jezdil 160-170 , u nás 140, rakousko a itálie bylo pomalejší za průměr 5,4 litru a to se jedná o zvýšený crosover.
                  Jak rychle s tím jezdíte?

                  Normálně bez rakve o do 130 s tím po čr jezdím za 4 litry dálky

                2. Jo, pokud se zadaří dobrá koupě, tak to jo…
                  Jezdím v

                  Jo, pokud se zadaří dobrá koupě, tak to jo…

                  Jezdím v pohodě, na dálnici (co je většina cest) tak 130-140. Je potřeba vzít v úvahu, že je to Lexus GS, velké a celkem těžké auto, spalovací motor je 6-válec 215 kW a k tomu ten elektromotor dá celkem těch kolem 250 kW. A má to i odpovídající dynamiku na stovku do 6s a pružnost taky vynikající. Úplně stejně jsem jezdil s Volvem S80 AWD automat. Akorát tady ten motor skoro neslyším a dynamika je podstatně lepší.

                  Srovnatelné auto s tím Nirem by byl nějaký moderní Lexus UX nebo něco takového, to bude taky jezdit za 5.

                  No a když tak koukám na ostatní, tak jsem ještě „šetřílek“ 🙂
                  https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/26-Lexus/1273-GS_450h.html?constyear_s=2012&constyear_e=2019&powerunit=2

                  On ten Lexus GS asi není dělaný tak na spotřebu jako třeba ty hybridní Toyoty, ten 450h je vlastně náhrada za předchozí 8-válec, stejná dynamika, ale podstatně nižší spotřeba, na úrovni dieselu.

                3. Tak to pak na tu velikost a výkon auta to je spotřeba dobrá
                  Tak to pak na tu velikost a výkon auta to je spotřeba dobrá , netušil jsem jak to je velké auto.

                  Pokud Vám vyhovuje tak je to v pořádku , já jsem si raději za stejné peníze koupil menší, i když né tak luxusní auto a šetřím.

                  Dá se říci, že jsem měl Niro i Mieva za cenu takového lexuse obě. Ročně najedu na obou kolem 35 tis. Km dohromady , takže ušetřím oproti 7 litrové spotřebě nějakých 50 tis.Kč ročně

                4. Ovšem konečné řešení je Niro EV 🙂
                  Ovšem konečné řešení je Niro EV 🙂

                5. No nevím , rád bych ale rozum říká né.
                  Finančně bych

                  No nevím , rád bych ale rozum říká né.

                  Finančně bych sice asi 10 tisíc ročně ušetřil, při domácím nabíjení,ale na delších cestách bych určitě 5000 Kč zaplatil za rychlonabíjení+čekání na nabití. Vlek bych nemohl tahat a na dovolenou bych si musel asi půjčit auto.

                  Ale líbilo by se mi …..

                6. No nevím jaký máte nájezd, já s EV při 25 tis. km
                  No nevím jaký máte nájezd, já s EV při 25 tis. km ročně ušetřím asi 6000 měsíčně oproti původnímu dieslu.

                7. Za rok jsem najel 17500 Km s tím nirem a 18000 Km s I-Miev,
                  Za rok jsem najel 17500 Km s tím nirem a 18000 Km s I-Miev, pokud to jde snažím se jezdit Mievem, protože má větší servisní interval.

                  Jám jsem porovnával kolik bych ušetřil mezi Nirem PHEV a Nirem EV jak jste psal, že konečně řešení je Niro EV.

                  Váš diesel ovšem asi nejezdí za 3 litry jako to moje Niro.

                8. To je pravda, já jsem jezdíl za 9l. Na druhou stranu Niro
                  To je pravda, já jsem jezdíl za 9l. Na druhou stranu Niro PHEV a EV je stejná cena za auto a tedy jde čistě o to palivo 3l na 100km minus elektřina, což je na 17500 celkem přes 17 tis. za palivo, ale zase o to méně projedete na elektřině, takže ten váš výpočet celkem +/- sedí.

                9. Prave kazdy si zvoli co mu vyhovuje podle najezdu a profilu
                  Prave kazdy si zvoli co mu vyhovuje podle najezdu a profilu trasy. Neni nutne jit slepe za cistym EV i kdyz je za stejnou cenu.

                10. Prave kazdy si zvoli co mu vyhovuje podle najezdu a profilu
                  Prave kazdy si zvoli co mu vyhovuje podle najezdu a profilu trasy. Neni nutne jit slepe za cistym EV i kdyz je za stejnou cenu.

                11. Já jsem spokojený. Potřebuji pohodlné, velké auto,
                  Já jsem spokojený. Potřebuji pohodlné, velké auto, jezdím měsíčně min. 4 cesty přes 500 km. Jezdil jsem to i Oktávkou, ale tím Lexusem je to mnohem lepší. Život je krátký, nebudu se trápit v nepohodlném autě, abych pak stonal na záda, taky už mi není 20, ani 30 🙂

                  Nevím, za kolik jste koupil to Niro + Miev, já kupoval Lexuse ojetého, stáří 5 let za asi 1/4 původní ceny, stejně tak to předešlé Volvo. A když jsem to pak prodal, vyšlo mi u toho Volva náklady pod 5 KČ/km, komplet nafta, servis, gumy, kompletní pojistka i s havar., myčka, STK, dáln. známky, ztráta hodnoty prodejem, prostě vše. U Lexuse jsem zatím na cca. 4,40 KČ/km, což mi přijde dobré, samozřejmě ještě bez ztráty hodnoty.

          2. Viděl jsem příspěvek člověka z finanční správy, že
            Viděl jsem příspěvek člověka z finanční správy, že po zavedení spotřební daně očekávají cenu za 1kWh v pásmu 16-20 Kč bez DPH.

            Podle mě to v Babišově království staví elektromobilitu do pozice mrtvě narozeného dítěte.

              1. Neco, jako kdyz dneska ve sklepe spajis par medenych trubek a
                Neco, jako kdyz dneska ve sklepe spajis par medenych trubek a soused si prijde vypalit? Bude to domaci kutilstvi nebo nelegalni palirna? Na vetsinu lidi jen samotne riziko postihu zafunguje, aby to nedelali.

                Technickych reseni je spousta a myslim, ze ani po jednom netouzime.

                1. Me zajimalo legislativni reseni 🙂 Tzn. ceho se to dotkne,
                  Me zajimalo legislativni reseni 🙂 Tzn. ceho se to dotkne, zda budou vyjimky, apod.

                2. No, hezký příklad, ale trochu nepřesný. „Laborku“ na
                  No, hezký příklad, ale trochu nepřesný. „Laborku“ na černé vypalování slivovičky těžko zatajíš. Kdežto jak ti FS prokáže, že ta zásuvka, co ti visí na baráku, byla právě před hodinou použita na nabíjení elektrovozu?

                3. Nejaka dobra duse se urcite najde, co to zodpovedne nahlasi…
                  Nejaka dobra duse se urcite najde, co to zodpovedne nahlasi…

                4. Tak to určitě. I takoví se najdou a rádi to nahlásí.
                  Tak to určitě. I takoví se najdou a rádi to nahlásí. Nicméně za vrata do garáže vidím jenom já.

                  Spíše než zdanění domácí elektřiny to vidím na nějaké paušální zdanění, něco jako silniční daň pro elektromobily. V USA to už nějaký stát spustil, kdy uvalil na EV paušální roční daň 1200 USD. A nemusí nic hlídat či kontrolovat.

                5. Pausal je jedna moznost (rekl bych, ze v dlouhodobem meritku
                  Pausal je jedna moznost (rekl bych, ze v dlouhodobem meritku nejpravdepodobnejsi), neco jako EET ve firmware auta dalsi (tohle myslim budou preferovat urednici, aby „meli prehled“), na technicke vynasobi ujete kilometry nejakou normovanou spotrebou, v nejhorsim pripade, o cem neprokazu, ze jsem spotreboval jinak, z toho se zaplati spotrebni dan.

            1. Tak (nejen) lidem z finanční správy jen dokola
              Tak (nejen) lidem z finanční správy jen dokola opakovat:
              Elektromobil co mám v garáži:
              – nikam to nedojede
              – nedá se to nikde nabíjet
              – je to moc drahé na pořízení
              – jede to po dálnici pomalu
              – a vůbec ať si to už nikdo nekupuje, dokud nás bude málo a ostatní si bydou myslet že se to nevyplatí.. pro mne jedině dobře… :-))

Napsat komentář