ČEZ rozšíří síť rychlého dobíjení o 63 stanic z dalšího evropského grantu

redakce - 24 Listopad 2017

ČEZ uspěl v evropském grantovém řízení na výstavbu dalších 63 rychlodobíjecích stanic. Jde opět o program Connecting Europe Facility (CEF), jehož prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy instalací dobíjecích bodů podél hlavní silniční sítě TEN-T. auto ČEZ dobíjecí stanice elektromobil Volkswagen e-Golf

Elektromobil Volkswagen e-Golf u dobíjecí stanice společnosti
foto: ČEZ

Dalších 63 nových veřejných rychlodobíjecích stanic pro elektromobily vyroste u hlavních tahů napříč Českou republikou. Stanice umožňující dobití většiny běžné kapacity baterií během necelé půlhodiny vybuduje v letech 2017–20 Elektromobilita ČEZ díky grantu z evropského programu CEF.

Jeho získání nedávno definitivně stvrdila podpisem grantové smlouvy Evropská komise, resp. její výkonná agentura INEA (Innovation and Networks Executive Agency). Celkový rozpočet projektu je ve výši 2,937 mil. EUR; z toho 2,496 mil. EUR tvoří grant EK a zbylých 15 % činí spoluúčast ČEZ.

Poprvé získal ČEZ evropské prostředky na výstavbu rychlodobíjecí infrastruktury (projekt „EV Fast Charging Backbone Network Central Europe“) pro elektromobily loni a dosud přinesly vznik celkem 7 stanic rychlého dobíjení (u dálnic D0, D1 a D8). Další desítky dobíjecích míst jsou ve fázi přípravy a vyrostou ještě letos a v roce 2018.

Nad rámec těchto lokalit ČEZ průběžně staví i stanice z vlastních prostředků – letos takto vzniklo nebo v brzké době odstartuje provoz zhruba 10 stanic (rychlodobíjecích i normálních).

„Pro rychlé cestování mezi městy je výstavba rychlodobíjecích zásadní podmínkou. Evropský grant z programu CEF pro oblast Doprava nám umožní výrazně urychlit výstavbu tohoto typu stanic. Je pro nás ctí, že Elektromobilita ČEZ je v této oblasti etablovaným a důvěryhodným partnerem Evropské komise a jsme připraveni kvalitně a spolehlivě naplnit deklarované cíle projektu. Vedle toho rozšiřujeme dobíjecí síť i z vlastních prostředků a současně budujeme nabídku souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje,“ vysvětluje Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO.

„Jsem hrdý na to, že EU a INEA podpoří projekt, který bude dále rozvíjet elektromobilitu v České republice, posílí přeshraniční interoperabilitu dobíjecích sítí ve střední Evropě a usnadní lidem cestování mezi městy a regiony. Díky programu Connecting Europe Facility tak vznikne 63 nových rychlodobíjecích stanic na hlavních dopravních tazích v rámci EU,“ říká Dirk Beckers, ředitel agentury INEA.

Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice – vedle 35 rychlodobíjecích stanic je řidičům k dispozici i padesátka tzv. stanic normálního dobíjení. Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou.

ČEZ souběžně v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje. Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení.

Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

SC Olomouc má dodělaný patky pro příjezd ke stojanům, dopravní značku vyhrazené parkování pro Tesly, ale jinak pořád zabalené v černém igelitu. ČEZ beze změny. Jeden stojan v igelitu, druhý zatím nic.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik stojí jedna taková rychlonabíječka? za takovou dardu (3 milirady?) jen 63 kusů?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na ty tri miliardy jste prisel jak? Grant je 2,5 milionu EUR...

Obrázek uživatele Radovan

To by muselo být euro zlatá cihlička, ne cár papíru krytý dluhy všech zemí EU kdyby to byly 3 mld. Při střízlivém kursu 25,- Kč za 1 Eur je 2,5 milionu Eur jen 62,5 milionu na stole v českých. I tak je to bohatě na zaplacení všech 63 stanic, záležet bude na kurzu a odkud se budou nakupovat. Instalace je pak věcí českých plateb.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Samotný stojan jen cca 600 tisíc. Ale přivedení silového napájení VN, trafostanice, výkopové a zemní práce...

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Já bych zde veřejně požádal ČEZ jako matičku, aby domluvila děťátku, dcerušce ČEZ ESCO, aby hejbla sakra konečně zadkem. Je sice hezké, že blokujete veřejné peníze na veřejné nabíječky, ale to je tak asi všechno. S prvními jste se pochlubili v roce 2016, končí rok 2017 a "projekt „EV Fast Charging Backbone Network Central Europe" - vznik celkem 7 stanic rychlého dobíjení (u dálnic D0, D1 a D8). Další desítky dobíjecích míst jsou ve fázi přípravy a vyrostou ještě letos a v roce 2018."
Takže bychom byli za elektromobilisty rádi, kdyby se scénář neopakoval, a kdyby jste laskavě začali utrácet ty peníze ihned a otevírat stanice jak na běžícím pásu.
Protože "dalších 63 nových veřejných rychlodobíjecích stanic pro elektromobily u hlavních tahů napříč Českou republikou. v letech 2017–20 díky grantu z evropského programu CEF" vidíme při tomto přístupu "3 v roce 2018, 7 v roce 2019 a další desítky v roce 2020".
Kdyby jste mi náhodou chtěli pánové a dámy něco namítat, tak se zkuste chytit za noc a podívat do Polska, jak se to má dělat.
Greenway Polska začal o prázdninách 2017, je konec listopadu 2017 a má tam z 0 celkem 15 rychlonabíječek, doslova za pár měsíců. Greenway Polska nekecá a dělá, do konce roku 2018 jich bude mít 75 (během 18 měsíců). Cílový stav rok 2020, za 3 roky, je zhruba 200 v celém Polsku.
ČEZ od roku 2011, za 6 let, zprovoznil 35 rychlonabíječek. Zbylých 50 jsou pomalé sloupky, tedy obyčejné zásuvky na úrovni domácí 230V 16A (3,6 kW výkon, postupně zrušeny a přemontovány) a domácí červený pětikolík 400V 16-32A (11-22 kW výkon, většinou se o příkon 2 zásuvky na sloupku rozdělí, montována je vznešenější dražší varianta evropský Mennekes).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vono to neni jenom v Poland s tim stavenim tech nabijecich stanic.
Dik za info p.Radovan.
Jen mne prekvapuje, ze si ta drza CEZ zada o grant od EU, moc to nechapu?Jako proc?
A Pre este jede na svem pisecku?
Jinak nechapu, jak se tady furt resi cyklostesky...kdy za tu dobu mohly byt na tech cyklosteskach taky dobijeci sloupy, a mozna i to by uz davno pohnulo s prodejem e/kol a celkovou infrastrukturou dobijeci a ne jen ty e/kola pujcovat.
Ale jinak chapu ten stesk, byt' to Poland furt nadavame jaky to sou psonci a jak kseftujou s retezcema atd...

Obrázek uživatele Jolinar

Bude CEZ stavet i rychlonabijeci stanice anebo jen ty 45kW DC jako nyni?

Clanek jsem tak rychle prolitl ocima, ale zadne relevantni udaje jsem nenasel...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Předpokládáme, že z velké části půjde o rychlonabíječky do 50 kW.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Jolinar

hmm, to je pech :-(

Obrázek uživatele Krueger

je to k zblití velebnosti :-( Tohle neni dotace pro provoz EV, tohle je zlodejina za nase dane !!! Hlavne ze soudruzi z CEZu berou miliony, aby ne, kdy jsou tak "uzasni manageri" a vykazuji megazisky... a my to vsechno zaplatime :-((( a pak znovu az na jejich elektro cerpackach budem tankovat :-( a znovu na DPH treba a tak dal... Kdo takhle podporuje Teslu? jen ji hazej klacky pod nohy a x let se ji vysmivaji nej pohlavari vsech automobilek, ted zjistujou ze jim ujel vlak a ............ dal NO Coment, zbytecne se rozciluju... jdu se radsi projit :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle je lumpárna na druhou. ČEZ si tady staví za peníze daňových poplatníků stanice a když by tam majitel EV chtěl nabíjet, musel by zaplatit 6000 korun ročně paušál. Takové stanice jsou k ničemu, protože se vyplatí jen zlomku řidičů a zbytek je využívat nebude.

Obrázek uživatele Josef.

Samozřejmě ve městech se ten paušál vyplatí, hlavně v dnešní době, kde lidé v bytech nemají jinou rozumnou možnost nabít auto. naopak na dálnicích to bude jen pro zlomek řidičů.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ja doufam, ze v podminkach toho grantu je moznost jednorazove platby pri nabijeni... Jinak by to moc nenaplnovalo smysl zadani...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano, jednorázová platba tam je a ČEZ ji podle našich informací už připravuje ke spuštění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele ozana

Kdyby je postavil za vlastní, tak by se na tom něco změnilo?
Jednorázové platby za nabití se připravují. Snad to bude funkční nejpozději na konci ledna 2008.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

off

Komplet manuál na M3
https://electrek.co/2017/11/24/tesla-model-3-owners-manual-leaks/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

85% dotace EU pro akciovou firmu, jenž se má pohybovat na konkurenčním trhu? Tenhle Bruselský neomarxistický systém už fakt moc kapitalismus ani nepřipomíná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak urcite. Zkuste si zpocitat, kolik by stalo dobijeni na dobijeckach dneska, kdyby bylo zpivitano kapitalisticky, tj. provozovatel vam do ceny dal full naklady + svuj zisk. Rvete tady jaky je svinstvo, ze CEZ chce, aby se na dobijeckach neco platilo, pritom to nepokryje ani naklady na provoz.
Tohle fakt nechapu. V teto fazi rozvoje trhu je budovani a provoz site ztratovy a dotace je jedine, co to muze urychlit.
Chapu, ze vas CEZ asi vselijak sere, ale tohle uz zavani averzi, ktera postrada jakoukoliv racionalitu. Pockejte az se rizeni CEZu ujme Babis. Abyste se nedivili, ze elou elektromobilitu jako neprofitabilni byznys zrusi (bude se chovat kapitalisticky). Pak budete moct chodit plakat zase nekam jinam.
A pokud namitnete, ze CEZ je statni, tak neni. Stat tam ma sice vetsinovy balik, ale jinak je to komercni spolecnost jako kazda jina.

Obrázek uživatele Radovan

Toto tady bylo probíráno nesčetně krát. Celé je to o tom, zda je ČEZ, EON, PRE a další výrobci/distributoři elektřiny schopen domluvy s automobilkami, aby vyráběly elektromobily, spotřebovávající další elektřinu, jejich výrobek. Místo nějaké formy ropy nebo plynu, který zmínění jen překupují. A taky zda jsou ochotni společně fleetovým zákazníkům elektromobily s těmi automobilkami dodat, aby spotřebitelé jejich elektřiny pro dopravu rostli po desítkách a stovkách, ne po jednotkách.
Prozatím ČEZ pouze slibuje síť rychlonabíječek v ČR, cca od roku 2011 - dohledatelné na webu a videích. PRE buduje pomalé nabíječky ve své Praze o106. EON, kromě rekreačních aktivit a Vystrkova, nedělá ve srovnání s nimi prakticky nic.
Prozatím jel ČEZ systémem - ať si to kluci staví a jezdí elektromobily, stejně si elektřinu budou muset koupit od nás.
Nová strategie je - EU nám to zaplatí, my to budeme provozovat a stejně si elektřinu budeme muset koupit od nás (třeba ČEZ Esco od ČEZ silovou elektřinu a za její doručení zaplatit ČEZ distribuce).
V tomto smyslu se zcela ztrácí smysl investice do nového byznysu a vybudování nového spotřebitelského trhu. A ještě to odpovědní přednášejí na konferencích na veletrzích typu Amper, jak moc to nejde, nevyplatí se atd..
Místo aby třeba využili nedávné dotace pro podnikatele, když už do toho nechtějí dávat svoje peníze, a ke každému svému prodejnímu místu postavili 2 rychlé stojany s 80% dotací pro své zákazníky, jak to třeba dělá Lidl.
Čili nám až tak nevadí, že ČEZ nic nedělá, kdyby o tom pořád dokola nemluvil, jaký je king. Kdyby neotevíral dokola jen nesmyslné Mennekesy. Kdyby nezahušťoval jen severozápadní Čechy a Prahu, když distribuční území má daleko větší. Kdyby se dalo na jeho stanicích jednoduše platit, bez smluvního úvazku. Kdyby nezdražil 3x svoje služby, aniž by nabídl protihodnotu. A kdyby nakonec farizejsky nezačal s výstavbou až poté, co dostane veřejné peníze. A kdyby ta výstavba byla výstavbou, ne systémem sem tam upustím drobeček. Zbývá mu 1 rok ze tří a drtivá většina stojanů nikde. Zvláště pak ve srovnání s okolními zeměmi, Slovenském počínaje a Polskem konče. O německy mluvících raději nehovořit, to je extraliga versus obecní přebor.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovane, na konference sice jezdíte, ale neposloucháte, resp. slyšíte to, co chcete slyšet. ČEZ, E.ON i PRE to opakují dokola proto, protože to nadšenci jaksi pořád nechtějí pochopit. Dobíjecí síť generuje investiční náklady, ale i nemalé provozní. Na investice dotace je, na provoz nikoliv. Vytíženost dobíječek je zatím malá. Kdekdo volá po tom aby stanice stála tam a zase tuhle, hlavně proto, že by se jemu zrovna tam šikla, ale přitom druhým dechem dodá, že tam vlastně nabíjet bude občas.
A pořád vždycky někdo vytáhne, že když je na dobíječku dotace 80% dotace, měl by elektromobilista platit 20% ceny za dobíjení. Přitom je to dost zjevná blbost, která musí dojít komukoliv, kdo o tom chce racionálně přemýšlet.
To, že se dobíječky zaplatí vyšší spotřebou elektřiny je blbost ještě kardinálnější, bohužel to je asi taky mimo chápání většiny zde diskutujících. Víra, kterou tady prezentoval pan Kubiš tuším a to ta, že každá stanice vygeneruje mnoho nových elektromobilistů a celé se to zmultiplikuje, je bohužel roztomile naivní.
Co je farizejského na tom, že většinu stanic postavil ČEZ za svoje, bez dotací? Píšete, že ČEZ jel stylem ať kluci staví. Oni nic nepostavili? To myslíte vážně? Nebo je prostě nemáte rád a musíte si exemplárně kopnout? Buďte aspoň soudnej, když už si hrajete na mudrce. Já chápu, že se Vám paušál nevyplatí a voláte proto po jednorázových platbách, ale to je jen důkaz toho, že u stanic budete dobíjet málo. Na podobných zákaznících žádný provozovatel nezbohatne...
Jaké dotace pro podnikatele myslíte? Z nich se totiž veřejná dobíječka postavit nedá, na to jsou jiné dotace...
Ad Lidl - to bych zrovna jako bernou minci nebral. Pro Lidl je to ryzí marketing. Vědomě jdou do toho, že výstavbu i provoz stanic budou dotovat (můžou se sice snažit nějak ohlídat to, aby to bylo “pro zákazníky”, ale to se bude samozřejmě obcházet). A je otázka jak dlouho je to bude bavit - osobně tipuji tak dlouho než efekt PR odpadne a to bude rychle a až zjistí, kolik je ten provoz stojí a že se to vyšším prodejem rohlíků nezaplatí. Myslet si, že někdo postaví dlouhodobě udržitelnou síť stanic, která bude závislá na neustálém dotování provozu, je naivní. Vsadil bych se, že nebude trvat dlouho a Lidl svoje dobíječky v tichosti prodá někomu, kdo je bude provozovat standardně za peníze.
Nechápu však, čemu pořád nerozumíte. Budovat a provozovat stanice se nevyplatí, tečka. Zrovna lidi jako vy jste pro to zlatej důl (neberte to osobně, nic ve zlém). Dotace mají možnost motivovat někoho, aby vůbec stavěl nebo stavěl rychlejc. ČEZ je pomalej, ale reálně něco staví, viz jenom to co vzniklo za poslední rok, dva. Akorát ale čtu jak je všechno blbě, co staví, kde staví, jak staví, kolik to stojí, dotace jsou blbě a všechno je teda blbě. Nechápu...
Jenom se těším, až se ČEZ nechá inspirovat Greenway a posune ceny tam, kde jsou nebo nedávno aspoň byli oni (tam vysoké ceny nevadí? Na Greenway slyším jen chválu, takže dobíjení je zadarmo? Nevím aktuální stav, tak se ptám...).
Tvrdému jádru elektromobilistů je fakt těžký se zavděčit. Jedna část je nekriticky hotová z čehokoliv z Tesly, druhá část na všechno brblá...

Tak ono by celkem stačilo, aby ty stojany Čezu měly možnost jednorázového nabití jakýmkoli způsobem a hned by jim zisky vyskočily.

---

Nissan Leaf, elektrokolo 500W, FVE 15kWp

Obrázek uživatele Josef

No ono když se to vezme kolem a kolem, tak pokud byste měl pravdu, že je provozování nabíjecích stanic tak strašně ztrátové, tak by greenway i se svoji cenovou politikou musel dávno zkrachovat, protože byť je zhruba třikrát dražší než jiní dotovaní provozovatelé, tak to stejně nemůže náklady pokrýt ani zdaleka. Takže buď tím greenway něco sleduje do budoucna a teď se jen snaží minimalizovat ztráty, nebo to nebude s tou ziskovostí a provozními náklady zase tak strašné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Osobně si myslím, že model Greenway je o tom, že jakmile síť vybuduje, tak ji obratem prodá. Jejich fungování je postaveno pouze na dotacích. Postaví stanice s 85% dotací a ve chvíli, kdy to dotační podmínky umožní, tak to prodají, díky dotaci se zajímavým ziskem. O dlouhodobý provoz jim nejde a proto je ani netrápí jestli u nich někdo dobíjí a nebo ne (čím méně, tím lépe, vlastně). Výhoda evropské dotace je, že namá tzv.dobu udržitelnosti a lze to prodat hned po skončení provozu (české dotace požadují pětiletý provoz).
Legitimní byznys model. Jako malá firma jsou flexibilní a mají jasný cíl, na kterém jim visí financování od bank a investorů. Ale taky jsem slyšel, že staví dost bezskrupulózně, netrápí si moc hlavu s tím jestli něco je a nebo není úplně košer a podle předpisů apod. Ale to neumím posoudit.
Ale finančně jsou pořád na hraně, bez pravidelného přísunu dotací by už dávno nefungovali...

Osobně si myslím, že ČEZ po získání již několikáté dotace(85%) na nabíječek, až je postaví tak je taky prodá!

Jemu bohatě bude stačit "jen" výroba, prodej a doprava elektřiny.

Dosud jsem nepochopil strategické nákupy ČEZu v zahraničí a u nás! Ale asi to víc pomohlo manažerům než ČEZu nebo státu.
A vo tom je celé současné podnikání ČEZu, které začalo příchodem Romana a souhlasem "tunel dědka".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Již několikáté myslíte té druhé, co teď oznámili?
Nebylo by pro ČEZ jednodušší je naopak koupit a necrcat se s výstavbou? Energetiky mají pro dlouhodobý provoz zdaleka nejlepší předpoklady na rozdíl od malých firem. Silní hráči efektivněji rostou akvizičně a ne organicky, to jim naopak moc nejde.
Takže si nemyslím, že to staví s cílem prodat. To, co ČEZ staví, chce podle mě určitě provozovat dlouhodobě. Spíš bude skupovat jiné, dříve nebo později...

*Ano i to druhé, třetí a další co přijde.

*Myslíte koupit ABB, nebo jiného výrobce nabíječek?

*Ano mají předpoklady ale to automaticky neznamená, že je to nejlepší volba, jak stále vidíme.

*Co si myslíte Vy, já nebo někdo jiný v těchto a jiných diskuzích, je úplně jedno, protože co udělá za čas ČEZ neví ani jeho současní manažeři, co by o tom měly rozhodovat!

*To, že skupuje kde co víme a tom jsem také psal a nemyslel jsem implicitně jen nabíječky! Sám píšete, že to není pro ČEZ výdělečné, tak to už nechápu ani Váš myšlenkový pochod.

Já jen, že ho(ČEZ) tady tak bráníte a přitom pro většinu lidí v republice udělal víc škod než užitku.
To už raději ani nebudu vyjmenovávat co, ale já zde žiji téměř 60 let a tak nemusím číst co kde píší abych si musel udělat názor na něco, jak to bylo a je!

Obrázek uživatele Josef

Upřímně, ČEZ si minulý rok u lidí tak zavařil, že to snad ani víc nejde. Všechno mu trvá VĚČNOST! Vyřízení žádosti o nové připojení zpravidla trvá ROKY! Je to prostě firma na správném místě.

Obrázek uživatele Radovan

Chce ČEZ podnikat v nabíjecích stanicích? Tak ať to dělá a nekecá o tom. To co roky proklamuje a to co reálně předvádí je nebe a dudy. PRE jako malá společnost má v podstatě více stanic (třebaže pomalých, ale vhodných pro městské účely) než gigant ČEZ a také lepší pokrytí a síť na území, které obhospodařuje. Greenway postavil celoslovenskou rychlonabíjecí síť podél hlavních tahů a buduje totéž nyní v Polsku raketovým tempem. Nevím, co Anonyme pořád nechápete, na těchto naprosto odlišných přístupech. Je to do očí bijící. O EONu nemá vůbec cenu psát.
Evmapa například staví za svoje a sdružuje další provozovatele rychlonabíječek. Umožnila užívání stanic všem, někdy za větší, jindy za menší peníze, podle přání majitele. Podobně RPS net. Nebo pan Kubiš. Nebýt jich, tak se ve větší části republiky elektormobilista nikam nehne. Přes velkohubá prohlášení ČEZu za posledních 7 let.
Paušál a čip jsem ČEzu vrátil nejen proto, že je 3x dražší, ale hlavně proto, že za něj nabízí kulové. Rychlonabíječky 2 v Ostravě kousek od sebe, přitom nejprve zde byly jen obyčejné zásuvky. Další 1 byla v Brně, později doplněna druhou. Pátá vyrostla ve Zlíně. Nyní, snad, se dočkáme v Olomouci. Nějaké Ostrovačice a Kuřim z posledních měsíců oněch 7 let jsou de facto okolí Brna. Další rychlá je až v Hradci Králové, nově i v Pardubicích, kde ale už roky je zdarma Nissanů, později též včleněna do Evmapy.
Nevím, kde jste Anonyme vzal požadavek na 20% placení na nabíjecích stanicích, je z toho ale vidět, že elektromobilem reálně nejezdíte. A z toho bude asi pramenit Váš názor. My elektromobilisté víme, co potřebujeme. A soukromí provozovatelé nám ty potřeby plní. ČEZ ne. Možná je to ovšem jen tím, že prostě jezdí všichni spalováky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, je vidět, že ČEZ nemáte jednoduše rád, nemúžu si pomoct. Argumentujete jak potřebujete a přitom si protiřečíte.
- PRE nemá v podstatě víc stanic než ČEZ a už vůbec ne rychlonabíjecích
- PRE má městkou síť což se trochu těžko srovnává s pokrytím podstatné části republiky, srovnávejte výši investic
- pomalé stanice PRE chválíte, ČEZu za totéž nadáváte

Nejvíc vás patrně štve to, že ČEZ nemá stanice tam, kde bydlíte. Přišlo by mi pak fér napsat, že “pro mne nemá čip ČEZu význam a proto jsem ho vrátil”. Vy napíšete, že za čip nabízí kulové... ČEZ toho zatím z hlediska dobití nabízí sice málo na to, aby to byl ideální stav, ale zdaleka nejvíc ze všech provozovatelů u nás. Když ale člověk čte vaše příspěvky, tak má pocit, že ČEZ má někde dvě nabíječky a ještě je na noc zamyká...
Znám lidi, co čip mají a jsou spokojeni. Ti mlčí. Vy jste nespokojen, nekriticky chválíte všechny ostatní a stejně tak nekriticky ČEZu nadáváte. Až zavede jednorázové platby, přijde vám to drahé. Až postaví stanice na Ostravsku, bude to zase špatně, minimálně proto, že měly být dřív a jinde...
Těch dvacet pricent byl příklad. Pořád se tady argumetuje dotací a cenou za dobíjení (přijde vám drahé, mělo by být levnější když je dotace). Já říkám, že cenu za dobíjení dotace ovlivní až ve chvíli, kdy bude kromě provozu pokrývat i investici (dotace jsou na investice). Pokud cena za paušál nebo cokoliv jiného nepokryje ani provoz stanic (v průměru), tak dotace dobíjení přeci nezlevní...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

za mně osobně nemůžu tvrdit že nemám čez rád, já jen tvrdím že čez je velký zlo pro občany čezka, samozřejmě řadoví zaměstnanci čezu za to nemůžou

Obrázek uživatele Radovan

Pořád to nechápete Anonyme. Kdybych neměl ČEZ rád, tak o něj neberu elektřinu a plyn. Což beru. Nemám rád kecy a nicnedělání, ostatně asi jako každý z Ostravy. Existuje letitý vtip, který je bohužel smutnou pravdou. "Na Ostravsku se mluvi kratce. Bo není času. Než to Pražak řekne, Ostravak už ma aji zrobene."
Když se podíváte na síť PRE, viz www.premobilita.cz, najdete tam k dnešku 35 nabíjecích míst s 54 stanicemi, hezky rozmístěnými v rámci Prahy, kde podnikají. Postavených od roku 2011. V poslední době začali doplňovat pomalé stanice rychlonabíjecími. Pár je i v jiných městech, kde to objednali zákazníci PRE https://www.premobilita.cz/Files/nabijeni/prehled-instalovanych-prepointu/. Všechny Prepointy si lze stáhnout do navigace z jejich webovek. Mají jednoduchý systém plateb https://www.premobilita.cz/Files/nabijeni/cenik-nabijeni-2017/. Provozují v centru Prahy dlouho půjčovnu elektrokol, sám jsem ji mnohokráte využil. Současně s prodejnou. V ní nabízí i repasy baterií elektrokol https://www.premobilita.cz/cs/baterie/. Krátkodobě i dlouhodobě zapůjčují elektromobily. Prostě to s elektromobilitou myslí na svém distribučním území vážně a dělají proto opravdu systematicky a dlouhodobě hodně.
Teď si otevřete mapu rychlonabíjecích stanic ČEZ, protože ten neustále mluví o umožnění cestování po ČR, a zkuste, jak by jste se dostal s vozy do 24 kWh baterie, jichž jezdí většina, někam v rámci ČR http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html. Pokud vezmete, že opravdu funkční model sítě rychlonabíjení je Greenway, s rychlonabíječkami podél hlavních tahů u další infrastruktury (jídlo, toalety, případně nákupní centrum) co 50-80 km, tak můžete tu mapku rovnou zavřít. Nikam nedojedete. Celý seznam 80 stanic, při 2 dotačních titulech http://www.elektromobilita.cz/edee/content/file/pro-media-2017/09-zari/cez_mapads_210x297mm_20171027.pdf. A ceník http://www.elektromobilita.cz/edee/content/file-other/elektromobilita/ke-stazeni/cenik-elektromobilita-20170101.pdf.
A pak se podívejte na www.evmapa.cz, kam jsou dnes do mapy zaneseny stanice všech možných poskytovatelů, část s funkčností evmapa (zapínání mobilem, informace o obsazenosti atd.). Jen podle toho se dá v mnohých místech vůbec jezdit.
O EON nemá cenu vůbec psát. To je ostuda sama a jeho distribuční území pole neorané.
Není to o emocích Anonyme, je to o použitelnosti pro elektromobilistu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyz vy to porad posuzujete podle pouzitelnosti (coz chapu). Ale je to nerovne stovnani. Ten jdo ma male distribucni uzemi ho zasituje relativne snadno, zvlast v hlavnim meste, kde je elektromobilistu docela dost, takze v podstate kazda stanice si svoje zakazniky najde. Totez chcete po nekom kdo obhospodaruje o nekolik radu vetsi uzemi, kde je pripojeni slozitejsi (stavet tam pomale stanice pro “dojezd” po republice nedava smysl). A srovnavate ze jeden to ma zasitovane hezky a ten druhej je luzr protoze to nema zasitovany stejne nahusto.
Mimochodem - kdo si myslite, ze v Praze dobije elektromobilistum vic kWh? PRE nebo CEZ? Osobne si myslim, ze CEZ vede s naprostym prehledem. Ale PRE ma hezkou sit, ktera Vam prijde systematicka a hodme dobra.
Bohuzel je to porad dokola... Vy se na sit stanic (a nejen vy) divate tak, aby ae dalo tam a tam (nejlepe vsude) dojet. Kvalitni sit = dojedu vsude, husta sit. Optika spotrebitele, pochopitelna. Ale pak je tady optika investora, ktery se na investivane penize diva tak, ze by se mu jednou mely vratit... A ten se do toho logicky ve velkem nepohrne...
Divejte se na to taky tak, ze pokud je sit zatin ztratova, tak doovat 2 stanice (napriklad) je o necem jinem nez 100 stanic. Takze paralela typu, ze nekdo provozuje nadsenecky par stanic, takze to timpadem jde a prpvozovat ve velkem je mylna...
Ale to je jedno, asi se uz tocime v kruhu mam pocit.
Uvidime v jakem tempu a v jakych lokalitach bude vystavba CEZu pokracovat. Sam jsem zvedav.

píšete o veciach, ktoré sú sexi, ale so sexom nemajú nič spoločné.
ak by boli nabíjačky 50-80 km od seba, dalo by sa o paušále (v dnešných čez cenách) reálne uvažovať - použijem ho VŠADE. je to rovnaké ako s grýnvej - taxikári jazdia v malom okruhu a furt. takže sa im aj "drahý" paušál vyplatí. ten, kto by chcel jazdiť ďalej od komína, narazí na ZNÍŽENÝ VÝKON, kedy za elektrický kilometer zaplatí viac ako spaľovák so spotrebou 1 a viac litrov.
ps - stále sa pohybujeme v rokoch 1975, 80, ... kedy boli benzínky po-pia otvorené "za svetla", 24 hodín iba pár, nie bližšie ako 80-100km. š1203 musela maž 20l kanister, mb mala špeci kanister do rezervy, ...
pritom, dnes je elektrina dotiahnutá všade, pre začiatok stačia "motorové (16-35A) zásuvky", časom dopĺňané ...

Obrázek uživatele Radovan

A pokud by auta měla silné palubní nabíječky s výkony 22 a více kW, pak by tyto "motorové zásuvky" dokázala krásně používat. Tak jako dnes Renault Zoe, Smart ED, Tesly......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

Zkuste si odpovědět na otázky:
- k čemu je elektromobilistovi jako spotřebilteli nesíť
- proč vlastně vůbec takové stojany stavět (vyjma eko píár)
- pokud mám nesíť stavěnou 7 let, kdy se mi asi tak vrátí náklady?
Stejně jako si tipnete, že ČEZ v Praze nabíjí více kWh než PRE, tak já si tipnu, že nesíť se nikdy vrátit nemůže, protože neslouží svému účelu.
Jestli mohou sítě stavět malí soukromníci, viz evmapa, rps net, tak to může dělat mohutný polostátní gigant, přítomný v každé části země levou zadní. Nedělá. Tak ať o tom přestane vykládat. To není žádná investice s cílem uspokojit poptávku spotřebitele a vydělat, to je píár.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

- síť se nepostavi za pár let...ČEZ sice dělá elektromobilitu 7 let ale moderní stanice staví podstatně kratší dobu
- ČEZ má nesíť, dobře, jak velka síť je rps net, kolik stanic, jaké pokrytí republiky to má? Totéž EV mapa (myslím jehich stojany, ne ty, kde nabízejí billing). Odmyslete sítě ostatních, republiku díky rps net nebo ev mapa objedete?
- To, že někdo postaví stanici nebo pár stanic neznamená, že to je profitabilní byznys, může mít motivaci jinou, třeba nadsenectví. Nebo víte, že pro rps net nebo ev mapu je to ziskové/výdělečné? Pokud ano, tak proč už dávno ČEZ v dobíječkách nepředstihli když je ČEZ tak neschopnej? Na ziskovej byznys jim banky rádi půjčí.

Vubec nezlehcuju aktivity malych hracu, super. Ale srovnavate nesrovnatelne a vyvozujete z toho takove zavery jake potrebujete.
Tak at nekdo z panu kdo provozuji stanici ukaze, jak je to vynosny byznys a CEZ, E.ON a nakonec i PRE sklapnou. Takhle akorat udelate zaver typu ze ten a ten soukromnik stavi, takze se to asi vyplaci a jde to a nekdo jiny nestavi, takze nestavi schvalne / je neschopnej. Kdyz tomu tak verite, proc to nedelate?

Obrázek uživatele ozana

Jeden operátor (EVmapa), jedna platba = jedna síť.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Bylo by hezké, kdyby už dávno ČEZ začlenil svoje stanice do systému EV MAPA. Ten je funkční, spolehlivý, elektromobilisti si na něj zvykli a byl by i spravedlivý vzhledem k odebrané energii.
Nicméně něco v tomto smyslu se chystá, pokud vím.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

To je úplně přesný. Já i spousta mých známých bychom okamžitě jejich stanice začali využívat. Čip nikdo z nás plně nevyužije a díky jejich ceně je i vrátili. Přitom cena za kw i 10kč by nikomu nevadila.

---

Nissan Leaf, elektrokolo 500W, FVE 15kWp

Obrázek uživatele Radovan

Tak ještě jednou. PRE neprohlašuje, že pokryje republiku. EON neprohlašuje raději nic. RPS Net je malá soukromá firma, nic neprohlašuje a staví u sebe a ve svém okolí jednu za druhou. Evmapa přišla s rychlonabíječkami mezi prvními (když pomineme demontovanou RWE v Praze), dala je k dispozici zdarma a v Troubsku, sídle NetDataComm, udělala nabíjecí bod se všemi možnými zásuvkami a kabely i rychlonabíječkou. Vybudovala strašně moc chybějící Olomouc pro osu Brno-Ostrava, kam včelnila i Vyškov. Dále návazné Uherské Hradiště na Brno a Vyškov a Valmez shora. S RPS net a Inchanetem otevřeli rychlonabíjecí horní cestu na Prahu (Mohelnice, Svitavy, vysoké Mýto, Poříčany), včelenili po cestě i Nissan Pardubice, prostě věci, o kterých nemáte Anonyme ani ponětí. Jinými slovy celá Morava, Východní Čechy a spojnice na Prahu horem existuje jen díky jim. Mají přesah i na Slovensko.
Se silnou palubní nabíječkou už díky funkčnosti evmapa.cz chybí doplnit jen severozápad od Prahy. Najdete je i v Rudné, Prachaticích, Táboře, u Rozvadova, v Chebu .......
Nevím, nakolik jim nabíječky vydělávají. Vím, že budují použitelnou síť a že se bez nich neobejdu, pokud chci někam dojet. Bez ČEZu ano.
Píšete přesně Anonyme, srovnávám nesrovnatelné. Neaktivitu finančního kolosu a aktivitu malých, kteří se dokáží spojit a budují. nemusím vyvozovat žádné závěry, já tím elektromobilem denně jezdím.
Na otázku - Když tomu tak věříte, proč to neděláte? - mám pro Vás opět jednoduchou odpověď. My sdílíme již vybodované nebo zázemí a infrastrukturu. My nepotřebujeme kolosy s plány, investicemi a úvěry. Máme technologické platformy a s těmi jsme schopni fungovat. To je podstata evmapa.cz. Dejte ke své sdílené zásuvce náš měřák a GMS modul, jste v mapě, v síti, s funkčností evmapa a ještě za to dostáváte zaplaceno. Zvláštní, že?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je vic a vic legracni, jak si vic a vic protirecite. Brecite, ze se svym mestskym automobilem nikam nedojedete a najednou pisete, ze firma XZY a ABC a ja nevim jaka dalsi otevira cestu tam a tam a zase tam. Co teda chcete? Aby CEZ dal rychlonabijecky zadarmo, nebot cip se ZROVNA vam nevyplati a dal je presne na misto, kam se chystate jet pristi tyden? Jen kopete do CEZu, co prispevek, to kopnuti. Zkuste to udelat tak, ze se prihlasite na nejakou pozici v CEZu (nebo klidne do EONu nebo PRE) a budete mit moznost veci ovlivnovat primo v miste deni. Ale obavam se, ze do toho se vam nechce. Namisto, abyste byl rad za jakoukoliv nabijecku od kohokoliv, tak jen kopete do CEZu (napr. jsou vam malo rychlonabijecky v Kurimi, v Ostrovacicich, nebot to je skoro Brno a tam je prece uz CEZ i evmapa ...). Kope se ve fotbale, vazeny pane! Nebo to udelejte tak, ze sam zacnete budovat rychlonabijecky tam, kde jsou podle vaseho nazoru potreba. Vsak ty rychlonabijecky jsou, dle vas, tak skvely profitabilni business!! Tak pojdte do toho!
A v jinych prispevcich pisete, ze vlastne rychlonabijecky pouzivate jen obcas, ze nabijite zadarmo v praci (mate to ve smlouve, ze muzete pouzivat elektrickou energii vaseho zamestnavatele pro soukrome ucely? Ne? Hm, zajimave, ze? Sam udajne podnikate, takze slovni spojeni "danovy unik" vam neco rika, ne? Pokud to ve smlouve mate, je to v poradku).
Ten, kdo vas nezna a zacne vase prispevky cist, tak ma nejdrive dobry pocit. S postupem casu vsak vidi vic a vic zapsklost a kopani a jen kopani do jakekoliv firmy, ktera nestavi to, co vy chcete a hlavne tam, kde vy chcete. Pisete, ze evmapa mela nabijecky zadarmo - no a co, ze mela? Ma je ted? Nema. Ted je evmapa cenove tam, kde je a opravdu by mne zajimalo, kolik lidi na jejich rychlonabijeckach nabiji. Vidim mnohem vic lidi na rychlonabijeckach CEZu, nez na rychlonabijeckach evmapy.
Zkuste nadhled a ferovost, pomuze to sireni elektromobility vic, nez neustale kopani kolem sebe. Hezky den.

Obrázek uživatele Radovan

Vy budete buď nemocný (spojení oko - mozek, problém s pochopením psaného textu) nebo placený píárista ČEZu, ne?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nezlobte se, ale musim se zastat predchoziho Anonyma. Kdyz pravda boli, strilim do ostatnich a ostatni ponizuji -> jaky to pekny pristup od vas, Radovane. Pozoruji, ze to tak delate delsi dobu.
Spolu s neustalym kopanim do CEZ (a taky do Volkswagenu). Vas postoj je: 1/ CEZ neco udela, je to spatne (rychlonabijecka je na spatnem miste, nebo je postavena pozde), 2/ CEZ neco neudela, je to spatne (nic nestavi v mistech, kde zrovna vy chcete), 3/ ostatni zato delaji vsechno spravne, ve spravnou dobu a na spravnych mistech. Fajn, pokud ostatni vidi business model ve staveni rychlonabijecek, je to super, at to delaji, je to jejich business zodpovednost (nikdo z nich to nedela jako charitu).
Myslim, ze vetsina ctenaru problem ve spojeni oko-mozek nema, ani nema problem s pochopenim vaseho psaneho textu (nebot po precteni vasich nekolikerych prispevku je videt, ze Anonym vase prispevky shrnul). Ctete si po sobe to, co pisete a vas text pochopte. A zkuste a priori nekopat do CEZu, prispeje to vasi reputaci. Vite, spolupraci se dosahne vic, nez permanentni kritikou.

Obrázek uživatele Radovan

Nezlobím se, Anonymové se přitahují, pokud nejsou rovnou jedna a táž osoba.
Střílím do ostatních a ponižuji je? No já nevím, já bych řek že trolové si to zaslouží. Pročtěte si celé vlákno, zjistíte to.
Kopání do ČEZu? Vidíte, i pojmosloví máte s předchozím Anonymem totéž.
Mám ČEZ chválit, za rychlonabíječku na špatném místě? Za letité neplnění opakovaných slibů sítě po celé ČR a sebechválu za každou obyčejnou zásuvku v horní dolní? Vždyť prokazatelně nestaví! Aktuálně mu zbývá 13 měsíců na splnění věci z roku 2016.
Já Vám snesu tisíce příkladů, jak to jiní dělají lépe a že jen díky jim po Moravě vůbec jezdíme a dostaneme se do Čech a Vy budete zase plkat cosi o byznys modelech.
Většina čtenářů je soudných a ví, že bez benzínky si spalovák ani neškrtne. Na delší trati si bez rychlonabíječek neškrtne ani elektromobil. Tak kde je jaké kopání, když uvádím jen veřejně dostupná fakta. Fakt mne bavíme touhle deamgogií.
Je zajímavé, jak Vy, zřejmě zaměstnanci ČEZu, se tady tak vehementně opíráte do všech, kdo Vám na něj slovíčkem sáhne. Že ve stejných příspěvcích kritizuji tvrdě i EOF, to nikomu z Vás nevadí. Takže podle Vás do ČEZ kopu a EON hladím.
Jak by jste nazval 3 leté vlastnictví čipu ČEZ, online informování o problémech nabíječky přímo zodpovedné lidi (mám jejich telefony v paměti mobilu), desítky emailů, včetně těch s ideálními místy pro vybudování sítě. Jako kopání nebo vstřícnou spolupráci ze strany zákazníka, navíc zadarmo? Výsledek ovšem nevidím. Pochlebování mi proto nijak reputaci nevylepší, právě naopak. Na Amperu si pak všichni poslechneme, proč to nejde, spousta z nás pak vidí doslovně opsané svoje kritiky i z tohoto fóra, které se prezentér snaží veřejně vyvrátit, místo aby s nimi pracoval a byly za ním výsledky. Kritika zákazníka totiž není kritikou, ale námětem pro zlepšení služeb podnikatel. Zákazník má vždycky pravdu, říkal nějaký neznámý nýmand, myslím že se jmenoval Baťa, či tak nějak, ale to nebudete znát, bezvýznamný švec odněkud z Valašska. Podobně jako ten krejčík, snad Nehera nebo tak nějak.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy jste me rozesmal ... pry stejne pojmoslovi. Jo, kopete v prispevcich - a kopete do vsech, kdo nestavi tam, kde vy chcete. Je jedno, jestli to je CEZ, EON, PRE, ci kdokoliv jiny. To, ze soukromnici zasitovali nabijeckama cast Moravy - vsak to je dobre a pokud to sedi do jejich business modelu, je to fajn. Vite, oni ti soukromnici to nedelaji zadarmo, tak proto slovni spojeni “business model”. Ale takove spojeni vy, jakozto podnikatel, kteremu hazi stat jen klacky pod nohy, znate, ne? To, ze jste hlasil nefunkcni nabijecky, to je super, to vam nikdo nebere (ostatne o tech hlaseni jste psal v minulosti take). Vite, vas problem je ve forme sdeleni, ne v obsahu. Kdyz jen kopete, tak vas postupem casu prestane okoli brat vazne. Vecna diskuze je na zebricku hodnot vyse, nez kopani a kritika.
Pozn. Vim, ze Batu jste uvedl jako priklad a hodne trapne jste to napsal. Zkuste si nebrat do huby nekoho, kdo neco dokazal celosvetove a mejte pred nim uctu. Ve spouste zemich je slovo “Bata” synonymem pro boty a nikdo v tech zemich nevi, ze to je vlastne slavny zakladatel firmy a jeji dlouholety vlastnik, ktery se staral o zamestnance, naslouchal zakaznikum a umel vycitit prilezitost na trhu. A take v tech zemich vetsinou nevi, ze Bata pochazel z CR ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Forma musí být ironická/sarkatická po těch letech, kdy racionální připomínky neměly žádný účinek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musim se pridat k ostatnim anonymum (treba tim bude mit Radovan vetsi radost, kdyz se pry anonymove pritahuji ...) - take ja si myslim, racionalitou a nekopanim se dosahne vic, nez sarkasmem/ironii a kopanim. Toto muj skromny nazor.

Obrázek uživatele Zetti

Kdybyste se neschovaval za anonyma mel by ten nazor vetsi hodnotu. Jinak souhlas. Dokonce jsem mel obavu ze kdyz si koupim EV taky tak zblbnu, ale nestalo se. Muj svet se toci kolem jinych veci nez je auto

---

Elektromobilismus je náboženství, ve kterém je Bohem auto na baterky

Souhlasim se vsim, co bylo napsano vyse. Nekteri zdejsi prispevovatele nezblbli z vlastnictvi EV a je to jen a jen dobre. Ostatni holt musime filtrovat ... za sebe muzu rict, ze jdyz kolegum predvadim EV, tak jim musim sahodlouze vysvetlovat EV, proberu i nevyhody a klidne nevyhody uznam. Mame proste fajn pratelskou debatu. #jdetovklidu ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SOUHLASÍM!!!! každý kdo si v práci uvaří kafe a nemá na to speciální smlouvu se svým zaměstnavatelem, dělá daňový únik!!! používáte totiž elektrickou energii i vodu zaměstnavatele který si z toho dělá nárok na odpočet DPH a dává to i do nákladů!!!! a neplatíte stočný a vodný, doufám že už si na to finanční úřad konečně posvítí a začne to tvrdě postihovat!!!! toleroval bych to maximálně když se jdou zaměstnanci vysr...t ale maximálně 1x denně, ale jako finanční úřad bych o to ponížil ten odpočet DPH

Radovan má pravdu v tom, že je třeba elektromobilem jezdit. Fakt je to dlouhodobě vypozorováno, že pokud jakýkoli manažer, podnikatel, politik, obyčejný člověk začne EV používat, začne přemýšlet jinak. Opravdu bych doporučoval, aby každý, kdo by měl jakkoli rozhodovat o elektromobilitě, měl by jezdit jen a jen EV. Já sám jakékoli EV (co mám půjčené) používám jako "normální" auto (normální je EV) a nedovedu si představit cestovat kamkoli po ČR bez čipu ČEZ a registrace v EVmapě. Právě se chystám přejet různě ČR (trasa 420 km) "malobaterkáčem" eNVéčkem a chceme to jet v co možná nejkratším čase. Myslím, že o tom napíšeme článek třeba na Hybrid.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli chceš vidět kapitalizmus bez "regulací a šikany" z Bruselu, tak se postav v bílemém saku na rušnou křižovatku a kolem sebe jezdit/zastavovat/rozjíždět dieslová auta. (dle zvyklostí v ČR bez šikany a buzerace z Bruselu - tedy bez DPF). Myslím, že po 5 hodinách budeš na dotace pro EV pohon koukat jinak...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...jenze tady nejde o to , stoupnout si do krizovatky.
Nejak ste nepochopil reakci, a ani ten kapitalismus.
Skoda kazdyho spadlyho kokosa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavá obrana západních neomarxistů.
Jenže jaksi ve skutečné realitě má nejvíce dieslů na celém světě zcela jasně "dobrosersky"byrokratická EU se svým naftu podporujícím centrem v Bruseli.

Na procitnuti nepotrebuje ani bile sako. Nedavno jsem stal par minut na krizovatce a popojizdeli jsme po metrech k semaforu. Byl mraz a motory byly studene. Takovy omamny smrad z vyfuku a kvanta nespalenych uhlovodiku. Topeni jsem prepnul na vnitrni okruh, ale smrad byl uz v kabine. nevim ktera elektrarna vyrobila elektrinu pro mou baterku. Ale urcite si lide u te elektrarny nemuseli zacpavat nos.
Stat dava dotace na hodne veci, ale nekteri jsou zaryti odpurci dotaci a zrejme nevyuzili ani dotace poskytovane na skolstvi :-)

tohle vidím každý ráno, když vezu děcka do školy. Před osmou je tam permanentně cca 10 spalováků, všechny s běžícím motorem no a děti se v tom dýmu a smradu s červenými očkama prodírají do školičky. Žádného z rodičů to auto nenapadne vypnout, protože teplo že? a smrad raději nevnímají. Je pravda, že řidič EV je na toto trošku vnímavější.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Josef.

A po cestě si dají ještě cigaretu, aby toho neměly děti málo.....

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Ano, maminka nedaleko školy nastartované červené autíčko, za autíčkem vznášející se oblak a pomáhala dětičkám navěsit tašky na záda. Povídám synkovi: Podívej, jak maminka zabíjí své děti! Ihned to pochopil.

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel si toho užívám v elektromobilu také měrou vrchovatou. Jako řidič elektromobilu i jako cyklista.
Pokud člověk stále jezdí v ropáku, je jaksi "odolnější", protože tam má i svůj vlastní smrad ze svého vozu. Kdo říká že ne, ať si dojede do garáže a s chladnoucím spalovací motorem a autem si tam posedí a podýchá. To je i důvod, proč mají garáže povinně příčné odvětrávání. To je i důvod, proč lidi nechtějí mít přímý vstup z garáže do domu, že tam proniká smrad z auta. Vnitřní okruh to trochu řeší, pokud je zapnutý včas.
Jako cyklista mám zhruba kilometr bez cyklostezky a musím stát na jedněch semaforech u velké křižovatky. U křižovatky se ropáci rozjíždějí, to je pecka. U úseku bez cyklostezky jedu do kopce s převýšením 80 metrů, to co tam předvádí ropáci je fakt labůžo. Ano, mohu to objet po našich skvělých turistických cyklostezkách údolíčkem potoka 3 km zprava nebo zleva, ovšem závěrečných 0,5 km jedu opět s auty a ten krpál je stejný.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Také říkám, že s EV se dá bydlet ve společné místnosti. V karavanu Tesla Semi si povezu i Fiat 500e, který budu nabíjet během cesty, obytná část, dílna, solární panely, ... Jóó, to se to bude jezdit k moři ... a po světě!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a co si pořídit na kolo osobní plynovou masku?:-)) ropáci by si vás určitě i fotili na mobil

Obrázek uživatele Radovan

To bych asi nezaplatil a neudýchal, víte co stojí DPF filtr?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hehe... půjčte si potápěčkou výbavu s kyslíkovou láhví na záda :))) To si Vás teprve budou fotit a možná přijede i televize.

Obrázek uživatele Radovan

To by šlo, ale kolo by to se mnou dohromady neuvezlo. A to bych si nebral ty potápěčské zátěžové pásy :-) Musel bych v ekolo.cz pořídit nějaký bytelnější stroječek. Žádný hliník z Humpolce, ale poctivou tankovou ocel Ukrajina, baterky z náklaďáku a motor z ještěrky. A už by to jelo, TV NOVA zas a znova. A ještě lépe, pokud bych se na tom vysekal - oblíbená reportáž všude se válí kusy masa, kolem tečou potoky krve......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Lepší respirátor či polomaska s filtry kategorie FFP3 než to dejchat na plnou hubu.
https://www.srovnanicen.cz/q/respirator%20FFP3/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

..tak mne napada, jakej ma smysl polemizovat nad jizdou v plynove masce?
Kdyz to reknu s pohledu chodce,kterej musi po svych do prace na Tram,Bus, pesky, tak dejcha to samy na blbych precpanych tepnach a plus semafory po kazdych 10 metrech, ba ct to je za zacpy, kdyz mame obchvaty a tunely? Uprimne to nijak nepomohlo, je to este horsi a proc?
Jeden priklad, auta sou cenove levny a uvery na ne taky fungujou lepe nez pred cca 10 lety.
Cyklostesky sou pruser, a pesi zony s prikazanou jednosmerkou nam taky sebraly moznost misto auta vzit kolo a este ten zakaz seeqway je uplna utopie, jak mit na chodniku kyslik.
A proc vsechny ty hejblatka nemaj vlastne jizdni pruh misto aut na ropu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no dost pravda segway na baterky - stop, a vedle jede třeba Rex i3 a ten tam muže a ještě ma modrou kartu,....tady je to hodne v prd...

Chcete si pořídít skládací elektrokolobězku na pochůzky do centra Prahy a pak se dozvíte, že díky zákazům tůristů na segwejích přešli půjčovny na elektrokoloběžky, které radnice v centru také promptně zakázala a tím omezuje samotné občany města aby se dopravili alternativně o odlehčili tak MHD a případně vůbec nevyjížděli spalovacím autem či skůtrem a odlehčili i zácpám a ovzduší. To je stupidní.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak snad brzo zakážou i běhání a následně chůzi, a vypouštění prdů bude trestáno vysokou pokutou od městské policie, nakoupí k tomu účelu přenosné měřící přístroje

Zakážou i dejchat a vylučovat CO2. Sodofka bude bez bublinek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter


185.66.36.26