ČEZ otevřel svou největší rychlonabíječku, je u Superchargeru ve Vestci

Společnost ČEZ dnes oficiálně otevřela tři rychlonabíjecí stojany ve Vestci u Prahy. Jsou součástí nabíjecí stanice Tesla Supercharger.

Na nové nabíječce, která zdatně konkuruje té zatím největší od E.ONu ve Vystrkově u Humpolce, taktéž se Superchargerem, jsou tři rychlodobíječky CSS/CHAdeMO/Mennekes od ABB a osm stojanů Tesla Supercharger.
foto: Hybrid.z

Tři nové rychlonabíječky ve Vestci u Prahy, vedle restaurantu U krbu, jsou sice aktivní už delší dobu, ale oficiálně je spustil dnes. Jde o první kusy z celkem plánovaných 45 rychlonabíječek, které chce ČEZ vybudovat v rámci evropského dotačního programu CEF.

Dalších asi 10 nabíjecích stojanů chce ČEZ otevřít ještě do konce letošního roku, zbytek pak příští rok. Stanice obvykle bývají po dvou stojanech, takže půjde zhruba po 20 až 25 lokací.

Vedle tří rychlonabíječek ČEZ je k dispozici také osm stojanů Tesla Supercharger. Jak jsme se přesvědčili, jsou již hojně využívány. ČEZ chce údajně podobný model aplikovat i u dalších lokací.

Vedle tří rychlonabíječek ČEZ je k dispozici také osm stojanů Tesla Supercharger. Jak jsme se přesvědčili, jsou již hojně využívány. ČEZ chce údajně podobný model aplikovat i u dalších lokací.
foto: Hybrid.cz

Český energetický koncern plánuje také brzké spuštění placení s pomocí mobilní aplikace. Zákazník si stáhne aplikaci, nabije si kredit a z něj zaplatí, případně zaplatí po nabití.

Každý stojan ČEZu je opatřen jasným sdělením: tohle částečně zaplatila Evropská unie. Děkujeme!

Každý stojan ČEZu je opatřen jasným sdělením: tohle částečně zaplatila Evropská unie. Děkujeme!
foto: Hybrid.cz

Podle Tomáše Chmelíka, který má elektromobilitu ve firmě na starosti, je přesný způsob fungování aplikace zatím v řešení. Stejně tak se stále (už dlouho) pracuje na přenositelnosti čipů mezi různými operátory nabíjecích sítí (ČEZ, PRE, E.ON i další).

Hned u nabíjecí stanice roste tato (zatím) tajuplná budova, o které se dlouhodobě spekuluje, že půjde o prodejnu vozů Tesla.

Hned u nabíjecí stanice roste tato (zatím) tajuplná budova, o které se dlouhodobě spekuluje, že půjde o prodejnu elektromobilů Tesla neboli Tesla Store. Jako taková by byla první v Česku.
foto: Hybrid.cz
vlastní

141 Comments on “ČEZ otevřel svou největší rychlonabíječku, je u Superchargeru ve Vestci”

  1. Mimochodem, už chápu, proč mohli postavit tuhle nabíječku
    Mimochodem, už chápu, proč mohli postavit tuhle nabíječku se stojany SCH na tomhle místě. Je tam hned vedle rozvodna. Já jsem si říkal, jak tam dostali takový výkon… To máte 8 x Tesla SCH, celkový rezervovaný příkon kolem 600 kW a 3x ČEZ CCS/CHADEMO nabíječky celkem 150 kW. Dohromady 750 kW. To už je asi docela dost i na naše sítě (rozuměj bez jakéhokoliv řízení a neplánovaně).

          1. ty jsi pepo sám o sobě blackout, říká ti něco
            ty jsi pepo sám o sobě blackout, říká ti něco přetížený jistič? ta páčka na jističi spadne dolů a ti co budou chtít dál nabíjet tak to budou muset jít ručně nahodit a zcela jistě na 100% nebudou všichni ten jistič natahovat všichni současně a ve stejný čas, nebo si můžou koupit za pár tisíc motorový pohon k tomu jističi co jim to natáhne sám :-)))
            ale jo až všichni chalupáři začnou řezat dříví na cirkulárce to bude teprve megablackout, a těch chalupářů je mnohem víc než EV automobilistů :-))

            1. Zřejmě tu někdo nechápe ten sarkasmus a absurditu, kterej
              Zřejmě tu někdo nechápe ten sarkasmus a absurditu, kterej z toho příspěvku přímo čiší. A mimochodem, jističe by ani tak nevylítávaly. Poslední jističe jsou totiž zpravidla u elektroměrů, pak už jsou jenom keramické pojistky…

          2. Jsem přesvědčen že ani tak by odběr nedosahoval denních
            Jsem přesvědčen že ani tak by odběr nedosahoval denních hodnot. Typické noční nabíjení = odběr rychlovarné konvice.
            EDIT: Je to jen zlomek toho co nastává každý den kolem poledne = příprava pokrmů pro 10 milionů lidí.

            1. Nevím. V ČR jezdí asi 6 milionů aut, hypoteticky kdyby
              Nevím. V ČR jezdí asi 6 milionů aut, hypoteticky kdyby všichni naráz zapnuli běžné nabíjení 16 A, tak by asi menší blackout nastal ne? Je to samozřejmě blbost a nikdy k tomu nedojde, ale když si to člověk spočítá, tak je to asi 16 x 230 x 6 000 000 = 22 GW okamžitý odběr. A jelikož běžné průměrné zatížení ČR přes den je asi 10 GW, tak by to síť podle mě nedala.

                1. To podle me neni tak uplne pravda – podle toho, co tu lide
                  To podle me neni tak uplne pravda – podle toho, co tu lide pisou, tak vesmes kazdy vecer auto pripoji „pro jistotu“, aby rano vyjizdeli s plnou. Tohle se pro vetsinu stane v pomerne malem casovem okne, kdy se vraci z prace (treba od peti do sedmi) a auto nekolik hodin sosa. Naproti tomu, jezdit kazdy den po praci pro jistotu doplnit spotrebovany litr nebo dva benzinu, to snad nikdo nedela 🙂

                2. Pokud mají dvojsazbu tak se jim auto začne nabíjet jakmile
                  Pokud mají dvojsazbu tak se jim auto začne nabíjet jakmile je přebytek v síti … takže efekt je opačný = místo přetížení sítě se síť stabilizuje 🙂

                3. Moje auto je nastavené na NT v sazbě D27d. Byl bych vůl,
                  Moje auto je nastavené na NT v sazbě D27d. Byl bych vůl, kdybych toho nevyužil.

          3. To daleko větší je šance, že dojde na benzínkách
            To daleko větší je šance, že dojde na benzínkách benzín, když chtějí všichni ujet před hurikánem… Třeba u nás na sídlišti má každý vchod přívod 138kW a v noci je to totálně nevyužité. Navíc, když lidé budou doma nabíjet, budou mít ve většině sazbu s NT. A to znamená dálkově řízený odběr. Distributor to může na dálku poshazovat…

        1. jooo ten byl trochu pomatenej vzpomínám, noo ještě piráty
          jooo ten byl trochu pomatenej vzpomínám, noo ještě piráty neodepisuju ale popravdě není už skoro koho volit 😉

          ceskatelevize.cz/porady/11966400156-parlamentni-volby-2017/217411033200918-predvolebni-debata/

          NEvolím Agrofernet 2017 žlutý svinstvo

          stream.cz/adost/10019123-otravena-voda-alarmujici-vysledky-testu-vody-v-cesku

  2. Trochu dost mne zarazil komentář pod obrázkem.
    „Každý

    Trochu dost mne zarazil komentář pod obrázkem.
    „Každý stojan ČEZu je opatřen jasným sdělením: tohle částečně zaplatila Evropská unie. Děkujeme!“

    To částečně dělá 85% z celkové investice!

    Taky bych chtěl být takto „částečně“ přispěn na stavbu nabíječek.

      1. Já do nikoho „nekopal“.
        Jen jsem upozornil na slovo

        Já do nikoho „nekopal“.
        Jen jsem upozornil na slovo částečně, poděkování je správné a kritizování EU není u mne na místě.
        Jsem rád za každou novou nabíječku.
        Já bych ji s dotací postavil také a rychleji a na smysluplném místě!

    1. ja jsem se stavbou nabijecek celkem skoncil, mozna jeste par
      ja jsem se stavbou nabijecek celkem skoncil, mozna jeste par udelame, ale tomuhle se moc konkurovat neda…

      CEZ na tom vydela dvakrat. Jednou za prodanou elektrinu pres nabijecku a podruhe za prodanou elektrinu z domaciho nabijeni. A jeste jim to my (EU = nase penize) zafinancujeme…

      1. Ach jo… tenhle mýtus o profitabilitě dobíjecích stanic
        Ach jo… tenhle mýtus o profitabilitě dobíjecích stanic skrzevá prodanou elektřinu byl již porůznu opakovaně vyvrácen a pořád s tím někdo argumentuje.
        ČEZ na tom nevydělá. I s dotací na tom prodělává a ještě dost dlouho prodělávat bude (začne se na tom vydělávat až bude dobíjení výrazně dražší a dobíjet bude násobně víc lidí). Jen to někteří z Vás pořád nejsou schopni pochopit.
        Na Ampéru to bylo docela přehledně vysvětleno a doloženo čísly… Potvrdil to E.ON i PRE…

          1. A to je právě ono – GreenWay je postavený na dotacích
            A to je právě ono – GreenWay je postavený na dotacích téměř ze 100%. Proto ta firma existuje a funguje. Stejně tak Smatrics v Rakousku.

            Je tu stále spousta lidí, kteří jen vidí zázraky v zahraničí, aniž skutečně vědí…

                1. Já bych to tak vesele neviděl. On ten provoz taky nebude za
                  Já bych to tak vesele neviděl. On ten provoz taky nebude za hubičku a něco stojí. Ta firma musí mít pár průměrně placených zaměstnanců, rezervace výkonu u nabíječek něco stojí, nějaká ta údržba a opravy, záruka pravděpodobně už skončila… Nedivil bych se, kdyby greenway vyhlásil bankrot.

                2. Rezervace příkonu se řešila dnes na Konferenci o
                  Rezervace příkonu se řešila dnes na Konferenci o elektromobilitě v Olomouci. Stejně jako Renault začínají stavitelé rychlonabíječek integrovat úložiště, baterie pomalu nabíjené levným proudem, které mají překlenout požadavek na špičkový výkon.

                3. To se ale nemůže vyplatit. Pokud má být nabíječka
                  To se ale nemůže vyplatit. Pokud má být nabíječka rentabilní v situaci, kdy je třeba ji vytížit alespoň na 30 %, tedy zhruba 8 hodin nabíjení denně, tak vám bude bateriové úložiště k ničemu, respektive z něj nabijete první dvě auta nebo dokonce jen jedno auto, pokud to bude Tesla… A zbytek buď nenabije nebo bude muset mít ten rezervovaný příkon značně vysoký i tak, aby se to mezi auty stíhalo aspoň trochu nabít. Nicméně ve špičce se to musí i tak vybít…

                4. Prodávám, jak jsem nakoupil. Ovšem když vidím náklad na
                  Prodávám, jak jsem nakoupil. Ovšem když vidím náklad na rezervovaný příkon 8 tisíc měsíčně, tedy skoro 100 tisíc ročně, tak to mají lidi, co se provozem a instalacemi zabývají (a bylo jich tam hned několik) spočítáno určitě dobře.

                5. Jo, pokud počítají s návratnostmi kolem 20 let, tak
                  Jo, pokud počítají s návratnostmi kolem 20 let, tak určitě. Aby to úložiště dokázalo něco překlenout, mělo by mít alespoň 100 kWh. Při ceně 5000 Kč za kWh to máte půl milionu. A stejně platíte za rezervovaný příkon asi pětistovku (3x32A), aby se to stíhalo v případných krátkých přestávkách dobít.

                6. Proč nepočítáme? Byť hypoteticky. Náklad na rezervovaný
                  Proč nepočítáme? Byť hypoteticky. Náklad na rezervovaný příkon 8 tisíc měsíčně, tedy 96 tisíc ročně. 100 kWh úložiště náklad 500 tisíc. Pak rezervovaný příkon ročně jen 6000,-. Úspora 90 tisíc/rok, 500/90=5,5 roku návratnost.

                7. Jo, asi to dává smysl. Je pravda, že 100 kWh úložiště s
                  Jo, asi to dává smysl. Je pravda, že 100 kWh úložiště s 3x32A jističem to udrží asi v provozu věčně. Nějaké ty přestávky se tam vždycky najdou a to by ta nabíječka musela jet naprosto v kuse přes 3 hodiny, aby se to vytlouklo a vyhodil jistič.

                8. Není.
                  Zkuste použít hlavu a trochu

                  Není.
                  Zkuste použít hlavu a trochu počítat.
                  Nejvýraznější položkou je poplatek za rezervovaný příkon. U nabíječky 50 kW to je kolem 8.000,- Kč za měsíc. To provozovatel zaplatí, i když u ní nikdo nenabije.
                  Co elektřina? Co IT systém a dálkové připojení stanic? Co servis a údržba? Co nájem pozemku? atd.
                  To je právě to zrádné. Je nějaká dotace na výstavbu, která zdaleka nepokryje vše. Ale na provoz žádná dotace není. Za pár let budou náklady na provoz vyšší než investice, hrubě se mýlíte.
                  Právě proto je problém, když se do výstavby pustí někdo, kdo žije a postaví to z dotací, ten může snadno narazit na problém, že neufinancuje provoz (minimálně zpočátku budou výnosy z provozu nižší než samotné náklady na provoz).
                  Tipuji, že Greenway poté, co stanice dostaví, tak to obratem někomu prodá, aby se právě provozu vyhnul (evropská dotace nemá dobu udržitelnosti, můžou to střelit hned). Tj. postaví to primárně z dotací, pak to se slevou, ale se ziskem prodají a provoz ať řeší někdo jiný. To bude s jistotou jejich obchodní model. Proto jdou po dotacích, proto je až tak netrápí provoz (viz cena za dobíjení, které mají).

                9. Pokud by tomu tak bylo jak tvrdite, tak by se musel najit
                  Pokud by tomu tak bylo jak tvrdite, tak by se musel najit nekdo kdo ma tak maximalne pul mozku aby si to neumel spocitat. Kdyz by to mel nekdo koupit, tak si spocita renditu a podle toho se rozhodne.
                  Tech 8000 kc/mesic mate overene, nebo jen strilite od boku?

              1. Na tohle jste přišel kde? Na posledním Améru se na to
                Na tohle jste přišel kde? Na posledním Améru se na to ČEZu někdo ptal a čerpání dotací bylo teprve v počátku. Těch ca 70 stanic, tj. dneska naprostou většinu postavil ČEZ bez dotací…
                Proč tady vykládáte takový bludy?

                1. Ty pomalé stojany možná postavil za svoje.
                  Ty pomalé stojany možná postavil za svoje.

                2. Ale no tááák… tak buď něco víte a nebo nevíte a jenom
                  Ale no tááák… tak buď něco víte a nebo nevíte a jenom plácáte, navíc s potřebou si plivnout.

                  Tak postavil je s dotací nebo možná ne? A jak s rychlodobíječkama, ty postavil z dotací? A jakých, když to tady tak sebejistě tvrdíte?

                  Neznám žádný dotační program,ze kterého by šlo čerpat na veřejné dobíječky. Pokud taky o žádném nevíte, tak netvrďte možná… 50 AC stojanů je teda bez dotací.

                  Rychlodobíječky – ČEZ potrvdil, že začíná stavět z dotací CEF (dotaci mu schválili vloni). Ty se týkají TEN-T koridorů, takže vše, co je mimo to, se z této dotace zafinancovat zatím nedá. Když se dívám na mapu staic ČEZ, tak logo EU je zatím u stanic v Trmicích + Vestec, takže 5 ks. Zbývajících 25 stanic postavil bez dotace, protože jiný zdroj zatím není.

                  Pokud teda tvrdíte, že ČEZ staví „většinou za dotace“, měl byste to nějak doložit. Jinak tvrdíte blbosti, navíc záměrně…

        1. Anonyme, jestli na tom CEZ nevydela ani s dotaci 85%, tak je
          Anonyme, jestli na tom CEZ nevydela ani s dotaci 85%, tak je vazne blby a nemam k tomu co rict.

          Diky tomu, ze CEZ postavi nabijeci stanice tak si vic lidi koupi elektromobily a kdo jim asi tak proda elektrinu doma? No zase CEZ (+ E.ON a dalsi). Tazke ikdyby jim prodana elektrina nezaplatila tu stanici na 100% (coz pri 85% dotaci urcite zaplati), tak vydelaji na zvysene spotrebe domacnosti a firem.

        2. Prosil bych o odkaz, který vyvrací následující
          Prosil bych o odkaz, který vyvrací následující příklad:

          V České republice je minimálně 100 000 zájemců o elektromobil, kteří si ho koupí až bude existovat síť rychlonabíjecích stanic. Když si ho koupí tak budou mít roční nájezd minimálně 20 000 km. To při průměrné celoroční spotřebě minimálně 160Wh/km odpovídá minimálně 320GWh elektřiny odebrané ze sítě. Jestli ČEZ na každé kWh dodané maloodběrateli vydělá 0.5Kč tak bude mít z těchto elektromobilů minimálně 160 milionů Kč ročně.

          Otázka zní kolik může ČEZ investovat do nabíjecí infrastruktury v případě, že přes ni neprodá ani jedinou kWh?

          To, že v ČEZu nejsou schopni papírově přesunout zisk z divizí, které na elektromobilech vydělají do divize která ten výdělek zajistí, neznamená, že je pro ně budování nabíjecí infrastruktury ztrátové…

          1. odkdy vydělává čez na 1kWh pouze 50halířů? mě osobně
            odkdy vydělává čez na 1kWh pouze 50halířů? mě osobně ani moc nezajímá kolik vydělává na 1kWh, pokud si manažeři zvýší své mzdy o stovky miliónu tak klidně bude i na té 1kWh prodělávat, nicméně čez lidem prodává 1kWh za 2,5 až 5,5Kč podle tarifů, takže z 320GWh utrží cca 800 miliónů, ale je fakt že z té sumy je čez schopen udělat i ztrátu, pár set miliónů pošle do Albánie na soukromé konto, pár set na odměny manažerů kteří dřou jako koně ve dne v noci, pár set na investice do levně postavených FVE :-)))a hned máme ztrátu jak prase, prostě kdo umí ten umí , kdo neumí chodí do normální práce na 8h

          2. Franto,
            Vy věříte tomu, že kdyby se mávnutím proutku

            Franto,
            Vy věříte tomu, že kdyby se mávnutím proutku postavila síť rychlodobíjecích stanic, že 100.000 lidí vyběhne a koupí si elektromobil? Respektive že si 100.000 lidí elektromobil fakt nekoupilo jenom proto, že tady není síť dobíječek?
            Tomu říkám přání otcem myšlenky.
            Kontrolní otázka – kolik by těch dobíječek mělo být, aby takový počet elektromobilů obsloužilo?

            1. To není otázka víry, ale dokazatelný fakt opírající se
              To není otázka víry, ale dokazatelný fakt opírající se o 9 let aktivní práce v propagaci elektromobilů.

              1, Když jsem před devíti lety začal oslovovat automobilky, že chci koupit elektromobïl, jejich běžná výmluva proč elektromobily nevyrábějí byla, že neexistuje nabíjecí infrastruktura a tím pádem by o elektromobil byl malý zájem.

              2, Když se mi před šesti lety povedlo dovézt Nissan LEAF a vozil jsem v něm zájemce, jejich reakce reakce byla „to je úžasné, hned bych si ho koupil, ale bez rychlonabíječek bych byl odkázán pouze na ježdění kolem baráku“.

              3, Když se mi před čtyrmi lety povedlo dovézt Teslu tak jsem zpočátku slyšel podobné argumenty … a ejhle když jsem začal říkat, že Tesla buduje síť Superchargerů, tak se během dvou let našlo přes 100 kupců navzdory vysoké ceně.

              4, Před dvěmi lety jsem sprovoznil svou první rychlonabíjecí stanici ve Valašském Meziříčí a vím o elektromobilech, které byli koupeny jenom díky ní. Přitom ani jeden z majitelů není z Valašského Meziříčí a použije ji pouze párkrát do roka (ale bez ní by k příbuzným nedojel).

              5, Tesla vloni spustila v ČR první Supercharger a během jediného roku se počet Tesel v ČR více než zdvojnásobil.

              Odpověď na špatně položenou kontrolní otázku: Při správném umístění stačí 100 rychlonabíječek pro celou ČR. Viz poslední věta bodu 4.

            1. V průměrném nájezdu jsou započteny auta, které vůbec
              V průměrném nájezdu jsou započteny auta, které vůbec nejezdí, pouze nejsou z různých důvodů vyřazeny z evidence vozidel. Statistika říká, že dražší auta typicky jezdí v průměru více km. Takže je předpokládatelné, že když si někdo koupí elektromobil, tak bude mít typicky nadprůměrný nájezd jinak by se mu investice do dražšího auta nevrátila.

    1. No, to není úplně fér srovnání. Totiž, ten stojan Tesly
      No, to není úplně fér srovnání. Totiž, ten stojan Tesly u parkovacího stání je jen výdejní stojan. Tesla má oddělený výdejní stojan a tělo samotné stanice – pokud na lokalitu pojedete, tak si všimněte srovnatelně rozměrných kabinetů Tesly, které stojí za trafostanicí. Jsou to podobné jarmary. Jenom u ABB dobíječky je to všechno pohromadě…
      Zas to s tím obdivem Tesly nemusíte přehánět… 🙂

        1. Což o to, on pak nárůst výkonu nutně neznamená násobný
          Což o to, on pak nárůst výkonu nutně neznamená násobný nárůst velikosti. Jen jsem už několikrát slyšel obdiv nad tím, jak jsou stojany Tesly hezky štíhlé a to ostatní je hrozné haraburdí, tj. Tesla = pokrok, moderní, ostatní = břídilové…
          Ono to přitom není tak černobílé…

    1. Na platobné terminály (POS) majú takpovediac monopol banky.
      Na platobné terminály (POS) majú takpovediac monopol banky. Tie ich poskytujú obchodníkom a (nie len) za ich správu a servis si účtuju províziu z každej transakcie. Nie je to lacná záležitosť a to nehovoriac o samoobslužných, exteriérových POSoch. Firmy (napr. Sonet) ktoré sa tým živia, to robia takmer výhradne pre banky. Nie že by ČEZ, eON, PRE na to nemali, ale percentá z „mikro“ platieb nezaplatia ani samotný servis.
      Prečo myslíte, že ešte aj dnes je v ČR/SR exotika nájsť samoobslužnú PHM s POSom? A to u PHM budú tie obraty podstatne vyššie, než u nabíjačiek.

        1. Dobrý príklad, ale zdá sa že „jízdenkový“ business je
          Dobrý príklad, ale zdá sa že „jízdenkový“ business je predsa len zaujímavejší, než POSy na nabíjačkách.

          hneď prvý link z google:
          byznys.ihned.cz/c1-60215810-ze-sms-jizdenek-ma-praha-pul-miliardy-elektronicky-prodava-ctvrtinu-listku

  3. Tak nám ČEZ dohonil v počtu rychlonabíječek na jednom
    Tak nám ČEZ dohonil v počtu rychlonabíječek na jednom místě po roce a něco EON.
    Praktický přínos pro propojení Evropy žádný, protože další nejbližší směrem na východ má v Hradci Králové 122 km, Brně 200 km, Zlíně 291 km a Ostravě 366 km.
    Ovšem jako zakončení propojení směru na Norimberk a Drážďany dobrý.
    P.S. Na webu ČEZu o tom ovšem není ani zmínka http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/, stále jen 30.8.2017 ČEZ skrze INVEN CAPITAL investuje do lídra v oblasti technologií pro sdílenou mobilitu ekoaut.

    1. 🙂
      Minulý týden jsem jim psal na FB:
      Máte své stojany u

      🙂
      Minulý týden jsem jim psal na FB:

      Máte své stojany u Vestce a nepochlubíte se?

      Odpověď: Dobrý den, podobně jako v ostatních případech dáme o našich novinkách včas vědět. S díky a pozdravem Vaše Elektromobilita ČEZ

        1. No, není to tak dávno, kdy když ČEZ vydal tiskovou zprávu
          No, není to tak dávno, kdy když ČEZ vydal tiskovou zprávu o otevření nabíječky, tak mu bylo nadáváno, že se akorát chlubí a dělá PR a že to je kvůli politikům a kdesi cosi. Teď stanice postaví, jsou v jeho mapě, všichni o nich ví,ale Vám ty tiskový zprávy zase chybějí a Vadí Vám, že kolem toho není humbuk…
          Máte je na mapě? Máte. Byla otvíračka? Byla (dneska). Byla k ní tisková zpráva? Byla. Byl u toho Hybrid? Byl…
          Vám se taky zavděčit… 🙂

          1. Mapa na ČEZ stránkách nabíječku neobsahuje, tisková
            Mapa na ČEZ stránkách nabíječku neobsahuje, tisková zpráva o tom žádná není a na přiblblým Gesichtbuch píšou kraviny. Ovšem je skvělé že se dovíme že Králem distribuční maturity se stal Ondřej Musil ze SPŠ Ústí nad Labem a nebo že Senioři poměří svůj herní um na unikátním hřišti pro lawn balls v TJ Sokol Liboc……

              1. Je fascinující, že v tak obrovské firmě nefunguje
                Je fascinující, že v tak obrovské firmě nefunguje systém, kdy člověk, který má na starosti elekromobilitu pošle info o novém místě pro nabíjení marketingu, a ten to uveřejní zároveň na FB a na webu v novinkách a na mapě stanic.

                Často mají info na FB, ale není to na webu a naopak. A jejich smluvní zákazník se o tom dozví jen na Hybrid.cz nebo na nějakém fóru o Teslách.

                1. To neni fascinujici, ale naopak ve velkych firmach zcela
                  To neni fascinujici, ale naopak ve velkych firmach zcela normalni. Pro hnidopichy, nikde nepisu, ze je to dobre, ale proste je to tak. Jednak moc lidi po ceste, druhak kolektivni nezodpovednost a do tretice se ve velke firme lempl snaz schova…

      1. Héč, nezapruzený Anonyme z Anonymova, já už nabíječku
        Héč, nezapruzený Anonyme z Anonymova, já už nabíječku před barákem v Ostravě mám. Svoji. 230V 16A. A ještě 400V 16A uvnitř. A kolem dokola spousty dalších. A dokonce i 2 rychlonabíječky do 13 km od domu. To koukáš, co? 🙂

  4. Je škoda, že rozmisťování není v duchu potřebnosti
    Je škoda, že rozmisťování není v duchu potřebnosti lokalit po ČR!
    Např v Praze je rychlonab. každých 8 km zbytek republiky každých 180km.
    Vlastně je nejsnadnější stavět po dvou třech atd a plnit plán postaveného počtu stojanů bez ohledu na lokalitu.

      1. Samozřejmě že dá. Není problém vyvinout „auto“ za pár
        Samozřejmě že dá. Není problém vyvinout „auto“ za pár šupů, problém je vyvinout auto za pár šupů, aby se po přejetí ztvrdlého ho*na nerozpadlo na prvočinitele. 🙂
        Přežil jsem plnou boční srážku v moderním autě, kde se „utopily“ milardy ve vývoji, v 70 km/h bez jediného škrábance. V tomhle bych se bál, že při couvání se omylem opřu o zeď a zabiju se. 🙂

        1. Tak takových aut po našich silnicích jezdí spousta i po
          Tak takových aut po našich silnicích jezdí spousta i po dálnicích, ze kterých mám stejný pocit. Městské auto je přece jen něco jiného a když vývoj podobného auta od VW stojí i přesto miliardu Eur, pak se nedivím těm prodejním cenám.

          1. Tak ony ty miliardy musí být nějak vidět. Stačí se na
            Tak ony ty miliardy musí být nějak vidět. Stačí se na youtube mrknout na některé crashtesty a pak si každý musí říct, zda by v tom chtěl sedět.
            Rozdíl miliard ve vývoji můžeš vidět třeba tady (v malých autech to bude podobné, stačí si vyhledat „volkswagen up crash test“ a porovnat třeba s nějakým čínským prdítkem „chinese small cars crashtest):
            https://www.youtube.com/watch?v=_ULm6QrC428
            Před rokem tady u Plzně boural 16 letý mladík v takovém tom „autě-neautě“ – Aixam, tuším, že to byl. Auto rozloženo na prvočinitele.
            http://j.mp/2klWnIn

            1. Jo to chápu, auta z umělý hmoty, které mají omezovač na
              Jo to chápu, auta z umělý hmoty, které mají omezovač na 50 km/h a hned to mlaďasové hacknou a jezdí s tím 80-90. Chápu i že vývoj a testy stojí velké peníze, ale myslím, že ty automobiloví mastodonti prostě hrozně žerou a dalo by se to dělat daleko levněji. Každé auto musí splňovat určitý stupeň bezpečnosti při nárazu a není to jen o konstrukci, často to doplňuje výrobce různými asistenty, kde nahoní body a pak může být při nárazu bezpečnější auto s 3 hvězdami než auto s 5 hvězdami.

              1. Domnívám se, že pokud automobilkám ukážete, jak vymyslet
                Domnívám se, že pokud automobilkám ukážete, jak vymyslet auto, aby splňovalo stejné parametry bez nutnosti vrazit do toho miliardy, tak Vy a další 3 generace už nemusí pracovat. 🙂
                Vážně, opravdu si myslíte, že automobilky fungují jako charita a že když by mohly šetřit na vývoji, tak by toho nevyužily?
                Zrovna nedávno jsem četl, že při vývoji Favorita se postavilo 7 prototypů. Při vývoji Škody Karoq se postavilo prototypů 200. Opravdu se domníváte, že si jen tak z plezíru řekli: „Vystačili bychom si s 10 prototypy, ale ne, my jsme bohatýři, postavíme 200 prototypů jen tak, protože sice nemusíme, ale chceme, protože MY NA TO MÁME!“ ?

              2. U takovéhoto elektrického vozidla s pevným převodem
                U takovéhoto elektrického vozidla s pevným převodem nehrozí, že by se dalo nějak zázračně „hacknout“ na rychlosti výrazně větší než pár km/h navrch, pokud vůbec. Protože dát tam motor s větším kV a pak ho uškrtit na 50% otáček znamená nutnost ve stejném poměru navýšit proud, abyste měl stejný krouťák.

                1. Sousedův kluk měl stejné auto, testovali to s otcem, jelo
                  Sousedův kluk měl stejné auto, testovali to s otcem, jelo to po hacknutí přes 80 určitě.

                2. Benzín, netušil jsem, že je i elektrické.
                  Benzín, netušil jsem, že je i elektrické.

                3. Aixam není nutně elektrický. Dělá se i naftový…
                  Aixam není nutně elektrický. Dělá se i naftový…

                4. Ale o tom se snad tady nebavíme, ne?
                  Ale o tom se snad tady nebavíme, ne?

        1. Zdaleka to není jen objednat a nechat si dovézt z Číny.
          Zdaleka to není jen objednat a nechat si dovézt z Číny. Musí se dělat různé modifikace původního čínského stroje, aby to šlo homologovat v Evropě. A dohlížet na to, aby v tom dalším kontejneru z Číny bylo totéž a ve stejné kvalitě jako u prvního vzorku.

      1. S tím samozřejmě budu souhlasit, nicméně viděl jsem to
        S tím samozřejmě budu souhlasit, nicméně viděl jsem to na vlastní oči a na rozvozy čehokoliv po městě paráda. Malé zvenčí, velké uvnitř, obratné, slušný dojezd a možnost vyměnit půlku baterky pod sedadlem spolujezdce kus za kus bez nutnosti nabíjení auta je super nápad. Dáte nabitou, která do té doby ležela na provozovně v zásuvce a jedete. Prostě se takové auto nezastaví a o to jde. Tiché a čisté ve městech, kde obvykle tyhle rozvozy dělají hrozné plečky.

Napsat komentář