Společnost ČEZ dnes oficiálně otevřela tři rychlonabíjecí stojany ve Vestci u Prahy. Jsou součástí nabíjecí stanice Tesla Supercharger.
foto: Hybrid.z
Tři nové rychlonabíječky ve Vestci u Prahy, vedle restaurantu U krbu, jsou sice aktivní už delší dobu, ale oficiálně je ČEZ spustil dnes. Jde o první kusy z celkem plánovaných 45 rychlonabíječek, které chce ČEZ vybudovat v rámci evropského dotačního programu CEF.
Dalších asi 10 nabíjecích stojanů chce ČEZ otevřít ještě do konce letošního roku, zbytek pak příští rok. Stanice obvykle bývají po dvou stojanech, takže půjde zhruba po 20 až 25 lokací.
foto: Hybrid.cz
Český energetický koncern plánuje také brzké spuštění placení s pomocí mobilní aplikace. Zákazník si stáhne aplikaci, nabije si kredit a z něj zaplatí, případně zaplatí po nabití.
foto: Hybrid.cz
Podle Tomáše Chmelíka, který má elektromobilitu ve firmě na starosti, je přesný způsob fungování aplikace zatím v řešení. Stejně tak se stále (už dlouho) pracuje na přenositelnosti čipů mezi různými operátory nabíjecích sítí (ČEZ, PRE, E.ON i další).
foto: Hybrid.cz
Mimochodem, už chápu, proč mohli postavit tuhle nabíječku
Mimochodem, už chápu, proč mohli postavit tuhle nabíječku se stojany SCH na tomhle místě. Je tam hned vedle rozvodna. Já jsem si říkal, jak tam dostali takový výkon… To máte 8 x Tesla SCH, celkový rezervovaný příkon kolem 600 kW a 3x ČEZ CCS/CHADEMO nabíječky celkem 150 kW. Dohromady 750 kW. To už je asi docela dost i na naše sítě (rozuměj bez jakéhokoliv řízení a neplánovaně).
Poměr 3:8 domácí vs. hosté, je to jasné, je to prosté..
Poměr 3:8 domácí vs. hosté, je to jasné, je to prosté.. Tady vyhrála Tesla z USA, počtem, výkonem, designem.
Je to bídná země to ČEZko
Je to bídná země to ČEZko :))))
elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html
evmapa.cz/
supercharge.info/
„tohle částečně zaplatila Evropská unie.“ aneb bez
„tohle částečně zaplatila Evropská unie.“ aneb bez dotací nehnem ani prstem jenom vám naslibujem.
Volím jen PODPOROVATELE ELEKTROMOBILITY
Volím jen PODPOROVATELE ELEKTROMOBILITY :
PIRÁTY
ODS
TOP09
volby.idnes.cz/volebni-kalkulacka-2017.aspx
Piráti to jsou ta strana, jejichž zástupce v debatě
Piráti to jsou ta strana, jejichž zástupce v debatě prohlásil, že až začnou všichni nabíjet, tak nastane black out? Asi se chlapec na vysílání připravoval v nějaké výživné internetové diskuzi…
No tak jo, kdyby se mávnutím proutku zítra změnily
No tak jo, kdyby se mávnutím proutku zítra změnily všechny spalováky na EV a všichni to skutečně zapíchli všichni najednou do sítě úplně vybitý, tak by možná nějaký menší blackout nastal. Ovšem…
ty jsi pepo sám o sobě blackout, říká ti něco
ty jsi pepo sám o sobě blackout, říká ti něco přetížený jistič? ta páčka na jističi spadne dolů a ti co budou chtít dál nabíjet tak to budou muset jít ručně nahodit a zcela jistě na 100% nebudou všichni ten jistič natahovat všichni současně a ve stejný čas, nebo si můžou koupit za pár tisíc motorový pohon k tomu jističi co jim to natáhne sám :-)))
ale jo až všichni chalupáři začnou řezat dříví na cirkulárce to bude teprve megablackout, a těch chalupářů je mnohem víc než EV automobilistů :-))
Zřejmě tu někdo nechápe ten sarkasmus a absurditu, kterej
Zřejmě tu někdo nechápe ten sarkasmus a absurditu, kterej z toho příspěvku přímo čiší. A mimochodem, jističe by ani tak nevylítávaly. Poslední jističe jsou totiž zpravidla u elektroměrů, pak už jsou jenom keramické pojistky…
Jsem přesvědčen že ani tak by odběr nedosahoval denních
Jsem přesvědčen že ani tak by odběr nedosahoval denních hodnot. Typické noční nabíjení = odběr rychlovarné konvice.
EDIT: Je to jen zlomek toho co nastává každý den kolem poledne = příprava pokrmů pro 10 milionů lidí.
Nevím. V ČR jezdí asi 6 milionů aut, hypoteticky kdyby
Nevím. V ČR jezdí asi 6 milionů aut, hypoteticky kdyby všichni naráz zapnuli běžné nabíjení 16 A, tak by asi menší blackout nastal ne? Je to samozřejmě blbost a nikdy k tomu nedojde, ale když si to člověk spočítá, tak je to asi 16 x 230 x 6 000 000 = 22 GW okamžitý odběr. A jelikož běžné průměrné zatížení ČR přes den je asi 10 GW, tak by to síť podle mě nedala.
Samozřejmě … je to srovnatelně pravděpodobné jako to,
Samozřejmě … je to srovnatelně pravděpodobné jako to, že všichni budou chtít najednou natankovat.
Mimochodem, pokud by k tomu došlo tak by průměrně u každé benzínky stálo 4597 aut 🙂
To podle me neni tak uplne pravda – podle toho, co tu lide
To podle me neni tak uplne pravda – podle toho, co tu lide pisou, tak vesmes kazdy vecer auto pripoji „pro jistotu“, aby rano vyjizdeli s plnou. Tohle se pro vetsinu stane v pomerne malem casovem okne, kdy se vraci z prace (treba od peti do sedmi) a auto nekolik hodin sosa. Naproti tomu, jezdit kazdy den po praci pro jistotu doplnit spotrebovany litr nebo dva benzinu, to snad nikdo nedela 🙂
Pokud mají dvojsazbu tak se jim auto začne nabíjet jakmile
Pokud mají dvojsazbu tak se jim auto začne nabíjet jakmile je přebytek v síti … takže efekt je opačný = místo přetížení sítě se síť stabilizuje 🙂
Moje auto je nastavené na NT v sazbě D27d. Byl bych vůl,
Moje auto je nastavené na NT v sazbě D27d. Byl bych vůl, kdybych toho nevyužil.
Takto hypoteticky by mohlo ale zkolabovat tisíce věcí. A
Takto hypoteticky by mohlo ale zkolabovat tisíce věcí. A žádnou z nich nelze tak dokonale regulovat, jako elektrickou síť.
Mimochodem, moc zajímavý je graf na ČEPSu s aktuálními
Mimochodem, moc zajímavý je graf na ČEPSu s aktuálními přeshraničními toky, kde je uveden i plán… Zajímavý je aktuálně u Německa, kde plán je vývoz 137 MW a místo toho se dováží přes 1 GW.
kurňa chlapi šoupejte sem odkazy ať jsme chytřejší
kurňa chlapi šoupejte sem odkazy ať jsme chytřejší 😉
electricitymap.org/?wind=false&solar=false&page=country&countryCode=CZ
To daleko větší je šance, že dojde na benzínkách
To daleko větší je šance, že dojde na benzínkách benzín, když chtějí všichni ujet před hurikánem… Třeba u nás na sídlišti má každý vchod přívod 138kW a v noci je to totálně nevyužité. Navíc, když lidé budou doma nabíjet, budou mít ve většině sazbu s NT. A to znamená dálkově řízený odběr. Distributor to může na dálku poshazovat…
jooo ten byl trochu pomatenej vzpomínám, noo ještě piráty
jooo ten byl trochu pomatenej vzpomínám, noo ještě piráty neodepisuju ale popravdě není už skoro koho volit 😉
ceskatelevize.cz/porady/11966400156-parlamentni-volby-2017/217411033200918-predvolebni-debata/
NEvolím Agrofernet 2017 žlutý svinstvo
stream.cz/adost/10019123-otravena-voda-alarmujici-vysledky-testu-vody-v-cesku
jen tak mimochodem TESLA SUPERCHARGER oslavila 1.000 stanic
jen tak mimochodem TESLA SUPERCHARGER oslavila 1.000 stanic 😉
supercharge.info
auto.cz/nejvetsi-nabijeci-sit-tesly-vznika-v-cine-pro-kolik-ele
auto.cz/nejvetsi-nabijeci-sit-tesly-vznika-v-cine-pro-kolik-elektromobilu-110272
.
.
Takto to vypadá s naším vývozem el. energie, prodej za
Takto to vypadá s naším vývozem el. energie, prodej za 40-60 haléřů 1 kWh to se opravdu už musí těšit, jak si my budeme kupovat tuhle energii 10x dráže u nás a nabíjet auta 🙂
https://www.electricitymap.org/?wind=false&solar=false&page=country&countryCode=CZ
hroozný jak ten český stát plýtvá elektřinou těžce
hroozný jak ten český stát plýtvá elektřinou těžce vykoupenou uhlím a to energostat rači zrušili aby lidi příliš nesrli :)))
energostat.cz
zrovna koukám, že je to zrovna za 72,8 haléřů. 🙁
zrovna koukám, že je to zrovna za 72,8 haléřů. 🙁
Taky už bylo 20 haléřů, to se celkem rychle mění.
Taky už bylo 20 haléřů, to se celkem rychle mění.
Vývoz 1/3 produkce. Je to víc jak 2 roční produkce
Vývoz 1/3 produkce. Je to víc jak 2 roční produkce Temelína. Pálení našeho uhlí za pakatel a ještě to musíme žrát.
Tady je alespoň vidět, kolik elektromobilisti přispívají
Tady je alespoň vidět, kolik elektromobilisti přispívají do státní kasy. I když neplatí spotřební daň z pohoných hmot.
Dokázal by to někdo spočítat? Já bohužel asi ne. 🙂
Trochu dost mne zarazil komentář pod obrázkem.
„Každý
Trochu dost mne zarazil komentář pod obrázkem.
„Každý stojan ČEZu je opatřen jasným sdělením: tohle částečně zaplatila Evropská unie. Děkujeme!“
To částečně dělá 85% z celkové investice!
Taky bych chtěl být takto „částečně“ přispěn na stavbu nabíječek.
No a co Vám brání? Tohle je takové typické kopnutí si.
No a co Vám brání? Tohle je takové typické kopnutí si. Někdo na to přispěl, můžu si o tom myslet co chci, ale nepřijde mi od věci poděkovat. Zvlášť když je dneska módou EU za všechno kritizovat…
Já do nikoho „nekopal“.
Jen jsem upozornil na slovo
Já do nikoho „nekopal“.
Jen jsem upozornil na slovo částečně, poděkování je správné a kritizování EU není u mne na místě.
Jsem rád za každou novou nabíječku.
Já bych ji s dotací postavil také a rychleji a na smysluplném místě!
ja jsem se stavbou nabijecek celkem skoncil, mozna jeste par
ja jsem se stavbou nabijecek celkem skoncil, mozna jeste par udelame, ale tomuhle se moc konkurovat neda…
CEZ na tom vydela dvakrat. Jednou za prodanou elektrinu pres nabijecku a podruhe za prodanou elektrinu z domaciho nabijeni. A jeste jim to my (EU = nase penize) zafinancujeme…
Ach jo… tenhle mýtus o profitabilitě dobíjecích stanic
Ach jo… tenhle mýtus o profitabilitě dobíjecích stanic skrzevá prodanou elektřinu byl již porůznu opakovaně vyvrácen a pořád s tím někdo argumentuje.
ČEZ na tom nevydělá. I s dotací na tom prodělává a ještě dost dlouho prodělávat bude (začne se na tom vydělávat až bude dobíjení výrazně dražší a dobíjet bude násobně víc lidí). Jen to někteří z Vás pořád nejsou schopni pochopit.
Na Ampéru to bylo docela přehledně vysvětleno a doloženo čísly… Potvrdil to E.ON i PRE…
Profitabilní to bude, až budou nabíječky vytížený z 50%
Profitabilní to bude, až budou nabíječky vytížený z 50% a cena bude 10 Kč/kWh. Samozřejmě mám namysli soukromé nabíječky, protože ČEZ a EON by to museli při svém děsivém hospodaření prodávat tak za 50 Kč/kWh.
Ovšem jen v případě, že 85% z nákladů na pořízení
Ovšem jen v případě, že 85% z nákladů na pořízení zaplatí EU 🙂
V případě, že ČEZ vyrábí elektřinu za 60 haléřů
V případě, že ČEZ vyrábí elektřinu za 60 haléřů kWh, pak jedna nabíjecí stanice při 50% využití a ceně 5 Kč za 1 kWh vydělá za rok 900 tis.
To je prakticky dvojnásobek ceny jednoho stojanu (bez těch
To je prakticky dvojnásobek ceny jednoho stojanu (bez těch věcí okolo). Počítáno s cenou při velkém odběru, jinak 125% ceny.
Pokud na tom ČEZ prodělává, tak Greenway by už musel
Pokud na tom ČEZ prodělává, tak Greenway by už musel dávno zkrachovat.
A to je právě ono – GreenWay je postavený na dotacích
A to je právě ono – GreenWay je postavený na dotacích téměř ze 100%. Proto ta firma existuje a funguje. Stejně tak Smatrics v Rakousku.
Je tu stále spousta lidí, kteří jen vidí zázraky v zahraničí, aniž skutečně vědí…
ČEZ taky stavěl většinou za dotace.
Greenwayi dotace
ČEZ taky stavěl většinou za dotace.
Greenwayi dotace skončily a musí to být schopen dál provozovat bez dotací.
Provoz už je prakticky jen zlomek toho co stojí výstavba.
Provoz už je prakticky jen zlomek toho co stojí výstavba. Když mi někdo zadotuje výstavbu/nákup stojanů, tak dál už je klidně budu provozovat na vlastní triko.
Já bych to tak vesele neviděl. On ten provoz taky nebude za
Já bych to tak vesele neviděl. On ten provoz taky nebude za hubičku a něco stojí. Ta firma musí mít pár průměrně placených zaměstnanců, rezervace výkonu u nabíječek něco stojí, nějaká ta údržba a opravy, záruka pravděpodobně už skončila… Nedivil bych se, kdyby greenway vyhlásil bankrot.
Rezervace příkonu se řešila dnes na Konferenci o
Rezervace příkonu se řešila dnes na Konferenci o elektromobilitě v Olomouci. Stejně jako Renault začínají stavitelé rychlonabíječek integrovat úložiště, baterie pomalu nabíjené levným proudem, které mají překlenout požadavek na špičkový výkon.
To se ale nemůže vyplatit. Pokud má být nabíječka
To se ale nemůže vyplatit. Pokud má být nabíječka rentabilní v situaci, kdy je třeba ji vytížit alespoň na 30 %, tedy zhruba 8 hodin nabíjení denně, tak vám bude bateriové úložiště k ničemu, respektive z něj nabijete první dvě auta nebo dokonce jen jedno auto, pokud to bude Tesla… A zbytek buď nenabije nebo bude muset mít ten rezervovaný příkon značně vysoký i tak, aby se to mezi auty stíhalo aspoň trochu nabít. Nicméně ve špičce se to musí i tak vybít…
Prodávám, jak jsem nakoupil. Ovšem když vidím náklad na
Prodávám, jak jsem nakoupil. Ovšem když vidím náklad na rezervovaný příkon 8 tisíc měsíčně, tedy skoro 100 tisíc ročně, tak to mají lidi, co se provozem a instalacemi zabývají (a bylo jich tam hned několik) spočítáno určitě dobře.
Jo, pokud počítají s návratnostmi kolem 20 let, tak
Jo, pokud počítají s návratnostmi kolem 20 let, tak určitě. Aby to úložiště dokázalo něco překlenout, mělo by mít alespoň 100 kWh. Při ceně 5000 Kč za kWh to máte půl milionu. A stejně platíte za rezervovaný příkon asi pětistovku (3x32A), aby se to stíhalo v případných krátkých přestávkách dobít.
Proč nepočítáme? Byť hypoteticky. Náklad na rezervovaný
Proč nepočítáme? Byť hypoteticky. Náklad na rezervovaný příkon 8 tisíc měsíčně, tedy 96 tisíc ročně. 100 kWh úložiště náklad 500 tisíc. Pak rezervovaný příkon ročně jen 6000,-. Úspora 90 tisíc/rok, 500/90=5,5 roku návratnost.
Jo, asi to dává smysl. Je pravda, že 100 kWh úložiště s
Jo, asi to dává smysl. Je pravda, že 100 kWh úložiště s 3x32A jističem to udrží asi v provozu věčně. Nějaké ty přestávky se tam vždycky najdou a to by ta nabíječka musela jet naprosto v kuse přes 3 hodiny, aby se to vytlouklo a vyhodil jistič.
Není.
Zkuste použít hlavu a trochu
Není.
Zkuste použít hlavu a trochu počítat.
Nejvýraznější položkou je poplatek za rezervovaný příkon. U nabíječky 50 kW to je kolem 8.000,- Kč za měsíc. To provozovatel zaplatí, i když u ní nikdo nenabije.
Co elektřina? Co IT systém a dálkové připojení stanic? Co servis a údržba? Co nájem pozemku? atd.
To je právě to zrádné. Je nějaká dotace na výstavbu, která zdaleka nepokryje vše. Ale na provoz žádná dotace není. Za pár let budou náklady na provoz vyšší než investice, hrubě se mýlíte.
Právě proto je problém, když se do výstavby pustí někdo, kdo žije a postaví to z dotací, ten může snadno narazit na problém, že neufinancuje provoz (minimálně zpočátku budou výnosy z provozu nižší než samotné náklady na provoz).
Tipuji, že Greenway poté, co stanice dostaví, tak to obratem někomu prodá, aby se právě provozu vyhnul (evropská dotace nemá dobu udržitelnosti, můžou to střelit hned). Tj. postaví to primárně z dotací, pak to se slevou, ale se ziskem prodají a provoz ať řeší někdo jiný. To bude s jistotou jejich obchodní model. Proto jdou po dotacích, proto je až tak netrápí provoz (viz cena za dobíjení, které mají).
Pokud by tomu tak bylo jak tvrdite, tak by se musel najit
Pokud by tomu tak bylo jak tvrdite, tak by se musel najit nekdo kdo ma tak maximalne pul mozku aby si to neumel spocitat. Kdyz by to mel nekdo koupit, tak si spocita renditu a podle toho se rozhodne.
Tech 8000 kc/mesic mate overene, nebo jen strilite od boku?
Na tohle jste přišel kde? Na posledním Améru se na to
Na tohle jste přišel kde? Na posledním Améru se na to ČEZu někdo ptal a čerpání dotací bylo teprve v počátku. Těch ca 70 stanic, tj. dneska naprostou většinu postavil ČEZ bez dotací…
Proč tady vykládáte takový bludy?
Ty pomalé stojany možná postavil za svoje.
Ty pomalé stojany možná postavil za svoje.
Ale no tááák… tak buď něco víte a nebo nevíte a jenom
Ale no tááák… tak buď něco víte a nebo nevíte a jenom plácáte, navíc s potřebou si plivnout.
Tak postavil je s dotací nebo možná ne? A jak s rychlodobíječkama, ty postavil z dotací? A jakých, když to tady tak sebejistě tvrdíte?
Neznám žádný dotační program,ze kterého by šlo čerpat na veřejné dobíječky. Pokud taky o žádném nevíte, tak netvrďte možná… 50 AC stojanů je teda bez dotací.
Rychlodobíječky – ČEZ potrvdil, že začíná stavět z dotací CEF (dotaci mu schválili vloni). Ty se týkají TEN-T koridorů, takže vše, co je mimo to, se z této dotace zafinancovat zatím nedá. Když se dívám na mapu staic ČEZ, tak logo EU je zatím u stanic v Trmicích + Vestec, takže 5 ks. Zbývajících 25 stanic postavil bez dotace, protože jiný zdroj zatím není.
Pokud teda tvrdíte, že ČEZ staví „většinou za dotace“, měl byste to nějak doložit. Jinak tvrdíte blbosti, navíc záměrně…
No tak jsem si plácnul 🙂
No tak jsem si plácnul 🙂
Anonyme, jestli na tom CEZ nevydela ani s dotaci 85%, tak je
Anonyme, jestli na tom CEZ nevydela ani s dotaci 85%, tak je vazne blby a nemam k tomu co rict.
Diky tomu, ze CEZ postavi nabijeci stanice tak si vic lidi koupi elektromobily a kdo jim asi tak proda elektrinu doma? No zase CEZ (+ E.ON a dalsi). Tazke ikdyby jim prodana elektrina nezaplatila tu stanici na 100% (coz pri 85% dotaci urcite zaplati), tak vydelaji na zvysene spotrebe domacnosti a firem.
Prosil bych o odkaz, který vyvrací následující
Prosil bych o odkaz, který vyvrací následující příklad:
V České republice je minimálně 100 000 zájemců o elektromobil, kteří si ho koupí až bude existovat síť rychlonabíjecích stanic. Když si ho koupí tak budou mít roční nájezd minimálně 20 000 km. To při průměrné celoroční spotřebě minimálně 160Wh/km odpovídá minimálně 320GWh elektřiny odebrané ze sítě. Jestli ČEZ na každé kWh dodané maloodběrateli vydělá 0.5Kč tak bude mít z těchto elektromobilů minimálně 160 milionů Kč ročně.
Otázka zní kolik může ČEZ investovat do nabíjecí infrastruktury v případě, že přes ni neprodá ani jedinou kWh?
To, že v ČEZu nejsou schopni papírově přesunout zisk z divizí, které na elektromobilech vydělají do divize která ten výdělek zajistí, neznamená, že je pro ně budování nabíjecí infrastruktury ztrátové…
odkdy vydělává čez na 1kWh pouze 50halířů? mě osobně
odkdy vydělává čez na 1kWh pouze 50halířů? mě osobně ani moc nezajímá kolik vydělává na 1kWh, pokud si manažeři zvýší své mzdy o stovky miliónu tak klidně bude i na té 1kWh prodělávat, nicméně čez lidem prodává 1kWh za 2,5 až 5,5Kč podle tarifů, takže z 320GWh utrží cca 800 miliónů, ale je fakt že z té sumy je čez schopen udělat i ztrátu, pár set miliónů pošle do Albánie na soukromé konto, pár set na odměny manažerů kteří dřou jako koně ve dne v noci, pár set na investice do levně postavených FVE :-)))a hned máme ztrátu jak prase, prostě kdo umí ten umí , kdo neumí chodí do normální práce na 8h
Franto,
Vy věříte tomu, že kdyby se mávnutím proutku
Franto,
Vy věříte tomu, že kdyby se mávnutím proutku postavila síť rychlodobíjecích stanic, že 100.000 lidí vyběhne a koupí si elektromobil? Respektive že si 100.000 lidí elektromobil fakt nekoupilo jenom proto, že tady není síť dobíječek?
Tomu říkám přání otcem myšlenky.
Kontrolní otázka – kolik by těch dobíječek mělo být, aby takový počet elektromobilů obsloužilo?
To není otázka víry, ale dokazatelný fakt opírající se
To není otázka víry, ale dokazatelný fakt opírající se o 9 let aktivní práce v propagaci elektromobilů.
1, Když jsem před devíti lety začal oslovovat automobilky, že chci koupit elektromobïl, jejich běžná výmluva proč elektromobily nevyrábějí byla, že neexistuje nabíjecí infrastruktura a tím pádem by o elektromobil byl malý zájem.
2, Když se mi před šesti lety povedlo dovézt Nissan LEAF a vozil jsem v něm zájemce, jejich reakce reakce byla „to je úžasné, hned bych si ho koupil, ale bez rychlonabíječek bych byl odkázán pouze na ježdění kolem baráku“.
3, Když se mi před čtyrmi lety povedlo dovézt Teslu tak jsem zpočátku slyšel podobné argumenty … a ejhle když jsem začal říkat, že Tesla buduje síť Superchargerů, tak se během dvou let našlo přes 100 kupců navzdory vysoké ceně.
4, Před dvěmi lety jsem sprovoznil svou první rychlonabíjecí stanici ve Valašském Meziříčí a vím o elektromobilech, které byli koupeny jenom díky ní. Přitom ani jeden z majitelů není z Valašského Meziříčí a použije ji pouze párkrát do roka (ale bez ní by k příbuzným nedojel).
5, Tesla vloni spustila v ČR první Supercharger a během jediného roku se počet Tesel v ČR více než zdvojnásobil.
Odpověď na špatně položenou kontrolní otázku: Při správném umístění stačí 100 rychlonabíječek pro celou ČR. Viz poslední věta bodu 4.
Tak 100 tisíc by se jich asi neprodalo dokud ceny nepůjdou
Tak 100 tisíc by se jich asi neprodalo dokud ceny nepůjdou ještě o něco dolů, ale je pravda, že kde se začnou stavět nabíječky, tam se začnou provozovat ev.
Jen doplnění, průměrnej nájezd je
v ČR 6 880 km/rok
v
Jen doplnění, průměrnej nájezd je
v ČR 6 880 km/rok
v SR 4 870 km/rok
v EU 9 850 km/rok
V průměrném nájezdu jsou započteny auta, které vůbec
V průměrném nájezdu jsou započteny auta, které vůbec nejezdí, pouze nejsou z různých důvodů vyřazeny z evidence vozidel. Statistika říká, že dražší auta typicky jezdí v průměru více km. Takže je předpokládatelné, že když si někdo koupí elektromobil, tak bude mít typicky nadprůměrný nájezd jinak by se mu investice do dražšího auta nevrátila.
Kolik těch aut co nejezdí je?
Kolik těch aut co nejezdí je?
Dopldele! Prachy se hrabou na burze!! Elektromobilita si jima
Dopldele! Prachy se hrabou na burze!! Elektromobilita si jima pak sponzoruje!!! :)))
Vím, že to na funkci nemá vliv, ale že jsou takový velký
Vím, že to na funkci nemá vliv, ale že jsou takový velký a hnusný. Což v sousedství SC vynikne ještě víc…
No, to není úplně fér srovnání. Totiž, ten stojan Tesly
No, to není úplně fér srovnání. Totiž, ten stojan Tesly u parkovacího stání je jen výdejní stojan. Tesla má oddělený výdejní stojan a tělo samotné stanice – pokud na lokalitu pojedete, tak si všimněte srovnatelně rozměrných kabinetů Tesly, které stojí za trafostanicí. Jsou to podobné jarmary. Jenom u ABB dobíječky je to všechno pohromadě…
Zas to s tím obdivem Tesly nemusíte přehánět… 🙂
mate pravdu az na tu drobnost, ze Tesla ve stejne skrini ma 3x
mate pravdu az na tu drobnost, ze Tesla ve stejne skrini ma 3x vetsi vykon 😀
ABB 50kW pro jeden konektor (bud CHAdeMO nebo CCS)
Tesla 145kW pro 2 konektory.
Což o to, on pak nárůst výkonu nutně neznamená násobný
Což o to, on pak nárůst výkonu nutně neznamená násobný nárůst velikosti. Jen jsem už několikrát slyšel obdiv nad tím, jak jsou stojany Tesly hezky štíhlé a to ostatní je hrozné haraburdí, tj. Tesla = pokrok, moderní, ostatní = břídilové…
Ono to přitom není tak černobílé…
Jsou hnusný jak noc. Co brání ČEZ/ABB aby udělal stejné
Jsou hnusný jak noc. Co brání ČEZ/ABB aby udělal stejné řešení jako Tesla? Kdo nutně potřebuje mít všechno v jedné skříni? Prej, že to není férové srovnání? Lol 🙂
Už na tom „hezčím“/odděleném pracují
Už na tom „hezčím“/odděleném pracují 🙂
electrek.co/2017/10/03/abb-high-power-150-350-kw-electric-car-chargers/
To máte sice pravdu, ale na věci to nic nemění. Je to
To máte sice pravdu, ale na věci to nic nemění. Je to hnusný.
Velika a hnusna krabice to je. Nesrovnavejte se SuC stojici
Velika a hnusna krabice to je. Nesrovnavejte se SuC stojici vedle, ale s rychlonabijeckami v Evrope, jsou polovicni.
Tesla prodej, servis bude. 2018 Březen 🙂
Tesla prodej, servis bude. 2018 Březen 🙂
Pecka!
Pecka!
Pak je otázka jestli mám jezdit 226km do Prahy nebo 99km do
Pak je otázka jestli mám jezdit 226km do Prahy nebo 99km do Vídně.
Když budeš bezradnej tak si hoď korunou 😉
Když budeš bezradnej tak si hoď korunou 😉
pokud Tvá cesta do Cajzlstánu vede via D1, pak řekl bych
pokud Tvá cesta do Cajzlstánu vede via D1, pak řekl bych snad jsi ani tuto otázku nepoložil.
Je to potvrzene? Nebo jen jedna pani povidala? A vedle tech SC?
Je to potvrzene? Nebo jen jedna pani povidala? A vedle tech SC?
Potvrzeno z jedné dodavatelské firmy. Samozřejmě co je v
Potvrzeno z jedné dodavatelské firmy. Samozřejmě co je v dnešní době na 100%……..
Jj super. Diky.
Jj super. Diky.
To už tu jednou bylo, březen 2015 nebo 2016 nebo tak nějak
To už tu jednou bylo, březen 2015 nebo 2016 nebo tak nějak :)))
Doplnění…….ano ta stavba vedle SC…..
Doplnění…….ano ta stavba vedle SC…..
Nemáte někdo bližší informace o placení za odebranou
Nemáte někdo bližší informace o placení za odebranou elektřinu? Prý má být spuštěno od 1.11.2017. Co cena? Jaká aplikace?
Já slyšel od 18.11.2017
Já slyšel od 18.11.2017
Každá nabíječka navíc je fajn. Ačkoliv ještě nemám
Každá nabíječka navíc je fajn. Ačkoliv ještě nemám elektromobil, napadá mě, proč je vlastně potřeba nějaká aplikace, čip, dobíjení kreditů? Všichni máme nějakou platební kartu, ne?
Na platobné terminály (POS) majú takpovediac monopol banky.
Na platobné terminály (POS) majú takpovediac monopol banky. Tie ich poskytujú obchodníkom a (nie len) za ich správu a servis si účtuju províziu z každej transakcie. Nie je to lacná záležitosť a to nehovoriac o samoobslužných, exteriérových POSoch. Firmy (napr. Sonet) ktoré sa tým živia, to robia takmer výhradne pre banky. Nie že by ČEZ, eON, PRE na to nemali, ale percentá z „mikro“ platieb nezaplatia ani samotný servis.
Prečo myslíte, že ešte aj dnes je v ČR/SR exotika nájsť samoobslužnú PHM s POSom? A to u PHM budú tie obraty podstatne vyššie, než u nabíjačiek.
Je to pravda, ale na druhou stranu, když se přes POS mohou
Je to pravda, ale na druhou stranu, když se přes POS mohou (nejen) v Ostravě kupovat jízdné v MHD (stovky terminálů)…
Dobrý príklad, ale zdá sa že „jízdenkový“ business je
Dobrý príklad, ale zdá sa že „jízdenkový“ business je predsa len zaujímavejší, než POSy na nabíjačkách.
hneď prvý link z google:
byznys.ihned.cz/c1-60215810-ze-sms-jizdenek-ma-praha-pul-miliardy-elektronicky-prodava-ctvrtinu-listku
Je pravdou, že Visa myslím zvedla poplatky předloni z
Je pravdou, že Visa myslím zvedla poplatky předloni z jednoho procenta asi na tři. Ale tohle hlavní důvod nebude. Jak to má pro platiče vyřešené Tesla?
u Tesly ucet za elektrinu zaplatite fakturou – obvykle vam to
u Tesly ucet za elektrinu zaplatite fakturou – obvykle vam to pripocitaji k servisu
třeba já platební kartu nemám. Takže všichni ne.
třeba já platební kartu nemám. Takže všichni ne.
Platební kartu nemívají osoby pod 18 a nad 85let. Plus
Platební kartu nemívají osoby pod 18 a nad 85let. Plus nějací exoti a osoby nesvéprávné.
+1 🙂 líp bych to nenapsal
+1 🙂 líp bych to nenapsal
Další nesmyslně zabraná ornice. Kolik řepky tam mohlo
Další nesmyslně zabraná ornice. Kolik řepky tam mohlo vyrůst… Co mi pak budou míchat do nafty, když budou všude nabíječky?
Nevěš hlavu Evropane, my už v Bruseli nad tím pilně
Nevěš hlavu Evropane, my už v Bruseli nad tím pilně bádáme, až se nám od stolových desek kouří a čidlo požárního alarmu protestuje. Dočkáš se!
Tak nám ČEZ dohonil v počtu rychlonabíječek na jednom
Tak nám ČEZ dohonil v počtu rychlonabíječek na jednom místě po roce a něco EON.
Praktický přínos pro propojení Evropy žádný, protože další nejbližší směrem na východ má v Hradci Králové 122 km, Brně 200 km, Zlíně 291 km a Ostravě 366 km.
Ovšem jako zakončení propojení směru na Norimberk a Drážďany dobrý.
P.S. Na webu ČEZu o tom ovšem není ani zmínka http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/, stále jen 30.8.2017 ČEZ skrze INVEN CAPITAL investuje do lídra v oblasti technologií pro sdílenou mobilitu ekoaut.
🙂
Minulý týden jsem jim psal na FB:
Máte své stojany u
🙂
Minulý týden jsem jim psal na FB:
Máte své stojany u Vestce a nepochlubíte se?
Odpověď: Dobrý den, podobně jako v ostatních případech dáme o našich novinkách včas vědět. S díky a pozdravem Vaše Elektromobilita ČEZ
Možná opětně neměl politik z té správné strany čas a
Možná opětně neměl politik z té správné strany čas a tak se to „dáme o našich novinkách včas vědět“ kapánek protáhne. Jako ostatně všechno.
Tisková zpráva je už určitě v oběžníku, ještě to
Tisková zpráva je už určitě v oběžníku, ještě to musí schválit pár lidí, takže před Vánocema se to snad objeví na stránkách ČEZ.
No, není to tak dávno, kdy když ČEZ vydal tiskovou zprávu
No, není to tak dávno, kdy když ČEZ vydal tiskovou zprávu o otevření nabíječky, tak mu bylo nadáváno, že se akorát chlubí a dělá PR a že to je kvůli politikům a kdesi cosi. Teď stanice postaví, jsou v jeho mapě, všichni o nich ví,ale Vám ty tiskový zprávy zase chybějí a Vadí Vám, že kolem toho není humbuk…
Máte je na mapě? Máte. Byla otvíračka? Byla (dneska). Byla k ní tisková zpráva? Byla. Byl u toho Hybrid? Byl…
Vám se taky zavděčit… 🙂
Mapa na ČEZ stránkách nabíječku neobsahuje, tisková
Mapa na ČEZ stránkách nabíječku neobsahuje, tisková zpráva o tom žádná není a na přiblblým Gesichtbuch píšou kraviny. Ovšem je skvělé že se dovíme že Králem distribuční maturity se stal Ondřej Musil ze SPŠ Ústí nad Labem a nebo že Senioři poměří svůj herní um na unikátním hřišti pro lawn balls v TJ Sokol Liboc……
Nojo, máte pravdu, spletl jsem si to s tím dealerem… tak
Nojo, máte pravdu, spletl jsem si to s tím dealerem… tak beru zpět, to je samozřejmě trestuhodné opomenutí…třeba bude výstavba rychlejší než mediální tamtamy… 🙂
Uvidíte, že nejpozději zítra to tam bude…
trestuhodné je, že firma se ziskem 15 miliard musí čerpat
trestuhodné je, že firma se ziskem 15 miliard musí čerpat dotace jako ten nejchudší zemědělec, přitom by měli za své postavit 100 nabíječek ročně a ještě kolem toho udělat park s lavičkama za ty ceny energií.
Je fascinující, že v tak obrovské firmě nefunguje
Je fascinující, že v tak obrovské firmě nefunguje systém, kdy člověk, který má na starosti elekromobilitu pošle info o novém místě pro nabíjení marketingu, a ten to uveřejní zároveň na FB a na webu v novinkách a na mapě stanic.
Často mají info na FB, ale není to na webu a naopak. A jejich smluvní zákazník se o tom dozví jen na Hybrid.cz nebo na nějakém fóru o Teslách.
To neni fascinujici, ale naopak ve velkych firmach zcela
To neni fascinujici, ale naopak ve velkych firmach zcela normalni. Pro hnidopichy, nikde nepisu, ze je to dobre, ale proste je to tak. Jednak moc lidi po ceste, druhak kolektivni nezodpovednost a do tretice se ve velke firme lempl snaz schova…
Pěkná strojová odpověď…
Co se staráte, až se budeme
Pěkná strojová odpověď…
Co se staráte, až se budeme hodně nudit, třeba to tam dáme. S pozdravem Naše elektromobilita ČEZ…
Zapruzený pán z OStravy aby zas neměl inteligentní
Zapruzený pán z OStravy aby zas neměl inteligentní komentáře že?
Postavte mu někdo dobíječku před barákem, ať už drží pusu…
Héč, nezapruzený Anonyme z Anonymova, já už nabíječku
Héč, nezapruzený Anonyme z Anonymova, já už nabíječku před barákem v Ostravě mám. Svoji. 230V 16A. A ještě 400V 16A uvnitř. A kolem dokola spousty dalších. A dokonce i 2 rychlonabíječky do 13 km od domu. To koukáš, co? 🙂
Ten Tesla store me zarazil. To se spekuluje proc? Ma to nejake
Ten Tesla store me zarazil. To se spekuluje proc? Ma to nejake realne zaklady pro tyhle uvahy?
Mluví se o tom dost dlouho, ale neříkal Tesla store, ale
Mluví se o tom dost dlouho, ale neříkal Tesla store, ale Tesla showroom, to nakonec má skoro i Alza, která ale nejen Teslu používá jako marketingový nástroj a prodej nemyslí vážně.
Alza ale prodej vážně myslí. Dojděte tam s cashí a tím
Alza ale prodej vážně myslí. Dojděte tam s cashí a tím autem klidně odjedete.
Tak to nepůjde, protože EU a teroristi a organizovaný
Tak to nepůjde, protože EU a teroristi a organizovaný zločin. Tedy zákaz platit hotovostně částky zhruba nad 100 tisíc Kč.
Netuším, proč bych kupoval auto dráž než jinde a ještě
Netuším, proč bych kupoval auto dráž než jinde a ještě od prodejce, který o autech nic neví.
Tak to Tě lituji. Již není prodejce co ví. Už z nich
Tak to Tě lituji. Již není prodejce co ví. Už z nich neví nikdo. To víš, lidi co ví dnes nikdo nezaplatí.
Zatím jsem se v autosalonech dozvěděl vše podstatné, v
Zatím jsem se v autosalonech dozvěděl vše podstatné, v Alze na otázku konfigurace auta mi prodejce odpověděl doslova „netuším, nikde není ani písemná forma, kupte to jak to tu stojí“.
nikoli 100kKč, ale 10kÉček. Viz. přebírka vozů u Dom.ho
nikoli 100kKč, ale 10kÉček. Viz. přebírka vozů u Dom.ho
Fakt jó a o kolik se jim tim zvýšil prodej toho jejich
Fakt jó a o kolik se jim tim zvýšil prodej toho jejich ostatního harampádí? 😉
Je škoda, že rozmisťování není v duchu potřebnosti
Je škoda, že rozmisťování není v duchu potřebnosti lokalit po ČR!
Např v Praze je rychlonab. každých 8 km zbytek republiky každých 180km.
Vlastně je nejsnadnější stavět po dvou třech atd a plnit plán postaveného počtu stojanů bez ohledu na lokalitu.
Naivko, co jinýho si od ČEZu čekal, snad né něco
Naivko, co jinýho si od ČEZu čekal, snad né něco smysluplnýho :)))
V Ostravě představili lacinou elektrododávku, baterku si
V Ostravě představili lacinou elektrododávku, baterku si odnesete
auto.idnes.cz/velor-x-trike-brida-elektromobil-d4f-/automoto.aspx?c=A171002_121203_automoto_fdv
Pak že se nedá bez několika miliardové investice do
Pak že se nedá bez několika miliardové investice do vývoje postavit auto.
Samozřejmě že dá. Není problém vyvinout „auto“ za pár
Samozřejmě že dá. Není problém vyvinout „auto“ za pár šupů, problém je vyvinout auto za pár šupů, aby se po přejetí ztvrdlého ho*na nerozpadlo na prvočinitele. 🙂
Přežil jsem plnou boční srážku v moderním autě, kde se „utopily“ milardy ve vývoji, v 70 km/h bez jediného škrábance. V tomhle bych se bál, že při couvání se omylem opřu o zeď a zabiju se. 🙂
Tak takových aut po našich silnicích jezdí spousta i po
Tak takových aut po našich silnicích jezdí spousta i po dálnicích, ze kterých mám stejný pocit. Městské auto je přece jen něco jiného a když vývoj podobného auta od VW stojí i přesto miliardu Eur, pak se nedivím těm prodejním cenám.
Tak ony ty miliardy musí být nějak vidět. Stačí se na
Tak ony ty miliardy musí být nějak vidět. Stačí se na youtube mrknout na některé crashtesty a pak si každý musí říct, zda by v tom chtěl sedět.
Rozdíl miliard ve vývoji můžeš vidět třeba tady (v malých autech to bude podobné, stačí si vyhledat „volkswagen up crash test“ a porovnat třeba s nějakým čínským prdítkem „chinese small cars crashtest):
https://www.youtube.com/watch?v=_ULm6QrC428
Před rokem tady u Plzně boural 16 letý mladík v takovém tom „autě-neautě“ – Aixam, tuším, že to byl. Auto rozloženo na prvočinitele.
http://j.mp/2klWnIn
Jo to chápu, auta z umělý hmoty, které mají omezovač na
Jo to chápu, auta z umělý hmoty, které mají omezovač na 50 km/h a hned to mlaďasové hacknou a jezdí s tím 80-90. Chápu i že vývoj a testy stojí velké peníze, ale myslím, že ty automobiloví mastodonti prostě hrozně žerou a dalo by se to dělat daleko levněji. Každé auto musí splňovat určitý stupeň bezpečnosti při nárazu a není to jen o konstrukci, často to doplňuje výrobce různými asistenty, kde nahoní body a pak může být při nárazu bezpečnější auto s 3 hvězdami než auto s 5 hvězdami.
Domnívám se, že pokud automobilkám ukážete, jak vymyslet
Domnívám se, že pokud automobilkám ukážete, jak vymyslet auto, aby splňovalo stejné parametry bez nutnosti vrazit do toho miliardy, tak Vy a další 3 generace už nemusí pracovat. 🙂
Vážně, opravdu si myslíte, že automobilky fungují jako charita a že když by mohly šetřit na vývoji, tak by toho nevyužily?
Zrovna nedávno jsem četl, že při vývoji Favorita se postavilo 7 prototypů. Při vývoji Škody Karoq se postavilo prototypů 200. Opravdu se domníváte, že si jen tak z plezíru řekli: „Vystačili bychom si s 10 prototypy, ale ne, my jsme bohatýři, postavíme 200 prototypů jen tak, protože sice nemusíme, ale chceme, protože MY NA TO MÁME!“ ?
U takovéhoto elektrického vozidla s pevným převodem
U takovéhoto elektrického vozidla s pevným převodem nehrozí, že by se dalo nějak zázračně „hacknout“ na rychlosti výrazně větší než pár km/h navrch, pokud vůbec. Protože dát tam motor s větším kV a pak ho uškrtit na 50% otáček znamená nutnost ve stejném poměru navýšit proud, abyste měl stejný krouťák.
Sousedův kluk měl stejné auto, testovali to s otcem, jelo
Sousedův kluk měl stejné auto, testovali to s otcem, jelo to po hacknutí přes 80 určitě.
Elektrické?
Elektrické?
Benzín, netušil jsem, že je i elektrické.
Benzín, netušil jsem, že je i elektrické.
Pěkně si v Axiamu rozmašírujete ksicht na kaši zatímco z
Pěkně si v Axiamu rozmašírujete ksicht na kaši zatímco z auta jsou trsátka
https://www.youtube.com/watch?v=P7SBSd4DINE
Mikroauta crash testy
Golfovej vozík, Twizzy, mikroauta,
Mikroauta crash testy
Golfovej vozík, Twizzy, mikroauta, Čína, Indie, Jap
https://www.youtube.com/watch?v=3yAnlpim8bw
S komentářem
https://www.youtube.com/watch?v=Zet4qF4cE3Q
Aixam není nutně elektrický. Dělá se i naftový…
Aixam není nutně elektrický. Dělá se i naftový…
Ale o tom se snad tady nebavíme, ne?
Ale o tom se snad tady nebavíme, ne?
.
.
Vždyť to taky nikdo nepostavil, ale jenom dovezl z Číny.
Vždyť to taky nikdo nepostavil, ale jenom dovezl z Číny.
Zdaleka to není jen objednat a nechat si dovézt z Číny.
Zdaleka to není jen objednat a nechat si dovézt z Číny. Musí se dělat různé modifikace původního čínského stroje, aby to šlo homologovat v Evropě. A dohlížet na to, aby v tom dalším kontejneru z Číny bylo totéž a ve stejné kvalitě jako u prvního vzorku.
Ale kdepak. Dovézt sem jakékoliv čínské vozítko, které
Ale kdepak. Dovézt sem jakékoliv čínské vozítko, které nemá od svého výrobce platnou homologaci (EEC/COC) a snažit se to homologovat až tady by byla totální finanční sebevražda.
Muj Peugeot Ion je teda o dost lepsi a po sklopeni zadnich
Muj Peugeot Ion je teda o dost lepsi a po sklopeni zadnich sedacek je kufr jak hrom. Lepsi je starsi Ion/C-Zero/iMIEV nez takove vozitko.
S tím samozřejmě budu souhlasit, nicméně viděl jsem to
S tím samozřejmě budu souhlasit, nicméně viděl jsem to na vlastní oči a na rozvozy čehokoliv po městě paráda. Malé zvenčí, velké uvnitř, obratné, slušný dojezd a možnost vyměnit půlku baterky pod sedadlem spolujezdce kus za kus bez nutnosti nabíjení auta je super nápad. Dáte nabitou, která do té doby ležela na provozovně v zásuvce a jedete. Prostě se takové auto nezastaví a o to jde. Tiché a čisté ve městech, kde obvykle tyhle rozvozy dělají hrozné plečky.