ČEZ otevřel další dobíjecí stanici, v Sedleci-Prčicích

Skupina ČEZ ve spolupráci s Městem Sedlec–Prčice zprovoznila novou veřejnou dobíjecí stanici. Uživatelé elektromobilů tak mohou nově dobíjet svoje vozy na první veřejné dobíjecí ve středních Čechách na jih od Prahy. Jedná se o významnou službu pro elektromobilisty v turisticky oblíbeném regionu.

Dobíjecí stanice skupiny ČEZ
foto: ČEZ

Dnes byla ve Městě Sedlec–Prčice v Sedlčanské ulici otevřena první veřejná dobíjecí stanice pro elektromobily ve středních Čechách na jih od Prahy. Veřejnou dobíjecí stanici město otevřelo ve spolupráci se Skupinou ČEZ, která dobíjecí stanice instaluje v lokalitách napříč Českou republikou v rámci projektu Elektromobilita ČEZ.

Ode dneška tak mají všichni elektromobilisté možnost dobít svůj elektromobil během návštěvy turisticky velmi oblíbeného regionu v lokalitě Sedlce-Prčice. Přímo ve městě přitom sídlí občanské sdružení Elektromobily, o. s., které se popularizací elektromobility v ČR zabývá. I s přispěním tohoto sdružení byla v nové lokalitě dobíjecí stanice instalována.

„Jsem ráda, že naše město může nabídnout veřejné dobíjení elektromobilů. Jsme obklopeni nádhernou přírodou, takže podpora tohoto šetrného způsobu dopravy nám přijde logická,“ říká Miroslava Jeřábková, starostka Sedlce-Prčice. Místo skutečně láká výletníky z nedaleké Prahy.

Otevření veřejné dobíjecí stanice je proto dobrou zprávou jak pro místní elektromobilisty, tak pro turisty vyznávající tento způsob dopravy. „Veřejná dobíjecí stanice nabízí dobíjení pro dva elektromobily najednou. Během výletu po okolí si může každý pohodlně doplnit kapacitu baterií a bez obav pokračovat ve výletu, nebo se vrátit domů,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Nová stanice je samoobslužná, nabízí osazení třífázovou zásuvkou 32 A typu Mennekes a běžnou zásuvkou 16 A, kterou známe z domácnosti. Dobíjení zásuvkou Mennekes trvá při dobíjení z nuly na sto procent kapacity baterie 1-2 hodiny, využitím standardní zásuvky se elektromobil dobije za 6-8 hodin.

„Jedná se již o 34. instalovanou veřejnou dobíjecí stanici. V rozvoji sítě veřejného dobíjení budeme i nadále pokračovat, zejména kolem významných silničních tahů, ve větších městech, turisticky zajímavých lokalitách a u našich partnerů,“ dodává Chmelík.

Způsob platby při používání dobíjecí stanice

Zákazníci, kteří chtějí využívat služeb dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, musí uzavřít s ČEZ zákaznickou smlouvu. Ta jim v následujících dvou letech umožní neomezené dobíjení u všech stanic ČEZ za symbolický paušální poplatek. V roce 2013 činí 150 korun měsíčně.

Po uzavření zákaznické smlouvy dostane každý zákazník unikátní speciální čip pro přístup ke všem dobíjecím stanicím ČEZ. Dobíjecí stanice s uživatelem komunikuje pomocí displeje a tlačítek, kterými uživatel ovládá navigační menu.

Více informací najdete na portálu www.elektromobilita.cz, kde naleznete také mapu dobíjecích stanic v ČR.

tisková zpráva

23 Comments on “ČEZ otevřel další dobíjecí stanici, v Sedleci-Prčicích”

  1. Za zřízením této
    Za zřízením této nabíjecí stanice stojí pan Wegr,který bydlí vedle a má několik elektroaut. Protože nemá auto s CHAdeMo,tak tam tato potřebná zásuvka není.On svoji kartu samozřejmě bohatě využije,jinak tam skoro nikdo nabíjet nebude.Kdyby ČEZu šlo o využití stanice,tak by ji postavil nejprve na D1 a hlavních tazích 1.TŘÍDY.
    Jinak až bude elekroauto na našich silnicích běžné a hustá síť rychlodobíjecích stanic,tak se karta asi vyplatí.

    1. Pane inženýre,
      Stanici

      Pane inženýre,
      Stanici jsem zde chtěl proto, že tato oblast je opravdu intenzivně využívána. Je zde sídlo našeho sdružení a i vy jste doposud vždy, když jste jel na jih a zpět nabíjel z mé soukromé zásuvky a zdarma. Chademo tady není proto, že na to nemám vozidla, ale proto, že ČEZ neměl tuto stanici k dispozici.Kdyby jste byl letos na srazu, možná jste to s tím nabíjením ostatních viděl ještě v jinačím světle.
      http://www.elektromobily-os.cz

  2. By mě zajímalo kdo ty
    By mě zajímalo kdo ty jejich tzv. Nabíjecí stanice používá? Ten jejich „symbolicky“ poplatek je pěknej „rejžák“, samozřejmě pro ně. Já myslel že je to za rok! 150,- za měsíc nemůže normální člověk s elektromobilem nikdy vysosnout. Protože 90% času nabíjí doma v garáži. A když jednou za čas použije takovouhle veřejnou nabíječku nenabíjí nikdy plnou. Takže vždycky jen za pár korun. Těch 150,- je strašně moc. Jedině pro firmu možná.
    A nazývat toto jako nabíjecí stanice je taky výsměch. Tohle je pouze vývod z jejich sítě se standardní zásuvkou 400V a 230V.
    Pokud by chtěli opravdu stavět nabíjecí stanici tak by tam byl minimálně menekes a nebo více druhů konektorů pro elektromobili.

    1. On tam preci mennekes je
      On tam preci mennekes je ne:)?! V arealu u firmy take mame tuto nabíječku od cezu. Sem tam tady nabiji octavky. Kazdopadne ja bych ji vyuzil nadherne. Behem pracovni doby bych tam sosal do baterie a cpal to do plne. Myslim, ze bych tam s prehledem nabil i Teslu. Doma bych auto pote jen „prilozil“ v garazi na 400V32Amps tri faze, takze by to ani dlouho netrvalo.

      1. No ja mel pocit, ze nekdo v
        No ja mel pocit, ze nekdo v komentari psal, ze tam neni, jestli ano tim lepe.
        Nicmene asi budete hodne velka vyjimka, ze ji mate v arealu.

        Mluvim o normalnich lidech, co nebudou zajizdet nekam do arealu CEZu, kvuli dobijeni, aby tam nechali auto a jeli hromadnou do prace !?!

        pro ne je proste 150,- za mesic hodne, protoze takovoudle verejnou nabijeckuy vyuziji 1x maximalne 5x za mesic a to jen na na par procent, protoze to tam urice nebudou mit cas nechat pul dne. Takze 150,- se CEZU rozhodne vyplati, obycejnym lidem ne, protoze to budou mit levnejsi nabijet doma.

        Jedine, ze by jim CEZ privedl toto primo domu, nebo do jejich prace, kde by bylo mozno zaparkovat a dobijet. Ale kdo to v republice takhle muze delat? 1, dva lidi (vcetne vas).

        Prijde mi to, ze CEZ ma jen plno reci o tom jak podporuje elektromobilitu, ale ani neplni to co sliboval (200 nabijecek) za druhe v kontextu s tim jak Tesla nechava sve zakazniky nabijet zdarma a ted to same i ve Francii pro sve zakazniky

          1. No kdyz to vezmu z vlastni
            No kdyz to vezmu z vlastni zkusenosti s elektrickym saxem, ktere ma baterii cca 16kwh, tak plna se doplni za cca 50-90,- Kc, podle toho jestli jedete na nizky, nebo vysoky tarif (nabijite v noci, nebo ve dne)
            Takze za mesicni pausal by clovek musel nabrat u takoveto nabijecky minimalne 2x plnou ve vysokem tarifu.
            Ale protoze na nakupu clovek stravi cca 1-3 hodiny, tak kdyz bych pocital 4x za mesic tak to vychazi nejhuze 3×4 = 12 hodin nabijeni, coz je asi 1,8x nabijeni, takze Vas zklamu, porad by jste preplacel CEZu.
            A to neberu v potaz to, ze ne vzdy jezdite na tydenni nakup do stejneho obchodu, ale prakticky se to strida a ne vsude jsou nabijecky od jednoho dodavatele, a protoze neexistuje jednotna platba za elektrinu z nabijecek musite mit milion karet, cipu, ci cehokoli aby jste mohl nabijet na co nejvice mistech a nemusel hledat prave jen tu od CEZu.
            Takze ve vysledku vzdy zaplatite CEZu, i kdyz by jste k jejich SUPER nabijecce jezdil kazdy tyden a nabijel 3 hodiny!

            A to vyse samozrejme plati jen pro vysoky tarif. Pro nizky ten kdo ma nocni proud a nabiji hlavne v noci, se o karte od CEZu nema cenu vubec bavit, to by jen platil a platil…

            Proto rikam, ze je tech 150,- je uplne mimo pro normalniho cloveka.

            Navic jestli ty nabijecky maji jen 22 kw, tak to je taky trochu malo! Nabijecky ktere stavi firmy co to mysli vazne s elektromobili maji vykon 50kW a vyse tohle je opravdu jen zasuvka/vyvod z jejich site, ktery nemuze byt drazssi nez domovni pripojka. To je opravdu vyborna podpora elektromobility.
            Proc enpostavil nejdrive alepson 2-4 nabijecky na D1-ku? Tam jsou potreba nejvic, teda ryuchlonabijecky, ne tyhle plyvatka.

            Proste CEZ se jen chvasta a skutek utek. Ale PR je to dobry, protoze tomu nikdo nerozumi.

  3. Végrova privátní
    Végrova privátní nabíjecí stanice? To je povedené 🙂 Protože u nás je už teď více nabíječek než registovaných elektromobilů, asi se ČEZu vyplatí v místě provozu elektromobilu stanici postavt, protože fura jich dneska stojí v místech, kde se žádné auto nenachzí a pak nad tím občané kroutí hlavou.

      1. Možná by bylo zajímavé
        Možná by bylo zajímavé zveřejnit nejen rozmístění a provoz dobíjecích stanic, ale i současnou rentabilitu těchto zařízení v ČR. Jak jejich zřizovatelé a provozovatelé postupují v efektivitě využívání těchto zařízení. U CNG a LPG je počet vozidel v krajích a okresech poměrně snadno odvoditelným díky frontám u jejich stojanů, ale jak je to u nabíjecích stanic? Můžeme závidět USA, Francii a ostatním zemím ve využívání nabíjecích stanic když je tam registrováno tisíce těchto vozidel, jak je to v ČR a SR?

Napsat komentář