ČEZ a OIG nabídnou instalace fotovoltaických elektráren s baterií

redakce - 01 Červen 2020

ČEZ společně s výrobcem bateriových systémů OIG Power přichází s novým bateriovým řešením určeným pro menší rodinné domy.domácí baterie pro fotovoltaické elektrárny ČEZ

Zájem o střešní fotovoltaické elektrárny nepolevuje ani během současné pandemie COVID. Počty instalací naopak stouply a ČEZ Prodej v prvních pěti měsících letošního roku zapojil na českých střechách 238 fotovoltaik, zatímco za stejné období loni to bylo 155. Letos předpokládá ČEZ Prodej nárůst o zhruba 160 instalací, oproti loňským 537.
foto: ČEZ

Fotovoltaické elektrárny začínaly jako instalace pro ekologicky smýšlející rodiny a technologické fanoušky. Pak se staly doménou vyšších příjmových skupin, které si pomocí nich snižovaly náklady na elektřinu. V poslední době ale začínají být standardem i pro střední třídu.

„Růst počtu žádostí o dotace v programu Nová zelená úsporám ukazuje, že trh nebude zpomalovat ani v příštích měsících a decentrální energetika je již běžnou součástí našich domácností. Standardem se zároveň stává řešení s bateriemi, zatímco dříve to byla spíše akumulace do vody. Před čtyřmi lety měla řešení s bateriemi jen čtvrtinový podíl na trhu postavených elektráren. Nyní se pohybují na úrovni 70 %,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec. „Zároveň sílí zájem rodin s menšími rodinnými domy a nižší spotřebou, takže přicházíme společně s naším partnerem OIG Power s novým menším bateriovým systémem.“

„Jde o řešení pro klienty, kteří by s robustnějším řešením často ani neuspěli s žádostí o dotaci. Pro domácnosti, které mají nižší spotřebu nebo jim stačí využití energie z FVE pouze na jedné fázi, na které mají většinu spotřebičů v domě,” vysvětluje spolumajitel OIG Power Martin Kuba.

Výhodou je cenová dostupnost řešení a menší potřeba plochy pro panely na střeše. Nová baterie si přitom zachovává většinu konkurenčních výhod našich systémů, zejména v oblasti monitoringu a softwarového vybavení. Zároveň je baterie off-gridová, to znamená, že je schopna zajistit domácnosti elektřinu, i pokud dojde k výpadku dodávky z distribuční sítě.

Pro získání dotace z Nové zelené úsporám je totiž třeba využít 70 a více procent vyrobené elektřiny pro vlastní spotřebu, takže u menších domů je příliš velká elektrárna na škodu a klienti nemusejí dotaci získat.

Kapacita zařízení zvaného ČEZ Battery Box 1F EASY činí 7,2 kWh, ale lze ji navýšit až na 19,2 kWh, a maximální výkon napojené elektrárny 3,7 kWp. Dosavadní bateriové systémy OIG měly standardní výkon většinou 7,2 až 12kWh a maximální kapacitu elektrárny 10 kWp při připojení tzv. mikrozdrojem. Zároveň neklade nový box tak velké nároky na místo: jeho rozměry jsou výška 110 cm, šířka 60 cm a hloubka 42 cm.

Růst zájmu o fotovoltaiky v kombinaci s bateriemi dosvědčují také letošní instalace ČEZ Battery Box. Do konce května je ČEZ Prodej - i přes obtíže způsobené pandemií COVID - připojil ve 190 domácnostech, zatímco loni za stejnou dobu to bylo ve 121 případech. Letos ČEZ Prodej předpokládá nárůst instalací o zhruba 100 kusů oproti loňským celkovým 458 kusům.

Podobný růst předpokládají v ČEZ Prodej také u instalací další z oblíbených technologií - tepelných čerpadel. ČEZ Prodej je prostřednictvím dceřiné společnosti Tenaur jedničkou na tomto trhu a nedávno nabídku rozšířil o designovou řídicí jednotku, která ovládá spotřebiče v domě jako Smart Home.

„Trh se jednoznačně posunuje k sofistikovaným automatizovaným řešením, která pracují například s předpovědí počasí a předvídají za uživatele. Zároveň probíhá rychlý vývoj podobný tomu, který jsme dříve viděli například u mobilních technologií. Zákazníci si tak za stejnou cenu mohou pořídit výrazně lepší řešení než před několika lety,“ říká Jakub Rous, jednatel společnosti Tenaur.

Technologický pokrok je vidět i na samotných fotovoltaických elektrárnách. Zatímco před několika lety se využívaly zejména panely o výkonu 230 Wp, nyní ČEZ Prodej instaluje panely s výkonem 360 Wp, což znamená vedle vyššího výkonu také úsporu místa na střeše.

Podobně ČEZ Prodej nyní využívá technologii zvanou Half-Cut, která umožňuje výrobu i v případě, že na panel dopadá stín domu nebo například stromu. Zároveň tato technologie zvyšuje účinnost panelu o několik procent.

ČEZ celý projekt střešní fotovoltaické elektrárny a akumulace připravuje pro zákazníky na klíč a je schopen zajistit i financování, včetně vyřízení žádosti o dotaci.

Poskytuje záruku 25 let na 80 % výkon panelů, 15 let na samotné panely, 10 let na ČEZ Battery Box s možností prodloužení a pětiletou záruku na práci.

Majitelům fotovoltaických elektráren bez licence nabízí ČEZ Prodej výhodný produkt ELEKTŘINA PRO SOLÁRY se slevou na odebrané silové elektřině kompenzující nespotřebovanou elektřinu z fotovoltaiky, putuje do sítě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Bratr Aleš si to koupil před necelým rokem. Pořád hučí ventilátory. nelze vypnout. Pořád to topí. Trvalá spotřeba 270W. Za 24 hodin to sežere 6,5kWh. Za rok to sežere 2340kWh. Fotovoltaiku má 4,9kW. Vlastní roční spotřeba OIG kysny od exministra Kuby(co nenáviděl fotovoltaiku) je vlastně polovina toho co vyrobí fotovoltaika....a ta jak známo v noci nevyrábí. Reklamace neuznány. Brácha skřípe zuby a nezbývá mu než provozovat a pěkně drbat ČEZ za uchem. Takže pro ně je to určitě super byznys :-D :-D

nevím co čez používá za komponenty a jak má systém zapojený, každopádně někde má bratr určitě chybu.
Na našem domě máme FTV cca 17kWp už od roku 2007 a jsem maximálně spokojen. Nejlépe si asi vše udělat sám... :)

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zvídavý dotaz když jsme na tom serveru o elektroautech - už se dá BatteryBox nastavit tak, aby auto nabil nejprve z přebytků a pokud to nestačí, tak pak z nočního proudu?
Když jsem jej poptával, tak to neuměl a zcela to odmítali a proto jsem jej vyřadil jako možného dodavatele.

---

Hyundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

Jejich FVE a batery boxy, jsou ideální pro ně.
Protože zákazník jim zaplatí FVE (myslísi, že sobě) a pak stejně většinu elektřiny dodá do sítě, s tou jejich prťavou baterkou to ani jinak nejde!
A vlastní spotřeba měniče je tak strašná, že každý den sežere sám víc jak 3kWh, bez ohledu kolik se ten den vyrobilo.

A to se čezu vyplatí!
Nakonec to měření po fázích a majitelé FVE od čezu s můžou hodit mašli až to zjistí! :))

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 14 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

proč není jednofázový měnič dobrá volba? V uvedeném příkladu
měl majitel třífazový s výrobou do DS
pokud má někdo měnič bez výroby?

Protože se často stává, že na jedné fázi prodáváte za 00 prd a na druhé fázi kupujete za 5 kč.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

uvedl jsem že nevyrábím. nevidím důvod
takže 1f měnič je pně vyhovující volba. Mám od března do pulky listopadu soběstačnost. I auto nabiju.

Obrázek uživatele Kuk

Přestaňte krmit nenažranej ČEZ. Ať žije ostrov.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ono se celoročně moc ostrovnit nedá.
A s elektromobilem už vůbec ne.

Jedině si vozit elektriku domů elektromobilem přes zimu :D

Mít teslu s doživotním nabíjením a SCH blízko :)

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Kuk

Rozhodně je lepší ostrovničit na 80 % než neostrovničit vůbec.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak to se urcite rad podelis o nejaka "tvrda data" ze sveho ostrovniho systemu...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak ono ostrovní měnič může jet 80% bez sítě a když je potřeba tak se k síti na těch 20% připojí, to dnes není problém takto provozovat. Vy to doma ani nepoznáte, odkud zrovna berete elektřinu pokud se nepodíváte na monitoring nebo měnič.
Máte tam jistotu, že nic neodeberete ze sítě pokud vyrábíte, což u hybridů nebo síťových nemáte.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 14 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Ja mam spis problem nazyvat "ostrovni" system, pro ktery stejne 100% casu musim platit elektrickou pripojku (byt mozna s mensim jisticem), aby byl pripraveny na tech 20% ("mesic pod mrakem").

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak já myslím, že "ostrovní" systém je jen technické označení zapojení FVE a elektriky v domě. Aby se rozlišilo ostrovní, hybridní a síťový.

Jinak to může někdo stejně tak místo placení elektrické přípojky si pořídit kanystr benzínu nebo něčeho jiného co by mu zajistilo těch 20%. Nevidím v tom žádný rozdíl a pro někoho je pohodlnější být připojený k síti s malým jističem a někdo kdo tu síť nemá používá ten jiný zdroj na těch 20%. Každý podle svých potřeb a možností.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 14 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele Kuk

S tebou se podělím leda tak o tvrdej bobek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To mi bylo naprosto jasne.
A mimochodem, 80% "ostrov" neni ostrov. A "holim a honim na baterky" uz vubec ne ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Tobě je jasný úplně všechno a proto se vždycky ptáš na věci který tě nezajímaj. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak 1-F měnič nemusí být tak úplně past, pokud s tím je počítáno. Jinými slovy na tu fázi, která je napojena na FVE jsou zcela záměrně napojeny spotřebiče, které odebírají proud téměř neustále a zákazník to ví ( i manželka :)) nebo mají větší příkon při používání. Tedy já mám FVE již od roku 2009 ( 4,86 kWp )a na 1-fázi jsem nechal zapojit ledničku, pračku, zásuvku kde máme rychlovarku, myčku na nádobí a samozřejmě boiler ( bioler s prioritou jedna pro Wattrouter ). Jsou označeny zásuvky na 1-fázi v případě, že bych chtěl třeba použít mobilni klimatizaci. Venkovní zásuvka na nabíjení EV je také u 230V na FVE. Mám jištění 3x32A a manželka je poučena o souběhu !!! Takže to není jen o technice, ale i tom, jak se k tomu člověk postaví a promyslí to. A větší FVE okolo, která se blíží 10 kWp je samozřejmě asymetrický střídač jasnou volbou, tak jednofázový ani není možné použít.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Tak jsem dle nadpisu těšil na nějaké hezké novinky, a nakonec se z článku vyklubala ČEZ PR nalejvárna, kde nám na růžovo malujou výprodej skladových zásob.

1) Jedno fázový měnič - přímo zlo - viz můj druhý příspěvek.
Jednofázový měnič, je v ČR díky způsobu měření (bohužel je to výjimka) přímo past.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/219452801081125/0/68998-solarni-elektrarna/

2) Panely s výkonem 360 Wp byly lákavé tak před třemi a více lety. Dnes většina nabídek startuje na panelech 400 Wp, a už jsem viděl i 420 Wp.
3) Rozměry racku vylučují standardizované rozměry batterypacků - takže jakékoliv rozšíření jen a jedině od nich - to bude určitě za hubičku.
4) Battery pack 7,2 kWh neumožňuje měnič Goodwee - tj. bude to zřejmě RCT - a ty mívají (až na pár povedených modelů) neuvěřitelnou vnitřní spotřebu. Nejhorší kousky sami stihnou sežrat pro svou vlastní potřebu i jednu kWh denně - tzn. že v zimě a zamračené dny takhle FVE vlastně na svůj provoz odsává z rozvodné sítě.
5) Raději neuvedli cenu, ale jak znám ČEZ tak jsou schopni za tuhle nepovednou atrapu FVE říct i přes 200k po dotaci (tj. přes 350 s dotací).

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Je to trošku popletené, pokusím se uvést na pravou míru:

ad 1/
V Černých ovcích se řešil problém symetrický kontra asymetrický 3f střídač. Nešlo vůbec o 1f verzi.
Naopak dávat v nižších pod 3,7kWp výkonech 3f střídač(jednojaký) je past.

ad 2/
Je úplně jedno jakou wattáž mají panely, ty méně výkonné byly na jednotku zisku levnější. Pokud je málo místa na střeše jsou samozřejmě "silnější" panely výhodou. Je to také o ceně materiálu(konstrukce) pod panel.

Ad 2 se hádat nebudu, je možné, že méně výkonné jsou levnější. Ale ad 1 v Černých ovcích se řešilo právě přesně 1F vůči 3F a to kvůli způsobu odečtu spotřebované elektřiny - který je v ČR (slušně řečeno) jedinečně blbý.
Dobře si to video poslechněte do konce. Je to svinstvo až hraničící s podvodem.

PS: symetrický vs. asymetrický - symetrický by snad byl dost k vzteku. Málo kdo má spotřebiče a jejich využití rovnoměrně rozložené na fáze. O tom snad neuvažoval ani ČEZ, natož někdo jiný. To už bych raději zavedl diskuzi na to zda hybridní či ostrovní. Tam už jsou ty plusy a mínusy k diskusi zajímavější.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Skoro jste mě znejistil, ale stojím si za svým: V Černých ovcích se řešilo účtování součtové versus účtování po fázích. A použití symetrický kontra asymetrický střídač.
Jinak rodina Teplých má ve videu 3f symetrický střídač Kostal Pico, o 1f zde nepadlo ani slovo. Žádali PRE o výměnu dodaného symetrického za asymetrický střídač, viz.: video 3:20

Tak teď jste znejistil vy mě, jestli jsem sem dal odkaz na správné video, protože to které jsem sledoval nedávno já, bylo jednoznačně o idiotském počítání po fázích. Tak jsem to zrychleně odkoukal a já právě ten moment 3:20 - chápu tak, že oni mají 1F střídač.
Ale když o tom přemýšlím, tak by vlastně symetrický 3F způsoboval tentýž problém.
No ať tak nebo tak, co to nahoře v textu nabízí ČEZ je prostě past - tedy pro hybridní systém. V ostrovním by to až tak vadit nemělo.
Každopádně v hybridním řešení má v ČR význam jedině varianta ASYMETRICKUÝ 3F - zbylé možnosti jsou k pláči.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Přesně tak, řešil se 3f asynchron oproti 3f synchron. Pokud jde o 1f, jestliže dobře naplánujete souběhy dá se vyžít i s ní. Pokud vložíte do systému ještě 10 kW baterii, jste na tom ještě lépe. Pokud by šlo dát na 1f více než 3,7 kWp bylo by to ještě více ok.

---

OIII FL Ambition 1,5 CNG

Jak mi volal jeden teleporadce na FVE z jedné nejmenované firmy (ne čez), že 1F baterka a měnič je nejjednodušší způsob, jak dosáhnout na co největší dotace...
sice to tu neradi čtete, ale tohle přesně jsou důvody proč je třeba dotace zrušit, aby na nich nebylo takto možno parazitovat...

FVE s baterkou na barák jistě, ale 3F zařízení umožňující nesymetrické zatížení

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jednofázový měnič, je v ČR díky způsobu měření (bohužel je to výjimka) přímo past.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/219452801081125/0/68998-solarni-elektrarna/

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele ePavel

Mě tak nějak není jasné, pokud už si domů pořídím baterii, proč bych měl vůbec energii cpát do sítě a za velmi nevýhodných podmínek jim pomáhal s poledními špičkami. Šel bych do ostrovního systému a s čezem bych vůbec nejednal.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Já třeba to zda jít do ostrovního či hybridního režimu dlouho zvažoval, až jsem narazil na tehdy připravovaný produkt Eon - NOVÁ virtuální baterie. Mluvím o Eon coby dodavatel, ne distributor. Ta NOVÁ verze vitruální baterie měla být od původní (celkem málo výhodný produkt) rozšířena o za jímavou možnost. Měla umožňovat si kWh které do sítě dodáte vybrat na kterékoliv veřejné dobíjecí stanici pro EV, což pro mne bylo (a je) velmi lákavé. Takže realita měla být, má FVE doma pěkně vyrábí, dodává do sítě, a já si co jsem sítě dodal pěkně někde (kde se mi to hodí) nabiji do auta. Podmínkou bylo aby přešli z počítání přetoků v přepočtu na peníze, na počítání v kWh. A pak to začalo fungovat v Německu. Ano čtete dobře v Německu vám Eon přetoky nepřepočítávají na peníze, ale započítávají proti sobě příchozí a odchozí kWh. A pak právě zavedli, že když máte EV, můžete si své kWh vybrat na nabíječce. Tak jsem si říkal, že je jen otázka času (snad krátkého) kdy na to přejde Eon v ČR. No a co se nestalo (asi bych už v ČR neměl být překvapený) oni to zamítly a v ČR na to nepřešli a dál to s koeficientem přepočítávají na peníze, a ještě si za tu službu nechávají platit. :-(

Tak jsem šel k Bohemiaenergii. Tam si za to sice taky nechávají platit, ale alespoň ne paušálně jako Eon, ale podle dodaného množství.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele ePavel

Ano, to by bylo skvělé a logické. A přesně z těchto dvou důvodů, to v ČR nepůjde. Takže mám ostrov, jako zálohu D01d a pohoda. Když nestačí výkon měniče, nebo nesvítí, tak si přicucnu a jsem spokojen.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

No ono ani to od Bohemky není žádná sláva - dostanete cenu na burze (která ale občas je i záporná) a za každou vykoupenou MWh zaplatíte 300 Kč poplatek (a okamžiků, kdy je aktuální cena na burze nižší než 300 t.j. za tu dodanou energii ještě platíte je už docela dost.

Reálný příklad:
dodáno 103 kWh za průměrnou cenu 405,8 Kč / kWh t.j. za cenu 41,80 Kč.
poplatek za výkup 30,90
takže zisk 10,90 Kč
Takže je to jen o tom nedoplácet za přetoky a dobrý pocit, že ta energie nezůstala na střeše.

---

Hyundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

No právě jak píšete. Není to žádnej ideál, ale ta verze od Bohemiaenergy mi přišla na dané podmínky v ČR nejférovější, a alespoň je to do plusu. Od Eonu nebo ČEZu máte prakticky jistotu prodělku.
PS: v tuto chvíli je ten poplatek 362,- Kč / dodanou MWh.
Prostě v ČR Vás vždycky vodrbou, jen záleží na tom jestli hodně, nebo málo. :-D
Takže zbývá ten dobrý pocit, že jsem do sítě dodal zelenou elektřinu, a udělal něco dobrého pro energetický mix ČR.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

300,- + DPH, to co jsem psal je bez DPH

Ono se trochu bojím, jak to bude vycházet v létě, až bude hodně svítit - díky přebytkům z velkých FVE ta cena půjde dolů a klidně to nakonec může jít do záporu.

No nic, přinejhorším začnu studovat, jak z SDSka načítat aktuální ceny a operativně zapínat / vypínat dodávku :-).

---

Hyundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

Já zase uvažuju jaký koupím spotřebič. Uvažuji o něčem, co by šlo zapnout na dálku třeba SMSkou.
V určitých momentech mám největší chuť koupit nějaké levné (třeba i nabourané EV) se schopností V2G. Vím, že to určitě uměl Leaf I, a s nějakým doplňkem i Mitshubishi iMiEV. Míšu jsem našel roztřelenou s 16 kWh baterií za 2000 Eur, tak mě to hlodá, jestli vzít tu, a nebo vzít rovnou nějakou pojízdnou (dnes už jsou ojeté i za 4000 EUR) a mít doma malé (druhé / záložní) autíčko pro ženu, nebo na krátké popojíždky na nákup atd...

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele runner42

Zauvažujte o léčení vaší obsese.

Protože zapínat doma něco smskou, podle toho jestli zrovna svítí, to už na léčení rozhodně je.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

první bojler - spínán dle nabití baterky + HDO
druhý bojler - spínán dle nabití baterky
ohřev bazénu - spínán dle nabití baterky

tam se toho vejde ... :-)
T.j. šance, že to u mě bude problém je poměrně malá.
Zase - pohrát si s tím načítáním ceny a ovládáním měniče mne docela i láká. Jen by to chtělo víc času na hraní.

Na moduly z Leafa jsem kdysi viděl externí BMS, pokud by si s tím někdo chtěl hrát, asi by to mohla být nejlevnější cesta. Ale jen pro hračičky.

---

Hyundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

Virtualna bateria od ZSE/eON na Slovensku je este trochu horsia - aspon mne vysvetlili po serii mojich otazok, ze:
- elektrinu, ktoru im dodam, mi sice vratia prepocitanu na peniaze
- ale len elektrinu samotnu
- a distribucne poplatky mi vyuctuju aj tak, lebo distribucna spolocnost je uz ina firma

- kedze pomer distribucia:elektrina je na Slovensku cca 2:1, tak by som pri virtualnej baterii "setril" len 1/3 ceny elektriny, ktoru "dodavam" do siete (virtualne odpocitane na vyuctovacej fakture).
- pri mesacnom pausalnom poplatku za virtualnu bateriu 2,-€ je jej vyhodnost na urovni nula-nula-nic.

---

Ioniq 80000 km, Solar, FVE

Jo to je tady obdobný. Sice už je to rok co jsem se tím intenzivně zabýval, tak už si to tak detailně slovo od slova nepamatuji, ale některý ty poplatky byly až absurdní. Třeba mě praštilo přes uši, když mi vysvětlovali, že musím zaplatit poplatek za použití sítí - protože to jejich vedení používám abych svou elektřinu dodal do sítě, a nebo obdobu poplatku za odběrné místo - tak ČEZ tam má poplatek za dodavatelské místo atd...
Prostě dělají vše proto, aby nám to znechutili, a všichni jsme si kupovali tu jejich hnědouhelnou elektřinu, a oni mohli do médií prohlašovat jak jsou OZE iracionální.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Tiez som zvazoval FVE Bez-bateriovy, Hybridny, ci Ostrovny. A po prepoctoch mi vyslo, ze z pohladu navratnosti je to najlepsie pri bezbateriovom 1F systeme (kvoli chybam ZSE-eON sice nakoniec len 8 panelov s 2,4kWp):
- na 1F mam napojene ako pise vyssie romhor : Pracka, susicka, mikrovlnka, chladnicka, elektricka rura (zasuvky v kuchyni), 220V/10A zasuvka v garazi - nabijanie EV; WiFi router
- nastastie som mal tieto zasuvky na spolocnej fazi este pred FVE, takze len som si predtym premeral, ktora to je a pri montazi FVE nechal zapojit na nu

- Navratnost 5,5 roka (cena pre mna po dotacii 2.000,- EUR); po rocnej prevadzke mesacna uspora (statisticky) 30 EUR

- Ak by som daval baterie (rovnaky dodavatel), tak prepoctom navratnost na urovni 8,5 roka (cena pre mna dvojnasobna - cca 4000,- EUR). A este k tomu ponukali stare bateriove systemy s pamatovym efektom (ziadne LiOn, ci LiPol, ci im podobne).

- Moj zaver bol: Ked budu cenovo dostupne baterie bez pamatoveho efektu, tak ich k FVE doplnim neskor - a potom aj s rozsirenim panelov.

---

Ioniq 80000 km, Solar, FVE

Jo chápu, já bych sice touhle cestou nešel, protože přes den doma nebývám, ale každý kdo se alespoň nějak zapojí je přínosem. Obzvláště jste mě potěšil nízkými roky návratnosti.
To mě ta naše (co mám v zápatí) stála cca 10 000 EUR po dotaci, ale baterie mám Lion Pylontech, a koupil jsem přístroje s časově nastavitelným spuštěním. Pračka se spustí v 10:00 hod, a v poledne boiler a vysavače. No a když pozdě odpoledne přijedu, tak mám plné domácí úložiště co mi vydrží na celovečerní chod domácnosti včetně vaření, a leckdy ještě dotluču i 10 kWh do auta, než mi zdroj zapadne za horizont. :-)

Po roce ještě nejsem přesně schopen aktualizovat návratnost, ale před pořízením EV to vycházelo na 8 let, teď bych to viděl na polovinu.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Proboha, jakou máte spotřebu, že se vám investice 10000 eur do FVE vrátí za 8 let? U mě by mi tato částka vystacila na 20 let, ročně platím za elektřinu tak do 500 eur :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Za poslední tři roky co používáme EV mám průměrnou roční spotřebu okolo 43 MWh. I když mluvit o průměru je trochu zavádějící, protože to meziročně jen roste. V roce 2017 to bylo cca 38 MWh, 2018 už 44 HWh, a loni 47 MWh.
Návratnost 8 let jsem počítal při instalaci když jsem ještě byl u PRE, ale teď jsem u Bohemiaenergy jenže to ještě není ani rok, a auta se také mění. Začínal jsem s Peugeotem Ionem, pak Zhi-Do, pak se přidal JAC, Ion šel do světa, a teď minulý měsíc přišla výměna z JAC S1 a S2 - takže těžko definitivně stanovit jaké to mělo finální změny.
Prostě těch proměnných je několik, a po pravdě už mě to nebaví počítat (tedy možná i bavilo, ale v těchto dobách se na to málo nudím, než abych se zabavoval tímto).

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele runner42

Dobrá pěstírna :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Marek_

To je spotřeba celého bloku nebo jenom vaší domácnosti? Já mám roční spotřebu 2,5 MWh. I kdybych jezdil EV a najezdil těch 40 tisíc za rok a počítal, že skoro vše nabiju doma, tak by to přidalo cca. dalších 6 MWh. Pokud bych i topil el., tak to by bylo dalších kolik... max 4-5 MWh? Kde to berete tu spotřebu? Teda, pokud je to jen za vaši domácnost...

---

Lexus GS 450h Premium

Ano je to jen za naši domácnost, ale tuším, že zrovna s Vámi už jsme si vysvětlovali rozdílnosti našich domácností. Vy pokud si dobře vzpomínám žijete v malém domečku jen se ženou.
Na rozdíl od Vás nás v jednom (pravda asi větším) domě (v tomto případě na jednom odběrném místě = jeden elektroměr) žije 11.

Takže vlastně opravuji první větu, jet to za 4 domácnosti. V celém domě se topí elektřinou, v každé domácnosti je bojler, všichni na elektrice vaří a máme tu 3 EV, atd...

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Mám dvoupodlažní dům s obytnou plochou 120 m2 plus garáž 20m2. Pracuji většinou doma, manželka je doma, takže pořád je někdo doma, svítíme pořád, jinak normální provoz. Pravda, jenom 2 lidi.

I tak se mi to na 4 rodiny a 11 lidí zdá hodně. No ale pokud máte nějaké el. topení a není to efektivní tep. čerpadlo, barák není zateplený, tak to může být. Ale i tak... to je hrozně moc. To jsou obrovské nákladyna energie, já jdyž k té elektrice připočtu ještě plyn na topení a TUV, tak je to max. 30-32 tisíc KČ! A pak, že kdo tady plýtvá energií :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Tak plyn tu zaveden nebyl a není (a po pravdě i kdyby byl tak bych ho ani nechtěl).
Tepelné čerpadlo mít nemůžeme, viz má odpověď Pavlu K. TČ je vhodné do domů s centrálním vytápěním, ale do etážového (bytového) domu se moc nehodí.
A k tomu plýtvání - vy ve dvou spotřebujete energie za cca 30 tisíc (tj. 15 na jednoho), a my v 11ti lidech a třech EV cca za 150 tis. Takže jsme na tom s řekl bych lépe než vy.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Od kdy se spotřebovaná energie počítá na KČ? :-) Máte určitě NT, takže za kWh platíte méně než já. Kdysi jste tady dával cenu pod 2 KČ/kWh. Takže pak mi vychází, že spotřebu na osobu máte větší. Ale to je jedno, spíš jsem myslel že budete mít TČ nebo něco ekologického, k tomu pořádně zateplený (ideálně pasivní) dů a tak... s vašim smýšlením.

Já třeba na plynu nevidím nic špatného.

Jo a taky počítat spotřebu na osobu je trochu ošidné. Když žijete 2 v domě, tak např. topit se musí stejně jako když jsou v domě 4 osoby. A když ty 2 osoby spotřebují méně energie, ale více na osobu, tak kdo je nakonec k živ. prostředí šetrnější?

---

Lexus GS 450h Premium

VT a NT neřeším u Bohemiaenergy má v obou tarifech totožnou cenu.
TČ a pasivní dům by se mi líbilo to víte že ano, ale dům bylo dědictví (včetně všech břemen dožití), a jak jsem psal do etážového (bytového domu) se centrální vytápění (např. TČ) nehodí. Takhle máme každý své podružné elektrické počítadlo, a každý přesně ví, který byt kolik spotřeboval, a kolik tedy má na celkovou fakturu přispět. To rozpočítávat u centrálního topení je téměř utopie. Nemluvě o tom, že bych musel rozbouchat celý dům a udělat rozvody.

Lidi možná (i když s tím topením je to vlastně jediné irelevantní zda se topí pro jednoho, dva či čtyři), ale zapomínáte na ta 3 EV. My máme na člověka obdobnou spotřebu energií (vyjádřenou v penězích - když jste se tak podivoval nad korunami), ale navíc v té spotřebě máme i auta. Připočtěte si k vaší elektřině, plynu, a možná máte třeba i krb tak dřevu ještě i benzín / naftu do Vašeho Lexusu, a teď si nevzpomínám cože to má manželka, tuším Mercedes ne?

PS: plynu se prostě bojím. Mě to prostě přijde jako nebezpečné médium. Připouštím, že je to iracionální pocitová záležitost, protože nemám žádný reálný fakt nebo argument, že by byl nějak nebezpečnější než jiná média, ale ve mě ten pocit vyvolává. Navíc u nás prostě plynové vedení v rozumné vzdálenost není.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

VT a NT byste resit mel, u NT mate cca desetinovou cenu za distribuci.
Rozbouchat cely dum byste nemusel. Stacilo by pridat jen 2 trubky na stoupacky. A ni by nemusely byt zapravene ve zdi, v tom pripade by stacilo jen provrtat 2 diry a trochu rozbit podlahu kvuli napojeni na stavajici rozvod v kazdem patre. Nic, ceho by se jen trosku zrucny clovek mel bat :-)

Jenže s tím co mi účtuje distributor ve VT a NT nic nenadělám. Jediná volitelná položka je cena silové elektřiny.
No dvě trubky - a do radiátorů to půjde čím provázkem? nebo bezdrátově jako wifinou internet? Takže by to bylo nejen probourat všechny tři podlahy pro hlavní stoupačkové vedení, ale také zdi do pokojů kde bych chtěl rydiátory, nemluvě o tom, že by se musel nějak přeskládat nábytek, protože pokud vím tak pro tepelné čerpadlo neexistují radiátory, co by se dali umístit na strop jako infračervené panely že, ty visí svisle.
A úplným závěrem, rozhodně se nepovažuji za zručného.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele spetak

No tak esi ti panely na stropě visí svisle, tak pánbu s tebou.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

RAdiatory visi svisle.

Obrázek uživatele spetak

Tak to jooo, čeština je krááásnááá.
Nějak jsem se v tom souvětí poztrácel......

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Nadelate presunutim spotreby, kdy to jen jde z VT do NT.
Aha, ja za etazove vytapeni povazoval,z e uz ty radiatory v patrech propojene mate horizontalne, ne vertikalne. Neuvedomil sjme si (i kdyz jste zminil), ze to mate reseno jen ciste infrapanely. Tak pak souhlasim, bud jeste diry ve zdech a vedeni podel zdi, nebo vse zasekat a to uz by bylo na par mesicu vlastni prace (ve chvilich volna).
Jak stary je Vas dum?
Na setkani v Ostrovacicich pred Vanoci jste nevypadal nezrucne, mirne vic najezene ano, ale nezrucne ne :-)

Nevím sice proč to dál řešíme, já stejně TČ dělat nebudu, ale ze slušnosti odpovím. Je to dům z první republiky.

Přesunutím spotřeby do období NT - no to sice máte pravdu, ale většinu odběrů máme ve chvíli, kdy je potřebujeme. Jako máme na noc nastavené nabíjení aut, ale kdy kdo spustí pračku, myčku, vrtačku, konvici atd... to fakt neuhlídám, to bych se zbláznil.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Myslel jsem to tak, že srovnávat se má spotřeba energie např. v kWh a ne v KČ, jak jste srovnával vy.

---

Lexus GS 450h Premium

To je ale přece úsměvné - když u Vás je to kombinace energií, a u nás jen elektřina. Kdybych elektřinou jen svítil a třeba vařil, ale topil a ohříval vodu plynem a jezdil na něco jiného tak by to bylo v řádech nižší číslo.
Takže ano, elektřiny vy spotřebujete třeba jen desítky KWh na hlavu, ale k tomu plny a palivo do auta. Kdežto my sice spotřebujeme na hlavu několik MWh, ale nula plynu, nula fosilních paliv.
Tudíž jediné kde se nám to sejde, na stejném měřítku je cena energií.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Zase nečtěte pozorně :-) Myslel jsem, samozřejmě, všechnu energii pro provoz domu. Jen neumím odhadnout, kolik by ti u mě bylo v kWh topení elektřinou, pokud bych nahradil plyn za TČ např. A vy byste si odečet nabíjení auta, protože každý máme jiný nájezd, těžko srovnávat.

Prostě váš dům a můj dům či se týká energetické náročnosti.

---

Lexus GS 450h Premium

Tak vidíte, tak proč Vám přišlo tak zvláštní či k smíchu, že jsem to vyjádřil v penězích. Vy na provoz jednoho člena ve své domácnosti potřebujete 15 000,- Kč a my tak. Jen pochybuji, že vy jste do toho započítal i ježdění autem. Připočtěte si 40000 km a pak mluvte o tom, kdo víc plýtvá.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Ale já nepsal o plýtvání penězi, ale energií na provoz domu, když jste mi předtím kdysi vyčítal, že mám moc velký dům. Bože, to je jak u blbych, opravdu :-) A taky jsem psal o tom prepocitavani na osobu. Prostě ta vaše spotřeba je enormní. Ale vidím, že to nechcete chápat... To je fuk.

---

Lexus GS 450h Premium

Nezlobte se, ale to co píšete nedává smysl. Naše spotřeba prostě není enormní obzvláště ne oproti té Vaší a po pravdě mě to trochu uráží. Zkuste si Vašich 120 metrů vytopit elektřinou, vodu na koupání si ohřát elektřinou, a odjezdit 40000 km ročně na elektřinu, prostě ať vám jede vše na elektřinu. Pak se můžeme bavit o tom, kdo z nás dvou na hlavu víc plýtvá.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Nebavím se o provozu auta, tam oproti vám plýtvám, protože jezdím na benzín, protože pro moje použití není EV vhodný.

Mluvím o provozu domu a o energii na tento provoz spotřebované. Veškeré energii el. plus plyn. Právě proto, že vše na elektřinu se mi zdá zbytečné, energeticky náročné a plýtvání, proto je možná ten můj způsob smydluplnejsi.

Už se chápeme?

---

Lexus GS 450h Premium

Vše na elektřinu Vám připadá zbytečné - a čím by jste topil, hřál vodu a na čem by jste vařil, když v naší ulici NENÍ plyn což už jsem psal asi 3X? Dřevem? Nebo si mám za dům koupit nádrž na LTO? To fakt asi ne.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Ale to já vím, že nemáte plyn. Proto máte méně efektivní ty náklady než já, to je vše. Nemáte na výběr.

Jinak, můj domácí v DE tu nádrž na LTO v baráku opravdu má. A tím topí. A to je ještě horší než ta elektřina :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Mate tepelne cerpadlo? Pokud ano, jaky princip? Mate rekuperaci?

Ani jedno ani druhé.
Máme přímotopy = infra červené panely. TČ je moc dobrá věc, ale do etážových domů se nehodí, protože je to defakto centrální systém vytápění, takže by jsme museli udělat rozvody topného média a radiátory. Takže by se těžko počítalo kdo kolik protopil, a kolik má přihodit do měšce. Nemluvě o snížené možnosti regulovat teplo pro každou z domácností (bytů).
Rekuperaci ani klimatizaci žádnou.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Tak pak chapu tu vysokou spotrebu.
Kdyz uz mluvite o radiatorech (pro TC je lepsi podlahovka), tak u nech byva ventil (v lepsim pripade termostatocky), kterym ta teplota lze regulovat docela snadno :-) U pdolahovky se musite trefit na rozdelovaci, tam bych doporucil pro kazdou podlahovku zvlast rozdelovac, vsechny napojene na nadrz, kterou TC nahriva.
Rekuperace je fajn (bohuzel to nevim z vlastni zkusenosti, mam jen nachystane vedeni), zvlast kdyz se k tomu da male TC, ktere tim padem pousti do baraku teply vzduch. Pokud nechcete delat stavebni upravu (tahani topeni, trubek pro rekuperaci), tak existuje jednotky jen do jedne mistnosti, jen nevim, jak moc snizi naklady na topeni.

S tím ostrovem ePavle souhlas, ale chce to něco menšího a od začátku jako soběstačné koncipované. Pak bych volil i rozvod DC24V pro spotřební elektroniku a řízení domu, osvětlení atd. Ale běžný člověk s naddimenzovaným starším RD na to nemá, a bude rád za "odkup" přebytků zdarma do sítě, aby mohl mít přifázovaný měnič a neplatil přetoky. Ale jestli schválí vyšší pevné platby, těch lidí co se naserou a půjdou do ostrova rychle přibude.

Obrázek uživatele ePavel

Pokud mám být soběstačný, potřebuju aby mi na to běžely všechny spotřebiče. Pračku, myčku sporák atd na 24V asi neseženu. Můj ostrov by mohl běžet na 1A jistič i když by nesvítilo sluníčko.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Ne do předělání domu na 24V je cesta zoufalství teď i do budoucna.
Dnes je nejvhodnější jít do ostrovu nebo hybridu (ale ne od čezu!).

Dřív jsem si říkal proč čez jde do stavění FVE pro zákazníky, vždyť jde proto sobě.
Ale jak jsme byl u pár lidí co to od něj mají, tak jsem pochopil.
Ty neskutečné přetoky a spotřeba vlastního měniče nemůže být pro ně nic lepšího jak zdiskreditovat FVE a sobě si pomoci za cízí peníze.
Ty čuměli když jsem ji to vysvětli a ukázal jak jim to funguje a kolik platí a kolik dostávají!

No a tarim pro soláry, to je čistý ČEZkocourkov.

Jen se divím proč pro zastánce atomu neudělají atomový tarif s fixací na 50 let!
:)))

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 14 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Lidi by nemuseli jit ani do ostrova, stacilo by si vybrat nejmensi tarif (1 x 16 A nebo 3 x 10 A), pokud by byla cena (snad) nejak vyrazneji odlisna od obvyklych 3 x 25 A. Neverim, ze toto superminisrovi nedochazi. Nebo on zvazuje razantne zdrazit uplne vsechny pevne platby?
Na ostrov by chtelo, aby baterka byla pod $50 za 1 kWh uz v reku (ne jen za clanek). Podle me se to tak akorat protne s tim zvysenim tarifu a pak se zacne vymejslet, jak to lepit z rozpoctu a ne zvysenim plateb za jistic.

Zrovna dnes mi skončila dodávka El. od čez. Už nikdy více.
Odmítám sponzorovat miliónové odměny manažerům nenažrané nejdražší firmy.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Kuk

+1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mně před víc jak měsícem.

Za první měsíc jsem oproti čezu zaplatil o 1 400 Kč míň!
Teď jsem zvědav na druhý měsíc, je skoro stejný, tak předpokládám, že to bude stejné.

Ona cena na burze hrozně spadla ale čez účtuje stále tu dřívější vysokou, taky z toho má velký vývar.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 14 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele Ivo Pavera

1-f měnič...

---

VW E-Golf 35,8(31,5)kWh - 100.000 km (už je pryč)
Hyundai Ioniq Electric 28 kWh
skútr NIU M+ Sport 2 kWh

Jednofázový měnič, je v ČR díky způsobu měření (bohužel je to výjimka) přímo past.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/219452801081125/0/68998-solarni-elektrarna/

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

...není dobrá volba.

---

hariprasad


Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-stationNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?