ČEZ má nové rychlonabíječky na dálnici D1, D35 a v Pardubicích

ČEZ zprovoznil v uplynulých dnech nové nabíjecí stanice stanice v trojici nových lokalit. V Pardubicích a na dálnicích u Brna a Liberce.

Elektromobil Volkswagen e-Golf se dobíjí u nové rychlonabíjecí stanice ČEZ na dálnici D1.
foto:

TISKOVÁ ZPRÁVA

Rychle dobít elektromobil a pokračovat v cestě napříč Českou republikou. Tento trend známý z vyspělého zahraničí se postupně stává samozřejmostí i u nás.

Elektromobilita Skupiny ČEZ, provozovatel nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily, v posledních týdnech zprovoznila další trojici lokalit s veřejnými rychlodobíjecími stanicemi od společnosti ABB.

Řidiči aut na elektřinu je najdou v Pardubicích (2 stanice), na dálnici D35 před Libercem a na 178. km autostrády D1 před Brnem (2 stanice). Část těchto nových instalací probíhá v rámci výstavby stanic rychlého dobíjení díky grantu z evropského programu CEF.

Jeho prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

V rámci projektu ČEZ – „EV Fast Charging Backbone Network Central Europe“ – vznikne do konce příštího roku více než 40 rychlodobíjecích stanic umožňujících většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut. Vedle využívání dotačních titulů pokračuje ČEZ ve výstavbě dobíjecí infrastruktury i z vlastních prostředků.

Další rychlodobíjecí stanice by již brzy měly začít sloužit veřejnosti např. na dálničním obchvatu Olomouce, ve Valašském Meziříčí, Frýdku Místku atd.

„Spolehlivou síť rychlodobíjecích stanic pro elektromobily všech značek vnímáme jako stěžejní podmínku pro další rozvoj elektromobility v České republice. Evropský grant z programu CEF pro oblast Doprava nám pomáhá výrazně urychlit výstavbu tohoto typu stanic,“ vyzdvihuje důležitost aktuálních instalací Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.

„Samozřejmostí je i další zkvalitňovat nabídky související palety produktů a služeb v oblasti decentralizované energetiky a chytrých technologií pro firmy, municipality a kraje tak, aby využívání sítě dobíjecích stanic bylo pro naše zákazníky co nejpohodlnější,“ doplňuje Kamil Čermák.

Podle Memoranda a Akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice je elektromobilita a digitalizace jedním ze základních kamenů rozvoje tuzemského automobilového průmyslu. Memorandum bylo nedávno podepsáno zástupci Vlády ČR a sdružení AutoSAP za účasti Skupiny ČEZ.

Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice – řidičům je k dispozici 85 stanic, z toho 35 rychlodobíjecích.

tisková zpráva

30 Comments on “ČEZ má nové rychlonabíječky na dálnici D1, D35 a v Pardubicích”

  1. Já už v Pardubkách na Hradecké u Auto Louda nabíjel. V
    Já už v Pardubkách na Hradecké u Auto Louda nabíjel. V noci je tam i strážný, který vás přijde vyzpovídat. Díky tomu, že jsou tam dva stojany, je to velmi dobře použitelná stanice, velmi zřídka to bude plné. Značně to odlehčí té hradecké rychlonabíječce u hlaváku. A v Pardubkách bude velmi pravděpodobně i rychlonabíječka u Lidlu, který je umístěn na velmi dobrém místě pro projíždějící.

  2. Info o nových místech pro nabíjení .
    Nabíjení v

    Info o nových místech pro nabíjení .

    Nabíjení v Ostrovačicích funguje i když je za ohradou.

    http://img24.cz/images/19422328044681912129.jpg

    Nabíjení v Pardubicích také

    http://img24.cz/images/40359240924234205979.jpg

    levý stojan se spouští bez čipu – zdarma

    V Ostrovačicích jsem to nezkoušel.

    Taky něco z Olomouce, stojany a nabíječky už stojí zakryté černou plachtou, ČEZ nestíhá a přitom by to už mohlo fungovat jako v Ostrovačicích i když to není zkolaudované!

    http://img24.cz/images/57213075421497748874.jpg

    http://img24.cz/images/93967343737660486373.jpg

    trochu úpravy a popisu

    http://img24.cz/images/24818309587380718683.jpg

    1. heh…
      „Tak asi by stalo za uvahu instalovat do techto aut a

      heh…
      „Tak asi by stalo za uvahu instalovat do techto aut a do techto zemi casove nastavitelne vytapeni, vcetne prostoru baterie. Jedu rano v 8, nastavim vyhrivani na 7.40. Prijdu k vozu, auto je prijemne vyhrate, dvere jdou jako vzdy pohodove otevrit…“

      Chcelo by to tweetnuť Elonovi, či by to nebolo možné realizovať 🙂

      1. To by jste asi nosil dříví do lesa. To už dnes umí daleko
        To by jste asi nosil dříví do lesa. To už dnes umí daleko levnější a jednodušší elektromobily dlouho.

        Dokonce i původce starých malých elektrických městských trojčat Mitsubishi iMiev (Peugeot Ion/Citroen C Zero) má tuto funkci v klíčku. Na displeji vidíte vnitřní teplotu ve voze a na dálku do cca 300 metrů můžete zapnout topení/klimatizaci, pokud je vůz nabíjen.
        Dnešní elektromobily to mívají v rámci appky k autu v mobilu. Takže tady zjevně byl někdo líný u snídaně zvednout telefon a zapnout vyhřívání – jako to udělal třeba s eGolfem Rasťo Chvála loni v lednu na Slovensku https://www.youtube.com/watch?v=MNkcbjdebm0

        1. BN to udělal schválně, aby mohl ukázat jaké problémy
          BN to udělal schválně, aby mohl ukázat jaké problémy mohou nastat. Běžně si předehřev před odjezdem zapíná.

          V dalším videu chtěl ukázat jak rychle lze sníh a led rozpustit, zapnul ohřev naplno a čelní sklo mu prasklo (měl v něm, ale už dříve důlek)

                1. Bjorn není žádnej boháč ani televizní hvězda či profi
                  Bjorn není žádnej boháč ani televizní hvězda či profi moderátor. Je to jen chytrej programátor (??) kterej si dokázal pořídit model S na splátky, natočit s ním spousty zajímavejch videí, stát se veleůspěšným YTberem a díky vysokému počtu referenčních nákupů od fanoušků získat spešl edici Xka zadarmo!!! Za to se fanouškům odvděčil spanilejma jízdama po Evropě a teď už mu stačí na nájem a chleba přispěvky z YT reklam a to že dělá lidem stěhováka po Norsku. Díky němu jsem pochopil jak vůbec funguje Tesla, její infrastruktura, změť systémů nabíjení, kabelů, koncovek a spoustu jinejch věcí. Zatímco ostatní YTbeři na prezentacích novejch elektroat jen civej a říkaj och ach za nějakýho žvaltlaní dojmů, tak von vytáhne zásuvnej metr a pěkně změří ložnej prostor, prolete co může a všimne si a natočí spousty detailů a vyzpovídá mamažery. U Leafa 2 to stihnul rovnou před prezentací.
                  Teď už je to mezinárodní hvězda co vesele postupuje ke získání Roadsteru 2 zadarmo a ještě bude moct chvili řidit Tesláckou vrtačku tunelů :)))
                  Je to nejlepší neplacenej velvyslanec jakého Tesla a vůbec jakákoliv automobilka má.

                  Koumák z Teslanomics Ben Sullins už na Roadstera zdarma dosáh před 2 týdny!
                  https://youtu.be/FzDgCTI2JMA

    1. Nerozumím Vám. CCS2 & CHAdeMO & Typ2 jsou tři zásuvky.
      Nerozumím Vám. CCS2 & CHAdeMO & Typ2 jsou tři zásuvky. Jak jste došel k 4 EV?

      Dále, jste si jist, že CCS2 a CHAdeMO nesdílí stejný AC/DC měnič? Zatím jsem nepotkal DC stojan ABB Terra 53, který by umožňoval nabíjet zároveň CCS2 a CHAdeMO, protože stojan má pouze jeden měnič…

      Takže IMHO bude zároveň nabíjet CCS2 nebo CHAdeMO a k tomu ještě jeden další na AC zásuvce… Jednoduše klasika…

  3. A je nejaka info o placeni odebranych kWh? Pry to chteli uz
    A je nejaka info o placeni odebranych kWh? Pry to chteli uz davno spustit, ale zatim kde nic tu nic. Diky pausalu za cip platim pres 30Kc/kWh. Nabijecka je pro me tak nevyhodne umistena, ze se muzu 1-2x do mesice pripojit a nabit nejakych 8kWh.

      1. Diky za info. Ja jsem podobnou odpoved dostal v
        Diky za info. Ja jsem podobnou odpoved dostal v cervenci:
        Nastavení této funkcionality je v současné době závislé na výběrovém řízení. Pokud VŘ proběhne bez obtíží a výhrad, předpokládáme zavedení tohoto řešení do konce prázdnin, do konce Q3 2017.
        VŘ asi neprobehlo dle prani CEZu 🙂

Napsat komentář