ČEZ má nové nabíječky v Moravské Třebové, Telči či Dukovanech

Společnost ČEZ zprovoznila během posledních dvou měsíců značné množství nových rychlonabíjecích stanic po celé ČR.

Elektromobil Hyundai Kona Electric u nové rychlonabíjecí stanice ČEZ.
foto: ČEZ

Veřejná rychlodobíjecí stanice funguje nově v lokalitě Dvorní 1603/13 v Moravské Třebové. Stojan ABB je standardně vybaven DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS disponujícími výkonem až 50 kW.

Po loňských instalacích rychlodobíjecích stanic ve Vysokém Mýtě a v Hradci nad Svitavou jde o další lokalitu u budoucí dálnice D35 z Hradce Králové do Olomouce. Síť dobíjecích stanic ČEZ tak tuto důležitou tepnu už nyní spolehlivě pokrývá, a to i pro elektromobily s kratšími dojezdy.

V Kraji Vysočina jsou nově k dispozici dvě veřejné rychlodobíjecí stanice v Telči a Dukovanech (ABB 50 kW) a jedna stanice normálního dobíjení v Dukovanech (22 kW).

Řidiči e-aut najdou novou rychlodobíjecí stanici v Telči na parkovišti u rohu ulic Slavatovská a Na sádkách. Jedna rychlodobíjecí stanice funguje nově také na parkovišti u Jaderné elektrárny Dukovany, kde jí dělá společnost jedna stanice normálního dobíjení. Více na mapě nabíjecích stanic ČEZ.

Celkově ČEZ provozuje v ČR téměř 190 veřejných dobíjecích stanic, z toho zhruba 130 rychlodobíjecích. Výstavba sítě dobíjecích stanic ČEZ je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ v minulosti uspěl.

Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

tisková zpráva

66 Comments on “ČEZ má nové nabíječky v Moravské Třebové, Telči či Dukovanech”

    1. Díky za odkaz. To je teda cenovej masakr.
      Takže za jeden km

      Díky za odkaz. To je teda cenovej masakr.
      Takže za jeden km je to v rozmezí přibližně:
      2,85 Kč (0,79 € *25,2/Kč * 75 kWh / 523 km EPA u TM3 LR)
      až 5,8 Kč (0,79 € *25,2/Kč * 90 kWh / 309 km EP u Taycan Turbo S)

      Zde je plný odkaz (máte zkrácený a nefunguje):
      https://edison.media/verkehr/es-war-zeit-den-naechsten-schritt-zu-gehen/25199411/

              1. Nabijeni u DC nabijecek CEZu bude od 1.3.2020 uz od 3,50
                Nabijeni u DC nabijecek CEZu bude od 1.3.2020 uz od 3,50 Kc/kWH pri vyssich odberech. To je cena porovnatelna s domacim tarifem. Cena je odstupnovana podle odberu az na maximum 9,50Kc/kWh pro cizince bez predchozi registrace. S registraci a bez zavazku 7,50Kc/kWh.
                DC nabijeni u EONu 6,00 Kc/kWh. AC 3,00Kc/kWh.
                Nevim jaky kurz pouzivate k prepoctu na EUR, ale na cenu Ionity to je nasobny rozdil.

                1. ČEZ zdražil těm co hodně nabíjí (sociální politika je
                  ČEZ zdražil těm co hodně nabíjí (sociální politika je ČEZu vlastní), tedy musíme brát průměrnou cenu nabíjení a ta vyskočila nahoru a rozhodně to není poslední skok. Zatímco Tesly nyní nabíjí skoro zadarmo (paušál) budou nabíjet výrazně dráže a to minimálně 3x. EON na UFC rychlonabíječce ve Vystrově má cenu 9 Kč , vedlejším 50 kW DC zdražily o 100% tedy na cenu 6 Kč. Nemá cenu porovnávat Ionity s cenami u nás, protože v Německu se nabíjí běžně za 8,80 Kč a i podstatně dráže. Ještě nedávno tady padalo, „podívej na Ionity, nabíjení pohoda“, do budoucna žádná pohoda na veřejných nabíječkách nebude. Už dnes funguje ve světě zdanění BEV a do budoucna přijde i k nám. Tedy celkově přišlo výrazné zdražení a to nikdo neokecá.

                2. Tak mi prosim sdelte kde a jak se dani BEV.
                  Tak mi prosim sdelte kde a jak se dani BEV.

                3. Např. v USA Mississippi je roční daň k BEV 150 USD
                  Např. v USA Mississippi je roční daň k BEV 150 USD Illinois má 250 USD (o 100 USD vyšší než na spalovák), Missouri má 3x větší daň na BEV než na spalováky. 26 států USA má zavedeny poplatky na BEV, z toho 11 států je má vyšší, než na spalovací auta.

                4. Mate nejaky odkaz nebo jen jedna pani povidala?
                  Mate nejaky odkaz nebo jen jedna pani povidala?

                5. Už vidím, jak STKčka investují miliony do technologií pro
                  Už vidím, jak STKčka investují miliony do technologií pro měření EM vyzařování.

                  Udělal si z Tebe dobrý den.

                6. Mimochodem každé 2 roky se musí dělat revize elektrických
                  Mimochodem každé 2 roky se musí dělat revize elektrických zařízení. Měření EM je sranda, profi měřák za 70 tisíc.

                7. Nepodnikatel žádné revize dělat nepotřebuje.
                  Nepodnikatel žádné revize dělat nepotřebuje.

                8. Neboj dočkej času. Před 2 lety jsem tady psal, že se bude
                  Neboj dočkej času. Před 2 lety jsem tady psal, že se bude nabíjet na veřejných stanicích v ČR za 10 Kč, smáli jste se do bezvědomí…..

                9. 9,50 zaplati maximalne zahranicni turista. Kdo se registruje
                  9,50 zaplati maximalne zahranicni turista. Kdo se registruje bez pausalu plati 7,50. Akdo nabiji casteji, ten muze i za 3,50. AC za 3,00.

                10. A Ionity za 20 Kč/kWh nebo UFC EON za 9 Kč? Na cestách
                  A Ionity za 20 Kč/kWh nebo UFC EON za 9 Kč? Na cestách nabíjet přes AC leda tak přes noc…

                11. Tak jsme si rikal, ze si ten cip poridim, mrknul do smlouvy a
                  Tak jsme si rikal, ze si ten cip poridim, mrknul do smlouvy a ziram:
                  Cena pro období od 1.3.2020 dále se skládá z následujících složek:
                  • 6,20 Kč bez DPH za každou dobitou kWh
                  • 200 Kč bez DPH za měsíc a kartu za administratviní zpracování karty

                  Otazka zni, kde se da ziskat cip bez pausalu a dobijet za 7,5 Kc / kWh?

                12. A ted, co ma vetsi vahu, zda smlouva nebo clanek 🙂
                  A ted, co ma vetsi vahu, zda smlouva nebo clanek 🙂

                13. Na webu je jen jedna verze smlouvy, ostatni je nutne uzavrit
                  Na webu je jen jedna verze smlouvy, ostatni je nutne uzavrit osobne na pobocce CEZ. Kdyby dali na web vsechny verze, tak by to byl jeden velky chaos. Zkuste jim zavolat.

                14. Revize take neobsahuje mereni EMC. Revize je o vlku a koze.
                  Revize take neobsahuje mereni EMC. Revize je o vlku a koze. Kdyz mam CRD, tak mam permanentni mereni a ne jednou za dva roky.

                15. Neznám zkratku CRD.
                  Reagoval jsem na „Mimochodem každé 2

                  Neznám zkratku CRD.

                  Reagoval jsem na „Mimochodem každé 2 roky se musí dělat revize elektrických zařízení.“

                16. Jak se tam pise:
                  Tytu zkoušky jsou nejen nedílnou

                  Jak se tam pise:
                  Tytu zkoušky jsou nejen nedílnou součástí vývoje nových výrobků, ale i zcela nezbytné při uvádění nového výrobku na trh.
                  Tim je mysleno certifikacni jednorazove mereni. Zadne opakovani v provozu. Stejne jako kdyz koupite mikrovlnku. A ze ta ma potencial hodne rusit letecky radar. A nic se nemeri.

                17. Dik. 100-200 USD je v USA mene nez se z prepoctu na CZK muze
                  Dik. 100-200 USD je v USA mene nez se z prepoctu na CZK muze zdat. Kdyz porovname americka auta ktera zerou jak zajezd, tak ta dan neni asi moc tragicka.
                  S temi elektroemisemi u STK je ale urcite zert. Proto ten usmev 🙂

            1. Třeba Fastned v DE má cenu 0,59 eur/kWh. Výhodnější cena
              Třeba Fastned v DE má cenu 0,59 eur/kWh. Výhodnější cena 0,35 platí při paušálu 11,99 eur/měs. Obyčejné 50 kW mají cenu nižší, ale taky kolem 0,40 eur/kWh.

              Při té ceně 0,59 (0,79 nemluvě) a dálniční spotřebě kolem 20 kWh/100 km jsou ty náklady na km vyšší než u mého hybridního Lexusu.

                1. To jistě. Ale pokud tady mají jezdit ve velkém EV, tak
                  To jistě. Ale pokud tady mají jezdit ve velkém EV, tak musí časem nahradit i ta auta, která nejezdí jenom kolem komína, ne? A pak bude třeba klidně polovina dobíjení probíhat na cestách.

                  Když si koupím EV s dojezdem kolem 400 km, tak už si to kupuji jako první auto s potenciálem jezdit s tím i na delší cesty, na výlety, na dovolené. Přesně tak, jak jsem teď zvyklý se spalovákem. A tím jak se počet dobíjení na cestách zvýší a s tím postupně i cena, tak odpadně jedna výhoda EV – levný provoz.

                  Jinak, ta cena 0,39 platí všude, i u Ionity a Fastned a jiných rychlonabiječek s výkonem vyšším než 50 kW?

                  PS:
                  Kdybych dnes přešel na EV s dojezdem kolem 300-400 km (dálnice), tak mám podíl dobíjení na cestách nadpoloviční a je možné, že bych se s cenou na km (čistě jenom jako „palivo“ el. vs benzin) nedostal pod náklady co mám se současným autem.

                2. Mluvite jako byste bydlel v aute a jezdil kazdy den tisic km.
                  Mluvite jako byste bydlel v aute a jezdil kazdy den tisic km. Kolik takovych dalkovych cest ujede normalni ridic za rok? Existuje statistika od pojistoven, ze 75% vsech aut v DE nikdy nejelo dal nez 300km behem 24h.

                3. No to jo, většina lidí jezdí málo a většina dobíjení
                  No to jo, většina lidí jezdí málo a většina dobíjení bude doma. Já mluvil o budoucnosti a o tom, že je snaha EV protlačit nasilu (i vy jste zmiňoval povinné kvóty) a pak bude výsledkem to, že část řidičů bude díky drahému dobíjení na cestách jezdit dráž než teď s fodilem.

                  Já mám nájezd cca. 40 000/rok a min. polovina z toho je v DE (práce). Odhadem mám teď cca. 2/3 tankování „doma“, u mé levné benzinky blízko baráku – to se dá srovnat s domácím nabíjením. Jenomže dojezd auta mám přes 800 km. Pokud bych měl EV s dojezdem 300-400 km, tak těch dobíjení na cestách bude tak 2/3, čiže opačný poměr než teď.

                  Jasně, řeknete mi teď, že EV pro mě zatím není… ano, máte pravdu. Ale časem do toho EV zřejmě budu dotlačený, za vyšší cenu ale bez bonusu levného provozu.

                4. Nedavno tady bylo o baterce na 1000km dojezdu. Co prinese
                  Nedavno tady bylo o baterce na 1000km dojezdu. Co prinese budoucnost nikdo presne nevi. Pred 9 lety vyjely prvni moderni EV s lithiovou baterkou. Jsme teprve na zacatku.

                5. No to já taky doufám v nějaký pokrok ohledně baterek,
                  No to já taky doufám v nějaký pokrok ohledně baterek, zatím si nechám svého hybrida.

                6. A co ta vaše tankovací karta, platí teda i u Ionity a
                  A co ta vaše tankovací karta, platí teda i u Ionity a Fastned za cenu 0,39 eur/kWh nebo jenom u těch pomalých 50 kW nabíječek jako je EnBW a pod.?

                7. Zatim plati na vsech Ionity. Jak to bude po zdrazeni to
                  Zatim plati na vsech Ionity. Jak to bude po zdrazeni to netusim. Zatim je to cerstva zprava a nikdo nevi nic nepresneho.

        1. V Evrope je snad uz vic nez 100.000 nabijecek. Ted se chysta
          V Evrope je snad uz vic nez 100.000 nabijecek. Ted se chysta zdrazeni na siti Ionity, ktera cita ca. 250 nabijecek zdrazeni. Ostatni poskytovatele nabijeni se tem pitomcum z Ionity akorat muzou smat a delaji dal svuj business dle starych pravidel. No a nekdo z toho dela zavery, ze se bude elektrina zdrazovat i pro domaci nabijeni.

  1. V Moravské Třebové je přeci nabíjení e-Luky! Nabíječka
    V Moravské Třebové je přeci nabíjení e-Luky! Nabíječka je schopná dát celkem až 80 kW! Viz EVmapa – fota: Ten Smart bral plných 22 kW a přitom CHadeMo dávalo Leafovi plných 45 kW! Takže se vzájemně neomezují. Pěkná práce! Za nabíječku ČEZ nebo E.ON bych byl vděčný úplně jinde – třeba JH, ČK, Strakonice, Kaplice, Tábor, …

          1. Olife Energy je něco, co by mi asi nechybělo. Postavit z
            Olife Energy je něco, co by mi asi nechybělo. Postavit z dotací síť AC stojánků s cenou 9 Kč/kWh není žádné velké hrdinství. Ještě že se dá ze Strakonic zajet do Volyně, kde už funguje e-wald 50 kW DC.
            Situace s DC tady na jihu už se o dost zlepšila, ale pořád tu máme okres JH, kde žádné DC není. Kdyby něco vyrostlo tam, pak také na severním začátku D3 (nabízejí se dvě krásné Benziny u Mezna) a něco na jih od ČB, dalo by se říci, že tu půjde jezdit Leafem vcelku bez omezení.

                1. Dobré přirovnání! V nouzi bych jel ke Kaufu a hledal
                  Dobré přirovnání! V nouzi bych jel ke Kaufu a hledal zásuvku na prvním sloupu. V Pelhřimově na pětikolíku úplně normálně. Ty pohledy lidí bych vám přál!

                2. Ahoj. Ony jsou u obchodaku nekde na parkovistich ci na zdech
                  Ahoj. Ony jsou u obchodaku nekde na parkovistich ci na zdech klasicke (schuko, ci dokonce petikoliky) zasuvky? Je pravda, ze doposud jsem je nevidel, protoze jem je nehledal.

                3. Všechny ty stánky (buřty, zmrzlina, …) před supermarkety
                  Všechny ty stánky (buřty, zmrzlina, …) před supermarkety jsou napájeny z těchto zásuvek.

                4. Ale podle mě tyto stánky mají dohodu o připojení s
                  Ale podle mě tyto stánky mají dohodu o připojení s obchoďákem.

                  Pokud tam vyloženě není napsáno nabíječka pro elektromobily, tak píchnutním auta do nějaké neoznačené zásuvky kterou někde najdu dělám obyčejnou krádež.

                  Já bych se teda bez optání nedovolil napojit do cizí zásuvky, která není jasně označená jako nabíjení pro elektra.

                5. Krádež je myslím silné slovo. Pokud je tedy zásuvka na
                  Krádež je myslím silné slovo. Pokud je tedy zásuvka na veřejném prostranství, není na zdi budovy a není nijak označená.
                  Není ale přece žádný problém domluvit se s vedoucím daného obchodu, stejně jako se můžu domluvit kdekoliv na benzínce a nabít si trochu u nich. Nikdo tě neodmítne.

                6. S mym Ionem jsem u moc benzinek neuspel. Meli vymluvy kvuli
                  S mym Ionem jsem u moc benzinek neuspel. Meli vymluvy kvuli bezpecnosti, zakazu od sefa az po slabou pripojku. Hlavne asi z obavy ze cela benzinka vyleti do povetri, protoze kazde druhe EV hori.

                7. Radovan tu nedávno psal, že pokud je zásuvka veřejně
                  Radovan tu nedávno psal, že pokud je zásuvka veřejně přístupná a živá, je možno odebírat elektřinu. Také jsem o tom hodně přemýšlel a vyhodnotil stejně. Navíc u Kauflandů se postupně staví nové a nové nabíječky ČEZ, takže je obecný zájem Kauflandu podporovat tuto činnost, abych si u nich nakoupil. Také si vždy jdu něco koupit. Stejně se chovám třeba u rakouských Lidlů (stejně u českých a na Slovensku).

                8. Já s tím teda silně nesouhlasím. To je že něco volně
                  Já s tím teda silně nesouhlasím. To je že něco volně přístupné není snad automaticky známka toho, že si to můžu přivlastnit?
                  Pokud před obchodem uvidíte stát košík s nákupem, tak si taky z něho vyberete co se vám líbí, protože je přece volně přístupný?

                  Pokud budu mít postavený barák bez plotu a na zahradě zásuvku, je to snad výzva všem elektromobilistům, že si tam můžou jezdit zadarmo nabíjet?

                9. Já bych se obával spoluobčanů. Jistě vás vidi jako
                  Já bych se obával spoluobčanů. Jistě vás vidi jako elektrického prizivnika. No, priste se take poohlednu a pichnu tam Teslu a budu z povzdali natacet do „Divosek na Prime“.

  2. OT
    Evropská komise chce 100 miliard eur pro regiony závislé

    OT
    Evropská komise chce 100 miliard eur pro regiony závislé na uhlí
    https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/evropska-komise-chce-100-miliard-eur-pro-regiony-zavisle-na-uhli

    Prostě podle EU – nechováš se ekologicky, tak ti dáme peníze od těch, kteří se ekologicky chovají.
    Program má být součástí další EU sedmiletky 2021-2027.

        1. no ale nepocitej energie jen jako elektrinu, pocitej treba i
          no ale nepocitej energie jen jako elektrinu, pocitej treba i plyn, na kterem se zase o to vice zahackovali na dovozu z Ruska 😉 energetika a energeticka zavyslost neni jen o dratech, pocita se jako kompletni mix vsech komodit spadajicich do energii, tedy vsechny fosilni palova, elektrina, pripadne i dovoz tepla pokud je prezhranicni horkovod, atd…

    1. Oni dostanou dotace za predpokladu, ze vytvori ekologicke
      Oni dostanou dotace za predpokladu, ze vytvori ekologicke zdroje a ty spinave odstavi. Jinak cele si to vynutili Polaci, protoze oni rekli, ze budou coudit dal, protoze nemaji na ciste zdroje. Pravdou je, ze to neni uplne vychovne, ale radeji si clenske staty priplati, nez aby lhostejne staty dal coudili. Je to stejny princip jako u kotlikovych dotaci. Vy byste mozna dal nejakemu zebrakovi taky korunu jen aby vas uz neobtezoval.

Napsat komentář