ČEZ chystá změnu systému placení na svých nabíjecích stanicích díky novému izraelskému softwaru

redakce - 16 Září 2019

Nový IT systém pro komplexní řízení sítě veřejných dobíjecích stanic ČEZ a obsluhu zákazníků dodá a nainstaluje izraelská firma Driivz. Elektromobilita ČEZ bude chytřejší díky izraelským technologiím. Platformu Driivz využívá 300 tisíc řidičů.

Elektromobilita ČEZ bude chytřejší díky izraelským technologiím. Platformu Driivz využívá 300 tisíc řidičů.
foto: ČEZ

Nové řešení je součástí výstavby dobíjecí infrastruktury financované z prostředků evropského programu Connecting Europe Facility (CEF), který vedle instalace stojanů na hlavních tazích počítá i s nejmodernějším technologickým zázemím pro jejich provoz. Současně jde o první krok k celkové změně systému plateb za odběry v síti stanic ČEZ, který vstoupí v platnost na začátku roku 2020.

Technologická společnost Driivz z Tel Avivu vyvinula a nabízí modulární systém pro řízení sítí nabíjecích stanic s širokým spektrem služeb jak pro provozovatele nabíjecí infrastruktury, tak pro uživatele elektromobilů.

Řešení dnes využívá více než 300 tisíc řidičů elektrických aut. Systém zahrnuje mj. řízení procesu nabíjení na veřejných stanicích včetně automatické opravy poruch stanic, optimalizace energetických toků v souladu s distribuční soustavou, správu uživatelských účtů, fakturaci, podporu pro nabíjení v domácnostech a firmách, atd. Platforma je kompatibilní se zhruba 80 celosvětově nejpoužívanějšími typy koncových dobíjecích zařízení.

V České republice jsou momentálně v provozu téměř tři tisícovky elektromobilů, které mají k dispozici přes 300 profesionálních veřejných dobíjecích stanic. Z toho více než 160 jich momentálně nabízí řidičům e-aut ČEZ.

„Jako provozovatel největší sítě v ČR chceme v horizontu roku 2025 dodávat energii elektromobilům na tisícovce stojanů. Nutností je proto komplexní řešení pro řízení nabíjecí infrastruktury v čele s IT back-end systémem, jehož špičková výkonnost je prokázána u největších globálních provozovatelů nabíjecí infrastruktury, a který pomůže tento nárůst zvládnout. Spuštění systému je zároveň prvním z kroků vedoucích ke změně produktové nabídky pro dobíjení. Její nová podoba vstoupí v platnost na začátku roku 2020,“ shrnuje výhody zvoleného řešení Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie.

„Jsme rádi, že také řidiči elektromobilů v České republice budou moci využívat naše inovativní řešení a nabíjení aut i celkové plánování jízd pro ně bude zase o něco snadnější,“ říká Doron Frenkel, generální ředitel Driivz.

Do Driivz také v lednu letošního roku kapitálově vstoupil INVEN CAPITAL, investiční fond Skupiny ČEZ hledající příležitosti na trzích start-up projektů. Izrael patří k technologicky nejvyspělejším zemím světa, platí to především pro odvětví softwaru, smart mobility, kybernetické bezpečnosti, komunikací a přírodních věd.

Objem obchodní výměny mezi ČR a Izraelem trvale roste a v uplynulých letech překonal hranici 30 mld. Kč/rok s výrazně pozitivní bilancí v český prospěch. Dosud také proběhlo několik mezivládních konzultací vlád ČR a Státu Izrael, které kladly důraz na spolupráci v oblastech kybernetické bezpečnosti, vědě, technologiích a inovacích.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Do 20ti let přijde Česko o 1/3 elektráren. Běžíme závod s časem

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/do-dvaceti-let-prijde-cesko-o-tretinu-elektraren-bezime-zavod-s-casem-o-stavbu-novych-dukovan-78985

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion a BostonDynamics ;)
Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá."
https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499/
"Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;))
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef/UDA
2.liga UČNI: Kerosin/TakyMartin / 3.liga PŘICMRDÁVAČI : Bob-an/Vondrak/hybrid6 / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42/Kukjeopičípotrat/Ing. Robert Šrámek/Teslalicker

Obrázek uživatele Jan Veselý

Agentura pro uvádění románových zápletek na pravou míru k tomuto článku vydala následující dodatek:
- O závod s časem se jedná jen za předpokladu, že se předpokládá zcela dominantně jaderná budoucnost české výroby elektřiny. Ve všech ostatních případech je 10-15 let čas na to se nervovat.
- V článku je velká chyba v logice, kdy se zároveň píše, že se nevyplatí modernizovat a upgradovat uhelné elektrárny (ekonomicky se to nevyplatí), ale kdyby chyběly zdroje, stoupne cena elektřiny a pak se to vyplatí.
- Proč by se mělo předpokládat, že Česko musí být samostatné ve výrobě elektřiny? Vždyť ČR je v jedné obchodní zóně s DE, AT, PL, SK a bůuhvíkým ještě.
- Česko má přístup k plynovým terminálům u Baltu, Severního moře a Jadranu a plynové zásobníky na celou zimu. Ruský plyn se dominantně bude pálit jen za předpokladu, že Rusové dají nejlepší cenu, ale úplně závislí na nich nejsme a pokud bude dále postupovat propojování plynárenských soustav, tak to budou mít Rusové těžší a těžší. BTW. poslední roky proudí do ČR hlavně plyn z Německa, Němci si přes Nordstream vyjednali super ceny a ochotně, s mírnou přirážkou, přeprodávají dál.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jasný to jen pro informaci veřejnosti co kde píšou, já to ani nečetl, nejspíš to je článek na vobjednávka a zmanipulovaný

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion a BostonDynamics ;)
Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá."
https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499/
"Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;))
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef/UDA
2.liga UČNI: Kerosin/TakyMartin / 3.liga PŘICMRDÁVAČI : Bob-an/Vondrak/hybrid6 / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42/Kukjeopičípotrat/Ing. Robert Šrámek/Teslalicker

"...bude zase o něco snadnější..."
Tomu nemohu věřit bo mne nenapadá jak by toho mohlo být dosaženo: dnes přijedu, zapojím kabel, ťuknu Start na 100janu, přiblížím čip a toť vše; když prší tak 9 sekund a nabíjím. Možná když by se auto přes kabel samo autorizovalo, bych mohl ušetřit asi 1.5 sekundy nepřikládáním čipu, ale obávám se, že "samoautorizace" by rychlá nebyla: tel-aviv je přece jen trochu z ruky.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Mě fascinuje ta nutnost stisknutí tlačítka start. Opravdu někdo očekával, že lidi by u toho stojanu mohli chtít i něco jiného než start nabíjení? Např.: přijedu ke stojanu, zapojím kabel, stisknu tlačítko pro guláš se šesti, stojan zamkne kabel, abych nemohl odjet dřív než dojím. Po jídle vrátím talíř, stisknu tlačítko konec jídla, nabíjecí stojan odemkne kabel a po vypojení můžu odjet.

Umim si treba predstavit (nerikam, ze to tak je), ze by mohl byt problem s vecmi, ktere jsou a zaroven nejsou pripojene (tesla chademo adapter, treba). Treba ani ne proto, ze je to technicky nemozne, ale proto, ze je to blbe naprogramovane a ve sve dobe to bylo zrejme nejrozsirenejsi, co se k nabijeckam pripojovalo.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Je to tak, start by tam byt nemusel. Asi je to nejaky standard a kdyz je tam Stop, je tam i start.
Ten g.se6ti mi evokuje 100jany DBT, jez mely k tomu tl. Start jeste moznost nastavit si dobu nabijeni anebo SOC k ukonceni; velika skoda, ze to jine 100jany nemaji.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

On i ten display je tam jaksi navíc, a v létě když svítí slunce i na nic. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě a dráž.
Elon a jeho superchargery jsou jak z jiného světa.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 27 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 30 tis. km.

To je fakt. Než ten poštovní holub doletí do TelAvivu, tak to chvíli potrvá.

Docela se na změnu těším, ale obávám se, že bude jako každá změna k horšímu.
Mně třeba paušál vyhovuje, protože mám 50 kW nabíječku před barákem, tak ji docela využívám. Ovšem v budoucnu, kdybych měl e-auto s větším dojezdem, tak bych uvítal asi platbu za kWh jako je třeba u EONu, včetně super aplikace. (není nutné s sebou tahat kartu/čip). Protože mi bude stačit nabíjení v práci. Doma nabíjet nemohu a vlastně mi to ani nevadí. Zatím se k nabíječce vždy dostanu, uvidíme za rok. :)

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Ze by konecne CEZ dostal rozum. Proc jeko jedinny exot musi mit extra pausal ....

Tak jestli pak začne používat účtování za odebrané kWh. Pro občasné nabíječe s malobaterkáčem je současná politika čezu zlodějina.

Obrázek uživatele Tomáš

No nejak by se to melo sjednotit. Hlavne by se melo dat platit i kreditni kartou.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

platba kartou na stojanu zbytečně prodraží nabíjení...musí tam být bezkontaktní terminál platit poplatky karetní společnosti, další poplatky ABB za licenci, a když se náhodou sekne GSM modul tak stejně nepůjde zaplatit

už jsem toho projel dost a stojan kde by šlo platit kartou jsem ještě neviděl, leda kartou přes app

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Marek_

Zajímavé, že tyto vámi vyjmenované problémy vůbec nevadí provozovatelům čerpacích stanic. Neumím si představit, že bych na každé platil jejich aplikaci nebo kartou, čipem. To je jak z pravěku :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

tak kdyby měli mít na každém stojanu terminál, tak se na to taky vykašlou a jdou do app

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Tak pro mne bylo snazší používat na benzínce CCSku.
Jinak pro obchodníka platit z každé platby 1-2% z platby kartou není zanedbatelná částka.
Radši budu mít pro ČR dva, tři čipy, kdy nebudu platit kartou, ale jednou měsíčně mi přijde do mailu faktura.
Ale chápu, že pro občasné nabíjení, nebo třeba cizince, kdy cena bude vyšší než při smlouvě a čipu je ta karta řešení...

---

BMW i3 60Ah REX

Obrázek uživatele M.Krupka

Já bych si osobně představoval platbu telefónem. Přijedu k nabíjecí stanici,přečtu telefonem QR kód, vyberu si v telefonu kterou zásuvku(kabel)použiji,zaplatím přes telefon zálohu a po ukončení nabíjení mi odečtou to co jsem tam spotřeboval. Uvidím kolik jsem toho spotřeboval, kolik zaplatil a ještě mi může systém poslat upozornění na problém s nabíjením. QR kód může mít každá stanice a placení může fungovat po celém světě. Kreditní karta mi v tomto případě přijde malinko už jako retro záležitost.

Mě to vaše zase přijde jak sbírání účtů za každou utracenou housku. :-)
Nicméně by určitě nebyl problém udělat obojí. Ten kdo chce jen nabít, tak použije kartu jako kde koliv jinde, kde platí kartou a kdo chce účet, tak zaplatí přes QR kód přes jejich appku, kde bude mít uloženou kartu.

osobne bych u CEZ a take jsem jim to i psal, kdyby zavedli moznost platby "inkasem", mam u nich smlouvu a nastavenou sumu kterou si muzou strhnout za me pripojene body, tak proc bych nemohl mit cip kterym bych se jen prihlasil a oni me proste normalne kazdy mesic k dane sume proste pricetli sumu za kterou jsem na jejich stojanech nabil, uzovatelsky snadne, pro ne velice snadne

Jám myslím že to tak bude, jen na to musí být nějaký Sw který to bude zajišťovat a dělat fakturaci a jak jsem pochopil, ten právě nasazují.

Proc kartou, dyt neni potreba platit vubec, aspon lokalne to nedava smysl.
Ja myslim, ze prime platby by meli smysl pouze pro cizince. Hlavne kartou platit uz jde. Polyfyzer nic jineho neumi.

Platby kartou zvladne kdejaka trafika, tak by to mel zvladnout i ČEZ

A co kdyby tam byla osatka s petitisicovkami, a po nabiti by sis jednu vylovil jako odskodne za ztraceny cas?
cipiz rulez

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Podle mě kartou by mělo jít platit přímo na stojanu. Však žijeme v 21 století.
Naco si cizinec bude instalovat nějaký polyfazer, pokud čechama pojede jednorázově.

No tak minimálně nějaká aplikace na aktuální dostupnost je potřeba

Na to by stačilo nějaké API, kde by si externí strana mohla vyčíst status.
A pak by se na dostupnost mohl dívat na jakékoliv jeho místní oblíbené apliakci. U nás třeba evmapa.
To by mělo být povinné pro všechny provozovatele veřejných stanic.

A i kdyby to tak nebylo, tak bych očekával pro možnost zjištění aktuálního stavu přes obyčejný web prohlížeč.
Já teda osobně nerad instaluju kdejaké aplikace do telefonu. Většinou chtějí číst aktuální polohu, telefonní číslo, atd i když nic takového ke své funkci nepotřebují. A třeba ten slavný polyfazer se ani bez udělení souhlasu s polohou nezapne.

EVmapu já třeba vůbec nepoužívám právě proto, že to není aplikace, je to jak se vrátit o 10 let zpět. Zlatá aplikace Plugshare.
Řešit v dnešní době co chce která aplikace je zbytečná starost. Polyfazer samozřejmě polohu potřebuje, nevím jak jinak by měl hledat nejbližší stanice. Jste paranoidní. :D

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Což o to že mi nejajde nejbližší stanici se klidně nechám připravit. Ale on se prevít bez toho ani nezapne :D

No, to by úplně stačilo. Je fakt, ze přes polyfazer jsem zaplatil jednou a teď se můžu jenom domýšlet, co udělal s moji kreditkou ....

Mají ji v seznamu a už se třesou až vám vyberou účet. :D

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Spíš se třesou na to, až ten seznam někomu prodají.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?