ČEZ bude testovat elektrobus SOR

Společnost pokračuje v rozvoji v Česku. Od firmy bude mít ČEZ v testovacím provozu . Společně s ní bude ČEZ testovat provoz elektrobusu v prostředí městské . foto: Hybrid.cz

Vedle partnerů, kteří se budou podílet na budování pro v , nově spolupracuje také se společností SOR Libchavy, českým výrobcem .

Společnost ČEZ bude mít v testovacím provozu jeden elektrobus značky SOR, a to pro použití , a ČEZ výrobci autobusů SOR Libchavy v rámci spolupráce poskytne přístup ke svým , které vybuduje.

Obě strany se tak zavazují, že se budou společně podílet na v . Testovat budou především způsob, frekvenci a technické parametry .

Dobíjecí infrastruktura je základ

„Jde o další posun v rozvoji elektromobility. Už dříve jsme uvedli, že pro rozvoj tohoto projektu bude důležitá součinnost s výrobci . To, že spolupracujeme také s výrobcem autobusů, je zcela logický krok a jsme rádi, že se společně s námi do rozvoje bezemisní dopravy zapojuje SOR Libchavy. Chceme, aby si elektrobus vyzkoušeli především naši infrastrukturní partneři,“ říká , manažer útvaru čistých technologií Skupiny ČEZ.

Jeden elektrobus značky SOR již jezdí ve , které je prvním energeticky „chytrým regionem“ společnosti ČEZ. Elektrobus testuje ve skutečném prostředí společnost Krkonošská automobilová doprava, s níž Skupina ČEZ jedná o budoucím partnerství.

„Zatím jsme teprve na začátku. Krkonošská automobilová doprava má sídlo ve , a proto bychom rádi v rámci pilotního projektu s touto firmou navázali bližší spolupráci a společně se podíleli na rozvoji elektromobility v regionu,“ říká Tomáš Chmelík.

ČEZ v tomto podkrkonošském městě v souvislosti se Smart Regionem Vrchlabí postaví do konce roku 2011 dvě pro . Vedle toho ČEZ v rámci projektu zahájil instalaci a budování pilotního projektu .

Projekt Elektromobilita společnosti ČEZ

Skupina ČEZ podporuje koncept elektromobility v České republice v souladu se strategií . Kroky, které v tomto směru podniká, se týkají podpory užívání elektromobilů, poskytování komplexních služeb s vazbou na distribuční síť ČEZ.

Cílem je přispět k rozvoji zcela bezemisní dopravy v Česku a testovat dopady elektromobility na distribuční síť.

V rámci projektu Skupina ČEZ již dříve podepsala smlouvu o spolupráci s automobilkou Peugeot ČR. Jejím cílem je vzájemná součinnost na propagaci elektromobilů, získávání praktických zkušeností z jejich každodenního provozu a podpora dalšího rozvoje elektromobility.

Do roku 2013 společnost ČEZ plánuje instalaci celkem 200 veřejných stanic, které vybudu u svých infrastrukturních partnerů. Těmi jsou například obchodní centra nebo vozové parky, do projektu se zapojují také města a obce. U partnerů bude ČEZ instalovat stanice pro normální a rychlé dobíjení.

tisková zpráva

7 Comments on “ČEZ bude testovat elektrobus SOR”

  1. Ne tak
    Ne tak docela…rychlodobijeci stanice mohou v klidu nabíjet tyto kondenzátory během desítek sekund…stačí supravodičový materiál…ten bude mít nulové ztráty v podobe tepla a tady nejde o chem reakci, ale jen nabití materiálu elektrony…je to možné…snažím se přemýšlet, ale nevidím ve vodivosti materiálu ani výkonu nabíječky problem!!!

    1. chtěl jsi napsat
      chtěl jsi napsat supravodivy (ne supravodicovy). stejne je to utopie, supravodivy material za pokojovych teplot a s cenou medeneho dratu – to je tak hudba budoucnosti pristich stoleti. i ten supravodic musi mit pri takovem proudu neskutecny prumer, nemuzes pouzit ledajaky drat. ty se nesnazis premyslet, ale vymyslet utopie, presne jak napsal magy

  2. …Světová zásoba lithia
    …Světová zásoba lithia může dojít, do 10 let budou místo baterií superkondenzátory s 10X větší kapacitou a dobou nabíjení max. 30 s. !!!Neprobíhá v nich chem. reakce a tvoří je jen uhlík a voda…ideální způsob dopravy v městě je metro nebo tramvaj s vedením v kolejích…

    1. placl jsi sileny nesmysl.
      placl jsi sileny nesmysl. Ale budiz, je to z nedostatku znalosti fyzikalnich faktu. To ze zasoba lithia muze dojit – ano, mozne to je. ze budou superkondenzatory s 10x vetsi kapacitou – to je mozne taky. Akorat se zamysli, co to v cislech znamena nabit zhruba 200kWh superkondenzator za 30 vterin. I kdyby ten superkondenzator mel pracovni napeti 1000V (z praktickych duvodu to realne bude spise polovina) tak na prenos 200kWh pri 1000V napeti za 30 vterin bys potreboval 24tisic Amperu. Chci videt ten kabel co to dokaze!!! Jses uplne mimo reality!
      Pro vsechny, co snite o rychlodobijecich stanicich temer vsude, ktere vam nekdy v budoucnosti nabiji elektromobil (s dojezdem v radu stovek km) za par vterin nebo minut: Uvedomte si, ze v pojeti realnych moznosti prenaseni energie, elektrina nemuze tect tak rychle, jako nafta nebo benzin. Rika se tomu energeticka hustota a fyzikalni limity. Asi by jste si vy vsichni snilkove meli nejprve neco precist o limitech materialu a fyzikalnich faktech, ktere proste neobejdete, nez placat utopicke silenosti.

  3. Daleko efektivnější by
    Daleko efektivnější by bylo použití trolejbusů. Krámy s dojezdem 80km a ekologickou katastrofou (čti baterii) pod podlahou snad nemají v našich městech význam. Dovedu si představit, že stejné energetické nároky jednoho takového autobusu budou mít skoro dva trolejbusy (účinnost nabíjení). Bohužel je pořád populární zbytečně někam cpát drahé baterie. Už se těším až dojdou světové zásoby lithia.

    1. Tak dovoľte, aby som vám
      Tak dovoľte, aby som vám pripomenul, že cenový rozdiel medzi elektrobusom a trolejbusom nie je taký razantný, ako je tomu u osobných automobilov. Rovnako tak aj údržba trolejového vedenia nie je zadarmo, a tak isto tu vznikajú straty (transformácia, prevádzanie AC na DC…).

      Naviac je trolejbus značne obmedzený, napríklad v prípade nejakej prekážky na ceste. Ak ju chce obísť, často mu zberače skĺznu z trolejového vedenia a ich spätné nasadenie nie je dvakrát najrýchlejšie. Rovnako tak nie sú použiteľné tam, kde toto vedenie nie je. A čo je horšie, ak cez deň nejde prúd, prakticky skolabuje celá trolejbusová doprava.

      A pokiaľ ide o svetové zásoby lítia, tak sa nemusíte obávať. Lítiové batérie sú, narozdiel od ropy plne recyklovateľné, takže ju určite prežijú.

Napsat komentář