Český trh s elektromobily vyrostl o 66 %, letos se prodalo už 318 elektromobilů

redakce - 11 Červenec 2018

V období leden – červen 2018 bylo v Centrálním registru vozidel registrováno 318 osobních elektromobilů. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy bylo registrováno 192 vozidel, se jedná o 66% nárůst.Elektromobil Nissan Leaf

Nissan Leaf patří k nejprodávanějším elektromobilům v České republice.
foto: Nissan

Za celý rok 2017 bylo registrováno 387 osobních elektromobilů, lze tedy předpokládat, že již v období letních prázdnin bude tento počet v letošním roce překonán. Elektromobilita však nejsou jen „čistě elektrická“ vozidla, dalších 165 osobních vozidel bylo letos registrováno s plug-in hybridním pohonem.

Ruku v ruce se zvyšujícím se podílem e-vozidel (pozn. elektromobily + plug-in hybridy) na pozemních komunikacích v České republice se významným způsobem rozšířila také nabídka jednotlivých automobilek.

Na trhu v České republice již téměř 50 typů e-vozidel (pozn. 16 typů elektromobilů a 28 typů plug-in hybridů), některá z nich atakují dojezdovou vzdálenost 500 km čistě na elektřinu. Pokrok v této oblasti za posledních pár let je nezpochybnitelný.

Osobní elektroauta se v uplynulém pololetí podílela na všech registrovaných osobních vozidlech 0,34 %. Stále se jedná o minoritní podíl, zajímavé je však podívat se na tento podíl z pohledu jednotlivých značek.

Pomineme-li automobilku Tesla, která vyrábí výhradně elektromobily, tak např. u Porsche se e-vozidla podílela 6,5 %, následovala automobilka BMW s 3,7 %, Volvo s 2,7 %, Nissan s 2,2 % atd. Nejvíce registrací elektromobilů zaznamenal Volkswagen (127), Nissan (70), BMW (52) a Tesla (51). V oblasti plug-in hybridů dominuje BMW se 70 registracemi, následuje Volvo (28), Volkswagen (20) a Porsche (16).

Přesný rozpis registrací nových aut na baterie v České republice za první půlrok podle značky a typu

Přesný rozpis registrací nových aut na baterie v České republice za první půlrok podle značky a typu
foto: Centrum dopravního výzkumu

Díky tlaku na snižování emisí jsou automobilky nuceny do svého portfolia zařazovat vozidla, která lokálně produkují minimální, příp. nulové emise.

Celá řada e-vozidel, která jsou na trhu nabízená, ale především se v čím dál větší míře dostávají do reálného provozu (viz fakta uvedená výše), jsou vybavena nejmodernějšími asistenčními systémy, které mají prokazatelný vliv na bezpečnost silničního provozu.

Důkazem je test elektromobilu Nissan Leaf s pětihvězdičkovým výsledkem, který byl prvním vozidlem vyhodnoceným na základě rozšířených protokolů Euro NCAP pro rok 2018.

Zpět na HybridPřidat komentář

zdroj (grafy, tabulky, on-line prezentace) k dispozici zde: https://www.cdv.cz/tisk/trh-s-elektromobily-zaznamenal-v-prvnim-pololeti-2-3-narust

Já si pořád říkám,jestli to možná není dobře,že eauta rostou relativně pomalu...Bůh ví co bude až jich budou statisíce...
Možná ještě budeme vzpomínat jak se tenkrát dobře jezdilo...

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 4 rok,najeto 40 tis.km

Vypsal jsem si po měsících do tabulky všechny nově registrované EV od 1/2016 do 6/2018 (zajímal mne hlavně IONIQ).
A vidím, že BMW a Nissan si udržují stálé měsíšní prodeje. IONIQ 2016=1ks, 2017=14ks, 2018(1.-6.)=12ks (z toho 6ks v červnu 2018 - PAK ŽE NEJSOU...)
Ale ten nárůst za 1.pololetí 2018 udělal Volkswagen, který prodává i přes 30 vozů měsíčně...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tipnul bych si, že Faultcvágn jede z důvodu podchycení dotací ve velkých podnicích typu Vítkovice stíl. Jen kolem jedné haly tam je 5 těchto elektromobilů (pravděpodobně na truc Světlíkovi, který je vedlejší firma a propaguje CNG z důvodu odbytu pro svou lahvárnu) a naštěstí každý elektromobil tam má svůj šlauch s menekésem. Takže THP přijede do práce, napíchne svůj vůz, v prácovní době jezdí služebním a na fajront přehodí šlauch do služebního a svým jede dom. Rozumná volba. Žádné drama s rychlonabíječkami tam kde jsou k ničemu a možný dvojnásobný užitek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je obrovský zklamání. To je opravdu velice velice nízké číslo.

Třeba v sousedním rakousku se už elektromobilita rozběhla naplno. Není firmy která by neměla emobil. Eauto tam potkáte na silnici opravdu velmi často.

Je vidět že česko je jen levná země chudých dělníků pro kapitalisty z ciziny. Nemáme žádné vlastní firmy žádná výroba s vysokou přidanou hodnotou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ale v Rakousku lze nabíjet v každém malém městečku narozdíl od ČR kde kromě Prahy je situace doslova tragická

jsem docela rád že těch aut tady není tolik protože většina stojanů je volná a bez čekání si rychle nabiju, být těch EV tak 10-20x tolik byl by to dost velký problém

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale zase máme největší procento kmotrů a tunelářů na 1000 obyvatel, v Praze to číslo bude ještě mnohem větší

PS: nemá cenu se znepokojovat množstvím EVaut v čezku či množstvím elektřiny vyrobené z OZE rovněž v čezku, čezko je extrémně malé pískoviště v celosvětovém měřítku a naštěstí to nemá vůbec žádný brzdný účinek jak na rozvoj OZE ve světě tak stejně rozvoj EV, s mírným zpožděním to dorazí i k nám jako třeba LED žárovky :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je bohužel osud malých národů, sedět v hospodě stěžovat si a kecat, internetová diskuse vlastně není nic jiného než taková hospoda moderního rázu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak za 1vý NOVĚ ZAREGISTROVÁNO !! jinak je článek matoucí ;)
až dehonestující!!
kerý ucho to psalo !!!!!!!!!!! :))

statistiky mluví jasně, f ČEZKÝ DÍŘE jezdí už přes 250ks TESEL ostatní sračky nepočítám :)))))))))))))))))))))))))))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsou u nás nějaké dotace na BEV?

Obrázek uživatele ozana

Pouze pro firmy a municipality (obce).

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Škoda, že není nikde tabulka s přesným počtem a typem vozu nově registrovaných v ČR.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Do článku jsme ji doplnili, zdrojem je CDV.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele M.Krupka

Děkuji. Nedávno mi tu někdo psal, že Volkswagen nic nedělá. A on na našem trhu vede v prodeji EV.

Obrázek uživatele M.Krupka

Dík za odkaz. Kolonka nezařazeno je zajímavá. Je zvláště zajímavá u Volkswagenu. Zatímco u Tesly je nezařazených 51vozů a všichni víme, že se jedná o EV, tak u Volkswagenu je nezařazeno 150kusů aut. Na co jezdí těchto 150vozů?? Mimochodem znáte nějaký vůz co jezdí jen na CNG a nepotřebuje vůbec benzín??
Měl bych další dotaz. Co dělalo v roce 2014 na elektřinu Volvo? Registrace osmi aut mi přijde jako celkem velké množství.

Obrázek uživatele Josef

V60 plug-in. S dieselem.

Taky XC90 plugin

Obrázek uživatele Josef

Pravda, ale nejsem si jistý, jestli Volvo stihlo dodat nějaké v roce 2014.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z tabulek vyplývá, že Tesla prodala za 1-6/2018 51 aut, tedy má drtivý nárůst 18% oproti 1-6/2017. Podobné je to u BMW i3 ze 48 ks na 66 ks tedy obrovských 37%. V jiných zemích to jsou většinou násobky v růstu prodejů. To co tady prodá Tesla za rok, prodá v L.A. v jedné ulici.

Obrázek uživatele Josef

Mě přijde, že 66 kusů BMW i3 je celkem úspěch. To auto stojí průměrně tak 1,1 milionu a slevy z nových nedávají.

Obrázek uživatele M.Krupka

Cekem 14 prodejců BMW na celou ČR mi nepřijde moc,zvažte i variantu, kdy se registrace provádí přímo na prodejce jako předváděcí vůz. Nebo kdy to auto dostane prodejce jako bonus za prodej ostatních vozů. Když započítáme i ty co používá policie a záchranná služba. Tak kolik toho zůstane pro zbytek republiky?

Aktualne je to (alespon pro me) nejcasteji potkavane EV v prazskych ulicich. Tazke se asi fakt prodavaji :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele M.Krupka

Možná to bude tím, že je v Praze největší kupní síla, nejvíce nabíjecích stanic na km čtvereční. Jsou tam šikovní prodejci v BMW. To já vůbec nerozporuji. Bmw I3 je také téměř nepřehlédnutelné. :-) E-Golfa si na ulici nevšimne téměř nikdo znalci ho poznají jen podle předních světel, když jede proti Vám a z boku ho nepozná téměř nikdo. Když jsem I3 zaparkoval na náměstí tak se kolem auta nahromadila hromada zvědavých lidí. Když na stejné místo zaparkujete E-Golfa, tak se nikdo ani neotočí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konkrétně u BMW je vidět, jak ta cena je nadsazená, ty auta se prodávají po 2 letech za polovinu ceny.

Obrázek uživatele Josef

V USA. Tady ani ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U nás je všechno drahé, stačí si zajet do Německa, do 25 tis. Eur s daní tam je spousta aut a 2 lidi tady psali, že koupili i3 60Ah rok 2016 za 500 tis.

Lidi psali, to je tak vše. Podívejte se na mobile.de a udělejte si obrázek sami.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V inzerci jsou vždy auta, které nikdo nechce, jakmile je tam něco zajímavého, tak je to za chvilku pryč, nebo tohle nevíte?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jako na ceskem sbazaru. Je tam v nabidce 20 tesel, často šroty z roku 2013 a ceny jak za nové nejeté. Nékteré tam vysí už rok.

Obrázek uživatele Radovan

To je občas i politika některých firem. Auto visí v nabídce, občas se u něj mírně pozmění cena a nájezd kilometrů. Většinou slouží jako předváděčka nebo se půjčuje. A leží tam do té doby než se najde kupec nebo někdo, kdo si vyjedná cenu a vezme ho za nižší. Do té doby auto jezdí a vydělává.

Méně seriózní přístup je ten, že Vám po zavolání nabídnou jiné, protože toto je právě "v rezervaci". Fakticky ho ale už dávno nemají a zrovna - v lepším případě - dovezli jiné, v horším případě ho mají teprve rezervované v bazaru někde v Evropě.

Je to vlastně ekologické, takový druh carsharingu, žádné parkoviště plná nových neprodaných aut co jdou z akce do akce :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Prodává se to co tam je, až to prodávající slevní nebo to najde svého kupce. To zajímavé v bazarech není a nebude. Ovšem zajímavých kousků je minimum, to nevíte?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V bazarech jsou zajimave věci, ale cena se sama neudělá, musí se vyjednat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyoe ty seš tady dneska asi poprvý co :))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

h*ttps://w*ww.sda-cia.cz/repository-volnedostupna

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter