Český start-up Nimbee chce zachraňovat elektromobily mobilní nabíječkou

Jan Horčík - 11 Únor 2021

Služby typu mobilních nabíječek vypadají na první pohled jako dobrý nápad. Při podrobnějším pohledu ale zjistíme, že zároveň dělají elektromobilitě tak trochu medvědí službu.Nimbee je první služba mobilního rychlého dobíjení pro elektromobily, služba která jezdí za vámi.

Nimbee je první služba mobilního rychlého dobíjení pro elektromobily, služba která "jezdí za vámi".
foto: Nimbee

Když koncem roku podobnou službu mobilní dobíječky elektromobilů představila Škoda Auto, byly reakce rozpačité. Ani reakce elektromobilistů na Nimbee nejsou jednoznačné.

Za projektem stojí Jan Šamal a jeho společnost Nimble Energy. Ve vývoji je Nimbee už rok a půl, platforma i aplikace jsou již ve fázi testování, hardware ve fázi konstrukčních testů.

Krabice o šířce 49,5 cm nabídne výkon 40 kW a kapacitu 42 kWh (900 V). Už letos v květnu se má v Praze rozběhnout testovací fáze, pilotní provoz prvního kompletu bude následovat tamtéž. Startovací cena od 6 Kč/kWh.

Následně plánuje firma expanzi do evropských metropolí, primárně Hamburg a Kodaň, pak Mnichov, Berlín, Amsterdam. Důvodem zaměření na města, kde je relativně hustá síť nabíječek, je podle Josefa Peška z Nimble Energy "business model a koncentrace BEV".

Služba bude fungovat jednoduše: uživatel si její příjezd objedná přes mobilní aplikaci. Nimbee pak přijede na speciálním traileru, tahat jej samozřejmě bude elektromobil. "Jednáme s předními automobilkami, který model to bude," doplnil Pešek. Hydraulické rameno případně složí Nimbee tam, kde nebude moci zaparkovat celý trailer.

Zůstává ale otázka, jak taková služba působí na lidi, kteří například o nákupu elektromobilu teprve uvažují. Není existence služeb jako Nimbee důkazem toho, že elektromobilita ještě není masovou záležitostí? Nebo jde naopak o výhodu proti spalovacím vozům, které "mobilní čerpací stanice" nemají.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

OFF. Pro vsechny ridice Leaf 1. Vcera jsem chtel nabit pres zasuvku a auto se zdrahalo a nenabijelo. Porad pipalo 3x a porad dokola. Blikaly i ty 3 nabijeci LED. Na webu jsem zjistil, ze nezacvaknul zobacek branici vytazeni konektoru a tim se nesepne komunikace s autem. Dnes jsem usoudil, ze tam bude nekde neco zamrzle. S pomoci fenu jsem ten cely nabijeci konektor nahrival a ejhle, pomohlo to. Nevim jak to presne funguje, ale nad nabijecim AC konektorem je mala bila packa a ta se asi zasunutym konektorem otoci a umozni uplne zasunuti zastrcky aby mohl zobacek zacvaknout a sepnout komunikaci. Hosi v Japonsku asi podcenili cesky mraz. U Mennekes typ 2 takova porucha nemuze byt, neni tam tolik hejblatek a zobacek take neni. Uz se to zde nekomu stalo?

Není tam jen ten háček, co musí zapadnout, ale v pistoli konektoru je i mikrospínač, který rozpojuje komunikaci. Takže když háček nezapadne, nesepne ani nabíjení. Je to dobře vymyšlené - při vytahování konektoru nejdříve dojde k přerušení nabíjení a konektor vytahuji bez proudové zátěže. Cvaknutí mikrospínače je slyšet, když to zkusíte jen tak sepnout bez zastrkávání do auta. U Mennekes typ 2 je jeden komunikační pin kratší, aby se také při vytahování přerušila komunikace a ukončilo se tak nabíjení a k rozpojení ostatních pinů došlo bez zátěže. I u Mennekes typ 2 je většinou zamykání v autě - vyjede kolíček.

Obrázek uživatele runner42

:-D To není možné.
Zaprvé elektromobily nemají se zimou žádné potíže a zadruhé největší meteorologická kapacita Leodendula o vánocích tvrdil, že žádná zima už nebude.

To se ti asi něco zdálo.

PS: Dnes v noci tu bylo -23. Ráno jsem u snídaně zapnul na dálku topení a za patnáct minut nastartoval na první ťuknutí.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Behno, toto s elektromobilitou nema moc spolecneho. To je jako kdyz primrznou sterace. U nas bylo jen -9 st. A to je na pulku unora normalni teplota. Za tyden bude plusova teplota a to neni zase to spravne v unoru. Jinak jsem mohl normalne jezdit a i vyhrivat z baterky. Akorat jsem chtel vyhrivat ze site a to jaksi blokoval ten namrzly plastovy cudlicek. Horsi je, ze nam nefunguje zamek u branky a pes by si mohl packou otevrit. Tak tam mame provazek. To jsou prave problemy.

Obrázek uživatele napalmm

Toto jsem ještě nezaznamenal, každopádně dík za zkušenost.
Vím ale, že je možné mechanické odblokování v případě že zasunutý konektor nelze vytáhnout protože blokování proti nežádoucímu vytažení nechce vypnout.
Páté dveře jdou zevnitř taky šroubovákem odemčít když nefunguje zámek.

---

100.000km Leafem 2013

Dik za nakopnuti, ted to dava smysl. Ta plastova packa je pro blokaci proti vytazeni. Ja to nepouzivam a musim se kouknout jak to vlastne funguje.

Obrázek uživatele ElectricCarsTV

Ako možnosť je to super. Cena za kWh úplne parádna vzhľadom na rýchlosť nabíjania. Možno by bolo lacnejšie a praktickejšie dať do lacného elektromobilu namiesto zadných sedadiel 50kWh akumulátor alebo väčší a ľahko a komfortné prísť takmer kdekoľvek za zákazníkom a doplniť mu energiu.

---

Jazdím na Tesle Model 3 Performance
YouTube - Electric Cars TV

Ten vozík je samozrejme nezmysel ale na jednoduchšie riešenie s elektromobilom by asi nevybrali peniaze od investorov.

---

140 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Obrázek uživatele ElectricCarsTV

Tak to by bolo celkom smutné ak by to bolo len o tom. Ale to pojazdné auto to by šlo ;-)

---

Jazdím na Tesle Model 3 Performance
YouTube - Electric Cars TV

Mně se to líbí, líbí se mi představa mobilních dobíjecích stanic, co by přes víkend stála třeba na nástupních místech horských tůr, aby obsoužila auta turistů a přes týden stála jako support někde na odpočívadlech silnic první třídy, nebo někde u restaurací, či různých firem a dalších exponovaných míst.

---
Obrázek uživatele runner42

Rovnák na vohejbák

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Původně jsem chtěl napsat, že jsem z toho projektu trochu rozpačitý, ale možná mi nedocházejí všechny souvislosti. Možná mi pomohou názory ostatních a tak otevírám diskuzi :

Nápad považuji za blbost a vyhozené peníze. Svým nájezdem elektrokilometrů se již blížím 200 tisícům a neumím si představit situaci, kdy bych takovou službu využil.

Špatně jsem si naplánoval cestu a skončil přes varování všech displejů apod. s nulou? Ignoroval jsem možnost dojet k nejbližší nabíječce či zásuvce (v nejhorším případě 220 V) kdekoliv? Kolik takových blondýn musí být aby podobnou firmu uživily ?

Došlo k poruše, která mne vybila ? Tak si zavolám dobíjenou a budu spoléhat na to, že porucha zmizí, nebo se rovnou nechám odtáhnout ?

Nechal jsem dlouho odstavené auto v místě ,kde nemohu dobít?

Fakt mi to hlava nebere. Informace o takovém projektu nepatří na stránky pro elektromobilisty, ale na stránky varující před nesmyslnými investicemi do bláhových startupů nebo do věstníku ministerstev , komu nedávat dotace.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Nedělej machra a nemysli si, že se ti to nemůže stát !
Auta pojištění mobility mají, ale často jen po dobu záruky !
Stává se, že si člověk koupí ojetý elektromobil, je po záruce a už nemá žádné pojištění. Mimo pojištění na odtah, který je součástí povinného ručení, ale ten taky nemusí fungovat !!!!!
Mne se před pár dny elektromobil pokazil, sice byl nabitý na 100% ale řazení se zaseklo v poloze parking, jasně jsem tedy fy Global Asistance sdělil, že žádám auto s rukou protože auto nepůjde klasicky natáhnout. Obrovský problém, blondýna u Glob. Asist sháněla auto s rukou více než 10 hodin a nezajistila ho !!! Přitom u nás v Brně májí BKOM aspoň 5 patřičných odtahovek.
Smutné když vyškoléná operátorka nezvládá svoji práci........
Jinak situace ky ti dojde elktrika ne hloupostí elektromobilisty je vice ! Běžně se stává, že ti auto ukazuje dojezd např. 80km, pak přijde nečekaně dlouhé stoupání a dojezd skokově spadne třeba na 20 km. Co když se to stane na dálnici ? Nejbližší nabíječka je 14 km, tak to je cajk, ale kde je záruka, že nepřijde další kopec, nebo ta nabíječka bude nefunkční nebo bude uzavřen exit k nabíječce. Silničáři všude na světě na nějakou nabíječku normálně serou a naprosto s klidem exit uzavřou a rozkopou a vytoří objížďku 20 km, a kde jsi ??? I v česku se mi to stalo když uzavřeli exit na Vystrkov.
Mne se stalo např. ve Francii, kde je dálnice oplocená a nejde ji opustit a zajet do nejbližší vesnice mimo mítnici, nejbližší nabíječka byla polámaná, druhá v dojezdu byla na kartu kterou jsem neměl a ke třetí jsem nedojel z důvodu objížďky opravovaného ůseku. Kdo byl v tomto případě blondýna ?? Ve Fr stojí jen naložení auta na odtahovku 190 Eur+ km+složení+DPH. Těch chybějících 8 km mne stálo 330 EUR !!!

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Myslím že nejde o to že se to nemůže stát ale o to jak často se to může stát.

Á propos - nemají ty "mobilní" nabíjecí stanice být obslužné v Praze (Hamburku...) - tzn VE MĚSTĚ ???
Tam to snad není 20km k nejbližší 230V...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

A to u EV nejde ani nějak nouzově zařadit neutrál? I když je trakční baterka úplně vybitá? To je dost hloupé, ne? Protože pak by nebyla potřebná odtahovka s rukou, ale stačila by klasická, která by to auto po laně potáhla těch pár metrú na ložnou plochu.

Já se dostal do nepříjemné situace se spalovacím autem, kdy se protrh řemen, co pohání alternátor a 12V baterka se přestala nabíjet. Asi po 20 km postupně auto vypínalo nějaké součásti až nakonec úplně chcíplo, už nešlo nic, jen jsem stihl dát do "P". A když přijela odtahovka, už se nedalo vyřadit do neutrálu. Stačilo ale zapojit na baterku takovou tu větší power banku, co mají odtahováci a šlo v pohodě vyřadit a pak i auto zamknout.

Toto by u EV nešlo? Přeci jenom, těch odtahovak s rukou je méně...

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Mne se stalo 2x že to řazení zůstalo zablokované v polze parking a nikdo ze zůčastněných odborníků si s tím nevěděl rady.
V 1. případě po požáru elektroinstalace z důvodu odfláknuté opravy ve značkovém servise, řazení šlo odblokovat mechanicky, ale v moment odtahu nikdo nevěděl jak. Tečkou bylo když pracovník odtahovky se rozhodl utrhnout řadící páku.
případ 2. opět vozidlo uzamčeno v poloze parking, na řadící páce praskl a rozpadl se plastový kloub táhla řazení, vozidlo plně funkční jen nebylo možné mechanicky přeřadit z P do N a nouzové odblokování z tohoto důvodu bylo nefunkční. Zcela banální závada, náhradní díl v hodnotě 10 Kč, ČPP a Global asistance ani za 10 hodin nedokázali zajistit odtah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolik výmluv proč nemůžou odtáhnout elektromobil jsem nikdy neslyšel. Nakonec stačil jeden šroubovák a světlo.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Ano presno to funguje aj na EV. Pokial sa nevybije 12V baterka, tak sa dá preraďovať na N. U Tesly treba stihnúť zaradiť tzv. tow mode. Ak to niekto nevie, tak po chvíli, ako sa mu vybije trakčná baterka, tak sa vybije aj 12V palubná, a to veľa ľudí nevie.

---

140 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Co udělá automatická parkovací brzda když se vybije 12V baterka? Zabrzdí nebo zůstane v poloze kde byla?

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

měla by udělat to samé, co vzduchová - není zdroj, takže safe, takže zabrzděno

---

To se dá jednoduše vyzkoušet.
Ale pokud bylo zařazeno jen P, tak by neměl být problém s autem pohnout, pokud ale bylo s P ještě aktivována ruční brzda, tak pak s autem nejde hnout! Protože ruční brzda tam zasune nějaký kolík proti pohybu převodů! Ten se vysune, zase jen elektricky.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 25 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

To bude auto od auta asi inak. V Tesle žiadny kolík nezapadá, iba sa zabrzdí parkovacia brzda

---

140 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Já mám po startu vždy neutrál, je jedno co jsem nechal při vypnutí. Ale auto je po vypnutí zabržděné a odbrzdí se až dalším startem. Takže bez 12V by to asi táhnout nešlo.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele napalmm

Ruční odbrždění u Leafu 1 by mělo být možné.
Vzpomínám si na video, kde maník asi v pravo dole u motoru demontoval víčko pod kterým byl "kolík", kterým pomocí plochého klíče otočil a tímto odbrzdil. Akorát při tom otáčení musel s autem trochu cuknout.
Měl to natrénované, takže to zvládl sám.

---

100.000km Leafem 2013

Ja mam po startu vzdy P. Je docela blbe, kdyz stojite ve svahu a po nastartovani muzete se rozjet aniz to mate v planu. Sice musite pri startu slapnout na brzdu, ale kdyz ji pustite, tak hned jedete z kopce. Me takhle jednou ujela Felicie. Sedel jsem v nastartovanem aute a cekal na zenu. Kdyz nesla, byl jsem se kouknout kde je. A mezitim auto popojelo. Predtim stalo na miste i bez brzdy. Tesla i Leaf ma po startu P. Ion take, tam je to mechanicky predurcene.

U Zoe se to nestane ani v kopci. Drží brzdu dokud se nedotknu plynu.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Kdyz mate neutral a zabrzdeno, tak proc se odbrzdi plynem, kdyz stejne nemuze jet. U Tesly se musi zaradit D nebo R a pak plyn odbrzdi a auto jede.

Ne, to jsem myslel s D nebo R. S neutrálem mohu mít odbrzděno ale nevím jestli mi dovolí vystoupit se zapnutým motorem. Vyzkouším, doufám, že to dohoním. :-))

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Kdysi jsem videl odtahovku, ktera natahla na korbu auto se zablokovanyma kolama. Vpredu byla asi zarazena rychlost a vzadu rucni brzda. Vubec se s tim neparal a pneu klouzala po asfalte. Na korbe namazal nejakou vazelinu a tam to uz klouzalo jako po masle. Videl jsem v Praze. Takze ruka neni zapotrebi.

Proč odtahovka sebou nevozi pro tyto případy něco podobného..?

https://www.uni-max.cz/produkty/autotechnika/zvedaky-a-podpery/manipulatory-a-spec-zvedaky/automobilovy-kolovy-zvedak-vpj01

Obrázek uživatele Marek_

Stačí mít tu power banku, napojí se paralelně na baterku a pak lze vyřadit, odbrzdit a auto lze táhnout na korbu. A nestojí to moc, každá odtahovka by to měla mít.

https://www.autokelly.cz/Product/DO-CFDFSSJ12/12417653

---

Lexus GS 450h Premium

Zajímá mě jestli je vůbec možné aby se ta 12V baterka vybila. Jak se vám to podařilo? Auto si to přece hlídá a když nejede tak všechny spotřebiče po chvíli vypne.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele Marek_

No, odešel řemen, co pohání alternátor. A byl jsem mimo město, v autě manželka a tchyně, tak jsem se potřeboval dostat do města, abych je vysadil a pak řešil odtah. No a postupně během jízdy auto vše vypinalo, nakonec i posilovač řízení :-) Az nakonec chciplo úplně, ale to už jsem byl ve městě, odstavil jsem to u benzinky. No a zaradil jsem P. A když přišla odtahovka tak už nešlo nic, ani vyřadit ani zamknout, nic. Tak pomohla ta power banka.

---

Lexus GS 450h Premium

U spalováku ano ale jak se to může stát u EV? Tam když dojde trakční baterka tak auto zastaví a po chvíli vypne spotřebiče 12V. Nemělo by dopustit vybití 12V. To si myslím, nebo je to jinak?

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele Marek_

Koukněte se na diskusi na elektroforum.cz, tam řeší vybíjení 12V baterky i pouhým stáním, probouzení auta při vzdáleném přístupu. Ten odběr je tam vyšší než u spalovaku. Je tam o tom diskuse, bo grafy z měření, dobíjení pomocí trakční, atd.

---

Lexus GS 450h Premium

Já myslím, že pokud je energie v trakční baterce tak se nemůže vybít 12V baterka. Pokud není vadná ona nebo měnič. Když mi dojde šťáva na cestě tak mám spoustu času to řešit. Ale ještě se mi to nestalo tak proto se ptám.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Může se vybít, pokud je vozidlo safe, tak jsou odpadlé hlavní stykače trakční baterky a standby systémy tahá ta 12V baterka. Stejně jako řízení sepnutí těch hlavních stykačů dělá ta 12v

---

To ano ale ty standby systémy berou málo když je auto zavřené. I kdyby to bralo 1A tak to musí vydržet víc jak 2 dny.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Keď sa trakčná bateria vybije na využiteľnú uroveň, tak už nebude nabíjať 12V palubnú bateriu. Takže veľa času po vybití hlavnej batérie, nezostane. Čo najrýchlejšie treba urobiť úkony, ktoré bez 12V baterky nepôjdu a odpojiť všetku spotrebu a umožniť prístup k 12V baterke, aby sa v prípade potreby dala nabiť. Ono aj odomknuté auto má dosť veľkú spotrebu.

---

140 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

To bude u každého auta jinak. Zkouším tady připojit OBD přes bluetooth. Stojím u zamknutého auta. Jenom spotřeba té OBD dongle spustí měnič, slyším ho přes kapotu. Píše, že měnič jede na 0,4%, auto je ve sleep mode, spotřeba 0,0 mA. Potom to měří leak currents na čtyřech místech, všude 0,0 mA. Vypnu bluetooth, měnič stichne. Takže to s tou spotřebou zamknutého auta nebude nic hrozného ale ověřím to ještě ampérmetrem přímo u baterky.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Zamknuté auto odoberá najmenej. Ja som hovoril o odomknutom.

---

140 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Rika se tomu Fantomova spotreba. Kdo ma zapnute vsechny ty asistenty a nahrava video ze vsech kamer, musi pocitat s odberem. Skoro vse se da vypnout a pak to spotrebuje 1-2 km/den. Kdyz se jezdi denne, tak se baterka dobije pri jizde a je to obsazene ve spotrebe. Kdyz auto stoji nekolik dni, tak to musi byt take zivene a ukaze se to na ubytku dojezdu. Nic neni zadarmo.

To by se museli moc namahat. Z ciziho krev netece, tak jim to je u zadele a rvou zabrzdena kola po asfalte.

Obrázek uživatele Marek_

No ale aj keď sa vybije 12V, tak by to malo nejako ísť, zaradiť N, nie? Buď teda, že sa k baterke pripojí tá power banka, alebo nějakou mechanickou poistkou, ako to majú aj spalovacie autá s automatom. Predsta nie je možné, aby sa pri vybití 12V baterky nedalo vyradiť na N, ako to spomínal ten človek predtým, že musel volať odťahovku s rukou.

---

Lexus GS 450h Premium

Tou power bankou to určite ide ale. Iný spôsob nepoznám.

---

140 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Obrázek uživatele Marek_

Tak to je v pohode, o to tady jde, že když se vybije baterka, tak to nějako jít musí. Není potřeba odtahovku s rukou.

---

Lexus GS 450h Premium

Ten první příklad s odtahovou službou je správně, ale nesouvisí to s tématem. Tady by vám zřejmě vynález mobilní dobíječky nepomohl.
Ano další příklady mne nepřesvědčili o tom, že by se jednalo o masové projevy, jejichž četnost by byla taková , abych do projektu investoval miliony.
Souhlasím s tím , že na neznámé trase mne může překvapit dlouhé stoupání. Já to řeším tak , že neznámé trasy nejezdím nedoraz. Navíc moje zkušenost je taková, že když už vím, že v takovém problému jsem tak riziko hodně omezím snížením rychlosti. Když jedu kolem 80 km/h tak se nárůst spotřeby dá udržet do 10%. Pokud jedu podle ukazatele spotřeby a ne podle tachometru tak je to ještě bezpečnější , ale je fakt, že se tak mohu dostat třeba na 50 km/h, což je psychicky náročné kvůli těm za mnou. To samé je s nečekanými zátarasy a objížďkami. Také jsem to párkrát zažil, naštěstí v době když už mi došlo, že počítat s rezervou je potřeba.
Jsme v době kdy elektromobilita přestává být jen pro nadšence a přechází do běžné reality. Myslím, že podobné diskuse vedli naši pradědové povozníci také. Není nad koně - louky jsou všude a voda taky - vy automobilisté jste odkázáni na nákup benzinu v lékárně , které jsou jen velmi řídké. Možná v té době také existoval podnikatel, který nabízel poštovní holuby, kteří v případě nouze o benzin přenesli zprávu a záchrana mise dovezla k postiženému plechovku benzinu. O nich však nic nevíme, stejně jako nikdo za pár let nebude vědět o systému mobilních dobíječek.
Každopádně děkuji zas reakci, myslím si že upozornění na potřebu jiných návyků při plánování cest elektromobilem je dobré pro zájemce či začínající elektrořidiče.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Já si myslím, že by mělo pár takových mobilních jednotek být po čr k dispozici. Elektromobil by měl v případě nouze obdržet odbornou pomoc. Odtahovka je řešení při kterém NAPROSTO POKAŽDÉ DOJDE K NĚJAKÉMU POŠKOZENÍ ODTAHOVANÉHO AUTA !!!!!
Můj názor je že by si pojišťovny měli uvědomit, že následné náklady na opravu se tím zvyššují a financovat mobilní jednotky speciálně zaměřené na elektroauta. Taková mobilní podpora s dobře vyškoleným technikem, který si dokáže poradit v krizové situaci !!!!! Jednotka co je vybavena silným generátorem nebo zařízením popsaném v tomto článku je základ.
Jako model uvedu situaci, kdy dojde elektrika,je březen mrazivý den -3 st.C, drobné sněžení - ve stoupání 5km před Vystrkovem, vybité eauto blokuje pomalý pruh, který využívají zejména kamiony.
1) Je potřeba rychlý zásah technika, který ví co s elektromobilem dělat ne amatéra.
2) Je potřeba připojit generátor a zahájit nabíjení.
3) Umístit varovné výstražné značení a zabránit další příp. nehodě.
4) Naložit osádku elektromobilu a odvézt je z dálnice do bezpečí ( benzinka )
5) Odblokovat řazení elektromobilu aby šel pokud to bude nutné natáhnout na odtahovku (v případě Tesla nastavit TOW mode což po úplné smrti není jednoduché)
6) Pokud se eauto nabíjí z generátoru a došlo k náběhu elektroniky přetáhnout auto na nabíječku.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Nebylo by jednodušší, proškolit řidiče elektrických aut, aby se občas podívali na ukazatel dojezdu ....

Ty Vaše "příběhy" se sice pěkně čtou, jestli je to jen z půlky pravda, tak jste fakt smolař a ještě k tomu špatná značka vozu. Osobně neznám nikoho komu došla v baterce přes všechna upozornění štáva.

Není tedy jednodušší aby byli řidiči odtahovky vyškoleni oživit 12V, zapojit N a odtáhnout/naložit vůz než shánět kde má připojit ten divnej vozík co je na celou Prahu jen jeden a pak přijet a zjistit že stejně musí nejdřív oživit 12V ?

Přinejhorším nějaký ten dieselagregát ale hrkat se někam s 40kWh baterkou když ani neví jestli půjde nabíjet...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

myslím, že mi zkušenější bychom měli trošku zapracovat a své zkušenosti, často draze zaplacené předat dál......
S nárustem elektromobility je logické, že problémy také narostou. Nadcházející generace elektromobilistů už je jiná, jsou to jen uživatelé a to že se nečekaně dostanou do obtíží se dá očekávat. Takový člověk co nemá mnoho zkušeností, ve stresu a pod tlakem potřebuje odbornou a zkušenou pomoc ! Firma Global Assistance co nedokáže zajistit za 10 hodin odtahovku, chlap od odtahovky co zedokáže složit zabržděný elektromobil a začne řadící páku silou vytrhávat z auta ven.... to je pomoc NAHOVNO když Vám pošlou podobného debila !
Líbí se mi jak to má Tesla, má k dispozici mobilního technika, který když nemůže eauto opravit na dálnici tak ví kde zajistit odtah, jak odblokovat auto tak aby šlo odtáhnout/naložit atd.
Mimo jiné mám názor, že každý majitel elektromobilu by si měl nacvičit situaci, kdy se elektromobil stane nepojízdným a co v tomto případě dělat, protože většina řidičů odtahovek když přijede tak neví co má dělat. Praktikůji 30 roků staré násilné praktiky jako např. natahování zabržděného auta dřením pneumatik, viděl jsem takové odborníky co táhli auto jen za jedno rameno, protože se jim nechtělo hledat oko nebo auto uvázat ve více bodech. Táhnout těžký elektromobil na prase zabržděný za rameno fakt není žádná vyjímka !!! Dělají to protože NEVÍ a ještě dlouho vědět nebudou, často to neví ani ve značkovém servise a nedokážou poradit.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Absolutní souhlas. Jako elektrozelenáč jsem před šesti lety zazmatkoval s Teslou a myslel jsem , že potřebuji odtah alespoň ze silnice někam stranou. Místní specialisté poslaní Asistence vymýšleli takové postupy, že i mně netechnickému typu se ježily vlasy. Zatím co mudrovali , jsem se spojil s Tesláky (tehdy ještě ve Vídni) ti mi vyslali poučeného člověka s odpovídající technikou (s plánem přijet asi do hodiny).

Ja bych si zkusil nekoho stopnout aby me vzal na lano a tazenim s rekuperaci dobil par km. Samozrejme se musi nechat nejaka energie v baterce aby se dalo auto rozhybat a pak muze i rekuperovat. Uplne mrtva baterka uz asi rekuperaci neda.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Ve většině zemí evropy je tažení na laně, zvláště na dálnici zakázané. Ve Franci to porušit je sebevražda, nehledě, že frantíci jsou nevstřícní, neochotní a nikdo ani nezastaví.
Mohl bych o nich hóódně vyprávět....

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

U nás se to sice může, ale táhli jsme auto bez motoru tři km do garáže a zážitek, že příště beru podvalník - jeden kretén nás předjížděl přes horizont a motorkář se pokus zařadit mezi nás. A tahli jsme to po silnici druhé třídy mezi vesnicema

---
Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

v jednom z dílů Ramba: Bůh musí milovat blázny. Proč ? Protože jich dělá tolik.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

V Španielsku je ťahanie zakázané a myslím, že aj vo Francúzsku.

---

140 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

To pak asi nepujde. V DE me vzal pan se zlutym Andelem ADAC na lano a odtahnul na nejblizsi parkoviste u dalnice abych nepredstavoval nebezpeci. U BMW se rozbilo vodni cerpadlo a vsechna chladici kapalina vytekla. Z parkoviste auto pak putovalo na korbe odtahovky. Ale na lane jsme jeli docela daleko a vubec nic nechtel.

Obrázek uživatele ozana

Já se nechal odtáhnout na laně odtahovkou k nabíječce asi 30km. Něco jsem narekuperoval (tahal mě po okrskách mimo dálnici která vedla hned vedle) a zbytek nabil za 15minut.

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Je to všechno o lidech. Ve Francii na dálnici když mi došla šťáva, pojišťovna AXA poslala odtahovku, chlap mi odtáhl auto 1 km k nabječce a prý že chce 300 Eur Cash jinak nesundá auto z odtahovky. AXA prý platí málo a trvá to, já prý ať mu to dám na ruku a pak si to vyřídím s pojišťovnou. Handrkování 2 hodiny, 2 hodiny jsme seděli na patníku na slunci, děti 2 hodiny nemohli do auta do svých sedadýlek, ke konci někdo přivolal celníky a ti si museli k nám stoupnout a dohlídnout aby emoce negradovali....

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

souhlasím s Váma a připadá mi to taky zbytečný.
Každopádně vidím možnost pro lidi co bydlí v panelácích. Večer se vrátí z práce, nechce se mu nebo nemůže k nabíječce, vlastní zásuvku má jen v obýváku a ráno potřebuje vyrazit. Tak si na noc zavolá Nimbíka...

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

vidim to podobne

v roce 2021 kdy ma zaruku mobility kdejaka automobilecka u aut za 250k bych cekal ze u elektromobilu za rekneme 600k+ bude neco jako asistence primo od automobilky/zastoupeni dane znacky a kdys proste nastane problem tak si clovek zavola na danou asistenci a proste "problem solved" , vzdyt do 10 let bude republika protkana pomalejma nabijeckama

Obrázek uživatele Anonym123

nemali niektorí (bmw) v cene dve, tri ... odvezenia k nabíjačke/servisu?

Obrázek uživatele runner42

Protože elektromobily jsou žebrácký hadrník táhnoucí zlatou cihlu v podobě baterie.

Na všem se šetří až do extrému - kvalita zpracování, materiály, ergonomie.. aby zbylo na baterku a nebylo to 5x dražší, než spalovák.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Nekrmit. Očividně nemá co říct k věci

Klid, nepochopili jste to. Ten startup vybere dotace na elektromobilitu a potom to v tichosti předělá na startovací vozík pro spalováky. Ty to v těchto mrazech potřebují víc. :-)

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele Marek_

Těch -10 je v pohodě a pro spalovací auto, které není vrak, to není žádný problém.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Cipísek D

když sme u těch mrazů... japak to vypadá s protiklikama?? ;))

https://youtu.be/TtZ8rr_OE9o?t=448

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Marek_

Taky mě zaujalo to "lícování" v 10:23. To je hrůza, jsem přemýšlel, jestli ty dveře jsou pootevřené, protože jinak jsem si to neuměl vysvětlit. Hm?

EDIT:
Tak to vypadá, že ty dveře jsou pootevření, proto to tak nesedí. Akorát, že asi nejdou úplně otevřít.

---

Lexus GS 450h Premium

Nesjelo bezrámové okno, největší bolest bezrámovek je, že přimrzají skla k sametkám a při otevření dveří to okno o ten kousek nesjede. Řešení je buď aktivní vyhřívání auta a stále vyhřívat, nebo parkovat v garáži, nebo to něčím máznout - ale bacha pokud někdo napustí sametku silikonovým olejem je to dlouhodobá párty.

---
Obrázek uživatele ozana

a co to znamená "dlouhodobá párty"?

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

že klidně půl letní sezony každé stažení okna nechá mastnou stopu, ta sametka se pak chová jako kdysi filc v rozdělovači, co mazal vačku pro kladívka. A tam byl interval přimazání tuším 1 500 km a to se to neustále stíralo, to okno se stírá jen když jede.
A ještě si musíte připočítat, že se na tu sametku nabalí kdejakej bordel, protože většina olejů lepí, takže máte i pěknou abrazivní pastu na to okno.

---
Obrázek uživatele runner42

Jj, to je přesný, stejně jsem s tím bojoval na A5ce.
Kromě přimrzání (i za jízdy když se poštěstí, jednou jsem měl problém z auta vystoupit) a zamatlaného skla bylo bonusem ještě příšerný pískání při pohybu skla.

Bezrámovky už jedině na letní auta.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele ozana

Co by udělal vosk místo silikonu?

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

záleží, jak ho tam dostanete, většinou to krátkodobě funguje a nesmíte to zapomenout kontrolovat a přimazávat jako běžky. Moje zkušenost, že většinou to lidi nedaj a pochlístaj to tím olejem, nebo na to každej den perou rozmrazovač - což zase nakonec ty sametky rozloží.

---

Nejlepsi na tesneni u dveri a oken je glycerin. Uplne jedno, zda ramova nebo bezramova okna. Zil jsem 10 let v horach a tam primrzavaly dvere a zamky bezne. Casto jsem jezdil s provazem mezi dvermi, protoze zamky zamrzly a pak dvere nesly zabouchnout a porad se otviraly. Nejhorsi byl Golf a BMW. Parkrat i Passat. S glycerinem potrene tesneni u dveri se osvedcilo nejvic. Predtim jsem vytrhnul i gumu z drazky. Bezramova okna jsou v zime fakt opruz, stejne jako elektricky zaklapavaci zrcatka. Nastesti se da Tesla dalkove predehrat a okna jdou dobre stahnout. Akorat se nesmi podarit pootevrit dvere nebo kufr. Jak auto zjisti, ze nektery otvor neni dostatecne zavreny, topeni nelze dalkove spustit.

Tak ono jsou nějaké ty mazací tyčinky bez glycerinu? Jinak máte pravdu, nezávislé topení je na to nejlepší řešení, já jsem se tenhle týden dobýval do auta fénem - povolil na něm sníh, přituhlo, do toho napršelo, ve výsledku byla na něm ca cm vysoká vrstva ledu - tohle už jde řešit jedině nezávislým topením, nebo počkat až se oteplí, bohužel potřeboval jsem něco z kufru, tak jsem musel rozmrazit víko.

Nicméně když jsme u toho zamrzání - tak největší prevít jsou stejně zamrzlé brzdy - hlavně parkovačka a ta elektronická se ráda zatahuje sama automaticky - tam to taky může skončit čekáním na oblevu - opět teda, co vím, tak jsou na to specialisté od BMW tím svým nebrzdícím zadním minibubnem

---

Ja jsem si kupoval cisty glycerin v lekarne a natiral takovym steteckem s houbickou. Samozrejme se to musi udelat nez ta guma primrzne. Tak pri vystupovani z auta. Na rozmrazovani zamku pouzivam zahraty gelovy pytlik. Takovy ten masazni.

Na těsnění chápu, ale sametkám to nevadilo? Rozmrzání zámků je dneska s dálkáčema tabu, na zámky mám dlouhodobě přímo nějakej FAB přípravek proti zamrzání a funguje super - paradoxně to bylo a je na horách důležitější na zámku doma, než na autě, ale co to je netuším, táta toho před lety přitáhl snad litrovou pixlu

---

V te dobe jsem mel bezramova okna jen u Skody 110 R. Tam se okna nemusely pri otevirani stahovat. U Tesly uz nic nemazu, protoze oteviram zahrate auto a Porsche v zime vubec nevyjede z garaze. Tak s tim nemam zkusenosti. Ale glycerin by tomu nemel vadit. Nesmi se to namazat aby to kapalo. Nejhorsi je, kdyz se odstavi teple auto a snih roztaje a voda vzlina do vsech koutu a pak zmrzne.

Vesměs nic není problém, pokud tam není to stahování o dva cm (tím josu všechna auta s berzrámovými dveřmi někam k roku 1995 mimo), nebo kolik to je.. nejnáchylnější sametky jsou ty právě dole na to stahování - jsou hodně jemné, aby neškrabaly auto.
To namrzání roztátého je pravda, to je nejhorší situace

---
Obrázek uživatele Cipísek D

jinými slovy, nejenom protikliky ale i bezrám je n*a*h*o*w*n*o :)))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Cipísek D

navrhuju kompromis :)))

https://youtu.be/gj4NHbKC69s?t=97

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?