Znamý český elektromobilista Jaromír Vegr se údajně chystá překonat svůj rekord 502 km v elektromobilu na jedno nabití. Svůj Peugeot 106 Electric totiž hodlá vybavit bateriemi o kapacitě 110 kWh.
foto: ČEZ
Jaromír Vegr již několik let působí jako předseda Občanského sdružení Elektromobily. To se, vzhledem k ustanovením nového občanského zákoníku, kdy byl zrušen termín „občanské sdružení“, nově přejmenovalo na APEL – Asociace Pro ELektromobilitu, zapsaný spolek. Premiéru měl již minulý týden na veletrhu Amper.
Elektromobil Peugeot iOn objel Českou republiku
Mimo pravidelných jarních účastní na akcích E-tour Europe a Wave Trophy připravují členové spolku již také třetí a poslední ročník Rallye Českou Kanadou. Tento čtvrtek se koná členská schůzka a všichni jsou prý zváni. Více se dozvíte na www.elektromobily-os.cz.
Páně Jaromír
Páně Jaromír Vegr,nechávaje si říkat náčelník,je pouhý velkohubý a namyšlený zmetek,naštěstí a v jeho neprospěch je to méně zdatný obchodník a svým přístupem k rozšíření elektromobility pouze škodí.
Niesom elektrikar, ale
Niesom elektrikar, ale nemohlo by sa elektroauto navrhnut tak, aby malo alternator, ktory by dobijal baterie a tym by predlzoval dojazd? Myslim ze pri hybnosti ake auta maju, by to bolo vramci rekuperacie dost napomocne dobyjanie ak by sa alternator prepojil s menicom napätia:
http://menice-napatia.heureka.sk/we-12v-230v-2000w-2-zasuvky/specifikace/#section
ak sa niekto vyzna, mohol by to skusit, ci by to nieco prinieslo.
Samozrejme na vyrobu elektriny by mohol posluzit aj vykonnejsi alternator napr. 24V, na ktory by sa potom pripojil menic napätia a tym padom by sa dalo do baterri rekuperovat rychlejsie väcsie mnozstvo KW?
prosim niekkoho kto sa vyzna aby mi vysvetlil ci by to bolo mozne. Vzdy som o tom rozmyslal, ale nikde som neprisiel na nejaku odpoved, ci by to fungovalo a tym padom by sa dalo na aute prejst viac kilometrov.
Dakujem za vas cas, na vysvetlenie.
Tomu se rika rekuperace
Tomu se rika rekuperace brzdne/hybne energie a maji to vsechny moderni elektromobily.
Alternator neni treba jelikoz auto uz ma elektromotor, ktery tuto funkci zastane.
Ale myslel som ze aj pocas
Ale myslel som ze aj pocas jazdy by sa auto dobijalo, nie iba pri brzdeni.
treba vyuzit vsetky mozne vonkajsie vplyvy na to aby sa automobil mohol dobijat pocas jazdy. Vyuzit treba aj veternu silu:
https://www.youtube.com/watch?v=Za3t3TqNWLk
alebo:
https://www.youtube.com/watch?v=STxTMftVwls
Myslim ze casom ked bude po ceste jazdit viac EV bude problem s nabijanim. Uz teraz je problem, ked viacero aut musi cakat na rychlonabijackach. Aky zmysel ma potom vlastnit EV ak musim cakat na druheho, pokym si nabije bateriu?
infrastruktura uz zaostava – nestiha s vyvojom a majitelia zacinaju byt nervozny. Takto sa elektromobilita dalej neposunie.
Kdyby se auto během jízdy
Kdyby se auto během jízdy dokázalo i nabíjet bylo by to perpetuum mobile.
Perpetuum mobile nebo
Perpetuum mobile nebo Teslovo auto poháněné éterem .
http://www.matrix-2001.cz/clanek-detail/1506-teslovo-auto-pohanene-eterem/
V soucasne dobe jsou
V soucasne dobe jsou rychlonabijecky velice pomale, max 50kW. Do budoucna je treba minimalne dvojnasobek, spise 3-4 nasobek, tak aby jedna nabijecka dokazala za stejny cas obslouzit vice EV. Anebo vice stojanu…
A to s tim dobijenim za jizdy snad nemyslite vazne… 1. Aprila bylo vcera 😀
Kdyz zvednete odpor vzduchu tak samozrejme ujedete mene km!
to tak možná zaparkovat na
to tak možná zaparkovat na střeše nejvyšší budovy proti větru a čekat nějaký ten týden až přibude kilometr dojezdu :-))
NEBO Při stání na
NEBO Při stání na křižovatce vytáhnout lano a přivázat se za stojící kamion před vámi a pak (jedete zadarmo a dobíjíte )
To nedává u elektromobilu
To nedává u elektromobilu smysl. Je to jako kdyby jste měl za jízdy zataženou ruční brzdu. Došlo by ke zvýšení energetické náročnosti na 1km. Zkrátil by se dojezd . Když brzdím nebo jedu s kopce. Motor sám pracuje jako generátor rekuperuje (Přeměňuje kinetickou energii na elektrický proud a dobíjí akumulátory ).
Výkon alternátoru v
Výkon alternátoru v osobních vozech je 840W (70A/12V Benzín U Naftových jsou výkonnější 90A/12 )
Výkon motoru/generátoru u osobního Elektromobilu Nissan Leaf. V Kombinovaném provozním režimu je spotřeba – 15 000W. Výkon Střídavého synchronního elektrického generátoru je až 80 000W
Když si naskládá baterie
Když si naskládá baterie na přívěsný vozík, tak může najezdit i 2000 kilometrů
To je blábol někoho,kdo si myslí,že vozík za autem jede
To je blábol někoho,kdo si myslí,že vozík za autem jede zadarmo.I s prázdným vozíkem mi můj ampérmetr ukazuje o 100A víc
Vy nevíte kolikátého
Vy nevíte kolikátého dneska je? Tisíc kilometrů přeci nemůže ujet. To je proti fšem zákonům fyziky, ropiky a ekologiky. To by pak nikdo nekoupil už žádnýho čmouda, přeci. To tedy ne!
Mne sa to nezdá až také
Mne sa to nezdá až také nemožné. Keď priestor na zadných sedadlách narve baterkami (LiFeYPO4), tak by to bolo možné. Akurát mi uniká zmysel – asi len kvôli dosiahnutiu rekurdu, lebo na každodenné jazdenie by som prevlačoval zbytočne niekoľko 100 kg.
do toho Pezotika to dat
do toho Pezotika to dat nemuze, uz ted to panu Vegrovi sedi uplne na zemi… kdyby tam dal 100kWh tak by uz skrabal podvozkem o cestu 🙂
Jiste, takova blbost muze
Jiste, takova blbost muze vyjit jen na 1. Aprila…
ale pobavilo 🙂
A já tam dám 125,5 kWh
A já tam dám 125,5 kWh baterčičku a nesnažte se mě někdo překonat nebo…
Automobil, ve kterém je 110
Automobil, ve kterém je 110 kWh v bateriích budete moci brzy vidět na http://www.elektromobily-os.cz
Dobrý den,
pokud si
Dobrý den,
pokud si pamatuji z lednové schůze, měla by to být Mia.
Pokud to tedy jako tradičně není od Vás aprílový žert, jak jsme zvyklý.
Na Amperu jsem s panem
Na Amperu jsem s panem Vegrem mluvil a říkal, že rekord chce překonat v jiném vozidle než jeho Peugeotu 106 Electric.
Nám naše zdroje říkají
Nám naše zdroje říkají něco jiného – mluví o vozidlu „Peugeot“ (pravda, nikoliv 106), tak uvidíme.
A nemůže to být náhodou
A nemůže to být náhodou Mia Electric e-tuning by J.Vegr?:-))
Osobně tipuji model Peugeot
Osobně tipuji model Peugeot Partner-EV. Přeji panu Jaromíru Vegrovi aby se mu jeho rekord podařilo uskutečnit a posunul latku zase o něco výše .
http://www.hybrid.cz/tagy/peugeot-partner-electric
V odkazu je fotografie http://www.e-collegium.cz/web/e-mobilita/. Ony ty akumulátory tam už jsou, ale nejsou zapojené. Apríl