Český výrobce největších civilních bezpilotních letounů Primoco UAV úspěšně absolvoval se svým modelem One 100 rekordní nepřetržitý let v délce 9:01 hodin.
Jedná se o světově nejdelší bezpilotní let v civilním provozu, který se uskutečnil na letišti Vodochody (LKVO) v České republice. Společnost Primoco UAV, která zahájila vývoj bezpilotních letadel v září 2014 pro civilní účely a sériovou výrobu začala v lednu 2016.
Za období 15 měsíců prošel letoun velmi intenzivním testováním a je vybaven vysoce sofistikovanou elektronikou, která umožňuje zcela automatický vzlet i přistání.
80% všech komponent letounu vyvinula právě společnost Primoco UAV. Stovky vzletů a přistání prověřily letoun ve všech podmínkách provozu – při nízkých teplotách až -30°C, přistávání na sněhu, letu ve vysokých teplotách až +40°C, provozu v intenzivním dešti a vlhkosti či při vzletu a přistávání při extrémním bočním větru 20 m/s.
foto: Primoco
Ladislav Semetkovský, generální ředitel a zakladatel společnosti, uvedl: „Rád bych poděkoval všem zaměstnancům i obchodním partnerům za vynikající spolupráci a jejich pracovní nasazení. Naši partneři se zapojili do vývoje a implementace nových revolučních technologií, které nemají v civilním světovém letectví konkurenci.“
foto: Primoco
Dosud společnost vyrobila 25 letounů a postupně navyšuje svoji výrobní kapacitu na 100 letounů ročně. V 4. čtvrtletí 2017 je plánové spuštění licenční výroby v Rusku. Cílem je oslovit nejen Rusko, ale expandovat i na Blízký východ, do Afriky, Jižní Ameriky, Číny či Austrálie. Možnosti využití letounu pro řadu civilních aplikací jsou obrovské.
Na elektřinu? Nebo aspoň částečně?
Na elektřinu? Nebo aspoň částečně?
Pohonná jednotka: pístový
Pohonná jednotka: pístový motor
https://cs.wikipedia.org/wiki/Primoco_UAV
modenaboy:
Na elektřinu by tento letoun těžko mohl setrvat
modenaboy:
Na elektřinu by tento letoun těžko mohl setrvat ve vzduchu dobu několika hodin. Je tedy z nadpisu článku jasné, že jde o uhlovodíkové palivo.
—
Částečně?
Jakpak jsi to myslel?
Tak proč je to na hybrid.cz?
Tak proč je to na hybrid.cz?
Proč ne? Je to zajímavé a hybrid není nezbytně jenom o
Proč ne? Je to zajímavé a hybrid není nezbytně jenom o hybridech.
Je to spam. Věřím, že je spousta webů o letadlech a nikdo
Je to spam. Věřím, že je spousta webů o letadlech a nikdo jim zam necpe auta.
Kdybychom byli přísní, nemohly by být na hybridu ani
Kdybychom byli přísní, nemohly by být na hybridu ani elektromobily.
Kecy, letadlo na elektřinu nebo hybridní pohon sem patří,
Kecy, letadlo na elektřinu nebo hybridní pohon sem patří, spalovák ať je na autě, motorce, lokomotivě či letadle je spam,.
Když tě letadla zajímají je plno časáků kde piší o letadlech, můžeš jít tam, ale jaksi se nesnaž tuto svoji zálibu cpát všem ostatním, jenom aby jsi ty sám měl hezky a nemusel číst víc jak jednu adresu na netu…
Letadlo na hybridní pohon neexistuje.
A na elektriku krom
Letadlo na hybridní pohon neexistuje.
A na elektriku krom velmi okrajových experimentů leda tak modely a menší bezpilotní prostředky.
Všichni jsou blázni jenom ty si letadlo.
Všichni jsou blázni jenom ty si letadlo.
Kuk:
LETADLO NA HYBRIDNÍ POHON NEEXISTUJE.
Máš ještě
Kuk:
LETADLO NA HYBRIDNÍ POHON NEEXISTUJE.
Máš ještě něco…?
Tady jde asi hlavně o tu bezpilotní charakteristiku, která
Tady jde asi hlavně o tu bezpilotní charakteristiku, která autora zaujala. A upřímně, já nikomu nic necpu. Ani nemůžu. S redakcí nemám nic společného.
Ze stejného důvodu, jako třeba flyboard air, jetpack a
Ze stejného důvodu, jako třeba flyboard air, jetpack a podobně.
—
Částečný (hybridní) elektrický pohon ve vzduchu se nepoužívá, ani elektrický přenos výkonu…
Na elektřinu by musel mít rozpětí jako Boeing 737.
Na elektřinu by musel mít rozpětí jako Boeing 737.
Pak by ovšem nemohl plnit účel, pro který byl
Pak by ovšem nemohl plnit účel, pro který byl zkonstruován.
Právě.
Právě.