Česko-německé dopravní fórum oživuje bilaterální projekty

redakce - 25 Květen 2015

Pro čilou obchodní výměnu musí být dopravní spojení mezi Českou republikou a Německem otevřenější a rychlejší. Na tom se shodli účastníci 2. česko-německého dopravního fóraZahájení dopravního fóra: Bernard Bauer, výkonný člen představenstva ČNOPK

Zahájení dopravního fóra: Bernard Bauer, výkonný člen představenstva ČNOPK
foto: ČNOPK

Fórum pořádala 20. a 21. května Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK) společně s pražskou Reprezentací Svobodného státu Bavorsko. Záštitu nad fórem převzali český a německý ministr dopravy.

Základem intenzivního bilaterálního obchodu je dobrá přeshraniční infrastruktura. Při zahájení setkání zástupců hospodářské sféry a svazů v bavorské reprezentaci zdůraznil Franz Josef Pschierer, státní tajemník bavorského ministerstva hospodářství, že s ohledem na spojení Praha-Mnichov jeho země „klade velký důraz na dopravní spojení s Českem a příhraničními regiony.“

"Aktivní a čilé kontakty mezi německou a českou stranou“ vidí náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký. Odborné analýzy se zaměřily na vlakové a silniční spojení mezi Českem a Bavorskem.

V česko-saském pohraničí je kromě dokončení stavby dálnice D8 potřeba zlepšit také spojení po Labi a vybudovat novou železniční trať. „Pro německé investory je dobrá zpráva, že toto fórum přispělo k oživení bilaterálních dopravních projektů,“ řekl výkonný člen představenstva ČNOPK Bernard Bauer.

Z pohledu bavorské vlády je velmi důležité rychlé vlakové spojení s Prahou. „Naším cílem je zkrátit dobu jízdy na tak důležité trase jako je Mnichov-Praha na maximálně 4,5 hodiny,“ prohlásil státní tajemník Pschierer.

V současné době jízda trvá šest hodin. Co se týče výstavby důležitých vlakových spojení mezi Bavorskem a Českem, je teď podle Johna Böltse, ředitele firmy a.hartrodt CZ a vedoucího pracovní skupiny ČNOPK „Doprava a logistika“ na řadě německá strana.

„Spolkový plán dopravních cest bude schvalován v listopadu. Všechny investiční plány, které v něm nebudou zohledněny, budou znamenat pro regiony, ve kterých jsou potřeba, krok zpět,“ řekl Bölts.

Také podle českého ministerstva dopravy bude pro výstavbu infrastruktury mezi oběma zeměmi zásadní spolkový plán dopravních cest. „Dovolím si také vyjádřit velké přání české strany, aby se dva železniční úseky dostaly do německého plánu potřeb. Jedná se o nový železniční úsek na Drážďany a jedná se o železniční úsek na Regensburg,“ prohlásil náměstek ministra dopravy Rudolecký.

To je předpokladem pro zajištění finančních prostředků z evropských fondů. Pro zlepšení přepravy zboží po Labi je nutná stavba jezu u Děčína, řekl Luděk Sosna, ředitel Odboru strategie Ministerstva dopravy ČR.

„Posouzení vlivu stavby na životní prostředí je téměř dokončeno,“ dodal Sosna a doufá, že tento stavební záměr najde pochopení i na německé straně. 2. česko-německé dopravní fórum navázalo na první bilaterální setkání, které probělo před pěti lety.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Občas se na takovém fóru vyskytnu a vcelku dobře ho charakterizuje poslední věta článku: "2. česko-německé dopravní fórum navázalo na první bilaterální setkání, které proběhlo před pěti lety." A těch 5 let se jen kecalo a nemakalo. Jinak by fórum hodnotilo úspěchy.
To neznamená, že není dobré se setkat a poslechnout si, jak to vidí druhá strana, případně diskutovat o tom, co lze spojit. Ale následovat vždy musí akce, ne další setkání po X letech, konstatující obvykle minulý stav.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol