České střední školy zajímá výuka elektromobility

Další vývojový stupeň dopravy je elektromobilita a s ní spojené technologie v mnoha oblastech. Pro tento multiobor bude třeba odborníků nejen v energetice a automobilním průmyslu, kteří zatím nejsou.

V Česku postupně vzniká platforma, díky které by se elektromobilita a související obory mohly dostat do škol
foto: Milan Řehoř

autor: Milan Řehoř, Jan Křižka

Tento zásadní nedostatek často zaznívá na odborných konferencích, setkáních lidí, firem a odborníků, kteří se jakýmkoli způsobem podílí na rozvoji čisté mobility.

V pondělí 12. června 2017 se proto ve Žďáru nad Sázavou sešli ředitelé středních technických škol, zástupci ministerstev, Národního ústavu pro vzdělávání, Dopravní fakulty Jana Pernera v Pardubicích.

Účastníci setkání si mohli prohlédnout elektromobil Tesla Model X

Účastníci setkání si mohli prohlédnout elektromobily Tesla Model X, Tesla Model S a další
foto: Milan Řehoř

Dále byli přítomni také zástupci vedení Asociace Enersol, členové Asociace pro elektromobilitu ČR (APEL), Asociace elektromobilového průmyslu (ASEP), odborníci zabývající se elektromobilitou a nabíjecí infrastrukturou.

Více než dvacet účastníků prvního pracovního jednání se shodlo na nutnosti vzdělávání v nastupujícím oboru a tvorbě vzdělávacího modulu pro střední školy.

Některé výchozí podklady týkající se konkrétních problematik v souvislostech poskytl člen APEL pan Petr Vermouzek. Jedním z výstupů tohoto setkání by měla být další jednání na ministerstvech o vytvoření podmínek pro tvorbu vzdělávacího modulu.

To podporuje i dohoda o podpisu Memoranda o spolupráci na tomto poli všech zúčastněných asociací.

vlastní

12 Comments on “České střední školy zajímá výuka elektromobility”

  1. Jen PR akce… Vláda akorát podporuje úpadek školství.
    Jen PR akce… Vláda akorát podporuje úpadek školství. dneska se na vš musí učit to, co se ještě před 5lety běžně zkoušelo u maturit. Nedělám si iluze, že elektroprůmyslovky něco zachrání.

    Kdyby firmy jen netahali lidi ze škol, ale taky školy dotovaly,, aby bylo na vybavení a stipendia, tak se studenti třeba i něco naučí, místo aby vzali první špatně placenou práci.

  2. Není to nic hrozného.
    Školy co teď připravují lidi do

    Není to nic hrozného.
    Školy co teď připravují lidi do autoprůmyslu jen potřebují přidat více hodin o elektrice.

    Podle mě je daleko větší problém, že na ty školy nechodí dost děcek, a nemají je často ani ti co jdou jako první volbu.
    Takže ty supermoderní elektromobily a zajištěná extrémě dobře placená práce je spíš nevyužité marketinkové hnutí, co mohly ty školy už pár let účinně používat pro nalákání množství kvalitnějších studentů.

  3. tupouni! o elktrice už mohli školit dávno kdyby chtěli. Je
    tupouni! o elktrice už mohli školit dávno kdyby chtěli. Je to jen banda zaprodanců. Ted když konečně padnul premijér tak se chytli za nos a řekli si že když už teda se na elektromobilitu vrhnul inteligentní svět tak to oni teda už musí taky, kašpaři :)))

    1. Dobré ráno!!! Težce zachrápali, oni měli bejt první!
      Dobré ráno!!! Težce zachrápali, oni měli bejt první! Když Porše před půl rokem schánělo lidi pro svou elektrickou divizi chybělo jim 1500 lidí. Dokonce ti co vůbec byli na trhu se ani nechtěli nechat přeplatit a přetáhnout 😉
      Jó tady se holt vazalsky čeká na centrální plánování kravaťáku z Vlčího hradu.

      1. Všechno je složitější než tady píšete. A tato akce a
        Všechno je složitější než tady píšete. A tato akce a postupy jdou skutečně odspodu, od lidí, kteří jezdí elektromobily. Být na vládě a ministertvech, tak zapomeňte, že se ledy hnuly a tato akce proběhla. Byli tam lidi, které znáte a kteří byli např. i na eJantarové cestě. Prostě jdeme odspodu a hledáme cesty.

        1. Samozřejmě, že se musí odspodu protože nahoře se čeká
          Samozřejmě, že se musí odspodu protože nahoře se čeká až s tím přijde někdo jinej. Samostatná iniciativa je podezřelá a hlavně nebezpečná 🙂

          Ale když jsem už před rokem četl, že Porše doslova vede „válku o talenty“ tak jsem si říkal, no jasně kde je maj brát když školství zatím chrlí jen staré profese pro spalováky? Doslova říkaj, že ani (tučný) peníze nestačí k tomu aby přetáhli ty kreativní mozky! To jsem úplně nadskočil a došlo mi jaká musí bejt náhlá nouze o schopné lidi a ti, že radši půjdou někam do Tesly nebo jinech progresivních startupů než aby se zahrabali u dinosaurů co jsou 10 let pozadu 😀 Přesně to se stalo u BMW, celej tvůrčí tým co udělal i3 a i8 jim odešel protože BMW zatáhlo za ruční brzdu a žádnou další elektriku nechystalo. Takový jsou zpátečníci.
          I Dieter Zetsche, takto CEO Daimleru je původem elektrikář.

          „I’m not denying the battle for talent is tough,“ said Andreas Haffner, human resources boss at Porsche.

          „One can in fact describe what is going on now as a ‚war for talents‘. We are in direct competition with other automakers and suppliers and IT firms in our global search for talented experts. Money alone is not enough to attract these creative minds.“

          http://www.bbc.com/news/business-36899159

          1. Ve mě úplně pěnila krev z úrovně školství, když jsem
            Ve mě úplně pěnila krev z úrovně školství, když jsem na vejšce dával data do předpotoních děrnejch štítků zatímco doma už jsem dáno měl ZX Spectrum :)))
            Jste budoucí generace inženýrů a učíte se na technologii, která patří do muzea a přednášející vám povídá cancy z kybernetiky 50. let :(( Tragédie.

            1. Připomenul jste mi moje začátky z roku 1987. I po roce 1989
              Připomenul jste mi moje začátky z roku 1987. I po roce 1989 se inženýr odborný asistent divil, že jsem odmítl docházet na český Calc602, když už jsem dělal v anglickém Supercalcu a pomalu začínal MS se svými tabulkovými kalkulátory. To, že jsme v roce 1990 už měli při studiu firmu a mzdy počítali na svém PC XT s 9jehličkovou tiskárnou školu vysloveně zaskočilo. Kromě děrného stroje byly novinkou jen „žluté autobusy“ ze Slušovic, na nichž se dalo vařit, jak topily. Ovšem to je systémový problém, kdy o penězích a náplni škol rozhodují byrokrati na obcích, krajích a MŠMT, ne jejich zákazníci z řad firem a institucí, nedej bože ještě lokálních. Protože to jsou jejich skuteční zákazníci, ne ti byrokrati, ti to mají v paži. Ale kapři si rybník sami nevypustí, mohli by býti uloveni.

              1. Když jsme na gymplu při matice vytáhli kalkulačky, tak
                Když jsme na gymplu při matice vytáhli kalkulačky, tak jsem si od mladé učitelky vyslechli mravokárnou přednášku na téma že kalkulačka za nás ten příklad sama nevyřeší apod cancy. Tak jsme to s útrpným výrazem přetrpěli a pak nás už nechala bejt :))) Dost nám to urychlilo práci a taky hledání sin, cos a tng v tabulkách 😉 Asi měla z toho ukrutnýho technologickýho rozvoje nějaký ujímání či co :))
                Pak jí manžel daroval digitálky s kalkulačkou, když už je ta matematička :)))
                Zamindrákovaná kráva to byla a ještě k tomu aktivní komouška.

                1. No a v technickém kreslení jsem jako student, co přišel z
                  No a v technickém kreslení jsem jako student, co přišel z průmky, byl dále než prof. na vejšce. Normálně jsme se každou hodinu hádali, že to kreslím podle nových norem, zatímco on to učí a škrtá chyby podle starých. Fakt jsem to tehdá uměl a věděl jsem, co říkám. I výše uvedená konference vlastně vznikla z toho, na co už se nemůžeme dívat! A dokonce tam bylo řečeno, že vysoké školy mají shora určeny akreditaci oborů, které nekorespondují s poptávkou na trhu.

                2. Ucitele, kteri ziji par (desitek) let v munulosti, jsou asi
                  Ucitele, kteri ziji par (desitek) let v munulosti, jsou asi normalka vsude. Na druhou stranu jsou i nadsenci, kteri se snazi, ale system je casto semele (a nebo studenti na ten pokrok zvedavi nejsou a on casem rezignuje a dela jen nutne minimum – takoveho cloveka znam).

Napsat komentář