České energetické společnosti provozují desítky elektromobilů

Velké energetické společnosti v posunují elektromobilitu mílovými kroky. Zatímco E.On už delší dobu provozuje flotilu 25 elektromobilů Smart ED (druhé generace), aktuálně dosáhl mety 23 . Ještě před rokem v létě měl v provozu 10 elektromobilů. Jde o modely Peugeot iOn a Škoda Octavia .

Elektrické Škoda Octavia Green E Line u dobíjecích stanic ČEZ
foto: ČEZ

Abychom nezapomněli ani na třetího velkého hráče na českém trhu s energiemi, RWE provozuje dva elektromobily Citroen C-Zero. Celkově tedy jen české energetiky provozují na českých silnicích rovných 50 elektromobilů.

ČEZ od roku 2010, kdy spustil projekt Elektromobilita, vyslal do ulic 21 pětidvéřových osobních elektromobilů Peugeot iOn.

Zbylé dva elektromobily pocházejí od mladoboleslavské automobilky Auto, která společnosti ČEZ nedávno předala do testovacího provozu dvě Octavie Green E Line.

„Před rokem a půl jsme uzavřeli partnerství s automobilkou Peugeot. Podstatou spolupráce je, abychom dostali na silnice co nejvíce elektromobilů, seznámili s nimi veřejnost a především otestovali, co auta umí. Ze stejného důvodu jsme také přijali elektromobily od Škoda Auto a chceme spolupracovat s dalšími výrobci elektromobilů, kteří působí na českém trhu,“ vysvětluje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ.

ČEZ v projektu Elektromobilita spolupracuje také se soukromými a veřejnými subjekty, městy a obcemi, podobně jako E.On. Možnost využít elektromobily proto energetiky nabízí právě jim.

Smart ED jezdí např. jako pražská záchranka, objevil se i v zoo a vyzkoušel si jej i primátory Prahy a magistrát. Peugeot iOn delší dobu testují například Městský úřad Vrchlabí, Správa KRNAP, MČ Praha 16 – Radotín, Ministerstvo životního prostředí nebo Ministerstvo průmyslu a obchodu.

„Většinu těchto elektromobilů jsme již poskytli některým našim partnerům, jejichž počet se rozrůstá. Společně s nimi chceme vybudovat v první fázi projektu základní síť dobíjecích stanic a testovat dobíjení, provoz a dojezdovou vzdálenost elektromobilů. Uvnitř Skupiny ČEZ testujeme elektromobily také, zároveň s tím však některé z nich slouží i k propagaci elektromobility,“ dodává k tématu Tomáš Chmelík.

V samotné Skupině ČEZ využívá elektromobily například společnost ČEZ Měření, a to v  a . Zaměstnanci používají v těchto městech dva elektromobily, které jsou speciálně upravené pro provoz v terénu.

Místo zadních sedaček mají pracovníci ČEZ Měření v elektromobilech úložný prostor pro převoz nářadí, které potřebují například k výměně elektroměrů.

ČEZ aktuálně ustanovil i zajímavý rekord: zaměstnanci Jaderné elektrárny Dukovany se díky němu zapíší do české knihy rekordů. Elektromobilem Peugeot iOn kroužili kolem elektrárny a ujeli na jedno nabití 171 kilometrů. Pokus trval 4 hodiny 55 minut a 44 sekund.

tisková zpráva

3 Comments on “České energetické společnosti provozují desítky elektromobilů”

  1. Trasu Praha – Brno jsme
    Trasu Praha – Brno jsme absolvovali 6 elektromobily, s jedním mezidobytím, Trasu Praha – Český Krumlov jsem absolvoval Peugeotem iOn také s jedním mezidobytím, tam i zpět. Kroužit kolem elektrárny 137 km přes 4 hodiny je trošku zavádějící rekord, 20 září otestujeme v reálném provozu 24 hodin elektromobilem. Kolik najede Peugeot iOn za 24 hodin v reálném provozu v okolí Hodonína.

  2. Kroužili průměrnou
    Kroužili průměrnou rychlostí 37 km/h to je opravdu výkon. Po čechách jezdí VW GOLF Citystormer, který má po výměně baterií dojezd 150 – 170 km při normální cestovní rychlosti. Akorát asi nemá potřebu dělat rekordy :o) Stejně jako rekordy Akumoto na okruhu v Třebešíně. Nikoho nezajímá kolik ujede na okruhu, ale kolik ujede v reálném provozu. Možná by stálo za úvahu přestat měřit kilometry a začít měřit dojezd elektromobilů časem, který vydrží v provozu při maximálním výkonu nebo rychlosti. To by ty rekordy vypadali trochu jinak :o))

    Jinak to že u nás jezdí 50elektromobilů, které si pořídili energetické společnosti z toho co na nás vydělali je opravdu cenná informace. Ocenil bych, pokud by tyto společnosti nabídli také něco normálním lidem. Tak jako to nabízejí městům a obcím. Ty pokud berou energii od vybrané energetické společnosti dostanou třeba skútr nebo auto k užívání zdarma. Proč nenabídnou běžným uživatelům třeba skútr za zvýhodněnou cenu? elektrřinu na 1500km zdarma co poskytuje eon je výsměch při spotřebě 3,4kWh na 100km při ceně 8Kč za kWh to je sleva cca 500Kč :o))

  3. Pánové ,kroužili jste
    Pánové ,kroužili jste kolem elektrárny,abyste byli u zdroje.Což se tak vydat z Prahy do Brna , nebo z Prahy do Českých Budějovic.To se Vám nechce,protože byste neměli kde dobít.To řešte,aby elektromobilisti nemuseli ž e b r a t o trochu energie na dobití !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Napsat komentář