České Budějovice mají novou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily

Společnost E.ON dnes slavnostně otevřela první rychlodobíjecí stanici pro elektromobily v Českých Budějovicích, která nově stojí u obchodního domu Globus.

Majitelé vozidel na elektřinu si mohou zdarma dobít své vozy na moderní rychlonabíječce ABB Terra 53 CJT, jež je celkově 20. veřejnou rychlodobíjecí stanici E.ON v České Republice.
foto: E.ON

Spuštění je součástí projektu ve spolupráci s řetězcem Globus, který by v budoucnu měl zajistit dobíjecí stanice u všech jeho poboček v České Republice. Dobíjecí stanice umožní dobíjení až dvou elektromobilů najednou. Díky jejímu vysokému výkonu (50 kW DC nabíjení, 22 kW AC nabíjení) si mohou lidé svůj elektromobil dobít na 80 % kapacity baterie za zhruba 30 minut.

Nabíjení tak lze stihnout například během nákupu v centru či během přestávky na občerstvení při cestě. Na slavnostním otevření dobíjecí stanice si dospělí návštěvníci mohli vyzkoušet svezení v elektromobilu Tesla, děti si zase užily autíčka v e-aréně. V předvánočním čase je také zahřál nealkoholický punč.

„Rozšiřování sítě dobíjecích stanic je pro nás jednoznačnou prioritou a jsme rádi, že mají obyvatelé Českých Budějovic nyní další možnost dobít si své elektrické vozy. Elektromobilita je celosvětový trend a chybějící infrastruktura je jednou z největších překážek jejího rozvoje, kterou však tímto alespoň částečně překonáváme,“ říká Hana Kořínková ze společnosti E.ON.

Dobíjecí stanice v Českých Budějovicích je pátou ze společného projektu společností E.ON a Globus, jehož cílem je podpořit rozvoj elektromobility v Česku. „Naší dlouhodobou vizí je vybudovat u každé naší prodejny nabíječku pro elektromobily. V rámci pilotního projektu chceme zjišťovat reakce zákazníků, a hlavně se učit, co dál,“ říká ředitel non-food segmentu Globusu Jan Navrátil. Dobíječky u Globusu budou v prvním roce provozu zdarma, poté přejdou na kreditový systém platby.

Aktuálně společnosti E.ON a Globus provozují dobíjecí stanice ve čtyřech dalších lokalitách, například v Opavě nebo v Praze. České Budějovice se tak zařazují na rostoucí seznam míst, na kterých E.ON provozuje své dobíjecí stanice. Těch je nyní v České Republice 20, včetně nedávno spuštěné rychlodobíječky na D1 u Ostrovačic.

tisková zpráva

128 Comments on “České Budějovice mají novou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily”

  1. Tak jsem zde nabíjel…, ale místo i řešení stání je
    Tak jsem zde nabíjel…, ale místo i řešení stání je nešťastně zvolené.

    – šílený provoz na obřím parkovišti a nabíječka přímo mezi vchody, kde se každý snaží zaparkovat (proč není někde na okraji?)
    – těsně přede mnou tam zaparkovala paní ve fosilní dodávce… (naštěstí mi uvolnila místo bez dohadů)
    – zacouval jsem na toto jediné možné místo pro CCS a IONIQ (zásuvka na autě vzadu vlevo). Kdyby zde stál někdo na Mennekesu, tak z druhého protějšího stání nedosáhnu na DC kabel… (ani na AC)
    – kolem nabíječky mohla být 4 místa dokola…, stačilo nabíječku postavit o 3 metry dále (když už musela být zde)
    – ach jo…

          1. Dneska už to musí člověk obejít dokola. Páš teoreticky
            Dneska už to musí člověk obejít dokola. Páš teoreticky jde o známého pašíka ignoranta (VW Passat je diagnóza), ale v reálu je to GTE PHEV a v čumáku má píchlý kablík.
            Situace z neděle v OC Nová Karolina Ostrava – zleva doprava Hyundai Ioniq modrý od Inogy, manželčin Bělásek Peugeot Ion, VW Passat GTE PHEV, 2x modrý Nissan Leaf 1.generace, kolega s dalším bílým Ionem. Ne nadarmo je tam těch míst 8, ale dále už parkovali spalovací ignoranti, první s BMW. Nehybridním.

            1. Jeden Passat obvykle stává u nabíječky Siemensu v
              Jeden Passat obvykle stává u nabíječky Siemensu v Praze-Stodůlkách. Celý den. Někdy je připojený na Mennekesu, ale už nenabíjí. Přitom konektor kabelu, co je napevno ve stanici (43 kW) je uzamčený. Jindy tam stojí dokonce odpojený…

      1. Díky za info, jezdíme s e-upem z Velvar do Suchdola nad
        Díky za info, jezdíme s e-upem z Velvar do Suchdola nad Lužnicí, trochu teda zvláštní cestou Velvary- Žebrák-Písek- Č. Budějovice-Třeboň- Suchdol. Kvůli malému dojezdu to teď v zimě jinak nedám a ČB mě chybělo rychlodobíjení, takže zdržení. Ještě někde kolem Tábora by to chtělo a budu jezdit klasikou na Benešov

  2. Sem říkal že „MODERNÍ TLAKOVANÝ TSI/TDI“ popelnice dlouho
    Sem říkal že „MODERNÍ TLAKOVANÝ TSI/TDI“ popelnice dlouho nevydrží soudruzi, 100.000 karbon došrotu ;)))

    zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/motorum-hrozi-cerne-peklo-karbonove-usady-mohou-znamenat-fat/r~136e4ec6f4a811e8a470ac1f6b220ee8

    kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

    1. Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje
      Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu. – JESI teda to „měření“ zas nekecá ;))

      auto.idnes.cz/diesel-emise-nox-02o-/automoto.aspx?c=A181116_100204_automoto_fdv

      hybrid.cz/volkswagen-otvira-v-hannoveru-nove-centrum-pro-mereni-emisi-uzitkovych-vozu

    1. Je to směšně málo, a hlavně když má přijít příští
      Je to směšně málo, a hlavně když má přijít příští rok elektrická Škoda, tak to už ani není směšné.

      Hlavní problém budou paneláky, bylo by potřeba vládní nařízení, aby velká parkoviště ve městech a u nákupáků měla povinně do roku 2022 1% míst s nabíjením minimálně 22 kW, a později 2024 2%, 2026 4%, a po roce 2030 už 10%.

  3. 1ks dobíječky ABB Terra 53 CJT v roce 2018 v krajským
    1ks dobíječky ABB Terra 53 CJT v roce 2018 v krajským městě a takový humbuk? Týbrď kdyby to bylo aspon plný parkoviště 20x menekesů za stejný prachy tak neřeknu ale dva kábly na 100.000sícový Budějovic to je jako dyž si usrrr :))

    kcc-hho.webnode.cz/supercharger/

    1. tak teds me nasrrr hořčík zas cenzuruje !!
      solární panely

      tak teds me nasrrr hořčík zas cenzuruje !!
      solární panely pro Globus parkoviště usurpuje !!!!!!!!!!

      c8.alamy.com/comp/GDH7JA/parking-spots-at-an-ev-charging-station-number-4-car-park-shanghai-GDH7JA.jpg

      víte jak je z Globusovýho asfaltu květen-září rozpalený pekáč?

      ucsusa.org/sites/default/files/styles/adaptive/public/images/blog/2015/11/Baka-charging-station_cropped-1024×457.jpg

      1dna dobíječka na parkovišti, to je teda 2018 bíza v ČEZku, byli ste už někdy na dovolený ve Franciji nebo Makaróniji??

      c8.alamy.com/comp/M8TYT4/electric-car-sharing-at-charging-station-turin-italy-november-8-2017-M8TYT4.jpg

      prostě včechách tajtrdlikujou karavatáci s najatou teslou aby lidi mohli závidět a jinde se maká 😉

      d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/12/Battery_Charger.jpg

      250Whp solár dneska za 2 táci a voni tam budou pařit pekáče 🙂 to je logika

      bloximages.newyork1.vip.townnews.com/tulsaworld.com/content/tncms/assets/v3/editorial/6/6d/66d74741-3648-5570-9250-f73e3b4ccf85/5b9b402e6013f.image.jpg

      v zimě auta namrzlý, zasněžený no chumelit už vlastně nebude
      prší na ně a střecha nikde 🙂 Moderní tesaři flikujou solár soudluzi!

      mysolarquotes.co.nz/uploads/whole-foods-solar-ev-charing-station.jpg

      a nemuší to být žádný umělecký dílo! stačí když nekape antipekáč 😉

      i.pinimg.com/originals/08/6f/43/086f43ebb50fc52baab3b59c6c1f9a41.jpg

      JÁ SI TO TAM SNAD DOVEZU SÁM !! :))

      veicolielettricinews.it/lotus-mobile-la-stazione-di-ricarica-mobile-ad-energia-solare/

      co blbneš chlape? v dnešní době 😉

      1. Tak především on Mennekes v jakékoliv podobě na DC
        Tak především on Mennekes v jakékoliv podobě na DC stanici nemá a nikdy neměl principiálně co pohledávat. Dnes snad už konečně i ti méně bystří začínají chápat, jak neuvěřitelně kontraproduktivní a drahé bylo rozhodnutí tu tolerovat tři DC standardy. Ti slušní (Tesla) se za to již veřejně omluvili a začali tu zjednávat nápravu. Na ten zbytek holt bude muset být bič.

        Dále pak tyto 50kW slabé hypermarketové docucávačky měly už dávno mít 2x CCS se sdíleným výkonem a pokud by vysloveně někdo trval na Mennekesu, tak ten měl být někde hodně daleko od ní formou wallboxu. A to, že si vůbec někdo dovolil uvažovat o tom zařadit 50kW stanice do páteřní sítě dobíjecích stanic Ten-T je také jen smutná vizitka úpadku racionálního myšlení ve prospěch toků peněz.

        1. Porad to nechapete Pajdo. VW+BMW.. si zavedlo CCS, aby mohli
          Porad to nechapete Pajdo. VW+BMW.. si zavedlo CCS, aby mohli profitovat z nabijeni. Se podivejte na ten novy Audi etron, kde nuti lidem tu Audi dobijeci kartu. Jeste budeme radi, ze existuje CHAdeMO, ktere nema autentizaci typu a ID auta. Dale CHAdeMO umoznuje nabijet motorky a jine stroje pod 200V, ten CCS standard pod 200V nejde. AC bych taky nezatracoval, nova ZOE umoznuje nabijet 3f AC rychlosti vyrovnajici se DC rychlonabijeni, takove stanice by byly v principu velmi levne,idealni alternativa k DC pro elektromobily od malovyrobce, ktery nema na vypalne CCS.

              1. S Pajdou se o tom klasicky dlouhodobě přeme. Že standard
                S Pajdou se o tom klasicky dlouhodobě přeme. Že standard CCS je na dvě věci, když k němu jaksi není auto, tedy co jím nabíjet.
                Což bylo dlouhou dobu tak, že byly nabíjecí stojany CHAdeMO, osazované japonským sdružením CHAdeMO k podpoře jejich vozidel, a k nim byla trojčata a Berlingo/Partner (výsledek spolupráce Mitsubishi a PSA) a Leaf a eNV200.
                Standard CCS byl jen trapný pokus EU dinosaurů zastavit asijskou elektrickou invazi, když eUP a Egolf a BMW přišly jaksi až koncem roku 2014, spíše 2015. A třeba trojčata jsou tu od 2011.
                Ano, technicky je CCS lepší a s větším rozsahem, nicméně připomíná to klasický souboj Beta VHS video, kdy nakonec vyhrál ten horší, ale rozšířenější. Nyní CCS dohání pomalu (ale jistě – a hodně – díky dotacím) CHAdeMO v počtu nabíjecích stojanů.
                Nicméně jak si může každý všimnout, tak teprve Ioniq znamenal odklon Korejců od CHAdeMO v Evropě. U Japonců Nissan Leaf 2.generace je sice místo Yazaki Mennekes, ale rychlonabíjení zůstalo CHAdeMO. Doma to mastí furt stejně.
                A každý nový rychlonabíjecí stojan je dnes třísystémový – CHAdeMO, CCS Combo a Mennekes (kabel nebo zásuvka). Zatímco ještě stále se dá narazit na čisté stojany CHAdeMO od DBT, hlavně u Nissan prodejců.
                Osobně jsem zvědavý, jestli ČEZ Esco ve spolupráci s VW, když má osadit jejich prodejcům rychlonabíjječky, nabíječky a nabídnout komplexní systém FVE s baterií, půjde cestou třísystémových rychlonabíječek nebo jen CCS/Mennekes. U Nissanu bylo jen CHAdeMO logické, na CCS nic neexistovalo. Dnes je na výběr.

                1. CHAdeMO je hlavne celosvetovy standard, pokud vyrabite EV auta
                  CHAdeMO je hlavne celosvetovy standard, pokud vyrabite EV auta nebo motorky v male serii, tak je lepsi CHAdeMO, protoze ten samy kus prodate v USA, Japonsku i v EU.

                2. Chadema je pořád ještě víc, protože začali dřív a
                  Chadema je pořád ještě víc, protože začali dřív a nové stanice ho tolerují. Časem vymře stejně jako nabíjecí kulatý konektor Nokia. CCS má spoustu výhod a má mnohem odolnější konektor, což bude v počtu využití brzo poznat.

                3. A jaké jsou výhody CCS? Pro koho jsou ty výhody? Zatím
                  A jaké jsou výhody CCS? Pro koho jsou ty výhody? Zatím jsem z diskuze pochopil, že provozovateli poskytuje jednoznačnou identifikaci vozidla. Což je metoda velkého bratra a pro mne to je sakra mínus.

                4. Tu identifikaci vozidla pro plug and charge bude muset mít v
                  Tu identifikaci vozidla pro plug and charge bude muset mít v EU povinně od roku 2020 i CHAdeMO, respektive všichni. Protokol verze 2.0 už s tím tak nějak počítá, nicméně sám jsem zvědav jak moc funkčně to dostanou do stávajících stanic a především starších vozů.

                5. ehm zbývá spousta času včas zakoupit elektromobil 😉
                  ehm zbývá spousta času včas zakoupit elektromobil 😉

              2. Zase se na to chce podívat racionálně a pak možná dojde k
                Zase se na to chce podívat racionálně a pak možná dojde k poznání, že těch 50-500VDC CHAdeMO byl jakýsi první nástřel a čekalo se jak zareaguje trh. Ten ukázal, že nejde efektivně jít proti jistým omezením. Tzn. rozsah CCS od 200V je zcela dostačující.

                Omezení:

                1) maloobchodní cena značkové CHAdeMO nebo CCS zásuvky je i dnes stále vyšší než maloobchodní cena kdejakého čínského skútru vč. baterie.

                2) CHAdeMO i CCS zásuvky jsou poměrně rozměrné a k tomu vyžadují další rozměrné a špatně ohebné kabely pro 120A. Dnes je problém prostorově na velkou motorku (skůtr ani nepočítám) umístit pouze Mennekes/Yazaki natož kombinaci AC+CHAdeMO (CCS na tom sice bude lépe, ale pouze stylem lepší než drátem do oka v podobě kombinace AC+CHAdeMO)

                3) 50V*120A je nějakých 6kW což pro slušnou emotorku, dnes mající baterii 15kWh+ není žádná výhra. 100V co používá Zero je o fous lepších 12kW, ale pořád to je málo. (Mimochodem samo Zero uznalo, že těch 100V většina i certifikovaných CHAdeMO stanic ve skutečnosti nedává a tak od CHAdeMO upustili již ve fázi testování.) Očekávám soudnost od výrobců emotorek, kde pokud už dokáží umístit DC standard, tak jim nic nebrání udělat baterii na 400V jako u aut.

                resumé:
                – CHAdeMO i CCS jsou pro skůtry prakticky nepoužitelné bez ohledu na napěťový rozsah
                – když už je použijete na motorce tak CCS má drobnou výhodu menšího rozměru. Bavíme se přitom o motorkách od 500tis Kč výše, kde zákazník vyžaduje rychlé nabíjení a tedy stejně bude použit 400V rozsah.

                1. Tak chce to asi rozdelit casem na motocykly kolem komina co
                  Tak chce to asi rozdelit casem na motocykly kolem komina co jim.staci domaci nabijeni a potom ty s kterymi by se melo cestovat. Asi svou palubni nabijecku DC si z hlediska vahy nebudou vozit. Tak se budou mzset prizpusobit chademu CCs . Podle me i vylezou casem i na vic voltu a ten konektor se na ne nekam vejde

                2. Já osobně infrastrukturu pro eskůtry vidím jako jednu z
                  Já osobně infrastrukturu pro eskůtry vidím jako jednu z celosvětově nejvíce zanedbanou a CCS ani CHAdeMO ji bohužel neumí vyřešit.

                  Obrovský problém je i s infrastrukturou pro ekola a mrzí mne, že tam je ta roztříštěnost standardů ještě mnohem větší. Přitom již existuje nějakou dobu celkem rozumně pojatý standard.

                3. Tady jde o bezpecnost, skutry s 50V vybavou vas behem
                  Tady jde o bezpecnost, skutry s 50V vybavou vas behem elektrolukce velmi pravdepodobne nechaji na zivu. Co se tyce nabijeni, 6kW DC pro 2-3kWh baterku je dostatecny vykon.

                  Pro ty high-end motorky typu Zero, kde mame 100-200V je nabijeni 12kW nebo 22kW DC idealni.

                  A ta velikost konektoru, podle mne se mylite, bych si dovolil tvrdit, ze Chademo ma mensi konektor nez CCS (kdyz si spocitate obsah plochy), ale CCS konektor je na tom zase lepe diky vetsi robustnosti konstrukce, hlavne design komunikacnich pinu, takze by mohl teoreticky vydrzet o neco dele.., ale zadna slava to taky neni a mohlo to byt mnohem lepe udelano.

                4. Já myslím, že právě těch 7 komunikačních slabých pinu
                  Já myslím, že právě těch 7 komunikačních slabých pinu je velký problém, jak na ulomení, ohnutí nebo zasunutí do konektoru.
                  Už jsem viděl rvát CHAdeMO konektor obráceně do zásuvky, to u CCS nehrozí.

                5. Bohuzel mate pravdu s tim konektorem, opravdu velmi spatne
                  Bohuzel mate pravdu s tim konektorem, opravdu velmi spatne navrzeno, CCS je na tom v tomto ohledu lepe.

                6. Buď jste můj příspěvek nečetl pozorně, nebo jsem ho
                  Buď jste můj příspěvek nečetl pozorně, nebo jsem ho napsal moc složitě tak to ještě jednou opakuji jinými slovy:

                  Z čistě praktických důvodů je CHAdeMO i CCS pro skůtry nepoužitelné bez ohledu na rozsah. Vy ty standardy hodnotíte totiž podle papíru. To je úplně stejné jako kdybyste si tak vybíral manželku. To co vypadá na papíře zajímavě ve skutečnosti nemusí být až taková výhra a často je to pouze marketing.

                  CHAdeMO ani CCS na malých levných eskůtrech (ekvivalent 125ccm) nikdy nebude rozšířeno kvůli ceně implementace a pak nevhodnosti (velikost) obou standardů. Ostatně kolik takových dnes jezdí, 0ks?

                  A za druhé si běžte ty stanice otestovat, to že je na CHAdeMO stanici napsáno od 50V bohužel neznamená, že to funguje spolehlivě, Prostě nemálo výrobců i samo CHAdeMO na dodržování celého rozsahu kašlou, protože to nikdo nikdy nevyužíval a už ani využívat nebude. Zero se 100V byl za dobu 10let jediný větší výrobce, co o to měl zájem, ale velmi rychle narazil na faktickou nefunkčnost, a na nápravu (tzn. požadavku dodržení specifikací) je moc malý pán a nikdo jiný na to už netlačil.

                  Jinak jako snad nejnázornější důkaz je, že CHAdeMO 2.0 už také poběží pouze od 200V, tedy stejně jako CCS.

                  A s tou velikostí jsem uvedl, že sestava AC zásuvka+CHAdeMO je vždy větší než CCS zásuvka! Nebo snad chcete tu motorku mít bez palubní AC nabíječky?

                7. Další věc je vaše střílení s rozsahem 100-200V. Dovolte
                  Další věc je vaše střílení s rozsahem 100-200V. Dovolte mi k tomu napsat něco ze současného stavu technologie.

                  Zero použilo rozsah 100Vnon (nabíjí na 116,4V) nikoliv z důvodu, že by 100V bylo optimálních z hlediska teorie elektrických obvodů, ale čistě proto, že technologie levných polovodičových výkonových tranzistorů ale i elyt. kondenzátorů v době kdy začínali, nastavila hranici 150V (zejména pro technologi MOSFET), za kterou se jejich parametry nehorázně zhoršují. Těch 150V je hranice, kdy tranzistor už spolehlivě zařve, a protože při spínaní induktivní zátěže očekáváte špičky, tak si musíte ponechat nějakou rezervu. Tzn. 150V tranzistory a elyty jsou vhodné do cca 120Vmax baterie. Dnes se posunula hranice MOSFET technologie pouze někam k 180-200V.

                  Pokud tedy chcete jít s napětím výše, tak už musíte použít IGBT tranzistory nebo nové SiC spolu s jakostními elyty, kde ale takovýto měnič je při stejném výkonu (jediný rozdíl je pracovní napětí) stále bohužel zhruba 3x dražší než postavený na 150V MOSFETech. IGBT navíc mají první nejnižší hranici 600V, takže zde prakticky nedává smysl stavět měnič na méně než 350-400Vnom (400-470Vmax).

                8. ABB akorát využívá situace na trhu, mám pocit. Důvodem
                  ABB akorát využívá situace na trhu, mám pocit. Důvodem šílených cen hlavně rychlodobijecek je spíše malá konkurence. Kolik stojí ten 1000V power mosfet GaN ci SiC ? 1500,- kc ? Techto drahých soucastej je tam pár, vyrobní náklady toho stojanu by neměly presáhnout 50 000,-.

                  DC-DC buck converter na snižení napětí by nemel byt snad takovy problém tam dodat.

                  CHAdeMO 2.0 spec. jsem neviděl, ale tak snad zpětne kompatibilní s 1.0 ty stojany budou i nadále.

                9. Já psal o výzbroji/měniči ve vozidle. Obecný dlouhodobý
                  Já psal o výzbroji/měniči ve vozidle. Obecný dlouhodobý trend na trhu je že seženete výzbroj do 120V za výchozí částku, 400V výzbroj je cca 3x dražší a 800V je zas několikrát dražší než 400V (na 800V toho na trhu zas až tolik není) bez ohledu na absolutní hodnoty.

                  Ve stanicích 10kW DC modul 150-500V čínské výroby (nijak špatný, technologicky srovnatelný s moduly co používá ABB) vychází dnes maloobchodně na nějakých 1200USD. Na DC stanicích dnešní koncepce je bohužel spousta kvalifikované lidské práce na téma montáž rozvaděče, která výrobu prodražuje. Tzn. 50tis Kč je dnes skoro málo i jenom za tu montáž. Někde jsem viděl starší, tuším německý odhad cen 50kW stanic, kde z 25tis Eur by měly spadnout na 15tis Eur po roce 2020.

                  CHAdeMO 2.0 stanice, jestli se jich ještě u nás dočkáme, budou zpětně kompatibilní, akorát už nebudou pokrývat ten rozsah pod 200V, což ale vůbec nikomu a ničemu neublíží. (Prostě budou využívat stejné moduly s „garantovaným“ rozsahem 200-920V jako CCS, A ani u toho CCS si nedělám iluze že kolem těch limitů poběží kdovíjak spolehlivě)

                10. Podle mne CHAdeMO ty stanice certifikuje, kdyz je to 1.0
                  Podle mne CHAdeMO ty stanice certifikuje, kdyz je to 1.0 stanice, tak musi umet 50V.

                  Nizsi napeti ma sve misto u motorek a skutru, pokud pujdeme cestou CCS = vysoke napeti a CHAdeMO opacne spise orientace na male EV a motorky, tak to bude jen dobre.

                  Nabijeci stanice by mela stale nabidnout i AC, bezne to dneska vyuzivame, kdyz je nabijeccka obsazena a navic je to dalsi moznost nabijeni malych levnych EV.

            1. Jake nehorazne zavadejici informace? Muzete rozvest?
              Zatim

              Jake nehorazne zavadejici informace? Muzete rozvest?
              Zatim propagujete CCS na ukor chadema a to je z vasi strany zavadejici a nehorazne.
              Proti zvyseni vykonu a vice vystupu DC nic nemam to pouze pomuze. Oddeleni mennekes na jiny sloupek a mista je take OK ale pokud je tam pouze jedna stanice tak diky bohu za to AC mennekes co tam je.
              Reknete mi jeste neco o 3 DC standartu tady v evrope rad se poucim abych siril spravne informace. Pise nas to tu vic. Slusne diskutujeme to je vse nic vic.

              1. Další diskuze je zcela zbytečná dokud se nedokážete
                Další diskuze je zcela zbytečná dokud se nedokážete oprostit od přístupu „já jsem si koupil CHAdeMO a proto je nejlepší“. Zkuste se na chvíli zamyslet a dát dohromady pár bodů co by měl splňovat ideální nabíjecí standard:

                Za mne to je:

                – jednotný pro celý trh
                – kombinovaný AC 3.f/DC
                – rychlý s vícevrstvou rychlou komunikací s přímým přístupem na internet, která již v sobě integruje komunikační standardy pro řízení nejen vlastního nabíjení ale i plug and charge, load balancing, backend systém pro desítky tisíc stanic atd. a to co dnes neumí lze kdykoliv doplnit na dálku pouze pomocí nové revize sw.

                1. Vkladate mi do ust to co jsem nerekl a dale na tom
                  Vkladate mi do ust to co jsem nerekl a dale na tom stavite.
                  Nerekl jsem nic o tom ze by chademo bylo nejlepsi a nenasazoval jsem na CCS.

                  Proc by na celem svete mel byt jednotny sandart? Pokud budu mit velkobaterkac tak ani treba DC nebudu potrebovat a nabiju si doma 2 x do tydne pres noc na cely tyde

                2. Vkladate mi do ust to co jsem nerekl a dale na tom
                  Vkladate mi do ust to co jsem nerekl a dale na tom stavite.
                  Nerekl jsem nic o tom ze by chademo bylo nejlepsi a nenasazoval jsem na CCS.

                  Proc by na celem svete mel byt jednotny sandart? Pokud budu mit velkobaterkac tak ani treba DC nebudu potrebovat a nabiju si doma 2 x do tydne pres noc na cely tyde

                3. Reknete ze diskuse nema cenu protoze si za me sam smyslene
                  Reknete ze diskuse nema cenu protoze si za me sam smyslene odpo
                  vite a pak z toho vychazite. To je hodne schizofrennimu jednani.
                  NEREKL JSEM ZE CHADEMO JE NEJLEPSI.
                  STANDARTY JSOU RUZNE DLE VYROBCU. CHTEJI V NAVAZNOSTI I MIT SVE ZAKAZNIKY U SVYCH NABIJECEK.
                  VSE SE VYVIJI STANDART 400V BUDE CASEM 800V.
                  KAZDA ZMENA JE TECHNOLOGICKY SKOK.
                  PRIC BY SE AC MELO KOMBINOVAT S DC KDYZ VY JSTE JAKO PRVNI BYL PROTI MENNEKESU NA DC NABIJECCE?
                  ANI JSTE MI NEODPOVEDEL NA ME OTAZKY .

                4. Ono je dost možné že vám pouze nerozumím, nicméně z
                  Ono je dost možné že vám pouze nerozumím, nicméně z vašich myšlenek alespoň mě vychází, že se na problém díváte pouze ze svého úzkého pohledu uživatele několika EV a jiné pohledy, resp. potřeby, jmenovitě provozovatele stanic vás až tolik nezajímají. To je naprosto akceptovatelné, ale nelze podle toho objektivně posoudit, který standard je lepší.

                  No a nerozumím vám i v druhém případě. Ve voze je podle obecně uznávaných měřítek lepší řešení mít jednu kombinovanou zásuvku AC/DC než dvě oddělené. To ostatně potvrzuje i vývoj na trhu.

                  Druhá věc je pak na DC rychlonabíjecí stanici, jejímž úkolem je, i z názvů plynoucí rychlé nabíjení. Tzn DC stanice, pokud je dnes nejčastěji vybavená dvěma vyhrazenými parkovacími místy má mít dva souběžně běžící rychlé DC výstupy (ideálně se nabízí řešení se sdíleným výkonem). Principiálně je jedno jestli to bude 2x CHAdeMO nebo 2x CCS. Ten mennekes tam je dnes jen proto, že ty stanice mají jen jeden DC výstup použitelný v čase a tak aby tam druhý vůz nemusel čekat tak je tam jako taková znouzecnost umístěn mennekes.

                5. Tak vzdy je na konci uzivatel v lokalnim miste a na nem je jak
                  Tak vzdy je na konci uzivatel v lokalnim miste a na nem je jak je spokojeny. Globalizacni veci jdou kolikrat proti tomu.

                  Provozovatele stanic jdou v konecnem dusledku vzdy proti spotrebitelum. Chteji zisk a delaji vse pro zvyseni zisku. Ve spolupraci s vyrobci si chteji svou cilovou skupinu k sobe pritahnout.

                  Auto benzinak co stoji treba 0,5mil a nejede 300t km tak na pohonnych hmotach utrati dalsi 1mil kc treba.

                  Oni se opravdu svych zisku prechodem na elektro nechteji vzdat.

                  Proc ne dve oddelene? Prece vetsi variabilita. Pokud se mi spece CCS konektor nebo me tam nekdo naboura nebo vandalposkodi do teto pasaze tak uz nenabiju vubec. Pokud mam dva konektory na dvou mistech tak jsem vic variabilni.

                  Co se tyce 2 zaroven fungujicich DC vystupu s tim jenom souhlasim. Dokonce by bylo vhodne aby u takove stanice byly 4mista. Nekdo tam auto necha stat, spalovak ap.

                  Dokonce bych sel.jeste dal. Aby se treba 4 auta mohla pripojit k DC a logika by sama pripojovala auta po skonceni nabijeni ci hospodarne rozdelovala 150kw na vic uzivatelu. Ale to je zatim vazne jenom teorie a hudba budoucnosti.

                6. Za mne to je:
                  – jednotný pro celý trh
                  Nekdo nechce treba

                  Za mne to je:

                  – jednotný pro celý trh
                  Nekdo nechce treba jednotnost pro cely trh. Mame sve vlastni DC nabijecky a nepotrebujeme je mit globalizovane.

                  – kombinovaný AC 3.f/DC

                  Naopak oddelene. Vice ne 50% uzivatelu vystaci s domacim nabijenim AC s jednou sz 3fazemi. Vubec DC nabijecky treba za cely zivot nepotrebuji.

                  – rychlý s vícevrstvou rychlou komunikací s přímým přístupem na internet, která již v sobě integruje komunikační standardy pro řízení nejen vlastního nabíjení ale i plug and charge, load balancing, backend systém pro desítky tisíc stanic atd. a to co dnes neumí lze kdykoliv doplnit na dálku pouze pomocí nové revize

                  Nepotrebuji aby mistni nabijeni komunikovalo timto systemem. Je to pak zranitelne a pokud je vypadek internetu nebo chyba v systemu tak se nenabije. Prislusni chip pro lokalni nabijeni je idealni a blbuvzdorny.

                  Kolik elektroaut a jake denne vyuzivate ze byste vsechny tyto zbytecnosti chtel mit komplexne ted vyresene v etne 350kw 800v rychlych nabijecek?

                  Delame pohodlne 200t km rocne pohodlnym uzivanim 4 elektroaut a presne co nechceme je byt v nejakem nadnarodnim globalnim systemu odkazani na celosvetovou internetovou sit. Opravdu nam staci 3 fazova zasuvka vlastni DC nabijecka a obcasny pristup pres chip na CEZ Dc a AC. Tyhle globalni vize a podminky nas nechavaji chladnym.

                  Prosim odpovezte cim jezdite ze 50kw je vam malo a ze byste rad mel tyhle vsechny xelosvetove veci vyresene a jeden celosvetovy dobijeci standart.

                  Ja naopak v ruznorodosti vidim silu. Vzdy pokud byl jeden monopol tak to slo do kytek. Fandim lidem co se naopak ze systemu dokazi odstrihnou a nabiji si treba automobil z vlastni FVE a nebo provozuji ostrovni systemy.

                  A auta radsi jednodussi bez pripojeni na internet aby kazdy videl kde jste popr. aby vam na dalku auto vypnul nebo znemoznil nabijeni.

              2. největší nehoráznosti:
                Prohlášení o „sluníčkovské

                největší nehoráznosti:

                Prohlášení o „sluníčkovské otevřenosti a bezelstnosti“ asociace CHAdeMO a naopak uzavřenosti neziskové asociace CHarIN, již několikrát jsem v diskuzi na konkrétních vyjádřeních od obou asociací deklaroval, že je tomu přesně naopak.

                Prohlášení o zlých německých automobilkách za CCS. Tak se podívejte (Radovane) na členy CHarINu, podle toho tvrzení jsou tedy ti největší parchanti brzdící rozvoj infrastruktury i lidé od EVmapy, když EVSELECT je zde také regular member?

                1. Kasli na to, je to marne. On nechce diskutovat, on chce mit
                  Kasli na to, je to marne. On nechce diskutovat, on chce mit pravdu (a posledni slovo).

                2. Taky to na me dela takovy dojem bohuzel.
                  Rad bych videl

                  Taky to na me dela takovy dojem bohuzel.

                  Rad bych videl nejdriv vsude hafo tech chcippych 50kw nabijecek s obema DC standarty a AC mennekesem a pak klidne dal at pribyvaji 150-350kw.

                3. Pravdu buď mám nebo ne. Tedy pokud nerozvedeme další
                  Pravdu buď mám nebo ne. Tedy pokud nerozvedeme další diskuzi nad definicí pravdy. 😀

                  Můžeme teď celou diskuzi spustit od začátku. Nicméně je zjevné že CHAdeMO bylo nastřeleno někdy v roce 2005 jako standart řešící čistě tok energie mezi stanicí a vozem. Ostatní funkce (zejména vzdálená správa stanic) se na to kvůli zachování zpětné kompatibility už jen nabalují pomocí jiných standardů, za jejichž funkčnost ale CHAdeMO již většinou nenese odpovědnost.

                  Zhruba v roce 2010 došlo k širokému přezkumu jak to vlastně dělat lépe a po mnoha zákulisních bojích se došlo k široké shodě (nejen německými automobilkami, ale spoustou jiných společností z celého světa), že by všechny funkce související s infrastrukturou měly být implementovány přímo v jednotném standardu s rezervou do budoucna (nabíjení pantografem, indukční dobíjení, nové protokoly). Tzn. toto rozhodnutí prakticky znamenalo buď existující CHAdeMO totálně překopat či navrhnout nový, ze široka pojatý standard.

                  Je zřejmé, že kvůli svému pojetí mělo CCS ze začátku velké porodní bolesti, nicméně snad alespoň uznáte, že Američany či Australany by žádná německá automobilka adoptovat CCS nedonutila, pokud by v tom oni sami neviděli nějakou výhodu?

                4. Tohle vam neberu. Ale na zacatku jste honoroval za nabijecky
                  Tohle vam neberu. Ale na zacatku jste honoroval za nabijecky bez Chadema a mennekesu a 50kw jako chabrus. Kouknete se na zacatek.ja nikdy nepopemizoval o standartech a ze by chademo bylo lepsi nez ccs. Tesly S a X tu nabiji z chadema pres adapter a tesla 3 ma prijit uz s ccs. To je nezvratny ale nebyl to zacatek diskuse.

                5. Ano omlouvám se, na počátku jsem nadhodil asi 3-4problémy,
                  Ano omlouvám se, na počátku jsem nadhodil asi 3-4problémy, které spolu ne zcela souvisí. Já mám občas pocit, že mé myšlenkové pochody jsou zcela jasné a tak stačí vyslovit pouze odkaz všichni mne okamžitě pochopí a detaily myšlenky si doplní sami.

                  1) jednotný nabíjecí standard – je nezbytné co nejdříve nařídit homologaci nových vozidel v EU pouze s jednotným nabíjecím standardem (bez ohledu na to který to bude). Z hlediska výstavby a provozu infrastruktury se to okamžitě vyplatí. Stávající zákazníky to omezí pouze minimálně (budou sebou muset vozit DC adaptér) a již postavené multistandardy nikdo strhávat nebude.

                  2) Jednou z výhod jednotného dobíjecího standardu je, že stávající řešení koncepce většiny DC multistandardových stanic umožňuje jednoduchou úpravou sdílení instalovaného výkonu. Místo kabelu druhého DC standardu se tam dá druhý stejný DC kabel a uvnitř se provede změna zapojení výkonových modulů, které pak půjde dynamicky podle stavu nabití vozu přepínat mezi kabely – k tomu je potřeba několik DC relé navíc jako nejdražší komponenty. Část nákladů na tuto úpravu kompenzuje vyhození Mennekesu a jeho zapojení a také poplatku nejmenované asociaci za certifikaci stanice. Cena stanice tak signifikantně nevzroste, zato však její užitná hodnota ano. Už jsem toto řešení i jeho cenovou kalkulaci viděl a ověřoval. Mít od začátku předepsán jednotný standard, tak se tu nikdo s principiálně zbytečným multistandardem a s tím spojeným „odpojováním odstavených dobitých vozů“ nemusel zlobit. Mennekes má být vedle na samostatném sloupku ať neblokuje místo u DC stanice.

                  3) Předpokládám, že zde všichni nástup elektromobility bereme vážně a tak adekvátní pokrytí komunikací Ten-T síti dobijecích stanicí má vypadat v minimálně udržitelné formě tak, že každých min 100km na dálnici bude po obou stranách cca 24ks 150kW stanic (příklad z praxe známe). To co se děje u nás teď a je vydáváno za páteř je k pláči. Současná 50kW DCčka v toto duchu pak opravdu převezmou roli chabruse u nákupních center.

                  resumé: Já nevidím ani tak problém v tom že stavba páteře jde pomalu, ale právě ve vyhozených miliardách za celou EU a tisíce naštvaných řidičů kvůli multistandardům, které se navíc staví a dál budou stavět z peněz EU jen jako úlitba dnes už v podstatě pouze jedné nejmenované asijské společnosti.

                6. Ono se obcas neco jinak pochopi nez se mysli. Reaguje se na
                  Ono se obcas neco jinak pochopi nez se mysli. Reaguje se na psany text.
                  1/ jsem pro. Ale i standarty do budoucna aby se nebudovaly nab do 400V dc a v budoucnu neprisly 800dc. Dela to na me dojem ze se plytvaji prostredky

                  2/ ano souhlas. Jde o to aby kazda stanice dokazala nabit a dostat do aut co nejvice kw za co nejkratsi cas.
                  Mennekes ma jinou funkci at je jinde zvlast.

                  3/Ano souhlas. Smutne je ze i soucasne 50kw ani takovy vykon nemaji.

                  Jeste bych to rozsiril na auta aby mohly eliminovat snahu neinformovanych ridicu. Tzn aby u nabijecek komunikovaly tak aby se vykon maximalizoval do co nejvic aut. Aby se i u nabijecek cas planovany na nabijeni zobrazoval u planovani.

                  Ideal zname. Naplanuji si odkud kam jak rychle a system mi zajisti cestu i s vyhrazenym casem na nabijecce.

                  Pokud za mnou dojizdi dalsi poskytne mi energii jen do dalsiho mista. Pokud je prede mnou na ceste obsazeno tak me pozdrzi a dobije mi do 100%.

                  To bude mit i navazbost na to ze se nebudou tvorit zacpy. Auta nebudou bourat.

                  Ale to je hodne vzdalena budoucnost

                  Na druhou stranu zase vic nas to nacpe do matrixu. Auto se samo treba zamkne a odveze vas do vezeni. Bude sledovat zda v aute nekourite ap.

                  Ja holt radsi spopeham na tu svou nezavislost nez na ty centralizovane systemy.

                  Elektroauto je cil jak se odprostit od dodavatele energie. Jedina moznost jak si v pripade potreby sam vyrobit dostat do auta a pohybovat se

                7. K těm 800V řeknu asi tolik, že to zatím vidím tak, že
                  K těm 800V řeknu asi tolik, že to zatím vidím tak, že ještě na dlouhou zůstane 800V pouze pro prémiové vozy, respektive se snad chytnou i užitkové a nákladní vozy. Na druhou stranu myslím, že už dnes pomalu vychází cenový rozdíl samotného hw stanice 800V/400V při výkonu od 150kW jako nevýznamný proti poplatku za rezervovaný příkon. Tzn. nedivil bych se, že by ty páteře už dnes osazovali 800V stanicemi s tím, že se na plných 350kW spustí až po tom bude poptávka.

                  Trochu odbočím díval jsem se co se událo nového u CHAdeMO a konečně mají od konce tohoto léta dostupný certifikovaný kabel na 200A, takže konečně se dočkáme, snad 4roky slibovaných 100kW, respektive 120kW(600V) stanic pod standardem CHAdeMO 1.2. Dokonce už Bjorn jednu takovou našel a vyzkoušel na ní teď v zimě 30kWh Soula, se kterým se dostal na 55kW max. Sám položil otázku, jestli by v létě nedostal ještě výš.

                  K CHAdeMO 2.0, který slibuje 800V/400kW zatím kabel nevidím. takže osobně předpokládám že Leaf+ s 60kWh baterií pojede zhruba stejně jako Niro a Kona na 77kW max.

                8. Sam si polozte otazku kam ta honba za vykony jde?
                  Neni

                  Sam si polozte otazku kam ta honba za vykony jde?
                  Neni kontraproduktivni draha a nemrha prostredky?
                  Neni to jenom reklama jak rychle a do ceho ty kw dostat?

                  Vsichni se tvari a pocitaji ze to auto porad cely den pojede a bude hltat kometry? Je mi lito chudaku co denne soukrome najedou takovou porci.

                  Idealni je kdyz se auto nabiji nizkym vykonem kdyz stoji. Nas urcite kilometry by mel byt vlak ci letadlo a moznost si na konci pujcit auto.

                  I kamiony musi mit prestavky kvuli ridicum.

                  Je to trochu marketingove vyhnane jako mit auto co zrychluje z 0 na 100km za 3 sec a maximalku ma 250.

                  Cinan na to jde odspoda pro masy. Do mest riksi 3 kolky dodavky. To je vic smyslpne nez to tahnout shora od high. Ale at to teda tyhle fandove zaplati a tim zpevni i pro ty nizsi vrstvy.

                9. CCS achilovka je nemoznost nabijet motorky bezne do 100V,
                  CCS achilovka je nemoznost nabijet motorky bezne do 100V, takze CHAdeMO FTW, budeme radi, ze mame moznost si vybrat.

                10. Jakým proudem je potřeba nabíjet motorku, tedy
                  Jakým proudem je potřeba nabíjet motorku, tedy maximálním, že by na to bylo potřeba stojanu s CHAdeMEm?

                11. AMD zrusime a nechame cely trh Intelu, bude to tak levnejsi..
                  AMD zrusime a nechame cely trh Intelu, bude to tak levnejsi..

                  CHAdeMO jedine drzi v sachu vlky z Wolfburgu. Vase zaryta podpora CCS a snaha zbavit se alternativnich moznosti dobijeni mne desi!

                12. Ale je prece legitimni si hajit sve zajmy i kdyz mam treba
                  Ale je prece legitimni si hajit sve zajmy i kdyz mam treba horsi technicke reseni ale dokazu je uzivatelsky dovre prodat

                13. EVselect a Evmapa jsou členové, ti se přidali později. Ti
                  EVselect a Evmapa jsou členové, ti se přidali později. Ti rozhodně standard Mennekes / CCS nevymýšleli. Jako klukům fandím, ale tak velkou moc a šrajtofli nemají. Znáte tu hlášku z Mrazíka, když Nastěnka prosí kohouta, aby zakokrhal jitro později, protože jinak nedoplete ponožku a macechy jí vlasy vyškube. Odpověď je: „Kohouti jsou malí páni, Jitřenka řídí kokrhání.“

        2. 50kW je nabíjení řekněme 300km_dojezdu/h což nevím proč
          50kW je nabíjení řekněme 300km_dojezdu/h což nevím proč by nemělo pro běžné potřeby běžných lidí stačit. Naopak dnes trvat na předražených např. 350kW nabíjecích stanicích je čirý nesmysl a plýtvání penězi.
          Nevidím jediný důvod prostorově dělit nabíjecí stanice na AC a DC. A už vůbec nechápu důvod zakazovat vícesystémové stanice. Naopak flexibilita a konkurence je správně. Lidé si sami vyberou případně v nouzi použijí náhradní řešení.

          1. Souhlas se vsim akorat mimo to prostorove. Mit vedle sebe DC
            Souhlas se vsim akorat mimo to prostorove. Mit vedle sebe DC pro 2 mista a vedle sloupekna 2x mennekes na dalsi mista je prostorove faj. Dokonce bych se primlouval aby DC mely kolem z obou stran 2 x 2 mista. Tzn pokud tam nekdo necha stat auto a ma nabito aby kabel dosahl na dalsi co ceka. 2 mista u DC kde je mennekes jeste je zkratka malo.

        3. Docela byh vam oponoval.
          Mennekes AC neni treti DC standart.

          Docela byh vam oponoval.
          Mennekes AC neni treti DC standart. DC standarty jsou dva Chademo a CCS.
          V cem to bylo drahe mit dva DC standarty? Jak se to projevilo v drahosti pro spotrebitele?
          50kW slabe docucavacky – ne vsichni maji velkokapacitni auta. Pro dost automobilu bohate postacuji. To ze preferujete CCS je vas pohled na vec. Mame 4 ks aut a vsechny na Chademo. Ano mennekes by mohl byt na sloupku vedle jak to nekde reso CEZ. Vedle rychlonabijecky jeste sloupek s dvema mennekesy. Jde i o to ze se pocet mist zvysi na 4. Je to zatim spus o lidech nez o nabijeckach. Pokud mam silnou palubni nabijecku a na miste stravim vic casu tak je slusnejsi si to dat na mennekes a DC nechat pro dalsi. Vadi mi ty tesly pred kancelaremi Tesla co jsou tam 8 hodin po dobu pracovni doby a jsou pripojene na chademo a blokuji tam mista ze se ke kabelu neni mozne dostat. Stacil by jim mennekes delsi kabel a DC s mistem nechat volne. Jak se projevuje 50kw udajne slaba nabijecka ve prospech toku penez? Muzete to rozvest? Jakym autem jezdite a jakou mate zkusenost ze propagujete CCS oproti Chademu a jak spechate resp nemate domaci nocni nabijeni?

          To ze by DC cast mela mit moznost nabijet najednou jak CCS a Chademo to s vami souhlasim. Nebo vedle sebe dve nabijecky jedna na 2 x CCS a vedledruha na 2 x Chademo a vedle dalsi sloupek na 2x mennekes s vami souhlasim. I zpoplatnit ruzne rychle DC a AC moznosti nabijeni. Podle me po zpoplatneni DC stanic se budou 50kw nabijecky predelavat na 150kw s vice vystupy. Provozovatel bude mit zajem prodat vic kW. Naopak AC pomale mennekes bude spise u hotelu ci restauraci ci u center kde bude provozovatel mit zajem aby tam ridic ztravil vic casu a cena za kW bude nizsi. Ono se to vystribri a musi se i lidi vychovat aby se nechovali jako burani kdyz je neco zadarmo. Ted jsem prijel ja a budu tu 3 hodiny nabijet 100kw a vy vsichni chudaci co jedete kolem a potrebujete nutne tychle 5kW tak mate smulu.

          1. V mnoha věcech s Vámi souhlasím. Zejména s poslední
            V mnoha věcech s Vámi souhlasím. Zejména s poslední pasáží, že lidé se nesmí chovat jako burani, když je něco zadarmo, viz dnešní příklad. Přijeli jsme s kolegou v Ostravě k Lidlu (on s Teslou, já se svým iOnem). U nabíječky nabíjel eGolf na CCS (92%), já nepotřeboval nabíjet, ale kolega teslák ano. Ženu poslal na nákup. Golfa jsme vypli (po 5 minutách čekání, zda se majitel neobjeví) a dali ho nakonec na mennekes (při stavu nabití 94% DC i AC mu teče stejně rychle). Nabíjeli jsme teslu přes chademo a po 5-10 min se přiřítil pán z Tesca (nikoli z Lidlu) a začal se divit, co se tam děje. Tak jsem vystoupil z auta, abych mu slušně řekl, že jsem ho přepnul na mennekes, že už měl skoro plnou, abychom mohli nabíjet rychle přes Chademo. Pan to očividně nepochopil a začal docela nadávat. Údajně vlastní eGolfa už rok, ale kabel mennekes dnes držel v ruce úplně poprvé, ani ho neuměl vytáhnout ze svého vozu. Nikdy neslyšel ani pojem palubní nabíječka. Ale hlavně, že potřeboval nabíjet až do 100% na CCS. Kolega bohužel byl moc hodný, odpojil Teslu z chadema, aby mu umožnil nabíjení na CCS (v mezidobí mu mennekes nabil auto na 96%). Snažili jsme se arogantnímu pánovi vysvětlit, jak funguje nabíjení, že není dobré nabíjet do 100%, že si zbytečně ničí baterky, ztrácí čas atd., ale očividně se mu moc nelíbilo, co jsme mu říkali, tak se naštval, sedl do auta a odjel… celý ten teátr trval asi 10min… bojím se toho, že když něco bude zadarmo a majitelů EV čím dál víc, že takové burany budeme potkávat čím dál častěji (ad absurdum arogantní pán s eGolfem u Lidlu nabíjel nelegálně, neboť se nejednalo o zákazníka Lidlu, ale Tesca)

            1. Mam tehle historek haldu. Niody bych nikoho neodepl pokud mu
              Mam tehle historek haldu. Niody bych nikoho neodepl pokud mu DC jede rychle. Ale pokud se to uz flaka tak vyfotim obrazovku odepnu dobijz se popr. kdyz odjizdim znovu ho pripnu. Ale jak lidi zacnou nadavat. Jak nepochopili o co jde je priserny. Proto si myslim ze by inteligenci u nabijecek mela prevzit nabijecka. At si kazdy strci konektor co umi zastrcit a zbytek necha na ni.
              Zazil jsem opacne pripady. Prijel golf. Pan nadaval ze jim dali v praci klumpr co dlouho nabiji dal si kabel mennekes. Dobil jsem si chademem a rikam mu proc si nezastrcite rychle ccs? Jake? Rikam tohle tady. To tam ale zastrcit nejde. Malo direk. Rikam a co dole ta gumova zaslepka nic? Aha ted to tam jde. Jezdil s tim mesic a vsude u dc nabijel kabelovym mennekesem nebo svym kabelem z mennekesu zasuvky. Lidi jsou vygumovany.
              Tesla X 3 hodiny na stojanu na chademu. Vzal pres 80kw mel cca. 94%. Vyfotim odepnu dam si to na 15min a za 5min tam byl. Co mi sahate na auto? Ja vam na auto nesaham. Tak na muj kabel. Ani na vas kabel ne. Ten patri k nabijecce a na vasi redukci jsem ani nesahl. Jste tu 3 hodiny mate 94% to vam nestaci? Ne nestaci. A proc nejedete na supercharger mel byste to tam za pulku casu. To je 20min tam 20zpatky. Takze radsi tady 3hodiny cumim. Pak z nej vylezlo ze by u superchargeru musel platit ze nema free nabijeni. Pak z nej vylezlo ze doma ma d27 ale vubec doma nenabiji kdyz je to u cezu zadarmo. Jeste nebyl chip. Druhe stani blokovala druha tesla alespon slusne na mennekesu. Ten tam stal cely pupden. CEZ centrala v Praze. Pomalu jsem se tam ani ke kabelu nedostal. Cucl jsem si za 5min pak kw vratil mu kabel a jel pryc. Vubec se nedalo diskutovat. Nakonec jsem si neodpustil ze ho asi uvidim o vanocich az bude primator davat vezdomovcum polivku. Ze bude mit stary hibertus a bude brat 5polivek. Protoze je to zadarmo.

              1. Vydrž času, jako husa klasu. Až se bude za to rychlé
                Vydrž času, jako husa klasu. Až se bude za to rychlé nabíjení platit 4x-10x víc, než za to pomalé uvidíš, jak budou nabíjet raději pomalu a ještě raději doma večer na tarifu d27. Ono dát někde na trase do Chorvatska cca řekněme +700Kč za rychlé nabíjení vypadá úplně jinak, než dát +700Kč za rychlé nabíjení u supermarketu při nákupu několika rohlíků.
                Jak je něco zadarmo, tak to nemá logiku.

                1. Jo presne tak.
                  Vzdycky doma bude nabijeni AC levnejsi nez

                  Jo presne tak.
                  Vzdycky doma bude nabijeni AC levnejsi nez rychly u nabijecek.

                2. A proč by mělo rychlé dobíjení stát 4x-10x víc? Vždyť
                  A proč by mělo rychlé dobíjení stát 4x-10x víc? Vždyť to nedává žádný smysl. Ani ekonomický, ani technický. Výsostným zájmem dodavatele energie i provozovatele stanice je protočit co nejvíc kWh za co nejkratší dobu.

                3. Protoze to ti lide „na dlouhe ceste“ zaplatit musi (cena
                  Protoze to ti lide „na dlouhe ceste“ zaplatit musi (cena stanovena trhem, vzacny zdroj, vysoka cena)?
                  A protoze (vzhledem k malemu poctu aut) zisk nelze nahnat na mnozstvi, lze ho nahnat na cene za jednotku (konkurence vpodstate neexistuje).

                4. Tak předně, bavíme se snad o blízké budoucnosti, kdy
                  Tak předně, bavíme se snad o blízké budoucnosti, kdy stanic i EV na silnicích bude dostatek.

                  Ale i kdybych přijal vaši tezi nabíjecí stanice jako osamocené oázy široko daleko, tak jaký by dával smysl nechat si tam blokovat hodiny parkovací místo jedním zákazníkem nabíjejícím pomalu pár KWh s minimální marží?

                5. A proč stojí na D1 u Benziny benzín 37,-Kč a na Benzině
                  A proč stojí na D1 u Benziny benzín 37,-Kč a na Benzině v Plzni 32,-Kč? Stejný benzín, stejný dodavatel, různé ceny. Zvláštní? Lumpárna, kartelová dohoda?

                6. Platí zákon nabídky a poptávky. Pokud by ho na D1
                  Platí zákon nabídky a poptávky. Pokud by ho na D1 nekupovali, stál by taky 32,-
                  Jsem rád, že tohle už fakt nemusím řešit.

                7. O 300m dál na trase ceny jak přes kopírku. Tohle je systém
                  O 300m dál na trase ceny jak přes kopírku. Tohle je systém jak odrbat zákazníka. No ale platící většině to stejně nevadí. Paradoxně je na D1 větší koncentrace aut, než někde v Bečově.

                8. Obojí. Ale v podstatě jen platíte za to, že nemusíte sjet
                  Obojí. Ale v podstatě jen platíte za to, že nemusíte sjet z trasy. Taky jsem onehda koukal u Olomouce nevěřícně na 38,- za litr, když totéž stálo uvnitř města 31,- Kč. Ale koukal jsem jako socka z elektromobilu, tak mne to zajímalo jen informativně, na takové platby mají jen bohatí majitelé spalováků. 🙂

                9. 1) pořizovací cena
                  2) garantovaný příkon (cena

                  1) pořizovací cena
                  2) garantovaný příkon (cena jističe)
                  3) maximum zákazníků za hodinu je omezen řekněme na 3x20minut ve špičce na jednom kabelu u malobateriových vozů

                  Něco jiného je, když si jako provozovatel třeba hotelu(restaurace apod) dáš na parkovací místo jeden wallbox, který používáš pro vlastní potřebu a umožníš nabíjení zákazníkům toho hotelu, nebo investuješ do rychlonabíjecí stanice řekněme půl milionu a chceš aby se ti investice vrátila. U toho pomalého nabíjení nebudeš muset zvedat technicky ani hodnotu jističe a na instalaci ti bude stačit elektrikář s vrtačkou. 🙂 Zájem dodavatele energie, nebude vždy stejný se zájmem provozovatelem nabíjecí stanice.

      2. Zásuvka je levnější, ale lepší je kabel, viz USA kde
        Zásuvka je levnější, ale lepší je kabel, viz USA kde zásuvka mennekes neexistuje a když mají wallbox, tak jedině kabelový.
        U nás je yazaki na ústupu, takže wallboxy s kabelem a koncovkou mennekes znamenají více pohodlí do budoucna.
        Redukce funguje s výjimkou Tesla destinatin chargeru.

        1. Redukce funguje s výjimkou Tesla destinatin chargeru
          Redukce funguje s výjimkou Tesla destinatin chargeru určeného výhradně pro Tesly, u toho všeobecného (obvykle červený je teslácký, šedý pro všechny) je nutno mít správně udělanou redukci s vypínačem. A zapínat ji až po propojení všeho.

              1. Ano, fungují pouze šedé pro nás ostatní, a co se týče
                Ano, fungují pouze šedé pro nás ostatní, a co se týče redukcí tak opravdu musí být wallbox nastaven v režimu „legacy“ a pak to funguje všem bez problémů a pokud to při instalaci zapomenou přepnout jako např. v Auparku v HK tak stačí při propojení na yazaki konektoru držet spínač i po zasunutí cca 5 vteřin a nabíjení se rozběhne.

                1. Ten spínač na boku wallboxu?
                  V návodu k wallboxu jsem

                  Ten spínač na boku wallboxu?

                  V návodu k wallboxu jsem žádný legacy přepínač nenašel.

                2. Myslel spínač uvnitř Destination chargeru.
                  Jinak Yazaki

                  Myslel spínač uvnitř Destination chargeru.
                  Jinak Yazaki spínač nahoře na zástrčce podržet lze, ale ne vždy to zabere. Lepší je opravdu redukce s vypínačem z Menekes zástrčky na Yazaki.

            1. Nabijeni resi ČSN EN 61851-1 a ta je bohuzel dostupna jen za
              Nabijeni resi ČSN EN 61851-1 a ta je bohuzel dostupna jen za hezky poplatek. Moje info prameni ze zahranicnich serveru a nemuzu overit, nemam normu. Ono totiz zamerne nejde jednoduse napojit typ2-typ1 kabel od Leafa na pevny kabel u nabijecky s koncovkou typ2. Signalni pin je kratsi. Je to proste zakazane. A tudiz musi byt i adapter k obchazeni technickeho znemozneni zakazany. Prodavaji, ale to nic neznamena. Mozna ze ten zakaz plati jen pro AC, protoze to je vicemene analogovy protokol s odpory a tam se da hodne cachrovat. U DC je manipulace hodne slozita a tak nehrozi nebezpeci ze se nabiji pres paskvily. Na strane obycejneho sitoveho spojeni zakaz neplati. Tam neprobiha zadna komunikace auto a EVSE.

                1. VW na svych nabijeckach dava zasadne kabel. Zrejme snaha
                  VW na svych nabijeckach dava zasadne kabel. Zrejme snaha vytesnit japonske vetrelce Leaf a Trojcata. V Nemecku byl boj proti Japoncum dokonce tak daleko, ze v „Ladestättenverordnung“ prvni generace mely byt vsechny nabijecky pouze pro CCS a typ2. Az masivni protesty majitelu japonskych aut prinesly zmenu smerem k Chademo a typ2 zasuvce. Jsme obeti konkurencniho boje Asiatu a Evropanu.

                2. Tady je kabel u EONu a u Lidlu. CEZ je ok
                  Tady je kabel u EONu a u Lidlu. CEZ je ok

          1. nechci moc rejpat ale proč je ten obrázek tak rozmázlý? v
            nechci moc rejpat ale proč je ten obrázek tak rozmázlý? v dnešní době min 13Mpix a FHD jako standart… Já vám nevím, ale kdyby v článku byli víc videa tak je to o dost záživnější čtení. Každy mobil dneska umí FHD video… tak kde je problem chlapy?? 😉

                1. Naštěstí chtěl jenom ruku. Mnohem důležitější ale je,
                  Naštěstí chtěl jenom ruku. Mnohem důležitější ale je, že konečně bylo možné se pomazlit s prvním veřejným CHAdeMO konektorem v okrese. To je najednou pocit, když konečně můžu denně najezdit po městě víc než 120 km a nemusím čekat pět hodin. Zajímalo by mě, kolik jsme za ten první den natočili na elektroměru, protože jsem jen za dopoledne napočítal dvě Tesly, dva Leafy, jednu (mimochodem moc krásnou) Konu, jednu eNV200, eGolfa a eUPa. A bohužel i jednoho Passata, který tam hnil na místě u nabíječky.

                2. Zase spalovací Passat u nabíječky. Ach jo. Majitel Pasatu =
                  Zase spalovací Passat u nabíječky. Ach jo. Majitel Pasatu = diagnóza.

                3. S těmito lidmi zažijete spoustu legrace, stačí zaparkovat
                  S těmito lidmi zažijete spoustu legrace, stačí zaparkovat před jejich autem a začít nabíjet, pokud dosáhne kabel (když použiji svůj pomalý tak dosáhne). Když potom přijdu a pustím ho pryč čumí jak puk 🙂

      1. V popisu obrázku je ABB Terra 53 CJT, z čeohž to dle
        V popisu obrázku je ABB Terra 53 CJT, z čeohž to dle specifikací výrobce vyplývá. Lidl má např. CJG. Géčko = 43 kW kabel, Téčko = 22kW zásuvka, viz hátétépées ://library.e.abb.com/public/ec424199091749ffbcc41d609c0338c2/ABB_EVI_ProductLeaflet_Terra53_nd_web.pdf

      2. Tuším, že se na slavnostním otevření mluvilo o jističi
        Tuším, že se na slavnostním otevření mluvilo o jističi 120 A. Takže místo pro 43 kW tam je. A hlavně to vede přímo z rozvodny, takže pro EON by asi neměl být problém dát větší hodnotu jističe, jen by možná museli vyměnit kabel pod zemí. Ale co, buďme rádi, že to máme, vždyť v ČB byla totální nouze.

        EONi na otvíračce slibovali dalších 40 stanic, ale to je počet i s těmi pomalými. Mluvilo se o další nabíječce – má být „U Háječku“, což je kousek od náměstí u budovy EONu (u zimního stadionu). Má to být stejná jako je u Globusu. Třeba se ledy hnuly a dočkáme se i Tábora, prý dost pravděpodobně ano.

    1. Tak jsem zde včera nabíjel…
      Proboha kdo to takto

      Tak jsem zde včera nabíjel…

      Proboha kdo to takto nešťastně navrhnul…
      – šílený provoz na obřím parkovišti (2x jsem to celé projel a nabíječku nenašel…,až pak když jsem podle fotky odhadl místo přímo mezi vchody.)
      – těsně přede mnou tam zaparkovala paní ve fosilní dodávce… (naštěstí mi uvolnila místo bez dohadů)
      – zacouval jsem na toto jediné možné místo!!! pro CCS (IONIQ má vzadu vlevo). Kdyby zde stál někdo na Mennekesu, tak z druhého stání nedosáhnu na DC kabel…
      – Kolem nabíječky by mohla být 4 místa dokola… (a také místo někde na konci parkoviště by bylo myslím vhodnější…

      Opravdu nejhorší řešení míst pro nabíjení (horší jsem nikde neviděl).

Napsat komentář