Česká auta jsou pátá nejstarší v Evropě, stárnutí zpomalují firmy a auta na operák

Česká osobní auta loni opět zestárla, na průměrných 15,27 let. Tuzemský vozový park je tak pátý nejstarší v Evropě, předhání nás sousední Slovensko, ale také Maďaři, Poláci a Litevci.

Stáří vozového parku se neustále zvyšuje. Za posledních 10 let se průměrné stáří vozů zvýšilo o dva a půl roku. Stárnutí aut v Česku ale zpomalují firemní flotily a vozy na operativní leasing, u kterých v průměru dochází k obnově po šesti letech.
foto: Arval

Nová zjištění vyplývají z posledních dat Svazu dovozců automobilů a Evropské asociace výrobců vozů (ACEA). Výrazný podíl na tom má také skladba dovážených ojetin, z nichž je více než polovina (54%) starších 10 let a téměř čtvrtina (23,5 %) starších 15 let.

Česká auta jsou průměrně o 4 roky starší, než je průměr EU, stárnutí zpomalují firmy

V loňském roce se podle Svazu dovozců automobilů (SDA) vyšplhal průměrný věk osobních aut v tuzemsku na 15,27 let, což je v porovnání s posledními daty z Evropské asociace výrobců vozů (ACEA) o čtyři roky více, než je evropský průměr. Stárnutí českých aut ale zpomalují firmy.

Podle průzkumu Arval Mobility Observatory české firmy své vozy provozují v průměru 6 let, než je dají do prodeje nebo vrátí zpět leasingové společnosti. U lehkých užitkových vozidel (LCV) je to dokonce 7,3 roku, přičemž evropský průměr činí 6 let.

„České firmy jsou konzervativní a své vozy neradi mění. I přes menší obnovu svých flotil v porovnání se zahraničím se ale tuzemské fleety výraznou měrou podílejí na omlazování českého vozového parku, neboť tvoří 74 % všech registrací nových vozidel. Tyto vozy jsou o více než dvě třetiny mladší, než je celorepublikový průměr,“ komentuje současný trend Jiří Solucev, ředitel divize Retail společnosti Arval, která poskytuje operativní leasing vozů.

Zpomalení stárnutí českých vozů souvisí s nárůstem poptávky po operativním leasingu

Přestože české vozy za posledních 10 let zestárly v průměru o dva a půl roku, meziroční nárůst průměrné délky provozu českých aut není dramatický. Meziročně se průměrné stáří českého vozového parku zvýšilo jen o 4 měsíce. Výrazný podíl na nižším nárůstu doby provozování českých aut má i rostoucí poptávka po operativním leasingu, který zajišťuje častější obnovu provozovaných vozů.

„Zájem o operativní leasing významně roste. U firemních zákazníků z velkých společností se v současnosti jedná o druhý nejčastější způsob financování vozového parku hned po nákupu za hotové, jehož podíl navíc každoročně klesá. Rekordní nárůst poptávky jsme loni zaznamenali u malých firem, živnostníků a soukromých osob, kteří u nás loni podepsali každou osmou smlouvu a nárůst zájmu činil meziročně 80 %,“ říká Jiří Solucev z Arvalu.

Staří vozového parku ovlivňují ojetiny z dovozu

Loni se podle SDA objevilo v nabídce ojetých vozů více než 54% aut starších 10 let a 23,5 % vozů starších než 15 let. Často se jedná o auta z dovozu s neznámou servisní historií a vysokým kilometrovým nájezdem a některá dokonce po nehodách, které lze někdy zařadit to kategorie tzv. totálních havárií.

Tyto vozy by se vůbec do provozu neměly vracet. „Nákup ojetého vozu z operativního leasingu tato rizika snižuje, neboť auta v něm provozovaná jsou pravidelně servisována, po prvním majiteli a mají jasně doložitelný původ,“ dodává Solucev ze společnosti Arval.

tisková zpráva

64 Comments on “Česká auta jsou pátá nejstarší v Evropě, stárnutí zpomalují firmy a auta na operák”

  1. na sk s „novšie“ autá?
    a neprečítal som si v tom článku

    na sk s „novšie“ autá?
    a neprečítal som si v tom článku PROGNÓZU o tom, ako bude, ak sa splnia reči o zákaze predaja NOVÝCH áut so spaľovacím motorom.
    nové nebudú a tak sa vek bude zvyšovať,
    dovezú sa novšie ojazdené a vek sa bude znižovať,
    dovezú sa reálne nové ako ojazdené,
    dovezú koncernové z amerických púští,

    1. Zákaz prodeje aut se spalovacím motorem?
      Je potřeba si

      Zákaz prodeje aut se spalovacím motorem?

      Je potřeba si uvědomit politicko ekonomickou realitu středoevropského prostoru.

      Rovnoměrné rozložení sil a zájmů elektorátu je garancí, že život vlád bude ještě mnoho volebních období viset doslova na vlásku.

      Přijít a byť jen otevřít diskuzi na tohle téma znamená odpálit atomovku ve vlastním stranickém táboře, okamžitý politický konec a cestu za Zelenými do pr****.

  2. „Nová zjištění vyplývají z posledních dat Svazu
    „Nová zjištění vyplývají z posledních dat Svazu dovozců automobilů a Evropské asociace výrobců vozů (ACEA). Výrazný podíl na tom má také skladba dovážených ojetin, z nichž je více než polovina (54%) starších 10 let a téměř čtvrtina (23,5 %) starších 15 let.“

    Takže z toho mi plyne, že 3/4 dovezených aut jsou mladsí než je průměr v ČR a dokonce skoro polivina je mladší 10 let. Takže jak můžou tyto ojetiny přispívat ke stárnutí vozového parku? To mi nějak nesedí. To je zase propaganda…

      1. Jistě máte pravdu. Ale toto je dost nepravděpodobné. Pokud
        Jistě máte pravdu. Ale toto je dost nepravděpodobné. Pokud by ta dovážená auta byla takto stará, určitě by to ta lobystická skupina neopoměla zdůraznit a ještě více apelovat. Prostě předpokládám, že křivka stáří těch dovážených ojetých aut bude dost podobná Gausově křivce, víc plochá.

  3. není žádoucí kupovat nová auta tezla, stará němec
    není žádoucí kupovat nová auta tezla, stará němec jezdí skvjele 😉
    1) nová tezla je vod nepřítele…

    https://youtu.be/n41-J—Boc?t=560

    2) nová tezla znamená vývoz tvrdé měny (pominuli východácký zrádcovský btc) za hranice a oslabování evropský eko

    http://www.hybrid.cz/tesla-nakoupila-bitcoin-za-15-mld-cena-rekordne-stoupla

    3) nová tezla znamená spousty oteplovací energije k její výrobě…

    https://www.windy.com/cs/-Zobrazit—p%C5%99idat-vrstvy/overlays?cosc,20.886,114.160,3

    netřeba likvidovat současný káry jezdí skvjele 😉

  4. Sám provozuju auto z roku 2007.
    Stále má super jízdní

    Sám provozuju auto z roku 2007.
    Stále má super jízdní vlastnosti (mnohdy lepší než nové vozy co mají místo zadní nápravy trubku).
    Ač má počítač a nějaké čidla, tak stále to je ještě plnohodnotný atmosférický motor, který není plný eko kurvítek.
    S bezpečností je na tom stále ještě lépe než nový vůz nižší střední třídy. S výbavou taktéž.
    Starám se o něj, aby mi vydržel co nejdéle. Zrovna nedavo dostal nové vstřiky na LPG.
    Nové auto s oturbeným motorem ze sekačky. Děkuji nechci.
    Takže proč si koupit novější auto za xxx tisíc a defakto si snížit sdandard?

  5. To je pěkné že české firmy obměňují po 6ti letech.
    To

    To je pěkné že české firmy obměňují po 6ti letech.
    To ale nezpůsobí že se ty vozy po těch 6ti letech magicky vypaří nebo sešrotují… takže jak ty firmy omlazují, resp. omezují stárnutí vozového parku ČR?

    Vždy jde jen a pouze o stáří vyřazovaných vozů a ne o to kdy změní majitele.

    Ad vraky z dovozu – jakým procentem se podílí ?

    zdroj: operáková společnost co nemá odbyt

  6. Tady máte naprosto jasný důkaz, proč je elektromobilita v
    Tady máte naprosto jasný důkaz, proč je elektromobilita v ČR naprostou utopií.

    Dominují staré ojetiny a zákazníci jsou extrémně citliví na cenu. Defacto přesný opak definice elektromobilu.

    Zůstává segment fleetového prodeje, kde se sice prodávají nová auta, ale v tom nejzákladnějším provedení, protože opět jde především o cenu. S dorovnáním nákladů provozu na elektřinu a na paliva je to opět oblast pro elektromobily uzavřená.

    Pro elektromobily tak zůstávají jen dvě malé skupiny – bohatí utrácející za módní výstřelky a šílenci, vesměs chudí vyučení elektrikáři, zamilovaní do představy důležitosti elektromobilů a potažmo sebe.

    A proto prodeje vypadají tak, jak vypadají – a s vyčerpáním skupinek bláznů bude ještě hůř.

    1. Ano, tak to prostě je a bude to tak vždy, protože svět se
      Ano, tak to prostě je a bude to tak vždy, protože svět se nemění, počet aut na člověka se nemění a Češi byli vždycky chudí, jsou chudí a vždycky budou. EV se prodávají už teď špatně a každý další rok se budou prodávat hůře a hůře. Amen. 😀

    2. Na druhou stranu v čem konkrétně je dneska vyrobené auto
      Na druhou stranu v čem konkrétně je dneska vyrobené auto lepší, než to vyrobené před patnácti lety, pokud to patnáct let staré bylo správně a dobře udržované. Kde je pro uživatele přidaná hodnota nového auta, aby mu dalo smysl se kvůli tomu třeba zadlužit?

      1. Viděl bych to především kvůli bezpečnosti.
        Důvod proč

        Viděl bych to především kvůli bezpečnosti.

        Důvod proč se zvýšilo průměrné stáří aut jsou především nižší prodeje a výroby nových aut kvůli covidu, což silně ovlivnilo rychlost výměny.

        Jinak máte pravdu, že není důvod výměny. Masově vyráběná porevoluční auta jsou morálně i funkcemi v pořádku a dokud fungují, tak nikdo nemá důvod je zahazovat. Hlavně jsou až nechutně levná(ty běžná) a dokud jezdí a plní STK, tak se to chudým lidem vyplatí si je nechat.

        Cca 15 let je v pořádku. Spíše mi přijde z ECO pohledu nechutné mít průměrné stáří aut pod 10 let jako mají některé země. 🙂

          1. Jasně, pokud berete jen poměr cena/bezpečnost, tak je asi
            Jasně, pokud berete jen poměr cena/bezpečnost, tak je asi lepší mít ojetou vyšší třídu než novou nižší třídu. Obecně ale platí, že novější auta jsou bezpečnější a nejen kvůli výbavě, ale i kvůli stárnutí všech materiálů. Pro spoustu lidí je to argument proč investovat do novějšího auta i když staré ještě jezdí.

            Když třeba vezmeme někoho kdo má Fabii I, tak když si koupí Fabii II nebo III, tak je to razantní posun v bezpečnosti.

            V jedničkové Fabii byla i verze bez posilovače řízení a airbagy byly jen občas a jen vepředu. U Trojkové je v základu 6 airbagů a spousta dalších věcí.

                1. Třívalec byl až na konci jako náhrada za litrový
                  Třívalec byl až na konci jako náhrada za litrový čtyřválec. Většina fábií se prodala jako benzín 1.4.

                  Předkrizová Fabia byla sice střep, ale v rámci očekávání. Stávající Fábia je mnohem horší s ohledem na cenu a možnosti automobilky.

                  A hvězdičkami bych tady nežongloval, tím že to nová dohání body za elektronické asistenty není důkazem bezpečnosti, naopak.

                2. Mluvite o lonskem snehu. Na jare prijde nova Fabka.
                  Mluvite o lonskem snehu. Na jare prijde nova Fabka.

                3. pre mňa „fabka“ je zámok 🙂
                  pre mňa „fabka“ je zámok 🙂

                4. To je když se vám nepovede trip
                  To je když se vám nepovede trip

                5. Vážně si myslíte, že těch možná 20 kg váhy něco
                  Vážně si myslíte, že těch možná 20 kg váhy něco zachrání? 😀

                  Hvězdičkami tu nežongluji, ale na tom videu je celkem jasné, jaká verze je papírovější.

            1. Chápu to, že nové auto je z nových materiálů
              Otázka

              Chápu to, že nové auto je z nových materiálů
              Otázka tuhosti kastle – kus od kusu – určitě je to lépe propočítané pro případovou studii -ok, ale výbava…

              Moje O2 měla 6x airbag vepředu a 2x airbag na zadních sedadlech, ESP atd – ani dneska není airbag na zadních sedadlech standardem, tak už tam takový posun nevidím. naopak vidím ustoupení od bezpečnosti – protože O2 měla ve standardu zadní víceprvkovou, který měl jízdní jistotu v nerovnosti v zatáčkách diametrálně jinou, než zadní náprava ala favroti na O3 a O4 a ty jízdní vlastnosti můžou klidně být rozdíl, zda ty airbagy použijete nebo ne.

              1. Jenže to bychom tu mohli rozebírat všechny auta a všechny
                Jenže to bychom tu mohli rozebírat všechny auta a všechny typy výbav a jejich vliv na bezpečnost.

                Jízdní vlastnosti mají určitě vliv na bezpečnost. Je možné, že O3 a O4 mají horší jízdní vlastnosti než O2, ale to bych musel vidět nějaký jasně definovaný test, jinak je to spíše o pocitu. Pokud nějaký máte, tak to rád přijmu. 🙂

                Taky prostě nejde srovnávat plnou výbavu O2 se základem O4.

                Obecně jsou novější auta bezpečnější, což je vidět i na statistice úmrtí a ta výbava na to má určitě také vliv.

                https://www.bezpecnecesty.cz/cz/bezpecna-jizda-v-aute/statistiky/statistiky-cr

                1. Myslím, že to není o tom rozebrat všechna auta a typy
                  Myslím, že to není o tom rozebrat všechna auta a typy výbav, ale vzít to zásadní: Jízdní vlastnosti, ESP, Airbagy

                  Jaký jasně definovaný test by jste si přál? Nejzajímavější na to byl obrubníkový test, kdy jednoduše kinematika nezávisle zavěšených kol to přejede elegantněji, protože není vazba mezi koly. Při uvedení O3 na to novináři nadávali, ale když zjistili, co ještě může přijít, tak už jim to přišlo jako akceptovatelný kompromis a dneska o O3 často píší jako až o moc dobrém autě.

                  Ohledně statistik:
                  Počet usmrcení (do 24 h od nehody) 1960–2019
                  Všimněte si jak v 60. letech koreluje s nástupem š1000 MB a dalšími živějšími auty a následně rozmnožení aut a chybějícími pásy a bezpečnostními sloupky volantu. A také v té doba začaly být nahrazovány motorky ala pérák a kejva za poněkud silnější řešení, kde už jednoduché bubny nestíhaly.
                  Pak v době normalizace to padalo dolů, ovšem po roce 1990 nárůst vlivem dovážení silnějších aut a motorek ze zahraničí – lidi s nimi prostě neuměli jezdit.
                  Taď to klesá vcelku sympaticky, ale otázka je, jakej vliv na to má lepší lékařská péče v kombinaci, že si lidi zvykli na silnější auta. A u motorek kupní síla obyvatel – kdy v posledních pěti letech motorky mizí a objevují se stále častěji různé starší sportovní auta – přeci jen generační obměna a nějaká změna kupní síly.

                  Jinak ty statistiky jsou takové se znalostí historie aut těžko uchopitelné, za mě je to naprosto zjednodušení konstatování – bez okrajových podmínek. Zajímavé by bylo mít detailnější rozpady – jak se podílely motorky, starší auta, náklaďáky atd.

                2. Představoval bych si třeba losí test O1 vs O2 vs O3 vs O4 v
                  Představoval bych si třeba losí test O1 vs O2 vs O3 vs O4 v podobně výkonné motorizaci nebo něco podobně „hmatatelného“ třeba test na nějakém okruhu. Prostě něco co se dá jasně změřit. Bohužel jsem nic podobného nenašel.

                  Z technického hlediska jste ten graf popsal velice zajímavě. 😀
                  Určitě to bude nějaký vliv, ale to hlavní je podle mě především počet aut a počet ujetých km v kombinaci třeba s počtem telefonů(později mobilů) a dostupností lékařské péče. 🙂

                  Posledních 10 let musí být ten pokles především kvůli bezpečnějším autům. Nic jiného mě nenapadá.

                3. Obávám se, že takové testy nebudou ani v Š-A
                  Ten graf –

                  Obávám se, že takové testy nebudou ani v Š-A

                  Ten graf – to bylo první co mě napadlo, ale samozřejmě by se na tom dala udělat studie a výzkum a vyhodnocení aspektů s rozsahem několika disertačních prací.

                  Posledních deset let se určitě nějak auta promítnou (minimálně se řada autorakví přesunula do pozice neběžného vozu – psal jste že je bezpečnostní změna mezi Fabií 1 a Fabií 2 – jenže ono je ještě mnohem větší skok mezi Fabií1 a Š120, Golf II atd.)- ale taky nesmíme zapomenout na změnu strategie vedení pozemních komunikací – jednak přibyly obchvaty, pak taky kruháče a lékařská péče je jinde.

                4. Kromě toho je taky větší provoz než dříve, takže když
                  Kromě toho je taky větší provoz než dříve, takže když jedete v koloně, která jede celá stejně rychle, tak v zatáčce nevyletíte a připadné nedobrždění odnesou jen plechy. A pokud je podobná jedoucí kolona v protisměru tak ani předjiždět nejde.

                  V devadesátých letech jsem jel se spolužákem přes město a ten to prostě pálil celou dobu (jako každý den) 80-90 km/h po škole domů (tj. kolem 15h). Pomiňme teď že to byl mladý blbec, tak dnes i kdyby měl Ferrari, tak nepojede nijak rychleji než ta kolona co přes město každý den odpoledne poskakuje.

                5. Mám to chápat tak, že prázdnější silnice znamenají
                  Mám to chápat tak, že prázdnější silnice znamenají podle vás větší absolutní nehodovost popřípadě smrtnost? To je totiž kacířská myšlenka jdoucí proti stavbě dálnic, obchvatů a obecně jakýchkoliv silnic. 😀

                  Musíte brát v potaz, že právě v těch kolonách sice nejde moc předjíždět, ale velká část lidí to přesto zkouší a ne všem to vyjde. Vyjetí ze zatáčky je často v pohodě pokud tam není strom. Čelní náraz v protisměru při předjíždění není nikdy v pohodě.

                6. Přesně tak, kdy už jedu autem, tak je to po docela rušné
                  Přesně tak, kdy už jedu autem, tak je to po docela rušné silnici a není měsíc, aby tam nebyla vážná nehoda se zraněním, či smrtí, protože měl někdo pocit, že mu to vyjde.

                7. Záleží na hustotě provozu, ale pokud je souvislá „kolona“
                  Záleží na hustotě provozu, ale pokud je souvislá „kolona“ až na horizont, tak i nejvější šílenec předjede, 2,3,5 aut, tím se posune o 150 m dále a tím skončí, protože na předjetí těch 5 aut potřeboval 10-15 km. A pokud je něco podobného v protisměru, tak předjíždíte maximálně na motorce „v prostředním“ pruhu. K vidění aktuálně každý víkend na všech cestách na hory.

                  Prostě na prázdné silnici pojedete klidně 150 a občas nějaké auto budete touto rychlostí předjíždět. V souvislé koloně prostě pojedete těch 80-100 jako celá kolona.

                8. Já chápu jak to myslíte a určitou logiku to má, ale
                  Já chápu jak to myslíte a určitou logiku to má, ale neodpovídá to realitě ani statistikám.

                  Ta kolona naopak omezuje tyhle rychlíky a ti se to potom snaží dohnat čas buď nebezpečným předjížděním nebo mnohem rychlejší jízdou, když se dostanou do místa bez kolony.

                9. Tzv. bezpecnejsi auta neznamenaji automaticky mene nehod, mene
                  Tzv. bezpecnejsi auta neznamenaji automaticky mene nehod, mene mrtvych. Takove bmw je magnet na nehody a mrtve. Ono to je vic o hlave, nez konstrukci zadni napravy.

                10. Samozřejmě, že tzv. bezpečnější auto nemusí znamenat
                  Samozřejmě, že tzv. bezpečnější auto nemusí znamenat automaticky méně nehod. Ale může. A určitě může znamenat méně mrtvých, resp. menší pravděpodobnost, že při stejné nehodě z toho bezpečnějšího auta vylezete živý, kdežto v tom méně bezpečném zemřete.

                  Si vemte jenom např. hlídač mrtvého úhlu nebo automatické brždění pžed překážkou. Když je někdo nepozorný, nebo mu náhle něco vletí to cesty, tak tyto systému zabrání nehodě, to znamená o jednu nehodu méně oproti autu, co tyto systémy nemá.

                  A když už se havaruje, tak je asi rozdíl, když např. v zatáčce vyletíte a omotáte auto o strom a jedete v novém autě (třeba i v tom trojkovém BMW) a když jedete v dvojkovék Golfu, ne?

                11. V DE se odviji vyse pojistneho od nehodovosti kazdeho modelu a
                  V DE se odviji vyse pojistneho od nehodovosti kazdeho modelu a dokonce motorizace. Kdo by to rekl, ze zrovna ty premiove znacky jsou zarazene do vyssi tridy nehodovosti. Jak se rika, ze s jidlem prijde chut a cim vic bezpecne auto v ocich ridice, tim vetsi suveren a machr za volantem. A kdyz znacka jeste sugeruje kazdemu joudovi, ze jeho bmw je vyjimecne, tak co od takovych pitomcu muzete ocekavat. Staci se podivat na pitomce v bmw jak na kazdem okruhu rozmetavaji sve nonplusultra vehikly.

                12. No to sice jo, ale nic to nemění na tom, co jsem napsal.
                  No to sice jo, ale nic to nemění na tom, co jsem napsal. Prostě, že novější auto bude samo o sobě bezpečnější, i bez ohledu na řidiče, je v něm menší pravděpodobnost nehody a i úmrtí.

                  Určitě uznáte sám, že ten magor v BMW má lepší šanci vyhnout se nehodě nebo z ní vyváznout živý, pokud jede v nejnovějším modelu se všemi hlídači než když jede v 15 let starém tom samém modelu. Ne?

                13. Prezit mozna, vyhnout se urcite ne, protoze pojistovny ty auta
                  Prezit mozna, vyhnout se urcite ne, protoze pojistovny ty auta vyhodnotily jako s vyssi nehodovosti. A s tim umrtim je to take sporne, protoze energie roste s kvadratem rychlosti.

                14. No když má hlídače provozu před sebou a autom.
                  No když má hlídače provozu před sebou a autom. brždění, tak se nehodě vyhne, na rozdíl od staršího modelu, který toho asistenta nemá. Nebo ne? A v konstrukci a defor. zónách je snad taky pokrok, takže při určitém nárazu se klidně může stát, že to starší auto vás zabije a novějsí ne, protože def. zóna, atd…

                15. lenže – tie fičúry má v základe nula automobilov.
                  lenže – tie fičúry má v základe nula automobilov.

                16. Tesla to ma v zaklade plus Autopilota.
                  Tesla to ma v zaklade plus Autopilota.

                17. tesla nie je bežné auto 🙁
                  tesla nie je bežné auto 🙁

                18. Třeba Hyundai i30 má už v základu autonomní brždění,
                  Třeba Hyundai i30 má už v základu autonomní brždění, asistent rozjezdu do kopce, automatické přepínání světel a i hlídání pruhu! To jsou věci, které dost podstatně přispějí k tomu, že v tom autě máte nižší pravděpodobnost nehody z nepozornosti, že nedobrzdíte. A to je to, o čem tady od počátku píšu. Starší Hyundai, pár let zpátky, to nemá.

                19. ?
                  ako ma zachráni prepínanie svetiel, o pruhu som písal,

                  ?
                  ako ma zachráni prepínanie svetiel, o pruhu som písal, rozbeh do kopca je základná vedomosť.

                20. Zachrání tě automatické nouzové brzdění, zbytek je
                  Zachrání tě automatické nouzové brzdění, zbytek je jenom bonus.

                21. No to je blbost 🙂 Ty fičury se pomalu dostávají i do
                  No to je blbost 🙂 Ty fičury se pomalu dostávají i do základních výbav. A druhá věc, většina aut se neprodává v základní výbavě, takže z těch nových aut, co jezdí v provozu, bude tyto základní asistenty mít, řekněme, polovina, možná i více… ve střední třídě a výš to bude většina. U starších aut to nemá nikdo, nebo jen hodně malá část.

                  Takže pořád platí to, co jsem napsal, že tedy novější auto je bezpečnější než auto třeba 15let staré a jednak v něm máte nižší pravděpodobnost nehody a když se stane, tak spíš z té nehody vyvázne posádka živá.

                22. omyl, takže neplatí že sú bezpečnejšie.
                  na hybride sa v

                  omyl, takže neplatí že sú bezpečnejšie.
                  na hybride sa v diskusiách píše, že autá sa kupujú v základe, čo najlacnejšie. aj taká toyota corola, čo nieje fabia junior to má až v kombinácii DVOCH výbav.
                  a najmä – tzv bezpečné auto ponúka k nebezpečnému spôsobu jezdy – veď mne sa nič nestane.

                23. Není podstatné, co se píše na hybridu v diskusích, ale co
                  Není podstatné, co se píše na hybridu v diskusích, ale co se reálně prodává. Zeptejte se prodejců a řeknou vám, že základ se kupuje hodně málo.

                  Ale logicky… pokud auta starší 15 let tyto asistenty vůbec nemají a současná auta je nabízejí a mnohá je mají, tak z toho jasně plyne, že ta nová auta jsou v globálu bezpečnější, protože mnohem větší část z nich ty asistenty mít bude. Ne?

                24. 1. v diskusiách píšu aj tí, ktorí vlastnia firmy
                  2. kto z

                  1. v diskusiách píšu aj tí, ktorí vlastnia firmy
                  2. kto z vodičov automobilov tie/tých fičúry/asistantov reálne používa? zaujímal som sa o ne a odpovede som sa nedočkal. boli nejaké virtuálne videá a až vlani spomíaná toyota corolla ich mala.

                  ps – také udržiavanie v jazdnom prihu pri h. ioniq-u bolo reálne nebezpečné, pretože a/ cukalo, b/ prestalo fungovať a auto opúšťalo vozovku po dotyčnici.

                25. Nouzové brzdění nemusíš aktivně používat. Prostě tam
                  Nouzové brzdění nemusíš aktivně používat. Prostě tam je a když dojde ke krizi, auto za tebe zabrzdi. Jistě uznáš, že je to bezpečnější než když to auto nemá. Stane se, že jsi nepozorny, nebo ti něco vbehne pod auto a nestihneš zabrzdit. Auto ti zabrzdi. Takže je určitě bezpečnější než auto, co to nemá, s tím bouráš.

                26. Už se mě párkrát povedlo moji Corollu „vystrašit“ zatím
                  Už se mě párkrát povedlo moji Corollu „vystrašit“ zatím jen do fáze zobrazení nápisu BRZDĚTE na skle, když jsem zrychloval proti překážce. Co auto nevědělo, že tu překážku hodlám objet. Je zjevné, že kdybych pokračoval dál, tak auto začne brzdit. Při couvání z parkoviště plného chodců už mě auto párkrát duplo na brzdu. Takže brzdné asistenty netřeba používat, používají se samy.

                  Obdobně adaptivní tempomat s kontrolou jízdních pruhů používám na dálnicích a s volantem se neperu. Dá to najevo kdy se to ztrácí a je vhodné to vypnout (např. v zůžení plného trvalého a dočasného značení) a naopak když to funguje tak to dá více času na sledování provozu za sebou.

                  Takže pokud ty asistenty člověk nepřeceňuje (zdravím Teslu), tak bezpečnost zvyšují. Asi už by jste dnes nechtěl auto bez ABS, že ?

                27. Pocet mrtvych by klesnul diky viceprvkove zadni naprave? Jste
                  Pocet mrtvych by klesnul diky viceprvkove zadni naprave? Jste fakt zralej.

Napsat komentář