CES 2018: Nissan ukázal ovládání auta myšlenkami

redakce - 10 Leden 2018

Nissan představil výsledky výzkumu, které umožní vozidlům interpretovat signály z mozku řidiče, a tím změnit způsob, jak lidé se svými vozidly komunikují.Nejnovější průlom v oblasti Inteligentní mobility Nissan slibuje vozidla, která se učí od řidiče

Nejnovější průlom v oblasti Inteligentní mobility Nissan slibuje vozidla, která se učí od řidiče
foto: Nissan

Firemní technologie Brain-to-Vehicle, neboli B2V, slibuje zrychlit reakční dobu řidičů a přinese vozidla, která se umí přizpůsobovat a zpříjemní tím jízdu.

Nissan předvede schopnosti této exkluzivní technologie na veletrhu CES 2018 v Las Vegas. B2V je poslední novinkou v oblasti Inteligentní mobility Nissan, firemní vize o transformaci způsobu řízení automobilů, jejich pohonu a jejich úlohy v životě společnosti.

„Když většina lidí uvažuje o autonomním řízení, mají velmi neurčitou vizi budoucnosti, kde lidé přenechávají kontrolu strojům. Technologie B2V však dělá přesný opak, využívá signály v mozku řidiče, aby byla jízda ještě více vzrušující a příjemná,“ uvedl Daniele Schillaci, výkonný viceprezident společnosti Nissan.

„Prostřednictvím Inteligentní mobility Nissan posouváme lidstvo do lepšího světa tím, že přinášíme větší autonomii, větší elektrifikaci a větší konektivitu.“

Nissan B2V headset

Nissan B2V headset
foto: Nissan

Tato průlomová novinka od společnosti Nissan je výsledkem výzkumu využití technologie dekódování činnosti mozku k předvídání kroků řidiče a detekci nepohodlí.

Předvídání: Zachycení signálů, že se mozek řidiče chystá inicializovat určitý pohyb, jako je otočení volantu nebo stlačení akceleračního pedálu, umožňuje technologii podpory řidiče začít s touto akcí rychleji. Může to zkrátit reakční dobu a zkvalitnit ruční řízení.

Detekce: Na základě detekování a vyhodnocení nepohodlí řidiče dokáže umělá inteligence změnit jízdní nastavení nebo styl jízdy v autonomním režimu.

Řízení auta s pomocí myšlenek se může brzy stát realitou díky NIssanu

Řízení auta s pomocí myšlenek se může brzy stát realitou díky NIssanu
foto: Nissan

„Další možné využití zahrnuje úpravu vnitřního prostředí vozidla,“ uvedl Dr. Lucian Gheorghe, hlavní inovační výzkumník výzkumného střediska společnosti Nissan v Japonsku, který vede výzkum B2V. Technologie může například využívat rozšířenou realitu k úpravě toho, co řidič vidí, a vytvořit uvolněnější prostředí.

„Potenciál aplikace této technologie je neuvěřitelný,“ uvedl Lucian Gheorghe. „Tento výzkum bude katalyzátorem dalších inovací společnosti Nissan v našich vozidlech, které se v následujících letech objeví.“

Ještě před pár lety bychom to přitom považovali za naprosté sci-fi

Ještě před pár lety bychom to přitom považovali za naprosté sci-fi
foto: Nissan

Technologie Nissan B2V je vůbec prvním systémem svého druhu na světě. Řidič má na sobě zařízení, které měří aktivitu mozkových vln, které následně analyzují autonomní systémy.

Díky předvídání zamýšleného pohybu dokáží systémy podnikat kroky, jako je otočení volantu nebo zpomalení vozu, o 0,2 až 0,5 sekund rychleji než řidič, přičemž tyto zásahy jsou téměř nepozorovatelné.

Společnost Nissan bude na veletrhu CES pomocí simulátoru jízdy předvádět některé prvky této technologie a Lucian Gheorghe bude k dispozici k zodpovězení otázek. Společnost Nissan bude na stánku číslo 5431 v severní hale střediska Convention Centre v Las Vegas.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele PaRi

Vzhledem k tomu, co se mi při jízdě často honí hlavou, mi asi brzo seberou řidičák :-/

keď havla navštívil dalajláma, venovali sa aj tejto otázke. bielemu človeku myšlienky skáču, a je treba, aby "PLYNULI AKO OBLÁČIKY NA OBLOHE".
aj toto bude súčasťou autoškoly. namiesto takzvaného technického minima (ako funguje ice).

Obrázek uživatele PaRi

Jo, jo, klasické kolečko: prsa, zadek, mobil, Ferarri, prsa, zadek, ...

+

Obrázek uživatele PaRi

Našel jsem to: ZDE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zminenou technologii pouzivam jich hooodne let. Jen se jmenuje W2B (cti Wife to Brain). Toz su v klidu.

Děkuji, nechci.

Proč ty vyzkumníci vypadaj jako když je to sprašně baví? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to možná super ale výsledkem toho bude uplně debilní lidstvo. Nikdo nezaparkuje, neprojede uzkou uličkou, nebude chápat mapu atd. Ono se to již děje. Pozoruju to i na sobě.

Někde už to berou pěkně vodshora a rovnou volej debilní prezidenty :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky předvídání zamýšleného pohybu dokáží systémy podnikat kroky, jako je otočení volantu nebo zpomalení vozu, o 0,2 až 0,5 sekund rychleji než řidič, přičemž tyto zásahy jsou téměř nepozorovatelné.

Takže volant se mi sám otočí o půl vteřiny dříve a já si toho ani nevšimnu ? Haha, dělají si z nás legraci ?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter