Ceny ojetin dosáhly svého maxima a snižují se i přes pokles nabídky

Ojeté automobily mohli Češi v červnu kupovat nejčastěji za 189 000 Kč, což je nejméně od ledna. Průměrně bylo na trhu nabízeno 120 250 aut, která měla najeto nejčastěji 156 000 km a byla deset let stará.

Skupina AURES Holdings, provozovatel autocenter AAA AUTO a Mototechna, kontinuálně sleduje inzertní nabídku na všech pěti trzích, kde působí, již více než deset let a neustále vylepšuje analytické nástroje pro zpracovávání dat. Díky této analýze dokáže přinášet relevantní obraz nabídky ojetých automobilů na trhu.

Již začátkem roku dosáhly ceny ojetých aut v Česku svého maxima a postupně klesají. V červnu se cena dostala už na 189 000 Kč, což je pokles oproti lednu o 26 000 Kč. Klesá cena i nejoblíbenějších Škodovek, jako je Čechy nejoblíbenější Octavia nebo elektrický Enyaq. 

 „Přestože ekonomická situace nejen v Česku, ale i v Evropě není zdaleka stabilizovaná, sekundární automobilový trh se postupně dostává z krize, a to i přes mírný pokles v nabídce, který pozorujeme poslední půlrok. Ceny ojetých aut dosáhly již začátkem roku svého maxima a postupně klesají, a to díky poklesu cen hlavně u nejžádanějších aut jako je například Škoda Octavia nebo Enyaq,“ říká Petr Vaněček, co-CEO (společný generální ředitel) AURES Holdings.

Nejvíce poklesly ceny u dražších modelů aut. Například BMW X5 zájemci mohli na trhu sehnat nejčastěji o 90 000 Kč levněji, konkrétně za 399 000 Kč. I u Čechy nejžádanější Škody Octavia cena poslední měsíce klesala. „Nejdražší Octavie byla letos v dubnu, kdy stála nejčastěji 195 tisíc, v červnu cena klesla už na necelých 170 tisíc korun,“ doplnil Petr Vaněček.

Pokles cen je znatelný i u elektromobilů, které svého maxima dosáhli v únoru, kdy se dali pořídit za 759 000 Kč, zatímco v červnu už byla střední hodnota ceny 658 000 Kč. Pokles ceny koresponduje převážně s rostoucí nabídkou.

„Zatímco vloni se měsíčně v inzerci objevilo v průměru 1 121 aut, v červnu to bylo již 1 407. Širší nabídka pozitivně ovlivňuje cenu aut, což je s ohledem na rostoucí poptávku vítané. Když se pak podíváme na jednotlivé modely, tak například Škoda Enyaq a BMW i3, které jsou mezi Čechy nejvyhledávanějšími modely elektrických aut, od začátku ledna „zlevnily“ o sto padesát jedna a padesát pět tisíc,“ upřesnil Petr Vaněček.

Tato statistika vznikla na základě dat skupiny AURES Holdings, která monitoruje situaci na českém inzertním trhu již více než deset let. V červnu skupina přešla na novou generaci metodiky, kdy data inzertních agregátorů doplnila o data z registru automobilů.

Detailnější nástroje na monitoring trhu umožňují lépe identifikovat jednotlivé vozy a data tak ještě přesněji ukazují situaci na sekundárním trhu v České republice i v dalších čtyřech zemích, kde největší prodejce ojetých automobilů v současnosti působí.

zdroj: tisková zpráva

32 Comments on “Ceny ojetin dosáhly svého maxima a snižují se i přes pokles nabídky”

  1. Audi pravděpodobně zavírá svůj bruselský top výrobní závod vyrábějící elektromobily. Příčinou je naprostý kolaps poptávky. E-tron Q8 je s okamžitou platností zrušen.
    Bude to první uzavření závodu Volkswagenu po čtyřiceti letech a ukazuje na hlubokou krizi konceptu elektrických vozidel. Akcionáři koncernu žádají Dollnerovu hlavu a rezignaci celého top managementu.

    hxxps://www.reuters.com/business/autos-transportation/vw-group-lowers-forecast-possible-closure-audi-brussels-site-other-expenses-2024-07-09/

    1. Pro Runnču… Auto jako Audi E-tron mě nezajímá, ale koukal jsem na Renault Kangoo E-tech. Nově v osobní verzi – tak už se nemůžou vymlouvat jako u dodávky, že je to jen na rozvoz zboží po městě…
      Baterie….41kWh 😱🤪😂 A znovu bez V2L🥴
      Chtěj nám prodávat o dvě generace starší EV a platit máme dvojnásobek – ve srovnání s Čínou.
      Nakonec ten evropský skanzen budou muset s tímhle přístupem zavřít komplet, bez ohledu na pohon.

          1. Způsob dopravy, stejně jako stravování, je definován možnostmi a reáliemi toho kterého prostředí. Z objektivních důvodů nežereme rýži s mořskou řasou, nezpíváme oslavné písně na komouše Pavla a nejezdíme v elektromobilech po desetimilionových městech. Ano, jsou mezi námi tací, kteří žerou, zpívají a jezdí. Jsou to devianti od přirozené normy.

            1. My máme větší komunismus v ekonomice než v Číně. Mimochodem se to projevuje i tak, že v Pekingu mají již větší čisté mzdy než v Praze a mzdy jim tam stále rostou více než u nás. Navíc tam mají levné energie, nemají takové regulace, nemají tolik dávek a dotací. Prostě větší kapitalismus. Porovnání Pekingu a Prahy: Kromě cen nemovitostí tam mají skoro vše levnější:
              https://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=China&city1=Beijing&country2=Czech+Republic&city2=Prague

  2. J.D. Power zveřejnili pravidelný průzkum 100 tisíc kupců nových vozidel, ve kterém se respondenti vyjadřují ke svojí spokojenosti a kvalitě vozidel po 90 dnech od koupě.

    Elektromobily dopadly naprosto katastrofálně a jsou synonymem pro extrémně špatnou kvalitu a hrubou nespokojenost.

    hxxps://www.jdpower.com/business/press-releases/2024-us-initial-quality-study-iqs

      1. pro Jano .. Když mě bylo asi 12 roků, měl jsem obavy, aby nedošly pěkný holky 😃.
        Mimochodem mrkni se na Idnes. Anketa o souhlasu se clem na čínské EV: Odpůrců cel je skoro dvojnásobek než zastánců. A taky si všimni, že anonymní anketa má většinou jiný většinový názor než placení diskutéři (jen jejich část je zainteresovaná samozřejmě – ale kdo ví pod kolika identitama).

        1. Tak proč v Evropě nebo u nás není zájem o elauta ? Proč má třeba Audi potíže s elauty ? Myslím že technologie elaut, zejména baterií ještě není zralá. Zatím. Možná se to do budoucna změní. Měl jsem zájem o BEV káru, uvažoval jsem o Tesle, ale vzdal jsem to. Jezdím na benál a naftu, zatím dobré. Uvidíme co přinese pokrok. Mám několik eletrokol a ty jsou super, elektromobilitě celkem fandím, ale chce to ještě technologicky dotáhnout. Čína se hodně snaží, tak snad se jim povede průlom v bateriích, držím jim palce.

          1. pro Jano… Neber to osobně, ale představa že se vyčerpá množství kupců na zboží, se kterým je velká většina minulých kupců statisticky spokojená, je prostě dětinská….
            V ČR každý rok dosáhne 18ti let a má nově nárok na řidičák cca 140 000 mlaďáků.
            Nemusím ti snad vysvětlovat všechno, že?😉

            1. pro drvo – nebuď naivní chlapče, elauta ještě nedosáhly běžné uživatelské kvality, kterou požaduje obyčejný člověk, který poměr ceny a kvality auta velice zvažuje. Elauta se prodávají jen okrajově a žádný mlaďoch s čerstvým řidičákem je kupovat nebude. Kdo chtěl, už je koupil a trh je na pár let nasycen. Máš naivní představy drvoštěpe, běžní lidé elauta opravdu nechtějí.

                1. Pleteš se chlapečku. Mám barák v horách, potřebuju 4×4 a to zatím nejlépe splňuje jenom spalovák. Když pominu velmi podivný interiér, tak Tesla se hodí jenom na dobé cesty, má malou světlost a je těžká. Na zimu v horách to bohužel není, ani žádné jiné elauto. Zatím musím zůstat u spalováku. Tak klídek drvoštepe.

                2. Drvoštěpe, možná by jsi měl hádat že je někdo socka jen proto, že se ti jeho názory nelíbí. Tohle je po druhé v krátké době kdy ti odhad nevyšel.

                3. Hele Jano v tom máš pravdu. V Americe by to byla jen výmluva, ale Evropě použitelný 4×4 do těžšího terénu není.
                  Ale co to má společného s ,,nedostatečnou uživatelskou kvalitou“ netuším holčičko.😘

                4. Pro Jimmy…. To přece není o sockách, ve velkých městech nemá možnost domácího dobíjení kdekdo…
                  Ale že takový lidi jsou nejvíc pokaděný z elektromobility je snad jasné.

                5. Elauta se mi moc líbí, po cestě jezdí skvěle. Kamarád má Enyaga 4×4 s větší baterkou, ale bohužel váha 2,2 tuny, nízká světlost a dojezd i v létě max 300 km. Což teda není moc. Byl jsem se kouknout také na Teslu, fakt se mi nelíbí palubovka a není tam HU display, dojezd určitě lepší, ale je to taky dost těžké ale hlavně nízké. Mám 2 spalováky 4×4, chtěl jsem i elektriku, ale zatím to nejde. Tak sorry.

                6. pro Jano…. Jasný… Ale na druhou stranu cesta k baráku by měla být slušně sjízdná pro jakoukoli čtyřkolku na dobrých gumách i v zimě. Pokud to teda není nějaká opravdu extrémní lokalita…
                  Navíc je dost možné, že se dá na SUV od Tesly koupit sada na zvýšení světlé výšky, když už nemaj adaptabilní podvozek (?).

                7. Čekám co nového přijde, příští auto chci BEV, 4×4, vyšší světlost,
                  snad se něco objeví. V zimě jak nasněží tak občas sedám na spodek, je to v horách, posledních 500 m lesní cesta, v zimě zasněžená.

                8. pro Jano…. Mě to taky štve. Tyhle auta poslední desítky let dělali Japonci. Je znát že zaspali na fosilu a na trhu je díra.

  3. Viděl jsem čerstvé video na španělské mutaci Deutsche Welle. Tendenčně proti elektromobilitě. Ale co tomu fakt dalo konspirační rozměr je název videa. ,,Noční můra cestování elektromobilem“.
    Už je těch ,,náhodiček“ letos trochu moc. Že se nějací vlivní pánové rozhodli přibrzdit elektromobilitu se zdá být evidentní.😐👎

      1. Nežvaň…. Útoky na levnou Čínu, nejdříve Francie selektivní konec podpor pak chaotická cla EU… Mediální kampaň proti BEV, tlačenka hybridů – který mají potenciál skoro nic NEZMĚNIT…. S největší pravděpodobností nějaké korporátní dohody za zavřenými dveřmi, které se projevily minimálními firemními nákupy EV.. Na rozdíl od soukromých osob, kde v nákupech EV žádná extra stagnace není vidět.
        To všechno se stalo (projevilo) letos. Loni akorát překvapili Němci ukončením dotací bez varování a to bylo taky myslím až na konci roku.

        1. Vidím, že už jsi jinde… dotace pro EV považuješ za novou normu a jejich omezení nebo zrušení za konspirativní útok.

          Přesto si dovolím osvěžit ti pamět. Je polovina roku 2023 a
          – Ford zveřenuje, že se vzdává plánů na investici 12 miliard dolarů do nových produkčních kapacit EV, pro klesající zájem.
          – General Motors přiznávají, že plán na 400 tisíc EV do poloviny 2024 je zcela nereálný, pro klesající zájem.
          – Volkswagen ruší plán na nové produkční EV kapacity v hodnotě 2 miliard Euro a novou baterkárnu v plánech nejříve přesouvá z ČR do Polska, z Polska do USA, aby ji následně zrušil zcela. Pro klesající zájem.

          Následují čísla prodejů za Q3, která ukazují prudé zpomalení a čísla za Q4, kde zpomalení přechází na některých trzích do stagnace. Následně na hlavních západních trzích dochází k oživení celkové poptávky po automobilech, která se však netýká EV a jejich tržní podíl začíná klesat, aby se následně v roce 2024 zhroutil o desítky procent.

          Hlavně si nic nenalhávej.

          1. To ale svědčí jen o tom, že lidi jsou ještě blbější než jsme mysleli. Oni totiž naivně doufají, že:
            a) ropa nikdy nedojde protože se najdou nová naleziště (už 30 let se nic významného nenašlo, všechna pravděpodobná místa jsou provrtaná).
            b) podaří se vyrobit syntetická paliva za nízkou cenu pro všechny (haha).
            c) přiletí mimozemšťani s cisternami.
            d) Měsíc je plný ropy.
            Které variantě věříš ty?

          2. pro Runnču… Nebudu se s tebou hádat, kdy přesně se dinosauři s ropákama dohodli, že když už musí neschopné tradiční automobilky jít cestou Nokie, proč z nich ještě nevyklepat tolik zlaťáků, kolik je jen možné.
            Přibrzdit EV (hlavně ty čínské – cenově konkurence schopné), a tlačit hybridy se kterýma se svezou ostatní smraďoši, je z jejich pohledu logický krok.
            A vážně si nic nenalhávám: EV mě bude stát skoro jistě víc, bude menší výběr a určitě nebude od brzkých kracherů😐

Napsat komentář