CATL – roste v Číně nový baterkářský gigant?

Japonský Panasonic a jihokorejský LG Chem dnes patří k největším dodavatelům baterií pro automobilový průmysl. Na záda jim ale začíná dýchat konkurence z Číny.

Kromě Nissanu a Renaultu má zájem o baterie CATL také švédsko-čínský NEVS, následník továrny SAAB.
foto: CleanTechnica

Kromě obligátního BYD roste dnes v Číně ještě jeden baterkářský gigant. Společnost Contemporary Amperex Technology (CATL) z městské prefektury Ning-te, provincie Če-ťiang, vyrábí li-ion baterie pro bateriové úložné systémy (BESS) a elektroauta.

Aktuálně si ho jako dodavatele pro své čínské elektromobily vybrali Nissan a Renault. Nissan aktuálně představil čínský elektromobil Sylphy, který vychází z Nissanu Leaf.

CATL vyrábí LiFePo a NCM (Nikl-Kobalt-Mangan) prismatické články ve formě sáčků. Firma úspěšně získává nové investice a hodlá do roku 2020 navýšit výrobu na 50 GWh ročně ze současných asi 17,5 GWh.

Společnost CATL přitom byla založena teprve v roce 2011! Dnes má kolem 10 000 zaměstnanců. Zastoupení má kromě Číny také ve Švédsku, Německu či Francii a v Evropě plánuje postavit i novou továrnu.

16 Comments on “CATL – roste v Číně nový baterkářský gigant?”

  1. A teď ruku na srdce. Kdo z vás by chtěl mít ve svém
    A teď ruku na srdce. Kdo z vás by chtěl mít ve svém elektromobilu baterii z Číny?

    Mi stačí zkušenosti z mého oboru, kdy natáhnete síťovou kabeláž, samozřejmě naslibováno, že to bude přijímat i vesmírnou energii, ale v praxi na tom nepustíte ani 1Gbps, protože to obsahuje pouze stopové množství mědi. Klasická čínská kvalita…

    Číňané vždycky kecali … jim nevěřím ani nos mezi očima….

      1. Tak 1 kWh/l/0.4 kWh/kg jsou úplně zběsilé hodnoty.
        Tak 1 kWh/l/0.4 kWh/kg jsou úplně zběsilé hodnoty. Chudáci petrolheadi. Tohle totiž znamená, že by 50 kWh baterie pro 300+ km dojezdu měly objem 50 litrů jako nádrž spalováku a hmotnost 125 kg + krabice a BMS. A do toho ten směšně malý a lehký elektromotor a nepřítomnost desítek různých součástek.

        1. Problém je udržitelnost ceny baterií. Jenom cena kobaltu se
          Problém je udržitelnost ceny baterií. Jenom cena kobaltu se za necelé dva roky zvýšila o 200% (z 13 USD za libru – cca 0,45 kg na 38 USD za libru) Těžaři lithia a kobaltu mají žně. Snad se tyto klíčové suroviny podaří časem nahradit….

          Pěkný článek k tomu zde:

          https://www.vehicle-trend.com/Knowledge/20180409-1383.html

    1. Nejen technolgicky, ale i tržní kapitalizací . Minulý
      Nejen technolgicky, ale i tržní kapitalizací . Minulý týden se o tom psalo na bloombergu. Čínský regulátor schválil v dubnu žádost firmy CATL o veřejnou nabídku na úpis akcií v hodnotě 2 mld. USD. Tím se její hodnota zvýší na 20 mld USD (pro srovnání v 12/2016 byla hodnota firmy 11,5 mld USD) Už teď má firma dominantní podíl na trhu 29% ) . Cílenou kapacitou výroby 36GWh už převýší nevadskou Gigafactory.

      Zdroj:https://www.bloomberg.com/view/articles/2018-05-08/china-s-car-battery-champion-catl-may-trample-tesla-s-dream

      PS: Jo a o plánu výroby 50 GWh se psalo na Reuters už koncem roku 2016 tady:

      https://www.reuters.com/article/us-china-autos-batteries/power-surge-chinese-electric-car-battery-maker-charges-for-global-market-idUSKBN14E0K1

      Ti Číňané nás jednou umlátěj kloboukama …

Napsat komentář