BYD představuje nejdelší kloubový elektrobus na světě K12A

Jan Horčík - 02 Duben 2019

Elektrické autobusy mají už dnes v Číně reálný dopad na dovoz ropy. V domovském Šenčenu aktuálně společnost BYD představila nový typ K12A s délkou 27 metrů a kapacitou 250 pasažérů.auto elektrobus elektrický autobus BYD K12A

Zatímco Evropa a USA elektrobusy teprve pomalu nasazují po jednotkách či desítkách kusů, v Číně netroškaři - jezdí jich tam statisíce.
foto: BYD

V Číně dnes jezdí hodně přes 400 000 elektrobusů, což je odhadem 99 % všech elektrických autobusů na světě. Jen město Šen-čen jich má přes 16 000. Každý rok se v Číně prodá kolem 100 000 nových elektrických autobusů.

Protože elektrobusy slouží každý den, celý den, přepravují každý desítky pasažérů a nahrazují stroje, které mají spotřebu kolem 50 l/100 km (i více), ve výsledku se na zlepšení kvality ovzduší podepisují výrazně více, než osobní elektromobily (které tak jako tak většinu času stojí).

Nová elektrobus BYD K12A má délku 27 metrů, dva klouby a kapacitu 250 pasažérů. Max. rychlost je 70 km/h a dojezd 300 km na jedno nabití. Podle BYD jde o nejdelší elektrobus na světě. Podle prvotních informací je určen pro Kolumbii.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže BYD, Build Your Dreams, a tento stroj na linku 119 na Letiště. Bohužel se to nevytočí na Veleslavíně, takže z toho snů nic nebude. A nebo by Zeman mohl zkusit vyjednat slevu a bylo by i na úpravu Veleslavína.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Číně je 100 měst s více než 1 MEGA obyvatel ;)

theguardian.com/cities/2017/mar/20/china-100-cities-populations-bigger-liverpool

cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejv%C4%9Bt%C5%A1%C3%ADch_m%C4%9Bst_v_%C4%8C%C3%ADnsk%C3%A9_lidov%C3%A9_republice

Evropa = 0,5 MILIARDY obyvatel
Čína = 1,4 MIlIARDY obyvatel :))
ČEZko = 0,01

Rusko = 0,14
USA = 0,32

INDIA = 1,34 MILÝHOJARDY ;)) to jen tak pro zajímavost soudluzi abyste věděli kdo tady šéfuje ;)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik elektrobusů je v provozu v ČR?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady je článek , kde píšou že v 19 nějvětších dopravních podnicích jich je dohromady 45.
fdrive.cz/clanky/elektrobusu-jezdi-v-tuzemske-mhd-zatim-pouze-desitky-3543
Z toho 23 jezdí v Hradci Králové, ostatní dopravní podniky to zatím spíš jen testujou. Ale jsou i v menších městech mimo těch největších 19 podniků. Třeba v Hranicích mají 6ks v Trutnově 4ks, atd...
Parciální trolejbusů, pak jezdí asi podobné množství (nejvíc asi v HK a PCE).
Tady je pak článek k Hradecké MHD, kde píšou, že od uvedení prvního elektrobusu do provozu v roce 2013, jim klesla kapacita baterie o 1,76%. Což je pěkné číslo.
idnes.cz/auto/zpravodajstvi/hradec-kralove-elektromobilita-autobus-flotila-elektrobus.A180824_144552_automoto_taj

Myslím, že někde se psalo o čísle kolem 50, ale nevím přesně jaké se do toho čísla počítají.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/elektrobusy-nakupy-mesta.A180503_399125_eko-doprava_fih

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přesné statistiky bohužel nemáme k dispozici. Ale kvalifikovaným odhadem jestli 30, tak je to hodně.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, přidejte, jen typů SOR NS12 electric je po ČR skoro 30 (HK, Olomouc, 3ČSAD), vozů SOR EBN odhadem tak 20. V Třinci je 10 Škodovek, v ČB 11. Tj. minimálně 70 elbusů. Do toho hromada parciálních trolejbusů s trakčními bateriemi.

Obrázek uživatele Josef

V Pardubicích jezdí asi 10 trolejbusů schopných samostatné jízdy na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A další v HK, Teplicích, Zlíně, Opavě. Dohromady asi 35 vozů jen od SORu.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Děkujeme za upřesnění, v tomto případě se rádi mýlíme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co s tím udělají v případě neočekávané dopravní komplikace? nedá se s tím couvat, nedá se to asi ani pořádně odtáhnout.
A bude to jezdit v Kolumbii v Jižní Karolině, nebo v tý, co dělaj ty drogy?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

USA jsou z hlediska autobusů nedůležitý trh. A ve státě Kolumbie tohle bude jezdit na speciálních trasách v režimu podobném tramvajím u nás.

Couvat se stim bude stejne jak se ctyrkolovou vleckou, jen je to delsi a neprehledne, ale to muzou resit kamery na konci. Proc se to neda poradne odtahnout? Mimochodem, jak byste resil dopravni komplikaci, ktera znemozni jet saline? Budete s salinou couvat (kam az?), nebo ji odtahnete bocni ulickou? Osobne se mi toto zda flexibilnejsi jak saliny.

Obrázek uživatele Jan Horčík

V té drogové Kolumbii :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Kuk

Zapálej to, vopečou si buřty a pak to zametou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže to bude ta jižnější, drogová Kolumbie?
Nebo jenom hádáš :-)

Obrázek uživatele Kuk

Kdekoliv.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zapálí to letlampama.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon