Čínská automobilka BYD připravila pro letošní autosalon v Pekingu, který pro novináře startuje právě dnes, několik žhavých novinek. Kromě představení nové značky elektromobilů Denza (společný podnik s Daimlerem), ukáže BYD například i novou koncepci hybridního sedanu nazvaného Qin. Ještě před oficiálním předvedením tohoto modelu veřejnosti uvolnila automobilka několik zajímavých informací a fotografií.
foto: BYD
Plán je jasný – BYD Qin by měl v budoucnu nahradit prodejně nepříliš úspěšný hybridní model F3DM. Z názvu studie se dá vytušit, že automobilka tímto vozem hodlá zabodovat především na domácím trhu, neboť pojmenování vychází z historicky významného období první čínské dynastie Qin.
Daimler a BYD vytvoří novou značku elektromobilů pro Čínu
Při pohledu na přední část vozu se však nemohu ubránit myšlence, že už jsem něco podobného někde viděl. Je vcelku možné, že se čínští designéři nechali inspirovat u svých východních sousedů, a tak trochu předělali Toyotu Corollu. Ovšem zakřivené zadní světlomety svou známku originality mají.
foto: BYD
Qin je vybaven bateriemi LiFePo4 vlastní výroby, které by si i po 4 000 nabitích měly zachovat více než 80 % své původní kapacity. Navíc jsou tyto baterie výrobcem označovány jako šetrnější k životnímu prostředí, protože se pro jejich výrobu nepoužívají žádné toxické těžké kovy jako jsou kadmium nebo olovo.
V porovnání s modelem F3DM, jehož baterie mají kapacitu 16 kWh, má BYD Qin baterie s kapacitou 10 kWh. Díky jejich novému vylepšenému designu jsou tyto baterie asi o 50 % menší, což by se mělo také příznivě projevit na celkové ceně vozu.
foto: BYD
V čistě elektrickém režimu, ve kterém vůz pohání 110kW elektromotor, by měl vůz ujet okolo 50 km. Jakmile se vybití baterií začne blížit ke kritické hranici, přichází na řadu přeplňovaný 1,5l benzínový motor s přímým vstřikováním, který zde má plnit především funkci generátoru.
Zrychlení z nuly na sto by měl Qin zvládnout za pouhých 6,9 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 185 km/h.
foto: BYD
Největší překvapení nás však čeká při pohledu do sportovně laděného interiéru vozu, když po nastartování vozu z palubní desky vykoukne záhadný spolucestující tzv. i-robot. Informací o něm zatím není mnoho, avšak spekuluje se, že prostřednictvím i-robota bude řidič moci přistupovat na internet, sledovat počasí nebo ovládat telefon.
Dalším předmětem spekulací je prozatím také cena hybridu BYD Qin, která by se podle neoficiálních zdrojů mohla pohybovat v rozmezí 24 000 až 32 000 amerických dolarů před odečtením vládních dotací. Jak přesné jsou tyto odhady se patrně dozvíme v několika následujících hodinách.