BYD dodá do čínského velkoměsta 200 elektrických double-deckerů

Čínská společnost BYD vyrobila během 9 let už 50 000 elektrobusů. Warren Buffet už v roce 2008 dobře věděl, co dělá, když do BYD investoval.

Plně elektrické double-deckery od BYD pro čínské město Si-an jako by z oka vypadly těm původním anglickým.
foto: BYD

Aktuálně BYD dodává do starobylého čínského města Sian (Xi’an, dříve Čchang-an, staré 3100 let) celkem 200 elektrických double-deckerů. Na 3000 jednopodlažních elektrických autobusů už tam jezdí.

Právě čínská města jsou hlavními odběrateli pro domácí výrobce elektrobusů. Odhaduje se, že v Číně dnes jezdí hodně přes 250 000 elektrobusů. Ono přepravovat více než 1,2 miliardy obyvatel není jen tak.

Pro srovnání, dohromady v USA a Evropě se zatím neprodalo ani 5000 elektrobusů! A to i přesto, že BYD už dodává kromě domácí Číny, která je samozřejmě největším trhem, také téměř do celého světa. Elektrobusy BYD už jezdí v 300 městech celé planety, mimo jiné např. i ve Španělsku.

49 Comments on “BYD dodá do čínského velkoměsta 200 elektrických double-deckerů”

        1. Leodendula:
          Problém elektrobusů jsou ty mnohatunový

          Leodendula:
          Problém elektrobusů jsou ty mnohatunový baterky, který mají zbytečně tahat.
          Takže tam, kde to má smysl, udělám trolejbusovou trať, a kde už ne, tam nechám autobus.
          Na větší vzdálenosti pak elektrifikovanou trať, pokud se elektrifikace vzhledem k intenzitě dopravy vyplatí.

          Ty tvoje elektrobusy jsou volovina, stejně jak TESLA SEMI a další bludy z hlav pseudoekologů.

          Akumulátorové vozidlo má přínos tehdy, pokud je velmi lehké, tj. pro osobní dopravu musí mít řádově stovky kg pohotovostní hmotnost.

          1. Vysoka hmotnost EV neni az tak spatna. Vetsina energie
            Vysoka hmotnost EV neni az tak spatna. Vetsina energie vynalozena pri rozjezdu se rekuperaci vrati do baterky pri brzdeni. U tramvaje, ktera je mnohem tezsi, mate take pripominky? Zrejme mate jedinou zkusenost s olovenou baterkou ve spalovaku a s tim omezenym povedomi vykrikujete do sveta. Najdete si nekoho kdo vas sveze EV.

            1. Leodendula:
              Aha, takže vlastně vysoká hmotnost vůbec

              Leodendula:
              Aha, takže vlastně vysoká hmotnost vůbec nevadí, ano?
              A že nutno při rozjezdech a akceleracích vynakládat víc energie, to je taky fuk, že?
              Že má rekuperace ztráty a že jde o dosti náročnou záležitost už kvůli dynamickým změnám napětí, o tom už vůbec nemá smysl ti něco povídat. Stejně nevíš, co je to třeba měnič, protože pochybuju, že máš vůbec nějaké technické vzdělání…

              1. Rekuperace ma zajiste ztraty, ale urcite ne 100% jako brzdeni
                Rekuperace ma zajiste ztraty, ale urcite ne 100% jako brzdeni treci brzdou u spalovaku. Jezdim v kopcovitem terenu a umim posoudit ucinnost rekuperace asi vic, nez vy se znalostmi ze spalovaku. Mimochodem v technickem oboru me jen tak nedostanete.

                1. Leodendula:
                  Ano rekuperace má další ztráty. Jednak

                  Leodendula:
                  Ano rekuperace má další ztráty. Jednak tepelné ztráty v měničích, které jsou pro její funkci nutné, a za další i ve vyšší hmotnosti, protže ty měniče taky něco váží.

                  A nepodsouvej mi „…znalostmi ze spalovaku…“, já mám znalosti poněkud širší. Mimochodem, rekuperaci bych u elektromobilu, pokud bych jej vlastnil a užíval k jízdám do práce a na nákupy já vůbec nevyužil – bydlím v rovinatém terénu.

                2. Ale využil i v rovinatém terénu při každém „ubrání
                  Ale využil i v rovinatém terénu při každém „ubrání plynu“ nastupuje rekuperace.

                3. Po kazdem rozjezdu se jizda ukoncuje zastavenim. Rekuperaci
                  Po kazdem rozjezdu se jizda ukoncuje zastavenim. Rekuperaci vyuzijete pri kazde zmene rychlosti pri zpomalovani. Kazde snizeni kineticke energie je vyuzivano. Treba na semaforech, nebo kdyz pred vami jede pomalejsi auto. I nepatrne zmeny rychlosti vraceji energii do baterky. Cely proces je okamzity bez nejakeho zpozdeni. Pouziva se trakcni menic, je uplne jedno jakym smerem je tok energie. Ctyrkvadrantovy menic je standard u kazdeho EV. Neni to zadny hokuspokus. Jako bonus vydrzi treci brzda treba 100.000 km, protoze se skoro nepouziva. Vicemene se musi menit kvuli stari.

                4. Leodendula:
                  Ano, jízda končí zastavením. To ani jinak

                  Leodendula:
                  Ano, jízda končí zastavením. To ani jinak nejde.
                  Ale tohle:
                  „…Rekuperaci vyuzijete pri kazde zmene rychlosti pri zpomalovani….“
                  – to je demagogie jak vyšitá, nezkoušej ještě něco povídat o tvým technickým vzdělání.
                  Podle tebe neexistuje jízda výběhem (to je odborný termín, používaný třeba u kolejových vozidel) či setrvačností, což třeba já značně využívám.

                5. Samozrejme muzete i s EV jezdit volnobehem az do samovolnemu
                  Samozrejme muzete i s EV jezdit volnobehem az do samovolnemu zastaveni bez vyuziti rekuperace. Takovy styl jizdy je mozny jen zridka a pochybuji o jeho vetsim rozsireni. Je to jizdni rezim, ktery je pro vsechny vozidla stejny. Avsak u spalovaku vam motor spotrebuje PHM pri klapani naprazdno a EV skoro nic. To same v dopravni zacpe. EV spotrebuje nejakych 200 az 300 Wattu. Spalovak 0,5 az 1 litr za hodinu. To je extremni rozdil. Stejne tak studeny spalovak spotrebuje vic. EV motor nejaka nizka teplota vubec nezajima.

                6. Leodendula:
                  „…Takovy styl jizdy je mozny jen zridka

                  Leodendula:
                  „…Takovy styl jizdy je mozny jen zridka …“
                  Hahaha…
                  Já takovým stylem jezdím pořád. Brzdy skoro nepoužívám, jen při přesném dobrzdění, jinak se jich ani nedotknu.

                7. Tipnu si, ze nejste zrovna typicky ridic v aktivnim veku,
                  Tipnu si, ze nejste zrovna typicky ridic v aktivnim veku, ktery jezdi ve meste, musi se ridit terminy a hlavne najezdi vic km nez do kramu za rohem a k lekari. Nechte si vas spalovak ale neprudte ostatni, kterym je vas zivotni styl ponekud vzdaleny. Doufam ze o vas nebudeme cist jako nedavno o seniorech v protismeru na dalnici. Ale nejspis ani na dalnici nevyjizdite.

                8. Leodendula:
                  Cooo?
                  Jaký „…typicky ridic v aktivnim veku…“,

                  Leodendula:
                  Cooo?
                  Jaký „…typicky ridic v aktivnim veku…“, co to zase je…?
                  Jezdil jsem a jezdím se vším možným, od malých motocyklů po nákladní vozy.
                  A ano, kolem sebe vidím ten tvůj „…zivotni styl…“ – blbeček jede po obci 80, blíží se k přejezdu, deset metrů před ním hamstne na brzdy, pak brutálně zrychluje a okamžitě zase hamstá, protože mu tam vlezl chodec. Neumí jet normálně, neumí předvídat.
                  Já jezdím hlavou – minimální spotřeba podle rafičky ekonoměru, setrvačnost, atd. a taky to podle toho vypadá. Kdysi se Š-120L za 5 litrů, pak třeba s BMW318i za 6-7, s novějším nafťákem taky třeba za 4 litry.

                9. Bral jsem vas za slovo, ze jste jezdil s vozickem na draze
                  Bral jsem vas za slovo, ze jste jezdil s vozickem na draze jeste drive nez jsem se narodil. Tak jsem vychazel z toho, ze jste starsi nez Metuzalem…
                  Nezlobte se, radeji si budu uzivat klidnou nedeli. Nechame tu diskuzi volne vybehnout, uplne bez rekuperace!

                10. Leodendula:
                  Jedno je jistý, budeš tu obhajovat akumulátory

                  Leodendula:
                  Jedno je jistý, budeš tu obhajovat akumulátory za každou cenu, protože nehodláš vidět realitu – AKUMULÁTORY MAJÍ SMYSL JEN PRO LEHKÁ VOZÍTKA A KRATŠÍ VZDÁLENOSTI.
                  Ty seš ovšem typický naivní sluníčkář, takže je chceš vidět všude, nejlépe třítunovým tratarem z Prahy do Krkonoš, topení naplno, nebo v létě Praha – Ostrava a klimatizaci na plný koule.
                  Jednou možná dojdeš k tomu, že baterky opravdu nejsou řešení, ale v tvým případě to bude trvat dlouho…

                11. Pozor, pan realista je typicky troll, ktery se ve zdejsi
                  Pozor, pan realista je typicky troll, ktery se ve zdejsi diskuzi prave zhledl, nereagovat! Tipnul bych si, ze sedi hned vedle Kremlu a je placen za pocet napsanych komentaru…

                12. Přesně tak, zvláštní je, že se vždycky někdo
                  Přesně tak, zvláštní je, že se vždycky někdo chytí.
                  Je prostě dobrej, nooooo.

                13. Nebo je to ten samy clovek, ktery se bavi sam se sebou a svymi
                  Nebo je to ten samy clovek, ktery se bavi sam se sebou a svymi slovy „rozpruzuje diskuzi“…

                14. To už by byla vyšší dívčí.
                  To už by byla vyšší dívčí.

                15. Přesně, nekrmit trolla, když to stačí vyřešit jednou
                  Přesně, nekrmit trolla, když to stačí vyřešit jednou větou:
                  přečti si anglickou Wikipedii, heslo Electric vehicle, odstavec Energy efficiency a příslušné zdrojové odkazy. Pokud se mu něco nebude líbit, může editovat příslušnou stránku …

  1. Elektrobusy byli prostě pro upadající Západ moc drahé, a
    Elektrobusy byli prostě pro upadající Západ moc drahé, a v EU je ještě ke všemu skoro nejdražší elektřina na světě.
    Čína má pro to lepší podmínky, ale hlavně to tam vláda vší silou prosadila jako preventivní obranné opatření, kdyby USA zavedli námořní blokádu na ropu a plyn.

      1. Čína má dobrou demografii. Málo dětí a málo důchodců.
        Čína má dobrou demografii. Málo dětí a málo důchodců. Pokud by ČR měla jen třetinu důchodců, tak by také zbylo více peněz na ostatní věci.
        Ohledně Číny rád sleduji Cocika, má zajímavé videa na youtube a na Mall Tv.
        mall.tv/na-vlastni-cocik/yibin-vsedni-zivot-v-nejprumernejsim-cinskem-meste

      1. Prahu vedou už dlouho nekompetentní hlupáci a nová
        Prahu vedou už dlouho nekompetentní hlupáci a nová pražská vláda je snad ještě horší, bohužel. Pověsit rudý trenky to jo, ale udělat něco pro lidi nebo ekologii to ne. Bohužel většina obyvatel Prahy je totálně mimo a tak ty mimoně volí.

          1. Opravit Libeňák sice vyjde nastejno jako stavba nového
            Opravit Libeňák sice vyjde nastejno jako stavba nového mostu. Jen nový most bude mít životnost 60 let, opravený 15 let a to se vyplatí. Nejde jen o korupci, ale i ochotu cokoliv dělat. Ta byla u minulé vlády mizivá a současná mi připadá hodně podobně.

            1. Haha, životnost 60 let? Z které hruštičky jsi spadl na
              Haha, životnost 60 let? Z které hruštičky jsi spadl na kebulku? S těma debilníma lopatama co jsou jich dnes stavební firmy plné? Podívej se na životnost zcela nových mostů v Ostravě na D1. Po pěti letech od otevření byly a dodnes jsou v havarijním stavu. To pořád ta oprava Libeňského mostu na 15 let vyjde levněji než za stejný peníze nový na 5 let. Dle prvních dvou slov tipuji že jsi Cajzl, tak mne Tvá drzost žvatlat kraviny kterým nerozumíš a neumíš si najít ani základní fakta, nepřekvapuje. Tak šup za Kaldou si postěžovat jak vás z Cajzlstánu nikdo nebere vážně. V ničem.

    1. masakr, pozdravuj u rejžadel a hlavně poptej se tam vo
      masakr, pozdravuj u rejžadel a hlavně poptej se tam vo poptávce po germánských dokonale čistých dízlpopelnicích povyšuju tě na manenažera udavače dízlpopelnic 🙂 což takhle dát si export? :))) Víš co jako lod doveze TM3 do Evropy aby se neflákala naloží se dízlpopelnicema a vodtáhne snima tam dotramtárije ok? nezapomeň poslat fotodokumentaci a frakturu :)))

      1. No právě si kupuji pěkného Passata 4×4 kůže dojezd
        No právě si kupuji pěkného Passata 4×4 kůže dojezd 1200km. Samozřejmě diesel proti podobnému EV mi zbyde 500 000 na naftu. Moderní vozy nejsou škodlivé kdyby byly jak tady píšete, pak by kuřák musel umřít po jedné cigaretě. Průměrná délka života je nejdelší v Praze a tam těch dieselových motorů jezdí na 1km2 mnohem více než kdekoli jinde v republice. Stačí myslet hlavou a ne zeleným kolenem… Současné znečištění ovzduší není zdraví příliš škodlivé ani v na severní Moravě ne. Vždyť věk dožití na severní Moravě je stejný jako v Karlovarském Kraji – řídce osídlený kraj s minimem průmyslu.Jinak kupte si EV prosím, ale nelžete o tom jak dieselová auta škodí zdraví prostě to není pravda ani statisticky ani fakticky.

          1. Děkuji za typ, můžete si zkusit stejný pobyt nad komínem
            Děkuji za typ, můžete si zkusit stejný pobyt nad komínem uhelné elektrárny nebo se podívejte na děti v Kongu co pro vás těží kobalt…. Jinak více co si myslím o EV – že je to past na blbce a podle Vašich názorů je to auto přímo pro Vás.

            1. Podbyt nad komínem uhelky si dej ty ty nádhero. Ropný
              Podbyt nad komínem uhelky si dej ty ty nádhero. Ropný rafinérie v ČR propálej 1/4 veškerý produkce elektrický energie, takže ty hulíš sračky z vejfuku i z komína elektrárny jak hovado.

              Díky za tip se píše s „i“ a ne s „y“, ty type 🙂

        1. Výborná koupě, tak teď šup s novým miláčkem do
          Výborná koupě, tak teď šup s novým miláčkem do garáže a nastartuj a pobuď tam s ním alespoň hodinu ať se sám přesvědčíš jak výborné a zdraví neškodné naftové auto jsi si koupil. Pokud to přežiješ přijď sem zase trollit dál.

Napsat komentář