Doprava po městě je zkouška nervů – nekonečné zácpy, málo prostoru, žádné místo k zaparkování. Přitom se často potřebujete dostat jen o pár kilometrů dále. Řešením může být rozrůstající se segment malých osobních městských elektrických vozítek, které jsou vysoce agilní, malé a skladné. Jedním z takových je i „elektrický skateboard“ MUVe, jenž je dílem izraelských designérů Amira Zajdy a Benny Shimona.
foto: MUVe
Hlavní myšlenkou při vývoji městského vozítka MUVe (My Urban Vehicle) bylo vytvoření skladného a přenositelného elektrického městského dopravního prostředku. Cílem je pak usnadnit pohyb lidí ve městě, například pro dojíždění do a z vlakových/autobusových nádraží, sjíždění nebo vyjíždění mnohoúrovňových parkovišť nebo při dopravě do kanceláře.
Skateboard MUVe má dvě elektricky poháněná přední kola a jedno zádní stabilizační. Uživatel stojí na vozítku čelem k jízdě. Směr jízdy ovládá pomocí natáčení řídítek, podobně jako na motorce. Na řídítkách pak uživatel ovládá i rychlost jízdy.
V složeném stavu měří MUVe na šířku pouze 35 cm
foto: MUVe
Elektrický motor dokáže MUVe urychlit až na 25 km/h při maximálním dojezdu 30 kilometrů – naprosto dostačující parametry pro městskou dopravu. Pro vozítko jsou k dispozici dvě baterie – 8Ah nebo silnější 11 Ah.
Při jízdě měří stroj na výšku 73 centimetrů. Pro potřeby transportu však můžeme vozítku MUVe kompaktně složit. Po sklopení řídítek a zadního kola podél těla nám vznikne jakýsi kufr na kolečkách, který můžeme pohodlně uložit do kufru auta, případně ho za sebou táhnout nebo přenášet.
Pravda, na přenášení nebo zvedání vozítka MUVe musí mít člověk alespoň základní fyzickou kondici. Podle konstruktérů se bude váha vozítka pohybovat kolem 13 – 18 kilogramů, podle použité baterie.
MUVe – v transportní verzi připomíná MUVe kufr na kolečkách
foto: MUVe
Na řídítkách je místo pro připevnění chytrého telefonu. Díky speciální aplikaci může řidič na telefonu sledovat rychlost jízdy, stav baterie nebo navigaci. Hovoří se také o tom, že chytrým telefonem lze také aktivovat automatický skládací mechanismus vozítka.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Bezplatná MHD – nástroj ke snížení emisí a hluku, nebo jen populistické gesto?
Oba izraelští designeři nyní hledají investiční partnery, kteří jím pomůžou do konce roku vyrobit omezenou sérií vozítek a od začátku roku 2014 rozjet sériovou výrobu. Jak je to s cenou? U základní verze to bude 2000 dolarů, u prémiové si připlatíte ještě 1000 dolarů navíc.
Oba izraelští designeři nyní hledají investiční partnery, kteří jím pomůžou do konce roku vyrobit omezenou sérií vozítek a od začátku roku 2014 rozjet sériovou výrobu. Jak je to s cenou? U základní verze to bude 2000 dolarů, u prémiové si připlatíte ještě 1000 dolarů navíc.
Něco pro
Něco pro zábavu
http://www.electric-skateboard.cz/
http://youtu.be/JLtPJJRM3lU
http://youtu.be/ilDOV146pL4
Ještě jeden odkaz na
Ještě jeden odkaz na zajímavé vozítko
YikeBike – Urban Freedom
http://www.youtube.com/watch?v=X813eTuZJkc&feature=share&list=PL0D27D4AD3A7C56D5
Zlate skladaci kolo. Po
Zlate skladaci kolo. Po slozeni je mensi, lehci, levnejsi, ma neomezeny dojezd, vyssi maximalni rychlost, nemusi se dobijet a clovek si muze i sednout.
Pěkné ale k ničemu.
Na
Pěkné ale k ničemu.
Na silnici to nesmí a na chodník asi také ne.
Tak k čemu takový další krám do rodiny?
když bude možné omezit
když bude možné omezit max. rychlost na asi 6kmh, tak to mezi chodce smí, když se na tom dá odstrkovat bez motoru, což dá, jde to certifikovat jako koloběžku. Jen by museli izraelci projít džunglí schvalovacích řízení ve všech státech.
To už snad pak můžete
To už snad pak můžete jít rovnou po svých a bude to i pohodlnější a zaberete méně prostoru.
A kolik dopravních
A kolik dopravních podobných prostředků po českých městských chodnících jezdí, jste šťastným člověkem, že jste na chodníku nebyl omezován skateboardisty, on-line bruslaři na komunikacích čtyřkolkáři bez homologace na provoz po silničních komunikacích. Osobně si tedy myslím,že skateboard Muve i Perut je podobným dopravním prostředkem jako elektrokolo nebo klasická koloběžka.