Budoucnost je v autonomním řízení, potvrzuje nejnovější investice BMW, Toyoty a GM

Tři světové automobilky – GM, BMW a Toyota, společně investovaly do start-upu Nauto. Ten se zabývá vývojem autonomního/robotického řízení aut.

Nejvyšší, tedy pátý stupeň autonomního – robotického – řízení aut je ještě několik let vzdálen. Nižší stupně se ale poměrně rychle blíží a mnozí jsou toho názoru, že pro jejich bezpečné využití bude třeba neustále sledovat pozornost řidiče. Právě k tomu slouží technologie Nauto.
foto: Nauto

Nauto je firma teprve dva roky stará. Přesto si v posledním kole investic dokázala získat $159 mil. od tří z největších světových automobilek. I to vypovídá mnohé o tom, kam směřuje budoucnost automobilového průmyslu.

Technologie vyvíjená inženýry z Nauto spoléhá na palubní kameru. V případě Nauto je ovšem „obousměrná“ – vidí nejen dopředu před auto a kolem něj, ale snímá také řidiče. A dává pozor, jestli on dává pozor.

Další výhodou řešení Nauto je, že jej lze instalovat na prakticky jakéhokoliv vozu. Jde o řešení vhodné mimo jiné i pro velké flotily, protože kamerka Nauto dokáže např. rozpoznávat obličeje řidičů a následně je hodnotit – i podle toho, jak bezpečně řídí.

Díky tomu slibuje Nauto snížení kolizí až o 37 %, o 20 % lepší spotřebu a v průměru šestiměsíční návratnost investice do této speciální palubní kamery. Neustálý monitoring řidiče bude podle automobilových profesionálů nutný u 3-4 úrovně autonomního řízení.

10 Comments on “Budoucnost je v autonomním řízení, potvrzuje nejnovější investice BMW, Toyoty a GM”

  1. Cipísek to vystihnul přesně, PR kecy prdy dinosauru a
    Cipísek to vystihnul přesně, PR kecy prdy dinosauru a sračkomety se vesele vyrábějí dál ve velkém. Na TM3 opravdu nemám, ale být tak do 200tKč něco víc jak Favorit s Pb akku, tak si už nějak poradím. Rád nasbírám zkušenosti a letité, ale v plně technickém stavu dCi rád odvezu na šrot.

  2. Budoucnost je taková jakou si ji uděláme a jesi vám někdo
    Budoucnost je taková jakou si ji uděláme a jesi vám někdo nakecává že je v autonomním řízení tak mu jen tak nevěřte páč většina zpravodajů skáče jak zadavatel píská.
    Budoucnost je v elektromobilitě. Až fosila nahradí elektro pak můžeme mluvit o budoucnosti a jestli na silnicích jezdí 1.000.000 rakovinometů bez DPF tak ikdyby všechny měli autopilota není to budoucnost ale zkrrv. pokračující minulý tisíciletí ropných zaprodanců na váš účet ;))))) BMW 2017?? to není lídr, to je pomalu sprostý slovo :DDDDDDD

    1. naprosty souhlas…
      navic plne autonomni rizeni + car-sharing

      naprosty souhlas…
      navic plne autonomni rizeni + car-sharing prinesou obrovsky ubytek nakupu novych aut koncovymi lidmi. Kazdy druhy zjisti, ze vlastnit auto nepotrebuje, kdo pak koupi soucasnou produkci aut sveta >100 mil. ????
      Uz elektromobilita zastavi nekonecny servisni kolotoc penez. Myslim, ze asistenti budou jeste nejakou chvili vladnout 🙂

      1. Až se zavedou autonomní vozy, tak by se měl snížit
        Až se zavedou autonomní vozy, tak by se měl snížit celkový počet aut. Nicméně počet najetých kilometrů se zvýší. Lidé budou akceptovat dojíždění za prací z větších vzdáleností, protože budou moci v autě pracovat – sednout k notebooku, vyřizovat emaily, domlouvat schůzky.
        Sníží se cena za taxi, třeba na 6 Kč/km, což bude mít za následek útlum příměstské dopravy a požadavek na vyšší počet autonomních taxi. Pro některé trasy bude přijatelné použít auto namísto letadla, v autě se třeba vyspat přes noc. Popřípadě může existovat lůžkové autonomní taxi.
        Autonomní vozy sníží počet aut ve městech, na vesnicích ale bude aut stejně jako je nyní. Ranní a odpolední špičky by byly pro robotická taxi z vesnic neefektivní. Navíc každý má rád svůj pořádek v autě. Cena za robotické taxi v sobě zahrnuje náklady na čištění, dispečink, software, garážování, … Hodně lidem se vyplatí vlastnit vlastní autonomní vůz, ideálně těm, kteří budou moci dobíjet ze solárních panelů, které také neustále zlevňují.
        Minimálně ze začátku přinesou autonomní vozy nárůst prodeje automobilů, velká skupina zákazníků bude chtít svůj vůz vyměnit za autonomní.

        1. A proč by jako lidi měli dojíždět za prací? nápovědou
          A proč by jako lidi měli dojíždět za prací? nápovědou může být průmysl 4.0. Jen je třeba promyslet způsob distribuce produktů k lidem. Vůbec mne neláká někam se trmácet. Raději kytaru, batoh, kanady, čutoru a hurá do hor. Vlakem a pak pěšky.

Napsat komentář